Wat zijn kaantjes?quote:Op maandag 4 december 2023 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:
De maatschappij verandert nou eenmaal continu. Een broodje shoarma na het stappen is inmiddels Nederlandser dan kaantjes op brood. Als ik nu ineens in het Nederland van de jaren '50 terecht zou komen, zou ik me daar net zo misplaatst en exotisch voelen als anno 2023 in Marrakesh of Tokio.
Is het erg dat de maatschappij verandert? Ik vind van niet. Anders zouden we nog steeds in plaggenhutten Hercules Magusanus aanbidden. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Sure maar of een sterk groeiende conservatief en dominant idealisme genaamd islam de juiste verandering is. I dunno know, man.quote:Op maandag 4 december 2023 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:
De maatschappij verandert nou eenmaal continu. Een broodje shoarma na het stappen is inmiddels Nederlandser dan kaantjes op brood. Als ik nu ineens in het Nederland van de jaren '50 terecht zou komen, zou ik me daar net zo misplaatst en exotisch voelen als anno 2023 in Marrakesh of Tokio.
Is het erg dat de maatschappij verandert? Ik vind van niet. Anders zouden we nog steeds in plaggenhutten Hercules Magusanus aanbidden. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Ik heb geen idee wat een Joodse cultuur is. De joden zijn heel divers, van orthodox tot bijna westers.quote:Op maandag 4 december 2023 18:13 schreef probeer het volgende:
En hoe ziet die Joodse cultuur in Europa er dan precies uit trouwens? Eeuwenlang antisemitisme, waarbij we uiteindelijk in West Europa de afgelopen paar decennia uitgekomen zijn op een 'soort van tolereren maar ze nog steeds raar aankijken'?
Lekkerquote:
Het jodendom en christendom is niet in een woestijn bedacht... Oh wacht...quote:Op maandag 4 december 2023 17:29 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Een kerk op een dorpsplein, dat is typisch Nederlands.
Het christendom is ook typisch Nederlands.
In en rondom de Veluwe, denk aan dorpen als Oldebroek, Nunspeet, Barneveld, maar ook in Overijssel Staphorst, Genemuiden, Grafhorst en IJsselmuiden ademen het christendom.
[ link | afbeelding ]
Dit is hoe een moskee eruit ziet:
[ link | afbeelding ]
De islam is een woestijnreligie, en nee dat is niet discriminerend, het is letterlijk een religie bedacht in de woestijn, namelijk uit Saudi Arabië (Mekka en Medina)
Een moskee hoort in tegenstelling tot het christendom totaal niet bij Nederland.
Je kan geen moslim zijn, en ook claimen dat je een 'Hollander' bent..
Daarom wil Geert Wilders onze eigen geloven... Het christendom en Jodendom behouden... De dominantie dan van deze geloven, en de Islam zo klein mogelijk houden, simpelweg omdat de laatste religie niet bij Nederland hoort.
De eerste moskee is ergens in 1950 geopend.... Daarvoor had Nederland 0 moskeeën.
Het is een geïmporteerde religie.
Gebakken stukjes spekvet.quote:
Tot de Tweede Wereldoorlog floreerde het Jodendom in Europa en ook in Nederland. Menig stad had kerken én synagoges. Zie bijvoorbeeld hier de Joodse gemeenschappen van toen in Nederland, die aanwezigheid was dus behoorlijk.quote:Op maandag 4 december 2023 18:13 schreef probeer het volgende:
En hoe ziet die Joodse cultuur in Europa er dan precies uit trouwens? Eeuwenlang antisemitisme, waarbij we uiteindelijk in West Europa de afgelopen paar decennia uitgekomen zijn op een 'soort van tolereren maar ze nog steeds raar aankijken'?
Vooral in de zogenaamd 'progressieve' hoek heerst er al jaren een enorme afkeer tegen het eigene, of het nu de Nederlandse vlag, haar cultuur, haar tradities of zelfs het volk betreft, het wordt sinds het overwaaien van allerlei rotzooi uit de VS (identiteitspolitiek) stelselmatig bekritiseerd, geridiculiseerd, gebagatelliseerd dan wel weggemoffeld. Het is allemaal kolonialisme, slavernij, wit privilege, boertig, dommig en vooral vergeven van spruitjeslucht, Nederland.quote:
HET VOLK. Schei toch uit met dat vermoeiende gelul.quote:Op maandag 4 december 2023 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral in de zogenaamd 'progressieve' hoek heerst er al jaren een enorme afkeer tegen het eigene, of het nu de Nederlandse vlag, haar cultuur, haar tradities of zelfs het volk betreft, het wordt sinds het overwaaien van allerlei rotzooi uit de VS (identiteitspolitiek) stelselmatig bekritiseerd, geridiculiseerd, gebagatelliseerd dan wel weggemoffeld. Het is allemaal kolonialisme, slavernij, wit privilege, boertig, dommig en vooral vergeven van spruitjeslucht, Nederland.
Het verbaast me al jaren hoe weinig interesse veel Nederlanders hebben in hun eigen geschiedenis, die van hun voorouders. Of, ook weer niet. Meng hyperindividualisme met rendementsdenken en plat utilisme, en alles wat zich niet vertaalt naar persoonlijke behoeftebevrediging (en dat liefst direct) dan wel financieel nut, kan bij het grof vuil. Reden dat men bij de cito ook maar besloten heeft aardrijkskunde, geschiedenis en biologie te schrappen. Heb je niks aan.
En dat is allemaal tot daaraan toe prima. Wil je dat alle herinnering aan je eigen wortels verdwijnt, go nuts. Maar als die 'progressieve' types vervolgens met een soort tenenkrommend fetisjisme alles wat níet Nederlands is bejubelen en bewieroken, en in hun 'inclusiekruistocht' vooral het eigene zoveel mogelijk willen uitwissen om maar niet 'te kwetsen', kan ik enkel facepalmen.
Wat een nietszeggende reactie op een inhoudelijke post. Maar gezien afzender weinig verrassend.quote:Op maandag 4 december 2023 18:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
HET VOLK. Schei toch uit met dat vermoeiende gelul.
Gewoon in en in triest van hem.quote:
Waar haal je vandaan dat onze harde G van Hebreeuwse/Jiddische oorsprong is?quote:Op maandag 4 december 2023 18:35 schreef HowardRoark het volgende:
En spreek je Nederlands met een 'harde G' [...] Zie ook daar de invloed van Joden in Nederland.
Dit moet haast wel een bewussie geweest zijn.quote:
Dit. Panta rhei, mensen. En dat steeds sneller.quote:Op maandag 4 december 2023 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:
Het is geen inhoudelijke post. Het is gelul in de ruimte, zoals we gewend zijn van een conservatief figuur. De Vlag, Het Volk, De Tradities, verder komt het ook echt nooit. Alles wat afwijkt is eng en vooruitgang vér van wegblijven, want stel je toch eens voor dat je buiten de gemeentegrenzen moet gaan kijken.quote:Op maandag 4 december 2023 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat een nietszeggende reactie op een inhoudelijke post. Maar gezien afzender weinig verrassend.
Mocht je verder bezwaren hebben tegen het woord 'het volk', zou ik Mevr. Gloria Wekker en/of Dhr. J. Luytendijk even aanschrijven.
Ik conservatief?quote:Op maandag 4 december 2023 19:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is geen inhoudelijke post. Het is gelul in de ruimte, zoals we gewend zijn van een conservatief figuur. De Vlag, Het Volk, De Tradities, verder komt het ook echt nooit. Alles wat afwijkt is eng en vooruitgang vér van wegblijven, want stel je toch eens voor dat je buiten de gemeentegrenzen moet gaan kijken.
Van een verzuilde maatschappij in zestig jaar ontwikkeld naar een open vrije samenleving waar iedereen zichzelf kan en mag zijn. Ik wil dat graag zo houden.quote:Op maandag 4 december 2023 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:
Noem eens wat van mijn conservatieve standpunten.quote:
Geen idee wat je probeert te zeggen, maar je hoeft niet op je pik te zijn getrapt? Geeft niksquote:Op maandag 4 december 2023 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens wat van mijn conservatieve standpunten.
Echt... meneer heeft ineens een mening over 'conservatieven' en hoe 'eng' zij 'andere dingen' vinden... Nu wel.
![]()
![]()
quote:
Komt er ook nog iets inhoudelijks?quote:Op maandag 4 december 2023 19:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Geen idee wat je probeert te zeggen, maar je hoeft niet op je pik te zijn getrapt? Geeft niks
Daar begon ik mee. Met dat oeverloze conservatieve gelul van je. En hoe vermoeiend ik dat vind. En daarna komt natuurlijk het ontkennen vanuit jouw kant, dus ik weet niet zo goed wat je nog meer van me wilt weten.quote:Op maandag 4 december 2023 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Komt er ook nog iets inhoudelijks?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |