quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:45 schreef Hanca het volgende:
D66 toch naar 9, SP naar 5. Tjeerd de Groot uit de Kamer, dat is wel een feestje waard.
quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik begrijp dat Tjeerd buiten de boot is gevallen? Wat jammer nou.
En we zijn niet zo maar van Tjeerd de Groot af, die man is net onkruid. Volgende week gaat Hanneke van der Werf met zwangerschapsverlof en dan komt hij dus al weer terug.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Juich niet te vroeg. Als er een D66'er wegvalt is het de eerste die inschuift, en de recente ervaring leert dat er van die partij nogal eens eentje besluit dat het gras elders groener is.
Dat idee krijg ik ook. En dat gaat 'm het premierschap kosten, gok ik.quote:Op dinsdag 5 december 2023 23:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wen er maar aan, zou ik zeggen want Wilders gaat niet veranderen, dat is wel duidelijk nu
In veel andere partijen zijn ook gelovigen. Niet dat ze vandaag natuurlijk ingezworen zullen worden, maar Kaag en Rutte zijn bv. ook gelovig. Ik weet echter niet of ze destijds toen ze verkozen werden de eed of belofte aflegden.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zullen er nog veel politici van buiten de christelijke fracties de eed zweren? Misschien nog wel veel van NSC maar daarbuiten?
In ieder geval Hans Vijlbrief en Mpanzu Bamenga van D66 dat ik weet.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zullen er nog veel politici van buiten de christelijke fracties de eed zweren? Misschien nog wel veel van NSC maar daarbuiten?
Is Roelien Kamminga de tijdelijke voorzitter?quote:Op woensdag 6 december 2023 10:59 schreef Kwaliteit het volgende:
om 13:00 beëdiging tijdelijk voorzitter en de overige leden!
Ja, als het goed is wel.quote:Op woensdag 6 december 2023 11:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Is Roelien Kamminga de tijdelijke voorzitter?
Je kan van tevoren al wel ruiken dat dat een enorm succes zal worden.quote:Op woensdag 6 december 2023 11:16 schreef KingRadler het volgende:
Als Omtzigt niet wilt dan PVV + BBB + andere partijen en de VVD gedogen
Er zijn er elke keer veel, vorige keer zelfs een deel van D66.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Welke andere partijen? 1 zetel JA21, de idioten van FvD? Of SGP, een partij die niet wil regeren? Of CDA, die nu nog trauma's hebben van PVV? Of keek je naar links om Wilders aan een meerderheid te helpen?quote:Op woensdag 6 december 2023 11:16 schreef KingRadler het volgende:
PVV is 37 zetels. BBB 7. Daar wil je serieus een kabinet mee gaan vormen? Met 44 zetels? Minder dan 1/3 van de kamer?quote:Op woensdag 6 december 2023 11:16 schreef KingRadler het volgende:
Vanuit het NOS liveblog.quote:Yesilgöz na gesprek met Omtzigt: denk dat we een heel eind kunnen komen
VVD-leider Yesilgöz denkt dat "we een heel eind kunnen komen". Dat zei zij na een gesprek met NSC-leider Omtzigt bij de verkenner. Met "we" bedoelt ze PVV, NSC, VVD en BBB.
Ze voegde eraan toe dat ze "op heel veel onderwerpen dezelfde zorgen" heeft als Omtzigt over de PVV. "De basisprincipes zijn dat je niet aan de rechtsstaat mag rommelen."
Omtzigt wilde na het "superprettige gesprek" niet kwijt wat er inhoudelijk met de VVD was besproken en ook niet vooruitlopen op zijn gesprek met Wilders bij de verkenner, later op de middag.
Wel zei hij dat hij eerst weer als Kamerlid wordt geïnstalleerd en daarbij trouw zal zweren aan de Grondwet. Hij herinnerde eraan dat in artikel 1 staat dat iedereen in Nederland in gelijke gevallen gelijk behandeld moet worden en dat discriminatie wegens onder meer godsdienst niet is toegestaan.
Waar je komt te zitten is bespreekbaar ofzo?quote:Op woensdag 6 december 2023 09:27 schreef Hanca het volgende:
Zo'n mooi plaatje als ik in de startpost heb gevonden voor de oude indeling zie ik nog niet, maar dit is de nieuwe indeling:
[ afbeelding ]
Ten opzichte van het plaatje wat ik eerder heb gepost hier is Ja21 nog wat opgeschoven, die zat ook echt wel middenin de PVV. Nu zitten er 3 PVV leden wel erg los van de partij, maar JA21 en FvD wilden niet bij elkaar zitten (zoals ook het CDA en NSC het beide niet goed vonden dat CDA in het NSC blok terecht zou komen).
Hij zal dat wel even kunnen doen maar hoe lang houdt hij dat vol, ik zie daarom zeker wel voldoende beren op de weg.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:26 schreef Tijn het volgende:
Zoals ik het zie is vooral Geert zelf aan zet. Je kunt geen coalitie vormen zonder compromissen te sluiten, dat is van alle tijden en geldt voor elke partij, dus ook nu voor Wilders. Hij zal bereid moeten zijn zaken te laten vallen. Hij moet zich redelijk en verbindend opstellen. Niet dom roepen, maar constructief en genuanceerd ter zake komen.
Als-ie dat doet, is het helemaal niet zo moeilijk om met NSC en VVD een regering te vormen. De vraag is of-ie die capaciteiten heeft en of-ie het überhaupt wil, of dat-ie eigenlijk de rol als roeper vanaf de zijlijn wel prima vindt.
Ja.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar je komt te zitten is bespreekbaar ofzo?
Dat had ik ook gedacht, maar er blijkt tot nu toe weinig van. Hij blijft rare dingen op Twitter roepen. Hij blijft controversiële bezoeken brengen. Als je je niet eens tijdens de eerste week van de formatie kan inhouden, kun je het dan überhaupt? Ik betwijfel het.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hij zal dat wel even kunnen doen
Zolang 140 blijft staan vind ik veel primaquote:Op woensdag 6 december 2023 12:26 schreef Tijn het volgende:
Zoals ik het zie is vooral Geert zelf aan zet. Je kunt geen coalitie vormen zonder compromissen te sluiten, dat is van alle tijden en geldt voor elke partij, dus ook nu voor Wilders. Hij zal bereid moeten zijn zaken te laten vallen. Hij moet zich redelijk en verbindend opstellen. Niet dom roepen, maar constructief en genuanceerd ter zake komen.
Als-ie dat doet, is het helemaal niet zo moeilijk om met NSC en VVD een regering te vormen. De vraag is of-ie die capaciteiten heeft en of-ie het überhaupt wil, of dat-ie eigenlijk de rol als roeper vanaf de zijlijn wel prima vindt.
Hij wil er nog andere partijen aan toevoegen (PvdA?quote:Op woensdag 6 december 2023 12:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
PVV is 37 zetels. BBB 7. Daar wil je serieus een kabinet mee gaan vormen? Met 44 zetels? Minder dan 1/3 van de kamer?
En dan moeten deze twee partijen de bewindspersonen gaan leveren?
Agrolobby ziet daar geen problemen inquote:Op woensdag 6 december 2023 12:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
PVV is 37 zetels. BBB 7. Daar wil je serieus een kabinet mee gaan vormen? Met 44 zetels? Minder dan 1/3 van de kamer?
En dan moeten deze twee partijen de bewindspersonen gaan leveren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |