Nog maar eens?quote:
Nouja in het topic van de enige echte wokepartij is dat niet zo erg.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:11 schreef Cyan9 het volgende:
Het woke spook neemt steeds meer topics over. Echt niemand is veilig.
Ja hoe precies? Krijg jij bij je functioneringsgesprekken te horen dat je teveel vinkjes hebt? Of moet je verplicht boeken van hen lezen?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog maar eens?
De wijze waarop de pseudo-wetenschap van lieden als Gloria Wekker, Robin d'Angelo en Joris Luyendijk zijn weg heeft gevonden in het diversiteitsgebeuren op voornoemde scholen en bedrijven en media. Het intersectioneel-vinkjes-privilege geneuzel.
Heb je ooit enige van hun werken gelezen?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja hoe precies? Krijg jij bij je functioneringsgesprekken te horen dat je teveel vinkjes hebt? Of moet je verplicht boeken van hen lezen?
Als woke zo'n groot iets zou zijn, dan zou Bij1 juist meer steun moeten krijgen. Of is dat te simpel gedacht?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja in het topic van de enige echte wokepartij is dat niet zo erg/
Dat zou je denken. Maar ze zijn zo effectief dat ze alles en iedereen weten te infiltreren. Ik heb zelfs vernomen dat de overheid via het bouwbesluit in elke nieuwe woning een genderneutraal toilet verplicht.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:22 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als woke zo'n groot iets zou zijn, dan zou Bij1 juist meer steun moeten krijgen. Of is dat te simpel gedacht?
Nee, ik heb wel wat leukere boeken op mijn lijst dat zeurboeken van ultralinkse wetenschappers. Ik weet bij de 7 vinkjes waar het over gaat, maar dat heeft imo enkele denkfouten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je ooit enige van hun werken gelezen?
Nogal ja.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:22 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als woke zo'n groot iets zou zijn, dan zou Bij1 juist meer steun moeten krijgen. Of is dat te simpel gedacht?
Je hebt dus eigenlijk geen idee wat woke inhoudt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel wat leukere boeken op mijn lijst dat zeurboeken van ultralinkse wetenschappers. Ik weet bij de 7 vinkjes waar het over gaat, maar dat heeft imo enkele denkfouten.
Maar verder heb ik nooit het idee dat ik gebukt moet gaan onder tirannie van hun gedachtegoed. Ik ben toch benieuwd welke concrete voorbeelden daar nou in werkelijkheid van zijn.
Nee, er is geen complot. Een complot veronderstelt kwade intentie en geheimzinnigheid.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het grote complot is waarschijnlijker?
Nou het begrip wordt als scheldwoord gebruikt. Net als neoliberalisme bijvoorbeeld. Dus die definitie is nogal rekbaar.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt dus eigenlijk geen idee wat woke inhoudt.
Welk groot probleem dan.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:50 schreef Hanca het volgende:
De definitie van woke is gewoon: bewust zijn voor racisme problematiek en sociaal onrecht jegens minderheden.
Nou is alleen het probleem dat er nog mensen zijn die beweren dat racisme in Nederland geen groot probleem is. Dan hebben we het over een land waar de PVV het grootste is geworden (en in peilingen nog groter is) en waar diverse rapporten over institutioneel racisme zijn verschenen. En dan gaan ze mensen die de waarheid dat racisme een groot probleem is wel erkennen wegzetten, gewoon omdat dat niet in hun straatje past.
Maar goed, zoals ik eerder hier al zei: iemand woke noemen is net als 'deugen' natuurlijk gewoon een compliment.
Als iemand met een buitenlandse achternaam solliciteert mag hij of zij meestal niet eens op gesprek komen, als je solliciteert met hetzelfde CV en een Nederlandse achternaam, word je wel uitgenodigd. Dat zijn de feiten: https://www.uva.nl/shared(...)een-maar-toe.html?cbquote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:55 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Welk groot probleem dan.
Als Ali met 'gelijke kansen' bij Popo Damsco solliciteert wordt hij eerder aangenomen dan Erik.
En vergeet niet wie er vroeger altijd voorin de bus moest zitten
Erik lijkt mij geen buitenlandse naam.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als iemand met een buitenlandse achternaam solliciteert mag hij of zij meestal niet eens op gesprek komen, als je solliciteert met hetzelfde CV en een Nederlandse achternaam, word je wel uitgenodigd. Dat zijn de feiten: https://www.uva.nl/shared(...)een-maar-toe.html?cb
Waar haal jij een Erik vandaan, dan?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:05 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Erik lijkt mij geen buitenlandse naam.
Kortom: discriminatie op de arbeidsmarkt is gewoon een heel erg groot probleem.quote:‘In Nederland kregen mensen met een niet-Nederlandse achtergrond gemiddeld 20% vaker 0- reactie op hun brief’, licht Lancee toe. ‘En als we het uitsplitsen naar etnische achtergrond zien we dat vooral sollicitanten met een Ethiopische, Oegandese, Pakistaanse of Marokkaanse achtergrond last hebben van discriminatie. Zij moeten meer dan 2 keer zo veel brieven schrijven voordat ze uitgenodigd worden op een gesprek. Vergelijk dat met een Duitse sollicitant, die zelfs minder dan het gemiddelde hoeft uit te sturen.’
Behalve etnische discriminatie vonden de onderzoekers ook religieuze discriminatie die nog sterker was. Sollicitanten met een islamitische achtergrond kregen minder dan de helft van het aantal reacties dat sollicitanten met een christelijke achtergrond kregen. En vrouwen met een hoofddoek hadden 40% minder kans op een reactie op hun brief dan vrouwen zonder hoofddoek.
quote:Historicus Anne-Lot Hoek wordt geïntimideerd vanwege haar onderzoek naar de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog. De beroepsvereniging van historici roept collega-wetenschappers op zich uit te spreken tegen dergelijke praktijken
https://www.nu.nl/binnenl(...)onesieonderzoek.htmlquote:Feit hierbij is wel dat Histori Bersama-oprichter en bestuurslid Marjolein van Pagee in augustus vorig jaar op Facebook nog een lang bericht wijdde aan Hoek.
Nogmaals, als je Joris Luyendijk woke vindt dan gaat er wel echt iets mis (Luyendijk pretendeert ook niet bezig te zijn met wetenschap).quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog maar eens?
De wijze waarop de pseudo-wetenschap van lieden als Gloria Wekker, Robin d'Angelo en Joris Luyendijk zijn weg heeft gevonden in het diversiteitsgebeuren op voornoemde scholen en bedrijven en media. Het intersectioneel-vinkjes-privilege geneuzel.
Zou je misschien, aleer je steeds dezelfde vragen stelt en op eenzelfde wijze probeert woke af te schilderen als onschuldige hobby van Sylvana, je een keer kunnen inlezen in de materie.
Ik heb het nergens over werkweigeraars en nee, iemand op de kinderopvang verdient niet ongeveer evenveel als een fiscalist.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 06:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Deze discussie is wel infantiel zwart wit op deze manier.
Iedereen kan studeren en hard werken in dit land en MBO praktijkwerk gaat rap omhoog in salaris omdat iedereen maar moet studeren tegenwoordig.
Daarnaast heeft Gia helemaal gelijk, betalen betalen betalen.
Wat je terugkrijgt voor je belastingen wordt steeds minder.
Daarnaast is het een links idee dat iedereen die kan werken zich ook inzet en niet teert op het collectief. Dat gaat behoorlijk fout mbt immigratie en dat niet op slechts 1 generatie.
Rechts en links zouden elkaar op veel van die onderwerpen goed moeten kunnen vinden.
Nee, die niet, vraag en aanbod, niks mis mee.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over werkweigeraars en nee, iemand op de kinderopvang verdient niet ongeveer evenveel als een fiscalist.
Ach fuck off, Luyendijk met zijn "zeven vinkjes" of weet ik veel welk geneuzel die bezigt, het harkt wel lekker geld in de la.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nogmaals, als je Joris Luyendijk woke vindt dan gaat er wel echt iets mis (Luyendijk pretendeert ook niet bezig te zijn met wetenschap).
Vind je dit echt woke?
Dat is inderdaad prima, en daarom moeten we achteraf wat nivelleren om de boel een beetje recht te trekken, zodat de ongelijkheid niet te zeer problematische vormen gaat aannemen zodat Truus van de kinderopvang ook een beetje leuk kan wonen en op vakantie kan.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, die niet, vraag en aanbod, niks mis mee.
Als mensen uit vrije wil tot een bepaald resultaat komen is daar niks op tegen dat zij een contract aangaan of wel?
Dingen doen om geld binnen te harken lijkt me nou niet de definitie van woke.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ach fuck off, Luyendijk met zijn "zeven vinkjes" of weet ik veel welk geneuzel die bezigt, het harkt wel lekker geld in de la.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |