Je draait. Je zei:quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het heeft niets met 'straffen' te maken. De leveringen zijn gericht aan de Palestijnse burgers, dat de Palestijnse terroristen van Hamas (wat laten we niet vergeten ook gewoon Palestijnse burgers zijn) alles kapen kunnen degenen die het leveren niets aan doen. Je probeert nu de bestuurlijke verantwoordelijk voor de Palestijnen bij derden te leggen. Hamas is verantwoordelijk voor hun eigen burgers, niet Israël of andere partijen.
Nopequote:Op vrijdag 8 december 2023 14:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat tolletje
Ben ik de enige met dat hysterische South Park-liedje in mijn hoofd nu?
Er is een gezegde 'don't bite the hand that feeds you'quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je draait. Je zei:
Hamas kaapt veel leveringen toch wel, hier zijn ook gewoon beelden van. Daarom is Israël terughoudend geweest met het toestaan van deze leveringen,
Dat is gewoon nonsens. De grens werd niet vier weken dichtgehouden omdat Israël dat stelen vervelend vindt en er komt altijd een deel aan en dat zou t doel moeten zijn.
Dat de plaatselijke autoriteiten voor de bevolking moet zorgen klopt, dat betwist geen mens. Israël moet niks tenzij Israël alle grenzen sluit dan zijn zij de enige partij die een beetje mee moet meebewegen. Dat begrijp jij ook wel
Israël voedt Gaza niet, ze beheersen de grenzenquote:Op vrijdag 8 december 2023 16:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Er is een gezegde 'don't bite the hand that feeds you'
Dit is wel even meer dan bijten, domme evil rukkers
Wanstaltelijke tweet. Niets menselijks is de Palestijn vreemd. Net zoals dat bij ‘de andere partij’ ook zo isquote:Op vrijdag 8 december 2023 15:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zoveelste voorbeeld van de barbaarse Palestijnse cultuur. Gewoon doodleuk de spot drijven met het martelen van baby's, maar tegelijkertijd de medelijden willen als je zelf met een bombardement te maken krijgt. Het is verschrikkelijk hypocriet.
Ja en waarom beveiligen ze de grenzen? Preciesquote:Op vrijdag 8 december 2023 16:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israël voedt Gaza niet, ze beheersen de grenzen
Die mensen moeten ook vervolgd worden daarvoor, gruweldaden zijn ook van Israëlische kant vreselijk en verdienen vervolgingquote:Op vrijdag 8 december 2023 16:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wanstaltelijke tweet. Niets menselijks is de Palestijn vreemd. Net zoals dat bij ‘de andere partij’ ook zo is
Ben is Minister van Nationale Veiligheid van Israël
[ twitter ]
Het is veelzeggend dat je een fragment van 2015 erbij moet zoeken. Het is ook een uitstekend voorbeeld tussen de 'norm' en de uitzondering. Wat binnen de Palestijnse cultuur de norm is, vormt bij de Israëliër de absolute uitzondering en voorbehouden aan dwaze Kahanisten of een groepering zoals de Hilltop Youth. Kortom, de morele equivalent die je zoekt, is er gewoon niet.quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wanstaltelijke tweet. Niets menselijks is de Palestijn vreemd. Net zoals dat bij ‘de andere partij’ ook zo is
Ben is Minister van Nationale Veiligheid van Israël
[ twitter ]
Dat gebeurd dan ook gewoon. Genoeg radicalen van de Hilltop Youth hebben Shin Bet al achter zich aangekregen of zitten in de gevangenis. Dit waar radicalisme en terrorisme binnen Palestijnse samenleving gevierd wordt. Slacht je een paar mensen van de andere partij dan ben je daar een held en geen crimineel.quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Die mensen moeten ook vervolgd worden daarvoor, gruweldaden zijn ook van Israëlische kant vreselijk en verdienen vervolging
Heb niet de indruk dat Israël nou alleen maar heel rechtvaardig hiermee omgaat, gezien het de kolonisten ook toch echt nog veel ruimte heeft gegeven/geeftquote:Op vrijdag 8 december 2023 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gebeurd dan ook gewoon. Genoeg radicalen van de Hilltop Youth hebben Shin Bet al achter zich aangekregen of zitten in de gevangenis. Dit waar radicalisme en terrorisme binnen Palestijnse samenleving gevierd wordt. Slacht je een paar mensen van de andere partij dan ben je daar een held en geen crimineel.
De realiteit is dat de gradaties en bredere normen en waarden in beide samenlevingen het gewoon een totaal onvergelijkbare situatie maken. Mensen wijzen graag naar de een klein radicaal deel van de Israëlische kolonisten op de Westoever om op die manier te kunnen doen alsof er sprake is van een morele equivalent. Maar dat is niet zo, het betreft een valse vergelijking.quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb niet de indruk dat Israël nou alleen maar heel rechtvaardig hiermee omgaat, gezien het de kolonisten ook toch echt nog veel ruimte heeft gegeven/geeft
Ik vind de vergelijkingen steeds wel vermoeiend. Het is toch geen ok iets van Palestijnse kant als het in Israël ook gebeurd is. Dat was meer mijn punt.
Net zo min als burgers afmaken niet ok is om je politieke vrijheid als groep te gaan proberen te verkrijgen
Yep, mee eensquote:Op vrijdag 8 december 2023 16:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is dat de gradaties en bredere normen en waarden in beide samenlevingen het gewoon een totaal onvergelijkbare situatie maken. Mensen wijzen graag naar de een klein radicaal deel van de Israëlische kolonisten op de Westoever om op die manier te kunnen doen alsof er sprake is van een morele equivalent. Maar dat is niet zo, het betreft een valse vergelijking.
Het is ongeveer hetzelfde als zeggen dat er in Amerika regelmatig schietpartijen zijn, maar er in Nederland ook schietpartijen voorkomen en dat daarom Amerika en Nederland hetzelfde zijn als het gaat om schietpartijen.
Zou het kunnen dat het niet allemaal Hamas strijders zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:02 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder weer, je verwacht het niet.
[ twitter ]
Ik ben benieuwd wat je theorie is wat dit soort mensen dan tussen de Hamas terroristen doen die zich over hebben gegeven.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:05 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat het niet allemaal Hamas strijders zijn.
quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gebeurd dan ook gewoon. Genoeg radicalen van de Hilltop Youth hebben Shin Bet al achter zich aangekregen of zitten in de gevangenis. Dit waar radicalisme en terrorisme binnen Palestijnse samenleving gevierd wordt. Slacht je een paar mensen van de andere partij dan ben je daar een held en geen crimineel.
Je hebt het telkens over de Hilltop Youth maar het is de IDF die veruit het meeste geweld toepast aan Israëlische kant. Zolang je niet doorhebt of accepteert dat een aanzienlijk deel van het geweld van de IDF niet gerechtvaardigd is zal dit altijd een blinde vlek blijven en zie je niet de hoeveelheid aan geweld van Israëlische kant in vergeijking met de Palestijnen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is dat de gradaties en bredere normen en waarden in beide samenlevingen het gewoon een totaal onvergelijkbare situatie maken. Mensen wijzen graag naar de een klein radicaal deel van de Israëlische kolonisten op de Westoever om op die manier te kunnen doen alsof er sprake is van een morele equivalent. Maar dat is niet zo, het betreft een valse vergelijking.
Het is ongeveer hetzelfde als zeggen dat er in Amerika regelmatig schietpartijen zijn, maar er in Nederland ook schietpartijen voorkomen en dat daarom Amerika en Nederland hetzelfde zijn als het gaat om schietpartijen.
Oke ik geloof deze twitteraar op z'n mooie ogenquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je theorie is wat dit soort mensen dan tussen de Hamas terroristen doen die zich over hebben gegeven.
Als je al 2 maanden lang 12 uur per dag israel shilled ga je er vanzelf in gelovenquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het telkens over de Hilltop Youth maar het is de IDF die veruit het meeste geweld toepast aan Israëlische kant. Zolang je niet doorhebt of accepteert dat een aanzienlijk deel van het geweld van de IDF niet gerechtvaardigd is zal dit altijd een blinde vlek blijven en zie je niet de hoeveelheid aan geweld van Israëlische kant in vergeijking met de Palestijnen.
Ik vind de regering die er nu zit, en Netanyanu, ook niet echt tof.quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat klopt natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het telkens over de Hilltop Youth maar het is de IDF die veruit het meeste geweld toepast aan Israëlische kant. Zolang je niet doorhebt of accepteert dat een aanzienlijk deel van het geweld van de IDF niet gerechtvaardigd is zal dit altijd een blinde vlek blijven en zie je niet de hoeveelheid aan geweld van Israëlische kant in vergeijking met de Palestijnen.
whut?quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Er zijn nu wel in 2 maanden tijd al meer doden in Gaza dan in de bijna twee jaar durende Oekraïne oorlog.
Je weet al dat ik het met je oneens ben in je vergelijkingen en analyse, dus dat daargelatenquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind de regering die er nu zit, en Netanyanu, ook niet echt tof.
Er zijn nu wel in 2 maanden tijd al meer doden in Gaza dan in de bijna twee jaar durende Oekraïne oorlog.
Ik blijf erbij dat het te makkelijk is te denken: het is nu eenmaal een dichtbevolkt land en dan moeten ze maar beter op hun kinderen letten. Plus dat Hamas zich verschuild tussen de burgers.
Israël reageert altijd keihard. Hard tegen hard, een neerwaartse spiraal van geweld. Het houdt nooit op.
Daarin mis ik toch een bepaalde wijsheid ofzo bij Israël, als zij de sterkste en slimste zijn.
Niet voor niks veroordeeld een groot deel van de wereld Israël en de bombardementen op Gaza op een gegeven moment, zelfs de VS.
En ik heb niks tegen de gemiddelde Israëliër, maar wel de regering en het leger die keuzes maakt.
Denk dat ze de komende jaren nog heel veel wraakacties gaan krijgen van de verloren generatie daar in Gaza.
En dat is mijn mening en ik zou het op prijs stellen niet reacties te krijgen waarin ik persoonlijk ook wordt afgefikt. Dank u.
quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind de regering die er nu zit, en Netanyanu, ook niet echt tof.
Je krijgt ze toch en daar zul je mee moeten leren leven - zeker omdat je een mening aanhangt die anti-Israëlisch is. Je zit in dit topic niet in je echo-chamber met gelijkgestemde medemensen, dus krijg je weerwoord.quote:Ik blijf erbij dat het te makkelijk is te denken: het is nu eenmaal een dichtbevolkt land en dan moeten ze maar beter op hun kinderen letten. Plus dat Hamas zich verschuild tussen de burgers.
Israël reageert altijd keihard. Hard tegen hard, een neerwaartse spiraal van geweld. Het houdt nooit op.
Daarin mis ik toch een bepaalde wijsheid ofzo bij Israël, als zij de sterkste en slimste zijn.
Niet voor niks veroordeeld een groot deel van de wereld Israël en de bombardementen op Gaza op een gegeven moment, zelfs de VS.
En ik heb niks tegen de gemiddelde Israëliër, maar wel de regering en het leger die keuzes maakt.
Denk dat ze de komende jaren nog heel veel wraakacties gaan krijgen van de verloren generatie daar in Gaza.
En dat is mijn mening en ik zou het op prijs stellen niet reacties te krijgen waarin ik persoonlijk ook wordt afgefikt. Dank u.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |