Is er misschien iets als martial fit bij jullie in de buurt? Dit is boksen, maar dan alleen op boksballen of elkaars handschoenen. En de oefeningen zijn wel aan te passen bij issues.quote:Op maandag 11 december 2023 16:28 schreef exode het volgende:
B heeft donderdag zijn laatste zwemtraining bij de Reddingsbrigade, hij gaat stoppen. Hij zit nog wel op Scouting overigens.
Een sport vinden is lastig voor hem. Hij heeft dus astma en nu ook best wat issues met zijn enkels, knieen etc. Het is een enorm bewegelijke, fanatieke, energieke jongen, maar hij heeft dus wel lichamelijke grenzen.
Hij heeft 3 proeflessen karate gehad en dat vond ie best leuk maar hij wil geen andere kinderen pijn doen.
Een teamsport kan niet omdat hij op zaterdag al Scouting heeft.
Hij staat nu op de wachtlijst voor Freerunnen, komt goed uit want hij moet sowieso wachten op zijn zooltjes.
Van ons hoeft ie niet op een sport, hij beweegt veel, maar we merken dat het hem goed doet. Hij zou ook wel op Breakdance of zo willen maar alle dansscholen hier in de buurt zijn letterlijk en figuurlijk roze en dat wil hij gewoon niet.
Geen idee eigenlijk, zal ik eens opzoeken, dank je wel!quote:Op maandag 11 december 2023 16:51 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Is er misschien iets als martial fit bij jullie in de buurt? Dit is boksen, maar dan alleen op boksballen of elkaars handschoenen. En de oefeningen zijn wel aan te passen bij issues.
Hier bij de karate was het bij de kinderen niet echt de bedoeling om elkaar pijn te doen, pas vanaf een jaar of 14/15 werd het pas wat ruiger had ik het idee.quote:Op maandag 11 december 2023 16:28 schreef exode het volgende:
B heeft donderdag zijn laatste zwemtraining bij de Reddingsbrigade, hij gaat stoppen. Hij zit nog wel op Scouting overigens.
Een sport vinden is lastig voor hem. Hij heeft dus astma en nu ook best wat issues met zijn enkels, knieen etc. Het is een enorm bewegelijke, fanatieke, energieke jongen, maar hij heeft dus wel lichamelijke grenzen.
Hij heeft 3 proeflessen karate gehad en dat vond ie best leuk maar hij wil geen andere kinderen pijn doen.
Hij staat nu op de wachtlijst voor Freerunnen, komt goed uit want hij moet sowieso wachten op zijn zooltjes.
Van ons hoeft ie niet op een sport, hij beweegt veel, maar we merken dat het hem goed doet. Hij zou ook wel op Breakdance of zo willen maar alle dansscholen hier in de buurt zijn letterlijk en figuurlijk roze en dat wil hij gewoon niet.
Ik moest meteen aan freerunning denken, en dan lees ik verder:quote:Op maandag 11 december 2023 16:28 schreef exode het volgende:
GMTAquote:Hij staat nu op de wachtlijst voor Freerunnen,
Hebben ze bij jullie capoeira? Vechten maar je raakt elkaar niet en het lijkt wel wat op dansquote:Op maandag 11 december 2023 16:52 schreef exode het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, zal ik eens opzoeken, dank je wel!
Dat was bij ons in de eerste fase ook, verloren ze zo’n beetje alles, maar maakten we er gewoon een feestje van als ze wél gescoord hadden, of gewoon omdat ze zo gezellig waren geweest.quote:Op maandag 11 december 2023 17:26 schreef Quoi het volgende:
Oh oh oh, dat voetbal ook weer. Genoeg stof tot discussie. Leuk van het feestje @:Lesage ! Je inspireert me om ook iets met ons team te gaan doen. Ze verloren afgelopen zaterdag trouwens met 19-0 en naderhand trakteerden we op een snoepje. Voor de inzet (en als troost).
Het was op zijn zachtst gezegd 'interessant' om te zien hoe elk kind met dat verlies omging![]()
Allemaal levenslessen.
Ik roep genoeg vanaf de kant, maar alleen de leuke dingen. En we klappen met z’n allen net zo hard voor de tegenstander als ze scoren. Of als de keeper van de tegenstander hem knap uit doel wist te houden.quote:Op maandag 11 december 2023 17:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
In ons team gelukkig geen schreeuwende ouders. Dat is overigens wel dé reden dat mijn duo niet in het eerste selectieteam zit. Daar gaan ze nooit naartoe ook als het aan mij ligt. Dat houdt voor één van de jongens in dat hij wel wat geremd wordt in zijn ontwikkeling, maar ik wil mijn kind niet in een giftige sportomgeving plaatsen. Wat mij betreft bannen ze die schreeuwende ouders van het sportterrein. Sommige kinderen gaan namelijk letterlijk gebukt onder de druk van de ouders. Ontzettend verdrietig word ik daarvan.
Gelukkig geeft mijn zoon als ik hem af en toe eens peil aan dat hij vriendjes in het team belangrijker vindt dan in het beste team spelen, dus hij zit prima op zijn plek.
Wat ik wel mooi vind is dat ze altijd eindigen met penalties. Als ze dan hun eigen penalty scoren voelen ze zich alsnog wereldkampioen, ongeacht de uitslag.quote:Op maandag 11 december 2023 18:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat was bij ons in de eerste fase ook, verloren ze zo’n beetje alles, maar maakten we er gewoon een feestje van als ze wél gescoord hadden, of gewoon omdat ze zo gezellig waren geweest.
Onze jongste vindt verliezen niet erg, maar wel hoe hij zelf gespeeld heeft. Hij is pas tevreden als hij genoeg gescoord heeft of goeie acties had. Dat ze met 9-3 van de mat geveegd worden (in een kwartier) en dan tóch heel content is met zijn 2 goals.
We hebben van zijn fysio een mooie lijst van sporten en hoe we dat aan kunnen vliegen. Freerunnen staat op de groene lijstquote:Op maandag 11 december 2023 18:12 schreef amaranta het volgende:
Als je zwakke enkels en knieën hebt dan zou ik een sport kiezen waarbij je ze minder belast.
Dan is het helemaal top!quote:Op maandag 11 december 2023 18:35 schreef exode het volgende:
[..]
We hebben van zijn fysio een mooie lijst van sporten en hoe we dat aan kunnen vliegen. Freerunnen staat op de groene lijst
Hij moet al een tijdje elke dag oefeningen doen waaronder lunges en squats en die doe ik trouw mee. Inmiddels heb ik beenspieren waar je U tegen zegt![]()
Wij hebben voor kickboksen gekozen om die reden. Doe ze geen gevechten in wedstrijd vorm sparren wel soms. Hij heeft binnen een paar maanden een enorme conditie.quote:Op maandag 11 december 2023 16:28 schreef exode het volgende:
Dat vind ik nog steeds wel jammer. Mijn oudste kon echt heel hard rennen, hij zat koud een maand op atletiek toen hij een jaar of 7-8 was en toen was er een wedstrijdje. Toen lag hij heel lang op kop maar werd op het laatst ingehaald door degene waarvan iedereen zei 'die is mega-snel, die kan niemand bijhouden'. Dat jochie liep al iets langer en wist al hoe doseren werkte en dat heeft hem toen zo'n knauw gegeven (bij hemzelf hè, wij niet) dat hij daarna pertinent niet meer wilde.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:43 schreef Clubsoda het volgende:
Had ik al gezegd dat ik zo blij ben met atletiek?Wedstrijden mogen, moeten niet en een supersportieve sfeer (in beide betekenissen van het woord)
Sowieso geen voetbalnerd, maar mag graag een balletje schoppen op het schoolplein.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:57 schreef Quoi het volgende:
Als je kind dan toch al niks met voetballen heeft, ok, maar iets verbieden voor een voetbalnerd vanwege mijn eigen principe of een stigma dat niet op elke club van toepassing is.... Mmmm. Not my approach.
Wel met een kind als de mijne destijds.quote:Op dinsdag 12 december 2023 09:57 schreef Quoi het volgende:
Als je kind dan toch al niks met voetballen heeft, ok, maar iets verbieden voor een voetbalnerd vanwege mijn eigen principe of een stigma dat niet op elke club van toepassing is.... Mmmm. Not my approach.
Er zijn klootzakken in de deze wereld, dat leren ze nu iets sneller.
Ik zou een andere sport best aanmoedigen (graag!), maar hij moet het leuk vinden. Ik gok dat we vast zitten aan voetballen. Hij kan het ook echt lekker. Of ik vast blijf zitten aan de rol van trainer... Denk het niet. Laat mij maar langs de kant staan rellen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |