abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211460839
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 22:46 schreef Mubassie het volgende:
Wat ik vooral proef is dat er een aantal hier bang en onzeker zijn omdat de kiezer (eindelijk) eens volle bak rechts heeft gestemd.

En dan moet voornamelijk de PVV en zijn stemmers het ontgelden.

We gaan nu eenmaal die kant op, dat moet eens geaccepteerd worden.
Dat accepterem, dat is wel echt een dingetje voor links.

Je zag het ook in de referenda, accepteren dat een andere kant de mserderheid heeft dan de zijne, zag je daar ook dat het erg moeilijk was.

Maareh, zo werkt het nu eenmaal. En plaats van naar zichzelf te kijken in de spiegel, gaan ze wijzen en framen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 november 2023 @ 02:32:11 #252
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211460888
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 22:10 schreef BMW1993 het volgende:
Ik hou ontzettend van Geert Wilders, hij is voor mij precies wat Erdogan voor de Turken is. Namelijk een steun, iemand die letterlijk zijn leven opoffert om voor ons een goede toekomst te schenken.

Een held, die voor het Nederlandse volk op komt, die onze toekomst wilt redden, die ervoor strijd dat niet heel Nederland veranderd in een groot asielzoekerscentrum.

Iemand die ervoor strijd dat Nederland geen moslim land gaat worden, vergeet niet dat partijen als D'66 ons land in de uitverkoop doet, en bewust ons land laat volstromen met mensen die haaks denken als ons..

D'66 met mevrouw Kaag dient het belang voor de EU, het groot kapitaal, zij geeft 0% om onze cultuur, ons land, onze samenleving, de Christen Unie is naïef en laat al die gelukszoekers binnen omdat er in de bijbel staat 'gastvrij' te moeten zijn naar vluchtelingen, dat doen ze dus alleen omdat ze denken dat ze met dit soort daden naar de hemel te gaan, terwijl ze in feite ernstige schade brengen aan ons land.

2024 gaat een ander jaar worden, dan horen we eindelijk niet meer dat de asielzoekerscentrums vol zijn, en er weer vluchtelingen met bussen naar hotels worden gebracht.

2024 is het jaar van de Nederlander, wij komen weer op 1 , onze woningen gaan weer naar ons, en de straffen zullen rap omhoog gaan zodat alle straatcriminelen op hun hoede moeten zijn, en wij onze wijken weer terug krijgen.

En nu maar hopen dat de rest van de politiek Wilders een kans geeft om premier te worden.
inb4 koude kermis.
  woensdag 29 november 2023 @ 02:42:38 #253
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211460897
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 23:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat krijg je als je gekke dingen zegt.

Wilders wil overduidelijk af van de onzin die ons op dit moment in de greep houdt dit gave land door lachebekje is aangedaan. En dat is stikstofwaanzin i.c.m. woningtekort, klimaattaxes, immigratie, zorg en de integriteitsonzin.
..
FTFY. Verder reducerend heeft de NL bevolking dit vooral zichzelf aangedaan door steeds maar weer op Teflon Mark te stemmen.
pi_211460934
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 23:21 schreef inslagenreuring het volgende:
Wilders wil overduidelijk af van de onzin die ons land op dit moment in de greep houdt. En dat is stikstofwaanzin i.c.m. woningtekort, klimaattaxes, immigratie, zorg en de integriteitsonzin.
Integriteit is onzin? Of hoe moet ik dit zien?
pi_211461147
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 00:08 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wel weten we al jaren dat we teveel aan stikstof en spul hebben. Door dit op de lange baan te schuiven komen we onszelf tegen. Naast dat we onze natuur er natuurlijk de nek mee omdraaien.
De natuur draaien we niet de nek om met veel stikstofuitstoot, de natuur zal er enkel door veranderen (meer stikstofminnende bloemen en planten ten koste van bloemen en planten die niet van stikstof houden).

En ironisch genoeg is de flora die niet van stikstof houdt de flora die voornamelijk voorkomt op de kale heides. Die heides zijn in het verleden gecreëerd door boeren die stukken oerbos afbrandden om aan landbouwgrond te komen. Na uitputting van die landbouwgrond werd het een heide waar niets meer groeide behalve wat stikstofhatende mosjes en bloemetjes.

De heide is dus niet eens oorspronkelijke natuur. De oorspronkelijke natuur is oerbos en daar kun je zoveel stikstof uitstrooien als je wilt, die vindt dat fantastisch.

Dat hele stikstofverhaal is de grootste lariekoek uit de geschiedenis van Nederland, enkel bedacht om het boerenland te kunnen confisqueren omdat hun grond nodig is om door te kunnen gaan met bevolkingsuitbreiding.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spraypaint op 29-11-2023 06:53:29 ]
pi_211461294
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:57 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
Cijfers zijn heel eenvoudig te googlen verder.

Mede door die open grenzen en mooie haven zijn we nu narcostaat incluis alle criminaliteit die daar bij hoort. Mooie bijkomstigheid.
Kom maar met een bron waaruit blijkt dat Nederland er het minste uithaalt. Verwijzen naar Google is niet voldoende. Als dat zo makkelijk te vinden is dan kun je de directe link hier ook wel plaatsen

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaeger85 op 29-11-2023 08:42:22 ]
  woensdag 29 november 2023 @ 07:30:03 #257
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211461308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 03:53 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Voor een PVV er wel, ja. Dat zien we al jaren en deze week nog met onze vlakGom.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211461333
quote:

[..]
Ik denk dat hij doelde op de tendens om tegenwoordig alles en iedereen maar te cancellen om een onwelvallige tweet of mening.
  woensdag 29 november 2023 @ 07:57:58 #259
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211461421
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 07:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik denk dat hij doelde op de tendens om tegenwoordig alles en iedereen maar te cancellen om een onwelvallige tweet of mening.
Ja man, honderden mensen per dag. Echt schering en inslag. Er blijft bijna niemand ongecanceled meer over joh.

Word je nu zelf niet moe van je onzinnige gejank?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211461594
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 07:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja man, honderden mensen per dag. Echt schering en inslag. Er blijft bijna niemand ongecanceled meer over joh.

Ga je lekker?
  woensdag 29 november 2023 @ 08:34:20 #261
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211461597
quote:

[..]
Want dat is ook echt precies wat er hier aan de hand is.

Oh nee toch niet.
Huilen dan.
pi_211461777
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 07:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je reageert notabene zelf in een ander topic op Cliteur die ambtenaren wil ontslaan omdat ze een demonstratie hebben gehouden tegen Wilders.

Hoeveel meer voorbeelden heb je nodig van een cancelcultuur :')
pi_211461780
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 08:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Want dat is ook echt precies wat er hier aan de hand is.

Oh nee toch niet.
En jij hebt bovenstaande ook maar even “gemist”, ouwe extreemlinkse terrorist dat je er bent :D
pi_211461833
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 06:47 schreef Spraypaint het volgende:

[..]
De natuur draaien we niet de nek om met veel stikstofuitstoot, de natuur zal er enkel door veranderen (meer stikstofminnende bloemen en planten ten koste van bloemen en planten die niet van stikstof houden).

En ironisch genoeg is de flora die niet van stikstof houdt de flora die voornamelijk voorkomt op de kale heides. Die heides zijn in het verleden gecreëerd door boeren die stukken oerbos afbrandden om aan landbouwgrond te komen. Na uitputting van die landbouwgrond werd het een heide waar niets meer groeide behalve wat stikstofhatende mosjes en bloemetjes.

De heide is dus niet eens oorspronkelijke natuur. De oorspronkelijke natuur is oerbos en daar kun je zoveel stikstof uitstrooien als je wilt, die vindt dat fantastisch.

Dat hele stikstofverhaal is de grootste lariekoek uit de geschiedenis van Nederland, enkel bedacht om het boerenland te kunnen confisqueren omdat hun grond nodig is om door te kunnen gaan met bevolkingsuitbreiding.
Weg met die heide, meer bomen! ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 29 november 2023 @ 09:18:53 #265
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211461973
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 08:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je reageert notabene zelf in een ander topic op Cliteur die ambtenaren wil ontslaan omdat ze een demonstratie hebben gehouden tegen Wilders.

Hoeveel meer voorbeelden heb je nodig van een cancelcultuur :')
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 08:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En jij hebt bovenstaande ook maar even “gemist”, ouwe extreemlinkse terrorist dat je er bent :D
Die "integriteitsonzin" ging over Gom van Strien. Die wordt toch niet gecanceld om een 'onwelgevallige tweet of mening', of wel?
Huilen dan.
pi_211461990
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 09:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]
Die "integriteitsonzin" ging over Gom van Strien. Die wordt toch niet gecanceld om een 'onwelgevallige tweet of mening', of wel?
Hoe kom je erbij dat het ging over Gom van Strien? Heeft desbetreffende user dat zelf al aangegeven ?
  woensdag 29 november 2023 @ 09:38:53 #267
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211462104
Nou ja, helemaal zeker weten we het natuurlijk niet omdat 'desbetreffende user' daar niet bijzonder duidelijk over was. Wel opmerkelijk dat hij met 'integriteitsonzin' komt vlak nadat Van Strien daardoor het veld heeft moeten ruimen.
Huilen dan.
pi_211462122
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 02:42 schreef Perox het volgende:

[..]
FTFY. Verder reducerend heeft de NL bevolking dit vooral zichzelf aangedaan door steeds maar weer op Teflon Mark te stemmen.
De kleine minderheidvan de bevolking bedoel je?
Van de stemmers 1 op 5 en van de bevolking ca 1,5 op 10.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211462158
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 00:59 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het punt waar ik op reageerde, was de opmerking dat zaken als stikstof nu zo'n probleem zijn omdat we jarenlang de kantjes eraf liepen met de Europese regeltjes. En dat was weer een reactie op de opmerking dat wij denken dat het braafste jongetje van de klas zijn terwijl we in de rest van de EU bekend staan als "de ratten van Europa". Aangezien wij onszelf deze uiterst strenge normen hebben opgelegd en inderdaad tot aan de Raad van State hebben laten beoordelen, geef ik juist aan dat we er mijns inziens geenszins de kantjes van af hebben gelopen. Zeker niet in vergelijking met buurlanden.
Dit leest voor mij net alsof de Nederlandse regering de grens van 0,05 mol (in Duitsland 7 mol) zelf ingesteld en getoetst heeft bij de RvS. Maar de PAS, waarvoor de overheid veelvuldig gewaarschuwd is, ging uit van 1 mol. Dit is aangevochten door natuur- en milieuorganisaties waardoor de PAS van tafel geveegd werd en we met de grens van 0,05 mol zitten.

Het beste jongetje van de klas had dus aan de ene kant een grenswaarde voor uitstoot per jaar die 7 keer lager lag als die van Duitsland. Maar aan de andere kant heeft Duitsland ook meer depositieruimte, omdat daar sprake is van een geringere overschrijding van de kritische depositiewaarde. Per land gezien is het dan ook logisch dat wij een minder hoge grenswaarde aanhouden, of zoals je zelf zegt.
quote:
Natuurlijk is onze uitstoot per hectare veel hoger dan andere landen. Nogmaals: wij hebben veel minder hectares onbewoond gebied waar geen enkele activiteit plaatsvindt om zo het totaal per ha te compenseren.
quote:
Stikstof is een lokaal probleem, met lokale gevolgen. Wat er in een deelstaat direct naast ons gebeurt, die qua oppervlakte en inwoners vergelijkbaar is met ons als land en ook directe lokale gevolgen hier teweegbrengt, is dus veel relevanter. Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je 1 cm in NW bent, daar opeens totaal andere (en veel minder zware en veel minder kostbare) eisen gelden omdat men een paar honderd km verderop genoeg onbewoond natuur- en grondgebied heeft die het totaal compenseren, terwijl het voortkomt uit een EU-richtlijn?
Het is vrij arbitrair inderdaad. Als Nederlander kun je zeggen “het is oneerlijk dat de Duitsers het wel mogen, als Duitser kun je zeggen “ja, landelijk hebben wij onze shit gewoon beter voor elkaar”. De grens van 7 mol in NW is nooit voor de Bundesverfassungsgericht geweest, we weten dus niet of deze standhout. Je zou kunnen opteren voor een Europees opgetuigd systeem, waarbij per grensoverschrijdend gebied de grenswaardes vastgesteld worden. Maar daarbij verwacht ik dat de grenzen in NW eerder enorm zullen zakken dan ze hier toenemen.
quote:
Dat mag, maar het zorgt wel vior een veel eerlijker/realistischer beeld.
Als we naast de drempelwaarde per land ook de kritische depositiewaarde per land meenemen zou het al realistischer zijn.

Nu komen we wat over als dat kind met een BMI van 35*, dat het oneerlijk vind dat hij niet 7 kg aan mag komen, terwijl zijn vriendje met een BMI van 18,9 dit als advies van de dokter kreeg. Al zal jij zeggen dat dat kind met een BMI van 15 minimaal een vervette lever (NW) heeft.

* De getallen van 35 en 18,9 zijn berekent op de gemiddelde uitstoot per land, zowel de 50 van Nederland als de 27 van Duitsland zijn vermenigvuldigt met 0,7 om zo tot een realistisch BMI getal te komen.
pi_211462181
quote:

[..]
Ja dat is echt schrijnend, vooral als je het opzet tegen “een verbod op de koran, islamitische scholen en moskeeën”
pi_211462340
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 06:47 schreef Spraypaint het volgende:

[..]

Er groeiden wel bomen, maar enorme bossen waren het niet. Dat is ee
sprookje. En heidegebieden waren altijd al schraal, maar vooral door begrazing door schaapskuddes en het wegsteken van turf voor brandstof en mest werden die nog schraler en veranderden in wat het nu is. Maar dan praat je dus over 7-800 jaar geleden.
pi_211462365
quote:

[..]
Integriteit is een linkse hobby. Daar moeten we zo snel mogelijk vanaf!
pi_211462503
quote:
Opinie oud-strateeg PvdA: ‘Ga demonstreren waar PVV-stemmer zich niet gehoord voelt’
De kiezers die vorige week op de PVV stemden deden dat niet uit moslimhaat of nationalisme. Ze kozen Wilders omdat de andere partijen hun dagelijkse problemen onvoldoende zien, stelt Pieter Paul Slikker.

Begrijp ik de pijn die sommigen ertoe drijft om spandoeken uit te rollen? Ja. Maar toch vind ik dat men die neiging zou moeten weerstaan. Omdat een diepere reflectie op de verkiezingsuitslag dialoog rechtvaardigt, géén demonstratie. Want Nederland heeft er niet opeens ruim twee miljoen racisten bij. Voor velen, de meesten durf ik te zeggen, was een stem op de PVV niet een stem tegen een ander.

Het was een noodkreet. Om gehoord te worden. Overal in Nederland zindert de behoefte aan perspectief. Bij de honderdduizenden jongeren die op een zolderkamertje wachten op een eigen thuis. Bij onze woonwagenbewoners die er jarenlang geen plekje bij zagen komen. Bij de velen on- der ons die elke maand rood staan, die zich ondanks de harde werk- week toch zorgen maken over de sinterklaascadeautjes van volgen- de week.

Bij al die mensen die ervan overtuigd zijn dat de overheid alleen geïnteresseerd is in de stem van enkele insiders. Niet van de velen zoals zij. Zij slaakten op verkiezingsdag een hartenkreet. Het moet anders. Zie ons. Doe het beter voor ons. Ik sprak er velen de afgelopen weken. Op straat, aan de deur, in een zaaltje. Velen die PVV stemden. Niet vanwege moslimhaat of bekrompen nationalisme. Maar omdat al die andere partijen hen niet met het hoofd wisten te overtuigen en met het hart wisten te raken. En ik begrijp dat ze afhaken op links met het vingertje. Op de voorhoede die niet op de markt staat voor hun dagelijkse zorgen maar die wel demonstreert tegen ‘haat’. Terwijl hun stem niet gemotiveerd werd door haat maar door onvrede over het dagelijks leven.
https://www.ad.nl/opinie/(...)oord-voelt~a40f24b5/
Een PvdA'er die er iets van begrijpt :o
Of een oud-PvdA'er, dat weet ik niet zeker.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211462593
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 10:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een PvdA'er die er iets van begrijpt :o
Of een oud-PvdA'er, dat weet ik niet zeker.
En dit is waarom Wilders een gedoogkabinet moet starten, met steun van de VVD. Dan wordt het of duidelijk dat de man die mensen belazerde, of hij krijgt GLPvdA mee als het nodig is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2023 10:34:08 ]
  woensdag 29 november 2023 @ 10:37:53 #275
3542 Gia
User under construction
pi_211462623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 23:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Daar ga je dus? Wat bedoel je? Jij zei dat we de kantjes eraf hadden gelopen. In welk opzicht nu precies?

Zoals gezegd, in Nordrhein-Westfalen, een deelstaat vergelijkbaar met Nederland qua oppervlakte en inwoneraantal en pal naast onze grens, is de stikstofuitstoot van landbouw/industrie en daaruit voortvloeiende neerslag per hectare vele malen hoger dan hier. Een aanzienlijk deel daarvan komt ook nog eens hier terecht. Maar omdat Duitsland in zijn totaliteit veel groter is en elders grote natuur- en dunbevolkte/onbewoonde gebieden zijn, hebben ze nationaal een veel hogere drempel vastgesteld.

Wat had Nederland/Nederlandse bedrijven nog meer kunnen doen dan ze nu al doen, zodat we niet "de kantjes ervan af liepen" zoals jij stelt? Wij hebben geen enorme stukken grondgebied om de uitstoot in bepaalde geconcentreerde gebieden te compenseren, zodat er over het algemeen een extreem lagere norm geldt.
Sowieso zou men wereldwijd grote gebieden moeten vergelijken. Bijvoorbeeld Europa met China. En niet Nederland met Duitsland. Dus eens met je verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')