Helemaal mee eens.quote:Op zondag 3 december 2023 12:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe saaier hoe beter voor ons land.
Dit is wel zijn vriendelijkste tweet ooit, volgens mij:quote:Op zondag 3 december 2023 10:31 schreef miss_sly het volgende:
Hij doet niet eens echt moeite om zich een beetje waardig op te stellen he?
Geert zit dicht bij z’n Max inderdaad. Er kunnen misschien nog een paar zeteltjes af bij de vvd en NSC of enkel zeteltje bij een ja21, sgp, SP. Maar meer dan 45 zie ik niet gebeuren.quote:Op zondag 3 december 2023 12:06 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Heel veel meer gaan dat realistisch gezien denk ik niet meer worden. De VVD'ers zijn overgelopen. De mensen die nu schermen met "heel veel meer" zetels zien dat denk ik te rooskleurig. Ik ben het eens met je schatting.
Maar alsnog een dikke winst. Ze zien maar dat ze er uit komen want de volgende keer wint de PVV gewoon weer.
Hoe een kabinet ook wordt, zelfs met een oerdegelijke CDA-PvdA meerderheid oid wordt de politiek zo lang social media bestaan vrees ik nooit meer saai en traag, maar altijd hijgerig en hyperig.quote:Op zondag 3 december 2023 12:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe saaier hoe beter voor ons land.
Zeg, laat Max er even buitenquote:Op zondag 3 december 2023 12:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geert zit dicht bij z’n Max inderdaad. Er kunnen misschien nog een paar zeteltjes af bij de vvd en NSC of enkel zeteltje bij een ja21, sgp, SP. Maar meer dan 45 zie ik niet gebeuren.
Ja, ik ben dan ook meer bang voor de PVV-BBB combi. PVV naar 45 en BBB naar 15 zou denk ik wel kunnen, NSCers zullen eerder naar BBB overstappen dan naar PVV denk ik. En dan zit je al aan 60 zetels voor dat vrij extreme blok.quote:Op zondag 3 december 2023 12:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geert zit dicht bij z’n Max inderdaad. Er kunnen misschien nog een paar zeteltjes af bij de vvd en NSC of enkel zeteltje bij een ja21, sgp, SP. Maar meer dan 45 zie ik niet gebeuren.
NSC blijft denk ik een beetje zoals hij is. Pieter heeft weinig verkeerd gedaan door zijn vorige uitspraken juist te bekrachtigen. Hij hecht zeer en zeer veel waarde aan de Grondwet. En daar blijft hij achter staan. Ik zie niet in waarom kiezers op dit moment zouden weglopen bij het NSC.quote:Op zondag 3 december 2023 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik ben dan ook meer bang voor de PVV-BBB combi. PVV naar 45 en BBB naar 15 zou denk ik wel kunnen, NSCers zullen eerder naar BBB overstappen dan naar PVV denk ik. En dan zit je al aan 60 zetels voor dat vrij extreme blok.
VVD kan denk ik echt wel wegvallen naar 10-12 zetels, zo breed is hun basis niet.
Vrees dat je gelijk hebt. Het zou helpen als we dagelijks weer een/wat krant(en) zouden lezen en verder weg bleven van sociale media, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. En dat terwijl het 99% van de tijd echt helemaal niks uitmaakt of je iets een paar minuten, uren of zelfs dagen later hoort.quote:Op zondag 3 december 2023 12:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe een kabinet ook wordt, zelfs met een oerdegelijke CDA-PvdA meerderheid oid wordt de politiek zo lang social media bestaan vrees ik nooit meer saai en traag, maar altijd hijgerig en hyperig.
Hear hear. Zou helemaal mooi zijn als politici niet zoveel in de media verschenen. Gewoon rustig hun werk doen zonder al teveel poeha.quote:Op zondag 3 december 2023 12:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik wil juist oude trage saaie politiek.
Omdat ze toch op een rechtse coalitie hopen.quote:Op zondag 3 december 2023 12:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
NSC blijft denk ik een beetje zoals hij is. Pieter heeft weinig verkeerd gedaan door zijn vorige uitspraken juist te bekrachtigen. Hij hecht zeer en zeer veel waarde aan de Grondwet. En daar blijft hij achter staan. Ik zie niet in waarom kiezers op dit moment zouden weglopen bij de NSC.
Die rechtse coalitie is nog steeds mogelijk, dan wel moeilijk.quote:Op zondag 3 december 2023 12:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ze toch op een rechtse coalitie hopen.
Bedenk ook dat veel Omtzigt stemmers ook gewoon 'anti-oude politiek' zijn, die kunnen ook naar BBB.
Klopt, maar als NSC hem blijft blokkeren natuurlijk niet echt meer. In elk geval geen meerderheidscoalitie. En dit gaat natuurlijk voor het moment dat er nieuwe verkiezingen zouden komen, dan heeft Omtzigt blijkbaar voet bij stuk gehouden en de coalitie met PVV geblokkeerd. Dan zie ik echt wel NSC stemmers naar BBB over stappen. Niet allemaal, maar een zetel of 5-8 misschien wel.quote:Op zondag 3 december 2023 12:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Die rechtse coalitie is nog steeds mogelijk, dan wel moeilijk.
Daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 3 december 2023 12:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, maar als NSC hem blijft blokkeren natuurlijk niet echt meer. In elk geval geen meerderheidscoalitie. En dit gaat natuurlijk voor het moment dat er nieuwe verkiezingen zouden komen, dan heeft Omtzigt blijkbaar voet bij stuk gehouden en de coalitie met PVV geblokkeerd. Dan zie ik echt wel NSC stemmers naar BBB over stappen. Niet allemaal, maar een zetel of 5-8 misschien wel.
Een dag geen ophef is een dag niet geleefd, he? /squote:Op zondag 3 december 2023 12:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vrees dat je gelijk hebt. Het zou helpen als we dagelijks weer een/wat krant(en) zouden lezen en verder weg bleven van sociale media, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. En dat terwijl het 99% van de tijd echt helemaal niks uitmaakt of je iets een paar minuten, uren of zelfs dagen later hoort.
En gewoon een recht in onze democratie om te demonstreren waartegen of -voor je maar wil.quote:Op zondag 3 december 2023 10:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Geef nou toe: het is ook wel een beetje een zielige vertoning.
Afgezien dat demonstreren tegen een democratische uitslag ook wel heel sneu is.
Omdat er een blok is in Nederland van wel een stuk of 20 zetels die “ontevreden rechts” zijn. Die mensen zijn niet ideologisch gedreven, maar willen dat hun problemen (of althans wat zij als problemen ervaren) opgelost worden. In maart zaten ze bij bbb, nu grotendeels bij de pvv. Maar ook deels bij NSC. Die stappen heel makkelijk over.quote:Op zondag 3 december 2023 12:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
NSC blijft denk ik een beetje zoals hij is. Pieter heeft weinig verkeerd gedaan door zijn vorige uitspraken juist te bekrachtigen. Hij hecht zeer en zeer veel waarde aan de Grondwet. En daar blijft hij achter staan. Ik zie niet in waarom kiezers op dit moment zouden weglopen bij het NSC.
Inderdaad. Het gaat in geen geval in tegen grondrecht of wat dan ook dus Wilders had 'premier' zijnde gewoon niet moeten reageren. Het is wel duidelijk dat hij weet dat hij geen premier gaat worden dus gaat ie maar gewoon door met ophitsen.quote:Op zondag 3 december 2023 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En gewoon een recht in onze democratie om te demonstreren waartegen of -voor je maar wil.
Deze demonstraties zijn ook niet tegen de uitslag, volgens mij, maar tegen Wilders met zijn polariserende (en erger) houding en plannen. Niemand roept toch op de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren?
Klopt, maar dat iets mag wil niet zeggen dat je het moet doen.quote:Op zondag 3 december 2023 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En gewoon een recht in onze democratie om te demonstreren waartegen of -voor je maar wil.
Deze demonstraties zijn ook niet tegen de uitslag, volgens mij, maar tegen Wilders met zijn polariserende (en erger) houding en plannen. Niemand roept toch op de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren?
Datzelfde geldt voor de tweet van Wilders. Beetje treurig om te zeggen dat je premier wordt van iedereen om vijf minuten later groepen weg te zetten.quote:Op zondag 3 december 2023 12:39 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Klopt, maar dat iets mag wil niet zeggen dat je het moet doen.
Ik denk dat Wilders gewoon Wilders is. Hij zit een beetje in een spagaat heb ik het idee. Als hij van 0 naar 100 premierwaardig gaat zijn herkennen mensen hem niet meer terug.quote:Op zondag 3 december 2023 12:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Inderdaad. Het gaat in geen geval in tegen grondrecht of wat dan ook dus Wilders had 'premier' zijnde gewoon niet moeten reageren. Het is wel duidelijk dat hij weet dat hij geen premier gaat worden dus gaat ie maar gewoon door met ophitsen.
Ja als ik Wilders was geweest had ik die tweet ook niet geplaatst.quote:Op zondag 3 december 2023 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor de tweet van Wilders. Beetje treurig om te zeggen dat je premier wordt van iedereen om vijf minuten later groepen weg te zetten.
quote:
Dat het mag wil niet zeggen dat het prudent, netjes of getuigend van gezond democratisch besef is. Ik stoor me er mateloos aan.quote:Op zondag 3 december 2023 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De basis is juist vrij constant. De laatste keer dat de VVD minder dan 20 zetels haalde was in 1971quote:Op zondag 3 december 2023 12:20 schreef Hanca het volgende:
VVD kan denk ik echt wel wegvallen naar 10-12 zetels, zo breed is hun basis niet.
En toch kan juist deze dynamiek met de pvv daar wel eens voor gaan zorgen als ze niet oppassen. Voor de rechtse kiezer is migratie namelijk in toenemende mate het belangrijkste thema. En daarop is de pvv het orgineel.quote:Op zondag 3 december 2023 13:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De basis is juist vrij constant. De laatste keer dat de VVD minder dan 20 zetels haalde was in 1971
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |