Wanneer is er dan gedemonstreerd tegen een voornamelijk linkse verkiezingsuitslag?quote:Op zondag 3 december 2023 21:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of niet willen zien.
Anyway, kennelijk mogen mensen anno 2023 niet meer deugen.
Demonstreert men dan tegen de uitslag? Of tegen de standpunten van de nu grootste partij?quote:Op zondag 3 december 2023 21:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wanneer is er dan gedemonstreerd tegen een voornamelijk linkse verkiezingsuitslag?
Je weet wel wat voor vlees je in de kuip hebtquote:
Geen spareribs in ieder geval.quote:Op zondag 3 december 2023 22:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je weet wel wat voor vlees je in de kuip hebt
quote:Op zaterdag 2 december 2023 11:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wacht even, is Wilders ook tegen Christelijke scholen of zijn het alleen Islamitische scholen?
Ik gok alleen islamitische scholen. Lekker morrelen aan de godsdienst- en onderwijsvrijheid.quote:De PVV wil voor u:
• We leggen grondwettelijk vast dat onze Joods-christelijke en humanistische wortels de dominante en leidende cultuur vormen in Nederland
Over een tijdje wordt de PVV zo groot, dat rechts-conservatief het nieuwe deugen wordt.quote:Op zondag 3 december 2023 21:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Toch wel verwonderlijk dat er nu door alle deugers moet worden gedemonstreerd tegen een democratisch gestemde uitslag. Ik heb dat niet eerder gezien.
quote:Op zondag 3 december 2023 20:24 schreef HowardRoark het volgende:
_!
Uiteraard een journalist en universitair docent.
[ twitter ]
Ik heb dat gelul van 'de Joods-christelijke en humanistische cultuur' ook altijd maar onzinnig gevonden. Tot vrij recent (laat ik zeggen, tot 1945) wilde het gros van de Nederlanders het liefst zo min mogelijk met Joden te maken en maakten het aantal Joden niet meer dan 1~2% van de bevolking op. Humanisme is vooral een reactie tégen het Christendom en de dogma's die dat met zich meebrengt, dus hoe die twee dingen zich met elkaa rijmen, dat begrijp ik ook niet zo goed (als die twee zaken zich al met elkaar laten rijmen, dat is dat vooral omdat het Christendom door de eeuwen heen water bij de wijn heeft gedaan).quote:Op zondag 3 december 2023 22:28 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Ik gok alleen islamitische scholen. Lekker morrelen aan de godsdienst- en onderwijsvrijheid.
Volmondig mee eens.quote:Op maandag 4 december 2023 16:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb dat gelul van 'de Joods-christelijke en humanistische cultuur' ook altijd maar onzinng gevonden. Tot vrij recent (laat ik zeggen, tot 1945) wilde het gros van de Nederlanders het liefst zo min mogelijk met Joden te maken en maakten het aantal Joden niet meer dan 1~2% van de bevolking op. Humanisme is vooral een reactie tégen het Christendom en de dogma's die dat met zich meebrengt, dus hoe die twee dingen zich met elkaa rijmen, dat begrijp ik ook niet zo goed (als die twee zaken zich al met elkaar laten rijmen, dat is dat vooral omdat het Christendom door de eeuwen heen water bij de wijn heeft gedaan).
Verder is cultuur nogal een vloeibaar iets (hè, de jaren zeventig zien er bijvoorbeeld al heel anders uit dan de jaren vijftig, de jaren negentig weer heel anders dan de jaren zeventig) en dat komt écht niet doordat er opeens zoveel islamieten het land in komen. De culturele druk die vanuit die bevolkingsgroepen uitgaat is miniem. De culturele druk van het westen op de islamitische landen (en ook de culture druk op islamieten in Nederland) is vele malen groter. Het komt niet zo vaak voor dat als Boukje eens een meisje met een hoofddoek rond ziet lopen opeens denkt: 'Dat wil ik ook'. Ik snap er geen reet van dat zoiets in een Grondwet vast gelegd zou moeten worden, al was het alleen al omdat een Grondwet helemaal niet tot doel heeft om zulke dingen vast te leggen.
Je spreekt over “we”, doe je dat zelf ook? Want ik hoor het nergens.quote:Op maandag 4 december 2023 16:38 schreef Cpt.Crow het volgende:
Ja onze cultuur is tegenwoordig zo vloeibaar dat we paaseieren verstopeieren moeten noemen. Of de kerstboom een winterboom.
Want stel dat je eens voor dat een bepaalde geimporteerde groepering aanstoot neemt aan onze cultuur.
Behalve op FOK! nog nooit gehoord inderdaad.quote:Op maandag 4 december 2023 16:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je spreekt over “we”, doe je dat zelf ook? Want ik hoor het nergens.
Bij steeds meer bedrijven is dit het geval ja. Geen kerstboom meer want wellicht boze gezichten.quote:Op maandag 4 december 2023 16:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je spreekt over “we”, doe je dat zelf ook? Want ik hoor het nergens.
Dat is vanwege marketing. Veel mensen vieren geen Pasen dus door het verstopeieren te noemen proberen ze een breder publiek aan te spreken. Zelfde geldt voor Kerst, waarbij men ook nog eens eerder kan beginnen met de verkoop door het winterboom te noemen.quote:Op maandag 4 december 2023 16:38 schreef Cpt.Crow het volgende:
Ja onze cultuur is tegenwoordig zo vloeibaar dat we paaseieren verstopeieren moeten noemen. Of de kerstboom een winterboom.
Want stel dat je eens voor dat een bepaalde geimporteerde groepering aanstoot neemt aan onze cultuur.
Klopt, en de kerststol heet nu feeststol en is meerdere malen per jaar verkrijgbaar.quote:Op maandag 4 december 2023 17:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is vanwege marketing. Veel mensen vieren geen Pasen dus door het verstopeieren te noemen proberen ze een breder publiek aan te spreken. Zelfde geldt voor Kerst, waarbij men ook nog eens eerder kan beginnen met de verkoop door het winterboom te noemen.
Een kerk op een dorpsplein, dat is typisch Nederlands.quote:Op maandag 4 december 2023 16:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb dat gelul van 'de Joods-christelijke en humanistische cultuur' ook altijd maar onzinnig gevonden. Tot vrij recent (laat ik zeggen, tot 1945) wilde het gros van de Nederlanders het liefst zo min mogelijk met Joden te maken en maakten het aantal Joden niet meer dan 1~2% van de bevolking op. Humanisme is vooral een reactie tégen het Christendom en de dogma's die dat met zich meebrengt, dus hoe die twee dingen zich met elkaa rijmen, dat begrijp ik ook niet zo goed (als die twee zaken zich al met elkaar laten rijmen, dat is dat vooral omdat het Christendom door de eeuwen heen water bij de wijn heeft gedaan).
Verder is cultuur nogal een vloeibaar iets (hè, de jaren zeventig zien er bijvoorbeeld al heel anders uit dan de jaren vijftig, de jaren negentig weer heel anders dan de jaren zeventig) en dat komt écht niet doordat er opeens zoveel islamieten het land in komen. De culturele druk die vanuit die bevolkingsgroepen uitgaat is miniem. De culturele druk van het westen op de islamitische landen (en ook de culture druk op islamieten in Nederland) is vele malen groter. Het komt niet zo vaak voor dat als Boukje eens een meisje met een hoofddoek rond ziet lopen opeens denkt: 'Dat wil ik ook'.
Ik snap er geen reet van dat zoiets in een Grondwet vast gelegd zou moeten worden, al was het alleen al omdat een Grondwet helemaal niet tot doel heeft om zulke dingen vast te leggen. Dat gaat toch vooral om de (juridische) verhoudingen tussen overheid, burgers en welke rechten en plichten deze hebben. Vastleggen dat we Jood-Christelijke humanisten zijn - wat ik ook helemaal niet ben - lijkt me daar vrij weinig aan bijdragen, of verder zelfs, nogal afbreuk doen aan mijn vrijheid - die ik nu nog wel geniet - te geloven en te belijden hoe ik dat zelf wil.
Het zijn allemaal kleine pogingen om de cultuur stapsgewijs te veranderen. Immers, alles wat eeuwenlang tot de Westerse en Europese culturen behoorde moet worden vervangen door dingen niet dit niet zijn.quote:Op maandag 4 december 2023 16:38 schreef Cpt.Crow het volgende:
En Jodendom niet, wou je zeggen? Of Christendom? Het komt allemaal uit diezelfde regio. Als je onze eigen geloven wilt vasthouden, zul je Balder en Wodan weer van stal moeten halen.quote:Op maandag 4 december 2023 17:29 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Een kerk op een dorpsplein, dat is typisch Nederlands.
Het christendom is ook typisch Nederlands.
In en rondom de Veluwe, denk aan dorpen als Oldebroek, Nunspeet, Barneveld, maar ook in Overijssel Staphorst, Genemuiden, Grafhorst en IJsselmuiden ademen het christendom.
[ link | afbeelding ]
Dit is hoe een moskee eruit ziet:
[ link | afbeelding ]
De islam is een woestijnreligie, en nee dat is niet discriminerend, het is letterlijk een religie bedacht in de woestijn, namelijk uit Saudi Arabië (Mekka en Medina)
Een moskee hoort in tegenstelling tot het christendom totaal niet bij Nederland.
Je kan geen moslim zijn, en ook claimen dat je een 'Hollander' bent..
Daarom wil Geert Wilders onze eigen geloven... Het christendom en Jodendom behouden... De dominantie dan van deze geloven, en de Islam zo klein mogelijk houden, simpelweg omdat de laatste religie niet bij Nederland hoort.
De eerste moskee is ergens in 1950 geopend.... Daarvoor had Nederland 0 moskeeën.
Het is een geïmporteerde religie.
Nunspeter hier, het geloof zou best wat minder mogen op sommige vlakken. Als de gemeenschap groot genoeg is zou men hier ook gewoon een Moskee moeten neerzetten.quote:Op maandag 4 december 2023 17:29 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Een kerk op een dorpsplein, dat is typisch Nederlands.
Het christendom is ook typisch Nederlands.
In en rondom de Veluwe, denk aan dorpen als Oldebroek, Nunspeet, Barneveld, maar ook in Overijssel Staphorst, Genemuiden, Grafhorst en IJsselmuiden ademen het christendom.
[ link | afbeelding ]
Dit is hoe een moskee eruit ziet:
[ link | afbeelding ]
De islam is een woestijnreligie, en nee dat is niet discriminerend, het is letterlijk een religie bedacht in de woestijn, namelijk uit Saudi Arabië (Mekka en Medina)
Een moskee hoort in tegenstelling tot het christendom totaal niet bij Nederland.
Je kan geen moslim zijn, en ook claimen dat je een 'Hollander' bent..
Daarom wil Geert Wilders onze eigen geloven... Het christendom en Jodendom behouden... De dominantie dan van deze geloven, en de Islam zo klein mogelijk houden, simpelweg omdat de laatste religie niet bij Nederland hoort.
De eerste moskee is ergens in 1950 geopend.... Daarvoor had Nederland 0 moskeeën.
Het is een geïmporteerde religie.
Zowel het Jodendom als het christendom zijn al eeuwen onderdeel van de culturen in het Westen en Europa en hebben deze ook sterk beïnvloed en vormgegeven. En dan vooral het christendom natuurlijk. De Islam niet, die was tot vijftig jaar geleden eigenlijk alleen buiten het Westen en Europa te vinden. Islamtische samenlevingen en culturen zien er dan ook totaal anders uit dan de Westerse.quote:Op maandag 4 december 2023 17:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En Jodendom niet, wou je zeggen? Of Christendom? Het komt allemaal uit diezelfde regio. Als je onze eigen geloven wilt vasthouden, zul je Balder en Wodan weer van stal moeten halen.
Lijkt me prima !quote:Op maandag 4 december 2023 17:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En Jodendom niet, wou je zeggen? Of Christendom? Het komt allemaal uit diezelfde regio. Als je onze eigen geloven wilt vasthouden, zul je Balder en Wodan weer van stal moeten halen.
Jij bent dan daar waar je hier over klaagt.quote:Op maandag 4 december 2023 17:40 schreef KingRoland het volgende:
even hier in Nederland paar jaartjes mijn zakken vullen dan naar Korea of Japan vertoeven. Klaar met al die azielzoekers/gelukszoekers hier. En ook met de welbekende kansenparelsje land gaat met dit tempo naar de tering
ik blijf tenslotte een Nederlander. Klagen is nummer 1 sport.quote:Op maandag 4 december 2023 17:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jij bent dan daar waar je hier over klaagt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |