abonnement Unibet Coolblue
pi_211517640
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, of je schudt wat bloem uit een pak, doet er een ei en een scheut melk bij en dan ben je klaar. Dat zijn dingen die je vaak ook wel standaard in huis hebt.
O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_211517690
Ik heb geen zin in een discussie over al dan niet eten wat de pot schaft, maar wil wel zeggen dat moeilijk etende volwassenen niet per se zo geworden zijn door hun ouders, en dat er ook kinderen zijn die issues hebben waardoor ze anders écht niet eten. We picken hier thuis onze battles, en strijd over eten is in het grotere geheel m'n energie niet waard.
pi_211517712
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:00 schreef Amsel het volgende:
Ik heb geen zin in een discussie over al dan niet eten wat de pot schaft, maar wil wel zeggen dat moeilijk etende volwassenen niet per se zo geworden zijn door hun ouders, en dat er ook kinderen zijn die issues hebben waardoor ze anders écht niet eten. We picken hier thuis onze battles, en strijd over eten is in het grotere geheel m'n energie niet waard.
Groot gelijk hoor ^O^ Ouders van goede eters denken vaak dat het aan hun geweldige aanpak ligt :+ Maar je hebt ook gewoon mensen die echt niet veel lusten (ik was er eentje en nu ben ik echt niet moeilijk mee), de serieuzere eetproblematiek nog daargelaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 04-12-2023 19:29:55 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211517743
Ik ben zelf geen makkelijke eter. (Maar er zijn zeker ergere hoor). Maar omdat ik zelf eigenlijk altijd kook heb ik er geen last van ;)

Dochter lust bijna niks (heeft het liefst agv maar dat vind de rest maar matig, dus eten we niet dagelijks)
Zoon lust bijna alles, heeft maar een paar dingen waar hij niet (zo) van houdt, en behalve aubergine niets dat ie echt niet lust (misschien niet alle soorten vis)

Man lust alles behalve spruitjes en vis dus dat is makkelijk. Ik lust zelf ook geen vis, dus dat eten we nooit.

Spruitjes is dan wel weer mijn favoriete groente en ook de kinderen vinden dit heerlijk. Dit eten we wel wat vaker.
Dat is ook de enige keer dat ik iets extra’s maak, ik warm dan voor man zo’n potje erwtjes met worteltjes op als wij spruitjes eten.

Verder is het gewoon eten wat de pot schaft. Als je iets echt niet lust, dan laat je het liggen, maar je krijgt niks anders.

Of je wel of niet veel lust heeft niets met opvoeding te maken maar echt met smaak. Zoon en dochter hebben namelijk de zelfde opvoeding (gehad) qua eten en de een lust alles en de ander bijna niets.

Zelf mocht ik vroeger twee dingen noemen die ik echt niet lustte en dat hoefde ik niet te eten, de rest wel. Dat heeft alleen maar tot nog meer afkeer geleid. Maar goed, over het algemeen kom ik er wel mee weg. Alleen een verrassingsmenu zal ik nooit kiezen ergens :')

Qua inspiratie hier vooral hello fresh trouwens. Dan vaak een keer afhaal en de andere dagen eet ik op het werk, dus restjes uit de vriezer. Ooit dat ik nog een keer extra kook, dan moet ik altijd al wel goed nadenken wat het dan wordt.

[ Bericht 6% gewijzigd door hilliebillie op 04-12-2023 19:11:59 ]
pi_211517746
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:00 schreef Amsel het volgende:
Ik heb geen zin in een discussie over al dan niet eten wat de pot schaft, maar wil wel zeggen dat moeilijk etende volwassenen niet per se zo geworden zijn door hun ouders, en dat er ook kinderen zijn die issues hebben waardoor ze anders écht niet eten. We picken hier thuis onze battles, en strijd over eten is in het grotere geheel m'n energie niet waard.
^O^
Ik wist altijd zeeeker dat het aan opvoeding lag. Toen kreeg ik 2 tegengestelde kinderen, een alleseter en een nikswiller die vergeet wat ie wel lekker vond :'(
Gelijke opvoeding :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_211517905
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:00 schreef Amsel het volgende:
Ik heb geen zin in een discussie over al dan niet eten wat de pot schaft, maar wil wel zeggen dat moeilijk etende volwassenen niet per se zo geworden zijn door hun ouders, en dat er ook kinderen zijn die issues hebben waardoor ze anders écht niet eten. We picken hier thuis onze battles, en strijd over eten is in het grotere geheel m'n energie niet waard.
Dit dus...
Als we ergens mee eten dan neem ik brood mee, mensen hoeven er geen rekening mee te houden, ik geef de kinderen gewoon brood dan. Ik vind het wel prima.
Ik heb 2 kieskeurige eters, die tot hun 2e minder kieskeurig waren... het is wat het is.
We hebben gestimuleerd om te proeven, maar de een heeft bedacht dat ze bijna niks lust en de ander heeft serieus ook moeite met bepaalde structuren enzo.
Ik weet niet wat we anders hadden kunnen doen, ik was volgens mij vroeger ook wel een kieskeurige eter, is best aardig goed gekomen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_211518088
Mijn moeder was zo'n moeder die apart kookte voor mij. En ik vreet echt alles nu, luste ik maar eens iets niet.
pi_211518214
Hier een kind dat meer lust dan haar vader.

Vriend en ik waren vroeger beide geen makkelijke eters. Dus waar het kind het van heeft is mij een raadsel.

Nu lust ik alleen geen vis en champignons. Bij vriend is de lijst langer. De lijst met groentes die meneer lekker vind is korter dan het geen hij niet lust of niet lekker vind.
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 19:48:24 #234
382129 crew  Donna
pi_211518292
De mijne zijn kamp 'beperkt menu'. Het zijn niet echt groente eters en hun vader ook niet. Ik vul het wat aan met komkommer en worteltjes, maar lig er ook niet wakker van.
Het zal ooit wel goed komen.

Dus beperk me nu tot macaroni, boerenkool, spinazie, hutspot, pannenkoeken, poffertjes, broodje knak, airfryer aardappeltjes met een frikadel, pizza en patat.
Zo ongeveer.

En ja een vriendinnetje van de oudste (5,5) die eet van alles een groot bord leeg en daar ben ik wel eens jaloers op, maar tis niet anders. Heb geen zin in dat gejank en geprik en lange tanden.
pi_211518400
Mijn oudste had een vriendje op de basisschool, die at heerlijk mee, best leuk om die aan tafel te hebben en dan na 1 bord te horen: mag ik nog wat, het is lekker O+ .
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 4 december 2023 @ 19:57:24 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211518449
Over "tegen een deur gelopen" gesproken...

[ Bericht 90% gewijzigd door Leandra op 05-12-2023 12:38:58 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211518858
@Leandra, he getver. Lief dat je klaar staat indien nodig :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 4 december 2023 @ 20:20:39 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211518891
Nah, dat is logisch denk ik, ik ben allang blij dat ze mijn deur wist te vinden in deze situatie, dat is vaak de grootste stap.
Anderen vertellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 december 2023 @ 20:33:39 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211519064
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 19:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
^O^
Ik wist altijd zeeeker dat het aan opvoeding lag. Toen kreeg ik 2 tegengestelde kinderen, een alleseter en een nikswiller die vergeet wat ie wel lekker vond :'(
Gelijke opvoeding :'(
tsja, dat zijn de lessen des levens....
in de haak.
  maandag 4 december 2023 @ 20:34:51 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211519079
wat naar, Leandra, sterkte ermee.
in de haak.
  maandag 4 december 2023 @ 20:37:31 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211519119
ik heb af en toe een tijdje van die maaltijdboxen, dan weer een tijdje niet. Nu net gestart met Greenchef. Best OK. Echt lekker gegeten vanavond. Ik neem 'm dan niet elke week hoor, eens in de 3 weken ofzo. Wel fijn voor de inspiratie (en ik kan Greenchef de schuld geven als er dingen in zitten die wat minder populair zijn hier). ;)

Mocht iemand nog een gratis box willen om 't te proberen, laat 't me weten, ik mag geloof ik wat weggeven. (weet nooit aan wie ik zoiets moet aanbieden).
in de haak.
pi_211519138
He gets @Leandra! Lief dat je voor haar klaar staat.

[ Bericht 57% gewijzigd door Vicky op 05-12-2023 07:17:03 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 4 december 2023 @ 20:44:06 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211519199
Sjezus Vicky :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211519288
Pffff @Vicky heftig
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_211519704
Fijn dat ze in ieder geval de eerste stap heeft gezet Leandra! Hopelijk verloopt het beter dan verwacht.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 4 december 2023 @ 21:45:08 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211519823
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:03 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb 1 kind en dus 1 kamp. Maar dat is wel kamp 'dit lustte ik gisteren nog, maar vandaag niet meer. En morgen misschien weer wel'. |:(
Ik reken mezelf en manlief ook bij de kampen. Want mij maak je het blijst met pasta, hem met rijst :P.

@Leandra heftig :*. @Vicky ook :*.
KuikenGuppy
pi_211519940
@Leandra en @Vicky wat heftig. Ik hoop dat ze beiden veilig zijn ;( :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211520341
Heftig Leandra en Vicky. Hopelijk gaat het met beiden goed
pi_211520813
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef Amsel het volgende:
Weet je wat ik het allerergste vindt? Niemand lust hier pannenkoeken!! Behalve ik. Maar voor mezelf alleen ga ik ze niet bakken. Dus eet ik nooit pannenkoeken ;(
Voor 1 persoon pannenkoeken is echt prima te doen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211520852
Zo vreselijk als de kinderen aten toen ze klein waren, zo makkelijk eten ze nu. Beide moesten broeken hebben met van dat knoopsgaten elastiek er in, wat je lekker strak kon zetten omdat anders de broeken van hun kont zakten :')
En dan zie ik kleinzoon álles wat voor zn mondje komt weghappen en dat is O+ Hoop ik alleen wel dat dát niet omgedraaid wordt, van goede naar slechte eter :')

Phoe zeg @Leandra en @Vicky ;( :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')