Die Duitser kan wel boos doen maar hij heeft verder ook schijt aan die Polen. Belangrijke dingen dan maar per trein vervoeren nu?quote:
Zag hem eerder vanavond al voorbij komen ja. Weten we al wat ze zeggen?quote:Op zondag 10 december 2023 23:58 schreef 3rr0r het volgende:
Aan z'n adem kon hij vast Putin nog ruiken
[ twitter ]
Dit maakt het nog mooierquote:
Ik denk dat Hannibal het door de alpen makkelijker had dan wanneer Noorwegen door dat kleine stukje grens zou moeten aanvallen. Dit is toch geen argument? “Ja maar dat stukje land! Ik win!”quote:Op zondag 10 december 2023 19:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
In 1949 was Noorwegen een van de oprichters van NAVO. Sinds die tijd heeft Rusland een NAVO-lid aan de grens. Dus wat bedoel je met NAVO dichterbij komen de afgelopen dertig jaar?
Voor een 'overall beste user' verzand je wel vaak in bad faith argumenten zegquote:Op zondag 10 december 2023 19:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
In 1949 was Noorwegen een van de oprichters van NAVO. Sinds die tijd heeft Rusland een NAVO-lid aan de grens. Dus wat bedoel je met NAVO dichterbij komen de afgelopen dertig jaar?
Met NAVO vanaf het begin letterlijk aan Rusland grenzend is het argument dat NAVO nu ineens richting Rusland zou schuiven gewoon lulkoek.quote:Op maandag 11 december 2023 09:11 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Voor een 'overall beste user' verzand je wel vaak in bad faith argumenten zeg
Klopt, en Rusland hoopte op een langdurig gekloot. Dat Hamas na een paar maanden is afgemaakt is een ramp voor Poetin. Israel gaat Oekraïne nu helpen, en maken de Russen in Syrië een verkeerde beweging zie ik Israel rustig een paar bommen op die Russische basis gooien.quote:Op maandag 11 december 2023 10:38 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb een vlijmscherp geopolitiek verstand dus bij deze mogen jullie onthouden dat de oorlog in Gaza de enige manier voor Rusland was om de oorlog in Oekraïne in 2024 te winnen.
tja, omdat je zelf de wereld nogal vals schetst hier, zal ik even een paintje droppen voor de meelezersquote:Op maandag 11 december 2023 10:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met NAVO vanaf het begin letterlijk aan Rusland grenzend is het argument dat NAVO nu ineens richting Rusland zou schuiven gewoon lulkoek.
Van Letland naar Moskou is net zo ver en die zitten er al 20 jaar bijquote:Op zondag 10 december 2023 17:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
De werkelijkheid is dat juist Europa zijn invloedssfeer steeds dichter richting Rusland gebracht heeft de afgelopen 30 jaar. Lag de NAVO in 1990 nog 1800 km van Moskou, met toetreding van Oekraïne tot EU/NAVO zou dat nog geen 600 km worden.
De “ambitie” van Rusland is een bufferzone te handhaven.
Ok, in dat geval: in 1955 bewoog Rusland zich door middel van het Warschaupact naar het westen.quote:Op maandag 11 december 2023 10:56 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tja, omdat je zelf de wereld nogal vals schetst hier, zal ik even een paintje droppen voor de meelezers
[ afbeelding ]
bedenk er zelf maar bij of het argument ''ja twas altijd al zo' hier echt hout snijdt
Ja dat snijdt hout.quote:Op maandag 11 december 2023 10:56 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tja, omdat je zelf de wereld nogal vals schetst hier, zal ik even een paintje droppen voor de meelezers
[ afbeelding ]
bedenk er zelf maar bij of het argument ''ja twas altijd al zo' hier echt hout snijdt
Het is niet heel moeilijk om te zien dat alle shithole landen/groeperingen die op een of andere manier gelieerd zijn aan rusland zich op dit moment roeren:quote:Op maandag 11 december 2023 10:38 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb een vlijmscherp geopolitiek verstand dus bij deze mogen jullie onthouden dat de oorlog in Gaza de enige manier voor Rusland was om de oorlog in Oekraïne in 2024 te winnen.
Valt mij ook op.quote:Op maandag 11 december 2023 12:07 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is niet heel moeilijk om te zien dat alle shithole landen/groeperingen die op een of andere manier gelieerd zijn aan rusland zich op dit moment roeren:
China, Iran, Noord Korea, Mali, Ethiopië, Hamas, Hezbollah, Venezuela, Houthi's in Jemen, Zuid Sudan...
Alleen Nicaragua en Wit Rusland houden zich rustig.
Nee Oekraine gaat alleen uit hun neus zitten peuteren.quote:Op maandag 11 december 2023 12:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Even iets meer uitzoomen op de lange termijn: Wat verwachten jullie van de lente? Gaat Oekraïne nog iets nuttigs doen of zal Avdivka binnenkort ook worden toegevoegd aan het Russische rijk?
Even serieus.quote:Op maandag 11 december 2023 12:25 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee Oekraine gaat alleen uit hun neus zitten peuteren.
Zoals ik zei, hij kan zich overgeven. Er zijn geheid die er zitten zonder dat zelf zo graag te willen en dat is vervelend voor ze maar het is niet zo alsof hij daar rustig op een grasveldje zat te picknicken. Hij was daar Oekrainers doden, hun land stelen, Oekraiense bevolking 'gijzelen'.quote:Op maandag 11 december 2023 12:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij zit daar waarschijnlijk omdat hij als dienstplichtige gestuurd is. Ik denk dat hij daar niet veel keuze in gehad heeft. Het percentage mensen dat graag anderen afslacht is (gelukkig) heel beperkt.
Natuurlijk gaan ze iets proberen. Hoe of wat weet niemand toch, en is afhankelijk welke en hoeveel wapens ze krijgen en wat ze daar dan mee denken te kunnen doen. Als het goed is hebben ze tegen die tijd in ieder geval wat F-16's wat een beetje zal helpen hopelijk en meer munitie. Verder is het duidelijk dat het lange adem wordt en geen grote doorbraak opeens, daarvoor levert het westen ook niet genoeg.quote:
Dat kun je nu juist niet tegenover een dronequote:Op maandag 11 december 2023 12:29 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zoals ik zei, hij kan zich overgeven. Er zijn geheid die er zitten zonder dat zelf zo graag te willen en dat is vervelend voor ze maar het is niet zo alsof hij daar rustig op een grasveldje zat te picknicken. Hij was daar Oekrainers doden, hun land stelen, Oekraiense bevolking 'gijzelen'.
Had hij eerder moeten bedenken voor hij gevechtshandelingen aanging en Oekraine onuitgenodigd betrad. Er is een nummer dat je kunt bellen. In de praktijk geheid niet zo eenvoudig maar de verantwoordelijkheid voor zo'n man ligt niet bij Oekraine. Vind je het net zo zielig voor zo'n Rus als hij 30 minuten eerder twee Oekrainers door de kop heeft geschoten? In jouw gedachten zijn het allemaal zielige jongens die daar net tegen hun wil zijn gedropt en niks kwaads van plan waren.quote:Op maandag 11 december 2023 12:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kun je nu juist niet tegenover een drone
Je hebt echt geen flauw benul hoe zoiets werkt.quote:Op maandag 11 december 2023 12:40 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Had hij eerder moeten bedenken voor hij gevechtshandelingen aanging en Oekraine onuitgenodigd betrad. Er is een nummer dat je kunt bellen. In de praktijk geheid niet zo eenvoudig maar de verantwoordelijkheid voor zo'n man ligt niet bij Oekraine. Vind je het net zo zielig voor zo'n Rus als hij 30 minuten eerder twee Oekrainers door de kop heeft geschoten? In jouw gedachten zijn het allemaal zielige jongens die daar net tegen hun wil zijn gedropt en niks kwaads van plan waren.
Wat moet ik allemaal weten dan om er iets over te zeggen? Puntje bij paaltje: je komt Oekraine in om mensen te doden en land te stelen, te verkrachten en te martelen, hele gebieden waar de bevolking wordt gegijzeld als het ware, deportaties naar Rusland, Wit-Rusland. Word je vervolgens door Oekraine afgemaakt, jammer voor je dan.quote:Op maandag 11 december 2023 12:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt echt geen flauw benul hoe zoiets werkt.
Nouja het is juist dankzij Rusland dat de Navo naar het oosten is uitgebreid. Rusland is nou eenmaal een ontzettend kutland dat al meer dan 100 jaar haar buren terroriseert. En nu dankzij deze briljant uitgevoerde invasie van meesterstrateeg Putler heeft Rusland er 1340km Navo grens bijgekregen. Maar dat zal volgens hem ook wel weer de schuld zijn van het westen.quote:Op zondag 10 december 2023 17:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
De werkelijkheid is dat juist Europa zijn invloedssfeer steeds dichter richting Rusland gebracht heeft de afgelopen 30 jaar. Lag de NAVO in 1990 nog 1800 km van Moskou, met toetreding van Oekraïne tot EU/NAVO zou dat nog geen 600 km worden.
De “ambitie” van Rusland is een bufferzone te handhaven.
Hij had heel veel keuzes:quote:Op maandag 11 december 2023 12:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij zit daar waarschijnlijk omdat hij als dienstplichtige gestuurd is. Ik denk dat hij daar niet veel keuze in gehad heeft.
Just business.quote:Op maandag 11 december 2023 09:59 schreef LXIV het volgende:
dan heb je een volkomen gebrek aan empathie
Hij had kunnen deserteren of op een andere manier zelfmoord plegen. Hij koos zelf voor het makke lammetjes scenario.quote:Op maandag 11 december 2023 12:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij zit daar waarschijnlijk omdat hij als dienstplichtige gestuurd is. Ik denk dat hij daar niet veel keuze in gehad heeft. Het percentage mensen dat graag anderen afslacht is (gelukkig) heel beperkt.
Zijn functie is die van kanonnenvoer, hij heeft zijn taak succesvol volbracht. Everybody wins, Putin, Ukraine en de soldaat zelf.quote:Op maandag 11 december 2023 12:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt echt geen flauw benul hoe zoiets werkt.
Ja zo willen “wij” dat graag zien.quote:Op maandag 11 december 2023 12:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat moet ik allemaal weten dan om er iets over te zeggen? Puntje bij paaltje: je komt Oekraine in om mensen te doden en land te stelen, te verkrachten en te martelen, hele gebieden waar de bevolking wordt gegijzeld als het ware, deportaties naar Rusland, Wit-Rusland. Word je vervolgens door Oekraine afgemaakt, jammer voor je dan.
UA is bezig met het oprichten van drie nieuwe gevechtsbrigades. Ik weet niet wat een Oekraïense brigade doet, maar zeg 3000 man elk? Moeten nog wel tanks bij...quote:
Nee die Rus loopt daar voor de sier met een wapen zeker. Elke Rus die in Oekraine is werkt mee aan alles hetgeen de Russen aan het doen zijn en zijn dus medeplichtig. Het is oorlog. Dan moeten ze maar weg gaan naar huis. Waarom moeten we ons druk gaan maken over sympathie voor een Rus die komt moorden in Oekraine. Ga je gang maar probeer dat niet bij anderen af te dwingen als ware die mensen anders monsters.quote:Op maandag 11 december 2023 13:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja zo willen “wij” dat graag zien.
Naast dat Rusland andere propaganda verspreidt dan dat er in het westen over twitter gaat, wordt er op allerlei manieren druk uitgeoefend op zo’n jonk.
Een gemiddeld onderzoek laat ook zien dat mensen nu eenmaal niet zo rationeel zijn op de momenten dat er druk op uitgeoefend wordt.
Ook slaat het nergens op dat elke Rus maar verkracht en moord.
Ik kijk niet eens dat soort verschrikkelijke filmpjes. Ook al omdat ook Oekraïense militairen sterven onder vreselijke omstandigheden. Genieten van geweld etc. is in iedergeval niet mijn ding.quote:Op maandag 11 december 2023 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zo'n filmpje zie je een willekeurige Russische dienstplichtige van rond de 20 die door zijn commandant op een godvergeten ijsvlakte neergelegd is. Dan valt daar van boven een mortiergranaat op waardoor zijn benen verbrijzeld worden en zijn huid verbrand en waarschijnlijk krepeert die jongen het komende uur daar dan ter plekke.
Als jij daar vanaf je warme zolderkamertje, zonder enige eigen oorlogservaring, hiervan kan 'genieten' of het 'mooie beelden' vindt, dan heb je een volkomen gebrek aan empathie en ben je dus letterlijk een psychopaat.
Dat staat er helemaal los van of je Oekraine een spoedige overwinning toewenst of net.
Kun je een goed verhaal bij houden. Maar als je een stijfje krijgt van moord op camera is er gewoon iets mis met je.quote:Op maandag 11 december 2023 13:25 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee die Rus loopt daar voor de sier met een wapen zeker. Elke Rus die in Oekraine is werkt mee aan alles hetgeen de Russen aan het doen zijn en zijn dus medeplichtig. Het is oorlog. Dan moeten ze maar weg gaan naar huis. Waarom moeten we ons druk gaan maken over sympathie voor een Rus die komt moorden in Oekraine. Ga je gang maar probeer dat niet bij anderen af te dwingen als ware die mensen anders monsters.
Zelden zo gelachen.quote:Op maandag 11 december 2023 13:20 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Enfin, als dat in aanvulling is op wat ze al hebben, wetende dat 90% van het nu uit het westen verkregen gepantserde materieel niet is ingezet zou ik denken dat ze dat gat bij Tokmak open gaan rammen of via Kherson heel hard naar Melitopol willen rijden.
En volgens UA intel gaat er wat op de Krim gebeuren.
Een stijfje is wat anders dan 'prima, weer een minder'. Iedereen moet voor zichzelf weten of ze met beelden van de realiteit willen worden geconfronteerd of niet. Mensen die meteen aan een seksuele fetisj denken mankeren denk ik eerder wat.quote:Op maandag 11 december 2023 13:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kun je een goed verhaal bij houden. Maar als je een stijfje krijgt van moord op camera is er gewoon iets mis met je.
Dat bedoelde ik in overdrachtelijke zin, leek me overbodig om te vermelden, afijn.quote:Op maandag 11 december 2023 13:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Een stijfje is wat anders dan 'prima, weer een minder'. Iedereen moet voor zichzelf weten of ze met beelden van de realiteit willen worden geconfronteerd of niet. Mensen die meteen aan een seksuele fetisj denken mankeren denk ik eerder wat.
Tsja, als je willens en wetens deelneemt aan een oorlog waarin al tienduizenden onschuldige burgers zijn vermoord, tienduizenden kinderen zijn ontvoerd, honderden zo niet duizenden vrouwen zijn verkracht, duizenden mannen zijn gemarteld en waarin nog dagelijks niet-militaire infrastructuur wordt gebombardeerd vind ik zo'n filmpje gewoon een morele opsteker.quote:Op maandag 11 december 2023 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zo'n filmpje zie je een willekeurige Russische dienstplichtige van rond de 20 die door zijn commandant op een godvergeten ijsvlakte neergelegd is. Dan valt daar van boven een mortiergranaat op waardoor zijn benen verbrijzeld worden en zijn huid verbrand en waarschijnlijk krepeert die jongen het komende uur daar dan ter plekke.
Als jij daar vanaf je warme zolderkamertje, zonder enige eigen oorlogservaring, hiervan kan 'genieten' of het 'mooie beelden' vindt, dan heb je een volkomen gebrek aan empathie en ben je dus letterlijk een psychopaat.
Dat staat er helemaal los van of je Oekraine een spoedige overwinning toewenst of net.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |