Ik vind de regering die er nu zit, en Netanyanu, ook niet echt tof.quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is dat de gradaties en bredere normen en waarden in beide samenlevingen het gewoon een totaal onvergelijkbare situatie maken. Mensen wijzen graag naar de een klein radicaal deel van de Israëlische kolonisten op de Westoever om op die manier te kunnen doen alsof er sprake is van een morele equivalent. Maar dat is niet zo, het betreft een valse vergelijking.
Het is ongeveer hetzelfde als zeggen dat er in Amerika regelmatig schietpartijen zijn, maar er in Nederland ook schietpartijen voorkomen en dat daarom Amerika en Nederland hetzelfde zijn als het gaat om schietpartijen.
Nee hoor, dat klopt natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het telkens over de Hilltop Youth maar het is de IDF die veruit het meeste geweld toepast aan Israëlische kant. Zolang je niet doorhebt of accepteert dat een aanzienlijk deel van het geweld van de IDF niet gerechtvaardigd is zal dit altijd een blinde vlek blijven en zie je niet de hoeveelheid aan geweld van Israëlische kant in vergeijking met de Palestijnen.
whut?quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Er zijn nu wel in 2 maanden tijd al meer doden in Gaza dan in de bijna twee jaar durende Oekraïne oorlog.
Je weet al dat ik het met je oneens ben in je vergelijkingen en analyse, dus dat daargelatenquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind de regering die er nu zit, en Netanyanu, ook niet echt tof.
Er zijn nu wel in 2 maanden tijd al meer doden in Gaza dan in de bijna twee jaar durende Oekraïne oorlog.
Ik blijf erbij dat het te makkelijk is te denken: het is nu eenmaal een dichtbevolkt land en dan moeten ze maar beter op hun kinderen letten. Plus dat Hamas zich verschuild tussen de burgers.
Israël reageert altijd keihard. Hard tegen hard, een neerwaartse spiraal van geweld. Het houdt nooit op.
Daarin mis ik toch een bepaalde wijsheid ofzo bij Israël, als zij de sterkste en slimste zijn.
Niet voor niks veroordeeld een groot deel van de wereld Israël en de bombardementen op Gaza op een gegeven moment, zelfs de VS.
En ik heb niks tegen de gemiddelde Israëliër, maar wel de regering en het leger die keuzes maakt.
Denk dat ze de komende jaren nog heel veel wraakacties gaan krijgen van de verloren generatie daar in Gaza.
En dat is mijn mening en ik zou het op prijs stellen niet reacties te krijgen waarin ik persoonlijk ook wordt afgefikt. Dank u.
quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind de regering die er nu zit, en Netanyanu, ook niet echt tof.
Je krijgt ze toch en daar zul je mee moeten leren leven - zeker omdat je een mening aanhangt die anti-Israëlisch is. Je zit in dit topic niet in je echo-chamber met gelijkgestemde medemensen, dus krijg je weerwoord.quote:Ik blijf erbij dat het te makkelijk is te denken: het is nu eenmaal een dichtbevolkt land en dan moeten ze maar beter op hun kinderen letten. Plus dat Hamas zich verschuild tussen de burgers.
Israël reageert altijd keihard. Hard tegen hard, een neerwaartse spiraal van geweld. Het houdt nooit op.
Daarin mis ik toch een bepaalde wijsheid ofzo bij Israël, als zij de sterkste en slimste zijn.
Niet voor niks veroordeeld een groot deel van de wereld Israël en de bombardementen op Gaza op een gegeven moment, zelfs de VS.
En ik heb niks tegen de gemiddelde Israëliër, maar wel de regering en het leger die keuzes maakt.
Denk dat ze de komende jaren nog heel veel wraakacties gaan krijgen van de verloren generatie daar in Gaza.
En dat is mijn mening en ik zou het op prijs stellen niet reacties te krijgen waarin ik persoonlijk ook wordt afgefikt. Dank u.
Ik weet bij god niet wat Shilled isquote:
quote:
Ze schrijft ook onduidelijk, hoor.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Natuurlijk is het niet erg als je het niet met me eens bent. Maar dat gesneer is gewoon niet fijn.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:36 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
[..]
Je krijgt ze toch en daar zul je mee moeten leren leven - zeker omdat je een mening aanhangt die anti-Israëlisch is. Je zit in dit topic niet in je echo-chamber met gelijkgestemde medemensen, dus krijg je weerwoord.
Of dat dan persoonlijke aanvallen zijn weet ik niet, ik denk alleen als je een mening probeert te verdedigen die volgens de andere partij onverdedigbaar is.
LOLquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet erg als je het niet met me eens bent. Maar dat gesneer is gewoon niet fijn.
Over het aantal doden klopt idd niet, maar als dit conflict zich nog maanden voortsleept gaat het wel het aantal doden inhalen.
Dat weten we niet... hoeveel van de tot nu toe gemelde doden waren Hamas? Dat ga je van Palestijnse kant niet horen, want die noemen iedereen een burger behalve hun hooggeplaatste Hamasleiders (en die scharen ze er toch maar onder, who's gonna find out).quote:En het ging ook om het aantal BURGER doden, dat is nu wel al groter.
Sowieso heeft Israël heel snel gereageerd, 8 oktober regende het al bommen en raketten op Gaza. Israël zegt de burgerbevolking altijd te willen ontzien, maar dat is een beetje tegenstrijdig in hun snelle handelen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Je weet al dat ik het met je oneens ben in je vergelijkingen en analyse, dus dat daargelaten
Wat zie jij wel voor opties voor Israël qua reactie, vanuit de gebeurtenissen op 7/10 getriggerd bedoel ik
Ja inderdaad. Er moet gewoon gepraat worden. De ene kant is expliciet opgericht om de andere kant uit te roeien en heeft recent nog laten zien dat ze dat heel graag willen en de andere kant wil liever niet dat over een paar jaar weer duizend burgers worden vermoord na een massaverkrachting. Gewoon het redelijke midden vinden tussen die twee groepen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sowieso heeft Israël heel snel gereageerd, 8 oktober regende het al bommen en raketten op Gaza. Israël zegt de burgerbevolking altijd te willen ontzien, maar dat is een beetje tegenstrijdig in hun snelle handelen.
Dagen later werd pas opgeroepen aan de Gazanen om te vertrekken. Toen waren er al heel wat doden gevallen.
En Israël wil doorgaan tot heel Hamas is uitgeroeid. Met alle respect, maar dat gaat nooit lukken.
Ben benieuwd waar de grens gaat liggen. Maar mijn inziens moet deze oorlog stoppen en moet er zo snel mogelijk gepraat worden. Met een bemiddelaar erbij. Dat zou al een goede eerste stap zijn.
Israël heeft Gaza jarenlang genegeerd. Om het land nu in puin te schieten en zo achter te laten en weer zo verder te gaan met negeren, enkel controleren van de grenzen gaat weer een ramp worden in de toekomst.
Hamas zal vast minder sympathie hebben bij de bevolking, maar vertrouwen in Israël zal er op deze manier never nooit komen. Haat over en weer zal zo blijven bestaan.
En de westbank gaat ook nog een probleem worden.
Ja en die gaat wel zonder slag of stoot geaccepteerd worden door Hamas? Je ruilt de ene stadsoorlog in voor de andere.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Oh ja, en zet er een internationale vredesmacht neer ofzo, die toezicht houdt de komende jaren.
Ik haal iets uit 2015 erbij omdat die beste man nu een van de sleutelfiguren is. Dat zegt veel meer dan een of andere onbekende nobody palestijn (of kolonist)quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is veelzeggend dat je een fragment van 2015 erbij moet zoeken. Het is ook een uitstekend voorbeeld tussen de 'norm' en de uitzondering. Wat binnen de Palestijnse cultuur de norm is, vormt bij de Israëliër de absolute uitzondering en voorbehouden aan dwaze Kahanisten of een groepering zoals de Hilltop Youth. Kortom, de morele equivalent die je zoekt, is er gewoon niet.
Dat weet ik niet. Iemand moet de eerste stap zetten dit aan te kaarten. Het geweld moet in ieder geval stoppen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja en die gaat wel zonder slag of stoot geaccepteerd worden door Hamas? Je ruilt de ene stadsoorlog in voor de andere.
Ik ben een groot voorstander van een vredesmacht in zowel Gaza als de Westbank, maar er is geen land dat zich eraan wil wagen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja en die gaat wel zonder slag of stoot geaccepteerd worden door Hamas? Je ruilt de ene stadsoorlog in voor de andere.
koekoekquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:54 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Enkelen in dit topic hebben ook geen medelijden met de burgers en ook ik neig ernaar om te zeggen, you reap what you sow; you fucked around and now you're finding out. Ik heb weinig medelijden met dat volk
Praten dus, ok. Waarover en met welke insteek?quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sowieso heeft Israël heel snel gereageerd, 8 oktober regende het al bommen en raketten op Gaza. Israël zegt de burgerbevolking altijd te willen ontzien, maar dat is een beetje tegenstrijdig in hun snelle handelen.
Dagen later werd pas opgeroepen aan de Gazanen om te vertrekken. Toen waren er al heel wat doden gevallen.
En Israël wil doorgaan tot heel Hamas is uitgeroeid. Met alle respect, maar dat gaat nooit lukken.
Ben benieuwd waar de grens gaat liggen. Maar mijn inziens moet deze oorlog stoppen en moet er zo snel mogelijk gepraat worden. Met een bemiddelaar erbij. Dat zou al een goede eerste stap zijn.
Israël heeft Gaza jarenlang genegeerd. Om het land nu in puin te schieten en zo achter te laten en weer zo verder te gaan met negeren, enkel controleren van de grenzen gaat weer een ramp worden in de toekomst.
Hamas zal vast minder sympathie hebben bij de bevolking, maar vertrouwen in Israël zal er op deze manier never nooit komen. Haat over en weer zal zo blijven bestaan.
En de westbank gaat ook nog een probleem worden.
Doe maar niet meer, onzinnige vergelijkingen met de oorlog in Oekraine maken.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja maar het is gewoon zo superonhandig dat de Israelische minister van nationale veiligheid een religeuze terreurliefhebber is die alle niet-joden als honden ziet wanneer je het conflict wil framen als verlichte seculieren vs kwaadaardige religieuzenquote:Op vrijdag 8 december 2023 18:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik haal iets uit 2015 erbij omdat die beste man nu een van de sleutelfiguren is. Dat zegt veel meer dan een of andere onbekende nobody palestijn (of kolonist)
Dit is natuurlijk niet hoe het werkt, maar als je dan toch op deze manier wilt gaan redeneren, dan heb je dus in Israël één Ben-Gvir en bij de Palestijnen is letterlijk elk sleutelfiguur een quasi Ben-Gvir, als niet een nóg extremere variant. Het weet dus op een mooie wijze mijn punt te bevestigen, er is geen morele equivalent.quote:Op vrijdag 8 december 2023 18:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik haal iets uit 2015 erbij omdat die beste man nu een van de sleutelfiguren is. Dat zegt veel meer dan een of andere onbekende nobody palestijn (of kolonist)
Burgerdoden. Was laatst in het nieuws.quote:Op vrijdag 8 december 2023 18:41 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Doe maar niet meer, onzinnige vergelijkingen met de oorlog in Oekraine maken.
Welk nieuws?quote:Op vrijdag 8 december 2023 18:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Burgerdoden. Was laatst in het nieuws.
Ook dat mag op Fokquote:Op vrijdag 8 december 2023 18:54 schreef sp3c het volgende:
boeit me eerlijk gezegd geen reet wat die scholen doen
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Ook dat mag op Fok![]()
Ik vind het wel belangrijk, gezien dit soort onderwijs onze toekomstige bestuurders en politici voortbrengt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |