abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 december 2023 @ 17:38:29 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211556476
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:27 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zijn Israël aardappelen? :o
Ik weet bij god niet wat Shilled is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211556548
quote:
88s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:32 schreef sp3c het volgende:

whut?
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:

Er zijn nu wel in 2 maanden tijd al meer doden in Gaza dan in de bijna twee jaar durende Oekraïne oorlog.
Ze schrijft ook onduidelijk, hoor. :)
Intolerant voor intolerantie
pi_211556557
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik weet bij god niet wat Shilled is
Bestookt met aardappelschilmesjes denk ik
  vrijdag 8 december 2023 @ 17:47:00 #129
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211556599
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:36 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:D
[..]
Je krijgt ze toch en daar zul je mee moeten leren leven - zeker omdat je een mening aanhangt die anti-Israëlisch is. Je zit in dit topic niet in je echo-chamber met gelijkgestemde medemensen, dus krijg je weerwoord. ;)

Of dat dan persoonlijke aanvallen zijn weet ik niet, ik denk alleen als je een mening probeert te verdedigen die volgens de andere partij onverdedigbaar is.
Natuurlijk is het niet erg als je het niet met me eens bent. Maar dat gesneer is gewoon niet fijn.

Over het aantal doden klopt idd niet, maar als dit conflict zich nog maanden voortsleept gaat het wel het aantal doden inhalen.

En het ging ook om het aantal BURGER doden, dat is nu wel al groter.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 17:51:48 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211556666
ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211556711
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Natuurlijk is het niet erg als je het niet met me eens bent. Maar dat gesneer is gewoon niet fijn.

Over het aantal doden klopt idd niet, maar als dit conflict zich nog maanden voortsleept gaat het wel het aantal doden inhalen.
LOL _O-

Nee, schat. Echt niet. O+
Daar komen bijkans per week zoveel mensen om het leven. De meeste aan Russische zijde gelukkig, voorzover ik weet, maar daar worden complete legerdivisies ingezet tegen legerdivisies.
Hier vechten enkele tienduizenden terroristen tegen enkele bataljons IDF en enkele squadrons IAF. (Voorzover de terroristen vechten en zich niet lopen vol te vreten met VN-voorraden in de tunnels)
quote:
En het ging ook om het aantal BURGER doden, dat is nu wel al groter.
Dat weten we niet... hoeveel van de tot nu toe gemelde doden waren Hamas? Dat ga je van Palestijnse kant niet horen, want die noemen iedereen een burger behalve hun hooggeplaatste Hamasleiders (en die scharen ze er toch maar onder, who's gonna find out).

Israël zelf schat 1:2 in, wat ik best kan geloven.

Enkelen in dit topic hebben ook geen medelijden met de burgers en ook ik neig ernaar om te zeggen, you reap what you sow; you fucked around and now you're finding out. Ik heb weinig medelijden met dat volk, vanwege de brede steun die de terroristen en hun acties van 7 oktober genieten.
  vrijdag 8 december 2023 @ 17:57:30 #132
438527 MissButterflyy
pi_211556752
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Je weet al dat ik het met je oneens ben in je vergelijkingen en analyse, dus dat daargelaten

Wat zie jij wel voor opties voor Israël qua reactie, vanuit de gebeurtenissen op 7/10 getriggerd bedoel ik
Sowieso heeft Israël heel snel gereageerd, 8 oktober regende het al bommen en raketten op Gaza. Israël zegt de burgerbevolking altijd te willen ontzien, maar dat is een beetje tegenstrijdig in hun snelle handelen.
Dagen later werd pas opgeroepen aan de Gazanen om te vertrekken. Toen waren er al heel wat doden gevallen.

En Israël wil doorgaan tot heel Hamas is uitgeroeid. Met alle respect, maar dat gaat nooit lukken.
Ben benieuwd waar de grens gaat liggen. Maar mijn inziens moet deze oorlog stoppen en moet er zo snel mogelijk gepraat worden. Met een bemiddelaar erbij. Dat zou al een goede eerste stap zijn.
Israël heeft Gaza jarenlang genegeerd. Om het land nu in puin te schieten en zo achter te laten en weer zo verder te gaan met negeren, enkel controleren van de grenzen gaat weer een ramp worden in de toekomst.
Hamas zal vast minder sympathie hebben bij de bevolking, maar vertrouwen in Israël zal er op deze manier never nooit komen. Haat over en weer zal zo blijven bestaan.

En de westbank gaat ook nog een probleem worden.
  vrijdag 8 december 2023 @ 17:59:56 #133
438527 MissButterflyy
pi_211556778
Oh ja, en zet er een internationale vredesmacht neer ofzo, die toezicht houdt de komende jaren.
pi_211556800
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Sowieso heeft Israël heel snel gereageerd, 8 oktober regende het al bommen en raketten op Gaza. Israël zegt de burgerbevolking altijd te willen ontzien, maar dat is een beetje tegenstrijdig in hun snelle handelen.
Dagen later werd pas opgeroepen aan de Gazanen om te vertrekken. Toen waren er al heel wat doden gevallen.

En Israël wil doorgaan tot heel Hamas is uitgeroeid. Met alle respect, maar dat gaat nooit lukken.
Ben benieuwd waar de grens gaat liggen. Maar mijn inziens moet deze oorlog stoppen en moet er zo snel mogelijk gepraat worden. Met een bemiddelaar erbij. Dat zou al een goede eerste stap zijn.
Israël heeft Gaza jarenlang genegeerd. Om het land nu in puin te schieten en zo achter te laten en weer zo verder te gaan met negeren, enkel controleren van de grenzen gaat weer een ramp worden in de toekomst.
Hamas zal vast minder sympathie hebben bij de bevolking, maar vertrouwen in Israël zal er op deze manier never nooit komen. Haat over en weer zal zo blijven bestaan.

Ja inderdaad. Er moet gewoon gepraat worden. De ene kant is expliciet opgericht om de andere kant uit te roeien en heeft recent nog laten zien dat ze dat heel graag willen en de andere kant wil liever niet dat over een paar jaar weer duizend burgers worden vermoord na een massaverkrachting. Gewoon het redelijke midden vinden tussen die twee groepen.

Wat zou jij voorstellen? Half Israël dood in ruil voor het erewoord van terroristen dat ze voortaan lief zijn?
pi_211556813
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Oh ja, en zet er een internationale vredesmacht neer ofzo, die toezicht houdt de komende jaren.
Ja en die gaat wel zonder slag of stoot geaccepteerd worden door Hamas? Je ruilt de ene stadsoorlog in voor de andere.
pi_211556845
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is veelzeggend dat je een fragment van 2015 erbij moet zoeken. Het is ook een uitstekend voorbeeld tussen de 'norm' en de uitzondering. Wat binnen de Palestijnse cultuur de norm is, vormt bij de Israëliër de absolute uitzondering en voorbehouden aan dwaze Kahanisten of een groepering zoals de Hilltop Youth. Kortom, de morele equivalent die je zoekt, is er gewoon niet.
Ik haal iets uit 2015 erbij omdat die beste man nu een van de sleutelfiguren is. Dat zegt veel meer dan een of andere onbekende nobody palestijn (of kolonist)
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:13:28 #137
438527 MissButterflyy
pi_211556904
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja en die gaat wel zonder slag of stoot geaccepteerd worden door Hamas? Je ruilt de ene stadsoorlog in voor de andere.
Dat weet ik niet. Iemand moet de eerste stap zetten dit aan te kaarten. Het geweld moet in ieder geval stoppen.
Ik ben geen fan van Hamas, absoluut niet. Maar zij vragen er nu wel om dat het geweld stopt. Tijdens de wapenstilstand waren er vooral aanvallen vanuit Libanon, toch?

Ik zeg niet dat het makkelijk zal zijn. Zoiets zal ook tijd overheen gaan.

Hopelijk wordt het er snel rustiger.

Ik ben helemaal niet anti Israël en vind ook niet dat ze een deel van hun land moeten afstaan. Maar wel stoppen met uitbreiden van hun koloniseren.
pi_211556910
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik ben een groot voorstander van een vredesmacht in zowel Gaza als de Westbank, maar er is geen land dat zich eraan wil wagen.
Incelfrikandel
pi_211556982
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:54 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Enkelen in dit topic hebben ook geen medelijden met de burgers en ook ik neig ernaar om te zeggen, you reap what you sow; you fucked around and now you're finding out. Ik heb weinig medelijden met dat volk
koekoek
oepsie
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:40:15 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557117
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Praten dus, ok. Waarover en met welke insteek?
pi_211557128
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Er zijn nu wel in 2 maanden tijd al meer doden in Gaza dan in de bijna twee jaar durende Oekraïne oorlog.
Doe maar niet meer, onzinnige vergelijkingen met de oorlog in Oekraine maken.
pi_211557135
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik haal iets uit 2015 erbij omdat die beste man nu een van de sleutelfiguren is. Dat zegt veel meer dan een of andere onbekende nobody palestijn (of kolonist)
Ja maar het is gewoon zo superonhandig dat de Israelische minister van nationale veiligheid een religeuze terreurliefhebber is die alle niet-joden als honden ziet wanneer je het conflict wil framen als verlichte seculieren vs kwaadaardige religieuzen
pi_211557155
twitter
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:47:17 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211557160
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk niet hoe het werkt, maar als je dan toch op deze manier wilt gaan redeneren, dan heb je dus in Israël één Ben-Gvir en bij de Palestijnen is letterlijk elk sleutelfiguur een quasi Ben-Gvir, als niet een nóg extremere variant. Het weet dus op een mooie wijze mijn punt te bevestigen, er is geen morele equivalent.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:50:00 #145
438527 MissButterflyy
pi_211557179
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:41 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Doe maar niet meer, onzinnige vergelijkingen met de oorlog in Oekraine maken.
Burgerdoden. Was laatst in het nieuws.
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:51:29 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557189
NYU is goed bezig geweest, fijn dat dit soort berichten ook naar buiten komt.
twitter

Penn en MIT zijn geloof ik nu vooral aan het heroverwegen wat hun morele opvattingen zijn aan de hand van dreiging om honderden miljoenen donaties in te trekken vanuit de donateurs ervan...
Goed intrinsiek kompas ontbreekt daar iig, dat is duidelijk

Fijn dat NYU het anders aanpakt
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:52:27 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557197
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Burgerdoden. Was laatst in het nieuws.
Welk nieuws?

Ik heb op het nieuws ook vernomen dat gevangenen werden uitgeruild voor andere gevangenen. En dat Hamas vrijheidsstrijders zijn
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 18:54:03 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211557210
boeit me eerlijk gezegd geen reet wat die scholen doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:00:17 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557258
quote:
88s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:54 schreef sp3c het volgende:
boeit me eerlijk gezegd geen reet wat die scholen doen
Ook dat mag op Fok :P

Ik vind het wel belangrijk, gezien dit soort onderwijs onze toekomstige bestuurders en politici voortbrengt
pi_211557311
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:00 schreef Molo het volgende:

[..]
Ook dat mag op Fok :P

Ik vind het wel belangrijk, gezien dit soort onderwijs onze toekomstige bestuurders en politici voortbrengt
Dit inderdaad.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')