Precies, maar onderwijs is dan weer links, dus das ook niet goed.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Verengelsing van de maatschappij is meer een symptoom dan een probleem op zich. Ik begrijp dat het vervelend is voor mensen die geen goed Engels kunnen, aan de andere kant is het een probleem wat vanzelf uitsterft als er geïnvesteerd blijft worden in goed Engels (basis)onderwijs.
En dan kan Links ook weer lekker ouderwets de schuld krijgenquote:Op dinsdag 28 november 2023 11:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
De tweede kamer moet eerst nog akkoord gaan dat ie de verkenner wordt. Aangezien ie al een duidelijke voorkeur cq afkeur heeft geuit in zijn columns zou dat best wel eens een ding kunnen zijn.
Voor verkennende gesprekken en het in kaart brengen van de wensen van de partijen lijkt het me niet zo'n punt. Wellicht is het beter om een wat minder uitgesproken informateur te zoeken, maar als verkenner kan Plasterk denk ik wel aan de slag.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
De tweede kamer moet eerst nog akkoord gaan dat ie de verkenner wordt. Aangezien ie al een duidelijke voorkeur cq afkeur heeft geuit in zijn columns zou dat best wel eens een ding kunnen zijn.
Er is niemand zo achterlijk om hiervoor te gaan liggen, misschien Denk wel weer (omdat het kan).quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor verkennende gesprekken en het in kaart brengen van de wensen van de partijen lijkt het me niet zo'n punt. Wellicht is het beter om een wat minder uitgesproken informateur te zoeken, maar als verkenner kan Plasterk denk ik wel aan de slag.
Maar goed, dat vind ik. We gaan zien wat de lijsttrekkers vinden.
Nou ja, dat dus. Als een actieve PVV-senator geschikt wordt geacht, zal iemand die al jaren geen politieke functie heeft bekleed toch niet zo'n punt zijn?quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee joh, men maakt zo'n verkennertje veel te groot. Praktisch iedereen ging al akkoord met GomGod.
Eerder meer.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Engels is nu eenmaal de lingua franca in ons deel van de wereld.
Dat kunnen sommigen wel niet leuk vinden, maar dat gaat echt niet minder worden.
Ik denk vrijdag op z'n vroegst, maar of iedereen dan ook beschikbaar is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:42 schreef Tijn het volgende:
Zal Plasterk vanmiddag al de eerste verkennende gesprekken gaan voeren, of wordt dat ook weer later deze week? Duurt allemaal verrekte lang zo. Morgen zijn de verkiezingen een week geleden en er is gewoon nog geen stap gezet.
Zou het? Is er in elk geval wat tijd om lijken in de kast van Plasterk te zoekenquote:Op dinsdag 28 november 2023 11:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk vrijdag op z'n vroegst, maar of iedereen dan ook beschikbaar is.
Mensen vergeten ook wel eens dat problemen waar een oudere generatie tegenaan loopt niet per definitie overdraagbaar zijn naar de volgende generatie die ouder wordt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Engels is nu eenmaal de lingua franca in ons deel van de wereld.
Dat kunnen sommigen wel niet leuk vinden, maar dat gaat echt niet minder worden.
Herkenbaar! Al spreekt de mijne op haar werk Engels, terwijl de rest in Nederlands praat (dat vindt iedereen prettig en zo kan iedereen precies zeggen wat ze willen. Maar het viel mij op dat iedereen over ging op Engels praten, zelfs als ze zei 'zullen we het in het Nederlands doen'? Echt opgegeven heeft ze het niet, gaat nog steeds naar les.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eerder meer.
En de ironie, als mijn vrouw het probeert om in een winkel Nederlands te spreken geven ze haar altijd antwoord in uitstekend Engels. Mijn vrouw heeft het al lang geleden opgegeven om Nederlands te leren.
Engels is dan ook gewoon een officiële bestuurstaal binnen ons koninkrijk (bijv op de eilanden Sint Eustatius en Saba).quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eerder meer.
En de ironie, als mijn vrouw het probeert om in een winkel Nederlands te spreken geven ze haar altijd antwoord in uitstekend Engels. Mijn vrouw heeft het al lang geleden opgegeven om Nederlands te leren.
Mja, ik verwacht geen problemen met zijn aanstelling. Dan moet Plasterk nog naar Den Haag komen om te tekenen bij Bergkamp. Morgen inlezen?? Donderdag zou nog kunnen, anders vrijdag. Ik weet niet of ze nog steeds het rapport 5 december willen hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou het? Is er in elk geval wat tijd om lijken in de kast van Plasterk te zoeken
Mijn vrouw werkt voor Amerikaanse bedrijven sinds ze hier is waar de voertaal sowieso Engels is dus dat helpt niet als je Nederland wil leren, ze heeft het wel geprobeerd maar met weinig succes om naar taalles te gaan. Ook door een gebrek aan talent zal ik maar zeggen en mijn luiheid, het is veel makkelijker voor mij om Engels te spreken dan haar Nederlands te lerenquote:Op dinsdag 28 november 2023 11:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Herkenbaar! Al spreekt de mijne op haar werk Engels, terwijl de rest in Nederlands praat. Maar het viel mij op dat iedereen over ging op Engels praten, zelfs als ze zei 'zullen we het in het Nederlands doen'? Echt opgegeven heeft ze het niet, gaat nog steeds naar les.
Heeft ze het huishouden ook al opgegeven omdat jij steeds de rommel opruimt?quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eerder meer.
Gemiddeld wel ja, maar voor de klassieke fabrieksarbeider in een sociale, doortochtende huurwoning met een klein pensioentje geldt dat weer net iets anders. Ik snap best dat die groep is overgestapt van de PvdA naar iets anders.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mensen vergeten ook wel eens dat problemen waar een oudere generatie tegenaan loopt niet per definitie overdraagbaar zijn naar de volgende generatie die ouder wordt.
Met name armoede. We hoeven ons steeds minder druk te maken over die arme oudjes zonder geld want wellicht de rijkste generatie van Nederland wordt nu bejaard, ondanks het frame wat PVV, SP en 50+ graag plaatsen.
Vertel dat NSC en PVV.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat hoeft ook helemaal niet. We zijn een open economie. En de oplossing gaat niet zijn om je achter je dijken terug te trekken.
Dat is thuis wel leuk, ik praat erg graag Engels met mijn vrouw, zo komt zo anders over in het Nederlandsquote:Op dinsdag 28 november 2023 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn vrouw werkt voor Amerikaanse bedrijven sinds ze hier is waar de voertaal sowieso Engels is dus dat helpt niet als je Nederland wil leren, ze heeft het wel geprobeerd maar met weinig succes om naar taalles te gaan. Ook door een gebrek aan talent zal ik maar zeggen en mijn luiheid, het is veel makkelijker voor mij om Engels te spreken dan haar Nederlands te leren
Ja, ook dat is een gevolg van het globalisme.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja. Ik heb er ook wel wat moeite mee. Niet alleen dat ik al in gehuchten in het oosten in het Engels wordt aangesproken, de lelijke anglicismen, überhaupt Engels door Nederlands gebruiken (gebeurt ook steeds meer in berichtgeving)
Dat is natuurlijk bullshit.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja. Ik heb er ook wel wat moeite mee. Niet alleen dat ik al in gehuchten in het oosten in het Engels wordt aangesproken, de lelijke anglicismen, überhaupt Engels door Nederlands gebruiken (gebeurt ook steeds meer in berichtgeving)
Terwijl juist die mensen baat zouden hebben bij de PvdA aan de macht.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:57 schreef Buendia het volgende:
[..]
Gemiddeld wel ja, maar voor de klassieke fabrieksarbeider in een sociale, doortochtende huurwoning met een klein pensioentje geldt dat weer net iets anders. Ik snap best dat die groep is overgestapt van de PvdA naar iets anders.
Dat was uiteraard ook de grap.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
*Stierenschijt
Praat Nederlands, wij zijn een Nederlandse club
Is-ie niet allang in Den Haag? En sowieso, wat moet-ie inlezen dan? Hij weet de verkiezingsuitslag. Het is een kwestie van met elke lijsttrekker een gesprekje inplannen en opschrijven wat ze willen. Lijkt me sterk dat je daar meerdere dagen voorbereidingstijd voor nodig hebt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet Plasterk nog naar Den Haag komen om te tekenen bij Bergkamp. Morgen inlezen?? Donderdag zou nog kunnen, anders vrijdag.
Dat woord is zo vernederlandst inmiddels dat ik niet eens dacht dat het een grap wasquote:
Helemaal mee eens, maar laten we dan de fundamentele discussie voeren en keuzes maken in plaats van zeggen “vanaf nu nul instroom” en veronderstellen dat iedereen dan ineens een betaalbare woning heeft.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan prima engels, en ben redelijk internationaal georiënteerd. Ik gok dat ik verder ben geweest dan menig D66 stemmer, en ook mijn stages allemaal buitenland. Maar ook ik vind de internationalisering - als doel op zich - wel wat aan het doorschieten hoor. Tandartspraktijken worden tegenwoorig bemand door balkan boys. Horeca door (spanjaarden? ), en zo kan ik doorgaan.
Discussie is niet dat ik/wij niet weten dat het er een tekort is.
Maar niettemin kunnen wij best een fundamentele discussie voeren of wij dit willen.
quote:Yesilgöz (VVD): 'Wij staan klaar om te onderhandelen over al die onderwerpen waarvan mensen zeggen: fix dit. Uiteindelijk gaat het niet over de poppetjes maar over hoe maak je verschil in het land. Wij staan klaar om te onderhandelen.' #formatie
https://twitter.com/RoelS(...)HRoMnNWOFybcATQ&s=19quote:Yesilgöz blijft er wel bij dat de VVD wat haar betreft niet in het nieuwe kabinet plaatsneemt: 'We gaan deze kans op een centrumrechts kabinet met beide handen grijpen. Wij pakken onze verantwoordelijkheid, maar vanuit een andere rol. Wij zijn geen plucheplakkers.' #formatie
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-73711272quote:Plasterk aangewezen als nieuwe verkenner
Oud-PvdA-minister Ronald Plasterk wordt de nieuwe verkenner in de formatie. Hij is de opvolger van PVV'er Van Strien, die gisteren ziin functie neerlegde. Na een bijeenkomst met de fractievoorzitters zei Kamervoorzitter Bergkamp dat PVV-leider Wilders als voorman van de grootste fractie voortvarend te werk is gegaan. Hij heeft de naam Plasterk voorgesteld en voor die naam was groot politiek draagvlak.
Alleen Partij voor de Dieren-leider Ouwehand en Denk-voorman Van Baarle waren tegen. Denk zal ook niet meedoen aan gesprekken met Plasterk. De partij wil niet dat het initiatief in de formatie ligt bij "een extreemrechtse politieke beweging die de rechten van meer dan een miljoen Nederlandse moslims wil afpakken".
De verkenner moet in kaart brengen welke mogelijkheden tot samenwerking in een coalitie er zijn. Plasterk moet uiterlijk volgende week dinsdag zijn verslag af hebben en de donderdag erna is er een Kamerdebat.
Het kwam mooi samen en liet ook meteen zien dat woorden zo worden opgenomen in de officiële taal, dat je erover druk maken helemaal niets gaat uitmaken. Onze taal is grotendeels al een samenraapsel van andere talen. Boeien!quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat woord is zo vernederlandst inmiddels dat ik niet eens dacht dat het een grap was
Plus dat was bericht was natuurlijk echt bullshit.
Wat zou de reden van de PvdD zijn om niet voor te zijn?quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:04 schreef Tijn het volgende:
Ah, hij kan van start. Eindelijk.
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-73711272
Wat is bullshit?quote:
?quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Yesilgoz-godin back in business.
Blijft een heel vaag verhaal. Het klinkt echt alsof ze niets liever willen dan de catastrofe met eigen ogen te aanschouwen. Als ze echt iets willen veranderen dan zouden ze natuurlijk bewindslieden moeten leveren.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:02 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://twitter.com/RoelS(...)HRoMnNWOFybcATQ&s=19
Fix dit.![]()
Over anglicismen gesproken.
Geen idee, misschien omdat ie klimaatverandering ontkent/bagatelliseert oidquote:Op dinsdag 28 november 2023 12:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat zou de reden van de PvdD zijn om niet voor te zijn?
quote:
Yesilgöz (VVD): 'Wij staan klaar om te onderhandelen over al die onderwerpen waarvan mensen zeggen: fix dit. Uiteindelijk gaat het niet over de poppetjes maar over hoe maak je verschil in het land. Wij staan klaar om te onderhandelen.' #formatiequote:
Aha, vooral wat inhoudsloos geblaat dus.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Yesilgöz (VVD): 'Wij staan klaar om te onderhandelen over al die onderwerpen waarvan mensen zeggen: fix dit. Uiteindelijk gaat het niet over de poppetjes maar over hoe maak je verschil in het land. Wij staan klaar om te onderhandelen.' #formatie
Waar heb je het toch over?quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
spreidingswet, dat is het opsluiten van werkzoekenden spreiden toch?
Van Strien is dan blijkbaar wel helemaal voor het klimaat?quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Geen idee, misschien omdat ie klimaatverandering ontkent/bagatelliseert oid
Stemmer: 'Kut VVD, nooit meer VVD, WEF-poppetjes en linkse praktijken, ik stem PVV'quote:
Dat is iets meer voor FvD ook al zeiden die dat ze best kunnen samenwerken met ze.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Stemmer: 'Kut VVD, nooit meer VVD, WEF-poppetjes en linkse praktijken, ik stem PVV'
PVV: 'We gaan samen met VVD...'
Dat is natuurlijk heel wat anders dan het anp het over "gecanceld" heeft.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het kwam mooi samen en liet ook meteen zien dat woorden zo worden opgenomen in de officiële taal, dat je erover druk maken helemaal niets gaat uitmaken. Onze taal is grotendeels al een samenraapsel van andere talen. Boeien!
Edit: daarnaast gebruikt hij zelf het woord überhaupt.
Tja, daar heb je daar weer een punt jaquote:Op dinsdag 28 november 2023 12:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Van Strien is dan blijkbaar wel helemaal voor het klimaat?
Het beleid van de VVD van de afgelopen jaren was het probleem dat we allemaal eerst op de BBB, toen op NSC en toen op PVV moeseten gaan stemmen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:14 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat is iets meer voor FvD ook al zeiden die dat ze best kunnen samenwerken met ze.
Je hoort van de PVV hier niets meer over dus dat zou dan denk ik ook maar eenmalig zijn geweest.
Dit is toch haar modus operandi?quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Aha, vooral wat inhoudsloos geblaat dus.
Andersom. Hogedruk rechtsom en lagedruk linksom op het noordelijk halfrond.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Op het noordelijk halfrond draaien hoge drukgebieden ook linksom, terwijl lage drukgebieden rechtsom draaien. Conclusie, Pvv'erts hebben liever kutweer dan lekker weer. Je ziet ook dat dit klopt, want PVV'erts willen graag dat iedereen het even kut of kutter heeft dan zijzelf.
voor asielzoeker komt 90% niet in aanmerking ,men wil wel wat geld verdienen, ik zeg geef ze een contract voor 3 jaar net als andere expats en dan verplicht terugquote:Op dinsdag 28 november 2023 12:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waar heb je het toch over?
De spreidingswet is voor asielzoekers, asielzoekers mogen in Nederland bij wet niet werken. Wat bedoel je toch met het opsluiten van werkzoekende?
Er zijn in Nederland 342 gemeenten, 194 hiervan hebben de afgelopen 10 jaar geen asielzoeker opgevangen. Op deze manier zorg je er voor dat de asielzoekerscentra in die 148 gemeente groter moeten zijn waardoor mensen meer overlast ervaren.
Is dit ideaal, nee.
Is de spreidingswet beter, ja.
Maar dan komt er toch een spreidingswet? Nee, die komt er pas als de instroom aangepakt wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |