Is er misschien iets als martial fit bij jullie in de buurt? Dit is boksen, maar dan alleen op boksballen of elkaars handschoenen. En de oefeningen zijn wel aan te passen bij issues.quote:Op maandag 11 december 2023 16:28 schreef exode het volgende:
B heeft donderdag zijn laatste zwemtraining bij de Reddingsbrigade, hij gaat stoppen. Hij zit nog wel op Scouting overigens.
Een sport vinden is lastig voor hem. Hij heeft dus astma en nu ook best wat issues met zijn enkels, knieen etc. Het is een enorm bewegelijke, fanatieke, energieke jongen, maar hij heeft dus wel lichamelijke grenzen.
Hij heeft 3 proeflessen karate gehad en dat vond ie best leuk maar hij wil geen andere kinderen pijn doen.
Een teamsport kan niet omdat hij op zaterdag al Scouting heeft.
Hij staat nu op de wachtlijst voor Freerunnen, komt goed uit want hij moet sowieso wachten op zijn zooltjes.
Van ons hoeft ie niet op een sport, hij beweegt veel, maar we merken dat het hem goed doet. Hij zou ook wel op Breakdance of zo willen maar alle dansscholen hier in de buurt zijn letterlijk en figuurlijk roze en dat wil hij gewoon niet.
Geen idee eigenlijk, zal ik eens opzoeken, dank je wel!quote:Op maandag 11 december 2023 16:51 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Is er misschien iets als martial fit bij jullie in de buurt? Dit is boksen, maar dan alleen op boksballen of elkaars handschoenen. En de oefeningen zijn wel aan te passen bij issues.
Hier bij de karate was het bij de kinderen niet echt de bedoeling om elkaar pijn te doen, pas vanaf een jaar of 14/15 werd het pas wat ruiger had ik het idee.quote:Op maandag 11 december 2023 16:28 schreef exode het volgende:
B heeft donderdag zijn laatste zwemtraining bij de Reddingsbrigade, hij gaat stoppen. Hij zit nog wel op Scouting overigens.
Een sport vinden is lastig voor hem. Hij heeft dus astma en nu ook best wat issues met zijn enkels, knieen etc. Het is een enorm bewegelijke, fanatieke, energieke jongen, maar hij heeft dus wel lichamelijke grenzen.
Hij heeft 3 proeflessen karate gehad en dat vond ie best leuk maar hij wil geen andere kinderen pijn doen.
Hij staat nu op de wachtlijst voor Freerunnen, komt goed uit want hij moet sowieso wachten op zijn zooltjes.
Van ons hoeft ie niet op een sport, hij beweegt veel, maar we merken dat het hem goed doet. Hij zou ook wel op Breakdance of zo willen maar alle dansscholen hier in de buurt zijn letterlijk en figuurlijk roze en dat wil hij gewoon niet.
Ik moest meteen aan freerunning denken, en dan lees ik verder:quote:Op maandag 11 december 2023 16:28 schreef exode het volgende:
GMTAquote:Hij staat nu op de wachtlijst voor Freerunnen,
Hebben ze bij jullie capoeira? Vechten maar je raakt elkaar niet en het lijkt wel wat op dansquote:Op maandag 11 december 2023 16:52 schreef exode het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, zal ik eens opzoeken, dank je wel!
Dat was bij ons in de eerste fase ook, verloren ze zo’n beetje alles, maar maakten we er gewoon een feestje van als ze wél gescoord hadden, of gewoon omdat ze zo gezellig waren geweest.quote:Op maandag 11 december 2023 17:26 schreef Quoi het volgende:
Oh oh oh, dat voetbal ook weer. Genoeg stof tot discussie. Leuk van het feestje @:Lesage ! Je inspireert me om ook iets met ons team te gaan doen. Ze verloren afgelopen zaterdag trouwens met 19-0 en naderhand trakteerden we op een snoepje. Voor de inzet (en als troost).
Het was op zijn zachtst gezegd 'interessant' om te zien hoe elk kind met dat verlies omging![]()
Allemaal levenslessen.
Ik roep genoeg vanaf de kant, maar alleen de leuke dingen. En we klappen met z’n allen net zo hard voor de tegenstander als ze scoren. Of als de keeper van de tegenstander hem knap uit doel wist te houden.quote:Op maandag 11 december 2023 17:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
In ons team gelukkig geen schreeuwende ouders. Dat is overigens wel dé reden dat mijn duo niet in het eerste selectieteam zit. Daar gaan ze nooit naartoe ook als het aan mij ligt. Dat houdt voor één van de jongens in dat hij wel wat geremd wordt in zijn ontwikkeling, maar ik wil mijn kind niet in een giftige sportomgeving plaatsen. Wat mij betreft bannen ze die schreeuwende ouders van het sportterrein. Sommige kinderen gaan namelijk letterlijk gebukt onder de druk van de ouders. Ontzettend verdrietig word ik daarvan.
Gelukkig geeft mijn zoon als ik hem af en toe eens peil aan dat hij vriendjes in het team belangrijker vindt dan in het beste team spelen, dus hij zit prima op zijn plek.
Wat ik wel mooi vind is dat ze altijd eindigen met penalties. Als ze dan hun eigen penalty scoren voelen ze zich alsnog wereldkampioen, ongeacht de uitslag.quote:Op maandag 11 december 2023 18:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat was bij ons in de eerste fase ook, verloren ze zo’n beetje alles, maar maakten we er gewoon een feestje van als ze wél gescoord hadden, of gewoon omdat ze zo gezellig waren geweest.
Onze jongste vindt verliezen niet erg, maar wel hoe hij zelf gespeeld heeft. Hij is pas tevreden als hij genoeg gescoord heeft of goeie acties had. Dat ze met 9-3 van de mat geveegd worden (in een kwartier) en dan tóch heel content is met zijn 2 goals.
We hebben van zijn fysio een mooie lijst van sporten en hoe we dat aan kunnen vliegen. Freerunnen staat op de groene lijstquote:Op maandag 11 december 2023 18:12 schreef amaranta het volgende:
Als je zwakke enkels en knieën hebt dan zou ik een sport kiezen waarbij je ze minder belast.
Dan is het helemaal top!quote:Op maandag 11 december 2023 18:35 schreef exode het volgende:
[..]
We hebben van zijn fysio een mooie lijst van sporten en hoe we dat aan kunnen vliegen. Freerunnen staat op de groene lijst
Hij moet al een tijdje elke dag oefeningen doen waaronder lunges en squats en die doe ik trouw mee. Inmiddels heb ik beenspieren waar je U tegen zegt![]()
Wij hebben voor kickboksen gekozen om die reden. Doe ze geen gevechten in wedstrijd vorm sparren wel soms. Hij heeft binnen een paar maanden een enorme conditie.quote:Op maandag 11 december 2023 16:28 schreef exode het volgende:
Dat vind ik nog steeds wel jammer. Mijn oudste kon echt heel hard rennen, hij zat koud een maand op atletiek toen hij een jaar of 7-8 was en toen was er een wedstrijdje. Toen lag hij heel lang op kop maar werd op het laatst ingehaald door degene waarvan iedereen zei 'die is mega-snel, die kan niemand bijhouden'. Dat jochie liep al iets langer en wist al hoe doseren werkte en dat heeft hem toen zo'n knauw gegeven (bij hemzelf hè, wij niet) dat hij daarna pertinent niet meer wilde.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:43 schreef Clubsoda het volgende:
Had ik al gezegd dat ik zo blij ben met atletiek?Wedstrijden mogen, moeten niet en een supersportieve sfeer (in beide betekenissen van het woord)
Sowieso geen voetbalnerd, maar mag graag een balletje schoppen op het schoolplein.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:57 schreef Quoi het volgende:
Als je kind dan toch al niks met voetballen heeft, ok, maar iets verbieden voor een voetbalnerd vanwege mijn eigen principe of een stigma dat niet op elke club van toepassing is.... Mmmm. Not my approach.
Wel met een kind als de mijne destijds.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:57 schreef Quoi het volgende:
Als je kind dan toch al niks met voetballen heeft, ok, maar iets verbieden voor een voetbalnerd vanwege mijn eigen principe of een stigma dat niet op elke club van toepassing is.... Mmmm. Not my approach.
Er zijn klootzakken in de deze wereld, dat leren ze nu iets sneller.
Ik zou een andere sport best aanmoedigen (graag!), maar hij moet het leuk vinden. Ik gok dat we vast zitten aan voetballen. Hij kan het ook echt lekker. Of ik vast blijf zitten aan de rol van trainer... Denk het niet. Laat mij maar langs de kant staan rellen![]()
Atletiek is waar ik mijn dochter nu juist langzaam op zie afknappen. Ze vindt het heel leuk, maar is er gewoon niet zo goed in. De andere meiden in haar jaar zijn superaardig, maar je ontkomt gewoon niet aan vergelijken. Daar moet ze mee leren omgaan, maar ik snap ook wel dat het pittig is als je altijd de langzaamste bent, of het minst hoog of ver kunt springen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:43 schreef Clubsoda het volgende:
Had ik al gezegd dat ik zo blij ben met atletiek?Wedstrijden mogen, moeten niet en een supersportieve sfeer (in beide betekenissen van het woord)
Rugby! Superleukquote:Op dinsdag 12 december 2023 10:14 schreef BE het volgende:
[..]
Wel met een kind als de mijne destijds.Die had het met zijn temperamentje echt heel moeilijk gehad op een voetbalveld en na 1x rugby-training was hij om. Hij was 5 he, alles met een bal is dan leuk, alleen ze kennen niks anders dan voetbal als je buiten speelt.
En verbieden was het niet hoor. Voetbal was tegelijk met zwemles dus dat ging helaas niet.![]()
En hij vindt rugby echt HEEL LEUK want anders zou hij niet inmiddels op de topsport academie zitten.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is dat nou iets wat hoort bij het ouder worden? Dat je meer en meer zelf doorkrijgt waardoor je zo verknipt bent en dat je probeert dat te voorkomen bij je kinderen (voor zover dat kan)?troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:18 schreef Troel het volgende:
Inderdaad zo irritant, alleen maar focussen op het negatieve!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is dat nou iets wat hoort bij het ouder worden? Dat je meer en meer zelf doorkrijgt waardoor je zo verknipt bent en dat je probeert dat te voorkomen bij je kinderen (voor zover dat kan)?
Was bij het consultatiebureau ook al zo; ik ging daar altijd heen met de intentie om trots mijn coole baby te showen, en ze kregen het altijd voor elkaar dat ik met een k*tgevoel de deur uit gingEn op school ook, negatief gezeur over de werkhouding en dat soort onzin, terwijl ze superveel dingen wel goed doet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
Niet waar ik bij ben. Ik mag hopen dat hij dat niet doen als hij daadwerkelijk met de jongens op stap is.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:22 schreef SQ het volgende:
Maar Troel, dit is wat hij naar jou toe communiceert toch, niet wat hij naar zijn zoons zegt neem ik aan?
Nouja. Dit dus inderdaad. Ik had dat vroeger ook altijd. Had ik een 6, had het een 7 moeten zijn. Maar had ik een 7, dan had het een 8 kunnen zijn. Het was nooit goed genoeg. En goh, waar zou ik nu die ellendige altijd overheersende onzekerheid vandaan komen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:23 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Inderdaad zo irritant, alleen maar focussen op het negatieve!
Was bij het consultatiebureau ook al zo; ik ging daar altijd heen met de intentie om trots mijn coole baby te showen, en ze kregen het altijd voor elkaar dat ik met een k*tgevoel de deur uit gingEn op school ook, negatief gezeur over de werkhouding en dat soort onzin, terwijl ze superveel dingen wel goed doet.
Als je ouders dit doen, is het nog erger... Ik heb nu het gevoel dat ik mijn kind juist moet beschermen tegen scholen en andere mensen die te negatief doen. Maar ik wil haar natuurlijk ook aanmoedigen, maar dan op een niet-pushy manier... maar ja, hoe doe je dat?quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja. Dit dus inderdaad. Ik had dat vroeger ook altijd. Had ik een 6, had het een 7 moeten zijn. Maar had ik een 7, dan had het een 8 kunnen zijn. Het was nooit goed genoeg. En goh, waar zou ik nu die ellendige altijd overheersende onzekerheid vandaan komen.
Ik kan me het moment nog heel goed herinneren dat ik mijzelf ook zoiets hoorde zeggen. Dat doet nog steeds pijn.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Als je ouders dit doen, is het nog erger...
Ik weet nog wel dat de oude basisschool van de kinderen ineens bezig ging met PBS. Waar ik het erg prettig vind om positieve dingen te benoemen, ging dat wel echt compleet de verkeerde kant op wat mij betreft. Niet elke positieve scheet hoeft bejubeld te worden natuurlijk. Het leven zou natuurlijk de perfecte mix van negatief en positief moeten zijn, maar dat is gewoon heel erg lastig. Dus antwoord op je vraag heb ik helaas niet. Ben zelf ook zoekende. Merk ook dat het een stuk lastiger geworden is met pubers ten opzichte van basisschoolkinderenquote:Ik heb nu het gevoel dat ik mijn kind juist moet beschermen tegen scholen en andere mensen die te negatief doen. Maar ik wil haar natuurlijk ook aanmoedigen, maar dan op een niet-pushy manier... maar ja, hoe doe je dat?
Oh zo herkenbaar! Hier zitten wij nu ook in, en ik vind het echt energie vreten. Raak er redelijk labiel en verdrietig van, of komt dat door andere dingen in mijn geval?quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:23 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Inderdaad zo irritant, alleen maar focussen op het negatieve!
quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:18 schreef Troel het volgende:
Ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is dat nou iets wat hoort bij het ouder worden? Dat je meer en meer zelf doorkrijgt waardoor je zo verknipt bent en dat je probeert dat te voorkomen bij je kinderen (voor zover dat kan)?
Jemig zegquote:Op dinsdag 12 december 2023 12:36 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Oh zo herkenbaar! Hier zitten wij nu ook in, en ik vind het echt energie vreten. Raak er redelijk labiel en verdrietig van, of komt dat door andere dingen in mijn geval?Heb je een kind wat het op allerlei vlakken geweldig doet, moet je elke 6 weken op gesprek komen omdat hij 'niet goed kan plannen en organiseren'.
No shit, hij is 10. Ik wil een gesprek over zijn coole skateboardtricks. Of de liedjes die hij zingt voor zijn ongeboren zusje. Of hoe hij op deze leeftijd in staat is om zelfstandig het land door te reizen met de trein. Maar nee, 'zo gaat hij het moeilijk krijgen in de toekomst hoor'. Zucht.
Inderdaad, omdat het altijd maar alleen maar negatief is en de dingen die je wel kunt er nauwelijks meer toe lijken te doen. Fijn dat meer mensen dit herkennen trouwens.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:36 schreef Nanukerst het volgende:
Zo gaat hij het moeilijk krijgen in de toekomst hoor'. Zucht.
Dank! Als glitters acceptabel zouden zijn, zou zoiets dat dan ook zijn met een zwarte legging in plaats van een roze? https://www.wehkamp.nl/z8(...)YfOf1hhoCbcgQAvD_BwEquote:Op dinsdag 12 december 2023 13:22 schreef SaskiaR het volgende:
Ik denk dat zwart met glitter wel acceptabel is, zeker bij een kind.
Of zoiets: https://www.wefashion.nl/(...)9455309&gad_source=1
https://www.zalando.nl/na(...)k-na823f25h-q11.html
Sterkte alvast met alles! Qua kleding, H&M al bekeken? Als ik filter op maat 110/116 en kleur zwart kom ik hier op uit: https://www2.hm.com/nl_nl(...)ffset=0&page-size=36quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:18 schreef Schanu het volgende:
Ego post, maar kledingstress, help![]()
Onze oma ligt op sterven, hadden eigenlijk gisteren of eergisteren al verwacht dat ze zou overlijden maar haar geest houdt het langer vol dan verwacht. Ze is oud, dus het is goed zo. Maar er komt dus een begrafenis aan, een zwaar kerkelijke ook verwacht ik. En nu heb ik geen geschikte kleding voor mijn jongste van 5 .....
Alles wat ik vind is met bloemetjesprint, of met glitter en glamour want kerst natuurlijk. En de zwarte jurkjes die ik vind, vind ik gewoon echt niks. Het mag best ook nog wel een beetje leuk staan bij een smalle kabouter van 5. Heeft iemand enig idee waar ik zou kunnen zoeken? Het liefst wil ik een jurkje, gelet op het gemak, maat 110/116, zonder schreeuwende teksten of dierenprints. Maar wel iets speelser dan enkel zwart (want ook een zwarte legging en ook zwarte schoenen). Wat is acceptabel voor een begrafenis?
Ps. ik had bijvoorbeeld deze gezien: https://www.berden-fashio(...)se_zwart_478971.html
Maar nergens meer in 110/116 te krijgen. En is zoiets uberhaupt geschikt, of eigenlijk alweer te feestelijk? Ik loop echt zo vast...
Bij Sticker op school worden zelfs cijfers gegeven voor knutselwerkjes.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:59 schreef Amsel het volgende:
[..]
Jemig zegMijn 9-jarige heeft een juf die denkt dat we het heel belangrijk vinden wat voor advies ze in groep 8 gaat krijgen, want elke keer als ik iets aankaart brengt ze ter sprake dat we ons daarover geen zorgen hoeven te maken. Ik heb nu al een aantal keer gezegd dat haar schoolresultaten me totaal niet interesseren, ik wil alleen maar weten of het sociaal-emotioneel allemaal lekker loopt. Die focus op toetsen en resultaten en plannen en organiseren, bah. Er zijn zoveel dingen die zoveel belangrijker zijn .
Als 10-jarige in je eentje met de trein vind ik trouwens echt superstoer! Wat nou 'moeilijk krijgen in de toekomst', pffff.
Je executieve functies rijpen door tot na 20e dus een 10-jarige die niet kan plannen is eerder de norm dan een afwijking.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:36 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Oh zo herkenbaar! Hier zitten wij nu ook in, en ik vind het echt energie vreten. Raak er redelijk labiel en verdrietig van, of komt dat door andere dingen in mijn geval?Heb je een kind wat het op allerlei vlakken geweldig doet, moet je elke 6 weken op gesprek komen omdat hij 'niet goed kan plannen en organiseren'.
No shit, hij is 10. Ik wil een gesprek over zijn coole skateboardtricks. Of de liedjes die hij zingt voor zijn ongeboren zusje. Of hoe hij op deze leeftijd in staat is om zelfstandig het land door te reizen met de trein. Maar nee, 'zo gaat hij het moeilijk krijgen in de toekomst hoor'. Zucht.
Dankjewel! Ja die had ik gezien inderdaad, maar in combinatie met een zwarte legging en zwarte schoenen vind ik dat zo heftig, all black zeg maar. En zulke modelletjes worden bij mijn dame een beetje hobbezakachtig, omdat ze al zo smal is. Maar ik hou het zeker in gedachten, dan heb ik sowieso iets.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:27 schreef eponine het volgende:
[..]
Sterkte alvast met alles! Qua kleding, H&M al bekeken? Als ik filter op maat 110/116 en kleur zwart kom ik hier op uit: https://www2.hm.com/nl_nl(...)ffset=0&page-size=36
Is dit wat?: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1026706008.html
I know! (Ik had zelfs 25e in mijn hoofd, maar ik geloof jou meteen.) Maar toen ik dat zei tijdens een gesprek kwamen ze met 'toch moet hij dit kunnen in de brugklas'.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je executieve functies rijpen door tot na 20e dus een 10-jarige die niet kan plannen is eerder de norm dan een afwijking.
Dat begrijp ik ook heel goed. De mijne is heel goed in een deel (sprinten en verspringen), redelijk in duurlopen en beroerd op de loopnummersquote:Op dinsdag 12 december 2023 10:57 schreef Amsel het volgende:
[..]
Atletiek is waar ik mijn dochter nu juist langzaam op zie afknappen. Ze vindt het heel leuk, maar is er gewoon niet zo goed in. De andere meiden in haar jaar zijn superaardig, maar je ontkomt gewoon niet aan vergelijken. Daar moet ze mee leren omgaan, maar ik snap ook wel dat het pittig is als je altijd de langzaamste bent, of het minst hoog of ver kunt springen.
Inderdaad. Toen mijn oudste in de brugklas kwam had hij erg veel kinderen in de klas die nog nooit met het ov hadden gereisd, dat werd duidelijk tijdens de eerste excursie. Had ik verder nooit bij stil gestaan, ik heb geen rijbewijs dus om ergens te komen met mij moeten ze wel het ov in. Maar als je een auto hebt is dat wellicht iets minder vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:04 schreef Leandra het volgende:
Dit idd, een 10-jarige die dat kan en durft redt zich wel.
En dan deed mijn inmiddels 13-jarige dat ook wel, maar hij was duidelijk een uitzondering in de klas.
Verschilt een beetje per functie, maar planning en organisatie is zeker niet de eerste functie die uitrijpt. Wat vermoeiend zeg....quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:34 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
I know! (Ik had zelfs 25e in mijn hoofd, maar ik geloof jou meteen.) Maar toen ik dat zei tijdens een gesprek kwamen ze met 'toch moet hij dit kunnen in de brugklas'.
Andere legging een optie?quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:32 schreef Schanu het volgende:
[..]
Dankjewel! Ja die had ik gezien inderdaad, maar in combinatie met een zwarte legging en zwarte schoenen vind ik dat zo heftig, all black zeg maar. En zulke modelletjes worden bij mijn dame een beetje hobbezakachtig, omdat ze al zo smal is. Maar ik hou het zeker in gedachten, dan heb ik sowieso iets.
Lijkt me trouwens extra ingewikkeld als het iemand is waar je je niet aan kunt onttrekken, zoals in jouw geval.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Inderdaad, omdat het altijd maar alleen maar negatief is en de dingen die je wel kunt er nauwelijks meer toe lijken te doen. Fijn dat meer mensen dit herkennen trouwens.
Ik denk dat een en ander afhankelijk is van hoe kerkelijk het is, maar ook van wat oma wil? Toen ik jong was en mijn oma overleed was het heel duidelijk dat je moest komen zoals je was en ik had dus een paars rokje aan en een shirtje met bloemetjes. Dat was wel degelijk kerkelijkquote:Op dinsdag 12 december 2023 13:18 schreef Schanu het volgende:
Ego post, maar kledingstress, help![]()
Onze oma ligt op sterven, hadden eigenlijk gisteren of eergisteren al verwacht dat ze zou overlijden maar haar geest houdt het langer vol dan verwacht. Ze is oud, dus het is goed zo. Maar er komt dus een begrafenis aan, een zwaar kerkelijke ook verwacht ik. En nu heb ik geen geschikte kleding voor mijn jongste van 5 .....
Alles wat ik vind is met bloemetjesprint, of met glitter en glamour want kerst natuurlijk. En de zwarte jurkjes die ik vind, vind ik gewoon echt niks. Het mag best ook nog wel een beetje leuk staan bij een smalle kabouter van 5. Heeft iemand enig idee waar ik zou kunnen zoeken? Het liefst wil ik een jurkje, gelet op het gemak, maat 110/116, zonder schreeuwende teksten of dierenprints. Maar wel iets speelser dan enkel zwart (want ook een zwarte legging en ook zwarte schoenen). Wat is acceptabel voor een begrafenis?
Ps. ik had bijvoorbeeld deze gezien: https://www.berden-fashio(...)se_zwart_478971.html
Maar nergens meer in 110/116 te krijgen. En is zoiets uberhaupt geschikt, of eigenlijk alweer te feestelijk? Ik loop echt zo vast...
Naar mijn idee is zou zeker de bovenste acceptabel zijn voor een begrafenis. Zeker met een zwarte maillot.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:25 schreef Schanu het volgende:
[..]
Dank! Als glitters acceptabel zouden zijn, zou zoiets dat dan ook zijn met een zwarte legging in plaats van een roze? https://www.wehkamp.nl/z8(...)YfOf1hhoCbcgQAvD_BwE
Of deze: https://www.wehkamp.nl/li(...)uiMIphhoCQnEQAvD_BwE
Of is dat dan weer echt too much
De ervaring leert over het algemeen dat het niets met interesse te maken heeft. Want als het uit interesse zou zijn, dan zou de vraag zijn "goh, is jongste al zo lang ziek, hoe gaat het met hem" en niet "ik heb het doorgestuurd naar de begeleider".quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:17 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Naar mijn idee is zou zeker de bovenste acceptabel zijn voor een begrafenis. Zeker met een zwarte maillot.
@:troel wat een vervelende reactie als er nooit positieve reacties komen. En het zal vast niet negatief bedoeld zijn, maar geïnteresseerd. Ten minste, dat mag ik hopen. Maar omdat er niets positiefs benoemd wordt zit het niet echt lekker in verhouding.
praktijkvoorbeeld van plannen en organiseren. die komt er welquote:Op dinsdag 12 december 2023 12:36 schreef Nanukerst het volgende:
Of hoe hij op deze leeftijd in staat is om zelfstandig het land door te reizen met de trein.
Toen ik naar het HBO ging heb ik nog medestudenten mee op sleeptouw genomen omdat ze geen flauw idee hadden hoe het OV werktequote:Op dinsdag 12 december 2023 13:38 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen mijn oudste in de brugklas kwam had hij erg veel kinderen in de klas die nog nooit met het ov hadden gereisd, dat werd duidelijk tijdens de eerste excursie. Had ik verder nooit bij stil gestaan, ik heb geen rijbewijs dus om ergens te komen met mij moeten ze wel het ov in. Maar als je een auto hebt is dat wellicht iets minder vanzelfsprekend.
Rugbyquote:Op dinsdag 12 december 2023 11:13 schreef Quoi het volgende:
[..]
Rugby! SuperleukMax heeft pas een training meegedaan met een vriendje. Kwamen er wel achter dat dat niet zijn cup of tea is, onze sissyboy
Ik had ook gehoopt dat de afwisseling tussen rennen, springen en werpen ervoor zou zorgen dat er in ieder geval elke training een leuk onderdeel tussen zou zitten. Maar ze is er gewoon allemaal niet zo goed inquote:Op dinsdag 12 december 2023 13:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook heel goed. De mijne is heel goed in een deel (sprinten en verspringen), redelijk in duurlopen en beroerd op de loopnummersmaar dat geeft een bepaalde balans. Hij is nu junior en dat betekent dat hij mag gaan specialiseren, technische trainingen doet en nieuwe onderdelen traint (speer en discus bijvoorbeeld) dus dat houdt de lol er wel in.
Wij hebben wel een auto maar sinds we op verhuisd zijn wonen we op een kwartier treinen van de plaats waar zijn school is, en gezien dat met de auto door gegarandeerde files eigenlijk altijd langer duurt was de trein al snel een prima alternatief.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:38 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen mijn oudste in de brugklas kwam had hij erg veel kinderen in de klas die nog nooit met het ov hadden gereisd, dat werd duidelijk tijdens de eerste excursie. Had ik verder nooit bij stil gestaan, ik heb geen rijbewijs dus om ergens te komen met mij moeten ze wel het ov in. Maar als je een auto hebt is dat wellicht iets minder vanzelfsprekend.
Als hij mooi is kijken of er een luchtiger moment is dat je hem kunt dragen, ik heb de blouse die ik met mijn moeders uitvaart aanhad (en voor de uitvaart gekocht had) op een gegeven moment ook een keer naar iets luchtigers aan gedaan, want hij is gewoon mooi en staat me goed.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:51 schreef Amsel het volgende:
Over uitvaartkleding gesproken: Ik weet niet goed wat ik moet doen met de jurk die ik droeg op de uitvaart van mijn moeder. Hij hangt ongewassen in de kast, en ik loop elke keer een beetje vast als ik 'm zie hangen. Hij staat me eigenlijk heel goed, maar "zomaar" aandoen voelt niet OK. Weg doen vind ik ook zonde. En om 'm dan maar te laten hangen tot m'n vader een keer overlijdt is ook weer zo watWat doet een mens dus met een kledingstuk waar zo'n herinnering aan zit?
Maar is het dan niet handiger om dit op een gezelliger moment eens aan te kaarten bij hem, voor je uit je slof schiet? Want dan ga je sowieso niet de reactie krijgen die je graag wil.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Niet waar ik bij ben. Ik mag hopen dat hij dat niet doen als hij daadwerkelijk met de jongens op stap is.
Neemt niet weg dat ik hier ook eigenlijk wel een keer klaar mee ben en een keer uit mijn slof ga schieten dat hij eens op moet houden met altijd dat negatieve gezeik van hem. Donderdag een gesprek met de begeleider van de jongens, misschien het daar eens aankaarten![]()
Mijn broer is al 23 jaar geleden overleden. De trui die ik toen droeg ligt nog steeds in de kast. Ik heb hem nog wel eens gedragen. Maar hij zit gewoon niet lekker. Niet omdat er iemotionele waarde aan zit. Maar het is gewoon geen fijne trui. Ik heb niet zo over nagedacht of het een minder fijnere trui is geworden omdat er juist een emotionele herinnering aanhangt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:51 schreef Amsel het volgende:
Over uitvaartkleding gesproken: Ik weet niet goed wat ik moet doen met de jurk die ik droeg op de uitvaart van mijn moeder. Hij hangt ongewassen in de kast, en ik loop elke keer een beetje vast als ik 'm zie hangen. Hij staat me eigenlijk heel goed, maar "zomaar" aandoen voelt niet OK. Weg doen vind ik ook zonde. En om 'm dan maar te laten hangen tot m'n vader een keer overlijdt is ook weer zo watWat doet een mens dus met een kledingstuk waar zo'n herinnering aan zit?
Dat kan zó anders zijn inderdaad. Ik heb zo'n kind wat niks weet van OV. Hij heeft misschien 3x in zijn leven in de trein gezeten en nog nooit in een bus (behalve voor schoolreisjes). Wij hebben een auto en wonen in een dorp. De bus die hier 1x per uur komt, brengt je naar nergens en het dichtstbijzijnde treinstation is 10 autominuten hiervandaan. Het loont voor ons dus vrijwel altijd om met de auto te gaan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:38 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik zou hem idd voorlopig laten hangen en misschien zijn er wel gelegenheden waarvan je op enig moment denkt 'Goh, ik wou dat ze er bij zou kunnen zijn' of 'Wat had ik haar hier graag over verteld' en dan is dat misschien wel de gelegenheid om de jurk aan te doen en haar op die manier een beetje bij je te hebben?quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:51 schreef Amsel het volgende:
Hier ook inderdaad, we wonen dichtbij een station, daar gaat 2x per uur een trein naar de bewoonde wereld (richting zwolle)quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:21 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat kan zó anders zijn inderdaad. Ik heb zo'n kind wat niks weet van OV. Hij heeft misschien 3x in zijn leven in de trein gezeten en nog nooit in een bus (behalve voor schoolreisjes). Wij hebben een auto en wonen in een dorp. De bus die hier 1x per uur komt, brengt je naar nergens en het dichtstbijzijnde treinstation is 10 autominuten hiervandaan. Het loont voor ons dus vrijwel altijd om met de auto te gaan.
Er zijn geen gezellige momentenquote:Op dinsdag 12 december 2023 16:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar is het dan niet handiger om dit op een gezelliger moment eens aan te kaarten bij hem, voor je uit je slof schiet? Want dan ga je sowieso niet de reactie krijgen die je graag wil.
Misschien hier op reageren: "Ja, dat klopt(?). Heb je ook XX (iets positiefs) gezien?" Dan ben jij ook gelijk weer een stukje van je frustratie kwijt en je verlegt zijn focus hopelijk een beetje.
Nee hoor, ik vind deze echt heel erg goed kunnen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:25 schreef Schanu het volgende:
[..]
Dank! Als glitters acceptabel zouden zijn, zou zoiets dat dan ook zijn met een zwarte legging in plaats van een roze? https://www.wehkamp.nl/z8(...)YfOf1hhoCbcgQAvD_BwE
Of deze: https://www.wehkamp.nl/li(...)uiMIphhoCQnEQAvD_BwE
Of is dat dan weer echt too much
Oef pittig, zeker als het om de uitvaart van je moeder gaat. Als jij je er prettig bij voelt zou ik hem gewoon dragen, maar zolang dat niet ok voor je voelt dan ook zeker niet doen en naar je gevoel luisteren.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:51 schreef Amsel het volgende:
Jouw kind kan plannenquote:Op dinsdag 12 december 2023 16:58 schreef exode het volgende:
Maar, ben net thuis en B was al thuis (die mag om 16:30 zelf naar huis vanaf de BSO) en hij zat niet te gamen, niet tv te kijken maar zijn spreekbeurt van morgen door te nemen.
Nou nee....morgen he....we hadden zijn spullen bovenop zijn tablet gelegd, dat heeft wat geholpen denk ik.quote:
Nee op die manier klinkt het inderdaad niet als positief.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:20 schreef Troel het volgende:
[..]
De ervaring leert over het algemeen dat het niets met interesse te maken heeft. Want als het uit interesse zou zijn, dan zou de vraag zijn "goh, is jongste al zo lang ziek, hoe gaat het met hem" en niet "ik heb het doorgestuurd naar de begeleider".
Beethovenquote:Op zondag 10 december 2023 20:11 schreef Kyara het volgende:
Wij vieren kerst bij (schoon)ouders. Hoef niks mee te nemen of te maken, alleen maar aan te schuiven
Kerstavond vieren we thuis met een lading hapjes op tafel en een (kerst)film. Iemand nog tips qua film?
Dan kom ik treinend naar je toe!quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:25 schreef PoesInDoos het volgende:
Het OV hier is echt ruk, ruim 20 minuten rijden voor het eerste treinstation ook.
-Edit- Ik wacht met smart op de Lelylijn (in de achtertuin..) en de (hopelijk) bijhorende Burger King
Dan smaakt de koffie nog steeds goed!quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan kom ik treinend naar je toe!
Ik ben waarschijnlijk 75 voor die Lelylijn er ligt, maar de gedachte is leuk
Hier heb je 2 hockey clubs. Je ziet wel echt verschil. Onze jongste zit op hockey bij de club in onze wijk, allemaal normale mensen met normale banen en iedereen is gelijk. Toevallig mazzel dat we een vader in het team hebben die truien kon regelen zodat ze allemaal in dezelfde outfit aan komen lopen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:33 schreef LeSage het volgende:
Ik denk dat ik dat stigma meer zag bij het hockey vroeger langs de lijn bij mij (stimuleren om mensen met een stick te raken, pootje haken, schreeuwen) dan dat ik dat nu bij voetbal zie. Gelukkig![]()
Ik vond vroeger (dat is dus echt al lang geleden) de hiërarchie op de hockeyvelden zo verschrikkelijk. Sponsors hadden toevallig allemaal kinderen in het 1e team. Die kregen alles gesponsord, hadden 2 trainers, dubbel zoveel training, altijd coaches, bespreekruimtes. Wij kregen 1 keer per week een half veld om te trainen, moesten de trainer zelf maar regelen en vaak zat was er niet eens een trainer.
Maar contributie bleef wel hetzelfde![]()
Doen wat goed voelt. Als je nu niet happy bent er in gewoon niet aan doen. Als weg doen niet goed voelt lekker laten hangen of bijv op zolder leggen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:51 schreef Amsel het volgende:
Dit heb ik idd gedaan, later opnieuw aangetrokken bij een gelegenheid waar ik mijn vader graag bij had gewild.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:23 schreef BE het volgende:
[..]
Ik zou hem idd voorlopig laten hangen en misschien zijn er wel gelegenheden waarvan je op enig moment denkt 'Goh, ik wou dat ze er bij zou kunnen zijn' of 'Wat had ik haar hier graag over verteld' en dan is dat misschien wel de gelegenheid om de jurk aan te doen en haar op die manier een beetje bij je te hebben?
Dan is niet reageren wellicht het slimste om te doen, al zou ik dat zelf niet kunnen denk ik. Ik ben meer van het soort "als je interesse in je kind had gehad, dan had je geweten hoe dat zit". Maar erg frustrerend lijkt me.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Er zijn geen gezellige momentenIk spreek hem nagenoeg nooit. Ik ben al tijden geleden gestopt met dingen melden, want er kwam toch nooit een reactie op.
Asociaal is nog mild.quote:Op woensdag 13 december 2023 07:07 schreef amaranta het volgende:
Zoon had gisteren een voetbalwedstrijd en bij afloop bleek dat meerdere fietsbanden lek waren gestoken waaronder die van mijn zoon.
Ronduit asociaal.
Vandaag ook gelijk logistieke problemen met naar school gaan.
Nope, zo de fietsenmaker even bellen.quote:Op woensdag 13 december 2023 08:01 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Asociaal is nog mild.
Ik zal me ook inhouden maar echt belachelijk. Gestoken krijg je ook niet even geplakt met een thuis setje waarschijnlijk.
Shit, wat een hufterige actie.quote:Op woensdag 13 december 2023 07:07 schreef amaranta het volgende:
Zoon had gisteren een voetbalwedstrijd en bij afloop bleek dat meerdere fietsbanden lek waren gestoken waaronder die van mijn zoon.
Ronduit asociaal.
Hufterige actiequote:Op woensdag 13 december 2023 07:07 schreef amaranta het volgende:
Ronduit asociaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |