Vanavond teruggekeken. Ik denk dat ik dit wel de slechtste voorronde tot nu toe van dit jaar vind.
Albin: Intromuziek begon redelijk sterk maar toen de zang begon, zakte het nummer als een plumpudding in elkaar en die dip kwam het niet meer te boven. Nietszeggend liedje, nietszeggende tekst, wel aardig 80's deuntje.
Lia: Kinderen voor Kinderen-niveau. Jammer dat ze niet laatste is geworden.
Dotter: Zang was redelijk, nummer wel aardig, act zeer matig. Wel de terechte finalist gezien de rest.
Scarlet: Eindelijk eens wat anders. Goede act, muziek niet echt mijn smaak. Verdiend naar de herkansingsronde.
Lasse: Stelt nimmer teleur: Je verwacht kutmuziek en je krijgt kutmuziek. En toch, stiekem vind ik dansbandmuziek best leuk en had ik hem wel een finaleplaats gegund

Jammer dat ie net een puntje lager scoorde dan Lia. Wel opvallend: Dansbandmuziek is een populair genre in Zweden bij jong en oud, maar het mello-publiek kan het nooit waarderen.
Danny: Doet me een beetje denken aan z'n oude nummers toen die net doorgebroken was in Zweden. Act, zang en tekst erg matig. Wel beter dan de rest, al vond ik Dotter net iets beter. Terechte finalist wel, maar zal het (wat mij betreft) niet winnen.
Tot nu toe favoriet: Liamoo en direct erachteraan Jacqlin.