Irritante man om naar te luisteren en het is maar de vraag hoeveel er van waar is, maar anderzijds zal het me helemaal niks verbazen dat dat soort dingen gebeuren en dat het wordt weggemoffeld om vooral het frame van ''die arme asielzoekers'' in stand te houden, omdat het draagvlak anders helemaal inkakt. Jammer ook, want zoiets gaat inderdaad ook ten koste van de asielzoekers die zich wél normaal gedragen en het normale traject goed volgen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:50 schreef Qarrad het volgende:
Bericht van een beveiliger in Ter Apel. Ik vind het tegelijk niet onverwacht wat hij vertelt en wel schokkend op welke schaal we belazerd worden zonder consequenties. Tussen dat rovende tuig zitten trouwens ook nog normale gezinnen die wél recht hebben op opvang en menselijkheid, even naast alle overlast en middelen die het de Nederlandse staat kost. Om te janken.

Geen idee ook waarom je als land een opvangverplichting zou hebben voor buitenlandse criminelen. Ik heb het al vaker gezegd, maar de wereld is groter dan alleen Nederland. Zodra asielzoekers zich hier misdragen, donderen ze maar gewoon op naar een ander land om een aanvraag in te dienen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, mocht dit inderdaad allemaal waar zijn is het niet eens meer iets waar we van moeten opkijken. Het is echt een optelsom van als eerste slecht beleid, onnodige internationale verdragen en te veel activistische mensen bij organisaties zoals het COA.
Kansenparels die inderdaad zo misdragen dat ze verkrachten, bedreigen of doodleuk aan het dealen zijn in een AZC, zouden meteen hardhandig het land uit moeten worden geknuppeld. Wederom, een groot respect voor landen als Hongarije en Polen hoe zij dit regelen.

Ten eerste is dat helemaal niet democratisch zo beslist. Juist niet. Er is democratisch beslist dat wij wel vluchtelingen opvangen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo een dip in het aantal asielzoekers? We hebben een asielrecht om naast enkele politieke persoonlijke vervolgde vluchtelingen een plotselinge instroom van oorlogsvluchtelingen en dergelijke van een wettelijk kader te voorzien, zoals bijvoorbeeld bij de Hongaren in '56.
Het is natuurljik gelul om een permanente infrastructuur paraat te hebben voor die paar crises per eeuw, anders is het net alsof het een soort immigratiedienst is, voor continue massa-immigratie. We zijn geen immigratieland natuurlijk, dat is democratisch zo beslist.

Het is me sowieso totaal onduidelijk waarom sommige users steeds met filmpjes van hem aan komen zetten. Is hij deskundig? Is zijn mening om de een of andere reden van belang? Heeft hij interessante nieuwe inzichten? Of gaan we hier de mening van elke willekeurige Nederlander bespreken?quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Irritante man om naar te luisteren en het is maar de vraag hoeveel er van waar is, maar anderzijds zal het me helemaal niks verbazen dat dat soort dingen gebeuren en dat het wordt weggemoffeld om vooral het frame van ''die arme asielzoekers'' in stand te houden, omdat het draagvlak anders helemaal inkakt. Jammer ook, want zoiets gaat inderdaad ook ten koste van de asielzoekers die zich wél normaal gedragen en het normale traject goed volgen.

Wij doen helemaal niet aan vluchtelingenopvang. Het zijn geen vluchtelingen en op een traject naar naturalisatie zetten en een huis geven is geen opvang. Oekrainers waren wel vluchtelingen die werden opgevangen, maar daar was het asielsysteem dan ook niet beschikbaar voor.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ten eerste is dat helemaal niet democratisch zo beslist. Juist niet. Er is democratisch beslist dat wij wel vluchtelingen opvangen.
Nee, er is een reguliere 'vluchtelingenstroom' en dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Ten tweede is er inderdaad sprake van pieken en dalen in het aantal, dat lijkt me evident.

De criminelen zijn een verwaarloosbaar probleem en zijn niet de reden van een overvolle opvang. Wel van lokale overlast.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen idee ook waarom je als land een opvangverplichting zou hebben voor buitenlandse criminelen. Ik heb het al vaker gezegd, maar de wereld is groter dan alleen Nederland. Zodra asielzoekers zich hier misdragen, donderen ze maar gewoon op naar een ander land om een aanvraag in te dienen.

Je hoeft echte vluchtelingen er niet uit te gooien. Je moet gewoon zorgen dat je veel en veel minder mensen als legitieme vluchteling aanmerkt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
De criminelen zijn een verwaarloosbaar probleem en zijn niet de reden van een overvolle opvang. Wel van lokale overlast.
Het grote probleem zijn de niet-criminele asielzoekers uit 'onveilige' landen. De gewone mannen met gezinnen. Dat is ons echte probleem, maar we doen lekker alsof die paar procent veiligelanders eruit gooien het probleem oplost.
Je moet echte asielzoekers/vluchtelingen eruit gooien. Vol is vol.

We noemen de criminelen overlastgevers, en de overlastgevende binnendringers echte vluchtelingen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
De criminelen zijn een verwaarloosbaar probleem en zijn niet de reden van een overvolle opvang. Wel van lokale overlast.
Het grote probleem zijn de niet-criminele asielzoekers uit 'onveilige' landen. De gewone mannen met gezinnen. Dat is ons echte probleem, maar we doen lekker alsof die paar procent veiligelanders eruit gooien het probleem oplost.
Je moet echte asielzoekers/vluchtelingen eruit gooien. Vol is vol.

Jadat zijn gewoon werkzoekenden en zo moet je ze ook behandelen, een arbeidscontract en na drie haar weer huiswaarts met je spaargeldquote:Op dinsdag 12 december 2023 14:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je hoeft echte vluchtelingen er niet uit te gooien. Je moet gewoon zorgen dat je veel en veel minder mensen als legitieme vluchteling aanmerkt.
Mensen die met de trein vanuit Rome of Athene naar Nederland reizen bijvoorbeeld en dan hier in de asielopvang plaatsnemen.

Langer dan 14 weken op een woning wachten. Onmenselijk.quote:Op dit moment wonen nog zo'n vijftienduizend statushouders in asielzoekerscentra. Zij moeten doorstromen naar een woning, maar die doorstroom stokt door onder meer het woningtekort
Meer dan de helft van deze mensen wacht langer dan veertien weken op een woning. Zij zijn al gekoppeld aan een gemeente, maar hebben nog lang niet allemaal zicht op een plek.

Dit hele asielbeleid is al een tijdje failliet.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Langer dan 14 weken op een woning wachten. Onmenselijk.
15.000 wachten op een woning maar zij zijn niet de schuldige aan een woningtekort. Maar ze nemen wel 15k huizen in waar 15k Nederlanders hadden kunnen wonen.

Gaan ze zeiken over het eten, let maar op.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:27 schreef Pisces29 het volgende:
Ja, ze mogen naar een hotel. Hou op met me hoor. Wanneer stopt deze ellende?

Dit gaat niet meer stoppen vrees ik, want een eventueel rechts kabinet krijgt de asielstroom ook niet met > 80% naar beneden.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:27 schreef Pisces29 het volgende:

Deze ellende zal nooit stoppen zolang het COA bakken met geld krijgt. Ook niet met Geert Wilders aan de macht.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:27 schreef Pisces29 het volgende:

Terwijl ze weer hun tijd zitten te verdoen op een klimaatbespreking in Dubai (of all places) hadden ze in Brussel 10 jaar geleden al alle EU-wetten mbt asiel moeten herzien.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit gaat niet meer stoppen vrees ik, want een eventueel rechts kabinet krijgt de asielstroom ook niet met > 80% naar beneden.

Ja allemaal te laat. Oost Europa heeft de grenzen voor gelukszoekers potdicht zitten en in zuid Europa zetten ze de poorten wagenwijd open met de boodschap "ga maar richting het NW van Europa, daar zit het meeste geld en heb je de meeste kansen"quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Terwijl ze weer hun tijd zitten te verdoen op een klimaatbespreking in Dubai (of all places) hadden ze in Brussel 10 jaar geleden al alle EU-wetten mbt asiel moeten herzien.

Gvd is ie dronken?quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:50 schreef Qarrad het volgende:
Bericht van een beveiliger in Ter Apel. Ik vind het tegelijk niet onverwacht wat hij vertelt en wel schokkend op welke schaal we belazerd worden zonder consequenties. Tussen dat rovende tuig zitten trouwens ook nog normale gezinnen die wél recht hebben op opvang en menselijkheid, even naast alle overlast en middelen die het de Nederlandse staat kost. Om te janken.

Ik ken m niet anders wb hoe hij hier spreekt. En ik ben oud genoeg om hem heeeeeel lang van tv te kennen alquote:Op dinsdag 12 december 2023 16:37 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gvd is ie dronken?
Harry is oud geworden.

Wij doen zeker wel aan vluchtelingenopvang.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wij doen helemaal niet aan vluchtelingenopvang. Het zijn geen vluchtelingen en op een traject naar naturalisatie zetten en een huis geven is geen opvang. Oekrainers waren wel vluchtelingen die werden opgevangen, maar daar was het asielsysteem dan ook niet beschikbaar voor.
[..]
Nee, er is een reguliere 'vluchtelingenstroom' en dat slaat natuurlijk nergens op.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |