We draaien vandaag proef pizzeria vanuit huisquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:05 schreef Yinny het volgende:
[..]
Jeetje, wat een drukke agenda! Natuurlijk is het allemaal waard, maar ik hoop dat jullie tussendoor ook kunnen bijladen...😘
Samen thuis is natuurlijk het allerbest!
@:tele6 Fijn weekend! (Balen van de sollicitaties, maar ik ben er zeker van dat je binnenkort een geweldige baan hebt!)
@:leeharveyoswald hoeveel mensen eten er mee? Dat worden een hoop pizza's!
@:vlindertje89 wat een hoop gedaan en ik ben benieuwd wat er nog meer op je kookprogramma staat
Jullie wonen echt te ver wegquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We draaien vandaag proef pizzeria vanuit huis
12 pizzas verkocht, 2 voor onszelf, 3 deeg als reserve.
En ook zes broden waarvan vier verkocht klaar staan.
Volgende week is @LeeHarveyOswald toch ook aanwezig? Ik wil best wel wat voor jullie mee terug nemen naar Noord Holland.quote:
oh jaquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgende week is LHO toch ook aanwezig?
Ik weet niet of het een succes wordt om op vrijdag pizza te bakken, zaterdag mee te nemen, en die op zondag op te etenquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgende week is @:LeeHarveyOswald toch ook aanwezig? Ik wil best wel wat voor jullie mee terug nemen naar Noord Holland.
@:Cat-astrophe is er ook, nog vlaai nodig?
Ik heb zo'n vermoeden van niet neequote:Op vrijdag 24 november 2023 16:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik weet niet of het een succes wordt om op vrijdag pizza te bakken, zaterdag mee te nemen, en die op zondag op te eten
Dan neem je toch een Duits vloerbrood of zo?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden van niet nee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:08 schreef z80 het volgende:
* z80 Heel veel beetjes blij zijn.
https://www.mfa.gov.cn/wj(...)231124_11186388.htmlDa's geweldig! Het bestond volgens mij wel voor 3 dagen maar dit is best lang ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zou het werken wanneer je 14 dagen china doet, dan een week vietnam of zo en dan weer 14 dagen china?We have far more in common than that which devides us..
Even China uit voldoet. Dus retourtje net over de grens en vlucht China weer uit in een keer boeken is 30 dagen China. Maar in dat geval kan een visum aanvraag goedkoper zijn. Dat is 90 Euro.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's geweldig! Het bestond volgens mij wel voor 3 dagen maar dit is best lang ja.
Hoe zou het werken wanneer je 14 dagen china doet, dan een week vietnam of zo en dan weer 14 dagen china?
Bamix.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:15 schreef Myraela het volgende:
Jongens, ik verslijt staafmixers bij het leven. Hebben jullie een staafmixer die wel wat langer meegaat? Of moet ik maar gewoon niet al te dure kopen en accepteren dat ik om de zoveel jaar een nieuwe moet halen?
Ik was blij met m'n staafmixer van KitchenAid, maar zelfs kon het niet aan.
Doe al jaren met een Braun. En gebruik die 2-3 x per maand.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:15 schreef Myraela het volgende:
Jongens, ik verslijt staafmixers bij het leven. Hebben jullie een staafmixer die wel wat langer meegaat? Of moet ik maar gewoon niet al te dure kopen en accepteren dat ik om de zoveel jaar een nieuwe moet halen?
Ik was blij met m'n staafmixer van KitchenAid, maar zelfs kon het niet aan.
Zo lang heb ik hem alquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vakantie een week ingekort, dat moet geld opgeleverd hebben.
Ik ga mezelf verwennen. Ik denk dat het de Bamix superbox wordt.
https://www.coolblue.nl/product/417695/bamix-superbox.html
Dees, maar dan niet van Coolblue want duuuur.
Ik kan ze niet vinden op TGTG. Ik ondersteun dit hele alleen-op-bestelling-totaal-niet, met mn skere muilquote:
Gewoon alles groot geven scheelt zo veel werk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
Doe al jaren met een Braun. En gebruik die 2-3 x per maand.
Plus de hakmolen (?) voor gember en peper.
Straks ga je babyhapjes staafmixeren…
Okay okay, niet slecht.quote:
Ditquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gewoon alles groot geven scheelt zo veel werk.
Niet als je een miemelbaby hebtquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gewoon alles groot geven scheelt zo veel werk.
TGTG heeft mij boor de bakkerij ooit een tijdje op zo'n manier benaderd dat dat + hun absurde voorwaarden reden voor mij zijn nooit bij hun te bestellenquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik kan ze niet vinden op TGTG. Ik ondersteun dit hele alleen-op-bestelling-totaal-niet, met mn skere muil
Wat zijn hun absurde voorwaarden dan?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
TGTG heeft mij boor de bakkerij ooit een tijdje op zo'n manier benaderd dat dat + hun absurde voorwaarden reden voor mij zijn nooit bij hun te bestellen
Kan het me alles voorstellen. Volgens mij moet je het vooral doen omdat he tegen verspilling bent en het dan nog liever weggeeft, dan om er echt iets aan te verdienen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
TGTG heeft mij boor de bakkerij ooit een tijdje op zo'n manier benaderd dat dat + hun absurde voorwaarden reden voor mij zijn nooit bij hun te bestellen
Wij gaven het dan ook weg. Minder werk en onderaan de streep hou je hetzelfde over.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kan het me alles voorstellen. Volgens mij moet je het vooral doen omdat he tegen verspilling bent en het dan nog liever weggeeft, dan om er echt iets aan te verdienen.
Ik mis hier de toffe stads-bakkers. Hier vind ik de bakkers vaak niet heel veel beter dan de gemiddelde supermarkt, maar dan wel met de prijzen x5. Zo ben ik nog in trauma verwerking voor die keer dat ik veel te dure roze koeken kocht, maar ze jam-vulling hadden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sinds mijn bakker van eigenaar is gewisseld zit er echt zo'n knieper in die overal de laatste cent uit wil knijpen. Zo jammer
Je moet vooraf een inschatting maken van wat je over houdt. Zij bepalen de marge, en willen dat je voor X euro aan producten aanbied voor Y euro waarvan Z euro naar hun gaat. 'gewoon' eropzetten wat je over hebt kan niet, je moet dus altijd anticiperen op verspilling.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat zijn hun absurde voorwaarden dan?
Aan wie dan? Gewoon extra bij mensen die al iets hadden besteld ofzo?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wij gaven het dan ook weg. Minder werk en onderaan de streep hou je hetzelfde over.
Snap dat soort mensen niet. Ik vind de verrassing juist echt het leukste aan heel TGTG.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Aan wie dan? Gewoon extra bij mensen die al iets hadden besteld ofzo?
Heb wel eens van de dame van de deli gehoord dat mensen dan echt van te voren gaan bellen van yoooo wat zit er vandaag in de tgtg, voordat ze online zouden komendan sloop je het concept wel hoor...
mensen
Ja sowieso! Doe eens niet! Helaas zijn roze koeken uit de supermarkt ook niet meer wat ze geweest zijnquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik mis hier de toffe stads-bakkers. Hier vind ik de bakkers vaak niet heel veel beter dan de gemiddelde supermarkt, maar dan wel met de prijzen x5. Zo ben ik nog in trauma verwerking voor die keer dat ik veel te dure roze koeken kocht, maar ze jam-vulling hadden.Wat doet dat daar.
Ik wil ditquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Blij mee. Gaat meer richting Napolitaans dan ik met mijn oven had gehoopt
Hoe lang had je hem?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Okay okay, niet slecht.
Wel een prijskaartje natuurlijk ook. Ik was met m'n KitchenAid dus eerst ook onwijs blij, maar toen ging de motor kapot.De Bamix doet in ieder geval niet mee met de BlackFriday gekte helaas.
Waarheid, ik mis een goede roze koek.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja sowieso! Doe eens niet! Helaas zijn roze koeken uit de supermarkt ook niet meer wat ze geweest zijn
Ik ook!quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Snap dat soort mensen niet. Ik vind de verrassing juist echt het leukste aan heel TGTG.
Ik zat echt net over de garantie heen, helaas. Met m'n staande mixer wel altijd hele goede ervaringen gehad ook met de service.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:53 schreef gcjoel het volgende:
Hoe lang had je hem?
Wij hebben ook kitchenaid en ben daar echt heel blij mee. Ook hun service is altijd top. Dus zeker als je nog in de buurt van garantie zit zou ik eens contact met ze opnemen
Dat vind ik wel een geldige reden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:02 schreef sigme het volgende:
Ik heb mijzelf zojuist getrakteerd op een godvergeten dure sjaal. Omdat ik terug moet naar guur en akelig Nederland.
Wij waren het mes kwijt uit het hakpotje van de staafmixer, kregen zo een heel nieuw potje toen we vroegen of dat mes ook te bestellen wasquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:56 schreef Myraela het volgende:
Of 'altijd'.Dat klinkt alsof ze dagelijks mail met klachten. Ik heb gewoon één keer gehad dat de motor van de staande mixer kapot was gegaan omdat het boutje aan de voorkant los was gegaan doordat het ding zo stond te shaken. Een boutje in de mengkom kon de machine niet waarderen.
Mocht ik opsturen en toen kreeg ik een nieuwe machine.
Wij kochten alle pannen van Le creuset voor de nieuwe keuken. Was pure noodzaak vanwege inductie uiteraardquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:05 schreef Myraela het volgende:
Ik heb de staafmixer besteld.En dat terwijl ik eigenlijk een Le Creuset zocht.
Dat is wel het nadeel van naar inductie gaan. Je moet toch weer opnieuw beginnen met je pannen verzamelen. Maar als je altijd een Le Creuset hebt gehad, dan kun je toch eigenlijk niet meer terug naar een goedkopere pan.
Dat soort dingen zijn wel echt tof.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:06 schreef gcjoel het volgende:
Wij waren het mes kwijt uit het hakpotje van de staafmixer, kregen zo een heel nieuw potje toen we vroegen of dat mes ook te bestellen was
Ook de kookpannen? Zijn die fijn?quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:07 schreef gcjoel het volgende:
Wij kochten alle pannen van Le creuset voor de nieuwe keuken. Was pure noodzaak vanwege inductie uiteraard
Ja de kookpannen zijn ook fijn. Maar ik durf niet te zeggen of je nou zoveel verschil merkt met een andere gewoon goede kookpan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ook de kookpannen? Zijn die fijn?
Ik heb deze pannen besteld: https://www.coolblue.nl/p(...)nnenset-5-delig.html. Vooral omdat ze een optie hebben om afgieten echt supermakkelijk te maken. Je hoeft de deksel niet tegen te houden. Ik ben zo'n onhandige vrouw die nu altijd een vergiet gebruikt, omdat het mij niet lukt om de deksel tegen te houden en iets af te gieten.
Ja greenpan is alleen in het begin fijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:16 schreef Myraela het volgende:
Oeh, koekenpannen moet ik dus ook nog uitzoeken. Maar ik weet gewoon oprecht niet waar ik op moet letten. M'n schoonvader heeft net nieuwe Greenpan gekocht, maar die bakken echt na een paar weken al aan.
Is dat dan vergelijkbaar met De Buyer pannen? Want daar zijn mensen ook altijd erg enthousiast over, maar kon ik niet mee omgaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:17 schreef gcjoel het volgende:
Ja greenpan is alleen in het begin fijn.
Wij hebben de creuset nu pas sinds juli maar tot nu toe echt nog perfect.
Nee wij hebben echt een non stick panquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is dat dan vergelijkbaar met De Buyer pannen? Want daar zijn mensen ook altijd erg enthousiast over, maar kon ik niet mee omgaan.
Nee hoor. Het is meer of de bodem de plaat nog genoeg raakt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:57 schreef Myraela het volgende:
Krijg je niet eerder beschadigingen op je plaat als je pannen die je op gas hebt gebruikt daarna op inductie gebruikt? Ik dacht dat het daarom ook niet aan te raden was.
Nee. Bij gebruik op gas loop je het risico dat de bodem krom trekt. Dus niet helemaal vlak meer is. Maar dat maakt voor het gebruik niet uit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:57 schreef Myraela het volgende:
Krijg je niet eerder beschadigingen op je plaat als je pannen die je op gas hebt gebruikt daarna op inductie gebruikt? Ik dacht dat het daarom ook niet aan te raden was.
In Nederland noemen we ze gewoon nog Bamix.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heten tegenwoordig Esge
En ja, heb er eentje en hij is geweldig!
Verwarrend, maar iig, Bamix = ESGE verschilt blijkbaar per land hoe ze hem noemenquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In Nederland noemen we ze gewoon nog Bamix.
Grappig, dat is ook wel een simpele oplossing voor het normaal onhandige afgieten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:21 schreef AnneX het volgende:
Zelfs geen pannenlappen nodig. Plaatje bij het praatje: https://www.hema.nl/koken(...)zfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Ik had 'm daarom maar in grootformaat gelatenquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:21 schreef AnneX het volgende:
@sigme De derde foto is wel een zoekplaatje Krul!
Indrukwekkendquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Bwohohh ik ben er best blij mee.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Bwohohh ik ben er best blij mee.
Plus het glazen deksel, dat je kunt zien wat er gebeurt. 👍🏼quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Grappig, dat is ook wel een simpele oplossing voor het normaal onhandige afgieten.
Ik wil ook op jouw bergquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:50 schreef sigme het volgende:
Nog even een rotsenfoto
[ afbeelding ]
En in deze rots zit wel mensenwerk: hier is een grot gebruikt om een hut te maken; ik ga 'm ooit nog wel eens bezoeken, nu zie ik deze altijd alleen maar vanuit de verte op onze rondwandeling rond onze berg.
[ afbeelding ]
En deze is voor @:annex:
[ afbeelding ]
Niet om je ervan te overtuigen verder, maar wij hebben een oude Le Creuset braadpan die van m’n schoonmoeder is geweest en die mijn vriend kreeg toen hij uit huis ging. Daar is zo’n 40 jaar mee op gas gekookt en nu 10 jaar op inductie. Geen centje pijn. Zeker niet bij goede kwaliteit pannen. Dus als je nog mooie/fijne/dure lievelingspannen hebt, doe ze nog niet weg!quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:09 schreef Myraela het volgende:
Oh, nou achja. Alles is al onderweg. YOLO.
Mjaaaaa in mijn bijkeuken staan de backups ook te shinen in hun doosjes hoorquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:09 schreef Myraela het volgende:
Oh, nou achja. Alles is al onderweg. YOLO.
Die heb ik vervangen door een elektrische. Gaat vanzelf uit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:42 schreef yinu het volgende:
Het enige dat echt niet ging was de Bialetti mokapot. Want die zijn van aluminium. Toen hebben we een nieuwe gekocht die wel van rvs was en dus inductiegeleidend. Maar inmiddels hebben ze ook tussenstukken waarmee je je ouwe aluminium percolatortje nog kunt blijven gebruiken
Oh dat is eigenlijk best geniaal. Hoe vaak ik dat ding niet droog heb laten koken…quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die heb ik vervangen door een elektrische. Gaat vanzelf uit.
Wordt je koffie zo vies vanquote:Op vrijdag 24 november 2023 23:01 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh dat is eigenlijk best geniaal. Hoe vaak ik dat ding niet droog heb laten koken…
Oei, ik was om 5 uur op potje koffie gezet, ontbeten en de vaatwasser aan het werk gezet, maar lig nu weer in bed.quote:Op zaterdag 25 november 2023 07:56 schreef Lonaa het volgende:
Ritme.
Koffie op, dus ik zit nu aan mijn nood-oploskoffie.
Jup, maar vanmiddag pas.quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:05 schreef Karzai het volgende:
[..]
Oei, ik was om 5 uur op potje koffie gezet, ontbeten en de vaatwasser aan het werk gezet, maar lig nu weer in bed.
Tis weer dramatisch weer.
Moet je werken vandaag?
En koffie kopen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:10 schreef Karzai het volgende:
[..]
Beter, kan je even rustig opstarten
OK, helaas, maar er is gelukkig nog veel meer beschikbaar.quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:19 schreef sigme het volgende:
@:madmaster: Dank voor de leuke tijdsbesteding hier, we hebben zeer aandachtig 6 whisky’s geproefd en besproken. Was erg leuk
Er zat geen voor-ons-perfecte whisky bij, ik denk dat mijn omschrijving niet goed was. Ik zoek veel meer turf/houtmolm.
PS: wat doet men normaal met de lege kleine flesjes?
jeetje twee a drie weken niet douchen?quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:52 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen overigens!
Mw. MM is nu de klos qua verkoudheid/griep, dus onze geplande weekend activiteiten komen grotendeels te vervallen. We moeten alleen vandaag wel naar een sanitair leverancier voor de laatste onderdelen van de nieuwe badkamer, die begin januari gedurende 2 à 3 weken in elkaar gezet gaat worden.
Op die aanstaande chaos-, troep-, stof-, herrie- en puin periode moet ik me mentaal nog voorbereiden, ik kan daar niet zo goed mee dealen…
Ik heb gelukkig buren die hun douche beschikbaar stellen…quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:03 schreef Karzai het volgende:
[..]
jeetje twee a drie weken niet douchen?
Ik had zelfs standaard reserverubbers in huis ja. Nu alweer een tijdje af aan het wisselen tussen filterkoffie enquote:Op zaterdag 25 november 2023 06:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wordt je koffie zo vies vanDan verbrandt ook het rubber weer. Irritant.
Geen last van
Volgens mij woon je niet ver bij mij vandaan…quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:28 schreef Karzai het volgende:
okay dat was iets te optimistisch, blokje om gedaan nat geregend, kapper was dicht, mijn bioscooppas maar even afgegeven bij moeders, ik heb geen zin om vandaag naar de bioscoop te gaan..nu weer veilig binnen
kinkerbuurt woon ik, jij in nieuw west toch?quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgens mij woon je niet ver bij mij vandaan…
Zo ongeveer, ja.quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:32 schreef Karzai het volgende:
[..]
kinkerbuurt woon ik, jij in nieuw west toch?
in ieder geval ook in westquote:Op zaterdag 25 november 2023 09:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo ongeveer, ja.
Toch minder dichtbij dan ik dacht/heb onthouden dan…
Het wisselt. Het geeft op sommige gebieden rust, het geeft inzichten (soms ook pijnlijke), erkenning, het confronteert, het zet me aan het denken. Maar overall denk ik wel echt dat waar ik nu doorheen ga, me wel gaat helpen. We zijn eigenlijk nog niet eens zo heel veel bezig met de angst, meer met verleden enz. Maar dat is dus denk ik wel heel goed dat dat een keer gebeurt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Veel plezier @:Tele6 en vlindertje: dat klinkt relaxed.
Heb je het gevoel, dat de gesprekken met de praatmevrouw ruimte geven in hoofd en hart?
Toen onze badkamer werd verbouwd heb ik gewoon op mijn werk en in de sportschool gedouchtquote:Op zaterdag 25 november 2023 09:03 schreef Karzai het volgende:
jeetje twee a drie weken niet douchen?
Badkamer is ook wel de ergste qua rommel en overlast. Maar als het dan klaar isquote:Op zaterdag 25 november 2023 08:52 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen overigens!
Mw. MM is nu de klos qua verkoudheid/griep, dus onze geplande weekend activiteiten komen grotendeels te vervallen. We moeten alleen vandaag wel naar een sanitair leverancier voor de laatste onderdelen van de nieuwe badkamer, die begin januari gedurende 2 à 3 weken in elkaar gezet gaat worden.
Op die aanstaande chaos-, troep-, stof-, herrie- en puin periode moet ik me mentaal nog voorbereiden, ik kan daar niet zo goed mee dealen…
Klinkt wel als een super leuke planning voor vandaagquote:Op zaterdag 25 november 2023 09:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ochtend!
Laatste volle vakantiedag
Wordt, na uitgebreid ontbijt, veel sauna, rhassul afspraak en vanavond eten bij de Michelin ster in het pand. Vriendin wilde evt nog erop uit. Ik niet echt en ik denk inmiddels zij ook niet meer![]()
Dagje in nabijgelegen stadje met therapeutische zout installaties en wat mooie huisjes, gevolgd door Duits winkelen was voor mij voldoende.
Hé Managarm ook hier! Welkom.quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:46 schreef Managarm het volgende:
Bij de Lidl in Portugal
[ afbeelding ]
Ze ruiken volgens mijn vriendin er naar (ik heb geen reukvermogen)., maar de smaak komt niet in de buurt. Niet vies overigens, goed te eten.
Dank voor de opbeurende woorden…quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:20 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Badkamer is ook wel de ergste qua rommel en overlast. Maar als het dan klaar is![]()
![]()
Ik heb echt al 3 badkamer verbouwingen meegemaakt in mijn volwassen leven. Dat is echt te vaak![]()
Vanavond eten bij De Nieuwe Winkelzo benieuwd hoe het nu is. Laatste keer was voor de sterren.
Morgen is het…zondag… Black zondag 😇quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dank voor de opbeurende woorden…
De badkamerboer is wegens Black Friday morgen ook open, dus de afspraak maar verplaatst naar dan.
Fijn, als zulke knopen doorgehakt worden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:54 schreef Yinny het volgende:
@:cat-astrophe en @:gcjoel veel eetplezier vanavond!
@:madmaster beterschap voor mevr. Mm
Goed, we hebben EINDELIJK een nieuwe bank! Weliswaar een IKEA ipv Gelderlander, maar er zat een gat in en vulling kwam er uit. Het opnieuw laten stofferen kost veel meer geld dan nieuwe IKEA...zo zonde...Bovendien wilde vriend niet weken zonder bank zitten...
Nu nog een nieuwe vloerkleed en dan is de woonkamer weer redelijk
Cloer is een tikje ouderwets. Ik denk niet dat ze aan Black Friday doen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:25 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik had zelfs standaard reserverubbers in huis ja. Nu alweer een tijdje af aan het wisselen tussen filterkoffie enaeropress
maar misschien zou een bialetti-espressootje op z’n tijd ook wel weer eens lekker zijn!
Jammer dat ik dit na Black Friday bedenk natuurlijk. Niets gekocht verder.
Hoera! Welke?quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:54 schreef Yinny het volgende:
@:cat-astrophe en @:gcjoel veel eetplezier vanavond!
@:madmaster beterschap voor mevr. Mm
Goed, we hebben EINDELIJK een nieuwe bank! Weliswaar een IKEA ipv Gelderlander, maar er zat een gat in en vulling kwam er uit. Het opnieuw laten stofferen kost veel meer geld dan nieuwe IKEA...zo zonde...Bovendien wilde vriend niet weken zonder bank zitten...
Nu nog een nieuwe vloerkleed en dan is de woonkamer weer redelijk
https://www.ikea.com/nl/n(...)t-s99482839/#contentquote:
Ja, als je zo handig bent. 👍🏼quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:43 schreef Yinny het volgende:
[..]
https://www.ikea.com/nl/n(...)t-s99482839/#content
Met een voetenbank erbij! Qua kleur echt vreselijk saai, dus we gaan kussens kopen![]()
@:annex ook voor mijn vriend is de bank te laag (>2m), dus het plan is om er hogere poten er onder te doen
Gelukkig. Ik koop ook liever iets bij een winkel die niet aan Black Friday doet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Cloer is een tikje ouderwets. Ik denk niet dat ze aan Black Friday doen.
Eh, rly?quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:58 schreef MadMaster het volgende:
Je moet toch wel een enorme knurft zijn als je het als DHL bezorger voor elkaar krijgt om een pakketje van 2 centimeter dikte niet door de brievenbus geduwd te krijgen.
En dan maar besluit om de enveloppe open te snijden, om vervolgens de enveloppe en de inhoud van de enveloppe apart van elkaar door de brievenbus te proppen...
Ja, de enveloppe lag opengesneden en verfrommeld op de mat.quote:
Nee, het leek even niet te werken allemaal, na 5x refreshen weer welquote:
Of hij vond de kwaliteit van de externe geluidskaart niet goed genoeg om zelf weer te verkopen en deed m daarom alsnog wel in je brievenbus..quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, de enveloppe lag opengesneden en verfrommeld op de mat.
De inhoud (een doosje met daarin een externe geluidskaart voor de laptop) lag er naast.
Ik mag nu beoordelen wat ik van hun diensten vind...
Hier een rvs set pannen van BK. Nog steeds glanzend en goed schoon te krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik gebruik nog steeds de bk pannen die ik zo’n 35 jaar geleden heb gekocht 😳 en ze doen het perfect en zien er nog steeds mooi uit (af en toe kook ik ze uit met wat soda). Was een set van 4 waar ik nog een hapjes en een soeppan bijgekocht heb. De koekenpannen zijn een jaar of 10-15 uit een serie van creuset maar dan tilbaar. De gietijzeren pannen gebruik ik zelden meer, niet te tillen.
Met zo'n motor raak je je geld ook wel kwijt aan de randartikelen en accessoires.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:33 schreef fietsie het volgende:
Druppellader en schuur-hoes voor de motor maar besteld. Duitse langetermijn weerbericht spreekt over inval van serieuze winter binnen een goede week.
Ja hoor, die zijn er. Er bestaat geen verplichting tot gebruik, maar ze hebben dezelfde kenmerken als winterbanden voor auto's, dus met bergjesen sneeuwvlokken erop.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met zo'n motor raak je je geld ook wel kwijt aan de randartikelen en accessoires.
Heb je eigenlijk ook winterbanden voor motoren?
Ha, nog meer kosten dan…quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja hoor, die zijn er. Er bestaat geen verplichting tot gebruik, maar ze hebben dezelfde kenmerken als winterbanden voor auto's, dus met bergjesen sneeuwvlokken erop.
Het doorrijden in de winter is ook geen echt probleem, ware het niet dat Rijkswaterstaat een sterke voorkeur heeft voor het gebruik van uiterst corrosief zout, ipv fijn grit oid.
En dat komt de inruilwaarde van motorfietsen bepaald niet ten goede...
Anders dan bij auto's komt het corrosieve zoutwater/zoutsludge op allerlei functionele delen van de aandrijving terecht en het is daar lastig af te krijgen zonder echt na iedere rit een stevige schoonmaakbeurt te doen..
Die-hards hebben daarom een "pekelfiets" erbij. Eentje waar je op incalculeert dat het aluminium wegrot..
Mijn vader reed tot zn pensionering woon-werk op ex-marechausse motoren; die waren al pekelgrijs aan de hele onderkant. Dat is ook een keuzequote:
Hoe snel het aanvreet hangt heel erg van het merk fiets af.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja hoor, die zijn er. Er bestaat geen verplichting tot gebruik, maar ze hebben dezelfde kenmerken als winterbanden voor auto's, dus met bergjesen sneeuwvlokken erop.
Het doorrijden in de winter is ook geen echt probleem, ware het niet dat Rijkswaterstaat een sterke voorkeur heeft voor het gebruik van uiterst corrosief zout, ipv fijn grit oid.
En dat komt de inruilwaarde van motorfietsen bepaald niet ten goede...
Anders dan bij auto's komt het corrosieve zoutwater/zoutsludge op allerlei functionele delen van de aandrijving terecht en het is daar lastig af te krijgen zonder echt na iedere rit een stevige schoonmaakbeurt te doen..
Die-hards hebben daarom een "pekelfiets" erbij. Eentje waar je op incalculeert dat het aluminium wegrot..
Aangezien ik komend jaar gebruik wil maken van de stabiele inruilwaarde van mijn machine houd ik m maar pekelvrijquote:Op zaterdag 25 november 2023 20:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Hoe snel het aanvreet hangt heel erg van het merk fiets af.
De Honda bleek er verrassen goed tegen te kunnen. Alleen de velgen vonden het niet leuk.
De Yamaha begon bij het woord pekel al te verkleuren. En was na de winter nauwelijks nog in glimmende staat te krijgen.
O ja, mijn zwager rijdt ook motor, het hele jaar door, om de files rond Amsterdam letterlijk te kunnen omzeilen. Heb het eigenlijk nog nooit met hem over de randzaken er van gehad, maar hij heeft wel een voormalige politie motor. Alleen de witte kuip en koffers zitten er nog op, de rest is er van af gestript…quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn vader reed tot zn pensionering woon-werk op ex-marechausse motoren; die waren al pekelgrijs aan de hele onderkant. Dat is ook een keuze
Sneeuw was nooit een probleem. De enige keer dat ik de motor in de winter op de kant heb gelegd was op een ijsplaat vlak voor een kruising. Stond zo goed als stil, plop fiets op de grond.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn vader reed tot zn pensionering woon-werk op ex-marechausse motoren; die waren al pekelgrijs aan de hele onderkant. Dat is ook een keuze
Die reed ook echt tot meerdere cm sneeuw gewoon door; stalen strips onder zijn winterlaarzen![]()
Mijn pa zijn laatste was de motor van een 'stille'; daar zag je daardoor echt bijna niets van de dingen die eraf gehaald waren. Alleen een bevestiging voor de tekst-balk was met wat zoeken te vindenquote:Op zaterdag 25 november 2023 20:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
O ja, mijn zwager rijdt ook motor, het hele jaar door, om de files rond Amsterdam letterlijk te kunnen omzeilen. Heb het eigenlijk nog nooit met hem over de randzaken er van gehad, maar hij heeft wel een voormalige politie motor. Alleen de witte kuip en koffers zitten er nog op, de rest is er van af gestript…
Heb je al wat anders op het oog?quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Aangezien ik komend jaar gebruik wil maken van de stabiele inruilwaarde van mijn machine houd ik m maar pekelvrij
Ik vind thuiskomen oprecht altijd één van de fijnste dingen van weggaanquote:Op zondag 26 november 2023 11:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ochtend! Ontbijt achter de kiesjes en nu in de rij voor de uitcheck
Al is thuiskomen bij eigen spullen en de poesjes ook heel fijn
Ik wacht nog ffquote:Op zondag 26 november 2023 11:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hoop de wilskracht te vinden door de regen te gaan wandelen. Zou wel beter zijn
Hier hele dag regen, precies tot zonsondergangquote:Op zondag 26 november 2023 11:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik wacht nog ff
https://www.buienradar.nl/
Als dingen gaan zoals gepland, en nu lopen, heb ik er 2 nodig komende zomer..quote:Op zondag 26 november 2023 10:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb je al wat anders op het oog?
Wat enorm mysterieus weerquote:Op zondag 26 november 2023 11:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als dingen gaan zoals gepland, en nu lopen, heb ik er 2 nodig komende zomer..
Eega heeft motorrijlessen, maar zowel zijzelf als de docent waren nog wel wat terughoudend in het maken van een schatting hoeveel lessen nodig gaan zijn. Het aanvoelen van de feedback van een mechanisch ding valt haar zwaar.quote:
Leuk zeg, om samen te gaan touren. En dan jouw huidige motor weg en allebei iets nieuws/anders?quote:Op zondag 26 november 2023 11:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Eega heeft motorrijlessen, maar zowel zijzelf als de docent waren nog wel wat terughoudend in het maken van een schatting hoeveel lessen nodig gaan zijn. Het aanvoelen van de feedback van een mechanisch ding valt haar zwaar.
Lekker van het struikelen!quote:Op zondag 26 november 2023 11:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hier hele dag regen, precies tot zonsondergang
Mijn vaste rondje gaat langs onverlichte stukken, dus das een nogo.
Ik ben min of meer toevallig een lekkere afvalperiode ingestruikeld, dus wil die eigenlijk zo ver mogelijk maximaliseren voor mn spirit breekt
Nou in ieder geval twee machines die niet heel erg al te veel uiteenlopen in vermogen / accelleratievermogen.quote:Op zondag 26 november 2023 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk zeg, om samen te gaan touren. En dan jouw huidige motor weg en allebei iets nieuws/anders?
Een wat minder zware CC proberen?quote:Op zondag 26 november 2023 11:43 schreef fietsie het volgende:
Eega heeft motorrijlessen, maar zowel zijzelf als de docent waren nog wel wat terughoudend in het maken van een schatting hoeveel lessen nodig gaan zijn. Het aanvoelen van de feedback van een mechanisch ding valt haar zwaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neuh ze rijdt wel gewoon gelijk af voor A; zonde van het geld wat je moet spenderen aan CBR anders.quote:Op zondag 26 november 2023 11:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Een wat minder zware CC proberen?
Wel leuk samen motorrijden
Nietquote:Op zondag 26 november 2023 11:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Neuh ze rijdt wel gewoon gelijk af voor A; zonde van het geld wat je moet spenderen aan CBR anders.
Het issue is gewoon dat je niet met praten en mopperen en boos kijken een bericht overgebracht krijgt aan een door benzine aangedreven apparaat
Ze heeft nu een vrouwelijke leraar en dat ging al meteen een eind beter. Die gebruikt bv het woord "fout" niet, maar zegt dan "een andere aanpak werkt mischien beter: .."quote:
Ahja die ellende moet ook nog.... een kartonnen kluis bouwen....quote:Op zondag 26 november 2023 11:58 schreef Yinny het volgende:
Zo, Sinterklaas viering op het werk overleeft...nu even bijkomen, want het waren eigenlijk te veel prikkels. Kind is blij met nieuwe controller voor zijn games en een foto met Sint.
Voor de rest geen plannen
Wat een goeie opmerking!👍🏼 Die hou ik erin.quote:Op zondag 26 november 2023 11:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze heeft nu een vrouwelijke leraar en dat ging al meteen een eind beter. Die gebruikt bv het woord "fout" niet, maar zegt dan "een andere aanpak werkt mischien beter: .."
Hoezo subsidie? Als de gemeenteraad dit besluit staan de raadsleden toch hoofdelijk garant voor 100% van de kosten, en kunnen zij pogingen gaan ondernemen dat gefinancierd te krijgen?quote:Op zondag 26 november 2023 13:22 schreef MadMaster het volgende:
Onze wijk wordt op relatief korte termijn gasvrij, heeft de gemeente Amsterdam bepaalt.
Allemaal leuk en aardig, maar daarvoor moet er een hoop in het huis aangepast worden.
Subsidies zijn er wel (pomp kost tussen de 8000 en 15000 euro, subsidie is maximaal slechts 3000 euro) en je mag als huiseigenaar zelf de hele zooi regelen v.w.b. warmtepompen en zo.
Ik heb nu helemaal geen zin in dat verplichte gedoe, aangezien we al genoeg andere zaken op de planning hebben staan die een hoop tijd, energie én geld gaan kosten.
We gebruiken al nauwelijks gas, dus ik vrees dat het een hoop voor weinig betekent…
typisch overheden, slaan je een bloedneus en geven je dan een zakdoekjequote:Op zondag 26 november 2023 13:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoezo subsidie? Als de gemeenteraad dit besluit staan de raadsleden toch hoofdelijk garant voor 100% van de kosten, en kunnen zij pogingen gaan ondernemen dat gefinancierd te krijgen?
Te koop zetten de tent dus.quote:Op zondag 26 november 2023 13:22 schreef MadMaster het volgende:
Onze wijk wordt op relatief korte termijn gasvrij, heeft de gemeente Amsterdam bepaalt.
Allemaal leuk en aardig, maar daarvoor moet er een hoop in het huis aangepast worden.
Subsidies zijn er wel (pomp kost tussen de 8000 en 15000 euro, subsidie is maximaal slechts 3000 euro) en je mag als huiseigenaar zelf de hele zooi regelen v.w.b. warmtepompen en zo.
Ik heb nu helemaal geen zin in dat verplichte gedoe, aangezien we al genoeg andere zaken op de planning hebben staan die een hoop tijd, energie én geld gaan kosten.
We gebruiken al nauwelijks gas, dus ik vrees dat het een hoop voor weinig betekent…
Best een goede deal toch? CV ketel vervangen is ook niet gratis, onzuiniger, en vaak moet de rookgasafvoer dan ook volledig vervangen worden. En dit moet toch gebeuren, nu 'verplicht' maar met subsidie, of straks 'vrijwillig' omdat er geen gas meer uit de kraan komt.quote:Op zondag 26 november 2023 13:22 schreef MadMaster het volgende:
Niet echt.quote:Op zondag 26 november 2023 13:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoezo subsidie? Als de gemeenteraad dit besluit staan de raadsleden toch hoofdelijk garant voor 100% van de kosten, en kunnen zij pogingen gaan ondernemen dat gefinancierd te krijgen?
Nou vrijdagavond rook het virj "groen" in Amsterdam. Plantenrook genoeg.quote:Op zondag 26 november 2023 15:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet echt.
We mogen allemaal zelf ons steentje bijdragen aan een lagere energierekening en een groen Amsterdam…
Nee, geen goede deal als ik er zelf een bak geld op mag toeleggen.quote:Op zondag 26 november 2023 14:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Best een goede deal toch? CV ketel vervangen is ook niet gratis, onzuiniger, en vaak moet de rookgasafvoer dan ook volledig vervangen worden. En dit moet toch gebeuren, nu 'verplicht' maar met subsidie, of straks 'vrijwillig' omdat er geen gas meer uit de kraan komt.
De subsidie had imho hoger moeten zijn, maar na jaren landelijk vvd-beleid is dit denk ik al heel wat
Dan begin ik maar een plantage om de kosten te dekken…quote:Op zondag 26 november 2023 15:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou vrijdagavond rook het virj "groen" in Amsterdam. Plantenrook genoeg.
Maar foei! Hout verbranden. In dat rode bolwerk!quote:Op zondag 26 november 2023 15:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, geen goede deal als ik er zelf een bak geld op mag toeleggen.
Ons gasverbruik is minimaal, bijna alles is al electrisch. De verwarming in de huiskamer komt van een pelletkachel, de verwarming in de badkamer van een elektrische radiator.
De overige CV radiatoren gebruiken we nauwelijks.
En Amsterdam is geen VVD bolwerk, daar hebben de 'groenen' het voor het zeggen…
Hout moet!quote:Op zondag 26 november 2023 15:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar foei! Hout verbranden. In dat rode bolwerk!
Voor heel Amsterdam zijn er andere keuzes gemaakt.quote:Op zondag 26 november 2023 15:55 schreef AnneX het volgende:
Om voor het blok gezet te worden met gasvrij als jezelf al zo veel hebt geedaan, is niet prettig zeg!
Welkom thuis, katten heel blij zo te zienquote:
Ik heb dit nu ookquote:
Nu ben ik benieuwd welk wetsartikel ze gevonden hebben om het gas te mogen afsluiten.quote:Op zondag 26 november 2023 16:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor heel Amsterdam zijn er andere keuzes gemaakt.
De ene wijk krijgt stadsverwarming (50 meter verderop is de grens getrokken), de andere wijk wordt afgesloten van het gas (wij dus) en het centrum houdt wel gas, want daar passen geen warmtepompen in het stadsbeeld.
Ik wil best bijdragen aan het milieu en doe dat ook al zoveel mogelijk, maar geld verspillen doe ik graag aan iets waar ik zelf voor gekozen heb…
Onder welke groene steen leef jij?quote:Op zondag 26 november 2023 14:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Best een goede deal toch? CV ketel vervangen is ook niet gratis, onzuiniger, en vaak moet de rookgasafvoer dan ook volledig vervangen worden. En dit moet toch gebeuren, nu 'verplicht' maar met subsidie, of straks 'vrijwillig' omdat er geen gas meer uit de kraan komt.
De subsidie had imho hoger moeten zijn, maar na jaren landelijk vvd-beleid is dit denk ik al heel wat
Geen idee, de brief met de informatie kwam afgelopen vrijdag en daar staat dat natuurlijk niet in. Maar daar gaan we wel achter aan, hoe weinig zin ik daarin ook heb...quote:Op zondag 26 november 2023 16:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd welk wetsartikel ze gevonden hebben om het gas te mogen afsluiten.
Voor zo ver ik weet mag die namelijk helemaal niet. Oudbouw van het gas halen zonder een andere warmtebron te leveren.
Wil je 'm delen als het inderdaad een succes is? Klinkt goed.quote:Op zondag 26 november 2023 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier iets met pompoen, bloemkoolrijst en geitenkaas. Leek me een lekker recept
Doe ik. Heb alleen geen idee waar ik het vandaan heb, maar wel geprint. Maak dan wel een kopie en mpneem dat dan zaterdag meequote:Op zondag 26 november 2023 18:10 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wil je 'm delen als het inderdaad een succes is? Klinkt goed.
Lief! Je kan er ook een foto van makenquote:Op zondag 26 november 2023 18:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Doe ik. Heb alleen geen idee waar ik het vandaan heb, maar wel geprint. Maak dan wel een kopie en mpneem dat dan zaterdag mee
Dit is m. Nog geen recensie dus. Ik maak m in de AFquote:Op zondag 26 november 2023 18:13 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Lief! Je kan er ook een foto van maken
Ik ben niet zo op de hoogte van het stadsverwarming systeem, maar één verviervoudiging in een paar jaar is ook pittig…quote:Op zondag 26 november 2023 18:08 schreef vlindertje89 het volgende:
@:MadMaster oef da's een beste investering ja. Ik zit hier op stadsverwarming, wat opzich prima werkt, maar ik hou mn hart vast wat de prijs gaat doen voor komend jaar.. staat nu (zonder prijsplafond) op ¤90 per GJ. Vorig jaar ¤43, van 2017 tm 2021 zo tussen de ¤22-24.. en zit vast aan deze aanbieder, dus er is verder ook niks aan te doen.
Dank je, klinkt inderdaad lekker! Ik heb echt spijt dat ik geen Philips XXL heb maar een XL; hier kan ik geen hele maaltijden in kwijt.quote:Op zondag 26 november 2023 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit is m. Nog geen recensie dus. Ik maak m in de AF
Ovenschotel met pompoen en geitenkaas van Els https://www.ah.nl/r/1199194
Mmm erg lekker. Ij AF heeft een wat grotere binnenkant en het os ook maar voor 1 persoon natuurlijkquote:Op zondag 26 november 2023 19:00 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dank je, klinkt inderdaad lekker! Ik heb echt spijt dat ik geen Philips XXL heb maar een XL; hier kan ik geen hele maaltijden in kwijt.
Ja, bizar. Als het op die ¤90 zou blijven, scheelt het me met mijn voor een tussenwoning zeer lage verbruik al ¤53 per maand met 2021.. en nog steeds ook ¤39 per maand ten opzichte van 2022. Maargoed, de gasprijs is volgens mij echt wel stuk lager dan dec vorig jaar, dus hopelijk het ACM maximum voor GJ prijs ook. Wel echt rottig ook dat het altijd in dec bepaald wordt qua gasprijs. Net even grafiekje opgezocht, in dec 2021 was gasprijs ¤1.86 incl btw en heffingen, nov 2023 ¤1.38, dus ik hoop dat we in elk geval teruggaan richting die ¤40 van 2022.. of lager, dat mag natuurlijk altijd.quote:Op zondag 26 november 2023 19:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben niet zo op de hoogte van het stadsverwarming systeem, maar één verviervoudiging in een paar jaar is ook pittig…
De Pad Thai net was overigens ook pittig.
Mw. MM heeft nauwelijks smaak wegens haar verkoudheid/griep, maar wilde toch wel koken…
Als variant op de Pad Thai. Die in het noorden wordt gegeten. De noedels na het koken laten uitlekken en dan even in de hete olie frieturen. Kan in een wok. Ze moeten dan mooi goudgeel worden en knapperig.quote:Op zondag 26 november 2023 19:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben niet zo op de hoogte van het stadsverwarming systeem, maar één verviervoudiging in een paar jaar is ook pittig…
De Pad Thai net was overigens ook pittig.
Mw. MM heeft nauwelijks smaak wegens haar verkoudheid/griep, maar wilde toch wel koken…
Even opgebakken, net knapperige noedels vind ik sowieso lekker…quote:Op zondag 26 november 2023 19:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Als variant op de Pad Thai. Die in het noorden wordt gegeten. De noedels na het koken laten uitlekken en dan even in de hete olie frieturen. Kan in een wok. Ze moeten dan mooi goudgeel worden en knapperig.
Niet opbakken. Maar echt laten zwemmen in de hete olie.quote:Op zondag 26 november 2023 19:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Even opgebakken, net knapperige noedels vind ik sowieso lekker…
Oef dat was vast schrikkenquote:Op zondag 26 november 2023 19:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuiskomen bij een onbekend tasje plus breekijzer in de gang
Open tussendeur dicht willen doen (op de automaat)… en die deur in je hand houden en bijna op je hersens krijgen
Blijkbaar bleef die deur tijdens mijn vakantie steken en was catsit-pa halverwege de reparatie werkzaamheden![]()
Viel mee, ik ken mijn catsitquote:
Oei !quote:Op zondag 26 november 2023 19:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuiskomen bij een onbekend tasje plus breekijzer in de gang
Open tussendeur dicht willen doen (op de automaat)… en die deur in je hand houden en bijna op je hersens krijgen
Blijkbaar bleef die deur tijdens mijn vakantie steken en was catsit-pa halverwege de reparatie werkzaamheden![]()
Nou dat was gene beste afsluiterquote:Op zondag 26 november 2023 08:54 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Vandaag het laatste bierfestival van dit jaar van ons.
Daarna nog wel 2 wintermarkten de komende weken.
Huh? Hoe kan dat dan?quote:Op zondag 26 november 2023 21:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nou dat was gene beste afsluiter![]()
In 6 uur tijd nog geen 30 biertjes geschonken.
De organisatie heeft het daarna wel heel netjes met iedereen geregeld.
Waren er te weinig mensen?quote:Op zondag 26 november 2023 21:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nou dat was gene beste afsluiter![]()
In 6 uur tijd nog geen 30 biertjes geschonken.
De organisatie heeft het daarna wel heel netjes met iedereen geregeld.
Ook geen volkoren producten en dergl.?quote:Op zondag 26 november 2023 18:41 schreef Blues het volgende:
g kooktede zuster had ff vrijaf.
Vanaf vandaag eten we 3 dagen vezelarm, hij rookte een kabeljauwhaas, erbij gek. worteltjes en een paar krieltjes.
[ afbeelding ]
quote:
Ik denk te weinig promotie gemaakt.quote:
Tonkaquote:Op zondag 26 november 2023 21:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Voor mensen met een vacumeerapparaat: Tonka infused dulce de leche.
Tonkabonen in je gecondenseerde melk kiepen, alles in de vacuümzak tot gewenste kleur (ik heb'm een paar uur op 90 en een paar uur op 85 gedaan)
Had 'ie het niet af kunnen blazen?quote:Op zondag 26 november 2023 21:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
[..]
Ik denk te weinig promotie gemaakt.
In die 6 uur zijn en nog geen 40 mensen in de tent geweest. En de helft waren vrienden en familie van brouwers.
Iedereen had nog goede hoop dat het in de loop van de dag nog wel drukker zou worden.quote:Op zondag 26 november 2023 21:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Had 'ie het niet af kunnen blazen?
Was waarschijnlijk goedkoper en praktischer geweest voor iedereen dan deze zeperd…
Nee juist géén vezels, t/o gesteld van volkoren.quote:Op zondag 26 november 2023 21:37 schreef AnneX het volgende:
Ook geen volkoren producten en dergl.?
Heeft golfer een lijst gekregen? Heeft te maken met colon onderzoek neem ik aan.
Geeft het een hongerig gevoel ? zonder vezels.
Wat jammer zeg!quote:Op zondag 26 november 2023 21:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
[..]
Ik denk te weinig promotie gemaakt.
In die 6 uur zijn en nog geen 40 mensen in de tent geweest. En de helft waren vrienden en familie van brouwers.
Deze heb ik 3 weken geleden toevallig ook gemaakt!quote:Op zondag 26 november 2023 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit is m. Nog geen recensie dus. Ik maak m in de AF
Ovenschotel met pompoen en geitenkaas van Els https://www.ah.nl/r/1199194
Ik mag nog een keer deze weekquote:Op zondag 26 november 2023 21:58 schreef yinu het volgende:
[..]
Deze heb ik 3 weken geleden toevallig ook gemaakt!Ik vond het heel lekker. Had er nog wat wortel en bietjes bij gedaan die ik nog had.
Ik vond vooral die amandelen een goede toevoeging.quote:Op zondag 26 november 2023 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik mag nog een keer deze weekHet is heel simpel maar erg lekker inderdaad
Wat een intense dagen voor jullie zeg! Hoef jij de komende tijd nog niet te werken?quote:Op zondag 26 november 2023 21:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee juist géén vezels, t/o gesteld van volkoren.
Geen hongergevoel want hij heeft sowieso niet veel trek.
Hij heeft een lijst idd. En als we twijfelen verpakkingen lezen, eventueel online.
2,5 dag vezelarm, vanaf di middag alleen heldere vloeistoffen. Di avond 1e dosis Eziclen, wo ochtend 2e dosis. Wo middag colo.
Maar eerst morgen en dinsdag ook nog de laatste 2 longbestralingen.
Die heb ik niet gedaan, ben niet zo van amandelen. Wil de volgende keer wel pecannoten doen.quote:Op zondag 26 november 2023 22:02 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik vond vooral die amandelen een goede toevoeging.
Er zijn wel echt veeeeeeel festivals rond bier merk ik. En de kaartjes best prijzig, organisatie ook natuurlijk met alles wat geregeld moet worden en kosten die gemaakt worden.quote:Op zondag 26 november 2023 21:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Iedereen had nog goede hoop dat het in de loop van de dag nog wel drukker zou worden.
Achja het is netjes opgelost naar de brouwers toe en hopelijk is het volgend jaar drukkerwant het is wel een locatie met potentie.
Hazelnoten is ook enorm lekker erbij qua smaakquote:Op zondag 26 november 2023 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die heb ik niet gedaan, ben niet zo van amandelen. Wil de volgende keer wel pecannoten doen.
Sterktequote:Op zondag 26 november 2023 21:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee juist géén vezels, t/o gesteld van volkoren.
Geen hongergevoel want hij heeft sowieso niet veel trek.
Hij heeft een lijst idd. En als we twijfelen verpakkingen lezen, eventueel online.
2,5 dag vezelarm, vanaf di middag alleen heldere vloeistoffen. Di avond 1e dosis Eziclen, wo ochtend 2e dosis. Wo middag colo.
Maar eerst morgen en dinsdag ook nog de laatste 2 longbestralingen.
quote:Op zondag 26 november 2023 22:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Sterkte
En vergeet (vruchten)kwark niet. De eiwitten zal hij goed kunnen gebruiken qua voedingswaarde. Plus licht te verteren.
Hoe voelt hij zich nu? En jij?quote:Op zondag 26 november 2023 22:15 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Alleen hij heeft een lactose intolerantie galore, wel andere proteïne dingen gevonden als aansterkvoer.
Oh dat is extra onhandig zeg. En fijn, dat gaat zeker zoden aan de dijk zetten!quote:Op zondag 26 november 2023 22:15 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Alleen hij heeft een lactose intolerantie galore, wel andere proteïne dingen gevonden als aansterkvoer.
Ja het zijn pittige weken.quote:Op zondag 26 november 2023 22:05 schreef yinu het volgende:
[..]
Wat een intense dagen voor jullie zeg! Hoef jij de komende tijd nog niet te werken?
Vandaag gaat t redelijk...quote:
Elke dag drinkt hij er 1 of 2.quote:Op zondag 26 november 2023 22:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat is extra onhandig zeg. En fijn, dat gaat zeker zoden aan de dijk zetten!
Dat was ook haast niet te voorkomen. En hij heeft nu natuurlijk ook nog eens een verminderde weerstandquote:Op zondag 26 november 2023 22:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Vandaag gaat t redelijk...
Heb 'm wel aangestoken, dus is hij nu ook beetje hoesterig![]()
Het lijkt bij mij op zijn retour, ik voel me wel oké. Af en toe een dutEn een lekkere rustige dag vandaag zonder al teveel zorg.
Oeh bah, da’s niet fijnquote:Op maandag 27 november 2023 07:50 schreef Lonaa het volgende:
Vroeg. Koud. Regen. Hele da buiten werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op maandag 27 november 2023 08:08 schreef sigme het volgende:
Voor @:madmasterIk houd me aanbevolen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jouw Strathisla van ooit is inmiddels een behoorlijk onderwerp van gesprek binnen mijn whisky clubje, die ik heb gevraagd of zij een geturfde/rokerige versie daarvan kennen.
Tot nu toe geen bevestigende reacties, niemand kent een dergelijke Strathisla, maar… ik heb jouw 12 jaar oude botteling inmiddels wel gevonden (is niet van The Ultimate), nog helemaal dicht. Heb je interesse?
Ja de dag duurt wel lang als je elkaar maar een beetje staat aan te staren.quote:Op zondag 26 november 2023 21:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat jammer zeg!
En lange koude dag zo voor jullie.
Zeker in de zomermaanden zijn het er te veel. Dan zijn er meerdere festivals elke weekenddag.quote:Op zondag 26 november 2023 22:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Er zijn wel echt veeeeeeel festivals rond bier merk ik. En de kaartjes best prijzig, organisatie ook natuurlijk met alles wat geregeld moet worden en kosten die gemaakt worden.
Vraag me weleens af of wat uitdunnen niet verstandiger is, er is zo enorm veel
Hoeveel % van de muntprijs moeten jullie afstaan aan de organistaie?quote:Op maandag 27 november 2023 09:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja de dag duurt wel lang als je elkaar maar een beetje staat aan te staren.
Maar de tent was gelukkig wel goed verwarmd
[..]
Zeker in de zomermaanden zijn het er te veel. Dan zijn er meerdere festivals elke weekenddag.
Gelukkig werken de meeste festivals waar wij stonden niet met kaartjes maar was het vrije toegang.
De meeste mensen snappen dan alleen niet dat wij als brouwers echt niet de hele muntprijs krijgen
Meestal is het de helft, dus ja dat is wel veel...quote:Op maandag 27 november 2023 09:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoeveel % van de muntprijs moeten jullie afstaan aan de organistaie?
Bij whisky festivals is dat meestal rond de 20 à 25%...
Die ene fles single malt, single cask zal wel een grote uitzondering geweest zijn. Of (en dat kan ook), mijn vocabulaire en smaakomschrijving van destijds sloeg nergens op - het was mijn eerste speciale whisky ooit (ik zie dat ik 'm in oktober 2005 leeg had, de fles).quote:Op maandag 27 november 2023 08:16 schreef MadMaster het volgende:
, maar… ik heb jouw 12 jaar oude botteling inmiddels wel gevonden (is niet van The Ultimate), nog helemaal dicht. Heb je interesse?
Sodeju, dat is zeker fors.quote:Op maandag 27 november 2023 09:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Meestal is het de helft, dus ja dat is wel veel...
Wel fijn dat je je werk zo een beetje aan kunt passen aan de omstandigheden.quote:Op zondag 26 november 2023 22:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja het zijn pittige weken.
Morgen thuiswerken en woensdagochtend ook en dan breng ik hem smiddags voor de colo in mijn eigen zkh en werk ik op de poli tot hij klaar is.
Vrijdag gewoon op de poli werken.
Dat is het plan voor aankomende week.
Ma en Di gaat hij zelf met de taxi voor de radiotherapie. Als ie is zoals vandaag heb ik daar wel vertrouwen in dat er geen rare dingen gebeuren (lees septic shocks)
Hij mag zelf geen autorijden ivm de morfine.
Wat krijg je daarvoor?quote:Op maandag 27 november 2023 09:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Meestal is het de helft, dus ja dat is wel veel...
Ik ging kijken wat een mooi wandelmoment zou zijn omdat ik in zo'n lekkere dagelijkse flow zit... 100% regenkans de hele fucking dagquote:Op maandag 27 november 2023 10:19 schreef yinu het volgende:
Wat een weer zeg. Toen ik wakker werd dacht ik dat het nog licht moest worden. Nu 3 uur later wacht ik daar nog steeds op.
Ik denk dat je dan toch iets anders hebt gehad dan wat je hier met het plaatje aangegeven hebt. Dat plaatje is van een 12 jaar oude Strathisla whisky distillery botteling op 43%. Geen cask strenght dus en geen 1987 vintage (aanduiding jaar van distillatie)...quote:Op maandag 27 november 2023 10:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Die ene fles single malt, single cask zal wel een grote uitzondering geweest zijn. Of (en dat kan ook), mijn vocabulaire en smaakomschrijving van destijds sloeg nergens op - het was mijn eerste speciale whisky ooit (ik zie dat ik 'm in oktober 2005 leeg had, de fles).
Die standaard 12 jaar oude Strathisla staat nu op een veiling die op 9 december as. afloopt.quote:Wat zou jouw vondst moeten kosten?
Meestal spelen we quitte. Voor echt dure bieren vragen we dan 2 muntjes.quote:Op maandag 27 november 2023 10:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sodeju, dat is zeker fors.
Lijden jullie dan geen verlies per geschonken biertje (bij wijze van promotie/investering) of zijn de prijzen voor de klanten dan gewoon verdubbeld?
De prijzen voor munten zijn meestal tussen de 3 en 4 euro. Wij krijgen daar dus meestal de helft van en de gasten krijgen er een glas bier voorquote:
Jij kan dat plaatje blijkbaar beter lezen/interpreteren dan ik. Het was een '87 single malt/single cask van The Ultimate, maar mogelijk is dat dan inderdaad niet het plaatje van het juiste etiket. Ik wist toen ook niet genoeg om te weten dat je alles moet noteren...quote:Op maandag 27 november 2023 10:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan toch iets anders hebt gehad dan wat je hier met het plaatje aangegeven hebt. Dat plaatje is van een 12 jaar oude Strathisla whisky distillery botteling op 43%. Geen cask strenght dus en geen 1987 vintage (aanduiding jaar van distillatie)...
[..]
Die standaard 12 jaar oude Strathisla staat nu op een veiling die op 9 december as. afloopt.
De huidige biedingen staan rond de 43 euro, maar dat kan dus nog veranderen.
De vraag is nu wel of dat de botteling is, die je ooit hebt gehad...
En nog een aanvulling. Van de 30 festivals die we dit jaar gedaan hebben waren er denk ik 2 a 3 die dus echt de juiste glazen hadden.quote:Op maandag 27 november 2023 10:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het ligt wel heel erg aan de grote van het proefglas. Meestal wordt er gecommuniceerd dat we 15cl moeten schenken, maarja als ze dan grotere glazen uitdelen krijgen wij alleen maar gasten die zeuren dat er te weinig in zit.
Freak als ik ben op dit gebied, heb ik 'jouw' Strathisla gezocht in het archief van de firma Van Wees, eigenaar van het 'The Ultimate' label, en ik heb 'm gevonden:quote:Op maandag 27 november 2023 10:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij kan dat plaatje blijkbaar beter lezen/interpreteren dan ik. Het was een '87 single malt/single cask van The Ultimate, maar mogelijk is dat dan inderdaad niet het plaatje van het juiste etiket. Ik wist toen ook niet genoeg om te weten dat je alles moet noteren...
SPOILER: Zoek de verschillen...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het waterdicht is, waarom niet?quote:Op maandag 27 november 2023 10:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een standaard ziplockzakje telt zeker niet als sousvidezakje?
quote:Op maandag 27 november 2023 11:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als het waterdicht is, waarom niet?
En HDPE, anders smelten ze op hele lage temperaturen. Vroeger had de action hele goede zakjes geschikt voor sous vide, maar die van tegenwoordig zijn flut.quote:Op maandag 27 november 2023 10:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een standaard ziplockzakje telt zeker niet als sousvidezakje?
Van die smeltende zakjes zijn altijd kut.quote:Op maandag 27 november 2023 11:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[..]
En HDPE, anders smelten ze op hele lage temperaturen. Vroeger had de action hele goede zakjes geschikt voor sous vide, maar die van tegenwoordig zijn flut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |