Mensen die groot wonen, hebben nog steeds maar 1 keuken en 1 complete badkamer, soms nog een extra doucheruimte, maar dan woon je wel heel groot. Maar je moet nog steeds de keuken delen, rekening houden met elkaar qua boodschappen, samen koken of apart. Zoonlief staat nu te kokkerellen, omdat hij zo moet gaan werken. En ik zit er in de huiskamer bij. Hij heeft nu geen privacy.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de mensen die nog steeds groot wonen, dat probleem niet hebben.
Maar je gaat me toch niet echt vertellen dat je zoon sinds hij 18 is echt helemaal geen enkele mogelijkheid had om uit huis te gaan?quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen die groot wonen, hebben nog steeds maar 1 keuken en 1 complete badkamer, soms nog een extra doucheruimte, maar dan woon je wel heel groot. Maar je moet nog steeds de keuken delen, rekening houden met elkaar qua boodschappen, samen koken of apart. Zoonlief staat nu te kokkerellen, omdat hij zo moet gaan werken. En ik zit er in de huiskamer bij. Hij heeft nu geen privacy.
Een man van 29 wil zijn eigen huishouden kunnen voeren.
Hij heeft begeleid gewoond, maar 5 jaar geleden weer thuis komen wonen. Niet ieders leven loopt zoals je het van tevoren gepland hebt, helaas.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:42 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar je gaat me toch niet echt vertellen dat je zoon sinds hij 18 is echt helemaal geen enkele mogelijkheid had om uit huis te gaan?
Of dat dat alleen maar aan andere ligt?
Veiligelanders hebben hier geen enkel recht op een woning. Al zouden ze er een zelf kopen, laat staan een sociale huurwoning. En dat weet jij zelf ook wel.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:46 schreef Gia het volgende:
Het klopt ook gewoon niet dat mensen die scheiden niet aan een woning kunnen komen. Vriendin van me leeft al 3 jaar gescheiden van haar man in hun gezamenlijke woning. En dan krijgt een gelukzoeker uit een veilig land, binnen anderhalf jaar een woning.
Ken ook mensen die hierheen gevlucht zijn, maar wel op vakantie gaan naar het eigen land! Dan kun je toch ook in je eigen land naar een veilige plek vluchten!
Hij noemt Nederlandse situaties op, zoals verhuurders die aangeven bepaalde huurders niet te willen, discriminatie bij sollicitatieproces, etc.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is dus niet het punt dat hij wil maken. Het punt dat hij wil maken is dat Jetten de situatie hier overdrijft door de situatie in murica op de onze te projecteren. Of dat terecht is weet ik verder niet, kan het filmpje nu net kijken.
Dat is alleen op te lossen door de woningnood te bestrijden, en niet door naar andere bevolkingsgroepen te wijzen..quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over mijn man en ik aan de ene kant en onze zoon van 29 aan de andere kant.
Er komen hier gelukzoekers die jonger zijn en eerder een woning hebben.
Waarom? Vanwege gezinshereniging? Ze hebben een huis nodig voor hun gezin?
Onze jongelui kunnen niet eens beginnen aan een gezin voordat ze een jaar of 34 zijn, want dan hebben ze heel misschien de financien om een huis te kunnen kopen. Tot die tijd is het inwonen op zolder bij de ouders, soms zelfs met vriendin erbij. Echt fucking niet normaal!!
Gaan de nieuwe akkoorden die we recent bereikt hebben over gelijkmatigere verdeling niet voor de Dublin akkoorden (als in nieuwe wet gaat voor oude wet?)quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:22 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad zeggen dat we als Nederland een asiel aanvraag niet eens moeten gaan verwerken als degene die de aanvraag doet niet kan bewijzen dat hij of zij direct Nederland binnen gekomen is ipv via een Europees buurland.
Geen idee, maar volgens mij drijven die nieuwe akkoorden eigenlijk ook op de Dublin akkoorden? Als mensen zich niet aanmelden in het eerste land, dan valt er ook niet echt een goede verdeling te maken.. of er moet provisie zijn gemaakt om bijv ook mensen uit Nederland naar Italië te sturen als ze in Italië geen asiel aanvragen, maar illegaal doorreizen naar Nederland.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:23 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Gaan de nieuwe akkoorden die we recent bereikt hebben over gelijkmatigere verdeling niet voor de Dublin akkoorden (als in nieuwe wet gaat voor oude wet?)
En jij vindt dit Europees een houdbare oplossing?quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Geen idee, maar volgens mij drijven die nieuwe akkoorden eigenlijk ook op de Dublin akkoorden? Als mensen zich niet aanmelden in het eerste land, dan valt er ook niet echt een goede verdeling te maken.. of er moet provisie zijn gemaakt om bijv ook mensen uit Nederland naar Italië te sturen als ze in Italië geen asiel aanvragen, maar illegaal doorreizen naar Nederland.
Nee, de enige houdbare oplossing voor Europa vind ik om asiel als recht af te schaffen. Immigratie alleen met vooraf aangevraagde vergunningen voor studie werk of asiel.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En jij vindt dit Europees een houdbare oplossing?
Het verschil is echter dat zij wel zelf kunnen uitzoeken met wie zij die grote woning willen delen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen die groot wonen, hebben nog steeds maar 1 keuken en 1 complete badkamer, soms nog een extra doucheruimte, maar dan woon je wel heel groot. Maar je moet nog steeds de keuken delen, rekening houden met elkaar qua boodschappen, samen koken of apart. Zoonlief staat nu te kokkerellen, omdat hij zo moet gaan werken. En ik zit er in de huiskamer bij. Hij heeft nu geen privacy.
Een man van 29 wil zijn eigen huishouden kunnen voeren.
Een politieke partij is geen deel van de overheid zoals je hopelijk wel weet.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Artikel 2:4 AWB bepaalt dat de overheid zijn taak vervult zonder vooringenomenheid.
Dat is een verbod op vooringenomenheid. Dat houdt onder meer in dat bij de overheid werkzame personen, die een persoonlijk belang bij een besluit hebben, de besluitvorming niet kunnen beïnvloeden.
Nu Dilan![]()
Yesilgöz: VVD wil wel mee onderhandelen, maar niet kabinet in
Na een stormachtig weekend met veel kritiek uit de eigen gelederen houdt VVD-leider Dilan Yesilgöz toch de deur voor deelname aan een kabinet dicht.
https://www.telegraaf.nl/(...)maar-niet-kabinet-in
Lekker bezig weer
Hopelijk weet jij wie je citeert.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een politieke partij is geen deel van de overheid zoals je hopelijk wel weet.
Het zijn de algemene beginselen van behoorlijk bestuurquote:Op dinsdag 28 november 2023 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
Een politieke partij is geen deel van de overheid zoals je hopelijk wel weet.
En hoe wilde je dat doen met alle verdragen. Dan moet je ze de eerste 5 tot 8 jaar in de centra houden. En daar moet ook doorstroom blijven “volgens de verdragen”. Moet er dus alsnog ruimte worden gezocht onder bepaalde condities en je mag ze niet op straat parkeren (verdragen). Als die kamertjes weg zijn dan zijn ze ook niet meer voor de NL studenten beschikbaar, en die komen al te kort door de buitenlandse studenten en andere krapte.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:59 schreef Gia het volgende:
[..]
De eerste 5 tot 8 jaar geen huis geven. Ze wachten maar, net als onze jonge mensen, op een kamertje met gedeelde badkamer en keuken. Dan gaat de wens naar Nederland te komen er wel af.
Zit je straks ook nog met losse eenmansfracties van de gebarsten VVD bomquote:Op dinsdag 28 november 2023 15:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD woensdag bijeen om ‘in gesprek te gaan met leden’, Yesilgöz zal partijscheuring moeten voorkomen
En dat noemt de PVV onbetrouwbaar en niet stabiel![]()
Containerflats en leegstaande gebouwen verbouwen tot kamertjes met een grote gezamenlijke keuken en enkele badkamers. En daar mogen ze dan wonen totdat ze een woning hebben. Met verblijfsvergunning mogen ze uiteraard, graag, ook werken. Wellicht kunnen ze sparen en een huis kopen. Als ze een woning hebben, mag het gezin overkomen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En hoe wilde je dat doen met alle verdragen. Dan moet je ze de eerste 5 tot 8 jaar in de centra houden. En daar moet ook doorstroom blijven “volgens de verdragen”. Moet er dus alsnog ruimte worden gezocht onder bepaalde condities en je mag ze niet op straat parkeren (verdragen). Als die kamertjes weg zijn dan zijn ze ook niet meer voor de NL studenten beschikbaar, en die komen al te kort door de buitenlandse studenten en andere krapte.
Dat probleem kent de PVV inderdaad niet. Binnen die fractie is Wilders' wil wet, hij bepaalt en de rest moet z'n smoel houden. Werkt op het eerste gezicht inderdaad soepeler, het is alleen geen duurzame werkwijze. Op een gegeven moment breekt deze manier van doen de partij op.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD woensdag bijeen om ‘in gesprek te gaan met leden’, Yesilgöz zal partijscheuring moeten voorkomen
En dat noemt de PVV onbetrouwbaar en niet stabiel![]()
Dat kun je zien aan al die crisissen die de PVV heeft gehad inderdaad. Mist alle stabiliteit.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat probleem kent de PVV inderdaad niet. Binnen die fractie is Wilders' wil wet, hij bepaalt en de rest moet z'n smoel houden. Werkt op het eerste gezicht inderdaad soepeler, het is alleen geen duurzame werkwijze. Op een gegeven moment breekt deze manier van doen de partij op.
Misschien daar ook nog een hek omheen zetten, met bewapende wachtposten enzo?quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Containerflats en leegstaande gebouwen verbouwen tot kamertjes met een grote gezamenlijke keuken en enkele badkamers. En daar mogen ze dan wonen totdat ze een woning hebben. Met verblijfsvergunning mogen ze uiteraard, graag, ook werken. Wellicht kunnen ze sparen en een huis kopen. Als ze een woning hebben, mag het gezin overkomen.
En de "gewone Nederlanders" op die spartaanse kamertjes die je eerder voor ogen had?quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Containerflats en leegstaande gebouwen verbouwen tot kamertjes met een grote gezamenlijke keuken en enkele badkamers. En daar mogen ze dan wonen totdat ze een woning hebben. Met verblijfsvergunning mogen ze uiteraard, graag, ook werken. Wellicht kunnen ze sparen en een huis kopen. Als ze een woning hebben, mag het gezin overkomen.
Bijvoorbeeld als Wilders uit de fractie stapt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat probleem kent de PVV inderdaad niet. Binnen die fractie is Wilders' wil wet, hij bepaalt en de rest moet z'n smoel houden. Werkt op het eerste gezicht inderdaad soepeler, het is alleen geen duurzame werkwijze. Op een gegeven moment breekt deze manier van doen de partij op.
Eventueel, als blijkt dat ze zich in hun omgeving niet kunnen gedragen, is dat een goed idee.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:12 schreef Buendia het volgende:
[..]
Misschien daar ook nog een hek omheen zetten, met bewapende wachtposten enzo?
Dit zijn de kamertjes die ik voor ogen had. Niks spartaans aan. Gewoon een eigen kamer en gezamenlijke badkamer(s) en keuken. Net als de mannen en vrouwen hebben die noodgedwongen bij hun ouders wonen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En de "gewone Nederlanders" op die spartaanse kamertjes die je eerder voor ogen had?
Que?quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat kun je zien aan al die crisissen die de PVV heeft gehad inderdaad. Mist alle stabiliteit.
Verwacht je nog tegen het e.e.a. aan te lopen?quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit zijn de kamertjes die ik voor ogen had. Niks spartaans aan. Gewoon een eigen kamer en gezamenlijke badkamer(s) en keuken. Net als de mannen en vrouwen hebben die noodgedwongen bij hun ouders wonen.
Containerflat is uiteraard iets meer privacy dan een kamertje in een omgebouwd fabriekspand. COA moet de toewijzing maar ergens op baseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |