abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211556547
Gaat Plasterk de volgende fase ook doen? Zou mij niet verbazen als hij straks de premier wordt. Of ze moeten nog iemand vinden die geschikter is.
  vrijdag 8 december 2023 @ 17:46:57 #52
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211556597
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:42 schreef Jojoke het volgende:
Gaat Plasterk de volgende fase ook doen? Zou mij niet verbazen als hij straks de premier wordt. Of ze moeten nog iemand vinden die geschikter is.
_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211556639
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ergens onderaan het artikel staat nog een zinnetje dat als álles is besproken en onderhandeld en in kannen en kruiken is, op het allerlaatste moment pas bekend wordt wie de premier wordt.

Het is nog geen gelopen race voor Wilders.
Dat is ook weer een vaag verhaal, natuurlijk, alsof Wilders dat uit handen gaat geven, dat zie ik echt niet gebeuren.
pi_211556652
quote:
Mischien kan hij dan nog snel even lid worden van de PVV? :P
pi_211556680
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Wat een vreemde conclusie. In het bericht staat juist dat rechtsstatelijkheid een van de gespreksonderwerpen vormt.
Maar ondanks dat ziet hij voldoende aanknopingspunten voor het gesprek. Die is gewoon om.
pi_211556721
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar ondanks dat ziet hij voldoende aanknopingspunten voor het gesprek. Die is gewoon om.
Ach, we zien het wel, bij Omtzigt is er altijd nog een partij die een stem heeft, tenslotte, dus uiteindelijk draait het minder om de persoon Omtzigt dan dat bij andere partijen het geval is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2023 17:55:30 ]
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 17:55:57 #57
5428 crew  miss_sly
pi_211556731
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is ook weer een vaag verhaal, natuurlijk, alsof Wilders dat uit handen gaat geven, dat zie ik echt niet gebeuren.
Dat ben ik met je eens, en als de anderen dat niet willen, zal het daar alsnog op klappen.

Er zijn nog zoveel momenten waarop het alsnog fout kan gaan. Maar goed, ze gaan praten, wat betekent dat men NSC en VVD dadelijk niet kan verwijten het niet eens geprobeerd te hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211556744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ach, we zien het wel, bij Omtzigt is er altijd nog een partij die een stem heeft, tenslotte, dus uiteindelijk draait het minder om de persoon Omtzigt dan dat bij andere partijen het geval is.
Zeker. Maar dit is meer dan de deur op een kier zetten voor de PVV…
pi_211556762
quote:
Zou mij wel zeer verbazen. Het lijkt me dat hij na volgende week weer klaar is en dat we hem niet meer terugzien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211556834
Volgens mij zijn de NSC fractie en de NSC leden principiëler dan de NSC kiezers en zij moeten uiteindelijk instemmen met een samenwerking. Ik ga er nog steeds vanuit dat er geen meerderheidskabinet onder premier Wilders komt. Een extraparlementair (zaken)kabinet onder premier Plasterk of Remkes lijkt mij veel waarschijnlijker. Ik begrijp wel dat Plasterk erop aanstuurt dat zo'n kabinet in ieder geval een richting krijgt, want Omtzigt wilde eerst met iedereen gaan praten maar uiteindelijk moet zo'n kabinet de steun krijgen van een meerderheid. Gezien de verkiezingsuitslag is een rechtse richting het meest logisch.
pi_211556912
quote:
Ik verwacht Herben nog wel terug in een rol de komende tijd. Informateur, bewindspersoon, zoiets
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:14:50 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211556918
Misschien is Peter Gillis op volkshuisvesting wel wat voor de PVV.
pi_211556920
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:05 schreef Jojoke het volgende:
Volgens mij zijn de NSC fractie en de NSC leden principiëler dan de NSC kiezers en zij moeten uiteindelijk instemmen met een samenwerking. Ik ga er nog steeds vanuit dat er geen meerderheidskabinet onder premier Wilders komt. Een extraparlementair (zaken)kabinet onder premier Plasterk of Remkes lijkt mij veel waarschijnlijker. Ik begrijp wel dat Plasterk erop aanstuurt dat zo'n kabinet in ieder geval een richting krijgt, want Omtzigt wilde eerst met iedereen gaan praten maar uiteindelijk moet zo'n kabinet de steun krijgen van een meerderheid. Gezien de verkiezingsuitslag is een rechtse richting het meest logisch.
Ik denk dat het dan Plasterk niet gaat worden en Remkes ga je nog niet kunnen overhalen als je op je knieën van Den Haag naar zijn woning in Groningen (toch?) gaat. Die man is 72.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211556928
quote:

[..]
Ergens onderaan het artikel staat nog een zinnetje dat als álles is besproken en onderhandeld en in kannen en kruiken is, op het allerlaatste moment pas bekend wordt wie de premier wordt.

Dat is slim om in het publieke debat die discussie te smoren, creërt rust. Maar als Wilders het niet wordt, dan wordt hij op een andere manier er voor terugbetaald. En daar wordt echt niet op het laatste moment over gesproken. Gebruikelijk is dat partijen zelf over hun afvaardiging gaan en bij uitzondering partijen bezwaar maken tegen voordracht. Afwijken kan altijd, maar dat ga je dan niet last minute doen. Wel slim bedacht. Maar ik geloof niet dat Wilders dit gaat weggeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2023 18:17:37 ]
pi_211556937
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:05 schreef Jojoke het volgende:
Dion Graus naast Rosanne Hertzberger op het bordes is tamelijk hilarisch
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:19:16 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211556945
Plasterk kan wel minister worden als hij zou willen. De PVV kan m goed gebruiken denk ik.

Voor hem zelf is er weinig risico want hij is toch wel binnen. Bovendien kan hij dan nog even zijn gram halen. Daar lijkt die politieke metamorfose van hem om te doen.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 18:37:55 #67
375570 crew  Cyan9
pi_211557094
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom is dat gedaan dan?
Het had makkelijk donker rood kunnen zijn.
Klopt, maar waarschijnlijk gingen ze voor een groter contrast.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:41:14 #68
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211557126
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Woke is een hype, die wordt uitvergroot door de (sociale) media en vooral tractie krijgt in een doorgeslagen progressieve hubs. Jij komt uit de provincie, net als ik, en weet dat woke daar een non-issue is. En voor alle duidelijkheid: leven en laten leven is niet 'woke'. Mij interesseert het bijvoorbeeld geen ene reet als iemand zichzelf identificeert als 'non-binair'. Veel succes ermee.
[..]
Meen dat ik dat voorbij zag komen in een recente discussie over het verhogen van de vermogensbelasting.
Het is mij onduidelijk waar woke precies vandaan komt en hoe het is ontstaan. Het boeit mij niet, hoewel ik ook "in't dorp" bij de kassa een mannelijke kassière zie met nagellak op, of de gemeente op mijn linkedin die geen kans onbenut laat om te uitten dat ze tegen vrouwengeweld zijn. Tjah, het boeit mij niet wat iedereen doet, maar ga mij er ook niet constant mee lastig vallen.

Wellicht dat ik wat hyperbolen heb gebruikt omtrent het tenenkrommende pvda programma wat betreft de fiscale heffing op het eigenvermogen van ondernemingen. Wat een dijenkletser was dat _O-
Maar ik ben niet zwaar ideologisch tegen belastingen an sich.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:42:06 #69
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211557131

[ Bericht 100% gewijzigd door phpmystyle op 08-12-2023 18:42:11 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:46:25 #70
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211557157
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mischien kan hij dan nog snel even lid worden van de PVV? :P
Eh, nee. Dat kan niemand.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:52:50 #71
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211557201
quote:

[..]

Ik denk dat ze werkelijk geen idee nog hebben wie de bewindslieden worden, laat staan premier.
GW wordt geen premier denk ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211557279
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat ze werkelijk geen idee nog hebben wie de bewindslieden worden, laat staan premier.
GW wordt geen premier denk ik.
Interessante gedacht, wie zal dan wel namens de grootste partij de premier worden verwacht je?
pi_211557300
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Interessante gedacht, wie zal dan wel namens de grootste partij de premier worden verwacht je?
Een premier hoeft niet van de grootste partij te komen. Zie Zijlstra, Drees, Gerbrandy, Colijn en nog wel een paar. Allemaal niet van de grootste partij uit de regering. Ik geef Yeşilgöz nog wel een vrij grote kans.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:07:38 #74
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211557327
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Niemand namens de PVV denk ik.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een premier hoeft niet van de grootste partij te komen. Zie Zijlstra, Drees, Gerbrandy, Colijn en nog wel een paar. Allemaal niet van de grootste partij uit de regering. Ik geef Yeşilgöz nog wel een vrij grote kans.
Kansje. Zij is te licht gebleken.

GW kan, Keijzer, Plasterk, Omtzigt zelf..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211557346
quote:

[..]

Dat het er überhaupt nog over moet gaan wie premier van zo'n coalitie moet worden zegt wel wat ja. Benieuwd of Geert het eigenlijk ook zelf echt wil.

Scenario dat hij in de Kamer de fractie blijft aanvoeren lijkt me om stemmen te trekken beter. Als premier is het afbreukrisico veel groter.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')