abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 december 2023 @ 16:51:13 #101
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211585899
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 16:28 schreef exode het volgende:
B heeft donderdag zijn laatste zwemtraining bij de Reddingsbrigade, hij gaat stoppen. Hij zit nog wel op Scouting overigens.

Een sport vinden is lastig voor hem. Hij heeft dus astma en nu ook best wat issues met zijn enkels, knieen etc. Het is een enorm bewegelijke, fanatieke, energieke jongen, maar hij heeft dus wel lichamelijke grenzen.
Hij heeft 3 proeflessen karate gehad en dat vond ie best leuk maar hij wil geen andere kinderen pijn doen.
Een teamsport kan niet omdat hij op zaterdag al Scouting heeft.

Hij staat nu op de wachtlijst voor Freerunnen, komt goed uit want hij moet sowieso wachten op zijn zooltjes.

Van ons hoeft ie niet op een sport, hij beweegt veel, maar we merken dat het hem goed doet. Hij zou ook wel op Breakdance of zo willen maar alle dansscholen hier in de buurt zijn letterlijk en figuurlijk roze en dat wil hij gewoon niet.
Is er misschien iets als martial fit bij jullie in de buurt? Dit is boksen, maar dan alleen op boksballen of elkaars handschoenen. En de oefeningen zijn wel aan te passen bij issues.
pi_211585915
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 16:51 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Is er misschien iets als martial fit bij jullie in de buurt? Dit is boksen, maar dan alleen op boksballen of elkaars handschoenen. En de oefeningen zijn wel aan te passen bij issues.
Geen idee eigenlijk, zal ik eens opzoeken, dank je wel!
pi_211586072
quote:
B heeft donderdag zijn laatste zwemtraining bij de Reddingsbrigade, hij gaat stoppen. Hij zit nog wel op Scouting overigens.

Een sport vinden is lastig voor hem. Hij heeft dus astma en nu ook best wat issues met zijn enkels, knieen etc. Het is een enorm bewegelijke, fanatieke, energieke jongen, maar hij heeft dus wel lichamelijke grenzen.
Hij heeft 3 proeflessen karate gehad en dat vond ie best leuk maar hij wil geen andere kinderen pijn doen.

Hij staat nu op de wachtlijst voor Freerunnen, komt goed uit want hij moet sowieso wachten op zijn zooltjes.

Van ons hoeft ie niet op een sport, hij beweegt veel, maar we merken dat het hem goed doet. Hij zou ook wel op Breakdance of zo willen maar alle dansscholen hier in de buurt zijn letterlijk en figuurlijk roze en dat wil hij gewoon niet.
Hier bij de karate was het bij de kinderen niet echt de bedoeling om elkaar pijn te doen, pas vanaf een jaar of 14/15 werd het pas wat ruiger had ik het idee.
Fake it till you make it...
  maandag 11 december 2023 @ 17:26:16 #104
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211586216
Oh oh oh, dat voetbal ook weer. Genoeg stof tot discussie. Leuk van het feestje @LeSage ! Je inspireert me om ook iets met ons team te gaan doen. Ze verloren afgelopen zaterdag trouwens met 19-0 en naderhand trakteerden we op een snoepje. Voor de inzet (en als troost :P ).

Het was op zijn zachtst gezegd 'interessant' om te zien hoe elk kind met dat verlies omging :D :') Allemaal levenslessen.
pi_211586492
In ons team gelukkig geen schreeuwende ouders. Dat is overigens wel dé reden dat mijn duo niet in het eerste selectieteam zit. Daar gaan ze nooit naartoe ook als het aan mij ligt. Dat houdt voor één van de jongens in dat hij wel wat geremd wordt in zijn ontwikkeling, maar ik wil mijn kind niet in een giftige sportomgeving plaatsen. Wat mij betreft bannen ze die schreeuwende ouders van het sportterrein. Sommige kinderen gaan namelijk letterlijk gebukt onder de druk van de ouders. Ontzettend verdrietig word ik daarvan.
Gelukkig geeft mijn zoon als ik hem af en toe eens peil aan dat hij vriendjes in het team belangrijker vindt dan in het beste team spelen, dus hij zit prima op zijn plek. :)
  maandag 11 december 2023 @ 17:52:54 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211586510
quote:

Ik moest meteen aan freerunning denken, en dan lees ik verder:

quote:
Hij staat nu op de wachtlijst voor Freerunnen,
GMTA :P
KuikenGuppy
  maandag 11 december 2023 @ 18:12:08 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211586723
Als je zwakke enkels en knieën hebt dan zou ik een sport kiezen waarbij je ze minder belast.
pi_211586772
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 16:52 schreef exode het volgende:

[..]
Geen idee eigenlijk, zal ik eens opzoeken, dank je wel!
Hebben ze bij jullie capoeira? Vechten maar je raakt elkaar niet en het lijkt wel wat op dans ;)
pi_211586935
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 17:26 schreef Quoi het volgende:
Oh oh oh, dat voetbal ook weer. Genoeg stof tot discussie. Leuk van het feestje @:Lesage ! Je inspireert me om ook iets met ons team te gaan doen. Ze verloren afgelopen zaterdag trouwens met 19-0 en naderhand trakteerden we op een snoepje. Voor de inzet (en als troost :P ).

Het was op zijn zachtst gezegd 'interessant' om te zien hoe elk kind met dat verlies omging :D :') Allemaal levenslessen.
Dat was bij ons in de eerste fase ook, verloren ze zo’n beetje alles, maar maakten we er gewoon een feestje van als ze wél gescoord hadden, of gewoon omdat ze zo gezellig waren geweest.

Onze jongste vindt verliezen niet erg, maar wel hoe hij zelf gespeeld heeft. Hij is pas tevreden als hij genoeg gescoord heeft of goeie acties had. Dat ze met 9-3 van de mat geveegd worden (in een kwartier :D ) en dan tóch heel content is met zijn 2 goals.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211586959
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 17:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
In ons team gelukkig geen schreeuwende ouders. Dat is overigens wel dé reden dat mijn duo niet in het eerste selectieteam zit. Daar gaan ze nooit naartoe ook als het aan mij ligt. Dat houdt voor één van de jongens in dat hij wel wat geremd wordt in zijn ontwikkeling, maar ik wil mijn kind niet in een giftige sportomgeving plaatsen. Wat mij betreft bannen ze die schreeuwende ouders van het sportterrein. Sommige kinderen gaan namelijk letterlijk gebukt onder de druk van de ouders. Ontzettend verdrietig word ik daarvan.
Gelukkig geeft mijn zoon als ik hem af en toe eens peil aan dat hij vriendjes in het team belangrijker vindt dan in het beste team spelen, dus hij zit prima op zijn plek. :)
Ik roep genoeg vanaf de kant, maar alleen de leuke dingen. En we klappen met z’n allen net zo hard voor de tegenstander als ze scoren. Of als de keeper van de tegenstander hem knap uit doel wist te houden.
De trainer legde laatst zelfs de wedstrijd even stil om de tegenstander uit te leggen dat ze de bal eerst in moeten dribbelen voor ze gaan schieten omdat dat steeds mis ging O+ dus wel wat competitie, maar ook heel vriendschappelijk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 11 december 2023 @ 18:33:18 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211586980
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 18:28 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat was bij ons in de eerste fase ook, verloren ze zo’n beetje alles, maar maakten we er gewoon een feestje van als ze wél gescoord hadden, of gewoon omdat ze zo gezellig waren geweest.

Onze jongste vindt verliezen niet erg, maar wel hoe hij zelf gespeeld heeft. Hij is pas tevreden als hij genoeg gescoord heeft of goeie acties had. Dat ze met 9-3 van de mat geveegd worden (in een kwartier :D ) en dan tóch heel content is met zijn 2 goals.
Wat ik wel mooi vind is dat ze altijd eindigen met penalties. Als ze dan hun eigen penalty scoren voelen ze zich alsnog wereldkampioen, ongeacht de uitslag.
pi_211586995
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 18:12 schreef amaranta het volgende:
Als je zwakke enkels en knieën hebt dan zou ik een sport kiezen waarbij je ze minder belast.
We hebben van zijn fysio een mooie lijst van sporten en hoe we dat aan kunnen vliegen. Freerunnen staat op de groene lijst :)

Hij moet al een tijdje elke dag oefeningen doen waaronder lunges en squats en die doe ik trouw mee. Inmiddels heb ik beenspieren waar je U tegen zegt _O-
  maandag 11 december 2023 @ 19:34:28 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211587871
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 18:35 schreef exode het volgende:

[..]
We hebben van zijn fysio een mooie lijst van sporten en hoe we dat aan kunnen vliegen. Freerunnen staat op de groene lijst :)

Hij moet al een tijdje elke dag oefeningen doen waaronder lunges en squats en die doe ik trouw mee. Inmiddels heb ik beenspieren waar je U tegen zegt _O-
Dan is het helemaal top!
pi_211589962
quote:

Wij hebben voor kickboksen gekozen om die reden. Doe ze geen gevechten in wedstrijd vorm sparren wel soms. Hij heeft binnen een paar maanden een enorme conditie.
Hij zit zaterdags bij de scouts en is verplicht om op fiets te komen bij deze groep dus fietst zelf 5 km heen en terug en dan een opkomst van 2 1/2 uur maar is er vaak langer ze hebben niet heel veel haast om thuis te komen.
pi_211590535
Mijn oudste zit juist dit jaar wel in een selectie team, ze zat in een breedte team, maar het was te merken dat ze meer nodig had. Dit is gelukkig ook gezien door de club, en nu is ze dolgelukkig. Ze traint veel, en is ook de hele zaterdag op de club te vinden. Ze traint de jongste jeugd en valt regelmatig in. Al mag dat nu minder omdat ze in een hogere poule speelt. Een aantal ouders van teamgenoten zijn heel fanatiek en schreeuwen veel aan de lijn. Ik zorg altijd dat ik daar ver weg van sta. Ik roep zelf niks, ik klap alleen bij een goal en als ze een mooie redding heeft.
Eerste seizoenshelft hebben ze het prima gedaan. Derde geworden van de poule. Vindt het niet zo erg dat het geen eerste werd, dan gingen ze landelijk. Nu was het al steeds een uur verder weg. Dat zou dan nog verder worden. Nu gaan ze straks na de zaal weer dezelfde klasse spelen.

Jongste is juist heel anders, kan echt niet tegen zijn verlies en wil ook geen teamsport doen. Hij bouldert en geniet daar weer van. Hij is helemaal trots als hij een nieuwe route gehaald heeft. Er is een training voor fanatiekelingen, maar die is hem te serieus. Hij wil nog wel lekker geinen tussendoor. Hij heeft die training 2 keer gedaan, omdat hij wel de capaciteiten heeft, maar toen heeft hij aangegeven dat hij die niet meer wilde. Ook prima. Ondanks dat boulderen individueel is, is het ook een sport waarbij je samen nadenkt over de route, het is een soort puzzel die ze samen oplossen en elkaar aanwijzingen geven.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 12 december 2023 @ 08:46:49 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211591814
Wij hebben dus het dieptepunt meegemaakt als het gaat om ouders langs de lijn (vechten en schreeuwen). We zijn er nu dus extra alert op. Gebeurt er maar iets van dat, dan zijn we weg. Onacceptabel.

En goedemorgen ook c_/
  dinsdag 12 december 2023 @ 08:48:02 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_211591826
Het nadeel van alle competitiesporten vind ik dat wedstrijden altijd op zaterdagochtend zijn en hier dus niet samen met scouting kunnen. Dat levert hier al maanden stevige emoties en kop-in-het-zand gesprekken op (de oudste moet nu kiezen tussen handbal en scouting).
disclaimer
  dinsdag 12 december 2023 @ 09:42:53 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211592294
De mijne had heel graag op voetbal gewild maar dat wilden wij pertinent niet vanwege het stigma van de sfeer op en rond het veld.
En toen werd het rugby. O+ Waar het sowieso de normaalste zaak van de wereld is dat de referee aan beide teams zaken uitlegt tijdens het spel, zeker toen ze kleiner waren. Het ging sws nooit om de winst totdat de kinderen ouder werden. Prima sfeer op het veld en erbuiten al helemaal. Geschreeuw en gedoe wordt gewoon echt niet geaccepteerd. O+

Mijn oudste honkbalt en daar ging het wel al vrij snel om wie kampioen werd en als er een wedstrijd niet door ging dan MOEST dat ingehaald worden van de bond. Toen ze 10-12 waren ook al. :? Heel bijzonder vind ik dat. Echt, who cares!
pi_211592295
Had ik al gezegd dat ik zo blij ben met atletiek? O-) Wedstrijden mogen, moeten niet en een supersportieve sfeer (in beide betekenissen van het woord)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 december 2023 @ 09:47:19 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211592343
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 09:43 schreef Clubsoda het volgende:
Had ik al gezegd dat ik zo blij ben met atletiek? O-) Wedstrijden mogen, moeten niet en een supersportieve sfeer (in beide betekenissen van het woord)
Dat vind ik nog steeds wel jammer. Mijn oudste kon echt heel hard rennen, hij zat koud een maand op atletiek toen hij een jaar of 7-8 was en toen was er een wedstrijdje. Toen lag hij heel lang op kop maar werd op het laatst ingehaald door degene waarvan iedereen zei 'die is mega-snel, die kan niemand bijhouden'. Dat jochie liep al iets langer en wist al hoe doseren werkte en dat heeft hem toen zo'n knauw gegeven (bij hemzelf hè, wij niet) dat hij daarna pertinent niet meer wilde. -O- Echt jammer, want ik denk dat atletiek hem echt goed gepast had. Maar goed, hij is nu sowieso heel happy met honkbal. :Y O+
pi_211592371
Wij delen een mening @BE :Y
Over wel/niet kampioenschappen vieren kan ik niet meepraten, mijn zoon en zijn team zijn 3x op rij kampioen geworden :') O+ Dus ik ben bevooroordeeld.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 12 december 2023 @ 09:57:25 #122
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211592428
Als je kind dan toch al niks met voetballen heeft, ok, maar iets verbieden voor een voetbalnerd vanwege mijn eigen principe of een stigma dat niet op elke club van toepassing is.... Mmmm. Not my approach.

Er zijn klootzakken in de deze wereld, dat leren ze nu iets sneller.

Ik zou een andere sport best aanmoedigen (graag!), maar hij moet het leuk vinden. Ik gok dat we vast zitten aan voetballen. Hij kan het ook echt lekker. Of ik vast blijf zitten aan de rol van trainer... Denk het niet. Laat mij maar langs de kant staan rellen O-) ;)
pi_211592479
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 09:57 schreef Quoi het volgende:
Als je kind dan toch al niks met voetballen heeft, ok, maar iets verbieden voor een voetbalnerd vanwege mijn eigen principe of een stigma dat niet op elke club van toepassing is.... Mmmm. Not my approach.

Sowieso geen voetbalnerd, maar mag graag een balletje schoppen op het schoolplein.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211592541
Ik hou enorm van voetbal maar B niet and I tried! :)

Maar net als bij SQ is een teamsport niet combineerbaar met Scouting.

Hij roept nu zelf:
Freerunnen (staat dus op de wachtlijst)
Hard rennen
Breakdance
Padel (superhip die jongen)

We zien wel, even wat extra rust in zijn leven is wel fijn.

Gisteren kwam zijn reddingszwemmen buddy spelen en die zit op circusles dat vond B ook tof klinken.
  dinsdag 12 december 2023 @ 10:14:02 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211592596
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 09:57 schreef Quoi het volgende:

Er zijn klootzakken in de deze wereld, dat leren ze nu iets sneller.

Ik zou een andere sport best aanmoedigen (graag!), maar hij moet het leuk vinden. Ik gok dat we vast zitten aan voetballen. Hij kan het ook echt lekker. Of ik vast blijf zitten aan de rol van trainer... Denk het niet. Laat mij maar langs de kant staan rellen O-) ;)
Wel met een kind als de mijne destijds. :Y Die had het met zijn temperamentje echt heel moeilijk gehad op een voetbalveld en na 1x rugby-training was hij om. Hij was 5 he, alles met een bal is dan leuk, alleen ze kennen niks anders dan voetbal als je buiten speelt. ;)

En verbieden was het niet hoor. Voetbal was tegelijk met zwemles dus dat ging helaas niet. O-)

En hij vindt rugby echt HEEL LEUK want anders zou hij niet inmiddels op de topsport academie zitten. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')