abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:06:16 #151
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211557313
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:52 schreef Molo het volgende:

[..]
Welk nieuws?

Ik heb op het nieuws ook vernomen dat gevangenen werden uitgeruild voor andere gevangenen. En dat Hamas vrijheidsstrijders zijn
Dan geloof je het toch niet Molo.

Als het klopt dat het aantal burgerdoden tot nu toe zeker 17,000 is, wat zelfs de VS geloofd, zijn het er al meer dan in Oekraïne.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:07:47 #152
438527 MissButterflyy
pi_211557328
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:00 schreef Molo het volgende:

[..]
Ook dat mag op Fok :P

Ik vind het wel belangrijk, gezien dit soort onderwijs onze toekomstige bestuurders en politici voortbrengt
Eens. Goed dat mensen die posters van de gijzelaars verwijderen aangepakt worden. Ook daar mag aandacht voor zijn.
pi_211557348
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk niet hoe het werkt, maar als je dan toch op deze manier wilt gaan redeneren, dan heb je dus in Israël één Ben-Gvir en bij de Palestijnen is letterlijk elk sleutelfiguur een quasi Ben-Gvir, als niet een nóg extremere variant. Het weet dus op een mooie wijze mijn punt te bevestigen, er is geen morele equivalent.
Ik redeneer niet. Jij vind de tweet van een Palestijn alles zeggen over alle Palestijnen en ik dump een tweet. Cest ca. Was het andersom geweest dan had je allerlei wilde conclusies getrokken alleen nu dient het jouw zaak niet.
pi_211557365
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Burgerdoden. Was laatst in het nieuws.
Dan moet je dat duidelijk zo zeggen ipv zoals vorige keer dingen roepen die niet waar zijn. Dat getal qua burgerdoden in Oekraine is wat men tot nu toe met zekerheid kon vaststellen maar ligt hoogstwaarschijnlijk veel hoger.

quote:
"These are only the people we know," said Oleg Gavrysh, senior adviser to the head of the Ukrainian president's office.

"We expect that, most likely, the toll will be five times larger. That is, it could be 50,000," he added.

Ukraine's partial figures are in line with the United Nations' most recent civilian toll, which counted 8,709 killed and 14,666 wounded up to the end of April.

The UN also believes the actual figure to be "considerably higher".
Tevens is het een heel andere oorlog, waarbij Oekraine 'normaal' met een leger vecht, geen terroristen zijn die schuilen achter burgers maar een land dat zonder iets van agressie richting een ander te hebben gedaan is aangevallen, deels bezet, niet het hele land strijdtoneel is, gewoon allemaal niet vergelijkbaar dus laat die vergelijkingen maar beter achterwege hoe verleidelijk het ook is, ze gaan op allerlei vlakken mank. Ook vergelijk je officiele cijfers in Oekraine met hetgeen Hamas aan de media doorgeeft.
pi_211557368
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:30 schreef Ebinas het volgende:
ik ben ook hier weer stil van.

https://news.sky.com/stor(...)e-in-israel-13024850

Rami Shmuel went from producing a multi-day rave to searching through the bodies of partygoers who died at Nova festival..........................................................
Dit maakt op mij vele malen meer indruk dan het leed van Palestijnse burgers. Weerzinwekkend ook dat al vrijwel meteen de kwaadaardige links progressieven onder ons op de pro-Palestijnse trom begonnen te roffelen. Walgelijk volk. De mensen die daar zo beestachtig zijn afgeslacht zijn mensen zoals jij en ik, of als onze kinderen. Wanneer wij toevallig op de verkeerde plek waren geweest, hadden ze ons met alle liefde van de wereld ook volgepompt met kogels. Waarom zou je een volk moeten steunen dat zover van ons af staat? Waarvan een aanzienlijk deel stond te juichen toen in de straten lichamen van slachtoffers werden rondgereden? Wat helemaal niets met jou, mij of het Westen verwant heeft? Waar komt die enorme Palestijnen-psychose van links toch vandaan?
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:14:14 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557375
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan geloof je het toch niet Molo.

Als het klopt dat het aantal burgerdoden tot nu toe zeker 17,000 is, wat zelfs de VS geloofd, zijn het er al meer dan in Oekraïne.
En wat is de betekenis er vervolgens van dat dat er in Israël meer zijn dan in Oekraïne?

Die cijfers kun je toch niet zo vergelijken, compleet andere situatie, andere partijen die tegen elkaar vechten en andere aanleiding
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:14:32 #157
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211557380
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:52 schreef Molo het volgende:

[..]
Welk nieuws?

Ik heb op het nieuws ook vernomen dat gevangenen werden uitgeruild voor andere gevangenen. En dat Hamas vrijheidsstrijders zijn
"vrijheidsstrijders", dat wil niet zeggen dat ze heilig zijn, en ook niet dat je ze niet kunt veroordelen.

Of geloven we nog steeds in de heiligheid van het verzet in 40-45?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_211557383
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dit maakt op mij vele malen meer indruk dan het leed van Palestijnse burgers. Weerzinwekkend ook dat al vrijwel meteen de kwaadaardige links progressieven onder ons op de pro-Palestijnse trom begonnen te roffelen. Walgelijk volk. De mensen die daar zo beestachtig zijn afgeslacht zijn mensen zoals jij en ik, of als onze kinderen. Wanneer wij toevallig op de verkeerde plek waren geweest, hadden ze ons met alle liefde van de wereld ook volgepompt met kogels. Waarom zou je een volk moeten steunen dat zover van ons af staat? Waarvan een aanzienlijk deel stond te juichen toen in de straten lichamen van slachtoffers werden rondgereden? Wat helemaal niets met jou, mij of het Westen verwant heeft? Waar komt die enorme Palestijnen-psychose van links toch vandaan?
Kwam dat juist niet pas na een tijdje toen het wel iets te lang door begon te gaan?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:16:09 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557393
quote:

[..]
Zielige mensen en minderheden kunnen per definitie niet voor zichzelf opkomen en moeten geholpen worden door de godencomplex mensen.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:17:01 #160
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211557400
https://www.nytimes.com/2(...)rd-antisemitism.html
Universities Face Congressional Inquiry and Angry Donors Over Handling of Antisemitism
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211557419
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Kwam dat juist niet pas na een tijdje toen het wel iets te lang door begon te gaan?
Zeker niet. Sterker nog, op de avond van 7 oktober zag ik ene Berber van der Woude al heel eenzijdig over Israël en Palestijnen wauwelen bij Op1. En zo waren er vast meer.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:18:38 #162
438527 MissButterflyy
pi_211557420
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Zielige mensen en minderheden kunnen per definitie niet voor zichzelf opkomen en moeten geholpen worden door de godencomplex mensen.
Jammer dat je zo neerbuigend begint te doen.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:19:30 #163
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211557431
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Binnen week (15/10) was er al een grote pro-palestina demonstratie. Ik vindt dat best rap.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:19:45 #164
438527 MissButterflyy
pi_211557436
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Zeker niet. Sterker nog, op de avond van 7 oktober zag ik ene Berber van der Woude al heel eenzijdig over Israël en Palestijnen wauwelen bij Op1. En zo waren er vast meer.
In het algemeen vond bijna iedereen dat Israël het recht had zich te verdedigen na 7 oktober.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:22:02 #165
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211557461
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In het algemeen vond bijna iedereen dat Israël het recht had zich te verdedigen na 7 oktober.
Allicht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211557481
quote:

[..]
Waarom zou je een volk moeten steunen dat zover van ons af staat?
Dat is wat ik me afvraag
twitter
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:26:54 #167
438527 MissButterflyy
pi_211557513
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Allicht.
Ik heb het dus niet over mensen die Israël ook voor 7 oktober het liefst van de kaart geveegd zouden zien worden maar de ‘linksen’ zoals hier nogal eens neerbuigend over wordt gedaan.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:29:00 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557527
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Jammer dat je zo neerbuigend begint te doen.
Zo kun je intersectionalisme ook noemen ja
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:29:47 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557532
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja door een gesprekstafel te organiseren met Job Cohen style kopjes thee zeker
pi_211557554
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:24 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Dat is wat ik me afvraag
[ twitter ]
Geen idee waar je het over hebt. Je hebt joods-fundamentalistische gekkies en daar heb ik weinig mee. Maar dat heb je in ieder land wel. In Nederland heb je heel wat vervelende moslims, heb ik ook weinig mee. Maar dat is geen reden om mij niet meer verbonden te voelen met Nederland. Dat zou wel kunnen gebeuren, als het fenomeen van die antisemitische pro-Palestijnse betogingen zich zou uitbreiden, zou dat niet prettig zijn voor dit land.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:37:23 #171
438527 MissButterflyy
pi_211557597
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Zo kun je intersectionalisme ook noemen ja
Ik ben niet academisch opgeleid, moest opzoeken wat dit woord betekent. Maar laten we het er maar op houden dat ik vooral een gevoelsmens ben wat slecht tegen onrecht kan en opkomt voor de ‘underdog’ :)
pi_211557638
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Geen idee waar je het over hebt. Je hebt joods-fundamentalistische gekkies en daar heb ik weinig mee. Maar dat heb je in ieder land wel.
Religie gekkies heb je overal maar dit soort taal van iemand in de regering? Mischien Iran of zo
pi_211557665
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja en die gaat wel zonder slag of stoot geaccepteerd worden door Hamas? Je ruilt de ene stadsoorlog in voor de andere.
Hamas is straks geen factor meer.

Maar er is geen land ter wereld (buiten Iran) die daar een vredesmacht zou neerleggen. Die zijn niet achterlijk. :D
Intolerant voor intolerantie
pi_211557680
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ben niet academisch opgeleid, moest opzoeken wat dit woord betekent. Maar laten we het er maar op houden dat ik vooral een gevoelsmens ben wat slecht tegen onrecht kan en opkomt voor de ‘underdog’ :)
Je zou je nu toch zo langzamerhand wel moeten beseffen dat deze underdog kwaadaardig is.
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:49:20 #175
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211557702
quote:

[..]
Dat mag ook, maar dit conflict is een mega-mindfuck, er is geen partij die gelijk heeft of goed is. En er is eigenlijk ook geen rechtvaardigheid mogelijk die recht doet aan alle slachtoffers.

Daarbij spelen beide partijen heel sterk op je gevoel in, de Palestijnse kant doet er echt alles aan om het beeld van Zielige Arabier vs. Gemene rijke Jood uit te dragen, daarbij zoeken hun bewust de steun op uit he westen (wat toch apart is) en adverteren ze het leed van kinderen om jou te bespelen.

Aan de andere kant zie je Israelische propaganda die erg de haat en wantrouwen jegens moslims voed, beelden van massale Pro-Palestina demonstraties worden gebruikt om angst aan te wakkeren bij de 'westers' bevolking om angst te voeden. Het zou mij niet verbazen als het in onze verkiezingen misschien wel tot 10 zetels voor de PVV heeft opgeleverd.

Ik ben geen fan van welke vorm van radicalisme dan ook, maar de angst voor radicalen kan mij wel beïnvloeden. Ik vraag mij de laatste maanden soms oprecht af of ik mij niet moet kunnen beschermen tegen onze medelanders, hoe belachelijk die gedachte waarschijnlijk ook is. En dan ben ik ook nog een zogeheten hoogopgeleide, gemiddelde Nederlander.

Wat mij betreft wordt er zo snel mogelijk gezocht naar een 2 staten oplossing waarbij beide partijen geen zak meer met elkaar te maken hoeven hebben en elkaar met rust laten. Maar ik denk niet dat het nog mogelijk is om recht te doen aan wat er in het verleden allemaal gebeurd is.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:53:12 #176
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211557739
quote:

[..]
Deze underdog heeft hondsdolheid.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:54:00 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557744
quote:

[..]
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:16 schreef Molo het volgende:

[..]
pi_211557752
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:49 schreef zalkc het volgende:
Aan de andere kant zie je Israelische propaganda die erg de haat en wantrouwen jegens moslims voed, beelden van massale Pro-Palestina demonstraties worden gebruikt om angst aan te wakkeren bij de 'westers' bevolking om angst te voeden. Het zou mij niet verbazen als het in onze verkiezingen misschien wel tot 10 zetels voor de PVV heeft opgeleverd.
Die demonstraties zijn propaganda van Israel? Raar iets schrijf je op. En die mensen die daar de beroerdste dingen roepen en zich agressief gedragen doen dat toch zelf en dat nemen we waar, daar komt Israel niet aan te pas.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:59:31 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:54 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Die demonstraties zijn propaganda van Israel? Raar iets schrijf je op. En die mensen die daar de beroerdste dingen roepen en zich agressief gedragen doen dat toch zelf en dat nemen we waar, daar komt Israel niet aan te pas.
Er staat letterlijk 'beelden ... worden gebruikt om'

Dude :D
pi_211557847
Het is gewoon een heel moeilijk conflict waar miljoenen staatloze burgers die decennialang onder militairbewind staan een kernmacht onderdrukken
pi_211557875
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Er staat letterlijk 'beelden ... worden gebruikt om'

Dude :D
Wat wil je zeggen?
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:04:21 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:05:37 #183
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211557891
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:54 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
De beelden ervan, lezen lieverd O+

Er zijn zat accounts op twitter te vinden die die beelden delen met hun context. Je kent ze misschien wel, met zo'n tekst als "London has fallen"

Een deel daarvan zou door Israelische troll-farms gebeuren, maar goed, bewijs dat maar eens.
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:08:44 #184
438527 MissButterflyy
pi_211557930
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je zou je nu toch zo langzamerhand wel moeten beseffen dat deze underdog kwaadaardig is.
Ik heb het niet over Hamas.
pi_211557947
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:05 schreef zalkc het volgende:

[..]
De beelden ervan, lezen lieverd O+

Er zijn zat accounts op twitter te vinden die die beelden delen met hun context. Je kent ze misschien wel, met zo'n tekst als "London has fallen"

Een deel daarvan zou door Israelische troll-farms gebeuren, maar goed, bewijs dat maar eens.
Je doet nu alsof doordat Israel die beelden gebruikt ze mensen slecht laten denken over die demonstranten. Maar dat is niet zo. Dat hebben die demonstranten aan zichzelf te danken met hun gedrag en hetgeen ze roepen.
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:11:34 #186
438527 MissButterflyy
pi_211557963
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:53 schreef nixxx het volgende:

[..]
Deze underdog heeft hondsdolheid.
Vervelend hè, als mensen een andere mening hebben.
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:12:00 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557969
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:04 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen?
Beelden van iets, zeker zoiets als een demonstratie, kun je verdraaien.

Dit is al zo oud als de weg naar Kralingen, en vaak zat toegepast met net hoe je het perspectief wilt hebben. Beelden zijn super makkelijk te manipuleren op die manier

Zie in andere context, namelijk Covid, dit stuk erover:
https://www.trouw.nl/opin(...)e-telelens~be3048a5/
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:14:57 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557999
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vervelend hè, als mensen een andere mening hebben.
Het onrecht wat je beschrijft is idd een mening ja, dat is zeker. En een hier afwijkende mening ook
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:17:17 #189
438527 MissButterflyy
pi_211558044
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Het onrecht wat je beschrijft is idd een mening ja, dat is zeker. En een hier afwijkende mening ook
Ik ben niet de enige hier die zo denkt. En ook niet buiten dit forum. Dus zo afwijkend is het niet.
pi_211558053
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Beelden van iets, zeker zoiets als een demonstratie, kun je verdraaien.

Dit is al zo oud als de weg naar Kralingen, en vaak zat toegepast met net hoe je het perspectief wilt hebben. Beelden zijn super makkelijk te manipuleren op die manier

Zie in andere context, namelijk Covid, dit stuk erover:
https://www.trouw.nl/opin(...)e-telelens~be3048a5/
Ja alle borden die men omhoog hield en hetgeen men riep zijn erin geshopt zeker. En het agressieve gedrag richting Joden. Dat je met beelden de boel kan verdraaien kan zeker maar bij die demonstraties toen waren al die walgelijke dingen gewoon aanwezig hoor.
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:18:56 #191
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211558074
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:10 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Je doet nu alsof doordat Israel die beelden gebruikt ze mensen slecht laten denken over die demonstranten. Maar dat is niet zo. Dat hebben die demonstranten aan zichzelf te danken met hun gedrag en hetgeen ze roepen.
Ze werken, mijns inziens, actief mee aan het creeren, en vergroten, van een eigen echo-kamer.

Welkom in dit decennium, het maakt niet meer uit wat waar is, wat feiten zijn, maar wat influencers met een paar duizend volgers ergens van vinden. En hoe meer je er daar van hebt en hoe meer mensen ernaar kijken, hoe eerder ze voor je fabeltjesfuik/narratief gaan vallen.

Ook deze demonstranten hebben een behoorlijk eenzijdig beeld soms, ik kwam er eergisteren nog 1 tegen die gewoon niet wilde geloven dat er seksueel geweld was gepleegd. Was gewoon simpelweg niet waar, allemaal propaganda en fakenieuws.

Mijn punt is en blijft, deze hele situatie is een mindfuck waarbij je met geen goed fatsoen een correct en volledig beeld van de situatie gaat krijgen. Het is niet zo simpel als goed vs. fout, elk argument heeft weer een tegenargument, elke misdaad weer een andere misdaad ertegenover.

Er gaat geen oplossing komen die recht doet aan alle slachtoffers van beide kanten.
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:23:07 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211558122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:17 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ja alle borden die men omhoog hield en hetgeen men riep zijn erin geshopt zeker. En het agressieve gedrag richting Joden. Dat je met beelden de boel kan verdraaien kan zeker maar bij die demonstraties toen waren al die walgelijke dingen gewoon aanwezig hoor.
Ja eens, in dit geval hebben ze zelf de beste voorzeg ooit gegeven aan Israël qua beeldvorming. Daar hoefden ze nog maar kleine dingen wat in aan te dikken of te highlighten en het perfecte beeld van massa's enge extremistische politieke islamisten was daar
pi_211558134
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:18 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ze werken, mijns inziens, actief mee aan het creeren, en vergroten, van een eigen echo-kamer.

Welkom in dit decennium, het maakt niet meer uit wat waar is, wat feiten zijn, maar wat influencers met een paar duizend volgers ergens van vinden. En hoe meer je er daar van hebt en hoe meer mensen ernaar kijken, hoe eerder ze voor je fabeltjesfuik/narratief gaan vallen.

Ook deze demonstranten hebben een behoorlijk eenzijdig beeld soms, ik kwam er eergisteren nog 1 tegen die gewoon niet wilde geloven dat er seksueel geweld was gepleegd. Was gewoon simpelweg niet waar, allemaal propaganda en fakenieuws.

Mijn punt is en blijft, deze hele situatie is een mindfuck waarbij je met geen goed fatsoen een correct en volledig beeld van de situatie gaat krijgen. Het is niet zo simpel als goed vs. fout, elk argument heeft weer een tegenargument, elke misdaad weer een andere misdaad ertegenover.

Er gaat geen oplossing komen die recht doet aan alle slachtoffers van beide kanten.
Ik heb geen influencer nodig om te zien of duiding te krijgen van wat men deed bij die demonstraties. Dus punt blijft dat die mensen het aan zichzelf te danken hebben als men ze uitkotst en dat ligt niet aan Israel.
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:30:41 #194
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211558215
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:24 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ik heb geen influencer nodig om te zien of duiding te krijgen van wat men deed bij die demonstraties. Dus punt blijft dat die mensen het aan zichzelf te danken hebben als men ze uitkotst en dat ligt niet aan Israel.
Jij misschien niet, maar ik was er niet bij, ik heb eigenlijk nog maar zelden een demonstratie gezien omdat ik buiten de randstad woon.

Ik probeer mijn best te doen om een objectief beeld te krijgen van wat er leeft, en voor mij persoonlijk, hoe groot de rol van het islamisme is wat hierin meespeelt. Ik heb een bepaalde afkeer van mensen die mij niet willen tolereren.

Ik zit ook met veel vragen:
- Waarom gaat extinction rebellion hier in mee?
- Waarom gaan veel activistische organisatie hier in mee?
- Wat zegt dit over onze integratie?
- Hoe groot zijn deze invloeden?
- Wat kan ik hier van gaan merken?
- Etc..

Ik kan dat ook niet allemaal zo snel uitgedacht krijgen allemaal, omdat alle informatie die ik zie ook alle kanten op lijkt te gaan.
pi_211558220
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik heb het niet over Hamas.
Toch is het Hamas die precies dit gedrag van deel publieke opinie had ingecalculeerd bij hun actie van 7 oktober. Oftewel, je kan die soort protesten niet los zien van hun acties. Niet dat die mensen vooraf dit gewild hadden. Maar nu het gebeurd is moet je jezelf wel afvragen wat het gevolg is van wat je doet. Je gedragen zoals in het scenario van Hamas gewenst is lijkt mij dan niet handig - zacht uitgedrukt. Ook al bedoelt een deel het goed en vanuit vredelievende overtuigingen, volgens mij draagt het alleen maar bij aan het continuering van het geweld. En ja, dat is wat anders dan direct verantwoordelijk ervoor zijn, maar er is weldegelijk een verantwoordelijkheid imo (iets met hel en goede bedoelingen).

Dat geldt ook voor allerlei openbare betuigingen door politici voor de reactie van Israël overigens. De snelste en enige weg naar staakt het vuren is diplomatieke druk achter de schermen, al het andere voor de schermen maakt dat het langer duurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2023 20:31:32 ]
pi_211558264
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:02 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder weer, je verwacht het niet.

[ twitter ]
Je verwacht inderdaad niet dat Israël gewone mensen van de straat plukt en neerzet als Hamas
pi_211558271
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wanstaltelijke tweet. Niets menselijks is de Palestijn vreemd. Net zoals dat bij ‘de andere partij’ ook zo is
Ben is Minister van Nationale Veiligheid van Israël

[ twitter ]
En wat klopt er niet aan? Ben Gvir is inderdaad een recht-extremistische anti-iedereen-die-niet-joods-is racist.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In zijn jeugd lid van een extreem-rechtse organisatie die later als terroristen werden verklaard, check.
Niet in de IDF mogen omdat hij te rechts-extreem werd bevonden, check.
Huisadvocaat van rechts-extremisten, check.
Vereert de massa-moordenaar (van Palestijnen) Baruch Goldstein, check.
Bedreigt Arabieren met een wapen, check.
Vele malen aangeklaagd, check.
Veroordeeld wegens haat zaaien, check.

Echt, als men het over de corrupte extreem-rechtse regering van Netanyahu heeft, dan gaat het met name over deze man.

[ Bericht 42% gewijzigd door probeer op 08-12-2023 20:47:04 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_211558310
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:02 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder weer, je verwacht het niet.

[ twitter ]
Corruptie bij de vn, je verwacht het niet. Weet Kathryn Bolkovac alles van. Die nu in Nederland woont, uitgekotst door de VN nadat ze schandelen aan de kaak stelde.
pi_211558318
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:49 schreef zalkc het volgende:

[..]

'Beelden van pro-Palestijnse demonstraties gebruikt om angst aan te wakkeren'? Nou nee, de beelden spreken voor zich en daar komt geen propaganda aan te pas.
Mijn zus was vorige maand in Londen en daar was het nog veel erger.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pleun2011 op 08-12-2023 20:44:41 ]
  vrijdag 8 december 2023 @ 20:59:27 #200
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211558535
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
'Beelden van pro-Palestijnse demonstraties gebruikt om angst aan te wakkeren'? Nou nee, de beelden spreken voor zich en daar komt geen propaganda aan te pas.
Mijn zus was vorige maand in Londen en daar was het nog veel erger.
Daarom worden ze ook gretig gedeeld vanuit die hoek, vandaag was er een protest in Jemen, daar hoor je verder weinig over, maar de protesten in Europa worden bovenmatig belicht, en in mijn algoritme met sterk negatief commentaar. Daarom wil ik nog niet direct de conclusie trekken dat dit beeld de werkelijkheid vertegenwoordigt.

Anders moet ik nu inderdaad munitie gaan inslaan en elke islamiet met argwaan benaderen. Want de gewenste Jihad van Hamas moet ook in Europa worden uitgevoerd en elke niet moslim moet onderworpen of gedood worden. Maar iets zegt me dat dat manipulatie van mijn gedrag is.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')