abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP zondag 3 december 2023 @ 21:40:11 #151
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211510742
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 21:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of niet willen zien.

Anyway, kennelijk mogen mensen anno 2023 niet meer deugen.
Wanneer is er dan gedemonstreerd tegen een voornamelijk linkse verkiezingsuitslag?

[ Bericht 0% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 03-12-2023 22:05:52 ]
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 3 december 2023 @ 22:09:13 #152
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211511064
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 21:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Wanneer is er dan gedemonstreerd tegen een voornamelijk linkse verkiezingsuitslag?
Demonstreert men dan tegen de uitslag? Of tegen de standpunten van de nu grootste partij?
  zondag 3 december 2023 @ 22:15:29 #153
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211511105
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 21:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
DENK :')
Je weet wel wat voor vlees je in de kuip hebt
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP zondag 3 december 2023 @ 22:16:52 #154
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211511116
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 22:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je weet wel wat voor vlees je in de kuip hebt
Geen spareribs in ieder geval.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211511214
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wacht even, is Wilders ook tegen Christelijke scholen of zijn het alleen Islamitische scholen?
quote:
De PVV wil voor u:
• We leggen grondwettelijk vast dat onze Joods-christelijke en humanistische wortels de dominante en leidende cultuur vormen in Nederland
Ik gok alleen islamitische scholen. Lekker morrelen aan de godsdienst- en onderwijsvrijheid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211511244
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 21:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Toch wel verwonderlijk dat er nu door alle deugers moet worden gedemonstreerd tegen een democratisch gestemde uitslag. Ik heb dat niet eerder gezien.
Over een tijdje wordt de PVV zo groot, dat rechts-conservatief het nieuwe deugen wordt.
  maandag 4 december 2023 @ 15:38:48 #157
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211515969
https://nos.nl/l/2500285#UPDATE-container-73855938

Grootste vraag momenteel is denk ik hoeveel de PVV inbindt. Niet of de partijen het heel hard gaan proberen.
  maandag 4 december 2023 @ 15:46:56 #158
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211516048
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2023 20:24 schreef HowardRoark het volgende:
:')_!

Uiteraard een journalist en universitair docent.

[ twitter ]
  maandag 4 december 2023 @ 16:12:15 #159
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_211516321
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2023 22:28 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Ik gok alleen islamitische scholen. Lekker morrelen aan de godsdienst- en onderwijsvrijheid.
Ik heb dat gelul van 'de Joods-christelijke en humanistische cultuur' ook altijd maar onzinnig gevonden. Tot vrij recent (laat ik zeggen, tot 1945) wilde het gros van de Nederlanders het liefst zo min mogelijk met Joden te maken en maakten het aantal Joden niet meer dan 1~2% van de bevolking op. Humanisme is vooral een reactie tégen het Christendom en de dogma's die dat met zich meebrengt, dus hoe die twee dingen zich met elkaa rijmen, dat begrijp ik ook niet zo goed (als die twee zaken zich al met elkaar laten rijmen, dat is dat vooral omdat het Christendom door de eeuwen heen water bij de wijn heeft gedaan).
Verder is cultuur nogal een vloeibaar iets (hè, de jaren zeventig zien er bijvoorbeeld al heel anders uit dan de jaren vijftig, de jaren negentig weer heel anders dan de jaren zeventig) en dat komt écht niet doordat er opeens zoveel islamieten het land in komen. De culturele druk die vanuit die bevolkingsgroepen uitgaat is miniem. De culturele druk van het westen op de islamitische landen (en ook de culture druk op islamieten in Nederland) is vele malen groter. Het komt niet zo vaak voor dat als Boukje eens een meisje met een hoofddoek rond ziet lopen opeens denkt: 'Dat wil ik ook'.
Ik snap er geen reet van dat zoiets in een Grondwet vast gelegd zou moeten worden, al was het alleen al omdat een Grondwet helemaal niet tot doel heeft om zulke dingen vast te leggen. Dat gaat toch vooral om de (juridische) verhoudingen tussen overheid, burgers en welke rechten en plichten deze hebben. Vastleggen dat we Jood-Christelijke humanisten zijn - wat ik ook helemaal niet ben - lijkt me daar vrij weinig aan bijdragen, of verder zelfs, nogal afbreuk doen aan mijn vrijheid - die ik nu nog wel geniet - te geloven en te belijden hoe ik dat zelf wil.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_211516446
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:12 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik heb dat gelul van 'de Joods-christelijke en humanistische cultuur' ook altijd maar onzinng gevonden. Tot vrij recent (laat ik zeggen, tot 1945) wilde het gros van de Nederlanders het liefst zo min mogelijk met Joden te maken en maakten het aantal Joden niet meer dan 1~2% van de bevolking op. Humanisme is vooral een reactie tégen het Christendom en de dogma's die dat met zich meebrengt, dus hoe die twee dingen zich met elkaa rijmen, dat begrijp ik ook niet zo goed (als die twee zaken zich al met elkaar laten rijmen, dat is dat vooral omdat het Christendom door de eeuwen heen water bij de wijn heeft gedaan).
Verder is cultuur nogal een vloeibaar iets (hè, de jaren zeventig zien er bijvoorbeeld al heel anders uit dan de jaren vijftig, de jaren negentig weer heel anders dan de jaren zeventig) en dat komt écht niet doordat er opeens zoveel islamieten het land in komen. De culturele druk die vanuit die bevolkingsgroepen uitgaat is miniem. De culturele druk van het westen op de islamitische landen (en ook de culture druk op islamieten in Nederland) is vele malen groter. Het komt niet zo vaak voor dat als Boukje eens een meisje met een hoofddoek rond ziet lopen opeens denkt: 'Dat wil ik ook'. Ik snap er geen reet van dat zoiets in een Grondwet vast gelegd zou moeten worden, al was het alleen al omdat een Grondwet helemaal niet tot doel heeft om zulke dingen vast te leggen.
Volmondig mee eens.

En het ís ook gruwelijke onzin.

Geert rept over onze humanistisch cultuur, maar wijst vervolgens echt álles af wat het Nederlands humanisme aanhangt en hoe het zich definieert. De PVV gaat echt recht tegen het humanisme in, en doet al haar waarden af als onzin en/of linkse hobby's.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 04-12-2023 16:31:32 ]
  maandag 4 december 2023 @ 16:38:59 #161
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211516547
Ja onze cultuur is tegenwoordig zo vloeibaar dat we paaseieren verstopeieren moeten noemen. Of de kerstboom een winterboom.

Want stel dat je eens voor dat een bepaalde geimporteerde groepering aanstoot neemt aan onze cultuur.
pi_211516602
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:38 schreef Cpt.Crow het volgende:
Ja onze cultuur is tegenwoordig zo vloeibaar dat we paaseieren verstopeieren moeten noemen. Of de kerstboom een winterboom.

Want stel dat je eens voor dat een bepaalde geimporteerde groepering aanstoot neemt aan onze cultuur.
Je spreekt over “we”, doe je dat zelf ook? Want ik hoor het nergens.
  maandag 4 december 2023 @ 16:49:08 #163
319979 Fok-it
All is well
pi_211516635
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2023 16:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Behalve op FOK! nog nooit gehoord inderdaad.

Na lang zoeken 1 artikel vinden en dat als norm gebruiken om je gepolariseerde wereldbeeld te kunnen bevestigen :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 4 december 2023 @ 16:49:25 #164
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211516639
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2023 16:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bij steeds meer bedrijven is dit het geval ja. Geen kerstboom meer want wellicht boze gezichten.

Maar die boze gezichten zijn in de praktijk vrijwel exclusief van moslims of links-progressieven die een stijfje krijgen van zogenaamd deugen en inclusief zijn.
pi_211516770
quote:

Dat is vanwege marketing. Veel mensen vieren geen Pasen dus door het verstopeieren te noemen proberen ze een breder publiek aan te spreken. Zelfde geldt voor Kerst, waarbij men ook nog eens eerder kan beginnen met de verkoop door het winterboom te noemen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211516868
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat is vanwege marketing. Veel mensen vieren geen Pasen dus door het verstopeieren te noemen proberen ze een breder publiek aan te spreken. Zelfde geldt voor Kerst, waarbij men ook nog eens eerder kan beginnen met de verkoop door het winterboom te noemen.
Klopt, en de kerststol heet nu feeststol en is meerdere malen per jaar verkrijgbaar.
En ik zag vorige week Sinterklaas eitjes, wat gewoon paaseitjes zijn met een sint als folietje.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 4 december 2023 @ 17:29:45 #167
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211516926
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:12 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik heb dat gelul van 'de Joods-christelijke en humanistische cultuur' ook altijd maar onzinnig gevonden. Tot vrij recent (laat ik zeggen, tot 1945) wilde het gros van de Nederlanders het liefst zo min mogelijk met Joden te maken en maakten het aantal Joden niet meer dan 1~2% van de bevolking op. Humanisme is vooral een reactie tégen het Christendom en de dogma's die dat met zich meebrengt, dus hoe die twee dingen zich met elkaa rijmen, dat begrijp ik ook niet zo goed (als die twee zaken zich al met elkaar laten rijmen, dat is dat vooral omdat het Christendom door de eeuwen heen water bij de wijn heeft gedaan).
Verder is cultuur nogal een vloeibaar iets (hè, de jaren zeventig zien er bijvoorbeeld al heel anders uit dan de jaren vijftig, de jaren negentig weer heel anders dan de jaren zeventig) en dat komt écht niet doordat er opeens zoveel islamieten het land in komen. De culturele druk die vanuit die bevolkingsgroepen uitgaat is miniem. De culturele druk van het westen op de islamitische landen (en ook de culture druk op islamieten in Nederland) is vele malen groter. Het komt niet zo vaak voor dat als Boukje eens een meisje met een hoofddoek rond ziet lopen opeens denkt: 'Dat wil ik ook'.
Ik snap er geen reet van dat zoiets in een Grondwet vast gelegd zou moeten worden, al was het alleen al omdat een Grondwet helemaal niet tot doel heeft om zulke dingen vast te leggen. Dat gaat toch vooral om de (juridische) verhoudingen tussen overheid, burgers en welke rechten en plichten deze hebben. Vastleggen dat we Jood-Christelijke humanisten zijn - wat ik ook helemaal niet ben - lijkt me daar vrij weinig aan bijdragen, of verder zelfs, nogal afbreuk doen aan mijn vrijheid - die ik nu nog wel geniet - te geloven en te belijden hoe ik dat zelf wil.
Een kerk op een dorpsplein, dat is typisch Nederlands.

Het christendom is ook typisch Nederlands.

In en rondom de Veluwe, denk aan dorpen als Oldebroek, Nunspeet, Barneveld, maar ook in Overijssel Staphorst, Genemuiden, Grafhorst en IJsselmuiden ademen het christendom.

Dit is hoe een moskee eruit ziet:

De islam is een woestijnreligie, en nee dat is niet discriminerend, het is letterlijk een religie bedacht in de woestijn, namelijk uit Saudi Arabië (Mekka en Medina)

Een moskee hoort in tegenstelling tot het christendom totaal niet bij Nederland.

Je kan geen moslim zijn, en ook claimen dat je een 'Hollander' bent..

Daarom wil Geert Wilders onze eigen geloven... Het christendom en Jodendom behouden... De dominantie dan van deze geloven, en de Islam zo klein mogelijk houden, simpelweg omdat de laatste religie niet bij Nederland hoort.

De eerste moskee is ergens in 1950 geopend.... Daarvoor had Nederland 0 moskeeën.

Het is een geïmporteerde religie.
  maandag 4 december 2023 @ 17:33:21 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211516952
quote:

Het zijn allemaal kleine pogingen om de cultuur stapsgewijs te veranderen. Immers, alles wat eeuwenlang tot de Westerse en Europese culturen behoorde moet worden vervangen door dingen niet dit niet zijn.

Daarom vind men het prima om christelijke feestdagen een draai te geven zodat het diens oorspronkelijke karakter verliest en is het ook geen probleem als Chanoeka vanwege 'veiligheidsredenen' niet meer openlijk kan worden gevierd. Het Suikerfeest, de Ramadan en Keti Koti kunnen daarentegen niet genoeg aandacht worden gegeven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 4 december 2023 @ 17:33:45 #169
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211516956
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:29 schreef BMW1993 het volgende:

[..]

In en rondom de Veluwe, denk aan dorpen als Oldebroek, Nunspeet, Barneveld, maar ook in Overijssel Staphorst, Genemuiden, Grafhorst en IJsselmuiden ademen het christendom.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

De islam is een woestijnreligie, en nee dat is niet discriminerend, het is letterlijk een religie bedacht in de woestijn, namelijk uit Saudi Arabië (Mekka en Medina)

Een moskee hoort in tegenstelling tot het christendom totaal niet bij Nederland.

Daarom wil Geert Wilders onze eigen geloven... Het christendom en Jodendom behouden... De dominantie dan van deze geloven, en de Islam zo klein mogelijk houden, simpelweg omdat de laatste religie niet bij Nederland hoort.

De eerste moskee is ergens in 1950 geopend.... Daarvoor had Nederland 0 moskeeën.

En Jodendom niet, wou je zeggen? Of Christendom? Het komt allemaal uit diezelfde regio. Als je onze eigen geloven wilt vasthouden, zul je Balder en Wodan weer van stal moeten halen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 4 december 2023 @ 17:37:29 #170
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211516981
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Nunspeter hier, het geloof zou best wat minder mogen op sommige vlakken. Als de gemeenschap groot genoeg is zou men hier ook gewoon een Moskee moeten neerzetten.

Waar denk je precies dat het christelijke geloof zijn oorsprong heeft dan? Urk?
  maandag 4 december 2023 @ 17:40:03 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211516996
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En Jodendom niet, wou je zeggen? Of Christendom? Het komt allemaal uit diezelfde regio. Als je onze eigen geloven wilt vasthouden, zul je Balder en Wodan weer van stal moeten halen.
Zowel het Jodendom als het christendom zijn al eeuwen onderdeel van de culturen in het Westen en Europa en hebben deze ook sterk beïnvloed en vormgegeven. En dan vooral het christendom natuurlijk. De Islam niet, die was tot vijftig jaar geleden eigenlijk alleen buiten het Westen en Europa te vinden. Islamtische samenlevingen en culturen zien er dan ook totaal anders uit dan de Westerse.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 4 december 2023 @ 17:40:12 #172
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_211516998
even hier in Nederland paar jaartjes mijn zakken vullen dan naar Korea of Japan vertoeven. Klaar met al die azielzoekers/gelukszoekers hier. En ook met de welbekende kansenparels :') je land gaat met dit tempo naar de tering
graag op anoniem
  maandag 4 december 2023 @ 17:40:19 #173
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211517001
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Lijkt me prima !
pi_211517016
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2023 17:40 schreef KingRoland het volgende:
even hier in Nederland paar jaartjes mijn zakken vullen dan naar Korea of Japan vertoeven. Klaar met al die azielzoekers/gelukszoekers hier. En ook met de welbekende kansenparels :') je land gaat met dit tempo naar de tering
Jij bent dan daar waar je hier over klaagt.
  maandag 4 december 2023 @ 17:42:08 #175
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_211517020
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
ik blijf tenslotte een Nederlander. Klagen is nummer 1 sport.
graag op anoniem
  maandag 4 december 2023 @ 17:46:42 #176
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211517046
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Vergeet ook niet dat moslims maar 6% van de Nederlandse bevolking vormen.

Maar doordat het zo'n dominante mannencultuur is lijkt het alsof steden en wijken veranderen in het midden-oosten. Met protserige en luidruchtige moskeeen, vrouwen en mannen in gewaden, islamitische scholen etc.

Ze zorgen er groot en deels zelf voor dat mensen daar genoeg van krijgen.

Maar je mag als autochtoon daar geen gevoel bij hebben. Als je Nederland een klein beetje Nederland wil laten blijven ben je direct xenofoob of racist. Maar goed de uitslag van de verkiezingen zegt genoeg.

De stilzwijgende minderheid zegt in het stemhokje gewoon tot hier en niet verder.
  maandag 4 december 2023 @ 17:47:15 #177
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211517049
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2023 17:40 schreef KingRoland het volgende:
Ach ik woon in Korea een deel van het jaar. Daar hebben ze evengoed hun eigen 'Marokkanen'. Alleen zijn het dan Chinezen en mensen uit de Filipijnen enzo, die overal de schuld van krijgen. In feite precies dezelfde riedeltjes: "Alleen de mannen komen. Ze vallen vrouwen lastig. Integreren niet". Etc.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 4 december 2023 @ 17:48:00 #178
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211517057
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als hij daar zonder enige opleiding heen zou gaan, weigeren de taal te leren, zich onbeschoft en asociaal zou opstellen en al snel in de criminaliteit zou belanden, dan wel ja. Dat is namelijk het vaste patroon met veel kansenparels in Europa. Die blijken in te veel gevallen helaas niet integreerbaar.

De realiteit is dat je prima het argument kunt maken dat landen als Zuid-Korea of Japan behoorlijk Westers georiënteerd zijn en daarom meer gemeen hebben met het Westen dan bijvoorbeeld Marokko, Eritrea of Syrië. Integratie zal om die reden ook makkelijker verlopen.
  maandag 4 december 2023 @ 17:48:02 #179
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211517058
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2023 17:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zowel het Jodendom als het christendom zijn al eeuwen onderdeel van de culturen in het Westen en Europa en hebben deze ook sterk beïnvloed en vormgegeven. En dan vooral het christendom natuurlijk. De Islam niet, die was tot vijftig jaar geleden eigenlijk alleen buiten het Westen en Europa te vinden. Islamtische samenlevingen en culturen zien er dan ook totaal anders uit dan de Westerse.
De huidige maatschappij is vooral vormgegeven door atheïsme lijkt me. In mijn optiek moeten zowel de christenen als de moslims de ruimte krijgen hun geloof te belijden. Dit wel binnen de perken en voor hunzelf. Aan de andere kant kan de rest wel een beetje rekening houden met gelovigen.

Wat we niet moeten doen is het ene geloof meer ruimte geven dan een ander. Hier niet en ook niet in een zeker ander conflict oostelijker van hier.
  maandag 4 december 2023 @ 17:48:13 #180
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_211517059
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2023 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ach ik woon in Korea een deel van het jaar. Daar hebben ze evengoed hun eigen 'Marokkanen'. Alleen zijn het dan Chinezen en mensen uit de Filipijnen enzo, die overal de schuld van krijgen.
Klopt, elk land heeft wel dat soort figuren maar liever hun dan Marokkanen/Turken. althans die zich misdragen dan. Die Chinezen gedragen zich als keurige burgers in vergelijking met onze kansenparels, dat kan ik wel zeggen.
graag op anoniem
  maandag 4 december 2023 @ 17:51:20 #181
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_211517090
En dezelfde groep proberen nog te integreren, bijv in korea omdat het zo hip is (K-wave). Dat is ook het grootste verschil. Het is niet wij tegen hun, terwijl de kansenparels hier dat wel vaker hebben.
graag op anoniem
  maandag 4 december 2023 @ 17:54:16 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211517118
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:48 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
De huidige maatschappij is vooral vormgegeven door atheïsme lijkt me. In mijn optiek moeten zowel de christenen als de moslims de ruimte krijgen hun geloof te belijden. Dit wel binnen de perken en voor hunzelf. Aan de andere kant kan de rest wel een beetje rekening houden met gelovigen.

Wat we niet moeten doen is het ene geloof meer ruimte geven dan een ander. Hier niet en ook niet in een zeker ander conflict oostelijker van hier.
De Westerse cultuur is sterk beïnvloed door Joods-Christelijke elementen. En er zijn hier inmiddels nota bene meer dan 500 moskeeën, dus moslims hebben ruimte zat om hun geloof te praktiseren. Maar dat is iets anders actief de Joods-Christelijke weg proberen te drukken en aanpassen en andere culturen, zoals de Islamtische, proberen te etaleren. En dit is dus net wat we in sommige Westerse landen steeds meer een trend zien worden.
  maandag 4 december 2023 @ 17:55:26 #183
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211517125
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2023 17:48 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Klopt, elk land heeft wel dat soort figuren maar liever hun dan Marokkanen/Turken. althans die zich misdragen dan.
Mwah hun beeld van Chinezen is weer dat ze vrouwen ontvoeren naar China (om mee te trouwen) aan de ene kant, en massaal vastgoed opkopen aan de andere kant.

Maar 'voordeel' van Aziatische culturen is wellicht inderdaad dat het meer om eer draait. Dus op straat zal men niet snel iets flikken. Daarom zijn Korea en Japan ook extreem veilig (op straat dus). Ben nog nooit hangjongeren tegen gekomen bijvoorbeeld :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211517128
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

In tegenstelling tot de naaldbossen waar Jezus en Mozes rond hingen?
pi_211517133
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2023 17:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt. Maar dan dient hij dat te zeggen en niet aan te komen met onzin over waar het oorspronkelijk bedacht is.
  maandag 4 december 2023 @ 17:56:33 #186
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211517135
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2023 17:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Westerse cultuur is sterk beïnvloed door Joods-Christelijke elementen. En er zijn hier inmiddels nota bene meer dan 500 moskeeën, dus moslims hebben ruimte zat om hun geloof te praktiseren. Maar dat is iets anders actief de Joods-Christelijke weg proberen te drukken en aanpassen en andere culturen, zoals de Islamtische, proberen te etaleren. En dit is dus net wat we in sommige Westerse landen steeds meer een trend zien worden.
Waarom geef je de slinkende kerkgemeenschappen niet de schuld? Mensen die van het geloof afstappen zijn wat dat betreft meer van invloed dan die moslims die vaak meer met het geloof doen en daar een plekkie voor zoeken.
  maandag 4 december 2023 @ 17:57:03 #187
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_211517141
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2023 17:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Mwah hun beeld van Chinezen is weer dat ze vrouwen ontvoeren naar China (om mee te trouwen) aan de ene kant, en massaal vastgoed opkopen aan de andere kant.

Maar 'voordeel' van Aziatische culturen is wellicht inderdaad dat het meer om eer draait. Dus op straat zal men niet snel iets flikken. Daarom zijn Korea en Japan ook extreem veilig (op straat dus). Ben nog nooit hangjongeren tegen gekomen bijvoorbeeld :P
Klopt helemaal wat je zegt hier. Wellicht schreef ik zelf iets te enthousiast over Korea, maarja je begrijpt wat ik bedoel :)
graag op anoniem
  maandag 4 december 2023 @ 18:02:37 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211517180
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Het zou in theorie nog maar zo kunnen, in Galilea heb je bijvoorbeeld de nodige naaldbomen.
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Waarom geef je de slinkende kerkgemeenschappen niet de schuld? Mensen die van het geloof afstappen zijn wat dat betreft meer van invloed dan die moslims die vaak meer met het geloof doen en daar een plekkie voor zoeken.
Omdat secularisering dus iets anders is dan bewust de restanten van de Joods-Christelijke cultuur in het Westen weg proberen te drukken en andere (religieuze) culturen te etaleren. Dit zijn gewoon keuzes.
  maandag 4 december 2023 @ 18:03:06 #189
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211517182
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Er is een heel Bijbelboek dat gaat over Mozes, die 40 jaar door de woestijn paradeerde. Dus het wegzetten van alleen de islam als een woestijngodsdienst is inderdaad ietwat dubieus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211517188
We hebben volgens mij tientallen jaren ons best gedaan om die verdrukkende christelijke en joodse cultuur weg te doen en sommige hier willen volgens mij de verzuiling weer terug brengen _O-
  maandag 4 december 2023 @ 18:04:20 #191
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211517194
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2023 18:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zou in theorie nog maar zo kunnen, in Galilea heb je bijvoorbeeld de nodige naaldbomen.
[..]
Omdat secularisering dus iets anders is dan bewust de restanten van de Joods-Christelijke cultuur in het Westen weg proberen te drukken en andere (religieuze) culturen te etaleren. Dit zijn gewoon keuzes.
Wie probeert dat dan?
pi_211517222
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2023 18:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Ok, maar dan wil Geert dus geen humanisme (oa erkenning van de gelijkwaardigheid van alle geloven en culturen).
  maandag 4 december 2023 @ 18:06:43 #193
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211517225
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Er is een heel Bijbelboek dat gaat over Mozes, die 40 jaar door de woestijn paradeerde. Dus het wegzetten van alleen de islam als een woestijngodsdienst is inderdaad ietwat dubieus.
En daarvoor al Abraham, dat was ook gewoon de een of andere nomade.
  maandag 4 december 2023 @ 18:07:28 #194
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211517231
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:06 schreef probeer het volgende:

[..]
Ok, maar dan wil Geert dus geen humanisme (oa erkenning van de gelijkwaardigheid van alle geloven en culturen).
Goh !
  maandag 4 december 2023 @ 18:08:41 #195
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211517248
quote:
13s.gif Op maandag 4 december 2023 17:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn allemaal kleine pogingen om de cultuur stapsgewijs te veranderen. Immers, alles wat eeuwenlang tot de Westerse en Europese culturen behoorde moet worden vervangen door dingen niet dit niet zijn.

Daarom vind men het prima om christelijke feestdagen een draai te geven zodat het diens oorspronkelijke karakter verliest en is het ook geen probleem als Chanoeka vanwege 'veiligheidsredenen' niet meer openlijk kan worden gevierd. Het Suikerfeest, de Ramadan en Keti Koti kunnen daarentegen niet genoeg aandacht worden gegeven.
Wat een onzin. Het lijkt wel of er elk jaar vroeger kerstverlichting te vinden is, en kerstbomen. Kerst wordt nog volop gevierd, en een ‘feestboom’ hoor en zie ik nergens.
Stel je niet zo aan.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211517250
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Was ie nou maar gewoon naar het noord-westen gelopen die 40 jaar, dan hadden we nu dat gezeik mbt Israel wellicht niet gehad.

Ook wel knap op zich, te midden van een enorme escalatie in het Joods-Palestijnse conflict omtrent hetzelfde stukje grond onder de noemer 'geboorteplek van onze religie', beweren dat louter de Islam uit de woestijn komt.

quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:07 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Goh !
Dat wist ik al wel hoor, het is me alleen een raadsel waarom de PVV het er steeds bij sleept.
  maandag 4 december 2023 @ 18:11:30 #197
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211517274
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Was ie nou maar gewoon naar het noord-westen gelopen die 40 jaar, dan hadden we nu dat gezeik mbt Israel wellicht niet gehad.

Ook wel knap op zich, te midden van een enorme escalatie in het Joods-Palestijnse conflict, beweren dat louter de Islam uit de woestijn komt.
[..]
Dat wist ik al wel hoor, het is me alleen een raadsel waarom de PVV het er steeds bij sleept.
Dat vermoeden had ik dan wel weer, alleen vind ik een sarcastische goh een prima reactie op je tekst.
  maandag 4 december 2023 @ 18:12:33 #198
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211517293
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 18:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een onzin. Het lijkt wel of er elk jaar vroeger kerstverlichting te vinden is, en kerstbomen. Kerst wordt nog volop gevierd, en een ‘feestboom’ hoor en zie ik nergens.
Stel je niet zo aan.
Moeten we het nog hebben over de betekenis van een kerstboom? :D
pi_211517302
En hoe ziet die Joodse cultuur in Europa er dan precies uit trouwens? Eeuwenlang antisemitisme, waarbij we uiteindelijk in West Europa de afgelopen paar decennia uitgekomen zijn op een 'soort van tolereren maar ze nog steeds raar aankijken'?
pi_211517310
De maatschappij verandert nou eenmaal continu. Een broodje shoarma na het stappen is inmiddels Nederlandser dan kaantjes op brood. Als ik nu ineens in het Nederland van de jaren '50 terecht zou komen, zou ik me daar net zo misplaatst en exotisch voelen als anno 2023 in Marrakesh of Tokio.

Is het erg dat de maatschappij verandert? Ik vind van niet. Anders zouden we nog steeds in plaggenhutten Hercules Magusanus aanbidden. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')