Nog een handje dan, zodat je het afleertquote:Op maandag 27 november 2023 12:32 schreef AnneX het volgende:
Drie handjes dan. Nog net niet misselijk nu.
Ik las de enthousiaste reacties op die Van Delft kruidnootjes hier onlangs al, maar in die dingen zit een kruid (kardemom??) wat bij mij zo overheersend overkomt, dat ik bij de lucht er van al misselijk word. Zelfs al als je langs hun winkels loopt...quote:Op maandag 27 november 2023 12:25 schreef AnneX het volgende:
Twee keer een handvol van delft kruidnootjes is wel genoeg. Toch?!
Lekker he? Hier staat hij woensdag op het menu.quote:Op maandag 27 november 2023 13:15 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb gisteren zoeteaardappel soep gemaakt (linkje van iemand hier volgens mij, 'zoete aardappelsoep met toppings'). Hij was erg lekker dus de rest ging in een gesealed zakje de vriezer in.
Ja, zelfs zonder toppings (met een tosti erbij) was 'ie erg geslaagd.quote:Op maandag 27 november 2023 14:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker he? Hier staat hij woensdag op het menu.
Oeh? Linkje?quote:Op maandag 27 november 2023 13:15 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb gisteren zoeteaardappel soep gemaakt (linkje van iemand hier volgens mij, 'zoete aardappelsoep met toppings'). Hij was erg lekker dus de rest ging in een gesealed zakje de vriezer in.
Ach, in de winkel loop ik al weken - sinds september? - voorbij aan al het snoepgoed.quote:Op maandag 27 november 2023 12:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik las de enthousiaste reacties op die Van Delft kruidnootjes hier onlangs al, maar in die dingen zit een kruid (kardemom??) wat bij mij zo overheersend overkomt, dat ik bij de lucht er van al misselijk word. Zelfs al als je langs hun winkels loopt...
Ik wil Bolletje...
Dat klinkt goed, ga ik ook eens naar kijken!quote:Op maandag 27 november 2023 14:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dank!
Wij eten heel vaak de rode linzensoep met kokosmelk die ook op hun site staat
Ik hou ook niet van al die smaakjes. Diverse nootjes van Van Delft geprobeerd, maar nee. Niets voor mij.quote:Op maandag 27 november 2023 15:32 schreef fietsie het volgende:
Bij ons kwam er een zakje "Kruidnoten met stukjes stroopwafel erin" binnen.
Ik at er twee.
Dat was voldoende. Wat vies.
quote:Op maandag 27 november 2023 10:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Freak als ik ben op dit gebied, heb ik 'jouw' Strathisla gezocht in het archief van de firma Van Wees, eigenaar van het 'The Ultimate' label, en ik heb 'm gevonden:
Jan. 2005 - Strathisla 1987 - Cask # 2373 - % 43,0 - Oak
De jaartallen 1987 en 2005 komen overeen, het was kennelijk alleen geen cask strength botteling.
Die hadden ze destijds ook maar zelden...
De verwarring zit waarschijnlijk in de afbeelding op het label.
Bij The Ultimate staat een afbeelding van de Bushmills Distillery in Ierland op het label en de afbeelding van het label dat jij gepost hebt lijkt daarop.
Ook 2 pagodes van een distilleerderij, maar dan die van Strathisla zelf:SPOILER: Zoek de verschillen...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Leuk, een echte speurneus![]()
Eeem kiek'n hoor; dat label versus mijn plaatje
Dat is ja hetzelfde min of meer bijnaik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Toen Ross voor het eerst rond Sinterklaas in Nederland was was hij dol op pepernoten. En at ze vooral graag gecombineerd met iets anders. Pepernoten met droge worst (verrassend lekker), pepernoten met olijven etcquote:Op maandag 27 november 2023 15:35 schreef fietsie het volgende:
Het helpt wel in het volhouden van omad. Want dan pak je savonds dus ook die zut niet.
Uk had kruidnoten met bananencoating eromheen. Waarom ?
quote:Op maandag 27 november 2023 15:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen Ross voor het eerst rond Sinterklaas in Nederland was was hij dol op pepernoten. En at ze vooral graag gecombineerd met iets anders. Pepernoten met droge worst (verrassend lekker), pepernoten met olijven etc
Wat ik dus oprecht grappig vond is dat ik dat zelf in 35 jaar nooit bedacht had, dat je pepernoten ook met allerlei hartige dingen kan proberen te combineren. Out of the box denken!quote:
Maar dan heb je het over pepernoten, niet over kruidnoten ?quote:Op maandag 27 november 2023 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ik dus oprecht grappig vond is dat ik dat zelf in 35 jaar nooit bedacht had, dat je pepernoten ook met allerlei hartige dingen kan proberen te combineren. Out of the box denken!
Kruidnoten, de harde dingetjes, niet de zachte taaitaaiachtigen.quote:Op maandag 27 november 2023 16:13 schreef fietsie het volgende:
Maar dan heb je het over pepernoten, niet over kruidnoten ?
Oow... hmz. Eens vragen aan de dames of die stiekum proef-materiaal in hun prive voorraad hebben om dat te testen voor ik roep "Jakkie!"quote:Op maandag 27 november 2023 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kruidnoten, de harde dingetjes, niet de zachte taaitaaiachtigen.
Dat, dat dachten wij Nederlanders ook. Het was echt smullenquote:Op maandag 27 november 2023 16:49 schreef Isabeau het volgende:
Wat een mazzel met die collega, KaatjeEn dat als ontbijt bedoeld
Dit was “gewoon” home made food. En een paar van mijn lievelingsdingen Bakje met “gehaktballen “ spis shanklish kaas, en daarnaast is ook akawi kaas, beetje als haloumi. En daarvoor, daar mag je mij voor wakker maken, Makdoush, speciale aubergines gevuld met oa paprika en walnoot. Ooit een keer vers gehad, nu weer. Gelukkig ook in potten te koop. Families maken dat 1x per jaar wanneer de aubergines goed zijn en dan ook zo’n 30-60 kg want het is veel werk en zo hebben ze het hele jaar voorraadquote:Op maandag 27 november 2023 17:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heerlijk Kaatje! Wij hadden een Syrier die kort om de hoek heeft gezeten, heeft het helaas niet gehaald![]()
Paar keer zo lekker zitten brunchen
De meeste mensen denken/dachten ook dat de afbeelding op de The Ultimate flessen die van de distilleerderij van Strathisla is.quote:Op maandag 27 november 2023 15:43 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Leuk, een echte speurneus![]()
Eeem kiek'n hoor; dat label versus mijn plaatje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is ja hetzelfde min of meer bijna
Dat klinkt toch als Kremlin-watchen voor whis(e)y-liefhebbersquote:Op maandag 27 november 2023 17:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De meeste mensen denken/dachten ook dat de afbeelding op de The Ultimate flessen die van de distilleerderij van Strathisla is.
Totdat ze bij Van Wees onlangs voor het eerst een Bushmills whiskey bottelde (onder de naam 'County Antrim', omdat ze naam Bushmills niet op een botteling mogen gebruiken die niet door de distilleerderij zelf is uitgegeven) en de inhoud dus voor het eerst echt bij de afbeelding past:
[ afbeelding ]
De letters op het label zijn daarom ook voor het eerst Iers groen i.p.v. Schots rood normaal...
Sorry, je mag het als afwijking beschouwen…quote:Op maandag 27 november 2023 18:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat klinkt toch als Kremlin-watchen voor whis(e)y-liefhebbers
Ach gut, dat arme kindquote:
Zo zou ik ook echt zijn ja, na al dat genaaiquote:Op maandag 27 november 2023 18:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach gut, dat arme kind![]()
Bij ons is er nu alleen nog discussie over 130 euro. En ik ga net zo lang door tot ik mijn gelijk haal. Fuckers.
J vindt dat ik het moet laten zitten want in theorie hebben ze recht op een deel van die 130 euro. Maar nee. In geen 130 jaar laat ik dit zitten.quote:Op maandag 27 november 2023 18:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zo zou ik ook echt zijn ja, na al dat genaai
Net als de billetjesfascinatie van @Dr_Flash vind ik dat soort afwijkingen fascinerend en leuk om wat van mee te genietenquote:Op maandag 27 november 2023 18:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sorry, je mag het als afwijking beschouwen…
Ja echt he. En je staat zo snel compleet machteloos tegen dit soort organisaties. Je wordt gewoon compleet overdonderd...quote:Op maandag 27 november 2023 18:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
J vindt dat ik het moet laten zitten want in theorie hebben ze recht op een deel van die 130 euro. Maar nee. In geen 130 jaar laat ik dit zitten.
Maar sjezus zeg, ik krijg het echt koud van dat verhaal van die jongen. Wat enorm oneerlijk allemaal. En hij is een kuiken en weet helemaal niets enzo
Waag er een mail aan dat jullie meter ook 1x een absurde storing gaf.quote:Op maandag 27 november 2023 18:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
J vindt dat ik het moet laten zitten want in theorie hebben ze recht op een deel van die 130 euro. Maar nee. In geen 130 jaar laat ik dit zitten.
Maar sjezus zeg, ik krijg het echt koud van dat verhaal van die jongen. Wat enorm oneerlijk allemaal. En hij is een kuiken en weet helemaal niets enzo
Doch. Maar ik misspel graag ;-)quote:Op maandag 27 november 2023 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik geloof dat je iets niet helemaal goed begrijpt
En dat de energiemaatschappij er bij jullie OOK in faalde daar op adequate wijze mee om te gaan. In for a penny, in for a poundquote:Op maandag 27 november 2023 18:25 schreef Isabeau het volgende:
Waag er een mail aan dat jullie meter ook 1x een absurde storing gaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |