Oh, dat is indrukwekkend.quote:Op zondag 10 december 2023 10:54 schreef MadMaster het volgende:
Zo maar eens aankleden en dan naar de Dali projectie ding geval tentoonstelling in de Westergasfabriek.
Zoiets, met een hoop Pink Floyd:
[ afbeelding ]
Nee, dit is voor het eerst dat ik zoiets ga bezoeken.quote:Op zondag 10 december 2023 11:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, dat is indrukwekkend.
Heb je de vorige ook bezocht?
Die staat op de planning in de kerstvakantiequote:Op zondag 10 december 2023 10:54 schreef MadMaster het volgende:
Zo maar eens aankleden en dan naar de Dali projectie ding geval tentoonstelling in de Westergasfabriek.
[ afbeelding ]
Oh. Oh ja dat kan ook.quote:Op zondag 10 december 2023 11:14 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lonaa denk dat @:AnneX vooral probeerde te zeggen dat jij vast niet de enige bent die het af en toe ongemakkelijk vindt en dat dat dus ook gewoon mag, want jullie zullen dat allemaal dus wel eens hebben. Maar correct me if I'm wrong
Boomerquote:Op zondag 10 december 2023 00:37 schreef Lucky_Strike het volgende: [..] Precies. Hier ligt ook zo'n ding in een lade. Maar men moet echt niet fucken met mijn tv, daar word ik echt heel nijdig van. De Chromecast is dus geveto'd. Net als allerlei kekke mediacentre software. Opzouten daarmee. Ik weet wat ik prettig vind en ik stap daar niet van af.
Ja, nogalquote:
Maar, maarquote:Op zondag 10 december 2023 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, nogal![]()
Wij bingden 20+ jaar geleden al. Toen vond iedereen dat het gekste dat er was, afleveringen opsparen en ze achter elkaar kijken. Sindsdien is het natuurlijk normaal en er zijn ongelofelijk veel diensten en software om dat te faciliteren. En het is werkelijk allemaal veel kutter dan onze eigen setup. Ik ben zeker niet tegen verandering maar alleen als het verbetering is.
Dus we blijven maar gewoon doen wat we al die tijd al doen, net zo lang tot er iemand wel een modern idee heeft
Wat moet ik casten danquote:Op zondag 10 december 2023 11:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar, maar
Hoe kan een Chromecast geen liefde zijn?
quote:Op zondag 10 december 2023 09:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Misschien heb ik iets gemist, maar hoe kan de NPO je TV eruit gooien?
Hier draait, net als bij @:annex geloof ik, nog een kleine Ziggo mediabox.
En voor de radio staat er een internetradio ontvanger, omdat de digitale radio van Ziggo ruk is qua verbinding met de soundbar als je geen TV beeld bij je radio wilt hebben.
Waarom wil je überhaupt een bewegend logo van een radiostation op je beeldscherm als een soort van screensaver, als je alleen maar geluid wilt horen?
Goedemorgen…
Echt grote logica om het oude wel te moeten verwijderen omdat er wat nieuws moet komen..quote:Helaas kunnen we de nieuwe NPO-app niet meer op alle smart tv's aanbieden. Vanaf 1 december 2023 zal de app van een aantal typen smart tv's verdwijnen. Het gaat hier om smart tv’s met een NPO-app die specifiek en enkel voor dat type smart tv is ontwikkeld, en die relatief weinig gebruikers heeft. Dit noemen we een ‘native’ app. De NPO heeft deze keuze moeten maken, omdat ze bij de verdere ontwikkeling van de NPO-app in de toekomst niet álle bestaande ‘native’ apps in de lucht kan houden. Kostenoverwegingen spelen hierbij een belangrijke rol.
Ik cast in theorie alles. Een van onze tvs heeft alleen een Chromecast, verder geen verbinding met wat dan ook. Daar cast ik streamingdiensten of fotos ofquote:
Wat ik al aangaf op de reactie van Jan O., ik werk met veel apps via iPads en telefoon, maar die op de smart TV gebruik ik nauwelijks, omdat ik ze niet nodig heb (want Ziggo box etc.).quote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Echt grote logica om het oude wel te moeten verwijderen omdat er wat nieuws moet komen..
beetje tv kijken, onderwijl wat huishoudelijke taken aan het doen, nog een boodschapje gedaanquote:Op zondag 10 december 2023 11:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Naar buiten. En havermout ontbijtjes preppen met extra’s.
En jij dan?
Dat bakkie benaderd ook gewoon de streams, en doet dus met een stukje hardware wat de kpn app ook op je tv kan zonder die hardware.quote:Op zondag 10 december 2023 12:07 schreef derLudolf het volgende:
Ik kijk alleen tv. Gewoon via t bakkie van KPN. Verder geen apps en apparaten.
Ik zou echt niet meer zonder kunnenquote:Op zondag 10 december 2023 11:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar, maar
Hoe kan een Chromecast geen liefde zijn?
Ik heb een computer onder de tv staan die in een netwerk met onze NAS staat. Ik bedien dat met de muis. En aangezien een muis een triljoen keer makkelijker werkt dan welke app, afstandsbediening of touchscreen dan ook, is daar weinig aan te verbeteren. Ik heb ook nooit dingen op mijn telefoon die ik op de tv wil zien eigenlijk.quote:Op zondag 10 december 2023 11:56 schreef z80 het volgende:
[..]
Alles van de smartphone, laptop of computer. Dus zonder kabeltje direct naar het scherm/tv
Als het voor jou werkt, prima. Lekker belangrijk hoe je iets kijktquote:Op zondag 10 december 2023 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb een computer onder de tv staan die in een netwerk met onze NAS staat. Ik bedien dat met de muis. En aangezien een muis een triljoen keer makkelijker werkt dan welke app, afstandsbediening of touchscreen dan ook, is daar weinig aan te verbeteren. Ik heb ook nooit dingen op mijn telefoon die ik op de tv wil zien eigenlijk.
Is inderdaad niet belangrijk. Ik zit wel in een luxe-positie ook natuurlijk met een IT'er aan huis die dat spul wel wil onderhouden.quote:Op zondag 10 december 2023 12:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als het voor jou werkt, prima. Lekker belangrijk hoe je iets kijkt.
Het is een voorkeur. Ik heb geen zin om al die dingen te onderhouden, dus voor mij werkt een Apple TV met streaming prima.
Ik ben zelf ook IT-er, maar het na 8 - 10 uur op een dag er mee bezig zijn wil ik gewoon in alle rust iets kunnen doenquote:Op zondag 10 december 2023 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is inderdaad niet belangrijk. Ik zit wel in een luxe-positie ook natuurlijk met een IT'er aan huis die dat spul wel wil onderhouden.
Punt is uiteindelijk dat de NPO Start app en site op alle mogelijke manieren pure hel is
Mooi kan ik je vertellenquote:Op zondag 10 december 2023 10:54 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dagje deeg, 5.8 kilo pizzadeeg en 5.25 kilo brooddeeg staan te rijzen, morgen goed voor 26 pizza's en 6 broden. Ook een kilo saffraancustard gemaakt voor desserts
Pizzaquote:
Online bestellen via karwei en later deze week ophalen in de winkelquote:Op zondag 10 december 2023 14:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Pizza's weer LHO? Edit: ik had even pauze tijdens het typen dus de nieuwe posts gemistja dus.
Ik haalde kleurtesters en aquarel tekenblok, kladderde wat blaadjes vol en weet nu welke kleur ik mn hal wil (Rijks rood, echt prachtige kleur), en ik vind m zo mooi dat ik m denk ik ook in mn werkkamer op de muur ga smeren. Daarna at ik sushi en nu ga ik even in mijn after brunch dip bijslapen op de bank, want 4u15min slaap is toch iets te weinig met de afgelopen minstens twee weken ook al elke nacht zeker twee uur wakker vanaf ergens tussen 3 en 5.
En dan daarna misschien og naar de Karwei, want daar is de verf tm vandaag in de aanbieding. Vanaf morgen is die alleen nog bij Praxis in de aanbieding, maar die hebben de goede kleur niet in hun mengsysteem staan bleek toen ik daar probeerde de kleurtesters te halenvan Karwei weet ik zeker van wel want kan ik op de site kiezen. En als ik echt geen zin heb, dan wacht ik wel tot Flexa alsnog weer bij Karwei of Gamma (of online) in de aanbieding is.
Jij wint de slimheidsprijs!quote:Op zondag 10 december 2023 14:12 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Online bestellen via karwei en later deze week ophalen in de winkel
Het Dali gedeelte vond ik ook mooi, ja.quote:
Dali ging ik voorquote:Op zondag 10 december 2023 15:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het Dali gedeelte vond ik ook mooi, ja.
We hebben ooit het Dali museum in Figueres, Spanje, bezocht en veel werk van daar kwam terug in de animaties. Het werk van Pink Floyd er bij was ook wel toepasselijk…
Er was ook een deel over Gaudi, waarbij alles bewoog en draaide en dat vond ik een stuk minder.
Met dat space filmpje kon ik ook niet veel.
Dat had ik ook al medegedeeld toch?quote:Op zondag 10 december 2023 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
oh je gaat weer niet met ons mee dus?Jammer figuur
Hersteldutjes na alle inspanningquote:Op zondag 10 december 2023 16:53 schreef Blues het volgende:
We deden een rondje gang![]()
![]()
met infuuspaal aan mijn slangenmensch.
Dat was een hele inspanning, zweette en ging meteen liggen, bijkomen en dutten
Trots en blij op g
Nope, helemaal niets, helaas.quote:Op zondag 10 december 2023 17:28 schreef vlindertje89 het volgende:
@:derLudolf dit doet me eraan denken, had je ooit nog een reactie gehad van de dame waar je je een tijdje geleden wat zorgen over maakte toen je in haar stad was?
quote:
Ik dacht na de lunch, ff een zondagmiddagdutje doen, werd om 3 uur wakker, nou ja, niet echt, en ben nog steeds kapot. Straks naar het theater en morgen vroeg naar München rijden.quote:
Grote moeiii, ziek aan t worden of teveel hooiquote:Op zondag 10 december 2023 18:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik dacht na de lunch, ff een zondagmiddagdutje doen, werd om 3 uur wakker, nou ja, niet echt, en ben nog steeds kapot. Straks naar het theater en morgen vroeg naar München rijden.
Zooo lekker. Vooral als ze nog warm zijnquote:Op zondag 10 december 2023 20:18 schreef MadMaster het volgende:
Je ziek eten aan gesuikerde amandelen van de Duitse kerstmarkt.
Ik heb er afgelopen week van gedroomd en nu is het werkelijkheid…
Dat na ruim 24 uur niet meer, maar ik kan er desondanks niet van afblijven.quote:Op zondag 10 december 2023 20:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zooo lekker. Vooral als ze nog warm zijn
quote:Op zondag 10 december 2023 19:58 schreef z80 het volgende:
Een computerspelletje dat het speelveld voor altijd veranderde is 30 jaar geworden.
https://www.theguardian.c(...)e-people-who-made-it
En dan uit nood zelf naar Domino’squote:Op zondag 10 december 2023 20:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Etenstijd
[ link | afbeelding ]
(We hadden bijna onze eigen pizza per ongeluk verkocht)
Heb je een samenvattingquote:Op zondag 10 december 2023 21:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)J0UgesE6t-ffwsAgvL_w
Gabbers waren lief in de energiehal, weliswaar vaak erg jong en het is een wonder dat het ding niet in elkaar is gelazerd. Dat is wel heel erg tl;dr hoorquote:
Ja, echt zo’n 300 meter verderop. Maar ook niets van meegekregen. Het was blijkbaar om 0.20 en ik weet dat ik om 0.10 de lamp uit deed om te gaan slapen.quote:Op maandag 11 december 2023 07:46 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen. Gaat lekker bij jou op de hoek, Kaatje
Gisteren de film Hardcore Never Dies gezien.quote:Op zondag 10 december 2023 21:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)J0UgesE6t-ffwsAgvL_w
Linkje?quote:Op maandag 11 december 2023 08:47 schreef junkiesietze het volgende:
Waren jullie hier nou helemaal lyrisch over die zaanse mayo kruidenzakjes?
Gister de groene kruiden gemaakt en die was erg lekker idd. is dat de lekkerste?
Met wat of hoe eet je dit?quote:Op maandag 11 december 2023 09:36 schreef junkiesietze het volgende:
https://www.ah.nl/product(...)roene-kruiden-dipmix
Chips, groente, gourmet enzo staat erbijquote:
Had ik ook!quote:Op maandag 11 december 2023 10:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Chips, groente, gourmet enzo staat erbij
Flashbacks naar de jaren 80 met alle mayonaise gebaseerde poederdipsausjes van toen
Ja ik dacht paar weken terug ergens in een topic te lezen dat mensen deze dingen zo geweldig vonden en gelijk opkochten als ze weer beschikbaar kwamen in de decemberperiode.quote:Op maandag 11 december 2023 10:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Flashbacks naar de jaren 80 met alle mayonaise gebaseerde poederdipsausjes van toen
die wil ik ook nog proberen, zit wel vol met zout thoquote:
Ik bedacht me ook tijdens het typen dat je een lepel kerrie ook gewoon door een klodder Zaanse mayo kan gooien natuurlijkquote:Op maandag 11 december 2023 10:09 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
die wil ik ook nog proberen, zit wel vol met zout tho
Kan je nog steeds kopen hoorquote:Op maandag 11 december 2023 10:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh bluh. Beterschap met de kerona.quote:Op maandag 11 december 2023 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, coronings. Zit weinig leven in me vandaag
Nee het Sietze-effect.quote:
En hoe voel je je daarbij?quote:Op maandag 11 december 2023 12:39 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Nee het Sietze-effect.
Als ik ergens binnenkom slaat gelijk de sfeer dood.
Dat is een vrij ontwijkend antwoord op mijn vraag. Ik krijg de indruk dat je niet helemaal lekker bij je gevoel komt. Zou je daar iets meer over willen vertellen?quote:
Misschien wil flesquote:Op maandag 11 december 2023 13:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vaste maandagochtend vergadering en daaruit volgende klusjes gedaan.
Collega’s een digitale schop onder de kont gegeven.
Pan groentesoep gemaakt voor de lunch (diepvries leegeten faalt… nu weer soep erbij en komende week kan ik niet verder leeg eten want ik was vergeten HF af te zeggen.
Vanmiddag nog wat werkklusjes, vanavond verlate Sinterklaas (of vroege kerst) vieren met collega’s. Waarbij de een na de ander begon af te zeggen
Hou je niet van de feestdagen of andere overweging?quote:
Ben er niet dol op, dat verplichte gedoe, deel liever mijn eigen dagen inquote:Op maandag 11 december 2023 13:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Hou je niet van de feestdagen of andere overweging?
Ja dat is in jouw werk wel jammer dat je daar aan vast zit. Dit jaar ook drie dagen die dan doordeweeks vallen. Plus familie/andere verplichtingenquote:Op maandag 11 december 2023 13:25 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ben er niet dol op, dat verplichte gedoe, deel liever mijn eigen dagen in
QFT.quote:
Ik houd meer van de zomer, lekker biertjes drinken op het terrasquote:Op maandag 11 december 2023 13:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat is in jouw werk wel jammer dat je daar aan vast zit. Dit jaar ook drie dagen die dan doordeweeks vallen. Plus familie/andere verplichtingen
Nog half jaartje geduld, dan is ie weer terugquote:Op maandag 11 december 2023 13:32 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik houd meer van de zomer, lekker biertjes drinken op het terras
Ja met zon en sneeuw en dat je kan schaatsen zou het een stuk leuker zijn. Maar het regent nu al 2 maandenquote:Op maandag 11 december 2023 13:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Nog half jaartje geduld, dan is ie weer terug![]()
Ik hou van beide, dat druilerige schijtweer van de laatste weken ben ik alleen wel echt klaar mee.
Neuh daar voel ik me ook totaal niet lekker bij, maar heb het er zelf naar gemaakt. maar omdat nou op een openbaar forum helemaal te gaan uitleggen onder mijn echte naam lijkt me niet zo handigquote:Op maandag 11 december 2023 12:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is een vrij ontwijkend antwoord op mijn vraag. Ik krijg de indruk dat je niet helemaal lekker bij je gevoel komt. Zou je daar iets meer over willen vertellen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was wèl 2 weken geleden dat ik een rondje duwen, trekken en roeien deed. In de sportschool.
# druk leven
Gokje waarom @Karzai ineens zin had in schnitzelquote:
Op Fok zijn we allemaal sociaal mislukte kutkneuzen bij elkaar in een kroeg. Is allemaal ok mien jongquote:Op maandag 11 december 2023 13:50 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Neuh daar voel ik me ook totaal niet lekker bij, maar heb het er zelf naar gemaakt. maar omdat nou op een openbaar forum helemaal te gaan uitleggen onder mijn echte naam lijkt me niet zo handig
Yo wie noem jij een sociaal mislukte kutkneus.quote:Op maandag 11 december 2023 13:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Op Fok zijn we allemaal sociaal mislukte kutkneuzen bij elkaar in een kroeg. Is allemaal ok mien jong
Mijn moeder, zus en ik zijn ook nog jarig deze maandquote:Op maandag 11 december 2023 13:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat is in jouw werk wel jammer dat je daar aan vast zit. Dit jaar ook drie dagen die dan doordeweeks vallen. Plus familie/andere verplichtingen
quote:Op maandag 11 december 2023 13:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Yo wie noem jij een sociaal mislukte kutkneus.
Herkenbaarquote:Op maandag 11 december 2023 14:01 schreef Karzai het volgende:
[..]
Mijn moeder, zus en ik zijn ook nog jarig deze maand
quote:Op maandag 11 december 2023 13:51 schreef AnneX het volgende:
En voor de dakdekker moet het wel een week droog zijn![]()
@:derLudolf beterschap zeg! Is het je eerste x?
@:Tele6 hoe reageerden de collega’s en teamleider op je geslaagde sollicitatie?
@:gcjoel vanmiddag hier gewandeld:Nee, vorig jaar juni had ik het ook al eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was wèl 2 weken geleden dat ik een rondje duwen, trekken en roeien deed. In de sportschool.
# druk leven
Had net het idee om even een frisse neus te halen, daar wordt het vast niet minder van. Nog geen 5 minuten weg of het ging al regenen
Kranplätze müssen verdichtet sein
ja nou ja het WK darts sla je blijkbaar over dus tagtug dozen VIESDIKsnacks hoef je niet te kopen. Dat scheelt weerquote:Op maandag 11 december 2023 16:04 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, natuurlijk werd de planning voor komende week anders. Ook zo'n beetje precies na het doen van de weekboodschappen.
Well, at least I tried.
Ik sla het WK niet vrijwillig over. Sterker nog, ik had erbij kunnen zijn.quote:Op maandag 11 december 2023 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nou ja het WK darts sla je blijkbaar over dus tagtug dozen VIESDIKsnacks hoef je niet te kopen. Dat scheelt weer
quote:Op maandag 11 december 2023 13:51 schreef AnneX het volgende:
En voor de dakdekker moet het wel een week droog zijn![]()
@:derLudolf beterschap zeg! Is het je eerste x?
@:Tele6 hoe reageerden de collega’s en teamleider op je geslaagde sollicitatie?
@:gcjoel vanmiddag hier gewandeld:Is de wandeling een aanrader?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was wèl 2 weken geleden dat ik een rondje duwen, trekken en roeien deed. In de sportschool.
# druk leven![]()
Ook achter een zwetende Van Barneveld gestaan en ben wel van genezenquote:Op maandag 11 december 2023 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja nou ja het WK darts sla je blijkbaar over dus tagtug dozen VIESDIKsnacks hoef je niet te kopen. Dat scheelt weer
Ik ontvluchtte mijn huis. Dat kon pas om 9.30 want de bibliotheek ging open om 10 uur. Daar was het super rustig. Mooi om te weten. Ik heb gestudeerd in bieb, geluncht in lunchtentje, koffie gedronken bij vriendin en op bezoek geweest in het zkh. En alles omdat ze vandaag heel heel veel gingen boren. Ik had voor 9.30 al dik 10 man over de vloer gehad, die ook gewoon in en uit lopen, dus ik vond het wel mooi geweest. Zitten nu aan de noodstroom. Dus alle energie is gratisquote:
A ja, dat herken ik wel een beetje.quote:Op maandag 11 december 2023 14:01 schreef Karzai het volgende:
[..]
Mijn moeder, zus en ik zijn ook nog jarig deze maand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Rijk de Gooijerquote:Op maandag 11 december 2023 15:35 schreef Vanyel het volgende:
Misschien dat ergens anders nog een fuif is
quote:Op maandag 11 december 2023 13:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Op Fok zijn we allemaal sociaal mislukte kutkneuzen bij elkaar in een kroeg. Is allemaal ok mien jong
Oh ja, deze post had ik ook nog liggen.quote:
quote:Op maandag 11 december 2023 16:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
A ja, dat herken ik wel een beetje.
Drie verjaardagen plus twee feestdagen (Sint en kerst) in vijf weken.
Wel allemaal ongedwongen, best gezelllig en vooral laagdrempelig zelfgemaakt eten. Maar wel… veel bij elkaar.
Dit jaar komt er nog meer samenzijn bij. Ik hoorde net dat aangetrouwde schoonmoeder is overleden![]()
Oud, zwak, ziek, ze wisten dat het eraan zat te komen en in die zin een opluchting voor eenieder. Maar evengoed verdrietig.GecondoleerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heb jij toch veel sociaal leven!ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Dit valt mij ook altijd opquote:Op maandag 11 december 2023 17:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Gecondoleerd
Wat heb jij toch veel sociaal leven!
[..]
Wel allemaal ongedwongen, best gezelllig en vooral laagdrempelig zelfgemaakt eten. Maar wel… veel bij elkaar.
Dit jaar komt er nog meer samenzijn bij. Ik hoorde net dat aangetrouwde schoonmoeder is overleden![]()
Oud, zwak, ziek, ze wisten dat het eraan zat te komen en in die zin een opluchting voor eenieder. Maar evengoed verdrietig.Meh, gecondoleerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Nee het is een 64/62 helaas. Deze in 64 is heleMAAL niet te betalen. Deze kwam voor een relatief goede prijs langs en ik wou hem graag hebben.quote:Op maandag 11 december 2023 17:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, deze post had ik ook nog liggen.
Vertel vertel, wat is dit en waarom? Is het een 62/62 of is er een spannend verhaal? Neem me mee!
[..]
Oud, zwak, ziek, ze wisten dat het eraan zat te komen en in die zin een opluchting voor eenieder. Maar evengoed verdrietig.ach gecondoleerd, ja ik zou er geen seconde over nadenken uitvaart van een dierbare gaat voorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het valt bij mij ook wel mee hoor, tis geen verplichting. maar voel me toch bezwaard als ik niet gaquote:Op maandag 11 december 2023 18:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Gecondoleerd, @:Cat-astrophe!![]()
![]()
En fijn @:Blues dat er weer een slang minder is!
Ik ben tussen Sinterklaas en kerst jarig, top timing altijd ja (20e). Maar dit jaar heb ik eigenlijk voor het eerst in jaren wel leuke dingen gepland. Mn ouders komen dat ervoor thuis na 6 weken buitenland, dus ik ben op mn verjaardag daar. Normaal heeft niemand echt behoefte aan nóg iets in december, maar vriendin van broertje en de vriendin waar ik mee naar Centerparcs ga deze woensdag zijn allebei altijd vrij op woensdag, dus die komen dan in middag langs met nichtje en bijna even oude baby. En 's avonds ga ik met een andere vriendin eten die dan in de stad vlakbij gewerkt heeft overdag. En voordat ik naar mn ouders rij, ga ik ook nog even sporten in mn PT-sportschool en taart uitdelen. Zin in dus dit keer![]()
Verder scheelt het dat we nooit meer Sinterklaas vieren en ook niet echt kerst. Afgelopen paar jaar waren mn ouders er überhaupt niet, dus zat ik alleen thuis. Dit jaar zijn ze er dus wel. Ik ben er 1e kerstdag ook wel omdat ik dat zelf gezelliger vind dan alleen thuis zitten, en we gaan dat weekend ervoor met ook broertje, vriendin en nichtje lunchen. Maar nooit echt per se met kerst of kadootjes ofzo, meer gewoon gezellig eten en wel altijd even terugkijken op hoogtepunten en dieptepunten van het afgelopen jaar. Dus ik heb nauwelijks verplichtingen in december
quote:Op maandag 11 december 2023 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee het is een 64/62 helaas. Deze in 64 is heleMAAL niet te betalen. Deze kwam voor een relatief goede prijs langs en ik wou hem graag hebben.
Dit is een 500 Dollar van de Confederate States of America uit 1864, toen de Civil War op zijn eind liep. Van dit type zijn er ongeveer 26.500 in omloop geweest. Erg zeldzaam is hij dus niet (sterker nog, ik heb er al eentje, in kwaliteit 40). Maar dit geldt als één van de meest aantrekkelijke biljetten van de Confederacy om een aantal redenen. Ten eerste is het één van de weinige, zo niet het enige, ontwerp waar de vlag van de Confederacy zo prominent op staat (links boven). Ten tweede is het het enige biljet waarop Generaal Thomas Jonathan "Stonewall" Jackson (1824-1863) geportretteerd staat.
Stonewall Jackson gold als één van de meest briljante militairen van de Confederacy. Hij had zijn bijnaam verdiend in de First Battle of Bull Run in juli 1861, toen de geconfedereerde troepen zwaar onder druk stonden van strijdkrachten van de Union. De bataljons van Jackson kwamen helpen en het tij keerde: dankzij de ijzeren discipline van zijn troepen kwamen de Union-mannen er ineens niet meer doorheen. Het leek wel een stenen muur waar ze tegen stonden te vechten.
Na nog wat meer successen werd Jackson op 2 mei 1863, bij de Battle of Chancelorsville, per ongeluk geraakt door zijn eigen verkenningstroepen die hem aanzagen voor iemand van de Union. Hij raakte ernstig gewond en overleed 8 dagen later. Veel historici zijn het erover eens dat de Battle of Gettysburg (begin juli 1863), het belangrijkste keerpunt in de Civil War, weleens anders gelopen had kunnen zijn met Jackson erbij.
Jackson is overigens ook de enige militair die op Confederate papiergeld afgebeeld is. De rest zijn politici, filosofen en ander volk.
Hoi! Welkom! Wij slaan je niet dood. Jij ons ook niet?quote:Op maandag 11 december 2023 12:39 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Nee het Sietze-effect.
Ik wist het meeste ongeveer wel, heb de details even van wikipedia geschuimd. Omdat je het zo interessant vindtquote:Op maandag 11 december 2023 18:23 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Heb je zo'n verhaal nou kant en klaar liggen of schud je dat speciaal voor mij zo uit je mouw?
Ik was een beetje druk (ja een leven dus volgens @Lonaaquote:Op maandag 11 december 2023 12:39 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Nee het Sietze-effect.
Ja man. Ik vergeet natuurlijk driekwart weer, maar het is reuze leuk om te lezen. Je bent wel een goede verhalenverteller, jij had eigenlijk in een tijd zonder kunstlicht moeten leven.quote:Op maandag 11 december 2023 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wist het meeste ongeveer wel, heb de details even van wikipedia geschuimd. Omdat je het zo interessant vindt
Dank jequote:Op maandag 11 december 2023 18:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja man. Ik vergeet natuurlijk driekwart weer, maar het is reuze leuk om te lezen. Je bent wel een goede verhalenverteller, jij had eigenlijk in een tijd zonder kunstlicht moeten leven.
Is rode kool? Hier wordt boerenkool mous genoemdquote:Op maandag 11 december 2023 18:27 schreef Vanyel het volgende:
Gecondoleerd cat.
Ik dacht aan je, want ik at zoervleis met roed moos en frieten
Na het eten dan graag…quote:Op maandag 11 december 2023 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Of zullen we dat voor een andere keer bewaren
Helemaal zeker is het natuurlijk niet, maar aannemelijk op z'n minst. Waarschijnlijk is het gewoon waarquote:
quote:Op maandag 11 december 2023 18:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is rode kool? Hier wordt boerenkool mous genoemd
Dat viel gelukkig mee…quote:Op maandag 11 december 2023 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Helemaal zeker is het natuurlijk niet, maar aannemelijk op z'n minst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het in de USA letterlijk zo meegemaakt bij een pier carnival (Amerikaanse kermis) in California, waar een rij van die hokken stond met daarboven de tekst 'Dixieland'.quote:
En de andere verklaring is de Mason-Dixon line.quote:Op maandag 11 december 2023 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Helemaal zeker is het natuurlijk niet, maar aannemelijk op z'n minst. Waarschijnlijk is het gewoon waarMannen die in de jaren 1830-1840 met zo'n grote paddle steamer de Mississippi bevoeren op zoek naar werk en avontuur, zijn onherroepelijk in contact gekomen met de prachtige 10-dollarbiljetten van de Citizen's Bank of Louisiana. Aangezien dat gebied destijds tweetalig was, stond de denominatie in grote chocoladeletters in het Frans op de achterkant: D I X. Mensen die naar New Orleans voeren op zoek naar werk waren in de volksmond al snel "going south to collect some dixies!"
Zodoende kwam het gebied ten noorden van New Orleans al snel bekend te staan als "The Land of the dixies" en later "Dixie Land". Mensen begonnen daar vervolgens liedjes over te schrijven en zo is de term in de muzikale cultuur terechtgekomen.
Wat er met de gelopen exemplaren gebeurd is weet ik eigenlijk niet. Er zijn momenteel nog zo'n 300 exemplaren bekend, allemaal unissued remainders: biljetten die de drukker wel gedrukt heeft maar die nooit in omloop geweest zijn en dus ook geen serienummer en geen handtekeningen hebben. Ze zijn dan ook allemaal in onberispelijke kwaliteit, net als de mijne"The "DIX" note" staat op plek 86 genoteerd in het boek "100 Greatest American Currency Notes" van Bowers & Sundman.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook maar meteen de Baron gedaan. Voor het allereerst dat ik in een achtbaan met inversies zatquote:Op maandag 11 december 2023 10:10 schreef Sarabi het volgende:
Onderweg naar de Efteling, eens kijken of ik deze keer wel in de Python durf
Omg de baron. Zo eng 😱quote:Op maandag 11 december 2023 20:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ook maar meteen de Baron gedaan. Voor het allereerst dat ik in een achtbaan met inversies zat
Ik moet toegeven dat we niet op de 1e rij zaten en ik heb wel flink geschreeuwdquote:
Is het leven op je 35e zo saai dan dat je weinig nieuwe dingen meer doet? Lijkt me persoonlijk een vreselijke gedachte.quote:Op maandag 11 december 2023 20:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat we niet op de 1e rij zaten en ik heb wel flink geschreeuwd
In mijn hoofd maakte ik het over de kop gaan in achtbanen altijd heel eng maar nu kwam ik erachter dat je dat dus echt zo goed als niet merkt
Je hebt op je 35e niet vaak dat je nog iets voor het eerst doet dus het was een goede dag
Goed van je. Al zou ik de hemel ermee kunnen verdienen, dan nog nietquote:Op maandag 11 december 2023 20:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
In mijn hoofd maakte ik het over de kop gaan in achtbanen altijd heel eng maar nu kwam ik erachter dat je dat dus echt zo goed als niet merkt
Je hebt op je 35e niet vaak dat je nog iets voor het eerst doet dus het was een goede dag
quote:Op maandag 11 december 2023 20:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Goed van je. Al zou ik de hemel ermee kunnen verdienen, dan nog niet
Nee, helemaal niet. Ik ben nog steeds trots op mezelf dat ik in Kenia in een luchtballon ben gegaanquote:Op maandag 11 december 2023 20:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hou je wel van ander soort attracties?
Suikerspinnenquote:Op maandag 11 december 2023 20:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hou je wel van ander soort attracties?
Leuk verhaal. Ook al is het misschien niet waar.quote:Op maandag 11 december 2023 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Helemaal zeker is het natuurlijk niet, maar aannemelijk op z'n minst. Waarschijnlijk is het gewoon waarMannen die in de jaren 1830-1840 met zo'n grote paddle steamer de Mississippi bevoeren op zoek naar werk en avontuur, zijn onherroepelijk in contact gekomen met de prachtige 10-dollarbiljetten van de Citizen's Bank of Louisiana. Aangezien dat gebied destijds tweetalig was, stond de denominatie in grote chocoladeletters in het Frans op de achterkant: D I X. Mensen die naar New Orleans voeren op zoek naar werk waren in de volksmond al snel "going south to collect some dixies!"
Zodoende kwam het gebied ten noorden van New Orleans al snel bekend te staan als "The Land of the dixies" en later "Dixie Land". Mensen begonnen daar vervolgens liedjes over te schrijven en zo is de term in de muzikale cultuur terechtgekomen.
Wat er met de gelopen exemplaren gebeurd is weet ik eigenlijk niet. Er zijn momenteel nog zo'n 300 exemplaren bekend, allemaal unissued remainders: biljetten die de drukker wel gedrukt heeft maar die nooit in omloop geweest zijn en dus ook geen serienummer en geen handtekeningen hebben. Ze zijn dan ook allemaal in onberispelijke kwaliteit, net als de mijne"The "DIX" note" staat op plek 86 genoteerd in het boek "100 Greatest American Currency Notes" van Bowers & Sundman.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind ook dat hele steile omlaag het engste stukquote:Op maandag 11 december 2023 20:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lief...quote:Op maandag 11 december 2023 20:58 schreef Yinny het volgende:
@:dr_flash en @:madmaster
Ik vind dat jullie allebei zo leuk kunnen vertellen over jullie hobbies
Dank jequote:Op maandag 11 december 2023 20:58 schreef Yinny het volgende:
@Dr_Flash en @MadMaster
Ik weet ook niet of ik dat zou durven.quote:Op maandag 11 december 2023 20:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Ik ben nog steeds trots op mezelf dat ik in Kenia in een luchtballon ben gegaan#heldopsokken
quote:
Snap ikquote:Op maandag 11 december 2023 20:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik vind ook dat hele steile omlaag het engste stuk
Oja das niet erg gezellig dan. Vandaag kon je overal zo doorlopen, wat ook wel goed was zodat ik niet kon gaan twijfelen. Wel werd je een beetje moe van al dat rennen in de 'wacht'rijenquote:Op maandag 11 december 2023 20:58 schreef Yinny het volgende:
@:sarabi Wat goed van je! De Baron staat nog op mijn lijstje, want de vorige keer Efteling stond een heeeeeele lange rij en de wachttijd kon ik kind en vriend (die er niet in gaan) niet aan doen.
We zitten aan volgende week te denkenquote:Op maandag 11 december 2023 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sarabi, wanneer ga je terug om de hele dag alleen maar in achtbanen te gaan? Achtbanen
Kerstboom heet zo'n ding. Leer dat toch eensquote:
Nee, zegt mij niets eigenlijk.quote:Op maandag 11 december 2023 21:20 schreef sigme het volgende:
Ik keek zojuist een (weinig opwekkende) film: Niemand ist bei den Kälbern (2021) - Reference View - IMDb
En nu vraag ik me af of jouw naam er iets mee te maken heeft @:sarabi?
Sabrina Sarabi - IMDb
Andere koek! Maar wel film-gerelateerdquote:Op maandag 11 december 2023 21:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, zegt mij niets eigenlijk.
Mijn naam komt van The Lion King. De moeder van Simba.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 11 december 2023 21:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Kerstboom heet zo'n ding. Leer dat toch eens
Zekerquote:Op maandag 11 december 2023 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Andere koek! Maar wel film-gerelateerd
Ik wil dat ook nog wel eens boven mijn woonplaats.quote:Op maandag 11 december 2023 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Luchtballon wil ik ook nog graag eens inLijkt me geweldig
Ik zou veels te bang zijn om neer te storten en met een beetje pech moet je 8x wachten voordat je uberhaupt kan vliegen vanwege vaak ongeschikt weer.quote:Op maandag 11 december 2023 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Luchtballon wil ik ook nog graag eens inLijkt me geweldig
Half februari loopt m'n contract af en begint ook m'n nieuwe. Ik hoop een paar daagjes vrij te hebben aan het eind van m'n contract maar moet nog even narekenen hoe veel en zo... ik ben heus wel slim maar dat systeem met vrije uren snap ik geen zak vanquote:Op maandag 11 december 2023 20:58 schreef Yinny het volgende:
@:cat-astrophe gecondoleerd
@:blues joepie voor rondje en minder slangetjes!
@:dr_flash en @:madmaster
@:tele6 wanneer ga je bij nieuwe baan beginnen? En neem je nog vakantie tussen de twee banen?
@:vlindertje89 fijn dat het beter gaat met kat en leuke tijd in vooruitzicht
@:sarabi Wat goed van je! De Baron staat nog op mijn lijstje, want de vorige keer Efteling stond een heeeeeele lange rij en de wachttijd kon ik kind en vriend (die er niet in gaan) niet aan doen.
Afgelopen zaterdag had ik een bruiloft. Nichtje van 28 trouwde met een Jamaicaan voor de burgerlijke stand. Alleen haar familie was erbij, dus maar 20/30 mensen![]()
Erna een lunch met z'n allen en toen had ik wel genoeg prikkels gehad...zondag heeeel rustig aan gedaan.
Morgen heb ik weer een afspraak staan met de bedrijfsarts en het is nog steeds niet afgezegd!
Verder zijn de fhf kerstpakketten goed ontvangen. Blij toe! En mijn pakket wordt zaterdag bezorgd...
Je zou evt wat dagen/uren kunnen kopen?quote:Op maandag 11 december 2023 22:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Half februari loopt m'n contract af en begint ook m'n nieuwe. Ik hoop een paar daagjes vrij te hebben aan het eind van m'n contract maar moet nog even narekenen hoe veel en zo... ik ben heus wel slim maar dat systeem met vrije uren snap ik geen zak van
Wat leuk zo'n kleine bruiloft en dat de FHF pakketten goed aangekomen zijn )+
Ik heb iig de vrije dagen over de eerste 6 weken van het jaar, dus dat zijn er wel een paar. Om de week heb ik ook nog een dag dus die zou ik tactisch kunnen verschuiven. Moet er alleen voor gaan zitten, is denk ik handiger na 1 januari want dan zie ik ook hoe veel uren doorschuiven.quote:Op maandag 11 december 2023 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je zou evt wat dagen/uren kunnen kopen?
Dan heb ik nog wel wat leesvoer voor je. 2 Sites met dagelijkse info met wat er zoal mis gaat.quote:Op maandag 11 december 2023 22:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind luchtballonnen enger dan achtbanen eigenlijk![]()
Vind het zo nu en dan fascinerend om door Wikipedia heen te klikken en dan zijn pagina's over luchtvaartongelukken een favoriete categorie. En 't gaat vaak genoeg mis met luchtballonnen. Met achtbanen ook maar daar heb je nog computersystemen en berekeningen die in principe de boel op orde zouden moeten houden. En bij luchtballonnen ben je toch soort van overgeleverd aan het weer![]()
Andere favoriete categorie om op wikipedia doorheen te klikken is treinweetjes. Ik onthou er helaas alleen erg weinig vanm'n vader vroeg deze week welke stations in Nederland perrons op meerdere niveaus hebben (zoals station Antwerpen) en ik had alleen een vaag idee van Amsterdam Sloterdijk, maar hij zei ook Duivendrecht. Maar jaaaaa, randstad, ver weg, boeien
Done that. Echt fantastischquote:Op maandag 11 december 2023 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wil dat ook nog wel eens boven mijn woonplaats.
Leuk, treinweetjes. M'n vader heeft heel lang een winkel gehad met treinen, modelbouw, auto's en zo. Gelukkig wilde iemand de zaak overnemen toen hij met pensioen ging.quote:Op maandag 11 december 2023 22:34 schreef Tele6 het volgende:
Vind het zo nu en dan fascinerend om door Wikipedia heen te klikken en dan zijn pagina's over luchtvaartongelukken een favoriete categorie. En 't gaat vaak genoeg mis met luchtballonnen. Met achtbanen ook maar daar heb je nog computersystemen en berekeningen die in principe de boel op orde zouden moeten houden. En bij luchtballonnen ben je toch soort van overgeleverd aan het weer![]()
Andere favoriete categorie om op wikipedia doorheen te klikken is treinweetjes. Ik onthou er helaas alleen erg weinig vanm'n vader vroeg deze week welke stations in Nederland perrons op meerdere niveaus hebben (zoals station Antwerpen) en ik had alleen een vaag idee van Amsterdam Sloterdijk, maar hij zei ook Duivendrecht. Maar jaaaaa, randstad, ver weg, boeien
quote:Op maandag 11 december 2023 07:58 schreef borisz het volgende:
[..]
Gisteren de film Hardcore Never Dies gezien.Wel een vermakelijke film.
Paar weken geleden de docu Thunderdome Never Dies, al wat ouder. Over het ontstaan van Thunderdome en IDT.
Beiden staan op Prime.
quote:Op maandag 11 december 2023 23:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm ik had mijn grote slowcooker te koop staan (zwaar dus alleen ophalen ) Krijg ik een bericht van iemand of ik het wil opsteken, incl verzendkosten en dan krijg ik 35 euro ervoor. Naar Indonesië dachutniet
Nooit geweten dat we die ook in NL hebben. Ken alleen Osnabrück Hbf en Berlin Hbf als voorbeeldenquote:Op maandag 11 december 2023 22:34 schreef Tele6 het volgende:
flyboarden lijkt me supervet, maar als je 'valt' en je word onderwater geduwd word je dan niet steeds verder onderwater geduwd? of geef je zelf "gas" en bedien je dus zelf de waterspuiten onder je voeten? of doet die man op de waterscooter dat voor je?quote:Op maandag 11 december 2023 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb op Malta geflyboardDat is echt supercool
![]()
[ afbeelding ]
En in Wales heb ik 144,3 km/h gehaald aan een zipline![]()
Wat. Door wie danquote:Op maandag 11 december 2023 22:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn leven is wel compleet nu, ik word geassocieerd met zoorvleis
Hier was het helemaal niet zo koud buiten, graad of 7 toen ik 7:45 de deur uit gingquote:Op dinsdag 12 december 2023 07:42 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Mooi dat de koronings aan de terugtocht begonning is, @:der_ludolf
't Is fris buiten! Vorst aan de grond.
[ afbeelding ]
Berijpte distel van een weekje geleden.
Gevorderden geven zelf gas met een soort afstandbediending. In dit geval was het de vrouw op de waterscooter (haar man was druk met dronefilmpjes maken van het geheel). En als je valt dan plons je gewoon in het water en geeft die persoon geen gas meer.quote:Op dinsdag 12 december 2023 08:01 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
flyboarden lijkt me supervet, maar als je 'valt' en je word onderwater geduwd word je dan niet steeds verder onderwater geduwd? of geef je zelf "gas" en bedien je dus zelf de waterspuiten onder je voeten? of doet die man op de waterscooter dat voor je?
ah juist ja,quote:Op dinsdag 12 december 2023 08:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gevorderden geven zelf gas met een soort afstandbediending. In dit geval was het de vrouw op de waterscooter (haar man was druk met dronefilmpjes maken van het geheel). En als je valt dan plons je gewoon in het water en geeft die persoon geen gas meer.
ja hier ook niet zo. Maar ja, gevulde koek bij de koffie, wat administratieve moetooknogjes doen. Kibbeling halen op de markt, een vergaderingetje en POEFF het is alweer half driequote:Op dinsdag 12 december 2023 08:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Weinig zin om te werken hier.
Het zal ook allemaal wel meevallenquote:Op dinsdag 12 december 2023 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hier ook niet zo. Maar ja, gevulde koek bij de koffie, wat administratieve moetooknogjes doen. Kibbeling halen op de markt, een vergaderingetje en POEFF het is alweer half drie
quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:25 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemorgen
Gecondoleerd cat en ik las dat er beetje bij beetje wat stapjes vooruit zijn bij g. Wat fijn en ook voor jou @:blues .
Hier 'n druk maar productief weekend gehad en er staat dit jaar zelfs een kerstboomLang leve de woonkamer die afgesloten kan worden voor de katjes.
Vandaag verwacht ik de nieuwe fauteuil en een ander pakketje met gereedschap dus de bel ging, ik snel vanuit mijn werkkamer naar beneden, waren het twee mensen die uit naam van het geloof positieve gedachtes wilden delen
Misschien overheen gelezen. Dan graag on repeat.quote:Op dinsdag 12 december 2023 08:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier was het helemaal niet zo koud buiten, graad of 7 toen ik 7:45 de deur uit ging
Ze moet wellicht haar contract nog eerst onderhandelen en/of tekenenquote:Op dinsdag 12 december 2023 11:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Misschien overheen gelezen. Dan graag on repeat.
Hoe reageerden de collega’s en teamleider op jouw nieuwe baan?
Het is superleuk om te doen inderdaad. Alleen raken m’n eigen kastjes wel steeds vollerquote:Op dinsdag 12 december 2023 11:40 schreef AnneX het volgende:
Lijkt mij leuk om te doen @:yinu Een vroegere buurvrouw draaide en bakte ook zelf in de schuur.
Van haar staan hier schalen nog. Een kerstmarkt oid is wel een manier om kwijt kunnen. Of een kraam met Koningsdag of zo.
Een bekende heeft een groot huis en overal waar je kijkt, staan de prachtigste gekleurde objecten gebakken door haar moeder.
Ik ben er nog een beetje dubbel in, want snel.. maar wel HEEL blij dat ie thuis is.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:53 schreef golfer het volgende:
Nieuwsflits 12-12-2023
IK BEN THUIS!!!!!!
Ook tot verbazing van de artsen over mijn (wils-) en lichamelijke kracht, ben ik de afgelopen 48 uur zodanig opgeknapt dat ze het veilig vonden om mij weer naar huis te laten gaan.
Weliswaar nog met een stoma en voorlopig nog een paar dagen met een katheter (plus instructies daarover) en de komende tijd zal ik nodig hebben om langzaam weer verder aan te sterken, maar wat is er nou niet lekkerder dan dat in je eigen omgeving te kunnen doen, met alle liefde van Blues erbij.
De komende dagen krijg ik ook nog ondersteuning van thuiszorg en de komende weken staan ook weer vrij vol gepland met controlebezoeken aan diverse poliklinieken bij het RKZ.
Maar het belangrijkste is dat ik weer in mijn eigen vertrouwde omgeving ben.
Dit!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:41 schreef AnneX het volgende:
Bij de post zat een pakketje uit Hong Kong, via België en via dhl.
Niks besteld, niks gevraagd.
Wat heeft dat nou weer te betekenen?
Is dat jullie ook wel eens gebeurd.Weleens ongevraagd plantenzaden opgestuurd gekregen, dat zijn dan mogelijk pathogenen die erin zitten die de Chinese overheid gezellig binnen Europa wil verspreidenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus naar de destructie gebracht bij de gemeentewerf
Zou dit ook wegkieperen en melding van maken als ik jou was. Cadeautjes uit China zijn sowieso verdacht wat dat betreftOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ga ik doen. In de kliko.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Weleens ongevraagd plantenzaden opgestuurd gekregen, dat zijn dan mogelijk pathogenen die erin zitten die de Chinese overheid gezellig binnen Europa wil verspreiden
Dus naar de destructie gebracht bij de gemeentewerf
Zou dit ook wegkieperen en melding van maken als ik jou was. Cadeautjes uit China zijn sowieso verdacht wat dat betreft
golferquote:Op dinsdag 12 december 2023 15:31 schreef AnneX het volgende:
Wat.geweldig.nieuws.![]()
Gewoon naar huis! Kan mij voorstellen, dat Paul en jij beduusd op de bank zitten!
Potverdorie.
Thuis!![]()
![]()
Net als in?quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:46 schreef Molo het volgende:
Goed nieuws Blues, mooi
Sterkte met alle regelwerk, hopelijk is ie een beetje een nette patiënt thuis
Netjes tegen zijn verzorgende vrouwquote:
Poe, 14 kg, da's niet mis. Mag hij nu wel alles eten ?quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Hij is vooral zichzelf gelukkig![]()
Alleen dan 14k lichter en nog veel andere lich ongemakken
Wat licht verteerbaar en kijken waar ie wel/niet op reageert, wat 'stinkt' vanuit stoma .. maar als die goed zit zou dat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Poe, 14 kg, da's niet mis. Mag hij nu wel alles eten ?
Voorlopig nog niet na deze grote buik OK.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:22 schreef Karzai het volgende:
oef, 14 kilo, ik hoop dat hij snel weer herstelt, wat grotere bordjes opscheppen voortaan
Jij had toch ook al een keer te horen gekregen dat 'overgewicht' je de beste kans geeft mocht je worden opgenomen op een ICquote:Op dinsdag 12 december 2023 18:44 schreef Blues het volgende:
Wat licht verteerbaar en kijken waar ie wel/niet op reageert, wat 'stinkt' vanuit stoma .. maar als die goed zit zou dat niet gebeuren.
(Of veel lucht veroorzaakt)
Hij had aardig overgewicht en dat is nu maar goed ook!
Opletten met peulvruchten en wat andere zaken. Maar daar zullen jullie wel info over hebben gekregen en viel wellicht al onder het licht verteerbaar-stuk.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat licht verteerbaar en kijken waar ie wel/niet op reageert, wat 'stinkt' vanuit stoma .. maar als die goed zit zou dat niet gebeuren.
Toen ik nog voor de cardiologen werkte heb ik ooit van een klinische les onthouden dat je het beste een BMI van 26 aan kan houden... in case of ellendige ziektes.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:51 schreef Isabeau het volgende:
Jij had toch ook al een keer te horen gekregen dat 'overgewicht' je de beste kans geeft mocht je worden opgenomen op een IC(rond bmi van 27, ondergewicht is in dit geval gewoon gevaarlijk).
Nee, de stoma vpk van het zkh heeft over alles instructie en advies gegeven behalve over voedingquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Opletten met peulvruchten en wat andere zaken. Maar daar zullen jullie wel info over hebben gekregen en viel wellicht al onder het licht verteerbaar-stuk.
Jaquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:17 schreef sigme het volgende:
Fijn dat je je g. weer thuis hebt, @:blues!
Joepie! G weer thuis! Klinkt goed om weer samen te zijnquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja, het klink mss raar, want ik kan héél goed alleen zijn, ook goed alleen thuis zijn, vind ik heerlijk, maar ik voel me nu toch een stuk 'completer' zo met zijn 2 weer thuis.
Beetje je eigen dingen doen, om elkaar heen scharrelen en ook dingetjes weer samen uitzoeken, doen.
Tip: Als hij tomaten eet (mijn Oma moest ze eten ivm iets in haar bloedwaarde) haal de vellen eraf. Die zijn slecht verteerbaar en blijven in een stoma hangen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Klinkt akelig.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:50 schreef Tally het volgende:
[..]
Tip: Als hij tomaten eet (mijn Oma moest ze eten ivm iets in haar bloedwaarde) haal de vellen eraf. Die zijn slecht verteerbaar en blijven in een stoma hangen.
Ik dacht dat dat alleen in het vliegtuig werd geschonkenquote:Op dinsdag 12 december 2023 22:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Klinkt akelig.
Hij schenkt net een tomatensápje in 🍅
quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:24 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat dat alleen in het vliegtuig werd geschonken
Wat een nare opmerking van die collega! Ik wordt er gewoon boos om! Tegenwoordig zijn ze sneller met je laten weten dat je het bent geworden, omdat ze weten dat goede kandidaten overal aan de slag kunnen en ook waarschijnlijk op meerdere functies solliciteren. Ze willen je graag hebben bij de nieuwe baan! (En anders laat je subtiel weten wat je bij je nieuwe baan gaat verdienenquote:Op dinsdag 12 december 2023 23:11 schreef Tele6 het volgende:
Verder ga ik morgen mijn contract voor m'n nieuwe baan tekenen en @:AnneX m'n huidige collega's reageerden grotendeels positief, sommigen nogal lauw. Heb een paar keer gehoord dat ze het jammer vinden dat ik van vakgebied verander (nieuwe baan is helemaal niet medisch) maar ja, als ze willen dat ik in dit vakgebied blijf dan zou het helpen als ik in dit vakgebied m'n baan had kunnen houden hé![]()
Verder zei 1 collega dat de andere kandidaten vast niks zijn geweest omdat ik die donderdag dezelfde dag nog hoorde dat ik het was ("en vast een erg kleine vijver waar ze in vissen") en dat spookt nu al 2 dagen in m'n hoofd
Sowieso faal ik deze week nogal want ik loop mega achter op werk na 2 van de afgelopen 4 weken ziek te zijn geweest en die stomme vergadering van vanavond liep ook al niet goed
En ik heb gister met klimmen m'n rechter middelvinger verrekt, geen idee hoe, en ik heb komende zondag wedstrijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |