Denk je dat dat ook maar in de buurt van een optie is voor de VVD? Heb je Yeşilgöz vandaag gehoord, specifiek over een rechtse coalitie? En hoe denk je sowieso dat dit uit pakt? Hoeveel wantrouwen willen de politici verzamelen? Ook Timmermans moet dit gewoon weigeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:04 schreef Tijger_m het volgende: [..] Het kan over het midden nog steeds, dacht ik. VVD-NSC-PvdA/GL en D66 bijvoorbeeld.
Wat is dan wel een optie voor de VVD?quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denk je dat dat ook maar in de buurt van een optie is voor de VVD? Heb je Yeşilgöz vandaag gehoord, specifiek over een rechtse coalitie? En hoe denk je sowieso dat dit uit pakt? Hoeveel wantrouwen willen de politici verzamelen? Ook Timmermans moet dit gewoon weigeren.
PvdA&GL/VVD/NSC/D66 is denk ik best realistisch, maar meest logische lijkt me eerst PVV/VVD/NSC verkennen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, er is gewoon geen realistische coalitie te maken over links. GLPvdA heeft al die zetels opgeslokt en daarmee de andere linkse partijen uitgehold. Dus de enige manier voor hun om te regeren is om alsnog met de VVD in zee te gaan. Over ongeloofwaardig gesproken.
Komt dat uit in de Eerste Kamer? Ik denk dan eerder BBB dan D66.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het kan over het midden nog steeds, dacht ik. VVD-NSC-PvdA/GL en D66 bijvoorbeeld.
Over rechts. Of meeregeren (dat lijkt me nog steeds hun voorkeur), of steunen. Maar niet meeregeren met Timmermans, echt niet. Dan sturen ze liever een boodschap naar de kiezer: Wilders lukt het niet, geef ons weer een kans, laten we gaan stemmen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is dan wel een optie voor de VVD?
ik vind gedoogpartner zijn het domste van het domstequote:Op vrijdag 24 november 2023 14:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat ze de PVV en NSC het hier heel moeilijk mee maken staat als een paal boven water. Maar wat het einddoel is van de VVD is wat troebeler. Zoals ik al zei: deze opstelling op dit moment levert je nergens vrienden op en het is een gok of de partij er uiteindelijk beter of slechter van wordt.
inderdaad het is dan wat raar geklets dat tegenspartelen dat gedoogpartner zijn, wel steunen en niet mee regerenquote:Op vrijdag 24 november 2023 21:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
PvdA&GL/VVD/NSC/D66 is denk ik best realistisch, maar meest logische lijkt me eerst PVV/VVD/NSC verkennen.
Oh dat boeit hem inderdaad helemaal niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. Precies dat. En ergens zal Geert dat ook niets kunnen schelen, blijft toch een ex-VVD-er he.
Over rechts, met de PVV, daar had ze vandaag niet zo'n zin in, om mee te regeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Over rechts. Of meeregeren (dat lijkt me nog steeds hun voorkeur), of steunen. Maar niet meeregeren met Timmermans, echt niet.
Welke coalite het ook word, het word er een met tegenzin, denk ik, de vraag is dan hoeveel tegenzin je kan verteren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denk je dat dat ook maar in de buurt van een optie is voor de VVD? Heb je Yeşilgöz vandaag gehoord, specifiek over een rechtse coalitie? En hoe denk je sowieso dat dit uit pakt? Hoeveel wantrouwen willen de politici verzamelen? Ook Timmermans moet dit gewoon weigeren.
Omtzigt meldt het pas maandag, aan de verkenner. Best kans dat we het pas weten bij het debat.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Over rechts, PVV, daar had ze vandaag niet zo'n zin in. Om mee te regeren.
Misschien maandag weer wel. Maar dat weten we nu niet.
Hebben we al enig bericht van wat Omtzigt wil?
Niet met waterig beleid. Maar er zijn echt wel gemeenschappelijke beleidsovereenkomsten, zeker op het gebied van bestaanszekerheid en energietransitie. De VVD beweegt makkelijk op dat laatste thema.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Over rechts. Of meeregeren (dat lijkt me nog steeds hun voorkeur), of steunen. Maar niet meeregeren met Timmermans, echt niet.
Ik las vandaag weer iets over wat Kaag allemaal mis gezegd heeft, na deze verkiezingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:11 schreef Gimmick het volgende:
Gelukkig nog blijft nog een ding hetzelfde in deze onzekere tijden: het is nog altijd de schuld van D66.
PvdA/GL en BBB zal wel heel erg lastig worden. Ik geloof ook niet dat de VVD er blij mee zou zijn en het zal ongetwijfeld de minst aantrekkelijke optie zijn maar het is wel een optie.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Komt dat uit in de Eerste Kamer? Ik denk dan eerder BBB dan D66.
Daarnaast zal Dilan ws weinig zin hebben in 3 partijen die links van haar zitten.
U gaat door voor de koelkast.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh dat boeit hem inderdaad helemaal niet.
Hij gooit ze met liefde in de prullenbak, maar hij heeft die standpunten nou eenmaal nodig om laagopgeleide kiezers tot zich toe te trekken waarvan ook nog een groot deel werkloos is.
De enige reden voor VVD, NSC, GLPvdA en D66 om zo'n coalitie te vormen zal zijn om de idioterie van Wilders te blokkeren, maar op inhoud kunnen die partijen het natuurlijk helemaal niet met elkaar vinden. De achterban ligt elkaar ook totaal niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
VVD/NSC/PvdA&GL/D66 is denk ik best realistisch, maar meest logische lijkt me eerst PVV/VVD/NSC verkennen.
Ze kunnen het niet aan hun kiezers verkopen om als rechts 106 zetels heeft er toch een linkse MP komt. Dan liever opnieuw verkiezingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet met waterig beleid. Maar er zijn echt wel gemeenschappelijke beleidsovereenkomsten, zeker op het gebied van bestaanszekerheid en energietransitie. Daar lijkt de VVD best open voor te staan.
Op het dossier van asiel zal de VVD in zo'n situatie echt haar zin moeten krijgen - zonder compromissen - en betekenisvolle stappen moeten zetten naar een zeer restrictief asielbeleid. Zal dat bij de PvdA lastig liggen? Ja en nee. Ja omdat hun politiekverdienmodel gebaseerd is op pro asiel zijn. Maar ik weet bijna wel zeker dat ook bij de PvdA discussies zijn over wat er moet gebeuren op het thema asiel, want óók daar zijn er wel namen te vinden die kritisch zijn op het asielbeleid. En bovendien hoeven ze maar naar collega sociaaldemocratische partijen te kijken in de EU die ook met deze discussie bezig zijn (SPD) of al reeds overstag zijn gegaan zoals in sommige landen in het noorden van Europa.
Wel als er op asiel héél hard wordt ingegrepen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze kunnen het niet aan hun kiezers verkopen om als rechts 106 zetels heeft er toch een linkse MP komt. Dan liever opnieuw verkiezingen.
VVD kan een gedoogconstructie inderdaad ieder moment laten klappen en er dan ingaan met "Wilders kan niet regeren". Of ze dat kunnen waarmaken weet ik niet, hoor, maar het is een insteek, inderdaad.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Over rechts. Of meeregeren (dat lijkt me nog steeds hun voorkeur), of steunen. Maar niet meeregeren met Timmermans, echt niet. Dan sturen ze liever een boodschap naar de kiezer: Wilders lukt het niet, geef ons weer een kans, laten we gaan stemmen.
Die heeft nog een maandje nodig, eerst op vakantie met het gezinquote:Op vrijdag 24 november 2023 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Over rechts, met de PVV, daar had ze vandaag niet zo'n zin in, om mee te regeren.
Misschien maandag weer wel. Maar dat weten we nu niet.
Hebben we al enig bericht van wat Omtzigt wil?
Maar dat gaat niet gebeuren. Dat weet iedereen in Den Haag, incl Wilders. Alleen misschien de gekken rondom Baudet niet. Je kunt niet hard ingrijpen op asiel, dan loop je tegen meerdere internationale verdragen aan. Vraag het VK maar jet hun Rwanda plan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel als er op asiel héél hard wordt ingegrepen.
Heft hoeft ook niet daadwerkelijk te gebeuren. Als het in de beeldvorming maar lijkt alsof ze wat doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dat gaat niet gebeuren. Dat weet iedereen in Den Haag, incl Wilders. Alleen misschien de gekken rondom Baudet niet. Je kunt niet hard ingrijpen op asiel, dan loop je tegen meerdere internationale verdragen aan.
Ik dacht niet aan een gedoogconstructie laten klappen. Maar gewoon geklapte onderhandelingen, waarna een coalitie onmogelijk blijkt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
VVD kan een gedoogconstructie inderdaad ieder moment laten klappen en er dan ingaan met "Wilders kan niet regeren". Of ze dat kunnen waarmaken weet ik niet, hoor, maar het is een insteek, inderdaad.
VVD heeft natuurlijk ook ervaring met Wilders in een coalitie en die ervaring was niet bepaald goed te noemen. Dat het uiteindelijk klapte door het CDA deed niets af aan hoe moeizaam het ook voor de VVD was.
PVV zal het BUZA kaartje aan de VVD moeten latenquote:Op vrijdag 24 november 2023 21:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt meldt het pas maandag, aan de verkenner. Best kans dat we het pas weten bij het debat.
En Yeşilgöz deed alsof ze er geen zin in had, ik geloof het niet zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |