abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211517314
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:
De maatschappij verandert nou eenmaal continu. Een broodje shoarma na het stappen is inmiddels Nederlandser dan kaantjes op brood. Als ik nu ineens in het Nederland van de jaren '50 terecht zou komen, zou ik me daar net zo misplaatst en exotisch voelen als anno 2023 in Marrakesh of Tokio.

Is het erg dat de maatschappij verandert? Ik vind van niet. Anders zouden we nog steeds in plaggenhutten Hercules Magusanus aanbidden. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Wat zijn kaantjes?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 4 december 2023 @ 18:16:50 #202
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211517325
quote:
De maatschappij verandert nou eenmaal continu. Een broodje shoarma na het stappen is inmiddels Nederlandser dan kaantjes op brood. Als ik nu ineens in het Nederland van de jaren '50 terecht zou komen, zou ik me daar net zo misplaatst en exotisch voelen als anno 2023 in Marrakesh of Tokio.

Is het erg dat de maatschappij verandert? Ik vind van niet. Anders zouden we nog steeds in plaggenhutten Hercules Magusanus aanbidden. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Sure maar of een sterk groeiende conservatief en dominant idealisme genaamd islam de juiste verandering is. I dunno know, man.
  maandag 4 december 2023 @ 18:17:19 #203
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211517328
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:13 schreef probeer het volgende:
En hoe ziet die Joodse cultuur in Europa er dan precies uit trouwens? Eeuwenlang antisemitisme, waarbij we uiteindelijk in West Europa de afgelopen paar decennia uitgekomen zijn op een 'soort van tolereren maar ze nog steeds raar aankijken'?
Ik heb geen idee wat een Joodse cultuur is. De joden zijn heel divers, van orthodox tot bijna westers.
Ze eten geen varkensvlees en hebben bepaalde spijswetten, dingen die niet samen mogen worden gegeten. Maar daar merk ik in het dagelijks leven dus niks van.

Maar goed. Iemand die het kan uitleggen? :)
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 18:20:50 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211517353
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat zijn kaantjes?
Lekker
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 18:24:00 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211517379
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:29 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Een kerk op een dorpsplein, dat is typisch Nederlands.

Het christendom is ook typisch Nederlands.

In en rondom de Veluwe, denk aan dorpen als Oldebroek, Nunspeet, Barneveld, maar ook in Overijssel Staphorst, Genemuiden, Grafhorst en IJsselmuiden ademen het christendom.

[ link | afbeelding ]

Dit is hoe een moskee eruit ziet:

[ link | afbeelding ]

De islam is een woestijnreligie, en nee dat is niet discriminerend, het is letterlijk een religie bedacht in de woestijn, namelijk uit Saudi Arabië (Mekka en Medina)

Een moskee hoort in tegenstelling tot het christendom totaal niet bij Nederland.

Je kan geen moslim zijn, en ook claimen dat je een 'Hollander' bent..

Daarom wil Geert Wilders onze eigen geloven... Het christendom en Jodendom behouden... De dominantie dan van deze geloven, en de Islam zo klein mogelijk houden, simpelweg omdat de laatste religie niet bij Nederland hoort.

De eerste moskee is ergens in 1950 geopend.... Daarvoor had Nederland 0 moskeeën.

Het is een geïmporteerde religie.
Het jodendom en christendom is niet in een woestijn bedacht... Oh wacht...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 december 2023 @ 18:26:48 #206
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211517399
quote:

[..]
Wat zijn kaantjes?
Gebakken stukjes spekvet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 4 december 2023 @ 18:35:34 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211517465
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:13 schreef probeer het volgende:
En hoe ziet die Joodse cultuur in Europa er dan precies uit trouwens? Eeuwenlang antisemitisme, waarbij we uiteindelijk in West Europa de afgelopen paar decennia uitgekomen zijn op een 'soort van tolereren maar ze nog steeds raar aankijken'?
Tot de Tweede Wereldoorlog floreerde het Jodendom in Europa en ook in Nederland. Menig stad had kerken én synagoges. Zie bijvoorbeeld hier de Joodse gemeenschappen van toen in Nederland, die aanwezigheid was dus behoorlijk.

En kom je wel eens bij de Bijenkorf of de Hema en koop je wel eens wat van Phillips? Dat zijn bedrijven die oorspronkelijk zijn opgericht door Joden. En spreek je Nederlands met een 'harde G' en gebruik je woorden zoals 'smoes', 'mazzel', 'wieberen', 'gozer' of 'kapsones'? Zie ook daar de invloed van Joden in Nederland. En die was natuurlijk in andere landen zoals Duitsland, Hongarije, Polen maar ook Griekenland natuurlijk nog veel groter. Daar had je halve steden die compleet Joods waren.

Dat doet natuurlijk verder niets af aan het antisemitisme dat inderdaad flink aanwezig was in Europa. De cultuur beïnvloeden en te maken krijgen met onderdrukking en discriminatie kunnen natuurlijk naast elkaar bestaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211517479
Omtzigt doet een Ollongrentje. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 4 december 2023 @ 18:46:30 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211517562
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:04 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wie probeert dat dan?
Vooral in de zogenaamd 'progressieve' hoek heerst er al jaren een enorme afkeer tegen het eigene, of het nu de Nederlandse vlag, haar cultuur, haar tradities of zelfs het volk betreft, het wordt sinds het overwaaien van allerlei rotzooi uit de VS (identiteitspolitiek) stelselmatig bekritiseerd, geridiculiseerd, gebagatelliseerd dan wel weggemoffeld. Het is allemaal kolonialisme, slavernij, wit privilege, boertig, dommig en vooral vergeven van spruitjeslucht, Nederland.

Het verbaast me al jaren hoe weinig interesse veel Nederlanders hebben in hun eigen geschiedenis, die van hun voorouders. Of, ook weer niet. Meng hyperindividualisme met rendementsdenken en plat utilisme, en alles wat zich niet vertaalt naar persoonlijke behoeftebevrediging (en dat liefst direct) dan wel financieel nut, kan bij het grof vuil. Reden dat men bij de cito ook maar besloten heeft aardrijkskunde, geschiedenis en biologie te schrappen. Heb je niks aan.

En dat is allemaal tot daaraan toe prima. Wil je dat alle herinnering aan je eigen wortels verdwijnt, go nuts. Maar als die 'progressieve' types vervolgens met een soort tenenkrommend fetisjisme alles wat níet Nederlands is bejubelen en bewieroken, en in hun 'inclusiekruistocht' vooral het eigene zoveel mogelijk willen uitwissen om maar niet 'te kwetsen', kan ik enkel facepalmen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 december 2023 @ 18:51:00 #210
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211517597
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vooral in de zogenaamd 'progressieve' hoek heerst er al jaren een enorme afkeer tegen het eigene, of het nu de Nederlandse vlag, haar cultuur, haar tradities of zelfs het volk betreft, het wordt sinds het overwaaien van allerlei rotzooi uit de VS (identiteitspolitiek) stelselmatig bekritiseerd, geridiculiseerd, gebagatelliseerd dan wel weggemoffeld. Het is allemaal kolonialisme, slavernij, wit privilege, boertig, dommig en vooral vergeven van spruitjeslucht, Nederland.

Het verbaast me al jaren hoe weinig interesse veel Nederlanders hebben in hun eigen geschiedenis, die van hun voorouders. Of, ook weer niet. Meng hyperindividualisme met rendementsdenken en plat utilisme, en alles wat zich niet vertaalt naar persoonlijke behoeftebevrediging (en dat liefst direct) dan wel financieel nut, kan bij het grof vuil. Reden dat men bij de cito ook maar besloten heeft aardrijkskunde, geschiedenis en biologie te schrappen. Heb je niks aan.

En dat is allemaal tot daaraan toe prima. Wil je dat alle herinnering aan je eigen wortels verdwijnt, go nuts. Maar als die 'progressieve' types vervolgens met een soort tenenkrommend fetisjisme alles wat níet Nederlands is bejubelen en bewieroken, en in hun 'inclusiekruistocht' vooral het eigene zoveel mogelijk willen uitwissen om maar niet 'te kwetsen', kan ik enkel facepalmen.
HET VOLK. Schei toch uit met dat vermoeiende gelul.
Dit, dus.
  maandag 4 december 2023 @ 18:57:13 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211517654
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
HET VOLK. Schei toch uit met dat vermoeiende gelul.
Wat een nietszeggende reactie op een inhoudelijke post. Maar gezien afzender weinig verrassend.

Mocht je verder bezwaren hebben tegen het woord 'het volk', zou ik Mevr. Gloria Wekker en/of Dhr. J. Luytendijk even aanschrijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211517658
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 18:36 schreef superniger het volgende:
Gewoon in en in triest van hem.
Toen was hij kwaad en moest de onderste steen boven komen.

Jammer dat hij niet ziek bleef, hoewel je je moet afvragen of hij wel beter is.
pi_211517672
Wat valt Omtzigt door de mand.

Niet op hem gestemd, maar zag hem wel als een goeie toevoeging.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211517684
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2023 18:35 schreef HowardRoark het volgende:
En spreek je Nederlands met een 'harde G' [...] Zie ook daar de invloed van Joden in Nederland.
Waar haal je vandaan dat onze harde G van Hebreeuwse/Jiddische oorsprong is?
  maandag 4 december 2023 @ 19:00:08 #215
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211517687
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 18:36 schreef superniger het volgende:
Dit moet haast wel een bewussie geweest zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211517701
quote:

Dit. Panta rhei, mensen. En dat steeds sneller.
  maandag 4 december 2023 @ 19:02:12 #217
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211517707
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat een nietszeggende reactie op een inhoudelijke post. Maar gezien afzender weinig verrassend.

Mocht je verder bezwaren hebben tegen het woord 'het volk', zou ik Mevr. Gloria Wekker en/of Dhr. J. Luytendijk even aanschrijven.
Het is geen inhoudelijke post. Het is gelul in de ruimte, zoals we gewend zijn van een conservatief figuur. De Vlag, Het Volk, De Tradities, verder komt het ook echt nooit. Alles wat afwijkt is eng en vooruitgang vér van wegblijven, want stel je toch eens voor dat je buiten de gemeentegrenzen moet gaan kijken.
Dit, dus.
  maandag 4 december 2023 @ 19:03:20 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211517715
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het is geen inhoudelijke post. Het is gelul in de ruimte, zoals we gewend zijn van een conservatief figuur. De Vlag, Het Volk, De Tradities, verder komt het ook echt nooit. Alles wat afwijkt is eng en vooruitgang vér van wegblijven, want stel je toch eens voor dat je buiten de gemeentegrenzen moet gaan kijken.
Ik conservatief?

_O- _O- :W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 december 2023 @ 19:07:35 #219
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211517747
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik conservatief?

_O- _O- :W
Ja :W
Dit, dus.
  maandag 4 december 2023 @ 19:08:06 #220
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_211517749
quote:

Van een verzuilde maatschappij in zestig jaar ontwikkeld naar een open vrije samenleving waar iedereen zichzelf kan en mag zijn. Ik wil dat graag zo houden.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 4 december 2023 @ 19:08:25 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211517750
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja :W
Noem eens wat van mijn conservatieve standpunten.

Echt... meneer heeft ineens een mening over 'conservatieven' en hoe 'eng' zij 'andere dingen' vinden... Nu wel.

_O- :W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 december 2023 @ 19:12:33 #222
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211517795
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Noem eens wat van mijn conservatieve standpunten.

Echt... meneer heeft ineens een mening over 'conservatieven' en hoe 'eng' zij 'andere dingen' vinden... Nu wel.

_O- :W
Geen idee wat je probeert te zeggen, maar je hoeft niet op je pik te zijn getrapt? Geeft niks :)
Dit, dus.
  maandag 4 december 2023 @ 19:14:22 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211517810
quote:

[..]
Wat zijn kaantjes?
:')

Google stuk?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 december 2023 @ 19:18:26 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211517856
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Geen idee wat je probeert te zeggen, maar je hoeft niet op je pik te zijn getrapt? Geeft niks :)
Komt er ook nog iets inhoudelijks?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 december 2023 @ 19:20:13 #225
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211517876
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Komt er ook nog iets inhoudelijks?
Daar begon ik mee. Met dat oeverloze conservatieve gelul van je. En hoe vermoeiend ik dat vind. En daarna komt natuurlijk het ontkennen vanuit jouw kant, dus ik weet niet zo goed wat je nog meer van me wilt weten.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')