BBB wil wel als Graus/Wilders een heeel stuk gaat matigen, volgens mij hebben ze er dan wel vertrouwen in.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:13 schreef Tijger_m het volgende:
Ik mij eigenlijk niet voorstellen dat NSC en VVD de BBB erbij willen in een kabinet.
Ik vind het wel bijzonder dat het nu pas na buiten komt, zouden ze die uitspraak gewoon niet hebben even laten liggen?quote:Op woensdag 29 november 2023 14:15 schreef miss_sly het volgende:
Zijn er echt mensen die denken dat nog geen week na de verkiezingen er grote) beleidsveranderingen zijn of dat de Raad van State gebonden is aan de verkiezingsuitslag in plaats van aan de wet?
Voor EK wel handig anders moet je wel echt enorm gaan zoeken denk ik. Links zal niet graag willen meestemmen met PVV/NSC/VVD?quote:Op woensdag 29 november 2023 14:13 schreef Tijger_m het volgende:
Ik mij eigenlijk niet voorstellen dat NSC en VVD de BBB erbij willen in een kabinet.
Ook dan niet.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
BBB wil wel als Graus/Wilders een heeel stuk gaat matigen, volgens mij hebben ze er dan wel vertrouwen in.
Wat?quote:Op woensdag 29 november 2023 14:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder dat het nu pas na buiten komt, zouden ze die uitspraak gewoon niet hebben even laten liggen?
In haar drie uur durende lunchpauze.quote:Op woensdag 29 november 2023 10:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja ambtenaren ontslaan omdat ze meedoen aan een demonstratie is gewoonweg fascistisch.
Het leek er anders wel op... Zal BBB wel goede bestuurders hebben?quote:Op woensdag 29 november 2023 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dan niet.
Probleem is dat de PVV simpelweg niet volwaardig kán meeregeren. Zijn partij is er niet op ingericht en hij heeft er de mensen niet voor. Deze verkenning/formatie kun je zien als een staarwedstrijd. De grote vraag is wie er straks als eerste knippert.
Natuurlijk wil BBB wel. De vraag is waarom VVD en NSC de BBB erbij zou willenquote:Op woensdag 29 november 2023 14:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
BBB wil wel als Graus/Wilders een heeel stuk gaat matigen, volgens mij hebben ze er dan wel vertrouwen in.
BBB heeft daar op z'n minst rekening mee gehouden bij haar zoektocht naar kandidaten. Daarom is iemand als Mona Keijzer ook binnengehaald, daarmee heeft de partij toch een stukje bestuurlijke legitimiteit. En mijn plaatsgenoot (en goede bekende) Henk Vermeer staat naar eigen zeggen ook open voor een ministerspost. Maar dat moeten we eigenlijk niet willen met z'n allen.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Het leek er anders wel op... Zal BBB wel goede bestuurders hebben?
Ze hebben zelfs een premiers kandidaat. Mona Keijzer.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Het leek er anders wel op... Zal BBB wel goede bestuurders hebben?
90 % van de asielzoekers zijn geen asielzoekers maar reguliere arbeidsmigranten die moet je niet opsluiten op schepen, hotels of spreiden of zoquote:Op woensdag 29 november 2023 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet wat een asielzoeker is? Of wil jij echt een Syriër die gevlucht is voor de oorlog na 5 jaar terugsturen? Of iemand die als homo zijn leven niet zeker is in Saudi-Arabië?
Je slaat echt steeds ergere wartaal uit.
4 partijen betekent dat hij minder bewinslieden hoeft te leveren, dat zal er wel achter zitten. Ik verwacht niet dat de VVD en NSC daar in trappen, echter.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
BBB heeft daar op z'n minst rekening mee gehouden bij haar zoektocht naar kandidaten. Daarom is iemand als Mona Keijzer ook binnengehaald, daarmee heeft de partij toch een stukje bestuurlijke legitimiteit. En mijn plaatsgenoot (en goede bekende) Henk Vermeer staat naar eigen zeggen wel open voor het ministerschap. Maar dat moeten we eigenlijk niet willen met z'n allen.
Het klopt dat Wilders de indruk wekt te willen regeren. Maar ook dat is onderdeel van de staarwedstrijd. Als hij nu al meteen terugkrabbelt verliest hij al z'n geloofwaardigheid en daarmee ook de gunst van de kiezer. Of althans, een deel van de kiezers.
Gaan ze nu ook een BSN nummer krijgen en gaat men hen als echt arbeidsnmigranten behandelen??quote:Op woensdag 29 november 2023 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deze uitspraak bewijst juist van niet. De linkse partijen pleiten hier al jaren voor en wijzen ook al jaren op dit bestaande verdrag, de rechtse partijen hielden zich niet aan de wet door dit tegen te houden. Maar de rechter wijst net als de linkse partijen op het verdrag waar de overheid zich gewoon aan moet houden.
Kortom: precies wat al dagen gezegd wordt hier, de overheid is gebonden aan verdragen. Ook als rechts dat niet leuk vindt. Dit gaat ook op voor het binnenlaten van asielzoekers, het gaat op voor stikstof, het gaat op voor klimaat. Al die dingen moet ook de PVV zich gewoon aan houden.
Wilders hoopt dat hij ergens tijdens het formatieproces opnieuw in de gedoogrol wordt gedrukt. Dat is win-win voor hem.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
4 partijen betekent dat hij minder bewinslieden hoeft te leveren, dat zal er wel achter zitten. Ik verwacht niet dat de VVD en NSC daar in trappen, echter.
Iets meer zetels in de Eerste Kamer wel.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk wil BBB wel. De vraag is waarom VVD en NSC de BBB erbij zou willen
Wilders wordt MPquote:Op woensdag 29 november 2023 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders hoopt dat hij ergens tijdens het formatieproces opnieuw in de gedoogrol wordt gedrukt. Dat is win-win voor hem.
Natuurlijk maar ik denk niet dat de VVD en ook het CDA 2.0 van Omtzigt daar in gaan trappen, Omtzigt weet echt nog wel hoe het ging bij Rutte 1 en was een van de CDA'ers die er toen fel op tegen waren.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders hoopt dat hij ergens tijdens het formatieproces opnieuw in de gedoogrol wordt gedrukt. Dat is win-win voor hem.
Precies, lekker vanaf de zijlijn blijven mekkeren.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij gaat zo teleurgesteld zijn.quote:
nee 100% nietquote:
Dat klopt maar moet je ze daarvoor in de regering hebben? Want dat betwijfel ik en recentelijk met de woningwet bleek het uiteindelijk niet zo'n probleem te zijn dat BBB tegen stemde na een mooi verhaal opgelezen te hebben van de makelaars lobby organisatie.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iets meer zetels in de Eerste Kamer wel.
Dit soort dingen staat lang op de agenda, dat weet je?quote:Op woensdag 29 november 2023 14:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Vind het wel bijzonder dat 2 a 3 uitspraken net na de verkiezingen worden gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |