Gewoon opschrijven en een lijstje maken 'van de hond of de kamerplant' :pquote:Op vrijdag 1 december 2023 14:40 schreef PippenScottie het volgende:
Ik zie al zo veel nummers waarvan ik spijt heb dat ik er niet op gestemd heb.
Dit jaar ik welquote:Op vrijdag 1 december 2023 14:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zijn er mensen die bewust n dodenbonus uitdelen?
Het is elk jaar weer zo ontzettend random.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
wat een compleet random, toevoegingen op de keuzelijst. Wie bedenkt dat de songfestivalinzending uit 2001 ineens in de keuzelijst moet in 2023??
Topkwaliteit amigo, ik kan niet anders zeggen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:59 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het verloop van mijn lijstje houd ik bij in Spotify, zo ben ik.
@:mani89 @:mexicanobakker @:slobeend @:hhh38 @:rellende_rotscholier
Mooi lijstje, goed dat je er een nummer van Rainbow in hebt gezet. Ik waag me er zelf nooit aan, ik heb er weinig hoop in dat ze er ooit inkomenquote:Op vrijdag 1 december 2023 14:30 schreef PippenScottie het volgende:
Naast dat dit de mooiste 35 platen ooit zijn, zijn het ook eerbetonen (eerbetoons?), goede concertherinneringen, hoogtepunten van het afgelopen jaar en recente gevoelens.
Maar bovenal bevat de lijst een onvergetelijke uithaal van @:BillDauterive
Sinéad O'connor - Troy
Queens Of The Stone Age - Make It Wit Chu
Rainbow - Catch The Rainbow
The Prodigy - Breathe
Lloyd Cole - Rattlesnakes
Cream - Sunshine Of Your Love
Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand
Neil Young - Like A Hurricane (Albumversie)
Ike & Tina Turner - Proud Mary
Otis Redding - Try A Little Tenderness
Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Nirvana - Heart-Shaped Box
Marvin Gaye - What's Going On
Television - Marquee Moon
The Pogues - Dirty Old Town
Bloc Party - Banquet
Deep Purple - Child In Time (Albumversie)
Curtis Mayfield - Move On Up
A Flock Of Seagulls - I Ran (So Far Away)
16 Horsepower - Black Soul Choir
Public Enemy - Fight The Power
Paul Weller - You Do Something To Me
The Clash - London Calling
Rage Against The Machine - Know Your Enemy
Crosby Stills & Nash - Suite: Judy Blue Eyes
Blur - Parklife
Stereophonics - Dakota
The Sisters of Mercy - Temple of Love
Eric B. & Rakim - Paid In Full
Nina Simone - Ain't Got No, I Got Life (Original)
Käärijä - Cha Cha Cha
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
Leonard Cohen - Suzanne
War On Drugs - Thinking Of A Place (Albumversie)
Beastie Boys - Sabotage
Ik had ook R2 zo'n beetje altijd aan tijdens de Covidperiode, maar na even op YouTube gecheckt te hebben zegt me het nog steeds echt he-le-maal nietsquote:Op vrijdag 1 december 2023 14:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Werd vooral veel gedraaid in de twee jaar dat Rob Stenders nog verbonden was aan de V15.
[ afbeelding ]
In de eerste coronawinter kon je hem dus echt wel regelmatig horen (maar weet niet of je toen ook ingeschakeld was op R2?) Stenders draaide het nummer ook steevast buiten de V15-uitzendingen om, maar is niet dat de rest van z'n collega's ook allemaal overstag gingen.
Daarna nooit een vaste waarde geworden op de playlist van 'oude(re)' Radio 2 hits zie ik. Zonde. Als genoeg mensen er op blijven stemmen in de vrije keuze verandert dat misschien ooit weer.
Kan je punt wat betreft 'ene oor in, andere oor uit' wel redelijk volgen. Dat zeggen niet-fans vaker tegen me als het gaat om de stem van Matt Berninger.
Year of Summer (OG versie) was een beetje té EDM voor Radio 2, zéker in 2012.quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het is elk jaar weer zo ontzettend random.
Wies- Barman was vorig jaar al aan de keuzelijst toegevoegd (zie ik nu). Op Radio 2 ook voornamelijk een V15-hit, verder niet extreem veel gedraaid. Die zetten ze er dan wel bij, terwijl andere populaire V15-nummers (zie bovenstaande) gewoon ontbreken.
Wildstylez ft. Niels Geusebroek - Year Of Summer (2012) is ook echt typische Radio 2-muziek die na ál die jaren een plekje op de keuzelijst dubbel en dwars heeft verdiend![]()
If we don’t have hope, what do we really have?quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:49 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Mooi lijstje, goed dat je er een nummer van Rainbow in hebt gezet. Ik waag me er zelf nooit aan, ik heb er weinig hoop in dat ze er ooit inkomen
Nvm, smaken ver...quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:50 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Het is echt van die muziek die als ik het op hebt staan wel prima wegkabbelt maar totaal niet opsla. Sorrynotsorry dat ik het moet zeggen, maar dat heb ik met The National in het algemeen
Nu je het zegt, TWOD en Impala vind ik allebei fijne artiesten om naar te luisteren. Die hebben ook wel kabbelneigingen, maar als zij kabbelen dan voelt het als een warm bad van klanken ('jouw' Eefje is trouwens ook zo'n artiest imho) terwijl bij The National is het dat ik die plaat vergeet terwijl ie bezig is en dan bij het afkondigen denk 'ho wacht was dát nou The National?'quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nvm, smaken ver...
Mijn favoriete band is waarschijnlijk niet een enorme love-hate artiest. Eerder dat hun nummers door de gemiddelde luisteraar als vrij onopvallend worden ervaren (op een paar stevigere nummers zoals Bloodbuzz Ohio, Terrible Love en The System Only Dreams in Total Darkness na).
Jouw uitleg zou best wel eens een van de hoofdredenen kunnen zijn dat ze vooralsnog nooit zijn doorgebroken op de Nederlandse radio (in tegenstelling tot bijvoorbeeld The War on Drugs en Tame Impala.)
Dat is natuurlijk niet het eerste nummer van Racoon wat dubbel in de lijst zou staanquote:Op vrijdag 1 december 2023 14:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Btw waarom zou men op dat nieuwe Racoonnummer stemmen als het identieke No mercy er al in staat?(dat laatste is een gok)
Ik begrijp dus nog steeds niet hoe dit werkt. Never Before 2x gedraaid in de laatste 5 jaar. Dat het nummer dan aan het muzieksysteem is toegevoegd is 1 ding, maar dan belandt het niet automatisch op de keuzelijst. Ze werken vast niet met een grabbelton om nummers random toe te voegen, dus dan zijn het gewoon een x aantal werknemers die bepalen wat er bijkomt en wat er wegvalt?quote:Op vrijdag 1 december 2023 12:37 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Never Before is op 7 augustus 2022 om 21:19 uur gedraaid in De Albumshow, en is waarschijnlijk om die reden in het muzieksysysteem terecht gekomen, en nu dus in de export richting de stemtool.
Die random toevoegingen vallen dus wel te verklaren, door te kijken naar wat er afgelopen jaar is gedraaid op de zender... al is de vraag natuurlijk wel waarom 'ie er nu pas bij komt, en niet vorig jaar.
Epischquote:Op vrijdag 1 december 2023 15:00 schreef Fred_B het volgende:
Voor de mensen die keuzestress ervaren bij het kiezen van hun favorieten: Vergeet niet dat we een Stemwijzer hebben om hulp te bieden!![]()
[ afbeelding ]
Klik voor Stemwijzer
quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:00 schreef Fred_B het volgende:
Voor de mensen die keuzestress ervaren bij het kiezen van hun favorieten: Vergeet niet dat we een Stemwijzer hebben om hulp te bieden!![]()
[ afbeelding ]
Klik voor Stemwijzer
Om die reden (Robbie Robertson) zet ik wel The Band in mijn lijstje, en dan een ander nummer van The Weight die er ieder jaar instaat.quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zijn er mensen die bewust n dodenbonus uitdelen?
quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:31 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is hij dan de enige echte Top 2000 Stemwijzer!
18. Herkent u platen makkelijk aan de songtitels?
A. Jazeker, ik ben een kennert.
B. Nee, meestal zegt het me weinig.ZegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:00 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Klik voor Stemwijzer
I'm so vainquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
You probably think this song question is about you?
Maar het klopt welquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
You probably think this song question is about you?
SPOILER: lyricsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
Een plusje voor Het Bosje, De Heks, De Orkaanquote:Op vrijdag 1 december 2023 15:54 schreef laxus13 het volgende:
We mogen weer![]()
Mijn lijstje dit jaar:
Prince & The Revolution - When Doves Cry
Iron Maiden - The Trooper
The Beatles - Here Comes The Sun
Bruce Springsteen - Thunder Road
Eagles - The Last Resort (Albumversie)
Fleetwood Mac - The Chain
Dire Straits - Telegraph Road (Albumversie)
The Doors - L.A. Woman
Michael Jackson - Billie Jean
Pink Floyd - High Hopes
War On Drugs -Thinking Of A Place (Albumversie)
Neil Young - Like A Hurricane (Albumversie)
The Who - Baba O'Riley
Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
U2 - The Unforgettable Fire
Don McLean - American Pie (Albumversie)
The Cure - A Forest
Lynyrd Skynyrd - Free Bird (Albumversie)
Queen - Innuendo
Sam Fender - Seventeen Going Under
Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
Oasis - Don't Look Back In Anger
David Bowie - Starman
Genesis - Firth Of Fifth
Marillion - Kayleigh
Billy Joel - Captain Jack
Kate Bush - Wuthering Heights
Metallica - Fade To Black
Led Zeppelin - Dazed And Confused
Tears For Fears - Sowing The Seeds Of Love
Nirvana - Come As You Are
Deep Purple - Child In Time (Albumversie)
Elvis Presley - In The Ghetto
Supertramp - The Logical Song
10cc - I'm Not In Love (Albumversie)
En de Bloedbusquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wow annemieke stemt ook op Gorki
https://www.nporadio2.nl/(...)nnemieke-schollaardt
quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:10 schreef essnhills het volgende:
[..]
Maar het klopt wel
A ken ik niet, B wel
Daft Punk around the world
Mocht iemand zich afvragen hoe die gaat:Om er maar meteen een cliché in te gooien: Yazoo ken je ook welSPOILER: lyricsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:10 schreef essnhills het volgende:
[..]
Maar het klopt wel
A ken ik niet, B wel
Daft Punk around the world
Mocht iemand zich afvragen hoe die gaat:Oh, heet die zo! Bedankt!SPOILER: lyricsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb hem opgezochtquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Om er maar meteen een cliché in te gooien: Yazoo ken je ook wel
Had je dat al niet vaker met dit specifieke nummer gehad in deze reeks?quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:27 schreef essnhills het volgende:
[..]
Heb hem opgezocht
Herkende hem bij de eerste noten al
Dus om hem er maar in te gooien:
Oh deze!
Meeliftbonusje voor Eros.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik denk dat we ook alvast wat extra Tina noteringen mogen gaan opschrijven voor de lijst. Goldeneye lijkt me een zekere binnenkomer als ik wat lijstjes zie
Dat zou heel goed kunnenquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Had je dat al niet vaker met dit specifieke nummer gehad in deze reeks?
Heerlijk nummer van Sam! Ontdekt tijdens de top 2000 van vorig jaarquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Een plusje voor Het Bosje, De Heks, De Orkaan, TWOD, De Duiven, Het Zonnetje en Bowie
![]()
(met de rest van je lijst heb ik iets minder![]()
Oh ja, ook probs voor Sam Fender aangezien het een nummer uit 2021 is(wat ik niet direct aan jou zou koppelen Lex)
Ooh, ik zou verwachten dat je Sam al wel van De Witte Trui of de V500 zou kunnen hahaquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:42 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Heerlijk nummer van Sam! Ontdekt tijdens de top 2000 van vorig jaar
Mijn kat had nog graag op 'Oh! You Pretty Things' en 'Lady Grinning Soul' van David Bowie gestemd, maar je kunt niet alles hebben.quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:48 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Topkwaliteit amigo, ik kan niet anders zeggen.
Gelukkig heb ik twee katten zodat het stemproces iets minder Kill Your Darlings wordtquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:46 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Mijn kat had nog graag op 'Oh! You Pretty Things' en 'Lady Grinning Soul' van David Bowie gestemd, maar je kunt niet alles hebben.
Dit is een jaarlijks terugkerend fenomeen, dat platen worden toegevoegd. Je kan erop rekenen dat deze over 3 weken te horen zijn dan.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
Id loop vd dag ineens 2 platen vd national toegevoegd aan de keuzelijst. I need my girl en Bloodbuzz Ohio
OMG STOP DE PERSENquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
Id loop vd dag ineens 2 platen vd national toegevoegd aan de keuzelijst. I need my girl en Bloodbuzz Ohio
Maar kan me niet voorstellen dat zoiets als i need my girl al zoveel is aangevraagd dat ie nu al op zeker id lijst komt. Er zijn bij de national zoveel betere en populairder nrsquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:50 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is een jaarlijks terugkerend fenomeen, dat platen worden toegevoegd. Je kan erop rekenen dat deze over 3 weken te horen zijn dan.
Ik lever het één keer in en dan vind ik het genoeg.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik twee katten zodat het stemproces iets minder Kill Your Darlings wordt
Hmm jammer, één van de twee had zeker mijn lijst gehaald. Acht de kans dat Bloodbuzz Ohio het haalt van die twee het grootste, ook al zou ik zelf liever op I Need My Girl stemmen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |