Zolang we het maar niet hebben over Russische oorlogsmisdaden.quote:Op maandag 11 december 2023 13:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kun je een goed verhaal bij houden. Maar als je een stijfje krijgt van moord op camera is er gewoon iets mis met je.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 11 december 2023 13:32 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
In het begin van de oorlog kon ik nog wel enigzins wat empathie opbrengen voor de gewone Russische militair, zij zijn immers ook iemands man/zoon/vader.
Maar na Bucha ben ik daar totaal anders over gaan denken.
En Bucha was helaas geen uitzondering, zo hebben we kunnen zien in heel veel bevrijde gebieden.
En natuurlijk doet niet elke Rus mee aan het martelen, verkrachten en vermoorden van burgers.
Maar, elke Russische militair is daar wl om Oekranse militairen te doden.
Derhalve is elke dode Rus, dienstplichtig of niet, er hoe dan ook eentje minder, die kan geen Oekraner meer doden.
En daar kan ik geen traan om laten.
Als je denkt dat die militair daar uit vrije wil is zou ik het nog begrijpen. Zoiets een 'morele opsteker' noemen, terwijl je zelf ook maar gewoon een toeschouwer op grote afstand bent, is gewoon ziekelijk. Een mentale stoornis sluit ik ook niet uit.quote:Op maandag 11 december 2023 13:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, als je willens en wetens deelneemt aan een oorlog waarin al tienduizenden onschuldige burgers zijn vermoord, tienduizenden kinderen zijn ontvoerd, honderden zo niet duizenden vrouwen zijn verkracht, duizenden mannen zijn gemarteld en waarin nog dagelijks niet-militaire infrastructuur wordt gebombardeerd vind ik zo'n filmpje gewoon een morele opsteker.
Het punt dat je wilt maken ontgaat me een beetje.quote:Op maandag 11 december 2023 13:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zolang we het maar niet hebben over Russische oorlogsmisdaden.
Ik heb het al vaker geroepen, als we deze kans niet aangrijpen en doorzetten, hebben we over een X aantal jaar zoiets van 'hadden we toen maar door gezet'.quote:Op maandag 11 december 2023 14:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik zag ook een nieuwsbericht voorbij komen dat Rusland nu 7x zoveel wapens produceert als alle EU landen bij elkaar
=============
https://www.reddit.com/r/(...)or_general_warns_of/
German Bundeswehr Inspector General warns of potential defensive war against Russia
Goede comment:
Everyone discounting the threat of Russia is short sighted. Russia is massively ramping up production of war materiel with the help of China and is learning very quickly from Iran how to dodge sanctions. The Russia of 2023 is a joke, but there’s no guarantee that the Russia of 2027-2030 will still be a joke
De Russen hebben een onuitputtelijke financiele bron gevonden?quote:Op maandag 11 december 2023 14:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik zag ook een nieuwsbericht voorbij komen dat Rusland nu 7x zoveel wapens produceert als het gehele Westen
=============
https://www.reddit.com/r/(...)or_general_warns_of/
German Bundeswehr Inspector General warns of potential defensive war against Russia
Goede comment:
Everyone discounting the threat of Russia is short sighted. Russia is massively ramping up production of war materiel with the help of China and is learning very quickly from Iran how to dodge sanctions. The Russia of 2023 is a joke, but there’s no guarantee that the Russia of 2027-2030 will still be a joke
Je roept inderdaad.quote:Op maandag 11 december 2023 14:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker geroepen, als we deze kans niet aangrijpen en doorzetten, hebben we over een X aantal jaar zoiets van 'hadden we toen maar door gezet'.
tja er zullen vast landen zijn die Rusland steunen. En dat de Russen kwantiteit boven de kwaliteit principe hanteren is bekend. Dus zo gek is dat niet.quote:Op maandag 11 december 2023 14:25 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De Russen hebben een onuitputtelijke financiele bron gevonden?
Kan hoor, geen idee.
Waarop baseer je dat hij zelfs NAVO-landen zou willen aanvallen dan?quote:Op maandag 11 december 2023 14:10 schreef grrrrg het volgende:
Hoe je het ook went of keert, zoveel mogelijk Russische militairen zullen moeten worden vermoord if zullen moeten deserteren.
Putin zal moeten bloeden voor deze oorlog, anders zal hij gemotiveerd zijn om andere (zelfs NAVO-)landen ook aan te vallen.
Dat laatste doen we sowieso, dat eerste heb ik weinig hoop in.quote:Op maandag 11 december 2023 14:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
tja er zullen vast landen zijn die Rusland steunen. En dat de Russen kwantiteit boven de kwaliteit principe hanteren is bekend. Dus zo gek is dat niet.
We zullen steun moeten blijven geven en hopen op het beste.
Omdat hij dit zelf zei.quote:Op maandag 11 december 2023 14:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat hij zelfs NAVO-landen zou willen aanvallen dan?
Nee, de eis was dat buitenlandse troepen uit NAVO-landen werden teruggetrokken. Dus bijvoorbeeld, heel simpel gesteld: geen permanente aanwezigheid van Amerikaanse troepen en kernwapens in Oost-Europa.quote:Op maandag 11 december 2023 14:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Omdat hij dit zelf zei.
Zijn eisen qwaren;
Oekraine neutraal + alle landen behorend tot voormalig sovjet unie en diens bondgenoten (Warchau pact) trekt navo troepen zivh terug en materieel en anders zou er een oorlog komen.
Nu vraag ik mij af wat is het vershcil tussen Navo leger van Tjechie en het gewone leger van Tjechie, wat is het verschil tussen nederlands materieel en navo materieel?
Al die dingen zijn met elkaar verbonden. zijn letterlijke eis was dat navo opgebroken zou worden want anders oorlog.
ALS rusland Avdiivka niet weet in te nemen, dan is dan een belangrijke indicator voor de offensieve capaciteit van rusland. Of liever gezegd: het gebrek aan offensieve capaciteit.quote:Op maandag 11 december 2023 12:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Even iets meer uitzoomen op de lange termijn: Wat verwachten jullie van de lente? Gaat Oekrane nog iets nuttigs doen of zal Avdivka binnenkort ook worden toegevoegd aan het Russische rijk?
Nee hij zij letterlijk wat ik zei, in zijn speech 2021 (Kerst), na het succesvol testen van de balistsicher raketten. De uitleg (door derden, die ook zijden dat Ruland nooit oekraine zou aanvallen en dat het binnen 2 weken wel over zou zijn als ze dit zouden doen) was letterlijk wat jij zegt, los van het volslagen idiote eis om als land te eisen welke bondgenootschappen een ander land aan gaat en hoe. Alsof Engeland kan eisen dat nederland en duitse leger onderdelen, samenwerken op elkaars grondgebied.quote:Op maandag 11 december 2023 15:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, de eis was dat buitenlandse troepen uit NAVO-landen werden teruggetrokken. Dus bijvoorbeeld, heel simpel gesteld: geen permanente aanwezigheid van Amerikaanse troepen en kernwapens in Oost-Europa.
Dan zijn die landen nog steeds NAVO-lid en treedt bij een Russische aanval alsnog Artikel 5 in werking. En dan zijn die eisen van aanwezigheid van buitenlandse troepen en marerieel natuurlijk direct van de baan. Dus: waarop is het gebaseerd dat Putin hierdoor gemotiveerd zou worden om zelfs NAVO-landen aan te vallen?
Rusland ziet zichzelf als internationale grootmacht en wil Oost Europa weer terug in haar "sphere of influence". Met in het bijzonder Oekraine, die Rusland min of meer als haar eigendom ziet. Dus ja, naar dit perspectief kun je zeker wel eisen welke militaire bondgenootschappen je buurlanden aan gaan.quote:Op maandag 11 december 2023 16:17 schreef Korenfok het volgende:
Nee hij zij letterlijk wat ik zei, in zijn speech 2021 (Kerst), na het succesvol testen van de balistsicher raketten. De uitleg (door derden, die ook zijden dat Ruland nooit oekraine zou aanvallen en dat het binnen 2 weken wel over zou zijn als ze dit zouden doen) was letterlijk wat jij zegt, los van het volslagen idiote eis om als land te eisen welke bondgenootschappen een ander land aan gaat en hoe. Alsof Engeland kan eisen dat nederland en duitse leger onderdelen, samenwerken op elkaars grondgebied.
Ik heb gezocht op die kerstspeech, maar heb niet gevonden waar hij dit "letterlijk" zegt. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar waar is dat dan te vinden?quote:Op maandag 11 december 2023 16:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee hij zij letterlijk wat ik zei, in zijn speech 2021 (Kerst), na het succesvol testen van de balistsicher raketten. De uitleg (door derden, die ook zijden dat Ruland nooit oekraine zou aanvallen en dat het binnen 2 weken wel over zou zijn als ze dit zouden doen) was letterlijk wat jij zegt, los van het volslagen idiote eis om als land te eisen welke bondgenootschappen een ander land aan gaat en hoe. Alsof Engeland kan eisen dat nederland en duitse leger onderdelen, samenwerken op elkaars grondgebied.
waarom denk je dat rusland dit eist, omdat ze de goede vrede willen behouden of omdat ze navo landen gaan aanvallen op moment er meer ontwrichting is in de Navo? Ze zeggen letterlij dat ze ambities hebben naar het sovjet tijdperk en hoe hebbben we gezien in Oekraine. Dat het ze niet lukt, zegt niks over het niet proberen. ook eiste hij in het zelfde interview dat die lanmdenn ook uit de EU moeten. Want volgens Poetin, heeft rusland recht op zijn sfeer of invluance terug (zie kerst speech 2021)
plus dreigde ze recent nog opblazen van Den Haag, Brussel, london, estland bedreigen, Finland bedreigen etc.
Hoezo?quote:Op maandag 11 december 2023 16:51 schreef Joppiez het volgende:
Ik denk dat Rusland ergens wel een punt heeft,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |