Hij had het over Ding's controle van de witte bal daarquote:Op zondag 3 december 2023 23:06 schreef nomina het volgende:
Ronnie Bij Eurosport "I just wanna play snooker with magnets under the table."
Ja, zo voelt het voor een snookergenie als Ronnie.
En hij won weer met flair.
Ja dat viel me ook al eerder op.quote:Op zondag 3 december 2023 23:27 schreef koffieleuk het volgende:
Jimmy heeft trouwens betere dagen gekend zeg. Ziet er niet al te best uit.
Trump kan dat ook, maar dat is dan ook de enige. En inderdaad, als het zo draait is het bijna onbespeelbaar.quote:Op zondag 3 december 2023 23:24 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Hij had het over Ding's controle van de witte bal daar
Wel eens hoor, vooral die laatste 3 frames zette ie aan zoals alleen hij dat kan.
Hij neemt op zo'n moment ook ballen aan die alle andere spelers nog niet overwegen. Het was weer fantastisch om te zien.quote:Op maandag 4 december 2023 01:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Trump kan dat ook, maar dat is dan ook de enige. En inderdaad, als het zo draait is het bijna onbespeelbaar.
Nooit toch? Vind het ook altijd wel een lekker toernooitje om te kijken.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:12 schreef GwaiLow het volgende:
Toch altijd wel een leuk toernooi dit, zo tussendoor. Ronnie doet vast niet mee he?
Gelukt dus? Net gemist danquote:Op donderdag 7 december 2023 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
Murphy gaat voor de eerste 147 ooit in de shoot-out
die was magischquote:
Doet Ronnie hier echt nooit aan mee? Best raar, want je zou zeggen dat dit toernooi op zijn lijf geschreven is. Voor hem is deze snelheid zoals gebruikelijk, terwijl veel anderen echt moeten rennen om de bal op tijd te stoten. Geloof iets van 50k voor de winnaar. Zou hij dit te weinig vinden?quote:Op woensdag 6 december 2023 23:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nooit toch? Vind het ook altijd wel een lekker toernooitje om te kijken.
ik zou het veteranen Davis (die door een wonder op de tour bleef) of Dale (wel een soort vervangende dorpsgek,en al eerder winnaar maar toen nog non-ranking) wel gunnen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:38 schreef koffieleuk het volgende:
Wat een sniper die Si!
Zou het liefst een winnaar buiten de top 16 zien, tot nu toe gaat dat prima
quote:Op zaterdag 9 december 2023 22:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dale (wel een soort vervangende dorpsgek
Inderdaadquote:Op zaterdag 9 december 2023 22:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
ik zou het veteranen Davis (die door een wonder op de tour bleef) of Dale (wel een soort vervangende dorpsgek,en al eerder winnaar maar toen nog non-ranking) wel gunnen.
Dat is het opblijven wel waard.quote:Op zaterdag 9 december 2023 23:51 schreef Janneke141 het volgende:
Gaat Reanne Evans straks de prijs aan de winnaar uitreiken?
https://www.wst.tv/matches/5ef109fb-0a70-414a-b314-17a822590d96?quote:Judd Trump (ENG) (1)
Kyren Wilson (ENG) (9)
Mark Williams (WAL) (8)
Ali Carter (ENG) (11)
Mark Selby (ENG) (5)
Robert Milkins (ENG) (14)
Mark Allen (NIR) (4)
John Higgins (SCO) (10)
Ronnie O'Sullivan (ENG) (3)
Ding Junhui (CHN) (12)
Neil Robertson (AUS) (6)
Barry Hawkins (ENG) (15)
Shaun Murphy (ENG) (7)
Zhang Anda (CHN) (13)
Luca Brecel (BEL) (2)
Jack Lisowski (ENG) (16)
Was een makkie. Morgenmiddag een mooi affiche.quote:Op zondag 7 januari 2024 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
Murphy 3-1 voor bij de thee, maar als het op dit tempo doorgaat dan haal ik het eind van de wedstrijd niet voor kinderbedtijd.
Zeg dat. O'Sullivan mist de wedstrijdbal voor 5-0, en prompt wint Ding er drie op een rij waarvan de 4-3 met een 147!quote:
echt bizar hoe een snooker match kan draaienquote:Op maandag 8 januari 2024 16:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeg dat. O'Sullivan mist de wedstrijdbal voor 5-0, en prompt wint Ding er drie op een rij waarvan de 4-3 met een 147!
Een slecht spelende Trump kan toch genoeg frames winnen om met 6-4 te winnenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
Titelverdediger Trump gaat het niet redden zo….. 1-3 achter. Speelt niet heel fantastisch
Toch nog geredquote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
Titelverdediger Trump gaat het niet redden zo….. 1-3 achter. Speelt niet heel fantastisch
Als Hawkins wint is het best leuk hoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:43 schreef de_boswachter het volgende:
Ah vanavond Robertson. Dan pas ik weer even.
Echt een wedstrijd waardoor je op tijd gaat slapenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet krijgt het publiek wel waar voor zijn geld
Deze frame was niet heel spannend.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:35 schreef Faraday01 het volgende:
Nu de decider bij Allen tegen Higgins
Dit doet ie best goedquote:
Ja klopt, dit is een hele mooie clearance. Maar de enige reden dat hij die überhaupt kan spelen is omdat Hawkins ongeveer 63 kansen gemist heeft.quote:
Je zou toch verwachten dat het anno 2024 mogelijk zou moeten zijn om de correcte posities op de tafel te projecteren.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:50 schreef Faraday01 het volgende:
Millimeter werk bij het terugplaatsen
Heb ik me ook al vaker afgevraagd inderdaad, beamer aan het plafond en kalibrerenquote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat het anno 2024 mogelijk zou moeten zijn om de correcte posities op de tafel te projecteren.
Dat lijkt me erg onnauwkeurig. Probeer die bal maar exact op dat rondje op tafel te leggen. Maar een tablet of zoiets voor de scheids zodat ie zelf kan zien hoe het lag met die over elkaar heen geprojecteerde tafels moet toch niet zo moeilijk zijn?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat het anno 2024 mogelijk zou moeten zijn om de correcte posities op de tafel te projecteren.
Dat doen ze met het herspotten van de kleuren toch ook?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:00 schreef Zorro het volgende:
Probeer die bal maar exact op dat rondje op tafel te leggen
Misschien kan het, maar herspotten doen ze op een punt onder de bal die ze dus steeds zien. Projectie is lastig omdat je dan zelf met bal en hand in de weg zit. En dan heb je ook weer allerlei spul nodig voor projectie ook bovn de tafelquote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat doen ze met het herspotten van de kleuren toch ook?
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 21:19 schreef wdn het volgende:
Mark Allen
15+15onderweg naar een 147 *O
Daar zaten best wat moeilijke ballen bij zeg
147
Zou hij weer last van de kou hebben?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:24 schreef Janneke141 het volgende:
O'Sullivan is weer eens in de gooi- en smijtmodus.
Hij zat met een jas aan bij het BBC-interview achteraf, dus ik denk het welquote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:42 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Zou hij weer last van de kou hebben?
Dat is waar, omdat ze er nu niet in gaan en eerder wel lijkt het wat rommeliger.quote:
Ik denk dat ie hem eerder wil laten winnen, zeg niet dat ie dat doet, maar Ronnie denkt anders dan de meeste.quote:Op zondag 14 januari 2024 14:55 schreef Zorro het volgende:
Ik heb het idee dat Ronnie die Carter helemaal niet mag en daarom probeert met idiote shots hem te verslaan om hem voor joker te zetten.
Tot nu toe lukt het nog niet
ik had dit nog wat indrukwekkender nieuws nog gemist: Reardon maakte afgelopen jaar nog een century https://www.mirror.co.uk/(...)9429#google_vignettequote:Op zondag 14 januari 2024 14:17 schreef Zorro het volgende:
Ik bedenk me net dat ik het zo geweldig vond dat Steve Davis op zijn 50e nog steeds in de top 16 stond.
Ronnie is bijna 50 en staat eerste
Hij had net commentaar naar publiek in zijn buurt dat "Ronnie" schreeuwdequote:Op zondag 14 januari 2024 17:59 schreef Zorro het volgende:
Carter komt op mij ook over als iemand die in je gezicht vrindelijk doet en achter je rug om probeert je te naaien.
Typisch huichelaartje.
(Disclaimer: of het zo is weet ik niet natuurlijk, het is hoe hij overkomt)
Nu geeft ie 100%quote:Op zondag 14 januari 2024 21:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gaspedaal ging even helemaal naar beneden
Niet de eerste keer dat zo'n "hit and hope" goed voor hem uitpakt. Zit hem niet bepaald tegen.quote:
En Ali nogmaalsquote:Op zondag 14 januari 2024 22:52 schreef borisz het volgende:
Ali niet direct je kans verxuimen.
Edit: Oh Ronnie laat het ook afweten.
Ging niet van harte nee.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:56 schreef Zorro het volgende:
Dat boksje van Cater was ook een moetje he
(C) Jimmy White (Na de zoveelste WK finale van Hendry te hebben verloren)quote:
Zie het niet gebeuren, hij is helemaal uitgeblustquote:Op zondag 14 januari 2024 23:06 schreef borisz het volgende:
Ronnie.
Hij heeft nog niet alle drie de toernooien in één seizoen.
Altijd nog iets om aan te werken.
quote:Ronnie O’Sullivan haalt ongenadig hard uit naar zijn grootste snookerrivaal (met middelvinger erbij): “Hij graaft z’n eigen graf”
Ronnie O’Sullivan won afgelopen weekend zijn achtste Masters snooker. Niemand komt echt in de buurt. In de finale versloeg ‘The Rocket’ zijn misschien wel grootste rivaal in het wereld, Ali Carter. En die moest het nadien bekopen.
O’Sullivan was in het Londense Alexandra Palace met 10-7 te sterk voor ‘The Captain’, die eerder al eens een WK-finale verloor van de zevenvoudige wereldkampioen. In het verleden kwam het al meermaals tot aanvaringen tussen de twee, waaronder een halve bodycheck en ruzie tijdens die WK-finale in 2018.
“Ik begin me te ergeren aan hem”, lachte Carter wat groen na de verloren Masters-finale. Die leidde de Engelsman op een bepaald moment met 6-3, maar zijn rivaal pakte dan over. “Het is al moeilijk genoeg om O’Sullivan te verslaan. Als je dan mensen hebt die schreeuwen als je een bal aanpakt en op belangrijke momenten domme dingen zeggen omdat de helft van hen niet genoeg hersens heeft… Dat is belachelijk. Er zitten echt een paar idioten in de zaal. Ongelooflijk.”
In de persbabbel haalde Carter ook uit naar de nummer één van de wereld zelf. “Er zijn een paar dingen gebeurd die onopgemerkt bleven”, zei hij. “Wel, ze blijven niet helemaal onopgemerkt, maar iedereen met ogen of hersenen kan zien wat er aan de hand is. En eerlijk gezegd is het walgelijk. Niemand wil iets zeggen, hé? Over de hele vloer snotteren en zo.”
Uiteraard kwamen die woorden ook bij O’Sullivan terecht. “Wat mij betreft kan hij de pot op”, riep ‘The Rocket’ op de persconferentie, met een middelvinger erbij. “Het kan me geen f*ck schelen. Je weet hoe hij is, iedereen weet hoe hij is. Hij heeft problemen. F*cking, waarom heeft hij problemen met mij? Ik heb er geen last van. Het maakt me niet uit, laat wat ballen groeien. Hoe meer hij het uithaalt, hoe meer ik hem elke keer f*cking afstraf. Hij graaft gewoon zijn eigen graf voor zichzelf. Hij moet zijn verdomde leven op orde krijgen. Dat is het, ik heb mijn zegje gedaan. Ik ga er niet meer rond de pot draaien. Spelen tegen zo iemand is een nachtmerrie. Hij is gewoon geen aardige vent en de sfeer is altijd slecht na een match tegen hem. Einde persconferentie? Ik neem aan dat jullie je goeie krantenkoppen hebben, nietwaar?”
Jij denkt dat ze O'Sullivan gaan schorsen?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:21 schreef Modus het volgende:
Er zijn er voor minder geschorst, zou je denken.
Hoogstwaarschijnlijk niet. Maar iets van sancties lijkt me wel gepast.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze O'Sullivan gaan schorsen?
wat een onzinquote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:21 schreef Modus het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk niet. Maar iets van sancties lijkt me wel gepast.
Raar dat hij Williams geen hand geeft aan het einde. Hij negeerde Mark gewoon. Hij had ook maar 1 of 2 snookers nodig, toch? Hij ging er niet eens voor. Benieuwd wat Williams verkeerd had gedaan in zijn ogen (?)quote:
Willo zei dat het was omdat hij aan het eind op z'n knie sloeg, gek genoeg. Je zag ook op ITV ook beelden van de oefenruimte waarin hij iets aan Hossein lijkt te vragen, hij op z'n beurt dezelfde beweging maakt en wegloopt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 00:06 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Raar dat hij Williams geen hand geeft aan het einde. Hij negeerde Mark gewoon. Hij had ook maar 1 of 2 snookers nodig, toch? Hij ging er niet eens voor. Benieuwd wat Williams verkeerd had gedaan in zijn ogen (?)
Ja, godmode.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:19 schreef wimderon het volgende:
Ronnie speelt echt belachelijk goed.
Matig dat hij de derde century niet maakte voor de mid session intervalquote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:19 schreef wimderon het volgende:
Ronnie speelt echt belachelijk goed.
Dat is voor de spanning maar beter want zoals gisteren was beangstigend goed en onbespeelbaarquote:Op zondag 21 januari 2024 21:46 schreef wimderon het volgende:
O'Sullivan lang niet zo goed als gisteren, maar Trump nog een heel stuk minder.
De middagsessie was echt van n bedroevend laag niveau. Vooral van Ronnie.quote:Op zondag 21 januari 2024 21:46 schreef wimderon het volgende:
O'Sullivan lang niet zo goed als gisteren, maar Trump nog een heel stuk minder.
Niet normaal wat een fouten. Was niet om aan te zien.quote:
Het is echt bizar hoe lang snookeraars door gaan, ik kijk het al sinds eind jaren 90 en er zijn nog zoveel namen hetzelfde....quote:Op zondag 14 januari 2024 14:17 schreef Zorro het volgende:
Ik bedenk me net dat ik het zo geweldig vond dat Steve Davis op zijn 50e nog steeds in de top 16 stond.
Ronnie is bijna 50 en staat eerste
Het zijn niet eens alleen de mensen die hun kaart vasthouden en dan blijkbaar nog wel lekker van rondkomen (Hamilton, Dale, Mark Davis zijn nu allemaal 50+) maar zelfs mensen die van de tour af zijn (geweest) en dan maar blijven vechten om weer terug te komen (Lawler, Barry Pinches, Peter Lines, Rory McLeod). En dan heb je nog Hendry, Dorethy en Jimmy White met hun tour cards for life..quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:42 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Het is echt bizar hoe lang snookeraars door gaan, ik kijk het al sinds eind jaren 90 en er zijn nog zoveel namen hetzelfde....
Goede wedstrijd tussen Higgins en Ding nu. John is op tijd in vormquote:Op maandag 19 februari 2024 21:18 schreef Faraday01 het volgende:
Deze week players championship, we gaan al weer langzaam richting the Crucible
Voorlopig is het nogal eenrichtingsverkeer.quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:03 schreef Faraday01 het volgende:
Aardige wedstrijd voor de donderdagavond
Ronnie valt inderdaad heel erg tegen vanavond...quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorlopig is het nogal eenrichtingsverkeer.
Behoorlijke stuiterbal net.quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ronnie valt inderdaad heel erg tegen vanavond...
Hoezo, 'was', ze zijn nog bezigquote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:57 schreef wdn het volgende:
Allen Selby was een vreemde partij zeg. 5 van de 6 frames gingen naar de persoon die het eigenlijk niet verdiende en de 7de is een zooitje: heel veel gemistte ballen en fouls.
bij de 6de was het al een vreemde partijquote:
Was het een vliegend tapijt?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
Ze zijn vanmiddag schijnbaar drie kwartier later begonnen door problemen met het tapijt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Ja. En het is daar nu half twaalf.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:26 schreef Modus het volgende:
Wacht. Er volgens nu dus nog TWEE best-of-7s?
Goed geregeldquote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja. En het is daar nu half twaalf.
Zolang een 147 break mogelijk is blijft die op de tafel en als je een 147 maakt mag je daarna de gouden bal pottern voor een extra 20 (ie. 167 break). 500000 USD voor de eerste die het lukt. Is een 147 niet meer mogelijk wordt de bal weggehaald door de scheids.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:49 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Wat doet die gouden bal eigenlijk precies?
In een interview op het YT kanaal van Stephen Hendry (aanrader btw), gaf hij aan dat hij aan dat het lastig gaat worden.....quote:Op zaterdag 23 maart 2024 22:38 schreef koffieleuk het volgende:
Robertson moet zich kwalificeren voor Sheffield, alleen toernooiwinst bij de World Open had dit voorkomen.
Boh, wat een grootmeester!quote:Op woensdag 3 april 2024 00:23 schreef koffieleuk het volgende:
Één van de beste clearances die ik heb gezien.
Williams nog met een jetlag na een pooltoernooi in China, speelt in de eerste sessie goed maar verspeelt een 8-4 voorsprong in de tweede, en dan in het beslissende frame volgt er uit het niets een waar kunststukje.
[ twitter ]
Itv 4 of Matchroom, er zijn wel streams op YouTube of Twitch.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:36 schreef GwaiLow het volgende:
Op welke zender zenden ze dit toernooi eigenlijk uit? Niet op Eurosport, lijkt het.
Thanks! Ik heb de zender ITV 4 wel. Heb 'm opgezet. Even genieten van Ronnie!quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:33 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Itv 4 of Matchroom, er zijn wel streams op YouTube of Twitch.
En Viaplay (die wel gewoon het Britse commentaar doorzetten).quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:33 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Itv 4 of Matchroom, er zijn wel streams op YouTube of Twitch.
quote:Vriendin van Luca Brecel dealde drugs, en riskeert nu 37 maanden cel: “Eerst was ze de chauffeur, daarna kreeg ze organiserende rol in bende”
In april vorig jaar pakte snookerster Luca Brecel uit met zijn nieuwe liefde L.V. (25). Wat niemand wist is dat de Blankenbergse op dat moment voorwerp was van een gerechtelijk onderzoek naar een drugsbende die opereerde onder de naam ‘C-Team’. Die ‘C’ stond voor cocaïne, waarvan de bende kilo’s verkocht. Naast tal van andere verdovende middelen. In september vorig jaar werd L.V. opgepakt. Nu riskeert ze 37 maanden voorwaardelijke celstraf. De kopstukken kijken aan tegen vijf jaar cel.
Op 25 juli 2022 werd Blankenbergenaar Wayan Z. (31) door de scheepvaartpolitie uit het verkeer gehaald wegens ongepast rijgedrag. Hij had een kleine hoeveelheid cannabis op zak en in de wagen zat ook nog een minderjarige met 20 gram van de softdrug. In de woning van Z. trof de politie naast cannabis en cocaïne ook tal van wapens aan, zoals een matrak, een boksbeugel, een luchtdrukpistool en een Rambomes. Er lag ook een jonge vrouw te slapen: L.V., de toekomstige vriendin van snookerster Luca Brecel.
Wapens aangetroffen
Onderzoek wees uit dat Wayan Z. aan het hoofd stond van een drugsbende die op grote schaal cocaïne, XTC, MDMA, mephedrone, speed, hasj en cannabis verkocht. “Ze opereerden onder de naam C-Team en haalden hun koopwaar in Nederland”, aldus procureur Lode Vandaele. Z. werd in de loop van het onderzoek tot twee keer toe gelost onder voorwaarden. “Maar telkens zette hij zijn handeltje onverstoord verder”, aldus Vandaele. Bij een van de latere huiszoekingen werden 800 XTC-pillen in zijn huis aangetroffen, naast tal van andere drugs en opnieuw ook luchtdrukwapens. Intussen zit Z. sinds begin juli vorig jaar in voorhechtenis.
Mayan Z. werkte samen met Lievegemnaar Gregory D. (34) voor de verkoop van cocaïne. Die zit sinds juli vorig jaar achter de tralies. Ook Jorinda D. (27) uit Damme was in de zaak betrokken. Zij werd op 23 juli vorig opgepakt en kwam na zes dagen cel voorwaardelijk vrij. In september vorig jaar werd ook L.V. opgepakt nadat ze geseind was. Ze legde uitgebreide verklaringen af en werd daarna meteen gelost onder voorwaarden.
Tussen maart 2022 en januari 2023 verkocht L.V. op grote schaal cocaïne, XTC, MDMA, mephedrone, speed, hasj. “Ze rolde door haar eigen gebruik in de verkoop”, ging de procureur verder. “Eerst was ze chauffeur voor de bende, later kreeg ze een meer organiserende rol. Een bankonderzoek wees uit dat er liefst 35.000 euro op haar rekening werd gestort door klanten.”
Geen luxe
Voor Wayan Z. en Gregory D. vroeg de procureur in de Brugse strafrechtbank vijf jaar effectieve celstraf. De twee werden allebei al eerder veroordeeld voor drugsfeiten. Voor L.V. vroeg de procureur 37 maanden voorwaardelijke celstraf. Jorinda D. kijkt aan tegen 37 maanden effectief. Voor Z. vroeg de procureur een verbeurdverklaring van 40.000 euro, voor Laura V. liefst 65.000 euro.
De advocaat van Wayan Z. legde uit hoe alle beklaagden door hun zware cocaïneverslaving in de verkoop rolden. “In de woning van mijn cliënt was geen sprake van grote luxe”, pleitte meester Gregory Everaert. “Het was er vuil en iedereen sliep er op een stoel of in de zetel. Zolang ze maar cocaïne hadden.” Volgens meester Everaert is Z. intussen weer op het goede pad. Hij vroeg een voorwaardelijke straf voor zijn cliënt.
De advocaten van de andere drie beklaagden komen pas op 6 juni aan het woord. L.V., die tegenwoordig bij haar beroemde vriend in Maasmechelen woont, wenst volgens haar raadsman persoonlijk aanwezig te zijn voor haar proces. “Ze kon vandaag geen verlof krijgen op haar werk”, aldus meester Koen Huys.
Heeft een prima Shaun Murphy in huisquote:
https://www.bbc.com/sport/snooker/articles/cjeer2zrj85oquote:Seven-time world champion Stephen Hendry has declined a two-year invitational card from World Snooker.
The Scotsman retired from the sport in 2012 but reversed that decision to return in 2020. Hendry accepted two-year invitational cards in 2020 and 2022 but World Snooker said "he is unable to commit to the tour due to other priorities".
Hendry told the Daily Record: "Let's be honest, I wasn't pulling up any trees, was I? "I was a little bit surprised with how good the standard was, but I've just got so many other work commitments, I won't be able to dedicate enough time to practising. "I know the game inside out, I still know all the shots, but unfortunately the body is not performing like my brain wants it to."
quote:WPBSA STATEMENT | MICHAEL WHITE
On 11th July 2024 Michael White was sentenced to 36 months imprisonment for assault occasioning Actual Bodily Harm on his then partner. The WPBSA does not tolerate such behaviour by a Member and has taken immediate action to remove Michael White as a Member of the WPBSA
On 11th July 2024 Michael White was sentenced to 36 months imprisonment for assault occasioning Actual Bodily Harm on his then partner. The WPBSA does not tolerate such behaviour by a Member and has taken immediate action to remove Michael White as a Member of the WPBSA.
The WPBSA had been monitoring the case and upon his sentence convened an emergency board meeting. A resolution was passed to cease Michael White’s Membership of the WPBSA with immediate effect.
Therefore, Michael White will now be removed from the world ranking list and World Snooker Tour.
Michael White has the right to appeal the decision of the Board within 21 days of the decision.
WPBSA Articles of Association extract
24.2 Provided always that the power is exercised bona fide for the benefit of the WPBSA as a whole and shall be capable of application without discrimination to all Members, it shall be lawful for the Board to pass a resolution at a meeting thereof (of which due notice including notice of the intention to propose such resolution shall have been given) that any Member shall cease to be a Member and if such resolution is passed by not less than two-thirds of the Directors present and voting, then such resolution shall take effect as from the conclusion of such meeting or from such later date as such resolution may prescribe for the purpose and the company secretary shall send notice to the Member so expelled immediately following conclusion of that meeting informing the relevant Member of the resolution of the Board.
24.3 Any Member expelled in accordance with the provisions of Article 24.2 may give a notice of appeal to the company secretary within 21 days of the passing of such resolution whereupon the company secretary shall, as soon as reasonably practicable, convene a general meeting at which the expelled Member’s appeal shall be considered and such expulsion shall be upheld only if approved by a Special Resolution of the Voting Members. Such expelled Member shall be entitled to attend and speak at the general meeting but shall not be entitled to vote. Save as aforesaid the expelled Member shall have no rights as a Member from the date on which the resolution under Article 24.2 takes effect unless his appeal is successful at a general meeting, in which case his rights as a Member will resume from the conclusion of such meeting.
24.5 Immediately upon cessation of membership of the WPBSA in accordance with this Article 24, such Member shall no longer be entitled to the privileges and benefits of membership of the WPBSA.
quote:Snooker Club's Fantasy Five
Snooker fans are being given the chance to win up to £1000 worth of Castore gear and golden Crucible tickets for the 2025 Cazoo World Championship, with our new predictor game.
Snooker Club's Fantasy Five asks fans to name five separate players from different ranking categories. The selected players will gain a point for each pound they earn on this season’s one year list.
The total number of points on Monday April 7th will make up each entrant’s finals core.
The ranking categories are as follows:
Ranked 1 to 6
Ranked 7 to 16
Ranked 17 to 32
Ranked 33 to 64
Ranked outside the top 64
The entrants to accumulate the most points between their selected players will earn these incredible prizes:
1st £1,000 Castore gift voucher and 2x Century Club tickets to the 2025 World Championship
2nd £500 Castore gift voucher and 2x Century Club tickets for 2025 World Championship
3rd £500 Castore gift voucher and 2x standard tickets to the 2025 World Championship
4th £250 Castore gift voucher and 2x standard tickets to the 2025 World Championship
5th 2x standard tickets to the 2025 World Championship
Listen to the Snooker Club Podcast to keep up to date with the runners and riders. In each episode Stephen Hendry and Mark Watson, along with their guest hosts, will be reviewing the top performers. Here are Hendry and Watson’s picks.
Mark Watson
Mark Allen
Mark Williams
Neil Robertson
Martin O’Donnell
Long Zehuang
Stephen Hendry
Judd Trump
Shaun Murphy
Si Jiahui
Jackson Page
Marco Fu
Fans can make their choices by using the form below. Make sure you enter before the deadline of Monday August 5th at 23:59.
Wel de match verloren.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:27 schreef koffieleuk het volgende:
Bleef al een tijdje steken op 998. Trump was met een flinke inhaalslag bezig en staat nu ook op 998. In de laatste 16 van de English Open tegen Mark Allen maakt Higgins de laatste twee en vooral die laatste was een hele fraaie.
[ x ]
Alles voor de statistiekenquote:
Met in de decider een hele simpele roze die hij miste toen hij erg dicht bij winst wasquote:
En juist net nu ze voor de beker spelen die z'n naam draagt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:10 schreef borisz het volgende:
Clive Everton, one of snooker's greatest ever commentators and voice of the sport, has died at the age of 87.
https://www.wst.tv/news/2(...)everton-passes-away/
[ afbeelding ]
Verder heeft hij het zwaar tegen Allenquote:Op vrijdag 27 september 2024 21:08 schreef Modus het volgende:
Ook Trump maakt zijn 1000e century net.
quote:Het zit er bovenarms (en openlijk) op tussen snookersterren: “Ik twijfel aan je geestelijke gezondheid als je hem serieus neemt”
Ruzie in de snookerwereld. Mark Allen (WST 3) heeft Shaun Murphy (WST 8) beschuldigd van “verbijsterend gedrag” nadat de Engelsman kritiek had op uitlatingen van regerend wereldkampioen Kyren Wilson.
De meest recente veldslag in hun woordenoorlog kwam er na een uithaal van ‘The Warrior’. Wilson vond het niet kunnen dat hij als wereldkampioen op de tweede tafel moest spelen tijdens de British Open, terwijl Mark Selby en Thepchaiya Un-Nooh op de tv-tafels mochten snookeren.
“Zelfde shit, andere dag”, schreef Wilson op Instagram. “Weer gedegradeerd naar tafel twee. Wat voor voordelen heeft een wereldkampioen tegenwoordig? Halve nachtwedstrijd in Brentwood tijdens de English Open, tafel twee in Saudi-Arabië terwijl ik het eerste reekshoofd was, nu in Cheltenham opnieuw tafel twee terwijl ik de hoogst geklasseerde speler in de sessie was… Helaas verandert er nooit iets in de sport waar ik van hou. Als je gezicht ze niet aanstaat, heb je pech.”
Ex-wereldkampioen Murphy dacht er het zijne van en reageerde in zijn podcast. “Het wordt hoog tijd dat spelers gaan begrijpen dat het draait om welke wedstrijd het aantrekkelijkst is om uit te zenden”, aldus de Engelsman. “Het is niet ingewikkelder dan dat. Kyren vraagt wat de beloningen zijn voor een wereldkampioen. Wel, je hebt een half miljoen pond gekregen voor het winnen van het WK en je zult voor altijd bekendstaan als een wereldkampioen. Dat is je beloning. Het geeft je niet het recht om elke wedstrijd aan tafel één te zitten.”
Allen was niet onder de indruk van Murphy’s reactie en pakte zijn collega publiekelijk aan.
“Eigenlijk wordt het een beetje saai om zijn standpunten te lezen”, verwees de Noord-Ier naar ‘The Magician’. “Dit is iemand die de spelers op bestuursniveau moet vertegenwoordigen, maar openlijk kritiek levert op de huidige wereldkampioen en anderen. Verbijsterend gedrag of is het gewoon aandacht trekken van de ja-knikker?”
Eerder deze week was het nog andersom. Toen haalde Murphy uit naar Allen vanwege zijn kritiek op de speelomstandigheden tijdens de British Open. Allen noemde die “absoluut gênant” en stelde dat de tafel waarop hij speelde “verbrand” moest worden. Murphy noemde die kritiek ronduit “onbeschoft en amateuristisch”.
Allen sloeg snel terug en plaatste op X: “Iedereen die zijn mening serieus neemt… Ik twijfel aan hun oordeel en misschien wel hun geestelijke gezondheid. Daar ga ik niet over liegen.”
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:32 schreef Modus het volgende:
Mooie match nu Trump - Si.
Trump begint met een 109 maar krijgt vervolgens een 144, 97 en een 147 om zijn oren.
De eerste officiële maximum van Si.
Heeft kennelijk in een relatiecrisis, al neemt hij de Home Nations toernooien sowieso niet altijd serieusquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:22 schreef Adrie072 het volgende:
Ronnie zegt ook af voor de Noord Ierse open, snooker lijkt geen prioriteit momenteel of niet?
Vreemd, als in?quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:42 schreef wimderon het volgende:
En uiteindelijk ook gewonnen. Ik vond hem er wel vreemd uitzien, zeker toen bij bij McManus stond na afloop.
quote:
Ja de jaren maken hem er niet beter uitzien inderdaad.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon de hele combinatie van dat nephaar, dat strakgetrokken gezicht dat nog strakker dan normaal leek te staan. En dan dat tegenwoordig hele dunne lijfje eronder met die hoog opgetrokken broek.
quote:ROS must play invitational venue MORON of MORONS
quote:Mark King heeft een schorsing van vijf jaar gekregen voor matchfixing. De World Professional Billiards and Snooker Association (WPBSA) legde de 50-jarige Engelsman, in 2016 de winnaar van het Northern Ireland Open, in maart 2023 reeds een voorlopige schorsing op.
De WPBSA startte het onderzoek nadat er verdachte gokpatronen vastgesteld werden bij een wedstrijd tussen King en Joe Perry, in februari 2023 in de kwalificatieronde voor het Welsh Open. King verloor die wedstrijd met 4-0. De framescores waren 79-1, 57-48, 64(62)-15 en 80(52)-17. King bleef geschorst tot het onderzoek afgelopen zou zijn.
Een onafhankelijke tuchtcommissie oordeelt nu dat King schuldig is aan een aanklacht voor wedstrijdvervalsing en een aanklacht voor het verstrekken van voorkennis over een wedstrijd. De Engelsman, die de aantijgingen ontkende, moet ook 68.299,50 pond (ruim 80.000 euro) aan kosten terugbetalen. Zijn schorsing gaat met terugwerkende kracht in op 18 maart 2023 en loopt tot 17 maart 2028. King heeft tot 28 november de tijd om tegen de beslissing in beroep te gaan.
Twee andere aanklachten tegen King, omtrent een wedstrijd tegen John Higgins in december 2022, werden verworpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |