Nog een handje dan, zodat je het afleertquote:Op maandag 27 november 2023 12:32 schreef AnneX het volgende:
Drie handjes dan. Nog net niet misselijk nu.
Ik las de enthousiaste reacties op die Van Delft kruidnootjes hier onlangs al, maar in die dingen zit een kruid (kardemom??) wat bij mij zo overheersend overkomt, dat ik bij de lucht er van al misselijk word. Zelfs al als je langs hun winkels loopt...quote:Op maandag 27 november 2023 12:25 schreef AnneX het volgende:
Twee keer een handvol van delft kruidnootjes is wel genoeg. Toch?!
Lekker he? Hier staat hij woensdag op het menu.quote:Op maandag 27 november 2023 13:15 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb gisteren zoeteaardappel soep gemaakt (linkje van iemand hier volgens mij, 'zoete aardappelsoep met toppings'). Hij was erg lekker dus de rest ging in een gesealed zakje de vriezer in.
Ja, zelfs zonder toppings (met een tosti erbij) was 'ie erg geslaagd.quote:Op maandag 27 november 2023 14:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker he? Hier staat hij woensdag op het menu.
Oeh? Linkje?quote:Op maandag 27 november 2023 13:15 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb gisteren zoeteaardappel soep gemaakt (linkje van iemand hier volgens mij, 'zoete aardappelsoep met toppings'). Hij was erg lekker dus de rest ging in een gesealed zakje de vriezer in.
Ach, in de winkel loop ik al weken - sinds september? - voorbij aan al het snoepgoed.quote:Op maandag 27 november 2023 12:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik las de enthousiaste reacties op die Van Delft kruidnootjes hier onlangs al, maar in die dingen zit een kruid (kardemom??) wat bij mij zo overheersend overkomt, dat ik bij de lucht er van al misselijk word. Zelfs al als je langs hun winkels loopt...
Ik wil Bolletje...
Dat klinkt goed, ga ik ook eens naar kijken!quote:Op maandag 27 november 2023 14:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dank!
Wij eten heel vaak de rode linzensoep met kokosmelk die ook op hun site staat
Ik hou ook niet van al die smaakjes. Diverse nootjes van Van Delft geprobeerd, maar nee. Niets voor mij.quote:Op maandag 27 november 2023 15:32 schreef fietsie het volgende:
Bij ons kwam er een zakje "Kruidnoten met stukjes stroopwafel erin" binnen.
Ik at er twee.
Dat was voldoende. Wat vies.
quote:Op maandag 27 november 2023 10:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Freak als ik ben op dit gebied, heb ik 'jouw' Strathisla gezocht in het archief van de firma Van Wees, eigenaar van het 'The Ultimate' label, en ik heb 'm gevonden:
Jan. 2005 - Strathisla 1987 - Cask # 2373 - % 43,0 - Oak
De jaartallen 1987 en 2005 komen overeen, het was kennelijk alleen geen cask strength botteling.
Die hadden ze destijds ook maar zelden...
De verwarring zit waarschijnlijk in de afbeelding op het label.
Bij The Ultimate staat een afbeelding van de Bushmills Distillery in Ierland op het label en de afbeelding van het label dat jij gepost hebt lijkt daarop.
Ook 2 pagodes van een distilleerderij, maar dan die van Strathisla zelf:SPOILER: Zoek de verschillen...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Leuk, een echte speurneus![]()
Eeem kiek'n hoor; dat label versus mijn plaatje
Dat is ja hetzelfde min of meer bijnaik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Toen Ross voor het eerst rond Sinterklaas in Nederland was was hij dol op pepernoten. En at ze vooral graag gecombineerd met iets anders. Pepernoten met droge worst (verrassend lekker), pepernoten met olijven etcquote:Op maandag 27 november 2023 15:35 schreef fietsie het volgende:
Het helpt wel in het volhouden van omad. Want dan pak je savonds dus ook die zut niet.
Uk had kruidnoten met bananencoating eromheen. Waarom ?
quote:Op maandag 27 november 2023 15:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen Ross voor het eerst rond Sinterklaas in Nederland was was hij dol op pepernoten. En at ze vooral graag gecombineerd met iets anders. Pepernoten met droge worst (verrassend lekker), pepernoten met olijven etc
Wat ik dus oprecht grappig vond is dat ik dat zelf in 35 jaar nooit bedacht had, dat je pepernoten ook met allerlei hartige dingen kan proberen te combineren. Out of the box denken!quote:
Maar dan heb je het over pepernoten, niet over kruidnoten ?quote:Op maandag 27 november 2023 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ik dus oprecht grappig vond is dat ik dat zelf in 35 jaar nooit bedacht had, dat je pepernoten ook met allerlei hartige dingen kan proberen te combineren. Out of the box denken!
Kruidnoten, de harde dingetjes, niet de zachte taaitaaiachtigen.quote:Op maandag 27 november 2023 16:13 schreef fietsie het volgende:
Maar dan heb je het over pepernoten, niet over kruidnoten ?
Oow... hmz. Eens vragen aan de dames of die stiekum proef-materiaal in hun prive voorraad hebben om dat te testen voor ik roep "Jakkie!"quote:Op maandag 27 november 2023 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kruidnoten, de harde dingetjes, niet de zachte taaitaaiachtigen.
Dat, dat dachten wij Nederlanders ook. Het was echt smullenquote:Op maandag 27 november 2023 16:49 schreef Isabeau het volgende:
Wat een mazzel met die collega, KaatjeEn dat als ontbijt bedoeld
Dit was “gewoon” home made food. En een paar van mijn lievelingsdingen Bakje met “gehaktballen “ spis shanklish kaas, en daarnaast is ook akawi kaas, beetje als haloumi. En daarvoor, daar mag je mij voor wakker maken, Makdoush, speciale aubergines gevuld met oa paprika en walnoot. Ooit een keer vers gehad, nu weer. Gelukkig ook in potten te koop. Families maken dat 1x per jaar wanneer de aubergines goed zijn en dan ook zo’n 30-60 kg want het is veel werk en zo hebben ze het hele jaar voorraadquote:Op maandag 27 november 2023 17:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heerlijk Kaatje! Wij hadden een Syrier die kort om de hoek heeft gezeten, heeft het helaas niet gehaald![]()
Paar keer zo lekker zitten brunchen
De meeste mensen denken/dachten ook dat de afbeelding op de The Ultimate flessen die van de distilleerderij van Strathisla is.quote:Op maandag 27 november 2023 15:43 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Leuk, een echte speurneus![]()
Eeem kiek'n hoor; dat label versus mijn plaatje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is ja hetzelfde min of meer bijna
Dat klinkt toch als Kremlin-watchen voor whis(e)y-liefhebbersquote:Op maandag 27 november 2023 17:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De meeste mensen denken/dachten ook dat de afbeelding op de The Ultimate flessen die van de distilleerderij van Strathisla is.
Totdat ze bij Van Wees onlangs voor het eerst een Bushmills whiskey bottelde (onder de naam 'County Antrim', omdat ze naam Bushmills niet op een botteling mogen gebruiken die niet door de distilleerderij zelf is uitgegeven) en de inhoud dus voor het eerst echt bij de afbeelding past:
[ afbeelding ]
De letters op het label zijn daarom ook voor het eerst Iers groen i.p.v. Schots rood normaal...
Sorry, je mag het als afwijking beschouwen…quote:Op maandag 27 november 2023 18:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat klinkt toch als Kremlin-watchen voor whis(e)y-liefhebbers
Ach gut, dat arme kindquote:
Zo zou ik ook echt zijn ja, na al dat genaaiquote:Op maandag 27 november 2023 18:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach gut, dat arme kind![]()
Bij ons is er nu alleen nog discussie over 130 euro. En ik ga net zo lang door tot ik mijn gelijk haal. Fuckers.
J vindt dat ik het moet laten zitten want in theorie hebben ze recht op een deel van die 130 euro. Maar nee. In geen 130 jaar laat ik dit zitten.quote:Op maandag 27 november 2023 18:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zo zou ik ook echt zijn ja, na al dat genaai
Net als de billetjesfascinatie van @Dr_Flash vind ik dat soort afwijkingen fascinerend en leuk om wat van mee te genietenquote:Op maandag 27 november 2023 18:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sorry, je mag het als afwijking beschouwen…
Ja echt he. En je staat zo snel compleet machteloos tegen dit soort organisaties. Je wordt gewoon compleet overdonderd...quote:Op maandag 27 november 2023 18:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
J vindt dat ik het moet laten zitten want in theorie hebben ze recht op een deel van die 130 euro. Maar nee. In geen 130 jaar laat ik dit zitten.
Maar sjezus zeg, ik krijg het echt koud van dat verhaal van die jongen. Wat enorm oneerlijk allemaal. En hij is een kuiken en weet helemaal niets enzo
Waag er een mail aan dat jullie meter ook 1x een absurde storing gaf.quote:Op maandag 27 november 2023 18:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
J vindt dat ik het moet laten zitten want in theorie hebben ze recht op een deel van die 130 euro. Maar nee. In geen 130 jaar laat ik dit zitten.
Maar sjezus zeg, ik krijg het echt koud van dat verhaal van die jongen. Wat enorm oneerlijk allemaal. En hij is een kuiken en weet helemaal niets enzo
Doch. Maar ik misspel graag ;-)quote:Op maandag 27 november 2023 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik geloof dat je iets niet helemaal goed begrijpt
En dat de energiemaatschappij er bij jullie OOK in faalde daar op adequate wijze mee om te gaan. In for a penny, in for a poundquote:Op maandag 27 november 2023 18:25 schreef Isabeau het volgende:
Waag er een mail aan dat jullie meter ook 1x een absurde storing gaf.
Met een beetje mazzel binnenkort weer bijzonder harig nieuws van het billetjesfront voor jequote:
Wat zij zegt!quote:Op maandag 27 november 2023 18:29 schreef Leintjeuh het volgende:
En dat de energiemaatschappij er bij jullie OOK in faalde daar op adequate wijze mee om te gaan. In for a penny, in for a pound
Ja dat. Wij hebben zo veel mazzel gehad dat we het zelf zagen. Want net als met die jongen, doen een netbeheerder en energiemaatschappij echt helemaal niets uit zichzelf.quote:Op maandag 27 november 2023 18:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja echt he. En je staat zo snel compleet machteloos tegen dit soort organisaties. Je wordt gewoon compleet overdonderd...
Dat kan inderdaad niet. Maar hij heeft zijn meter laten ijken en toen was er niets aan de hand. En ik denk ook dat hij in zo'n oud huis geen slimme meter heeft.quote:Op maandag 27 november 2023 18:46 schreef Isabeau het volgende:
Maar hier lijkt toch ook overduidelijk iets mis gegaan te zijn met de meter. Zo veel energieverbruik dat kan toch niet als je normaal stookt
Speakin of which. Toch even gaan kijken waar @MadMaster het nou precies over had. En ja hoor, ook ik ben gaan zoeken en ook ik heb ze gevondenquote:Op maandag 27 november 2023 18:11 schreef sigme het volgende:
Net als de billetjesfascinatie van @:dr_flash vind ik dat soort afwijkingen fascinerend en leuk om wat van mee te genieten
SPOILER: Of jah, anders maar deze openklikkenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch een heleboel gedaan en gezien: Tentoonstelling over biljetjes (gaan we weer) bij de Centrale Bank, Stadhuis met de wereldberoemde astronomische klok, het Banksy-museum, de kabeltrein naar de Petrin-heuvel, het museum voor fantastische optische illusies, rondje gelopen door de Joodse wijk, het trapautootjesmuseum en tot slot het Slivovitzmuseum Jelinek (what's in a name
) Vooral dat laatste is echt een aanrader, zelfs als je helemaal niet van alcohol houdt. Gave VR-beleving en zo
![]()
Dusjah en nu heb ik drie machines was gedraaid, morgen wordt er een steunbrace voor mijn enkel bezorgd en overmorgenavond vertrek ik naar Oslo voor een minicruise met mijn collegaatje en daar heb ik kapot veel zin in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
The Ultimate is een whisky bottelaar van allerlei whisky's (ook uit andere landen dan Schotland en Ierland), geen whisky producent.quote:Op maandag 27 november 2023 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee dus we hebben een Ultimate, Single malt SCOTCH whisky. Met een afbeelding van een IERSE stokerij op het label. Een Ierse stokerij die door een NOORD-IERSE bank gevierd wordt.
Er komen sneller nieuwe vragen bij dan antwoorden@:Madmaster @:sigme
Ik wilde net zeggen, douchen, heel lang douchen. Zou met liefde m’n elektrische deken aan je lenenquote:Op maandag 27 november 2023 19:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net een worst naar binnen gedrukt (huehue) en wat broccoli en ik ga zo eerst even 350819231 uur douchen.
Het label van The Ultimate met deze soortgelijke afbeelding is van voor 2000, dus die afbeeldingen op de bankbiljetten hebben ze niet 1 op 1 gebruikt.quote:Op maandag 27 november 2023 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Speakin of which. Toch even gaan kijken waar @:Madmaster het nou precies over had. En ja hoor, ook ik ben gaan zoeken en ook ik heb ze gevonden![]()
Eén van de uitgevende banken van Noord-Ierland, de Bank of Ireland, heeft in 2008 ter gelegenheid van de 400e verjaardag van Bushmills distillery een serie van drie biljetjes uitgegeven van 5, 10 en 20 pond. In aangepaste vorm zijn deze later de 2013-2017 issue gaan vormen.
[ afbeelding ]
Bij de laatste gelegenheid is er een biljet van 50 Pounds aan de serie toegevoegd, ook met de betreffende stokerij op de keerzijde. Geen woord over gelijkenis met de Strathisla stokerij.
[ afbeelding ]
Ja die afbeelding van Strathisla die je had, die is natuurlijk van een kwartslag verderop he. Daar staan de pagodes naast elkaar ipv achter elkaar. En welke dan wat van welke gekopieerd heeft weet ik natuurlijk niet. Maar apart van die haan op de spire zien ze er wel gevaarlijk identiek uit.quote:Op maandag 27 november 2023 19:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het label van The Ultimate met deze soortgelijke afbeelding is van voor 2000, dus die afbeeldingen op de bankbiljetten hebben ze niet 1 op 1 gebruikt.
Maar kennelijk wordt deze hoek van fotograferen van de distilleerderij vaker gebruikt…
Het is een plaag daar.quote:Op maandag 27 november 2023 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zie ik daar nou "Bushmills RAILWAY" staan?![]()
![]()
Oh ja dat zal beslist lastig zijn. En het toerisme ook bepaald niet in de kaart spelen. Ik stel slechts vast dat hier te veel van mijn hobby's elkaar kruisenquote:Op maandag 27 november 2023 19:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is een plaag daar.
Het plaatsje Bushmills is, zoals het een Noord Ierse plaats betaamd, ook in 2 delen gesplitst, een katholiek en een protestants deel, met alle bijbehorende politieke opvattingen én uitingen erbij…
Veel distilleerderijen zien er hetzelfde uit, vaak ook met 2 pagodes:quote:Op maandag 27 november 2023 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja die afbeelding van Strathisla die je had, die is natuurlijk van een kwartslag verderop he. Daar staan de pagodes naast elkaar ipv achter elkaar. En welke dan wat van welke gekopieerd heeft weet ik natuurlijk niet. Maar apart van die haan op de spire zien ze er wel gevaarlijk identiek uit.
Dan is dat waarschijnlijk ook de reden dat ik niet zo snel een biljetje met de Strathisla stokerij erop kon vinden, ook al heeft Schotland net als Noord-Ierland meerdere banken die allemaal hun eigen geld uitgeven (wat ook in het hele land geldig is. Lastig verhaal).quote:Op maandag 27 november 2023 19:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Veel distilleerderijen zien er hetzelfde uit, vaak ook met 2 pagodes:
Klik hier voor Google afbeeldingen met distilleerderijen met pagodes…
Gedoucht. Lang en heet.quote:Op maandag 27 november 2023 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, douchen, heel lang douchen. Zou met liefde m’n elektrische deken aan je lenen
Ik heb beide landen vele keren bezocht, o.a. op (be)zoek bij/naar distillaat makers.quote:Op maandag 27 november 2023 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is dat waarschijnlijk ook de reden dat ik niet zo snel een biljetje met de Strathisla stokerij erop kon vinden, ook al heeft Schotland net als Noord-Ierland meerdere banken die allemaal hun eigen geld uitgeven (wat ook in het hele land geldig is. Lastig verhaal).
Daar zul je ongetwijfeld van alles aan banken tegenkomen. Bank of Scotland, Royal Bank of Scotland, Clydesdale Bank (vind ik zelf erg mooie biljettenquote:Op maandag 27 november 2023 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb beide landen vele keren bezocht, o.a. op (be)zoek bij/naar distillaat makers.
Denk dat ik nog wel wat verschillende soorten biljetten met dezelfde waarden heb liggen in een vakantiegeld potje…
De meeste heb ik inderdaad wel gezien.quote:Op maandag 27 november 2023 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar zul je ongetwijfeld van alles aan banken tegenkomen. Bank of Scotland, Royal Bank of Scotland, Clydesdale Bank (vind ik zelf erg mooie biljetten) National Bank of Scotland, Commercial Banking Company of Scotland, National Commercial Bank en nog veel meer. Van Noord-Ierland vind je misschien ook nog wel Danske Bank. Een van oorsprong Deense bank die in Noord-Ierland biljetten in Pounds mag uitgeven. Hoe bizar
quote:Op maandag 27 november 2023 20:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De meeste heb ik inderdaad wel gezien.
Dacht in het begin dat ik Monopoly geld kreeg, steeds anders…
Over Clydesdale gesproken, ook dat is een naam van een whisky bottelaar (in Schotland):quote:Op maandag 27 november 2023 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Vorige serie Clydesdale is erg lelijk ja
Er zijn meer bottelaars dan distilleerderijen.quote:Op maandag 27 november 2023 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja het concept van bottelaars die niet meteen ook stokerij zijn.... Ik moet er nog een beetje aan wennen.
Maliënkolder kap met oorwarmers?quote:
Ja is natuurlijk ook zo. Ik zit er nog lang niet zo diep in als jij natuurlijk. Als ik in Schotland wat bezoek zijn het altijd distilleerderijen. Weet eigenlijk niet of je zo'n bottelarij ook zou kunnen bezoeken. Of er überhaupt wat te zien zou zijn anders dan een flessenlijnquote:Op maandag 27 november 2023 20:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er zijn meer bottelaars dan distilleerderijen.
Doordat de eigen whisky van een distilleerderij eeuwen geleden vaak op zichzelf niet consistent en daardoor vaak niet lekker was, ging men dat mengen (blenden) met whisky's van andere distilleerderijen.
Vaten whisky werden dus onderling uitgewisseld, vaak via zgn. whiskybrokers als tussenpersoon.
Aangezien zij daardoor enorme ladingen whisky in bezit hadden, gingen ze zelf ook flessen bottelen en zo ontstonden de onafhankelijke bottelaars…
ja het zal wel ondraagbaar zwaar geweest zijn. Maar ik vind het een stoer biljetquote:Maliënkolder kap met oorwarmers?
Robert the Brucequote:Op maandag 27 november 2023 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja het concept van bottelaars die niet meteen ook stokerij zijn.... Ik moet er nog een beetje aan wennen.
Maar zeg zelf.![]()
[ afbeelding ]
3 truien aan, straalkacheltje erbij en mn binnentemp komt niet hoger dan 36.0 en vanmiddag 35.6quote:
Dan denk ik dat je niet de juiste methodieken hanteert. Al eens een warm (like 43 ºC ) voetenbadje geprobeerd? EN anders gewoon hete thee of koffie erin kiepen, dat MOET werken.quote:Op maandag 27 november 2023 20:32 schreef Blues het volgende:
[..]
3 truien aan, straalkacheltje erbij en mn binnentemp komt niet hoger dan 36.0 en vanmiddag 35.6
Stomme *&&^%$# verkoudheid is here to stay
Ik vergat dus een (thermo)legging, maar ik had vandaag sokken, werkschoenen, spijkerbroek, t-shirt, fleecevest, na 11 uur in de ochtend nog een extra polo, vingerloze handschoenen en werkhandschoenen.quote:Op maandag 27 november 2023 20:32 schreef Blues het volgende:
[..]
3 truien aan, straalkacheltje erbij en mn binnentemp komt niet hoger dan 36.0 en vanmiddag 35.6
Stomme *&&^%$# verkoudheid is here to stay
Dit heb ik vandaag minstens 6x geprobeerd. Guess what.quote:Op maandag 27 november 2023 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je niet de juiste methodieken hanteert. Al eens een warm (like 43 ºC ) voetenbadje geprobeerd? EN anders gewoon hete thee of koffie erin kiepen, dat MOET werken.
Ziek? Koorts?quote:Op maandag 27 november 2023 20:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit heb ik vandaag minstens 6x geprobeerd. Guess what.
Ik ga het niet weer over whisky hebben…quote:Op maandag 27 november 2023 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
je kunt isoleren tot je er kleurenblind van ziet, als er geen warmte IS kun je geen warmte binnen houden ook. Dan moet je warmte TOEVOEGEN
Ja misschien nu ff niet helemaal de beste zet van het bord iddquote:Op maandag 27 november 2023 20:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ga het niet weer over whisky hebben…
Ja maar ja maarquote:Op maandag 27 november 2023 20:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Moe, druk geweest de afgelopen 2 weken en vandaag 10 uur buiten geweest.quote:
Ik heb wel een borrel overwogen, maar misschien toch beter van niet.quote:Op maandag 27 november 2023 20:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
DANKJEWEL EN HOE IS HET NU MET JOUWZELVEquote:Op maandag 27 november 2023 20:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
WAT VERVELEND VOOR JULLIE BLUES EN LONAA, IK LEEF MET JULLIE MEE EN VIND HET VERVELEND VOOR JULLIE
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |