Is dit geen algehele trend? Met de PVV als grootste op dit moment en daarvoor de NSC, BBB, FvD. Misschien dat een dorp als Wassenaar zich wel vertegenwoordigd voelt in vergelijking met een dorp uit Twente.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:23 schreef Hanca het volgende:
En toch voelen die mensen zich niet vertegenwoordigd.
Toch heeft Denk en Azarkan het redelijk goed gedaan in de Toeslagenaffaire dat voornamelijk draaide op het targeten van mensen met een dubbele nationaliteit.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:29 schreef Blastbeat het volgende:
Hoe dan ook: een migrantenpartij... Ik zie niet hoe dat kan werken.
DENK is wel wat meer dan een immigrantenpartij.quote:Op zondag 4 februari 2024 20:29 schreef Origami94 het volgende:
Toch heeft Denk en Azarkan het redelijk goed gedaan in de Toeslagenaffaire dat voornamelijk draaide op het targeten van mensen met een dubbele nationaliteit.
Eens. Maar helaas zo werkt het niet.quote:Op zondag 4 februari 2024 21:17 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het doen van allerlei belangenbehartiging van allerlei groepjes in de samenleving meer een taak is voor het maatschappelijk middenveld. Dit door organisaties die met alle politieke partijen om te tafel zitten om hun belang duidelijk te maken.
Die hindoe-belangen in de politiek lijken me meer wat voor de hindoe organisaties (die reeds bestaan). Het lijkt me van belang dat die in contact staan met de politiek, en in het geval er wetgeving komt die hen aangaat, hun belangen en zienswijze duidelijk maken. Waardoor die door gekozen politici mee worden genomen in de discussie. Dat lijkt me een stuk beter dan dat er per se een hindoe in de kamer zit.
Probleem bij een migrantenpartij is ook dat daar een handvol kamerleden voor gekozen worden. En de nationaliteiten die daar niet bij zitten zich dan weer niet vertegenwoordigd voelen. En dat bijvoorbeeld een gekozen Syrier door veel andere Syriers dan weer te links of rechts of de progressief of te conservatief wordt gevonden.
Dat is clientelisme en geen representatie. Een jong mens kan mij, 59, prima vertegenwoordigen als Kamerlid. Net zoals een vrouw, ik ben een man, kan vertegenwoordigen.quote:Op maandag 5 februari 2024 09:20 schreef Hexagon het volgende:
Als zoiets nu niet werkt lijkt me in ieder geval niet de oplossing dat we op ieder moment, voor ieder te bedenken subgroepje in de samenleving een apart kamerlid moeten hebben. Daar lijkt het probleem toch meer in het maatschappelijk middenveld te zitten.
Sowieso is representatie iets anders dan dat de uitkomsten van de politiek altijd naar ieders zin zijn.
Ja en als er dan toch iets is dat ouwelullen belangen aangaat dan zou dat de taak moeten zijn van een belangenorganisatie in het maatschappelijk middenveld om dat bij de politiek onder de aandacht te brengen, dan dat er speciaal een politicus voor moet zijn.quote:Op maandag 5 februari 2024 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is clientelisme en geen representatie. Een jong mens kan mij, 59, prima vertegenwoordigen als Kamerlid. Net zoals een vrouw, ik ben een man, kan vertegenwoordigen.
Misschien is dat wel een terrorist, maar zijn IDF generaals die een half miljoen Palestijnen inclusief vrouwen en kinderen aan gort knallen dan geen terrorist?quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:07 schreef Hexagon het volgende:
Nou er blijkt toch nog leven in te zitten
Ze vinden het heel heel belangrijk om op te komen voor een terrorismeverheerlijker.
https://bij1.org/bij1-staat-achter-samidoun/
Daar mag je allerlei negatiefs van vinden. Maar dat maakt deze kerel niet beter ofzo.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:22 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Misschien is dat wel een terrorist, maar zijn IDF generaals die een half miljoen Palestijnen inclusief vrouwen en kinderen aan gort knallen dan geen terrorist?
Zeg ik dat dan ?quote:Op maandag 28 oktober 2024 07:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar mag je allerlei negatiefs van vinden. Maar dat maakt deze kerel niet beter ofzo.
Dit is natuurlijk wat je dan ook kunt verwachten van deze extremistisch linkse partij. Als ik mij niet vergis waren zij ook al de aanslagen van 7 oktober aan het vieren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:07 schreef Hexagon het volgende:
Nou er blijkt toch nog leven in te zitten
Ze vinden het heel heel belangrijk om op te komen voor een terrorismeverheerlijker.
https://bij1.org/bij1-staat-achter-samidoun/
Nee hoor, er zijn niet een half miljoen Palestijnen aan 'gort geknald'. Sterker nog, de Palestijnse samenleving is de afgelopen decennia alleen maar in omgeving toegenomen. Er Israëlische soldaten die Israël verdedigen omdat de Palestijnen helaas een onophoudelijke drang voor terrorisme jegens deze staat hebben, zijn inderdaad geen terroristen nee.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:22 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Misschien is dat wel een terrorist, maar zijn IDF generaals die een half miljoen Palestijnen inclusief vrouwen en kinderen aan gort knallen dan geen terrorist?
Omdat het nogal eenzijdig is om enkel de Palestijnen terroristen te noemen, terwijl er veel meer burgerslachtoffers zijn gevallen vanwege Israëlische aggressie dan vanwege Palestijnse aggressie. En niet alleen sinds 7 oktober.quote:
Ok meneer de genocideontkennerquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wat je dan ook kunt verwachten van deze extremistisch linkse partij. Als ik mij niet vergis waren zij ook al de aanslagen van 7 oktober aan het vieren.
Ook wel hilarisch trouwens dat zij Samidoun omschrijven als een 'pro-Palestijnse geluid'. Daarmee kunnen we dus constateren dat er een duidelijke overlap is tussen pro-Palestijnse standpunten, verheerlijking van terrorisme en antisemitisme?
[..]
Nee hoor, er zijn niet een half miljoen Palestijnen aan 'gort geknald'. Sterker nog, de Palestijnse samenleving is de afgelopen decennia alleen maar in omgeving toegenomen. Er Israëlische soldaten die Israël verdedigen omdat de Palestijnen helaas een onophoudelijke drang voor terrorisme jegens deze staat hebben, zijn inderdaad geen terroristen nee.
In welke oorlog vallen er burgerslachtoffers, dat is helaas het gevolg van een oorlog. Een oorlog is altijd verschrikkelijk, naar en iets dat je liever niet wilt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Omdat het nogal eenzijdig is om enkel de Palestijnen terroristen te noemen, terwijl er veel meer burgerslachtoffers zijn gevallen vanwege Israëlische aggressie dan vanwege Palestijnse aggressie. En niet alleen sinds 7 oktober.
If anything zijn beide zijden terroristen die continu misdaden tegen de menselijkheid plegen.
En dit zorgt voor onnodig veel burgerslachtoffers.quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
..
Net zoals dat de israelis de aanval van 7 oktober hadden kunnen voorkomen door te stoppen met illegale bezetting kolonisatie van Palestijnse grondgebied etc.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In welke oorlog vallen er burgerslachtoffers, dat is helaas het gevolg van een oorlog. Een oorlog is altijd verschrikkelijk, naar en iets dat je liever niet wilt.
De Palestijnen zouden de burgerslachtoffers zelf kunnen verminderen door wat dit betreft volgens de regels te spelen. Dat wil zeggen een duidelijk verschil aan te brengen tussen burger en strijder. Dit vertikken zijn doelbewust, bovendien beschermen zij hun terroristen met hun burgers wat een situatie is die je eigenlijk nergens anders ter wereld ziet. Zie bijvoorbeeld:
[..]
En dit zorgt voor onnodig veel burgerslachtoffers.
Nee hoor, het terrorisme tegen Joden stamt al uit de jaren 1920. Toen was er nog geen Israël en ook nog weinig Joden op de Westelijke Jordaanoever. En het terrorisme van 7 oktober kwam vanuit de Gazastrook, niet de Westelijke Jordaanoever.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Net zoals dat de israelis de aanval van 7 oktober hadden kunnen voorkomen door te stoppen met illegale bezetting kolonisatie van Palestijnse grondgebied etc.
"Spelen volgens de regels" het is geen voetbalwedstrijd he. Dat is leven en dood. Burgermilities zijn in alle derdewereldlanden normaal, dat zie je ook in Afrika, zag je destijds in Joegoslavië, etc.
Maar ja jij wil gewoon een genocide op die nare moslims en zal alle kritiek op Israël antisemitisme noemen.
Hmm, haha, dus spelen volgens de regels is ineens acceptabel? Maar wat jammer je dan over wat Israël wel niet zou doen?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
"Spelen volgens de regels" het is geen voetbalwedstrijd he. Dat is leven en dood. Burgermilities zijn in alle derdewereldlanden normaal, dat zie je ook in Afrika, zag je destijds in Joegoslavië, etc.
Nou, nee. Dan zou het ook raar zijn om Israël als land te kiezen waar een kwart Islamitisch, moslims zitten daar gewoon in het leger. En zoals we weten zijn er ook talloze moslims het slachtoffer geworden van het Palestijnse terrorisme.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Maar ja jij wil gewoon een genocide op die nare moslims en zal alle kritiek op Israël antisemitisme noemen.
Google nakbaquote:Op maandag 28 oktober 2024 10:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het terrorisme tegen Joden stamt al uit de jaren 1920. Toen was er nog geen Israël en ook nog weinig Joden op de Westelijke Jordaanoever. En het terrorisme van 7 oktober kwam vanuit de Gazastrook, niet de Westelijke Jordaanoever.
Oorlog en geweld is geen spelletjequote:[..]
Hmm, haha, dus spelen volgens de regels is ineens acceptabel? Maar wat jammer je dan over wat Israël wel niet zou doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |