abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:07:02 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_211411190
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211411404
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:05 schreef Yinny het volgende:

[..]
Jeetje, wat een drukke agenda! Natuurlijk is het allemaal waard, maar ik hoop dat jullie tussendoor ook kunnen bijladen...😘
Samen thuis is natuurlijk het allerbest!

@:tele6 Fijn weekend! (Balen van de sollicitaties, maar ik ben er zeker van dat je binnenkort een geweldige baan hebt!)

@:leeharveyoswald hoeveel mensen eten er mee? Dat worden een hoop pizza's!

@:vlindertje89 wat een hoop gedaan en ik ben benieuwd wat er nog meer op je kookprogramma staat
We draaien vandaag proef pizzeria vanuit huis :')

12 pizzas verkocht, 2 voor onszelf, 3 deeg als reserve.

En ook zes broden waarvan vier verkocht klaar staan.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_211411428
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
We draaien vandaag proef pizzeria vanuit huis :')

12 pizzas verkocht, 2 voor onszelf, 3 deeg als reserve.

En ook zes broden waarvan vier verkocht klaar staan.
Jullie wonen echt te ver weg :9~
We have far more in common than that which devides us..
pi_211411535
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:

Bestellen *G* :D
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:45:53 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211411578
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Bestellen *G* :D
Volgende week is @LeeHarveyOswald toch ook aanwezig? Ik wil best wel wat voor jullie mee terug nemen naar Noord Holland.
@Cat-astrophe is er ook, nog vlaai nodig?
O-)
pi_211411589
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Volgende week is LHO toch ook aanwezig? O-)
oh ja *O* * Kaatje1 streept voor zondag pizzadeeg maken van het lijstje
pi_211411959
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Volgende week is @:LeeHarveyOswald toch ook aanwezig? Ik wil best wel wat voor jullie mee terug nemen naar Noord Holland.
@:Cat-astrophe is er ook, nog vlaai nodig?
O-)
Ik weet niet of het een succes wordt om op vrijdag pizza te bakken, zaterdag mee te nemen, en die op zondag op te eten :D
pi_211412197
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik weet niet of het een succes wordt om op vrijdag pizza te bakken, zaterdag mee te nemen, en die op zondag op te eten :D
Ik heb zo'n vermoeden van niet nee :D
  vrijdag 24 november 2023 @ 16:56:10 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211412293
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden van niet nee :D
Dan neem je toch een Duits vloerbrood of zo? O-)
  vrijdag 24 november 2023 @ 17:08:57 #11
63722 z80
I fink you freaky
pi_211412423
* z80 Heel veel beetjes blij zijn.
https://www.mfa.gov.cn/wj(...)231124_11186388.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_211412455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 17:08 schreef z80 het volgende:
* z80 Heel veel beetjes blij zijn.
https://www.mfa.gov.cn/wj(...)231124_11186388.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's geweldig! Het bestond volgens mij wel voor 3 dagen maar dit is best lang ja.
Hoe zou het werken wanneer je 14 dagen china doet, dan een week vietnam of zo en dan weer 14 dagen china?
  vrijdag 24 november 2023 @ 17:29:24 #13
63722 z80
I fink you freaky
pi_211412578
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 17:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da's geweldig! Het bestond volgens mij wel voor 3 dagen maar dit is best lang ja.
Hoe zou het werken wanneer je 14 dagen china doet, dan een week vietnam of zo en dan weer 14 dagen china?
Even China uit voldoet. Dus retourtje net over de grens en vlucht China weer uit in een keer boeken is 30 dagen China. Maar in dat geval kan een visum aanvraag goedkoper zijn. Dat is 90 Euro.

Rest van de haken en ogen nog niet gevonden. Maar ik ga er zeker gebruik van maken.
pi_211412983
Jongens, ik verslijt staafmixers bij het leven. Hebben jullie een staafmixer die wel wat langer meegaat? Of moet ik maar gewoon niet al te dure kopen en accepteren dat ik om de zoveel jaar een nieuwe moet halen?

Ik was blij met m'n staafmixer van KitchenAid, maar zelfs kon het niet aan.
pi_211412993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:15 schreef Myraela het volgende:
Jongens, ik verslijt staafmixers bij het leven. Hebben jullie een staafmixer die wel wat langer meegaat? Of moet ik maar gewoon niet al te dure kopen en accepteren dat ik om de zoveel jaar een nieuwe moet halen?

Bamix.

Er is geen betere ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211413000
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:15 schreef Myraela het volgende:

Doe al jaren met een Braun. En gebruik die 2-3 x per maand.
Plus de hakmolen (?) voor gember en peper.

Straks ga je babyhapjes staafmixeren…
pi_211413007
@Myraela

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D

Vakantie een week ingekort, dat moet geld opgeleverd hebben.

Ik ga mezelf verwennen. Ik denk dat het de Bamix superbox wordt.
https://www.coolblue.nl/product/417695/bamix-superbox.html
Dees, maar dan niet van Coolblue want duuuur.
Zo lang heb ik hem al
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211413008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik kan ze niet vinden op TGTG. Ik ondersteun dit hele alleen-op-bestelling-totaal-niet, met mn skere muil :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211413018
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:18 schreef AnneX het volgende:

[..]
Doe al jaren met een Braun. En gebruik die 2-3 x per maand.
Plus de hakmolen (?) voor gember en peper.

Straks ga je babyhapjes staafmixeren…
Gewoon alles groot geven scheelt zo veel werk.
pi_211413042
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:19 schreef Vanyel het volgende:
@:myraela
[..]
Zo lang heb ik hem al
Okay okay, niet slecht.

Wel een prijskaartje natuurlijk ook. Ik was met m'n KitchenAid dus eerst ook onwijs blij, maar toen ging de motor kapot. ;( De Bamix doet in ieder geval niet mee met de BlackFriday gekte helaas.
pi_211413052
Chef van Yama gebruikte er een die rechtstreeks uit de jaren 80 leek te komen.
pi_211413084
Vandaag ouwerwets zegeltjes en stempel dag.
Stempeltje voor verse pizza’s bij de spar. Bij 8 stempeltjes eentje gratis.
Plus zegeltjes voor een gratis boodschappen pakket t.w.v. ¤ 50,-
Plus stempeltje voor koffie bij het café in de Bieb.

Hoe Nederlands. *)
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:30:43 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211413090
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211413148

Blij mee. Gaat meer richting Napolitaans dan ik met mijn oven had gehoopt
pi_211413151
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet als je een miemelbaby hebt :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211413162
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik kan ze niet vinden op TGTG. Ik ondersteun dit hele alleen-op-bestelling-totaal-niet, met mn skere muil :D
TGTG heeft mij boor de bakkerij ooit een tijdje op zo'n manier benaderd dat dat + hun absurde voorwaarden reden voor mij zijn nooit bij hun te bestellen :')
pi_211413192
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
TGTG heeft mij boor de bakkerij ooit een tijdje op zo'n manier benaderd dat dat + hun absurde voorwaarden reden voor mij zijn nooit bij hun te bestellen :')
Wat zijn hun absurde voorwaarden dan?
pi_211413194
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Kan het me alles voorstellen. Volgens mij moet je het vooral doen omdat he tegen verspilling bent en het dan nog liever weggeeft, dan om er echt iets aan te verdienen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211413199
Sinds mijn bakker van eigenaar is gewisseld zit er echt zo'n knieper in die overal de laatste cent uit wil knijpen. Zo jammer :')
pi_211413200
En ga ik nu echt een staafmixer van 300 euro bestellen? Dit gaat te makkelijk.
pi_211413210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Kan het me alles voorstellen. Volgens mij moet je het vooral doen omdat he tegen verspilling bent en het dan nog liever weggeeft, dan om er echt iets aan te verdienen.
Wij gaven het dan ook weg. Minder werk en onderaan de streep hou je hetzelfde over.
pi_211413221
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sinds mijn bakker van eigenaar is gewisseld zit er echt zo'n knieper in die overal de laatste cent uit wil knijpen. Zo jammer :')
Ik mis hier de toffe stads-bakkers. Hier vind ik de bakkers vaak niet heel veel beter dan de gemiddelde supermarkt, maar dan wel met de prijzen x5. Zo ben ik nog in trauma verwerking voor die keer dat ik veel te dure roze koeken kocht, maar ze jam-vulling hadden. :r Wat doet dat daar.
pi_211413231
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:44 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat zijn hun absurde voorwaarden dan?
Je moet vooraf een inschatting maken van wat je over houdt. Zij bepalen de marge, en willen dat je voor X euro aan producten aanbied voor Y euro waarvan Z euro naar hun gaat. 'gewoon' eropzetten wat je over hebt kan niet, je moet dus altijd anticiperen op verspilling.

Met verpakkingsmateriaal er bij was weggeven aan buren en krakers een betere optie.

(Nog even los van de dude die bleef bellen en 'stuur anders even vast een kopie van je paspoort op dan kunnen we straks gelijk aan de slag!' dude wat? )
pi_211413242
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wij gaven het dan ook weg. Minder werk en onderaan de streep hou je hetzelfde over.
Aan wie dan? Gewoon extra bij mensen die al iets hadden besteld ofzo?

Heb wel eens van de dame van de deli gehoord dat mensen dan echt van te voren gaan bellen van yoooo wat zit er vandaag in de tgtg, voordat ze online zouden komen :') dan sloop je het concept wel hoor...

:') mensen :')

Oh, al beantwoord zie ik *O*
pi_211413250
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Aan wie dan? Gewoon extra bij mensen die al iets hadden besteld ofzo?

Heb wel eens van de dame van de deli gehoord dat mensen dan echt van te voren gaan bellen van yoooo wat zit er vandaag in de tgtg, voordat ze online zouden komen :') dan sloop je het concept wel hoor...

:') mensen :')
Snap dat soort mensen niet. Ik vind de verrassing juist echt het leukste aan heel TGTG. :D
pi_211413256
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:47 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik mis hier de toffe stads-bakkers. Hier vind ik de bakkers vaak niet heel veel beter dan de gemiddelde supermarkt, maar dan wel met de prijzen x5. Zo ben ik nog in trauma verwerking voor die keer dat ik veel te dure roze koeken kocht, maar ze jam-vulling hadden. :r Wat doet dat daar.
Ja sowieso! Doe eens niet! Helaas zijn roze koeken uit de supermarkt ook niet meer wat ze geweest zijn :'(
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:53:11 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211413263
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

Blij mee. Gaat meer richting Napolitaans dan ik met mijn oven had gehoopt
Ik wil dit
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:53:35 #38
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211413266
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:24 schreef Myraela het volgende:

[..]
Okay okay, niet slecht.

Wel een prijskaartje natuurlijk ook. Ik was met m'n KitchenAid dus eerst ook onwijs blij, maar toen ging de motor kapot. ;( De Bamix doet in ieder geval niet mee met de BlackFriday gekte helaas.
Hoe lang had je hem?
Wij hebben ook kitchenaid en ben daar echt heel blij mee. Ook hun service is altijd top. Dus zeker als je nog in de buurt van garantie zit zou ik eens contact met ze opnemen
pi_211413268
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja sowieso! Doe eens niet! Helaas zijn roze koeken uit de supermarkt ook niet meer wat ze geweest zijn :'(
Waarheid, ik mis een goede roze koek.
pi_211413275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:51 schreef Myraela het volgende:

[..]
Snap dat soort mensen niet. Ik vind de verrassing juist echt het leukste aan heel TGTG. :D
Ik ook!

Maar moet wel zeggen dat zij bijvoorbeeld vrij vaak gegrilde groenten meegeven en die gooi ik soms weg als het er te vaak bijzit. Ik krijg dat niet op in het tempo waarmee ik ze soms krijg. De rest gaat allemaal schoon op en is superlekker, dus als ik het volgende keer weer online zie ga ik het nietniet bestellen omdat ik die groenten nog niet op heb.
pi_211413276
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:53 schreef gcjoel het volgende:
Hoe lang had je hem?
Wij hebben ook kitchenaid en ben daar echt heel blij mee. Ook hun service is altijd top. Dus zeker als je nog in de buurt van garantie zit zou ik eens contact met ze opnemen
Ik zat echt net over de garantie heen, helaas. Met m'n staande mixer wel altijd hele goede ervaringen gehad ook met de service. :Y
pi_211413292
Of 'altijd'. :D Dat klinkt alsof ze dagelijks mail met klachten. Ik heb gewoon één keer gehad dat de motor van de staande mixer kapot was gegaan omdat het boutje aan de voorkant los was gegaan doordat het ding zo stond te shaken. Een boutje in de mengkom kon de machine niet waarderen.

Mocht ik opsturen en toen kreeg ik een nieuwe machine.
pi_211413329
Ik heb mijzelf zojuist getrakteerd op een godvergeten dure sjaal. Omdat ik terug moet naar guur en akelig Nederland.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211413335
quote:
80s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:02 schreef sigme het volgende:
Ik heb mijzelf zojuist getrakteerd op een godvergeten dure sjaal. Omdat ik terug moet naar guur en akelig Nederland.
Dat vind ik wel een geldige reden.
pi_211413354
Ik heb de staafmixer besteld. *O* En dat terwijl ik eigenlijk een Le Creuset zocht.

Dat is wel het nadeel van naar inductie gaan. Je moet toch weer opnieuw beginnen met je pannen verzamelen. Maar als je altijd een Le Creuset hebt gehad, dan kun je toch eigenlijk niet meer terug naar een goedkopere pan.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:06:18 #46
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211413356
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:56 schreef Myraela het volgende:
Of 'altijd'. :D Dat klinkt alsof ze dagelijks mail met klachten. Ik heb gewoon één keer gehad dat de motor van de staande mixer kapot was gegaan omdat het boutje aan de voorkant los was gegaan doordat het ding zo stond te shaken. Een boutje in de mengkom kon de machine niet waarderen.

Mocht ik opsturen en toen kreeg ik een nieuwe machine.
Wij waren het mes kwijt uit het hakpotje van de staafmixer, kregen zo een heel nieuw potje toen we vroegen of dat mes ook te bestellen was O+
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:07:42 #47
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211413369
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:05 schreef Myraela het volgende:
Ik heb de staafmixer besteld. *O* En dat terwijl ik eigenlijk een Le Creuset zocht.

Dat is wel het nadeel van naar inductie gaan. Je moet toch weer opnieuw beginnen met je pannen verzamelen. Maar als je altijd een Le Creuset hebt gehad, dan kun je toch eigenlijk niet meer terug naar een goedkopere pan.
Wij kochten alle pannen van Le creuset voor de nieuwe keuken. Was pure noodzaak vanwege inductie uiteraard :D
pi_211413384
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:06 schreef gcjoel het volgende:
Wij waren het mes kwijt uit het hakpotje van de staafmixer, kregen zo een heel nieuw potje toen we vroegen of dat mes ook te bestellen was O+
Dat soort dingen zijn wel echt tof. O+ Ik kan goede klantenservice zo erg waarderen.

Ik stuurde dus laatst een mailtje naar MyMuesli dat ik ze echt enorm tegen vond vallen. Had ik na jarenlange zelfbeheersing eindelijk eens een bestelling geplaatst, vond ik het eigenlijk een enorme deceptie. Voor 10 euro per bus muesli, zijn het vooral veel droge havervlokken en zitten er helemaal niet zoveel van de toppings in. Ik had 2 van de 6 smaken die ik had als voorbeeld genoemd. En kreeg direct een mailtje om die twee smaken nog een keer te bestellen zonder verzendkosten.

Ok, ik vind het nog steeds geen muesli die ik vaker zou bestellen. Maar toch heb ik nu een beter beeld van MyMuesli als merk.
pi_211413388

pi_211413406
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:07 schreef gcjoel het volgende:

Wij kochten alle pannen van Le creuset voor de nieuwe keuken. Was pure noodzaak vanwege inductie uiteraard :D
Ook de kookpannen? Zijn die fijn?

Ik heb deze pannen besteld: https://www.coolblue.nl/p(...)nnenset-5-delig.html. Vooral omdat ze een optie hebben om afgieten echt supermakkelijk te maken. Je hoeft de deksel niet tegen te houden. Ik ben zo'n onhandige vrouw die nu altijd een vergiet gebruikt, omdat het mij niet lukt om de deksel tegen te houden en iets af te gieten. :D
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:14:50 #51
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211413423
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:12 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ook de kookpannen? Zijn die fijn?

Ik heb deze pannen besteld: https://www.coolblue.nl/p(...)nnenset-5-delig.html. Vooral omdat ze een optie hebben om afgieten echt supermakkelijk te maken. Je hoeft de deksel niet tegen te houden. Ik ben zo'n onhandige vrouw die nu altijd een vergiet gebruikt, omdat het mij niet lukt om de deksel tegen te houden en iets af te gieten. :D
Ja de kookpannen zijn ook fijn. Maar ik durf niet te zeggen of je nou zoveel verschil merkt met een andere gewoon goede kookpan.
De koekenpan daarentegen O+
pi_211413436
Oeh, koekenpannen moet ik dus ook nog uitzoeken. Maar ik weet gewoon oprecht niet waar ik op moet letten. M'n schoonvader heeft net nieuwe Greenpan gekocht, maar die bakken echt na een paar weken al aan.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:17:33 #53
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211413450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:16 schreef Myraela het volgende:
Oeh, koekenpannen moet ik dus ook nog uitzoeken. Maar ik weet gewoon oprecht niet waar ik op moet letten. M'n schoonvader heeft net nieuwe Greenpan gekocht, maar die bakken echt na een paar weken al aan.
Ja greenpan is alleen in het begin fijn.
Wij hebben de creuset nu pas sinds juli maar tot nu toe echt nog perfect.
pi_211413459
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:17 schreef gcjoel het volgende:
Ja greenpan is alleen in het begin fijn.
Wij hebben de creuset nu pas sinds juli maar tot nu toe echt nog perfect.
Is dat dan vergelijkbaar met De Buyer pannen? Want daar zijn mensen ook altijd erg enthousiast over, maar kon ik niet mee omgaan.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:23:30 #55
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211413508
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:18 schreef Myraela het volgende:

[..]
Is dat dan vergelijkbaar met De Buyer pannen? Want daar zijn mensen ook altijd erg enthousiast over, maar kon ik niet mee omgaan.
Nee wij hebben echt een non stick pan
(Ook die buyer dingen maar dan vind ik zelf ook niet zo fijn)
pi_211413641
Goed om te weten, thanks!
pi_211413854
Eén no-show :')

Maar die gaat dus niet op TGTG maar gewoon de vriezer in voor eigen onverwachte honger.
pi_211413876
Nog even een rotsenfoto

En in deze rots zit wel mensenwerk: hier is een grot gebruikt om een hut te maken; ik ga 'm ooit nog wel eens bezoeken, nu zie ik deze altijd alleen maar vanuit de verte op onze rondwandeling rond onze berg.

En deze is voor @AnneX:
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211413915
Ik wil geen koopbubbels bursten, maar mijn kookpannen deden het nog allemaal op inductie. Sinds 2006 mee op gas gekookt :7
Zelfs de gietijzeren ketel deed het nog, maar die had ik nog niet zo lang.

Pannen niet, behalve een vrij nieuwe van de Hema. Dus daar ook 2 kleinere gekocht.

Staafmixer van Braun, net als AnneX. Ook zo rond 2005/2006 gekocht 8-) maar ik mix er niets zwaarders mee dan soep. Hakmolentje vind ik irri om schoon te maken, dus die gebruik ik zelden.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_211413967
Krijg je niet eerder beschadigingen op je plaat als je pannen die je op gas hebt gebruikt daarna op inductie gebruikt? Ik dacht dat het daarom ook niet aan te raden was.
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:01:12 #61
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211414025
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bamix.

Er is geen betere ;)
Heten tegenwoordig Esge
En ja, heb er eentje en hij is geweldig!
pi_211414069
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:57 schreef Myraela het volgende:
Krijg je niet eerder beschadigingen op je plaat als je pannen die je op gas hebt gebruikt daarna op inductie gebruikt? Ik dacht dat het daarom ook niet aan te raden was.
Nee hoor. Het is meer of de bodem de plaat nog genoeg raakt.

Lekker schuiven met een pan zoals ik gas deed, of ff kantelen om de boter te verdelen over de pan gaat bij onze plaat niet, die begint meteen te mekkeren dat er geen contact meer is :( dat was wel ff wennen oO<
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:04:23 #63
63722 z80
I fink you freaky
pi_211414080
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:57 schreef Myraela het volgende:
Nee. Bij gebruik op gas loop je het risico dat de bodem krom trekt. Dus niet helemaal vlak meer is. Maar dat maakt voor het gebruik niet uit.
Krassen krijg je als er beschadigingen aan de pan zitten door vallen of door zand tussen de kookplaat en pan.
Waarbij het laatste het grootste risico is. Zeker met verse groente van het land.
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:08:50 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_211414129
En toen hield het op met zachtjes regenen.
Komt ineens een bak water naar beneden.
pi_211414134
Oh, nou achja. Alles is al onderweg. YOLO.
pi_211414194
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heten tegenwoordig Esge
En ja, heb er eentje en hij is geweldig!
In Nederland noemen we ze gewoon nog Bamix.
pi_211414338
@sigme De derde foto is wel een zoekplaatje Krul! *)

Over pannen: jarenlang met gietijzeren pannen van copco O+ gekookt op keramisch.
Geen gas in het dorp.
Die werden toch wel heel erg zwaar mettertijd voor afgieten.
Bijv. voor stoofpotten en zo was het geweldig. Die pan heb ik nog.
Nu een simpele pannenset van blokker geschikt voor inductie. En onlangs een pan erbij van de hema Milano en die is prettig met afgieten.
Zelfs geen pannenlappen nodig. Plaatje bij het praatje: https://www.hema.nl/koken(...)zfD_BwE&gclsrc=aw.ds
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:24:35 #68
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211414375
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
In Nederland noemen we ze gewoon nog Bamix.
Verwarrend, maar iig, Bamix = ESGE verschilt blijkbaar per land hoe ze hem noemen
pi_211414398

Bwohohh ik ben er best blij mee.
pi_211414407
@sigme Goeie reis terug. See you in Arnhem.
pi_211414413
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:21 schreef AnneX het volgende:
Zelfs geen pannenlappen nodig. Plaatje bij het praatje: https://www.hema.nl/koken(...)zfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Grappig, dat is ook wel een simpele oplossing voor het normaal onhandige afgieten.
pi_211414415
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:21 schreef AnneX het volgende:
@sigme De derde foto is wel een zoekplaatje Krul!
Ik had 'm daarom maar in grootformaat gelaten :D
pi_211414419
Ik gebruik nog steeds de bk pannen die ik zo’n 35 jaar geleden heb gekocht 😳 en ze doen het perfect en zien er nog steeds mooi uit (af en toe kook ik ze uit met wat soda). Was een set van 4 waar ik nog een hapjes en een soeppan bijgekocht heb. De koekenpannen zijn een jaar of 10-15 uit een serie van creuset maar dan tilbaar. De gietijzeren pannen gebruik ik zelden meer, niet te tillen.
pi_211414422
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

Indrukwekkend ^O^ :Y)
pi_211414436
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

:9~
pi_211414450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:27 schreef Myraela het volgende:

[..]
Grappig, dat is ook wel een simpele oplossing voor het normaal onhandige afgieten.
Plus het glazen deksel, dat je kunt zien wat er gebeurt. 👍🏼
pi_211414515
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:50 schreef sigme het volgende:
Nog even een rotsenfoto
[ afbeelding ]

En in deze rots zit wel mensenwerk: hier is een grot gebruikt om een hut te maken; ik ga 'm ooit nog wel eens bezoeken, nu zie ik deze altijd alleen maar vanuit de verte op onze rondwandeling rond onze berg.
[ afbeelding ]

En deze is voor @:annex:
[ afbeelding ]
Ik wil ook op jouw berg O+
pi_211414534
Ik was vandaag veel te lang in Ikea met mijn schoonmoeder, voor pannen. Ze is bang voor PFAS en wilde gietijzeren koekenpannen. Niet naar mij luisteren natuurlijk als ik zeg dat dat heel zwaar is voor iemand die 78 is met 100 klachten. Uiteindelijk vond ze ze te zwaar ^O^ Ze heeft wel andere pannen gevonden dus we waren er niet voor niets. Het was nog gezellig ook.
Spoilers!
pi_211415079
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bamix.

Er is geen betere ;)
QFT
pi_211415233
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:09 schreef Myraela het volgende:
Niet om je ervan te overtuigen verder, maar wij hebben een oude Le Creuset braadpan die van m’n schoonmoeder is geweest en die mijn vriend kreeg toen hij uit huis ging. Daar is zo’n 40 jaar mee op gas gekookt en nu 10 jaar op inductie. Geen centje pijn. Zeker niet bij goede kwaliteit pannen. Dus als je nog mooie/fijne/dure lievelingspannen hebt, doe ze nog niet weg!

Het enige dat echt niet ging was de Bialetti mokapot. Want die zijn van aluminium. Toen hebben we een nieuwe gekocht die wel van rvs was en dus inductiegeleidend. Maar inmiddels hebben ze ook tussenstukken waarmee je je ouwe aluminium percolatortje nog kunt blijven gebruiken
pi_211415507
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:09 schreef Myraela het volgende:
Mjaaaaa in mijn bijkeuken staan de backups ook te shinen in hun doosjes hoor :') :+ oO<
pi_211415971
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 21:42 schreef yinu het volgende:

Het enige dat echt niet ging was de Bialetti mokapot. Want die zijn van aluminium. Toen hebben we een nieuwe gekocht die wel van rvs was en dus inductiegeleidend. Maar inmiddels hebben ze ook tussenstukken waarmee je je ouwe aluminium percolatortje nog kunt blijven gebruiken
Die heb ik vervangen door een elektrische. Gaat vanzelf uit.
pi_211416048
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Die heb ik vervangen door een elektrische. Gaat vanzelf uit.
Oh dat is eigenlijk best geniaal. Hoe vaak ik dat ding niet droog heb laten koken… :@
pi_211417566
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:01 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh dat is eigenlijk best geniaal. Hoe vaak ik dat ding niet droog heb laten koken… :@
Wordt je koffie zo vies van :Y Dan verbrandt ook het rubber weer. Irritant.
Geen last van *)
pi_211417710
@Myraela Ik had ook ieder jaar een nieuwe staafmixer nodig, ongeacht Braun of huismerk staafmixer, tot ik (even gecheckt) in 2015 een Bamix box kocht. Toen op de Duitse Amazon voor 239 euro....
Dus heel veel plezier ermee!
pi_211417729
Ik denk bij die naam dus aan niks anders dan babypap ;(
pi_211417747
Ritme.
Koffie op, dus ik zit nu aan mijn nood-oploskoffie.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_211417752
Lekker niks gekocht met Black friday
Alleen een sjiek jasje bij de kringloop voor 4, 95

[ Bericht 43% gewijzigd door Karzai op 25-11-2023 08:11:53 ]
pi_211417757
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2023 07:56 schreef Lonaa het volgende:
Ritme.
Koffie op, dus ik zit nu aan mijn nood-oploskoffie.
Oei, ik was om 5 uur op potje koffie gezet, ontbeten en de vaatwasser aan het werk gezet, maar lig nu weer in bed.

Tis weer dramatisch weer.
Moet je werken vandaag?
pi_211417763
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 08:05 schreef Karzai het volgende:

[..]
Oei, ik was om 5 uur op potje koffie gezet, ontbeten en de vaatwasser aan het werk gezet, maar lig nu weer in bed.

Tis weer dramatisch weer.
Moet je werken vandaag?
Jup, maar vanmiddag pas. :Y
pi_211417766
Zo maar eens afspraak maken met de kapper en vanmiddag even bij mijn moeder langs.

Wasje draaien, stofzuigen da wast wel
pi_211417768
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2023 08:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Jup, maar vanmiddag pas. :Y
Beter, kan je even rustig opstarten
pi_211417769
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 08:10 schreef Karzai het volgende:

[..]
Beter, kan je even rustig opstarten
En koffie kopen.
pi_211417774
Mogge!

Wij hadden een slechte laatste nacht hier: hond ging in paniekstand. Dat is rillen en Heel Hard Hijgen. Uuuuuuurenlang.

Maar nu snurkt de hond, snort de kachel en lief & ik drinken koffie.
pi_211417788
@MadMaster: Dank voor de leuke tijdsbesteding hier, we hebben zeer aandachtig 6 whisky’s geproefd en besproken. Was erg leuk :Y
Er zat geen voor-ons-perfecte whisky bij, ik denk dat mijn omschrijving niet goed was. Ik zoek veel meer turf/houtmolm.

PS: wat doet men normaal met de lege kleine flesjes?
pi_211417848
Geen zin in de dikke zaterdagkrant dit weekend, ben wilders en hamas moe
pi_211417852
Tevens ziet de lucht er nu wel helder uit en spring ik maar onder de douche
  zaterdag 25 november 2023 @ 08:45:37 #99
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211417861
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 08:19 schreef sigme het volgende:
@:madmaster: Dank voor de leuke tijdsbesteding hier, we hebben zeer aandachtig 6 whisky’s geproefd en besproken. Was erg leuk :Y
Er zat geen voor-ons-perfecte whisky bij, ik denk dat mijn omschrijving niet goed was. Ik zoek veel meer turf/houtmolm.

PS: wat doet men normaal met de lege kleine flesjes?
OK, helaas, maar er is gelukkig nog veel meer beschikbaar.

Ik weet niet meer precies welke whisky's ik in de flesjes had gedaan, heb dat niet opgeschreven. Aan de lege flesjes zelf ben ik niet zo gehecht, maar als de labels er nog op zitten, dan mag je ze volgende week eventueel meenemen. Dan weet ik uit welke hoek ik je geen whisky's meer hoef voor te zetten.
Zal dan nog wel wat anders meenemen, met meer turf/hout…
  zaterdag 25 november 2023 @ 08:52:26 #100
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211417882
Goedemorgen overigens!

Mw. MM is nu de klos qua verkoudheid/griep, dus onze geplande weekend activiteiten komen grotendeels te vervallen. We moeten alleen vandaag wel naar een sanitair leverancier voor de laatste onderdelen van de nieuwe badkamer, die begin januari gedurende 2 à 3 weken in elkaar gezet gaat worden.
Op die aanstaande chaos-, troep-, stof-, herrie- en puin periode moet ik me mentaal nog voorbereiden, ik kan daar niet zo goed mee dealen… :X
pi_211417914
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 08:52 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen overigens!

Mw. MM is nu de klos qua verkoudheid/griep, dus onze geplande weekend activiteiten komen grotendeels te vervallen. We moeten alleen vandaag wel naar een sanitair leverancier voor de laatste onderdelen van de nieuwe badkamer, die begin januari gedurende 2 à 3 weken in elkaar gezet gaat worden.
Op die aanstaande chaos-, troep-, stof-, herrie- en puin periode moet ik me mentaal nog voorbereiden, ik kan daar niet zo goed mee dealen… :X
jeetje twee a drie weken niet douchen?
  zaterdag 25 november 2023 @ 09:04:27 #102
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211417917
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:03 schreef Karzai het volgende:

[..]
Ik heb gelukkig buren die hun douche beschikbaar stellen… :P
  zaterdag 25 november 2023 @ 09:08:25 #103
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211417931
@sigme Ik heb je Strathisla in de Whiskybase gevonden op basis van het plaatje dat je in 2005 gepost hebt:

Die wordt echter als volgt omschreven, niets over turf en hout:

Fruity and malty aroma, apples, pears, peaches, apricot, mint, cradamom, vanilla and peat. Vanilla sweet taste, banana, ginger, pepper, mint, banana, malt and walnuts. Medium long, fruity and malty end.

en

Nose - 86
Dried banana, nice waxiness, creamy vanilla, plumjelly in a pharmacy's back room. Maybe little orange peels in oak dust (not like it's too oaky). Ultra dry salty toffee. Sea air attitude is also playing in the band.

Taste - 83
Firm attack and nicely balanced. Salted peanuts, nutmeg, oak...not much going on on the palate but harmless and enjoyable.

Finish - 78
yes....it does finish. Little short and weakish.

https://www.whiskybase.co(...)rathisla-12-year-old

en

https://www.whiskybase.co(...)rathisla-12-year-old
pi_211417973
Hmpf. Ik voel me alsof ik een paar chaotische, drukke en onregelmatige dagen heb gehad.

Ik heb echt geen zin om niets te doen. Maar een rustig tempo is mogelijk. Eerst opruimen in auto, dan woonkamer, dan in tuin en als laatste in de schuur.

Vanavond gaan we eten bij vrienden. De Griekse cateraar maakt gyros, kippendij, calamares, iets vegetarisch en verder wordt het een verrassing :9

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucky_Strike op 25-11-2023 09:24:33 ]
Spoilers!
pi_211418039
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 06:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wordt je koffie zo vies van :Y Dan verbrandt ook het rubber weer. Irritant.
Geen last van *)
Ik had zelfs standaard reserverubbers in huis ja. Nu alweer een tijdje af aan het wisselen tussen filterkoffie en O+ aeropress O+ maar misschien zou een bialetti-espressootje op z’n tijd ook wel weer eens lekker zijn!

Jammer dat ik dit na Black Friday bedenk natuurlijk. Niets gekocht verder.

@sigme, was er een reden voor de paniek bij de krulhond?

@MadMaster jeetje, 3 weken bij de buren douchen is nog wel te doen, maar 3 weken werklui in huis… :X

@Yinny: ik hou ook zoveel van de Bamix!

Op naar een lange werkdag nu! Fijne dag allemaal!
pi_211418053
okay dat was iets te optimistisch, blokje om gedaan nat geregend, kapper was dicht, mijn bioscooppas maar even afgegeven bij moeders, ik heb geen zin om vandaag naar de bioscoop te gaan..nu weer veilig binnen :P
  zaterdag 25 november 2023 @ 09:31:26 #107
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211418084
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:28 schreef Karzai het volgende:
okay dat was iets te optimistisch, blokje om gedaan nat geregend, kapper was dicht, mijn bioscooppas maar even afgegeven bij moeders, ik heb geen zin om vandaag naar de bioscoop te gaan..nu weer veilig binnen :P
Volgens mij woon je niet ver bij mij vandaan…
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 november 2023 @ 09:31:50 #108
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211418087
In huize moeders. Die is nog even boodschappen doen. Koffie en dan ergens aan de wandel. Dichtbij en met het oog op het weer. :+

Sterkte MM met mevrouw MM en voor mevrouw MM natuurlijk ;).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_211418091
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:31 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Volgens mij woon je niet ver bij mij vandaan…
kinkerbuurt woon ik, jij in nieuw west toch?
pi_211418097
Mogge!

Balen van de slechte nacht van hond (en jullie dus ook) @sigme Veilige reis naar huis!

Oef, 3 weken geen badkamer , moet er niet (meer) aan denken, had dat ook in het voorjaar van 2014. 6,5 week verbouwing in huis en er ook blijven wonen pfffff

Werkze @yinu

Straks maar weer een deel huis opruimen en schoonmaken en eens zien of t vanmiddag lekker fietsweer is
  zaterdag 25 november 2023 @ 09:33:16 #111
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211418100
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:32 schreef Karzai het volgende:

[..]
kinkerbuurt woon ik, jij in nieuw west toch?
Zo ongeveer, ja.
Toch minder dichtbij dan ik dacht/heb onthouden dan…
pi_211418103
Was aangezet, gedoucht, ontbijt gemaakt. Wordt wel wat vandaag.
pi_211418109
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zo ongeveer, ja.
Toch minder dichtbij dan ik dacht/heb onthouden dan…
in ieder geval ook in west
pi_211418154
Ochtend!
Laatste volle vakantiedag ;(

Wordt, na uitgebreid ontbijt, veel sauna, rhassul afspraak en vanavond eten bij de Michelin ster in het pand. Vriendin wilde evt nog erop uit. Ik niet echt en ik denk inmiddels zij ook niet meer :+
Dagje in nabijgelegen stadje met therapeutische zout installaties en wat mooie huisjes, gevolgd door Duits winkelen was voor mij voldoende.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_211418283
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
Veel plezier @:Tele6 en vlindertje: dat klinkt relaxed.
Heb je het gevoel, dat de gesprekken met de praatmevrouw ruimte geven in hoofd en hart?
Het wisselt. Het geeft op sommige gebieden rust, het geeft inzichten (soms ook pijnlijke), erkenning, het confronteert, het zet me aan het denken. Maar overall denk ik wel echt dat waar ik nu doorheen ga, me wel gaat helpen. We zijn eigenlijk nog niet eens zo heel veel bezig met de angst, meer met verleden enz. Maar dat is dus denk ik wel heel goed dat dat een keer gebeurt.

@Yinny vanavond ga ik de daging smoor proberen. Heel benieuwd! Gister met mooie korting nog wat extra accessoires besteld (black friday korting plus nog kortingscode die in het kookboek zat en die waren te combineren). Komende tijd lekker uitproberen! Gister had ik nog ajam ketjap van donderdag, maar heb ik de rijst wel gewoon in de IP gemaakt en dat was top. Lekker snel en weinig gedoe. Behalve dat ik de eerste keer vergat het ventiel op sealing te zetten :') maar nouja.

Gister nog voor mn college alle schrijfopdrachten af, alleen ontdekte ik toen ik vlak na college even keek of ik niet wel heel hoge cijfers had gegeven aan paar, dat van één collega er dingen echt niet klopten in beoordeling. Zegmaar dat diens studenten bij één onderdeel 1-2-3 punten (op eindcijfer 0.3 tot 0.9) teveel hadden gekregen als je de beoordelingscriteria erbij pakt. Dat gemeld bij coördinator, 2 uur voor de deadline, en vervolgens allebei voor één van diens groepen dat onderdeel opnieuw nagekeken. Op terugweg naar huis was het DRUK man in de stad! Iedereen met tassen en alles, vast nog druk aan het black friday shoppen.

Veel plezier vanavond @Lucky_Strike!

En een goede terugreis @sigme en laatste vakantiedag @Cat-astrophe!
pi_211418407
In stapjes vlindertje… :* Tis niet niks zo’n reshuffle van mindsets.

Hier loopt ook iemand te sniffen en kuchen en snurken met verstopte neus.
Gaat wel schuiven in de studio en niet naar overleg.
Boodschappen zijn al wel in huis. Dat wordt kranten lezen en F1 kijken.

Vannacht bedacht of een overnachting in Arnhem een idee is. Eens kijken wat er op loopafstand mogelijk is. @Kaatje1 heb jij een idee? of tip?
Alhoewel het dichterbij is dan Enschede.
pi_211418418
Verder allemaal succes en plezier met de weekendplannen.

Be careful out there!
pi_211418461
Vannacht een paar uurtjes het plafond bestudeerd, maar gelukkig vervolgens wel doorgeslapen tot 9 uur. Ik weet waar het vandaan komt, dat scheelde gelukkig in de zorgen tijdens het wakker liggen. Vandaag weinig op de planning. Dadelijk een weekmenu verzinnen, tussen de buien door in de tuin rommelen en ik wil nog wat tijd maken voor yoga.
pi_211418484
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:03 schreef Karzai het volgende:

Toen onze badkamer werd verbouwd heb ik gewoon op mijn werk en in de sportschool gedoucht *O* En anders had dat bij ouders, andere familie of vriendin gekund. MadMaster heeft vast wel oplossingen :+

edit: jullie waren alweer een pagina verder :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:20:17 #120
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211418493
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 08:52 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen overigens!

Badkamer is ook wel de ergste qua rommel en overlast. Maar als het dan klaar is O+ O+

Ik heb echt al 3 badkamer verbouwingen meegemaakt in mijn volwassen leven. Dat is echt te vaak :')

Vanavond eten bij De Nieuwe Winkel *O* zo benieuwd hoe het nu is. Laatste keer was voor de sterren.
pi_211418503
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ochtend!
Laatste volle vakantiedag ;(

Wordt, na uitgebreid ontbijt, veel sauna, rhassul afspraak en vanavond eten bij de Michelin ster in het pand. Vriendin wilde evt nog erop uit. Ik niet echt en ik denk inmiddels zij ook niet meer :+
Dagje in nabijgelegen stadje met therapeutische zout installaties en wat mooie huisjes, gevolgd door Duits winkelen was voor mij voldoende.
Klinkt wel als een super leuke planning voor vandaag _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211418679
Bij de Lidl in Portugal

Ze ruiken volgens mijn vriendin er naar (ik heb geen reukvermogen)., maar de smaak komt niet in de buurt. Niet vies overigens, goed te eten.
pi_211418735
@Cat-astrophe en @gcjoel veel eetplezier vanavond!

@MadMaster beterschap voor mevr. Mm

Goed, we hebben EINDELIJK een nieuwe bank! Weliswaar een IKEA ipv Gelderlander, maar er zat een gat in en vulling kwam er uit. Het opnieuw laten stofferen kost veel meer geld dan nieuwe IKEA...zo zonde...Bovendien wilde vriend niet weken zonder bank zitten...
Nu nog een nieuwe vloerkleed en dan is de woonkamer weer redelijk :@
pi_211418743
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:46 schreef Managarm het volgende:
Bij de Lidl in Portugal

[ afbeelding ]

Ze ruiken volgens mijn vriendin er naar (ik heb geen reukvermogen)., maar de smaak komt niet in de buurt. Niet vies overigens, goed te eten.
Hé Managarm ook hier! Welkom.

Net even met Kaatje1 overlegd over een/twee overnachtingen in Arnhem. Wat is dat prijzig daar. Wij rijden wel naar huis…

Feli Yinny 🎉 (MnX past niet op een ikea bank. -O- )
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:59:26 #125
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211418762
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Badkamer is ook wel de ergste qua rommel en overlast. Maar als het dan klaar is O+ O+

Ik heb echt al 3 badkamer verbouwingen meegemaakt in mijn volwassen leven. Dat is echt te vaak :')

Vanavond eten bij De Nieuwe Winkel *O* zo benieuwd hoe het nu is. Laatste keer was voor de sterren.
Dank voor de opbeurende woorden… :X

De badkamerboer is wegens Black Friday morgen ook open, dus de afspraak maar verplaatst naar dan.
pi_211418763
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:59 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dank voor de opbeurende woorden… :X

De badkamerboer is wegens Black Friday morgen ook open, dus de afspraak maar verplaatst naar dan.
Morgen is het…zondag… Black zondag 😇
pi_211418820
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:54 schreef Yinny het volgende:
@:cat-astrophe en @:gcjoel veel eetplezier vanavond!

@:madmaster beterschap voor mevr. Mm

Goed, we hebben EINDELIJK een nieuwe bank! Weliswaar een IKEA ipv Gelderlander, maar er zat een gat in en vulling kwam er uit. Het opnieuw laten stofferen kost veel meer geld dan nieuwe IKEA...zo zonde...Bovendien wilde vriend niet weken zonder bank zitten...
Fijn, als zulke knopen doorgehakt worden.

Ik wil in onze 'tuinkamer' ook nog een kleed en een tafel. Het wordt een hobbykamer nu de kamer geen sport-functie meer heeft vanwege sportabbonement buiten de deur. Eerst maar eens kijken of de kringloop iets heeft.
pi_211419748
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:25 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik had zelfs standaard reserverubbers in huis ja. Nu alweer een tijdje af aan het wisselen tussen filterkoffie en O+ aeropress O+ maar misschien zou een bialetti-espressootje op z’n tijd ook wel weer eens lekker zijn!

Jammer dat ik dit na Black Friday bedenk natuurlijk. Niets gekocht verder.

Cloer is een tikje ouderwets. Ik denk niet dat ze aan Black Friday doen.
pi_211420142
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:54 schreef Yinny het volgende:
@:cat-astrophe en @:gcjoel veel eetplezier vanavond!

@:madmaster beterschap voor mevr. Mm

Hoera! Welke?
pi_211420269
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 13:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hoera! Welke?
https://www.ikea.com/nl/n(...)t-s99482839/#content
Met een voetenbank erbij! Qua kleur echt vreselijk saai, dus we gaan kussens kopen :P

@AnneX ook voor mijn vriend is de bank te laag (>2m), dus het plan is om er hogere poten er onder te doen
pi_211420307
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 13:43 schreef Yinny het volgende:

[..]
https://www.ikea.com/nl/n(...)t-s99482839/#content
Met een voetenbank erbij! Qua kleur echt vreselijk saai, dus we gaan kussens kopen :P

@:annex ook voor mijn vriend is de bank te laag (>2m), dus het plan is om er hogere poten er onder te doen
Ja, als je zo handig bent. 👍🏼
pi_211420318
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 12:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Cloer is een tikje ouderwets. Ik denk niet dat ze aan Black Friday doen.
Gelukkig. Ik koop ook liever iets bij een winkel die niet aan Black Friday doet.
  zaterdag 25 november 2023 @ 13:58:24 #133
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211420406
Je moet toch wel een enorme knurft zijn als je het als DHL bezorger voor elkaar krijgt om een pakketje van 2 centimeter dikte niet door de brievenbus geduwd te krijgen.
En dan maar besluit om de enveloppe open te snijden, om vervolgens de enveloppe en de inhoud van de enveloppe apart van elkaar door de brievenbus te proppen... |:(
pi_211420455
Test
pi_211420461
Joe!
pi_211420532
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 13:58 schreef MadMaster het volgende:
Je moet toch wel een enorme knurft zijn als je het als DHL bezorger voor elkaar krijgt om een pakketje van 2 centimeter dikte niet door de brievenbus geduwd te krijgen.
En dan maar besluit om de enveloppe open te snijden, om vervolgens de enveloppe en de inhoud van de enveloppe apart van elkaar door de brievenbus te proppen... |:(
Eh, rly? :{w

Wtf
pi_211420546
Geslapen van 22 tot 6 uur met één (!) onderbreking *O* dan kan je de wereld aan hè, met zo'n goede nacht O+ Van de weeromstuit ons dus maar op sinterklazen gestort, cadeautjes gekocht en een surpriseplan gemaakt ^O^
  zaterdag 25 november 2023 @ 14:15:13 #138
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211420632
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:06 schreef yinu het volgende:

[..]
Eh, rly? :{w

Wtf
Ja, de enveloppe lag opengesneden en verfrommeld op de mat.
De inhoud (een doosje met daarin een externe geluidskaart voor de laptop) lag er naast.

Ik mag nu beoordelen wat ik van hun diensten vind... -O-
pi_211420987
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Joe!
De IP?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 november 2023 @ 15:20:27 #140
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211421536
Ondanks het weer een flinke wandeling gemaakt :+. Trage Tocht Amsterdam Sloterdijk Heb naar je gezwaaid Madmaster :+. Sloterdijk. De Bretten, Via Erasmusgracht naar de andere kant en via Westerpark terug.

15km was voor vandaag wel genoeg :P. Bovenbenen waren behoorlijk aan het protesteren laatste stuk.
pi_211422316
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De IP?
Nee, het leek even niet te werken allemaal, na 5x refreshen weer wel :?
  zaterdag 25 november 2023 @ 17:19:34 #142
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211423090
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ja, de enveloppe lag opengesneden en verfrommeld op de mat.
De inhoud (een doosje met daarin een externe geluidskaart voor de laptop) lag er naast.

Ik mag nu beoordelen wat ik van hun diensten vind... -O-
Of hij vond de kwaliteit van de externe geluidskaart niet goed genoeg om zelf weer te verkopen en deed m daarom alsnog wel in je brievenbus..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 25 november 2023 @ 18:29:38 #143
63722 z80
I fink you freaky
pi_211423777
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik gebruik nog steeds de bk pannen die ik zo’n 35 jaar geleden heb gekocht 😳 en ze doen het perfect en zien er nog steeds mooi uit (af en toe kook ik ze uit met wat soda). Was een set van 4 waar ik nog een hapjes en een soeppan bijgekocht heb. De koekenpannen zijn een jaar of 10-15 uit een serie van creuset maar dan tilbaar. De gietijzeren pannen gebruik ik zelden meer, niet te tillen.
Hier een rvs set pannen van BK. Nog steeds glanzend en goed schoon te krijgen.
pi_211424488
Benieuwd hoe het er straks uit ziet met andere poten eronder @Yinny!

@MadMaster :o

Ik kookte weer *O* groente samen met rijst (beide pot in pot) tegelijk lukt nog niet helemaal lekker, denk volgende keer gewoon de groente in een pannetje apart. Daging smoor was lekker en rijst ook weer top, en er zit voor morgen na het hockeyen nog een bakje daging smoor in de koelkast.
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:33:55 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211425028
Druppellader en schuur-hoes voor de motor maar besteld. Duitse langetermijn weerbericht spreekt over inval van serieuze winter binnen een goede week.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:45:36 #146
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211425145
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:33 schreef fietsie het volgende:
Druppellader en schuur-hoes voor de motor maar besteld. Duitse langetermijn weerbericht spreekt over inval van serieuze winter binnen een goede week.
Met zo'n motor raak je je geld ook wel kwijt aan de randartikelen en accessoires.
Heb je eigenlijk ook winterbanden voor motoren?
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:48:41 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211425182
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Met zo'n motor raak je je geld ook wel kwijt aan de randartikelen en accessoires.
Heb je eigenlijk ook winterbanden voor motoren?
Ja hoor, die zijn er. Er bestaat geen verplichting tot gebruik, maar ze hebben dezelfde kenmerken als winterbanden voor auto's, dus met bergjesen sneeuwvlokken erop.

Het doorrijden in de winter is ook geen echt probleem, ware het niet dat Rijkswaterstaat een sterke voorkeur heeft voor het gebruik van uiterst corrosief zout, ipv fijn grit oid.
En dat komt de inruilwaarde van motorfietsen bepaald niet ten goede...

Anders dan bij auto's komt het corrosieve zoutwater/zoutsludge op allerlei functionele delen van de aandrijving terecht en het is daar lastig af te krijgen zonder echt na iedere rit een stevige schoonmaakbeurt te doen..

Die-hards hebben daarom een "pekelfiets" erbij. Eentje waar je op incalculeert dat het aluminium wegrot..
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:50:01 #148
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211425200
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ja hoor, die zijn er. Er bestaat geen verplichting tot gebruik, maar ze hebben dezelfde kenmerken als winterbanden voor auto's, dus met bergjesen sneeuwvlokken erop.

Het doorrijden in de winter is ook geen echt probleem, ware het niet dat Rijkswaterstaat een sterke voorkeur heeft voor het gebruik van uiterst corrosief zout, ipv fijn grit oid.

Anders dan bij auto's komt het corrosieve zoutwater/zoutsludge op allerlei functionele delen van de aandrijving terecht en het is daar lastig af te krijgen zonder echt na iedere rit een stevige schoonmaakbeurt te doen..

Die-hards hebben daarom een "pekelfiets" erbij. Eentje waar je op incalculeert dat het aluminium wegrot..
Ha, nog meer kosten dan… :D
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:51:02 #149
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211425207
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ha, nog meer kosten dan… :D
Mijn vader reed tot zn pensionering woon-werk op ex-marechausse motoren; die waren al pekelgrijs aan de hele onderkant. Dat is ook een keuze
Die reed ook echt tot meerdere cm sneeuw gewoon door; stalen strips onder zijn winterlaarzen :P
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:53:49 #150
63722 z80
I fink you freaky
pi_211425239
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:48 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hoe snel het aanvreet hangt heel erg van het merk fiets af.
De Honda bleek er verrassen goed tegen te kunnen. Alleen de velgen vonden het niet leuk.
De Yamaha begon bij het woord pekel al te verkleuren. En was na de winter nauwelijks nog in glimmende staat te krijgen.
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:54:50 #151
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211425250
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:53 schreef z80 het volgende:

[..]
Hoe snel het aanvreet hangt heel erg van het merk fiets af.
De Honda bleek er verrassen goed tegen te kunnen. Alleen de velgen vonden het niet leuk.
De Yamaha begon bij het woord pekel al te verkleuren. En was na de winter nauwelijks nog in glimmende staat te krijgen.
Aangezien ik komend jaar gebruik wil maken van de stabiele inruilwaarde van mijn machine houd ik m maar pekelvrij
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:54:59 #152
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211425252
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:51 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mijn vader reed tot zn pensionering woon-werk op ex-marechausse motoren; die waren al pekelgrijs aan de hele onderkant. Dat is ook een keuze
O ja, mijn zwager rijdt ook motor, het hele jaar door, om de files rond Amsterdam letterlijk te kunnen omzeilen. Heb het eigenlijk nog nooit met hem over de randzaken er van gehad, maar hij heeft wel een voormalige politie motor. Alleen de witte kuip en koffers zitten er nog op, de rest is er van af gestript…
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:56:58 #153
63722 z80
I fink you freaky
pi_211425271
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:51 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die reed ook echt tot meerdere cm sneeuw gewoon door; stalen strips onder zijn winterlaarzen :P

Sneeuw was nooit een probleem. De enige keer dat ik de motor in de winter op de kant heb gelegd was op een ijsplaat vlak voor een kruising. Stond zo goed als stil, plop fiets op de grond.
Schade, 1 kromme koppelingshendel en een los zittende spiegel. Fiets tegen een stoepband geschoven, rechtop gezet en weer door.
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:57:00 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211425272
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]
O ja, mijn zwager rijdt ook motor, het hele jaar door, om de files rond Amsterdam letterlijk te kunnen omzeilen. Heb het eigenlijk nog nooit met hem over de randzaken er van gehad, maar hij heeft wel een voormalige politie motor. Alleen de witte kuip en koffers zitten er nog op, de rest is er van af gestript…
Mijn pa zijn laatste was de motor van een 'stille'; daar zag je daardoor echt bijna niets van de dingen die eraf gehaald waren. Alleen een bevestiging voor de tekst-balk was met wat zoeken te vinden
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:58:08 #155
63722 z80
I fink you freaky
pi_211425285
Tijd om mijn nest op te zoeken.
pi_211428140
goedemorgen
pi_211428188
Mogge.
Spoilers!
pi_211428218
ben al een tijdje wakker, vroege vogels geluisterd nu even de samenvattingen kijken van de engelse competitie van gisteren

jullie nog plannen vandaag?
pi_211428276
Ja hallo. Ik heb een broek aan met smarties erop. En koffie
pi_211428282
Plannen vandaag zijn voorbereiden op komende week. :')
In ieder geval paar keer een bus vol trappen. Maar zo eerst nog even uurtje in bed liggen.
pi_211428285
Mogge, ook al een tijdje wakker en de laatste 2 delen van een podcast geluisterd. Nu maar eens uit bed en wat eten.
Geen plannen vandaag. Eens kijken wat hoe weer is, want gisteren regende het steeds dus niet gaan fietsen
pi_211428303
Goedemorgen :O
Vandaag het laatste bierfestival van dit jaar van ons.
Daarna nog wel 2 wintermarkten de komende weken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 08:55:26 #163
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211428306
Ik ga twee keer naar de sportschool vandaag :+
Om 10u eens kijken wat ik op de fiets nog kan
Om 16u de yin.
  zondag 26 november 2023 @ 09:03:09 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211428342
Goede morgen !

Chef was gisteravond heel lief bij me on bed gekropen,maar na 2 uur wakker liggen heb ik hem en de poezels er toch maar uit getrapt.. daarna heerlijk 7 uur aan 1 stuk geslapen O+

Vanmiddag naar een vriendinnetje en eens kijken of ik nog patronen kan natekenen.. we maken allebei heyzelfde shirtje, zij in maat S ik in XL, dus we kunnen elkaars patroon niet gebruiken :+ ik heb er zin in!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 26 november 2023 @ 10:03:51 #165
63722 z80
I fink you freaky
pi_211428717
Moin.
Eerste bak koffie achter de kiezen. Als het brood ontdooit is ontbijt. Verder vandaag als moetje de schone was in de kast verplaatsen, met daar aan vast strijk van de overhemden. Nadeel van katoen en linnen.
Verder rondje sportschool en indien door rondje fiets. Maar tot nu toe is het hier grijs en nat.
pi_211428744
Plannen: schuur opruimen en foto's van spullen voor op Marktplaats zetten. Verder een weekmenu maken.

Vanavond eten we broodjes hamburger met friet en koolsla. Broodjes, burgers, koolsla en friet zelfgemaakt.
Spoilers!
pi_211428773
Plannen: rondje bos, een boekenbeurt superviseren, beetje sinterklazen en een baby entertainen.
  zondag 26 november 2023 @ 10:12:52 #168
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211428799
Planning: Sint- en Kerst cadeautjes regelen (deels al gedaan), keukenboer bezoeken, radioprogramma voorbereiden, nieuwe mix in elkaar draaien…
pi_211429207
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:54 schreef fietsie het volgende:

[..]
Aangezien ik komend jaar gebruik wil maken van de stabiele inruilwaarde van mijn machine houd ik m maar pekelvrij
Heb je al wat anders op het oog?
Spoilers!
pi_211429310
Ochtend! Ontbijt achter de kiesjes en nu in de rij voor de uitcheck ;(

Al is thuiskomen bij eigen spullen en de poesjes ook heel fijn O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_211429311
Planning vandaag:
Broek innemen (ff uitvogelen met yt maar ik denk dat ik het wel weet) en weer verder met mijn muziekstuk en de patiënt een beetje in de gaten houden en zorgen dat ie lekker edoch vezelarm eet/drinkt. :)
Mss nog een benenstrek loopje.

Verkoudheid en megahoestbuien zijn nog steeds niet over o|O en heb g ook aangestoken :{
De kinderen zouden vandaag komen maar ivm hun en mijn verkoudheid verplaatst naar eind dec. Gaan we alles vieren. Kerst/Oud/Nieuw/Paar verjaardagen enz :D O+

[ Bericht 12% gewijzigd door Blues op 26-11-2023 11:12:41 ]
pi_211429468
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 11:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ochtend! Ontbijt achter de kiesjes en nu in de rij voor de uitcheck ;(

Al is thuiskomen bij eigen spullen en de poesjes ook heel fijn O+
Ik vind thuiskomen oprecht altijd één van de fijnste dingen van weggaan :@
pi_211429484
Ik hoop de wilskracht te vinden door de regen te gaan wandelen. Zou wel beter zijn :')
pi_211429588
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hoop de wilskracht te vinden door de regen te gaan wandelen. Zou wel beter zijn :')
Ik wacht nog ff :+

https://www.buienradar.nl/
pi_211429617
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik wacht nog ff :+

https://www.buienradar.nl/
Hier hele dag regen, precies tot zonsondergang :')

Mijn vaste rondje gaat langs onverlichte stukken, dus das een nogo.

Ik ben min of meer toevallig een lekkere afvalperiode ingestruikeld, dus wil die eigenlijk zo ver mogelijk maximaliseren voor mn spirit breekt :')
  zondag 26 november 2023 @ 11:37:54 #176
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211429626
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 10:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Heb je al wat anders op het oog?
Als dingen gaan zoals gepland, en nu lopen, heb ik er 2 nodig komende zomer..
pi_211429661
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:37 schreef fietsie het volgende:

[..]
Als dingen gaan zoals gepland, en nu lopen, heb ik er 2 nodig komende zomer..
Wat enorm mysterieus weer :D
Spoilers!
  zondag 26 november 2023 @ 11:43:50 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211429671
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat enorm mysterieus weer :D
Eega heeft motorrijlessen, maar zowel zijzelf als de docent waren nog wel wat terughoudend in het maken van een schatting hoeveel lessen nodig gaan zijn. Het aanvoelen van de feedback van een mechanisch ding valt haar zwaar.
pi_211429693
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:43 schreef fietsie het volgende:

[..]
Eega heeft motorrijlessen, maar zowel zijzelf als de docent waren nog wel wat terughoudend in het maken van een schatting hoeveel lessen nodig gaan zijn. Het aanvoelen van de feedback van een mechanisch ding valt haar zwaar.
Leuk zeg, om samen te gaan touren. En dan jouw huidige motor weg en allebei iets nieuws/anders?
Spoilers!
pi_211429702
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:36 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hier hele dag regen, precies tot zonsondergang :')

Mijn vaste rondje gaat langs onverlichte stukken, dus das een nogo.

Ik ben min of meer toevallig een lekkere afvalperiode ingestruikeld, dus wil die eigenlijk zo ver mogelijk maximaliseren voor mn spirit breekt :')
Lekker van het struikelen!
Ik was 1 ons gestruikeld *G*
  zondag 26 november 2023 @ 11:50:32 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211429706
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Leuk zeg, om samen te gaan touren. En dan jouw huidige motor weg en allebei iets nieuws/anders?
Nou in ieder geval twee machines die niet heel erg al te veel uiteenlopen in vermogen / accelleratievermogen.
En aangezien zij een dwergenmodelletje nodig heeft, zal ik ook een andersoortige machine moeten zoeken
pi_211429707
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:43 schreef fietsie het volgende:

Een wat minder zware CC proberen?
Wel leuk samen motorrijden O+
pi_211429722
Wat prachtig toch weer van Lucas Rijneveld O+

SPOILER
  zondag 26 november 2023 @ 11:53:52 #184
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211429725
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:50 schreef Blues het volgende:

[..]
Een wat minder zware CC proberen?
Wel leuk samen motorrijden O+
Neuh ze rijdt wel gewoon gelijk af voor A; zonde van het geld wat je moet spenderen aan CBR anders.

Het issue is gewoon dat je niet met praten en mopperen en boos kijken een bericht overgebracht krijgt aan een door benzine aangedreven apparaat ;)
pi_211429729
Ik werd 6.30 al wakker }:| maar sliep van 8-9 nog een uurtje. Eigen katten en die van 2 paar buren eten gegeven, boodschappen gedaan, grote bak lasagna gemaakt voor ander paar buren want die zitten al bijna een week in het ziekenhuis met kind en fatsoenlijk eten maken komt er niet echt van. Omgekleed voor hockey en de lasagna staat nu voor open raam af te koelen tot buurvrouw zo even thuis is en dan race ik naar de hockey voor wedstrijd.
Na eigen wedstrijd naar huis, douchen, warme kleren aan en terug om te kijken bij mn mannenteam. En daarna languit op de bank en proberen tot 21.00 wakker te blijven tot ik naar bed mag van mezelf :+
pi_211429746
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
Neuh ze rijdt wel gewoon gelijk af voor A; zonde van het geld wat je moet spenderen aan CBR anders.

Het issue is gewoon dat je niet met praten en mopperen en boos kijken een bericht overgebracht krijgt aan een door benzine aangedreven apparaat ;)
Niet :? :+
pi_211429774
Zo, Sinterklaas viering op het werk overleeft...nu even bijkomen, want het waren eigenlijk te veel prikkels. Kind is blij met nieuwe controller voor zijn games en een foto met Sint.

Voor de rest geen plannen
  zondag 26 november 2023 @ 11:58:56 #188
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211429784
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:55 schreef Blues het volgende:

[..]
Niet :? :+
Ze heeft nu een vrouwelijke leraar en dat ging al meteen een eind beter. Die gebruikt bv het woord "fout" niet, maar zegt dan "een andere aanpak werkt mischien beter: .."
  zondag 26 november 2023 @ 11:59:19 #189
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211429789
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 11:58 schreef Yinny het volgende:
Zo, Sinterklaas viering op het werk overleeft...nu even bijkomen, want het waren eigenlijk te veel prikkels. Kind is blij met nieuwe controller voor zijn games en een foto met Sint.

Voor de rest geen plannen
Ahja die ellende moet ook nog.... een kartonnen kluis bouwen....
pi_211430041
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:58 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ze heeft nu een vrouwelijke leraar en dat ging al meteen een eind beter. Die gebruikt bv het woord "fout" niet, maar zegt dan "een andere aanpak werkt mischien beter: .."
Wat een goeie opmerking!👍🏼 Die hou ik erin.

Jammer @Blues van het bezoek -O-

Vanmorgen het buurjongetje (5) aan de deur, die lispelde “mag ik je hello fresh box voor een sjinterklasjh 😂 surprise?” Vijf jaar en surprises oO/ van de week eens aan een ouder vragen.

Tevens mannengriep >:)
  zondag 26 november 2023 @ 12:21:53 #191
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211430087
Ondertussen ligt er een stukje varkensnek in de Instant Pot te sauna-en
pi_211430650
Ik deed het.
pi_211430672
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik deed het.
Ik deed ook iets
  zondag 26 november 2023 @ 13:22:40 #194
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211430721
Onze wijk wordt op relatief korte termijn gasvrij, heeft de gemeente Amsterdam bepaalt.
Allemaal leuk en aardig, maar daarvoor moet er een hoop in het huis aangepast worden.
Subsidies zijn er wel (pomp kost tussen de 8000 en 15000 euro, subsidie is maximaal slechts 3000 euro) en je mag als huiseigenaar zelf de hele zooi regelen v.w.b. warmtepompen en zo.
Ik heb nu helemaal geen zin in dat verplichte gedoe, aangezien we al genoeg andere zaken op de planning hebben staan die een hoop tijd, energie én geld gaan kosten.
We gebruiken al nauwelijks gas, dus ik vrees dat het een hoop voor weinig betekent… :{
  zondag 26 november 2023 @ 13:39:48 #195
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211430901
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2023 13:22 schreef MadMaster het volgende:
Onze wijk wordt op relatief korte termijn gasvrij, heeft de gemeente Amsterdam bepaalt.
Allemaal leuk en aardig, maar daarvoor moet er een hoop in het huis aangepast worden.
Subsidies zijn er wel (pomp kost tussen de 8000 en 15000 euro, subsidie is maximaal slechts 3000 euro) en je mag als huiseigenaar zelf de hele zooi regelen v.w.b. warmtepompen en zo.
Ik heb nu helemaal geen zin in dat verplichte gedoe, aangezien we al genoeg andere zaken op de planning hebben staan die een hoop tijd, energie én geld gaan kosten.
We gebruiken al nauwelijks gas, dus ik vrees dat het een hoop voor weinig betekent… :{
Hoezo subsidie? Als de gemeenteraad dit besluit staan de raadsleden toch hoofdelijk garant voor 100% van de kosten, en kunnen zij pogingen gaan ondernemen dat gefinancierd te krijgen?
pi_211431047
Rondje gelopen en bloemen gekocht
  zondag 26 november 2023 @ 13:51:11 #197
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211431080
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:39 schreef fietsie het volgende:

[..]
Hoezo subsidie? Als de gemeenteraad dit besluit staan de raadsleden toch hoofdelijk garant voor 100% van de kosten, en kunnen zij pogingen gaan ondernemen dat gefinancierd te krijgen?
typisch overheden, slaan je een bloedneus en geven je dan een zakdoekje
  zondag 26 november 2023 @ 14:14:14 #198
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211431593
quote:
Te koop zetten de tent dus.
Met de hele buurt een makelaar strikken die voor fixed fee 50 huizen te koop wil zetten.
Trekt vast pers.

[ Bericht 4% gewijzigd door fietsie op 26-11-2023 14:24:23 ]
pi_211432296
quote:
Best een goede deal toch? CV ketel vervangen is ook niet gratis, onzuiniger, en vaak moet de rookgasafvoer dan ook volledig vervangen worden. En dit moet toch gebeuren, nu 'verplicht' maar met subsidie, of straks 'vrijwillig' omdat er geen gas meer uit de kraan komt.

De subsidie had imho hoger moeten zijn, maar na jaren landelijk vvd-beleid is dit denk ik al heel wat :P
  zondag 26 november 2023 @ 15:11:24 #200
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211432554
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:39 schreef fietsie het volgende:

[..]
Niet echt.
We mogen allemaal zelf ons steentje bijdragen aan een lagere energierekening en een groen Amsterdam… :')
  zondag 26 november 2023 @ 15:12:19 #201
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211432573
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2023 15:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Niet echt.
We mogen allemaal zelf ons steentje bijdragen aan een lagere energierekening en een groen Amsterdam… :')
Nou vrijdagavond rook het virj "groen" in Amsterdam. Plantenrook genoeg.
  zondag 26 november 2023 @ 15:15:06 #202
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211432635
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 14:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Best een goede deal toch? CV ketel vervangen is ook niet gratis, onzuiniger, en vaak moet de rookgasafvoer dan ook volledig vervangen worden. En dit moet toch gebeuren, nu 'verplicht' maar met subsidie, of straks 'vrijwillig' omdat er geen gas meer uit de kraan komt.

De subsidie had imho hoger moeten zijn, maar na jaren landelijk vvd-beleid is dit denk ik al heel wat :P
Nee, geen goede deal als ik er zelf een bak geld op mag toeleggen.
Ons gasverbruik is minimaal, bijna alles is al electrisch. De verwarming in de huiskamer komt van een pelletkachel, de verwarming in de badkamer van een elektrische radiator. Daarvoor hebben we al zonnepanelen laten aanleggen.
De overige CV radiatoren gebruiken we nauwelijks.
Het terugverdienen van een warmtepomp gaat eeuwen duren.

En Amsterdam is geen VVD bolwerk, daar hebben de 'groenen' het voor het zeggen…

[ Bericht 2% gewijzigd door MadMaster op 26-11-2023 15:37:03 ]
  zondag 26 november 2023 @ 15:15:26 #203
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211432644
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 15:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nou vrijdagavond rook het virj "groen" in Amsterdam. Plantenrook genoeg.
Dan begin ik maar een plantage om de kosten te dekken… ^O^
  zondag 26 november 2023 @ 15:17:10 #204
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211432667
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2023 15:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Nee, geen goede deal als ik er zelf een bak geld op mag toeleggen.
Ons gasverbruik is minimaal, bijna alles is al electrisch. De verwarming in de huiskamer komt van een pelletkachel, de verwarming in de badkamer van een elektrische radiator.
De overige CV radiatoren gebruiken we nauwelijks.

En Amsterdam is geen VVD bolwerk, daar hebben de 'groenen' het voor het zeggen…
Maar foei! Hout verbranden. In dat rode bolwerk!
  zondag 26 november 2023 @ 15:17:33 #205
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211433440
Vooraf aan de race scones gebakken en ook gegeven aan de klussende buren.
Doe ik wel vaker. En andersom gebeurt ook.
Anders groeien wij dicht.

Om voor het blok gezet te worden met gasvrij als jezelf al zo veel hebt geedaan, is niet prettig zeg!
  zondag 26 november 2023 @ 16:03:21 #207
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211433561
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 15:55 schreef AnneX het volgende:

Om voor het blok gezet te worden met gasvrij als jezelf al zo veel hebt geedaan, is niet prettig zeg!
Voor heel Amsterdam zijn er andere keuzes gemaakt.
De ene wijk krijgt stadsverwarming (50 meter verderop is de grens getrokken), de andere wijk wordt afgesloten van het gas (wij dus) en het centrum houdt wel gas, want daar passen geen warmtepompen in het stadsbeeld.
Ik wil best bijdragen aan het milieu en doe dat ook al zoveel mogelijk, maar geld verspillen doe ik graag aan iets waar ik zelf voor gekozen heb…
  zondag 26 november 2023 @ 16:07:20 #208
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211433619
Ondertussen al 2 abonnementen opgezegd waar we toch niet of nauwelijks gebruik van maken en eentje uiteindelijk toch voor 2 jaar verlengd na een aanbieding voor slechts 30% van de normale 2 jaarlijkse kosten.
pi_211433978
pi_211434157
quote:
17s.gif Op zondag 26 november 2023 16:27 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Welkom thuis, katten heel blij zo te zien
pi_211434264
quote:
17s.gif Op zondag 26 november 2023 16:27 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb dit nu ook O+
  zondag 26 november 2023 @ 16:53:44 #212
63722 z80
I fink you freaky
pi_211434345
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2023 16:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Voor heel Amsterdam zijn er andere keuzes gemaakt.
De ene wijk krijgt stadsverwarming (50 meter verderop is de grens getrokken), de andere wijk wordt afgesloten van het gas (wij dus) en het centrum houdt wel gas, want daar passen geen warmtepompen in het stadsbeeld.
Ik wil best bijdragen aan het milieu en doe dat ook al zoveel mogelijk, maar geld verspillen doe ik graag aan iets waar ik zelf voor gekozen heb…
Nu ben ik benieuwd welk wetsartikel ze gevonden hebben om het gas te mogen afsluiten.
Voor zo ver ik weet mag die namelijk helemaal niet. Oudbouw van het gas halen zonder een andere warmtebron te leveren.
  zondag 26 november 2023 @ 17:00:02 #213
63722 z80
I fink you freaky
pi_211434417
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 14:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Onder welke groene steen leef jij?
Een bestaande, goed functioneerde CV gaan vervangen omdat het moet. Op eigen kosten.
Daarnaast zullen de radiatoren moeten worden vervangen om met een aanvoer temperatuur van maximaal 40 graden te kunnen werken. En het hele huis moet heel goed geïsoleerd zijn.
Dat is een heleboel geld. Geld dat een heleboel mensen niet hebben. Voor iets dat totaal waanzin is.

En komt ook direct het volgende probleem. De energie voorziening kan dit helemaal niet aan. Alle mensen komen ongeveer het zelfde moment thuis. Auto aan de laadpaal, verwarming aan en even later de kookplaat.
Maar geen zonlicht meer, dus eigen energie opwekken op dat moment werkt ook niet.
  zondag 26 november 2023 @ 17:01:33 #214
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211434438
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 16:53 schreef z80 het volgende:

[..]
Nu ben ik benieuwd welk wetsartikel ze gevonden hebben om het gas te mogen afsluiten.
Voor zo ver ik weet mag die namelijk helemaal niet. Oudbouw van het gas halen zonder een andere warmtebron te leveren.
Geen idee, de brief met de informatie kwam afgelopen vrijdag en daar staat dat natuurlijk niet in. Maar daar gaan we wel achter aan, hoe weinig zin ik daarin ook heb...

Hier hebben ze het over 'Amsterdam gasvrij in 2040', maar per wijk is dat dus kennelijk anders geregeld:
https://www.amsterdam.nl/(...)sterdam/aardgasvrij/

Heb al wat scans op onze huidige situatie laten uitvoeren en ik kan, behalve van het gas af, niets meer doen aan een betere isolatie e.d. van ons huis...
pi_211434805
Rode kool geinstantpot.
Verrassend lekker
  zondag 26 november 2023 @ 17:29:35 #216
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211434816
Ik heb een varkensnek gestoomd vandaag; straks verse patatjes en sla erbij
pi_211435308
huisgemaakte patat met krokettenkunstkroketten
pi_211435326
Welkom thuis @sigme! En eet smakelijk!

Hier nu ook twee katten op schoot.
Buurvrouw zat er vanochtend helemaal doorheen ;( moest huilen toen ze binnen kwam en nog meer huilen toen ze zag hoe grote bak lasagna ik voor ze had gemaakt (voor twee dagen met zn twee). Hoop dat het haar nog is gelukt om even bij te slapen vanmiddag.

We mochten hockeyen toen het nog net droog was *O* en daarna nog even andere wedstrijden gekeken. Man of the match geworden bij mn eigen wedstrijd, ging ook wel lekker, dus blij mee. Katten eten gegeven van buren en nu met mn eigen katten heerlijk languit op de bank O+

@fietsie eet smakelijk! En @Vanyel ook.

@MadMaster oef da's een beste investering ja. Ik zit hier op stadsverwarming, wat opzich prima werkt, maar ik hou mn hart vast wat de prijs gaat doen voor komend jaar.. staat nu (zonder prijsplafond) op ¤90 per GJ. Vorig jaar ¤43, van 2017 tm 2021 zo tussen de ¤22-24.. en zit vast aan deze aanbieder, dus er is verder ook niks aan te doen.
pi_211435334
Hier iets met pompoen, bloemkoolrijst en geitenkaas. Leek me een lekker recept
pi_211435341
quote:
17s.gif Op zondag 26 november 2023 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb dit nu ook O+
Jij ook welkom thuis
  zondag 26 november 2023 @ 18:10:20 #221
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211435358
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier iets met pompoen, bloemkoolrijst en geitenkaas. Leek me een lekker recept
Wil je 'm delen als het inderdaad een succes is? Klinkt goed.
pi_211435409
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:10 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Wil je 'm delen als het inderdaad een succes is? Klinkt goed.
Doe ik. Heb alleen geen idee waar ik het vandaan heb, maar wel geprint. Maak dan wel een kopie en mpneem dat dan zaterdag mee
  zondag 26 november 2023 @ 18:13:49 #223
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211435417
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Doe ik. Heb alleen geen idee waar ik het vandaan heb, maar wel geprint. Maak dan wel een kopie en mpneem dat dan zaterdag mee
Lief! Je kan er ook een foto van maken :)
  zondag 26 november 2023 @ 18:22:13 #224
63722 z80
I fink you freaky
pi_211435537
Hier zuurkoolstamppot. Kan wel met dit weer.
pi_211435542
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:13 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Lief! Je kan er ook een foto van maken :)
Dit is m. Nog geen recensie dus. Ik maak m in de AF
Ovenschotel met pompoen en geitenkaas van Els https://www.ah.nl/r/1199194
pi_211435806
g kookte *O* de zuster had ff vrijaf.
Vanaf vandaag eten we 3 dagen vezelarm, hij rookte een kabeljauwhaas, erbij gek. worteltjes en een paar krieltjes.
  zondag 26 november 2023 @ 19:00:32 #227
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211436020
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 18:08 schreef vlindertje89 het volgende:

@:MadMaster oef da's een beste investering ja. Ik zit hier op stadsverwarming, wat opzich prima werkt, maar ik hou mn hart vast wat de prijs gaat doen voor komend jaar.. staat nu (zonder prijsplafond) op ¤90 per GJ. Vorig jaar ¤43, van 2017 tm 2021 zo tussen de ¤22-24.. en zit vast aan deze aanbieder, dus er is verder ook niks aan te doen.
Ik ben niet zo op de hoogte van het stadsverwarming systeem, maar één verviervoudiging in een paar jaar is ook pittig…

De Pad Thai net was overigens ook pittig.
Mw. MM heeft nauwelijks smaak wegens haar verkoudheid/griep, maar wilde toch wel koken… :%
pi_211436022
Avond :W

Moest vandaag werken, dus de wekker ging om 5 uur :O

Nu aan het wachten totdat het deeg gerezen is; we hebben de pizzarette weer een van stal gehaald :D
  zondag 26 november 2023 @ 19:00:56 #229
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211436025
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dank je, klinkt inderdaad lekker! Ik heb echt spijt dat ik geen Philips XXL heb maar een XL; hier kan ik geen hele maaltijden in kwijt.
pi_211436056
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:00 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Dank je, klinkt inderdaad lekker! Ik heb echt spijt dat ik geen Philips XXL heb maar een XL; hier kan ik geen hele maaltijden in kwijt.
Mmm erg lekker. Ij AF heeft een wat grotere binnenkant en het os ook maar voor 1 persoon natuurlijk
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 19:05:54 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211436086
Geen idee waarom. Maar ik heb het luisterboek De Gorgels aangezet van Jochem Meijer. Ingesproken door Jochem zelf.
Opa wordt 'Jan Wolkers' en een ander oud figuur wordt 'Paul van Vliet' _O-
pi_211436088
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2023 19:00 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik ben niet zo op de hoogte van het stadsverwarming systeem, maar één verviervoudiging in een paar jaar is ook pittig…

Mw. MM heeft nauwelijks smaak wegens haar verkoudheid/griep, maar wilde toch wel koken… :%
Ja, bizar. Als het op die ¤90 zou blijven, scheelt het me met mijn voor een tussenwoning zeer lage verbruik al ¤53 per maand met 2021.. en nog steeds ook ¤39 per maand ten opzichte van 2022. Maargoed, de gasprijs is volgens mij echt wel stuk lager dan dec vorig jaar, dus hopelijk het ACM maximum voor GJ prijs ook. Wel echt rottig ook dat het altijd in dec bepaald wordt qua gasprijs. Net even grafiekje opgezocht, in dec 2021 was gasprijs ¤1.86 incl btw en heffingen, nov 2023 ¤1.38, dus ik hoop dat we in elk geval teruggaan richting die ¤40 van 2022.. of lager, dat mag natuurlijk altijd.

Hahaha, voortaan zelf even meeproeven dus :+

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 26-11-2023 19:14:45 ]
  zondag 26 november 2023 @ 19:07:21 #233
63722 z80
I fink you freaky
pi_211436103
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2023 19:00 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Als variant op de Pad Thai. Die in het noorden wordt gegeten. De noedels na het koken laten uitlekken en dan even in de hete olie frieturen. Kan in een wok. Ze moeten dan mooi goudgeel worden en knapperig.
  zondag 26 november 2023 @ 19:09:38 #234
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211436128
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:07 schreef z80 het volgende:

[..]
Als variant op de Pad Thai. Die in het noorden wordt gegeten. De noedels na het koken laten uitlekken en dan even in de hete olie frieturen. Kan in een wok. Ze moeten dan mooi goudgeel worden en knapperig.
Even opgebakken, net knapperige noedels vind ik sowieso lekker…
  zondag 26 november 2023 @ 19:13:45 #235
63722 z80
I fink you freaky
pi_211436183
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2023 19:09 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Even opgebakken, net knapperige noedels vind ik sowieso lekker…
Niet opbakken. Maar echt laten zwemmen in de hete olie.
Dit werk dus. zelf gekookt daar.

En zo op het bord.

[ Bericht 21% gewijzigd door z80 op 26-11-2023 19:19:24 ]
pi_211436372
Thuiskomen bij een onbekend tasje plus breekijzer in de gang :?

Open tussendeur dicht willen doen (op de automaat)… en die deur in je hand houden en bijna op je hersens krijgen :o

Blijkbaar bleef die deur tijdens mijn vakantie steken en was catsit-pa halverwege de reparatie werkzaamheden _O- O+
pi_211436443
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 19:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

Open tussendeur dicht willen doen (op de automaat)… en die deur in je hand houden en bijna op je hersens krijgen :o

Blijkbaar bleef die deur tijdens mijn vakantie steken en was catsit-pa halverwege de reparatie werkzaamheden _O- O+
Oef dat was vast schrikken :o
pi_211436516
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oef dat was vast schrikken :o
Viel mee, ik ken mijn catsit :P

De deur die leek los te laten… dat was wel verrassend. Een appje vooraf van de klusser was fijn geweest :P
pi_211436864
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 19:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

Oei !
pi_211437231
Haha @Cat-astrophe, dat is apart thuiskomen :+
pi_211437790
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 08:54 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :O
Vandaag het laatste bierfestival van dit jaar van ons.
Daarna nog wel 2 wintermarkten de komende weken.
Nou dat was gene beste afsluiter _O-
In 6 uur tijd nog geen 30 biertjes geschonken.
De organisatie heeft het daarna wel heel netjes met iedereen geregeld.
  zondag 26 november 2023 @ 21:23:48 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211437915
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Huh? Hoe kan dat dan?
pi_211438067
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Waren er te weinig mensen?
pi_211438111
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 18:41 schreef Blues het volgende:
g kookte *O* de zuster had ff vrijaf.
Vanaf vandaag eten we 3 dagen vezelarm, hij rookte een kabeljauwhaas, erbij gek. worteltjes en een paar krieltjes.
[ afbeelding ]
Ook geen volkoren producten en dergl.?
Heeft golfer een lijst gekregen? Heeft te maken met colon onderzoek neem ik aan.

Geeft het een hongerig gevoel ? zonder vezels.
pi_211438112
Voor mensen met een vacumeerapparaat: Tonka infused dulce de leche.

Tonkabonen in je gecondenseerde melk kiepen, alles in de vacuümzak tot gewenste kleur (ik heb'm een paar uur op 90 en een paar uur op 85 gedaan)
pi_211438122
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 21:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Huh? Hoe kan dat dan?
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Waren er te weinig mensen?
Ik denk te weinig promotie gemaakt.
In die 6 uur zijn en nog geen 40 mensen in de tent geweest. En de helft waren vrienden en familie van brouwers.
pi_211438126
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 21:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Voor mensen met een vacumeerapparaat: Tonka infused dulce de leche.

Tonkabonen in je gecondenseerde melk kiepen, alles in de vacuümzak tot gewenste kleur (ik heb'm een paar uur op 90 en een paar uur op 85 gedaan)
Tonka :9
  zondag 26 november 2023 @ 21:40:02 #248
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211438148
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]
[..]
In die 6 uur zijn en nog geen 40 mensen in de tent geweest. En de helft waren vrienden en familie van brouwers.
Had 'ie het niet af kunnen blazen?
Was waarschijnlijk goedkoper en praktischer geweest voor iedereen dan deze zeperd…
pi_211438177
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2023 21:40 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Had 'ie het niet af kunnen blazen?
Was waarschijnlijk goedkoper en praktischer geweest voor iedereen dan deze zeperd…
Iedereen had nog goede hoop dat het in de loop van de dag nog wel drukker zou worden.
Achja het is netjes opgelost naar de brouwers toe en hopelijk is het volgend jaar drukker :) want het is wel een locatie met potentie.
pi_211438293
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 21:37 schreef AnneX het volgende:

Ook geen volkoren producten en dergl.?
Heeft golfer een lijst gekregen? Heeft te maken met colon onderzoek neem ik aan.

Geeft het een hongerig gevoel ? zonder vezels.
Nee juist géén vezels, t/o gesteld van volkoren.
Geen hongergevoel want hij heeft sowieso niet veel trek.

Hij heeft een lijst idd. En als we twijfelen verpakkingen lezen, eventueel online.
2,5 dag vezelarm, vanaf di middag alleen heldere vloeistoffen. Di avond 1e dosis Eziclen, wo ochtend 2e dosis. Wo middag colo.

Maar eerst morgen en dinsdag ook nog de laatste 2 longbestralingen.
pi_211438321
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]
[..]
Wat jammer zeg!
En lange koude dag zo voor jullie.
pi_211438322
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Deze heb ik 3 weken geleden toevallig ook gemaakt! *) Ik vond het heel lekker. Had er nog wat wortel en bietjes bij gedaan die ik nog had.
pi_211438343
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:58 schreef yinu het volgende:

[..]
Deze heb ik 3 weken geleden toevallig ook gemaakt! *) Ik vond het heel lekker. Had er nog wat wortel en bietjes bij gedaan die ik nog had.
Ik mag nog een keer deze week :9~ Het is heel simpel maar erg lekker inderdaad
pi_211438378
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik mag nog een keer deze week :9~ Het is heel simpel maar erg lekker inderdaad
Ik vond vooral die amandelen een goede toevoeging.
pi_211438405
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 21:55 schreef Blues het volgende:

[..]

Hij heeft een lijst idd. En als we twijfelen verpakkingen lezen, eventueel online.
2,5 dag vezelarm, vanaf di middag alleen heldere vloeistoffen. Di avond 1e dosis Eziclen, wo ochtend 2e dosis. Wo middag colo.

Wat een intense dagen voor jullie zeg! Hoef jij de komende tijd nog niet te werken?
pi_211438442
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 22:02 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik vond vooral die amandelen een goede toevoeging.
Die heb ik niet gedaan, ben niet zo van amandelen. Wil de volgende keer wel pecannoten doen.
  zondag 26 november 2023 @ 22:09:35 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211438453
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Iedereen had nog goede hoop dat het in de loop van de dag nog wel drukker zou worden.
Achja het is netjes opgelost naar de brouwers toe en hopelijk is het volgend jaar drukker :) want het is wel een locatie met potentie.
Er zijn wel echt veeeeeeel festivals rond bier merk ik. En de kaartjes best prijzig, organisatie ook natuurlijk met alles wat geregeld moet worden en kosten die gemaakt worden.
Vraag me weleens af of wat uitdunnen niet verstandiger is, er is zo enorm veel
  zondag 26 november 2023 @ 22:11:26 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211438472
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die heb ik niet gedaan, ben niet zo van amandelen. Wil de volgende keer wel pecannoten doen.
Hazelnoten is ook enorm lekker erbij qua smaak
  zondag 26 november 2023 @ 22:12:23 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211438484
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 21:55 schreef Blues het volgende:

[..]

Sterkte

En vergeet (vruchten)kwark niet. De eiwitten zal hij goed kunnen gebruiken qua voedingswaarde. Plus licht te verteren.
pi_211438511
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 22:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Sterkte

En vergeet (vruchten)kwark niet. De eiwitten zal hij goed kunnen gebruiken qua voedingswaarde. Plus licht te verteren.
^O^
Alleen hij heeft een lactose intolerantie galore, wel andere proteïne dingen gevonden als aansterkvoer.
pi_211438524
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 22:15 schreef Blues het volgende:

[..]
^O^
Alleen hij heeft een lactose intolerantie galore, wel andere proteïne dingen gevonden als aansterkvoer.

Hoe voelt hij zich nu? En jij?
  zondag 26 november 2023 @ 22:19:10 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211438542
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 22:15 schreef Blues het volgende:

[..]
^O^

Oh dat is extra onhandig zeg. En fijn, dat gaat zeker zoden aan de dijk zetten!
pi_211438555
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 22:05 schreef yinu het volgende:

[..]
Wat een intense dagen voor jullie zeg! Hoef jij de komende tijd nog niet te werken?
Ja het zijn pittige weken.
Morgen thuiswerken en woensdagochtend ook en dan breng ik hem smiddags voor de colo in mijn eigen zkh en werk ik op de poli tot hij klaar is.
Vrijdag gewoon op de poli werken.
Dat is het plan voor aankomende week.
Ma en Di gaat hij zelf met de taxi voor de radiotherapie. Als ie is zoals vandaag heb ik daar wel vertrouwen in dat er geen rare dingen gebeuren (lees septic shocks :X )
Hij mag zelf geen autorijden ivm de morfine.
pi_211438597
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 22:17 schreef Kaatje1 het volgende:

Hoe voelt hij zich nu? En jij?
Vandaag gaat t redelijk...
Heb 'm wel aangestoken, dus is hij nu ook beetje hoesterig :(
Het lijkt bij mij op zijn retour, ik voel me wel oké. Af en toe een dut O+ En een lekkere rustige dag vandaag zonder al teveel zorg.
pi_211438722
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 22:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh dat is extra onhandig zeg. En fijn, dat gaat zeker zoden aan de dijk zetten!
Elke dag drinkt hij er 1 of 2.
https://www.jumbo.com/pro(...)ango-300ml-494984FLS

Kom er alleen niet achter hoe het met de vezels zit voor deze 2 dagen.

In de rode fruit soorten zit maïszetmeel maar in de mango niet. Die drinkt ie nu.
pi_211438739
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 22:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Vandaag gaat t redelijk...
Heb 'm wel aangestoken, dus is hij nu ook beetje hoesterig :(
Het lijkt bij mij op zijn retour, ik voel me wel oké. Af en toe een dut O+ En een lekkere rustige dag vandaag zonder al teveel zorg.
Dat was ook haast niet te voorkomen. En hij heeft nu natuurlijk ook nog eens een verminderde weerstand

:* :* Voor jullie
pi_211438774
:*
pi_211440228
Goeiemorgen :W

Weekendje Antwerpen gedaan met B en z'n familie, was leuk. Het heeft wel weinig gedaan voor m'n herstel van de laatste restjes coronasymptomen. Vannacht middenin de nacht een halfuur op gezeten omdat ik niet kon stoppen met hoesten ;(

B is net de deur uit. Ik moet even een wasje ophangen en dan ook maar de regen in. Bah regen :(
pi_211440229
Sterkte @Blues en g komende dagen! Druk programma wel. Hopelijk verloopt alles soepel :*
pi_211440374
Vroeg. Koud. Regen. Hele da buiten werken.
pi_211440427
Goedemorgen. Kou. Regen. Donker. Nederland.
Poezen *O* O+ *O*

Nog een hele week vrij *O*
Zometeen wordt oppashondje gebracht en ze blijft gelijk een nachtje logeren *O*

Oh ja, voor de poezen toch maar een kattenbak gaan fixen, met dit weer hebben ze niet zo'n zin om buiten te pissen dus zoeken ze binnen plekjes. In de schuur vinden ze die ook wel }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 27-11-2023 08:08:53 ]
pi_211440435
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 07:50 schreef Lonaa het volgende:
Vroeg. Koud. Regen. Hele da buiten werken.
Oeh bah, da’s niet fijn
pi_211440449
Voor @MadMaster
SPOILER
  maandag 27 november 2023 @ 08:16:06 #274
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211440485
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2023 08:08 schreef sigme het volgende:
Voor @:madmaster
SPOILER
Ik houd me aanbevolen.

Jouw Strathisla van ooit is inmiddels een behoorlijk onderwerp van gesprek binnen mijn whisky clubje, die ik heb gevraagd of zij een geturfde/rokerige versie daarvan kennen.
Tot nu toe geen bevestigende reacties, niemand kent een dergelijke Strathisla, maar… ik heb jouw 12 jaar oude botteling inmiddels wel gevonden (is niet van The Ultimate), nog helemaal dicht. Heb je interesse?
pi_211440948
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 21:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat jammer zeg!
En lange koude dag zo voor jullie.
Ja de dag duurt wel lang als je elkaar maar een beetje staat aan te staren.
Maar de tent was gelukkig wel goed verwarmd :D

quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 22:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Er zijn wel echt veeeeeeel festivals rond bier merk ik. En de kaartjes best prijzig, organisatie ook natuurlijk met alles wat geregeld moet worden en kosten die gemaakt worden.
Vraag me weleens af of wat uitdunnen niet verstandiger is, er is zo enorm veel
Zeker in de zomermaanden zijn het er te veel. Dan zijn er meerdere festivals elke weekenddag.

Gelukkig werken de meeste festivals waar wij stonden niet met kaartjes maar was het vrije toegang.
De meeste mensen snappen dan alleen niet dat wij als brouwers echt niet de hele muntprijs krijgen :+
pi_211441000
Koud.
Spoilers!
  maandag 27 november 2023 @ 09:31:06 #277
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211441161
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 09:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ja de dag duurt wel lang als je elkaar maar een beetje staat aan te staren.
Maar de tent was gelukkig wel goed verwarmd :D
[..]
Zeker in de zomermaanden zijn het er te veel. Dan zijn er meerdere festivals elke weekenddag.

Gelukkig werken de meeste festivals waar wij stonden niet met kaartjes maar was het vrije toegang.
De meeste mensen snappen dan alleen niet dat wij als brouwers echt niet de hele muntprijs krijgen :+
Hoeveel % van de muntprijs moeten jullie afstaan aan de organistaie?
Bij whisky festivals is dat meestal rond de 20 à 25%...
pi_211441402
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 09:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Koud.
Nat!
pi_211441482
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 09:31 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Hoeveel % van de muntprijs moeten jullie afstaan aan de organistaie?
Bij whisky festivals is dat meestal rond de 20 à 25%...
Meestal is het de helft, dus ja dat is wel veel...
pi_211441564
Druilerig dagje.
Lekker aan het thuiswerken :)
pi_211441669
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 08:16 schreef MadMaster het volgende:
, maar… ik heb jouw 12 jaar oude botteling inmiddels wel gevonden (is niet van The Ultimate), nog helemaal dicht. Heb je interesse?
Die ene fles single malt, single cask zal wel een grote uitzondering geweest zijn. Of (en dat kan ook), mijn vocabulaire en smaakomschrijving van destijds sloeg nergens op - het was mijn eerste speciale whisky ooit (ik zie dat ik 'm in oktober 2005 leeg had, de fles).

Wat zou jouw vondst moeten kosten?
  maandag 27 november 2023 @ 10:18:18 #282
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211441691
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 09:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Sodeju, dat is zeker fors.
Lijden jullie dan geen verlies per geschonken biertje (bij wijze van promotie/investering) of zijn de prijzen voor de klanten dan gewoon verdubbeld?
pi_211441711
Wat een weer zeg. Toen ik wakker werd dacht ik dat het nog licht moest worden. Nu 3 uur later wacht ik daar nog steeds op. :wtf:
pi_211441735
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 22:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja het zijn pittige weken.
Morgen thuiswerken en woensdagochtend ook en dan breng ik hem smiddags voor de colo in mijn eigen zkh en werk ik op de poli tot hij klaar is.
Vrijdag gewoon op de poli werken.
Dat is het plan voor aankomende week.
Ma en Di gaat hij zelf met de taxi voor de radiotherapie. Als ie is zoals vandaag heb ik daar wel vertrouwen in dat er geen rare dingen gebeuren (lees septic shocks :X )
Hij mag zelf geen autorijden ivm de morfine.
Wel fijn dat je je werk zo een beetje aan kunt passen aan de omstandigheden. :*
  maandag 27 november 2023 @ 10:22:22 #285
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211441747
Soooo, mijn abo's op Disney+, Join, en Audible gecanceld, een zien wanneer ze me weer terug willen lokken met een top aanbieding. Bij black friday een half jaar Sky WOW premium, series en films voor 5,98 pm besteld. De tweede serie van Dexter aan het kijken.
Mijn tip. zeg regelmatig je abo's op, neem een aanbieding en wacht tot de aanbieders je weer terug willen en je een aanbieding doen. Laatste keer kreeg ik een half jaar Audible voor de helft.
  maandag 27 november 2023 @ 10:23:30 #286
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211441759
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 09:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Wat krijg je daarvoor?
pi_211441761
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 10:19 schreef yinu het volgende:
Wat een weer zeg. Toen ik wakker werd dacht ik dat het nog licht moest worden. Nu 3 uur later wacht ik daar nog steeds op. :wtf:
Ik ging kijken wat een mooi wandelmoment zou zijn omdat ik in zo'n lekkere dagelijkse flow zit... 100% regenkans de hele fucking dag :D
  maandag 27 november 2023 @ 10:27:24 #288
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211441793
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2023 10:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Die ene fles single malt, single cask zal wel een grote uitzondering geweest zijn. Of (en dat kan ook), mijn vocabulaire en smaakomschrijving van destijds sloeg nergens op - het was mijn eerste speciale whisky ooit (ik zie dat ik 'm in oktober 2005 leeg had, de fles).
Ik denk dat je dan toch iets anders hebt gehad dan wat je hier met het plaatje aangegeven hebt. Dat plaatje is van een 12 jaar oude Strathisla whisky distillery botteling op 43%. Geen cask strenght dus en geen 1987 vintage (aanduiding jaar van distillatie)...
quote:
Wat zou jouw vondst moeten kosten?
Die standaard 12 jaar oude Strathisla staat nu op een veiling die op 9 december as. afloopt.
De huidige biedingen staan rond de 43 euro, maar dat kan dus nog veranderen.
De vraag is nu wel of dat de botteling is, die je ooit hebt gehad...
pi_211441827
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 10:18 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Sodeju, dat is zeker fors.
Lijden jullie dan geen verlies per geschonken biertje (bij wijze van promotie/investering) of zijn de prijzen voor de klanten dan gewoon verdubbeld?
Meestal spelen we quitte. Voor echt dure bieren vragen we dan 2 muntjes.

Het ligt wel heel erg aan de grote van het proefglas. Meestal wordt er gecommuniceerd dat we 15cl moeten schenken, maarja als ze dan grotere glazen uitdelen krijgen wij alleen maar gasten die zeuren dat er te weinig in zit.

Verder hebben we ook soms stakosten en moesten we ook vaak nog een koelkast huren omdat we alles op fles hadden. Dus soms moesten we het wel echt alleen als promotie zien :)

quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 10:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat krijg je daarvoor?
De prijzen voor munten zijn meestal tussen de 3 en 4 euro. Wij krijgen daar dus meestal de helft van en de gasten krijgen er een glas bier voor :+

Verder krijgen we ook soms lunch en frisdrank van de organisatie. Of een marktkraam. Maar vaak moeten we daar nog extra voor betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarabi op 27-11-2023 10:45:19 ]
pi_211441840
Maar zoals eerder gezegd was de organisatie gisteren echt heel netjes en is iedereen tegemoet gekomen.
pi_211441858
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 10:27 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik denk dat je dan toch iets anders hebt gehad dan wat je hier met het plaatje aangegeven hebt. Dat plaatje is van een 12 jaar oude Strathisla whisky distillery botteling op 43%. Geen cask strenght dus en geen 1987 vintage (aanduiding jaar van distillatie)...
[..]
Die standaard 12 jaar oude Strathisla staat nu op een veiling die op 9 december as. afloopt.
De huidige biedingen staan rond de 43 euro, maar dat kan dus nog veranderen.
De vraag is nu wel of dat de botteling is, die je ooit hebt gehad...
Jij kan dat plaatje blijkbaar beter lezen/interpreteren dan ik. Het was een '87 single malt/single cask van The Ultimate, maar mogelijk is dat dan inderdaad niet het plaatje van het juiste etiket. Ik wist toen ook niet genoeg om te weten dat je alles moet noteren...
pi_211441871
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 10:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Het ligt wel heel erg aan de grote van het proefglas. Meestal wordt er gecommuniceerd dat we 15cl moeten schenken, maarja als ze dan grotere glazen uitdelen krijgen wij alleen maar gasten die zeuren dat er te weinig in zit.

En nog een aanvulling. Van de 30 festivals die we dit jaar gedaan hebben waren er denk ik 2 a 3 die dus echt de juiste glazen hadden.
De rest waren groter.
  maandag 27 november 2023 @ 10:41:41 #293
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211441904
Dronk altijd graag goede whisky, maar van de ene op de andere dag vond ik het ondrinkbaar smerig.
Voelde me als Kapitein Haddock in Kuifje en de Picaros

Jaartje aangezien, maar bleef het ondrinkbaar vinden, werkelijk ongelofelijk vies, lag echter niet aan de drank, want anderen vonden het heerlijk. Uiteindelijk een neefje die in Groningen studeerde een doos vol meegegeven
pi_211441978
Een standaard ziplockzakje telt zeker niet als sousvidezakje?
  maandag 27 november 2023 @ 10:56:26 #295
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211442009
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2023 10:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Jij kan dat plaatje blijkbaar beter lezen/interpreteren dan ik. Het was een '87 single malt/single cask van The Ultimate, maar mogelijk is dat dan inderdaad niet het plaatje van het juiste etiket. Ik wist toen ook niet genoeg om te weten dat je alles moet noteren...
Freak als ik ben op dit gebied, heb ik 'jouw' Strathisla gezocht in het archief van de firma Van Wees, eigenaar van het 'The Ultimate' label, en ik heb 'm gevonden:

Jan. 2005 - Strathisla 1987 - Cask # 2373 - % 43,0 - Oak

De jaartallen 1987 en 2005 komen overeen, het was kennelijk alleen geen cask strength botteling.
Die hadden ze destijds ook maar zelden...

De verwarring zit waarschijnlijk in de afbeelding op het label.
Bij The Ultimate staat een afbeelding van de Bushmills Distillery in Ierland op het label en de afbeelding van het label dat jij gepost hebt lijkt daarop.
Ook 2 pagodes van een distilleerderij, maar dan die van Strathisla zelf:
SPOILER: Zoek de verschillen...
  maandag 27 november 2023 @ 11:00:38 #296
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211442047
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 10:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als het waterdicht is, waarom niet?
pi_211442060
Dat valt niet tegen. Ik vries er ook soep in in.
pi_211442317
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als het waterdicht is, waarom niet?
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 10:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
En HDPE, anders smelten ze op hele lage temperaturen. Vroeger had de action hele goede zakjes geschikt voor sous vide, maar die van tegenwoordig zijn flut.
pi_211442397
Zal eens kijken wat ik heb voor ik ze ga gebruiken
  maandag 27 november 2023 @ 11:28:34 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_211442549
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2023 11:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
[..]
En HDPE, anders smelten ze op hele lage temperaturen. Vroeger had de action hele goede zakjes geschikt voor sous vide, maar die van tegenwoordig zijn flut.
Van die smeltende zakjes zijn altijd kut.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 27 november 2023 @ 11:28:39 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_211442551
En vol
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo