abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:07:02 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_211411190
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211411404
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:05 schreef Yinny het volgende:

[..]
Jeetje, wat een drukke agenda! Natuurlijk is het allemaal waard, maar ik hoop dat jullie tussendoor ook kunnen bijladen...😘
Samen thuis is natuurlijk het allerbest!

@:tele6 Fijn weekend! (Balen van de sollicitaties, maar ik ben er zeker van dat je binnenkort een geweldige baan hebt!)

@:leeharveyoswald hoeveel mensen eten er mee? Dat worden een hoop pizza's!

@:vlindertje89 wat een hoop gedaan en ik ben benieuwd wat er nog meer op je kookprogramma staat
We draaien vandaag proef pizzeria vanuit huis :')

12 pizzas verkocht, 2 voor onszelf, 3 deeg als reserve.

En ook zes broden waarvan vier verkocht klaar staan.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_211411428
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
We draaien vandaag proef pizzeria vanuit huis :')

12 pizzas verkocht, 2 voor onszelf, 3 deeg als reserve.

En ook zes broden waarvan vier verkocht klaar staan.
Jullie wonen echt te ver weg :9~
We have far more in common than that which devides us..
pi_211411535
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:

Bestellen *G* :D
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:45:53 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211411578
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Bestellen *G* :D
Volgende week is @LeeHarveyOswald toch ook aanwezig? Ik wil best wel wat voor jullie mee terug nemen naar Noord Holland.
@Cat-astrophe is er ook, nog vlaai nodig?
O-)
pi_211411589
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Volgende week is LHO toch ook aanwezig? O-)
oh ja *O* * Kaatje1 streept voor zondag pizzadeeg maken van het lijstje
pi_211411959
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Volgende week is @:LeeHarveyOswald toch ook aanwezig? Ik wil best wel wat voor jullie mee terug nemen naar Noord Holland.
@:Cat-astrophe is er ook, nog vlaai nodig?
O-)
Ik weet niet of het een succes wordt om op vrijdag pizza te bakken, zaterdag mee te nemen, en die op zondag op te eten :D
pi_211412197
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik weet niet of het een succes wordt om op vrijdag pizza te bakken, zaterdag mee te nemen, en die op zondag op te eten :D
Ik heb zo'n vermoeden van niet nee :D
  vrijdag 24 november 2023 @ 16:56:10 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211412293
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden van niet nee :D
Dan neem je toch een Duits vloerbrood of zo? O-)
  vrijdag 24 november 2023 @ 17:08:57 #11
63722 z80
I fink you freaky
pi_211412423
* z80 Heel veel beetjes blij zijn.
https://www.mfa.gov.cn/wj(...)231124_11186388.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_211412455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 17:08 schreef z80 het volgende:
* z80 Heel veel beetjes blij zijn.
https://www.mfa.gov.cn/wj(...)231124_11186388.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's geweldig! Het bestond volgens mij wel voor 3 dagen maar dit is best lang ja.
Hoe zou het werken wanneer je 14 dagen china doet, dan een week vietnam of zo en dan weer 14 dagen china?
  vrijdag 24 november 2023 @ 17:29:24 #13
63722 z80
I fink you freaky
pi_211412578
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 17:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da's geweldig! Het bestond volgens mij wel voor 3 dagen maar dit is best lang ja.
Hoe zou het werken wanneer je 14 dagen china doet, dan een week vietnam of zo en dan weer 14 dagen china?
Even China uit voldoet. Dus retourtje net over de grens en vlucht China weer uit in een keer boeken is 30 dagen China. Maar in dat geval kan een visum aanvraag goedkoper zijn. Dat is 90 Euro.

Rest van de haken en ogen nog niet gevonden. Maar ik ga er zeker gebruik van maken.
pi_211412983
Jongens, ik verslijt staafmixers bij het leven. Hebben jullie een staafmixer die wel wat langer meegaat? Of moet ik maar gewoon niet al te dure kopen en accepteren dat ik om de zoveel jaar een nieuwe moet halen?

Ik was blij met m'n staafmixer van KitchenAid, maar zelfs kon het niet aan.
pi_211412993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:15 schreef Myraela het volgende:
Jongens, ik verslijt staafmixers bij het leven. Hebben jullie een staafmixer die wel wat langer meegaat? Of moet ik maar gewoon niet al te dure kopen en accepteren dat ik om de zoveel jaar een nieuwe moet halen?

Bamix.

Er is geen betere ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211413000
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:15 schreef Myraela het volgende:

Doe al jaren met een Braun. En gebruik die 2-3 x per maand.
Plus de hakmolen (?) voor gember en peper.

Straks ga je babyhapjes staafmixeren…
pi_211413007
@Myraela

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D

Vakantie een week ingekort, dat moet geld opgeleverd hebben.

Ik ga mezelf verwennen. Ik denk dat het de Bamix superbox wordt.
https://www.coolblue.nl/product/417695/bamix-superbox.html
Dees, maar dan niet van Coolblue want duuuur.
Zo lang heb ik hem al
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211413008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik kan ze niet vinden op TGTG. Ik ondersteun dit hele alleen-op-bestelling-totaal-niet, met mn skere muil :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211413018
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:18 schreef AnneX het volgende:

[..]
Doe al jaren met een Braun. En gebruik die 2-3 x per maand.
Plus de hakmolen (?) voor gember en peper.

Straks ga je babyhapjes staafmixeren…
Gewoon alles groot geven scheelt zo veel werk.
pi_211413042
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:19 schreef Vanyel het volgende:
@:myraela
[..]
Zo lang heb ik hem al
Okay okay, niet slecht.

Wel een prijskaartje natuurlijk ook. Ik was met m'n KitchenAid dus eerst ook onwijs blij, maar toen ging de motor kapot. ;( De Bamix doet in ieder geval niet mee met de BlackFriday gekte helaas.
pi_211413052
Chef van Yama gebruikte er een die rechtstreeks uit de jaren 80 leek te komen.
pi_211413084
Vandaag ouwerwets zegeltjes en stempel dag.
Stempeltje voor verse pizza’s bij de spar. Bij 8 stempeltjes eentje gratis.
Plus zegeltjes voor een gratis boodschappen pakket t.w.v. ¤ 50,-
Plus stempeltje voor koffie bij het café in de Bieb.

Hoe Nederlands. *)
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:30:43 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211413090
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211413148

Blij mee. Gaat meer richting Napolitaans dan ik met mijn oven had gehoopt
pi_211413151
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet als je een miemelbaby hebt :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211413162
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik kan ze niet vinden op TGTG. Ik ondersteun dit hele alleen-op-bestelling-totaal-niet, met mn skere muil :D
TGTG heeft mij boor de bakkerij ooit een tijdje op zo'n manier benaderd dat dat + hun absurde voorwaarden reden voor mij zijn nooit bij hun te bestellen :')
pi_211413192
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
TGTG heeft mij boor de bakkerij ooit een tijdje op zo'n manier benaderd dat dat + hun absurde voorwaarden reden voor mij zijn nooit bij hun te bestellen :')
Wat zijn hun absurde voorwaarden dan?
pi_211413194
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Kan het me alles voorstellen. Volgens mij moet je het vooral doen omdat he tegen verspilling bent en het dan nog liever weggeeft, dan om er echt iets aan te verdienen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211413199
Sinds mijn bakker van eigenaar is gewisseld zit er echt zo'n knieper in die overal de laatste cent uit wil knijpen. Zo jammer :')
pi_211413200
En ga ik nu echt een staafmixer van 300 euro bestellen? Dit gaat te makkelijk.
pi_211413210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Kan het me alles voorstellen. Volgens mij moet je het vooral doen omdat he tegen verspilling bent en het dan nog liever weggeeft, dan om er echt iets aan te verdienen.
Wij gaven het dan ook weg. Minder werk en onderaan de streep hou je hetzelfde over.
pi_211413221
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sinds mijn bakker van eigenaar is gewisseld zit er echt zo'n knieper in die overal de laatste cent uit wil knijpen. Zo jammer :')
Ik mis hier de toffe stads-bakkers. Hier vind ik de bakkers vaak niet heel veel beter dan de gemiddelde supermarkt, maar dan wel met de prijzen x5. Zo ben ik nog in trauma verwerking voor die keer dat ik veel te dure roze koeken kocht, maar ze jam-vulling hadden. :r Wat doet dat daar.
pi_211413231
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:44 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat zijn hun absurde voorwaarden dan?
Je moet vooraf een inschatting maken van wat je over houdt. Zij bepalen de marge, en willen dat je voor X euro aan producten aanbied voor Y euro waarvan Z euro naar hun gaat. 'gewoon' eropzetten wat je over hebt kan niet, je moet dus altijd anticiperen op verspilling.

Met verpakkingsmateriaal er bij was weggeven aan buren en krakers een betere optie.

(Nog even los van de dude die bleef bellen en 'stuur anders even vast een kopie van je paspoort op dan kunnen we straks gelijk aan de slag!' dude wat? )
pi_211413242
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wij gaven het dan ook weg. Minder werk en onderaan de streep hou je hetzelfde over.
Aan wie dan? Gewoon extra bij mensen die al iets hadden besteld ofzo?

Heb wel eens van de dame van de deli gehoord dat mensen dan echt van te voren gaan bellen van yoooo wat zit er vandaag in de tgtg, voordat ze online zouden komen :') dan sloop je het concept wel hoor...

:') mensen :')

Oh, al beantwoord zie ik *O*
pi_211413250
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Aan wie dan? Gewoon extra bij mensen die al iets hadden besteld ofzo?

Heb wel eens van de dame van de deli gehoord dat mensen dan echt van te voren gaan bellen van yoooo wat zit er vandaag in de tgtg, voordat ze online zouden komen :') dan sloop je het concept wel hoor...

:') mensen :')
Snap dat soort mensen niet. Ik vind de verrassing juist echt het leukste aan heel TGTG. :D
pi_211413256
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:47 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik mis hier de toffe stads-bakkers. Hier vind ik de bakkers vaak niet heel veel beter dan de gemiddelde supermarkt, maar dan wel met de prijzen x5. Zo ben ik nog in trauma verwerking voor die keer dat ik veel te dure roze koeken kocht, maar ze jam-vulling hadden. :r Wat doet dat daar.
Ja sowieso! Doe eens niet! Helaas zijn roze koeken uit de supermarkt ook niet meer wat ze geweest zijn :'(
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:53:11 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211413263
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

Blij mee. Gaat meer richting Napolitaans dan ik met mijn oven had gehoopt
Ik wil dit
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:53:35 #38
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211413266
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:24 schreef Myraela het volgende:

[..]
Okay okay, niet slecht.

Wel een prijskaartje natuurlijk ook. Ik was met m'n KitchenAid dus eerst ook onwijs blij, maar toen ging de motor kapot. ;( De Bamix doet in ieder geval niet mee met de BlackFriday gekte helaas.
Hoe lang had je hem?
Wij hebben ook kitchenaid en ben daar echt heel blij mee. Ook hun service is altijd top. Dus zeker als je nog in de buurt van garantie zit zou ik eens contact met ze opnemen
pi_211413268
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja sowieso! Doe eens niet! Helaas zijn roze koeken uit de supermarkt ook niet meer wat ze geweest zijn :'(
Waarheid, ik mis een goede roze koek.
pi_211413275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:51 schreef Myraela het volgende:

[..]
Snap dat soort mensen niet. Ik vind de verrassing juist echt het leukste aan heel TGTG. :D
Ik ook!

Maar moet wel zeggen dat zij bijvoorbeeld vrij vaak gegrilde groenten meegeven en die gooi ik soms weg als het er te vaak bijzit. Ik krijg dat niet op in het tempo waarmee ik ze soms krijg. De rest gaat allemaal schoon op en is superlekker, dus als ik het volgende keer weer online zie ga ik het nietniet bestellen omdat ik die groenten nog niet op heb.
pi_211413276
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:53 schreef gcjoel het volgende:
Hoe lang had je hem?
Wij hebben ook kitchenaid en ben daar echt heel blij mee. Ook hun service is altijd top. Dus zeker als je nog in de buurt van garantie zit zou ik eens contact met ze opnemen
Ik zat echt net over de garantie heen, helaas. Met m'n staande mixer wel altijd hele goede ervaringen gehad ook met de service. :Y
pi_211413292
Of 'altijd'. :D Dat klinkt alsof ze dagelijks mail met klachten. Ik heb gewoon één keer gehad dat de motor van de staande mixer kapot was gegaan omdat het boutje aan de voorkant los was gegaan doordat het ding zo stond te shaken. Een boutje in de mengkom kon de machine niet waarderen.

Mocht ik opsturen en toen kreeg ik een nieuwe machine.
pi_211413329
Ik heb mijzelf zojuist getrakteerd op een godvergeten dure sjaal. Omdat ik terug moet naar guur en akelig Nederland.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211413335
quote:
80s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:02 schreef sigme het volgende:
Ik heb mijzelf zojuist getrakteerd op een godvergeten dure sjaal. Omdat ik terug moet naar guur en akelig Nederland.
Dat vind ik wel een geldige reden.
pi_211413354
Ik heb de staafmixer besteld. *O* En dat terwijl ik eigenlijk een Le Creuset zocht.

Dat is wel het nadeel van naar inductie gaan. Je moet toch weer opnieuw beginnen met je pannen verzamelen. Maar als je altijd een Le Creuset hebt gehad, dan kun je toch eigenlijk niet meer terug naar een goedkopere pan.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:06:18 #46
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211413356
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:56 schreef Myraela het volgende:
Of 'altijd'. :D Dat klinkt alsof ze dagelijks mail met klachten. Ik heb gewoon één keer gehad dat de motor van de staande mixer kapot was gegaan omdat het boutje aan de voorkant los was gegaan doordat het ding zo stond te shaken. Een boutje in de mengkom kon de machine niet waarderen.

Mocht ik opsturen en toen kreeg ik een nieuwe machine.
Wij waren het mes kwijt uit het hakpotje van de staafmixer, kregen zo een heel nieuw potje toen we vroegen of dat mes ook te bestellen was O+
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:07:42 #47
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211413369
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:05 schreef Myraela het volgende:
Ik heb de staafmixer besteld. *O* En dat terwijl ik eigenlijk een Le Creuset zocht.

Dat is wel het nadeel van naar inductie gaan. Je moet toch weer opnieuw beginnen met je pannen verzamelen. Maar als je altijd een Le Creuset hebt gehad, dan kun je toch eigenlijk niet meer terug naar een goedkopere pan.
Wij kochten alle pannen van Le creuset voor de nieuwe keuken. Was pure noodzaak vanwege inductie uiteraard :D
pi_211413384
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:06 schreef gcjoel het volgende:
Wij waren het mes kwijt uit het hakpotje van de staafmixer, kregen zo een heel nieuw potje toen we vroegen of dat mes ook te bestellen was O+
Dat soort dingen zijn wel echt tof. O+ Ik kan goede klantenservice zo erg waarderen.

Ik stuurde dus laatst een mailtje naar MyMuesli dat ik ze echt enorm tegen vond vallen. Had ik na jarenlange zelfbeheersing eindelijk eens een bestelling geplaatst, vond ik het eigenlijk een enorme deceptie. Voor 10 euro per bus muesli, zijn het vooral veel droge havervlokken en zitten er helemaal niet zoveel van de toppings in. Ik had 2 van de 6 smaken die ik had als voorbeeld genoemd. En kreeg direct een mailtje om die twee smaken nog een keer te bestellen zonder verzendkosten.

Ok, ik vind het nog steeds geen muesli die ik vaker zou bestellen. Maar toch heb ik nu een beter beeld van MyMuesli als merk.
pi_211413388

pi_211413406
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:07 schreef gcjoel het volgende:

Wij kochten alle pannen van Le creuset voor de nieuwe keuken. Was pure noodzaak vanwege inductie uiteraard :D
Ook de kookpannen? Zijn die fijn?

Ik heb deze pannen besteld: https://www.coolblue.nl/p(...)nnenset-5-delig.html. Vooral omdat ze een optie hebben om afgieten echt supermakkelijk te maken. Je hoeft de deksel niet tegen te houden. Ik ben zo'n onhandige vrouw die nu altijd een vergiet gebruikt, omdat het mij niet lukt om de deksel tegen te houden en iets af te gieten. :D
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:14:50 #51
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211413423
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:12 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ook de kookpannen? Zijn die fijn?

Ik heb deze pannen besteld: https://www.coolblue.nl/p(...)nnenset-5-delig.html. Vooral omdat ze een optie hebben om afgieten echt supermakkelijk te maken. Je hoeft de deksel niet tegen te houden. Ik ben zo'n onhandige vrouw die nu altijd een vergiet gebruikt, omdat het mij niet lukt om de deksel tegen te houden en iets af te gieten. :D
Ja de kookpannen zijn ook fijn. Maar ik durf niet te zeggen of je nou zoveel verschil merkt met een andere gewoon goede kookpan.
De koekenpan daarentegen O+
pi_211413436
Oeh, koekenpannen moet ik dus ook nog uitzoeken. Maar ik weet gewoon oprecht niet waar ik op moet letten. M'n schoonvader heeft net nieuwe Greenpan gekocht, maar die bakken echt na een paar weken al aan.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:17:33 #53
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211413450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:16 schreef Myraela het volgende:
Oeh, koekenpannen moet ik dus ook nog uitzoeken. Maar ik weet gewoon oprecht niet waar ik op moet letten. M'n schoonvader heeft net nieuwe Greenpan gekocht, maar die bakken echt na een paar weken al aan.
Ja greenpan is alleen in het begin fijn.
Wij hebben de creuset nu pas sinds juli maar tot nu toe echt nog perfect.
pi_211413459
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:17 schreef gcjoel het volgende:
Ja greenpan is alleen in het begin fijn.
Wij hebben de creuset nu pas sinds juli maar tot nu toe echt nog perfect.
Is dat dan vergelijkbaar met De Buyer pannen? Want daar zijn mensen ook altijd erg enthousiast over, maar kon ik niet mee omgaan.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:23:30 #55
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211413508
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:18 schreef Myraela het volgende:

[..]
Is dat dan vergelijkbaar met De Buyer pannen? Want daar zijn mensen ook altijd erg enthousiast over, maar kon ik niet mee omgaan.
Nee wij hebben echt een non stick pan
(Ook die buyer dingen maar dan vind ik zelf ook niet zo fijn)
pi_211413641
Goed om te weten, thanks!
pi_211413854
Eén no-show :')

Maar die gaat dus niet op TGTG maar gewoon de vriezer in voor eigen onverwachte honger.
pi_211413876
Nog even een rotsenfoto

En in deze rots zit wel mensenwerk: hier is een grot gebruikt om een hut te maken; ik ga 'm ooit nog wel eens bezoeken, nu zie ik deze altijd alleen maar vanuit de verte op onze rondwandeling rond onze berg.

En deze is voor @AnneX:
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211413915
Ik wil geen koopbubbels bursten, maar mijn kookpannen deden het nog allemaal op inductie. Sinds 2006 mee op gas gekookt :7
Zelfs de gietijzeren ketel deed het nog, maar die had ik nog niet zo lang.

Pannen niet, behalve een vrij nieuwe van de Hema. Dus daar ook 2 kleinere gekocht.

Staafmixer van Braun, net als AnneX. Ook zo rond 2005/2006 gekocht 8-) maar ik mix er niets zwaarders mee dan soep. Hakmolentje vind ik irri om schoon te maken, dus die gebruik ik zelden.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_211413967
Krijg je niet eerder beschadigingen op je plaat als je pannen die je op gas hebt gebruikt daarna op inductie gebruikt? Ik dacht dat het daarom ook niet aan te raden was.
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:01:12 #61
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211414025
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bamix.

Er is geen betere ;)
Heten tegenwoordig Esge
En ja, heb er eentje en hij is geweldig!
pi_211414069
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:57 schreef Myraela het volgende:
Krijg je niet eerder beschadigingen op je plaat als je pannen die je op gas hebt gebruikt daarna op inductie gebruikt? Ik dacht dat het daarom ook niet aan te raden was.
Nee hoor. Het is meer of de bodem de plaat nog genoeg raakt.

Lekker schuiven met een pan zoals ik gas deed, of ff kantelen om de boter te verdelen over de pan gaat bij onze plaat niet, die begint meteen te mekkeren dat er geen contact meer is :( dat was wel ff wennen oO<
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:04:23 #63
63722 z80
I fink you freaky
pi_211414080
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:57 schreef Myraela het volgende:
Nee. Bij gebruik op gas loop je het risico dat de bodem krom trekt. Dus niet helemaal vlak meer is. Maar dat maakt voor het gebruik niet uit.
Krassen krijg je als er beschadigingen aan de pan zitten door vallen of door zand tussen de kookplaat en pan.
Waarbij het laatste het grootste risico is. Zeker met verse groente van het land.
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:08:50 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_211414129
En toen hield het op met zachtjes regenen.
Komt ineens een bak water naar beneden.
pi_211414134
Oh, nou achja. Alles is al onderweg. YOLO.
pi_211414194
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heten tegenwoordig Esge
En ja, heb er eentje en hij is geweldig!
In Nederland noemen we ze gewoon nog Bamix.
pi_211414338
@sigme De derde foto is wel een zoekplaatje Krul! *)

Over pannen: jarenlang met gietijzeren pannen van copco O+ gekookt op keramisch.
Geen gas in het dorp.
Die werden toch wel heel erg zwaar mettertijd voor afgieten.
Bijv. voor stoofpotten en zo was het geweldig. Die pan heb ik nog.
Nu een simpele pannenset van blokker geschikt voor inductie. En onlangs een pan erbij van de hema Milano en die is prettig met afgieten.
Zelfs geen pannenlappen nodig. Plaatje bij het praatje: https://www.hema.nl/koken(...)zfD_BwE&gclsrc=aw.ds
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:24:35 #68
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211414375
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
In Nederland noemen we ze gewoon nog Bamix.
Verwarrend, maar iig, Bamix = ESGE verschilt blijkbaar per land hoe ze hem noemen
pi_211414398

Bwohohh ik ben er best blij mee.
pi_211414407
@sigme Goeie reis terug. See you in Arnhem.
pi_211414413
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:21 schreef AnneX het volgende:
Zelfs geen pannenlappen nodig. Plaatje bij het praatje: https://www.hema.nl/koken(...)zfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Grappig, dat is ook wel een simpele oplossing voor het normaal onhandige afgieten.
pi_211414415
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:21 schreef AnneX het volgende:
@sigme De derde foto is wel een zoekplaatje Krul!
Ik had 'm daarom maar in grootformaat gelaten :D
pi_211414419
Ik gebruik nog steeds de bk pannen die ik zo’n 35 jaar geleden heb gekocht 😳 en ze doen het perfect en zien er nog steeds mooi uit (af en toe kook ik ze uit met wat soda). Was een set van 4 waar ik nog een hapjes en een soeppan bijgekocht heb. De koekenpannen zijn een jaar of 10-15 uit een serie van creuset maar dan tilbaar. De gietijzeren pannen gebruik ik zelden meer, niet te tillen.
pi_211414422
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

Indrukwekkend ^O^ :Y)
pi_211414436
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

:9~
pi_211414450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:27 schreef Myraela het volgende:

[..]
Grappig, dat is ook wel een simpele oplossing voor het normaal onhandige afgieten.
Plus het glazen deksel, dat je kunt zien wat er gebeurt. 👍🏼
pi_211414515
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:50 schreef sigme het volgende:
Nog even een rotsenfoto
[ afbeelding ]

En in deze rots zit wel mensenwerk: hier is een grot gebruikt om een hut te maken; ik ga 'm ooit nog wel eens bezoeken, nu zie ik deze altijd alleen maar vanuit de verte op onze rondwandeling rond onze berg.
[ afbeelding ]

En deze is voor @:annex:
[ afbeelding ]
Ik wil ook op jouw berg O+
pi_211414534
Ik was vandaag veel te lang in Ikea met mijn schoonmoeder, voor pannen. Ze is bang voor PFAS en wilde gietijzeren koekenpannen. Niet naar mij luisteren natuurlijk als ik zeg dat dat heel zwaar is voor iemand die 78 is met 100 klachten. Uiteindelijk vond ze ze te zwaar ^O^ Ze heeft wel andere pannen gevonden dus we waren er niet voor niets. Het was nog gezellig ook.
Spoilers!
pi_211415079
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bamix.

Er is geen betere ;)
QFT
pi_211415233
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:09 schreef Myraela het volgende:
Niet om je ervan te overtuigen verder, maar wij hebben een oude Le Creuset braadpan die van m’n schoonmoeder is geweest en die mijn vriend kreeg toen hij uit huis ging. Daar is zo’n 40 jaar mee op gas gekookt en nu 10 jaar op inductie. Geen centje pijn. Zeker niet bij goede kwaliteit pannen. Dus als je nog mooie/fijne/dure lievelingspannen hebt, doe ze nog niet weg!

Het enige dat echt niet ging was de Bialetti mokapot. Want die zijn van aluminium. Toen hebben we een nieuwe gekocht die wel van rvs was en dus inductiegeleidend. Maar inmiddels hebben ze ook tussenstukken waarmee je je ouwe aluminium percolatortje nog kunt blijven gebruiken
pi_211415507
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:09 schreef Myraela het volgende:
Mjaaaaa in mijn bijkeuken staan de backups ook te shinen in hun doosjes hoor :') :+ oO<
pi_211415971
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 21:42 schreef yinu het volgende:

Het enige dat echt niet ging was de Bialetti mokapot. Want die zijn van aluminium. Toen hebben we een nieuwe gekocht die wel van rvs was en dus inductiegeleidend. Maar inmiddels hebben ze ook tussenstukken waarmee je je ouwe aluminium percolatortje nog kunt blijven gebruiken
Die heb ik vervangen door een elektrische. Gaat vanzelf uit.
pi_211416048
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Die heb ik vervangen door een elektrische. Gaat vanzelf uit.
Oh dat is eigenlijk best geniaal. Hoe vaak ik dat ding niet droog heb laten koken… :@
pi_211417566
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:01 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh dat is eigenlijk best geniaal. Hoe vaak ik dat ding niet droog heb laten koken… :@
Wordt je koffie zo vies van :Y Dan verbrandt ook het rubber weer. Irritant.
Geen last van *)
pi_211417710
@Myraela Ik had ook ieder jaar een nieuwe staafmixer nodig, ongeacht Braun of huismerk staafmixer, tot ik (even gecheckt) in 2015 een Bamix box kocht. Toen op de Duitse Amazon voor 239 euro....
Dus heel veel plezier ermee!
pi_211417729
Ik denk bij die naam dus aan niks anders dan babypap ;(
pi_211417747
Ritme.
Koffie op, dus ik zit nu aan mijn nood-oploskoffie.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_211417752
Lekker niks gekocht met Black friday
Alleen een sjiek jasje bij de kringloop voor 4, 95

[ Bericht 43% gewijzigd door Karzai op 25-11-2023 08:11:53 ]
pi_211417757
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2023 07:56 schreef Lonaa het volgende:
Ritme.
Koffie op, dus ik zit nu aan mijn nood-oploskoffie.
Oei, ik was om 5 uur op potje koffie gezet, ontbeten en de vaatwasser aan het werk gezet, maar lig nu weer in bed.

Tis weer dramatisch weer.
Moet je werken vandaag?
pi_211417763
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 08:05 schreef Karzai het volgende:

[..]
Oei, ik was om 5 uur op potje koffie gezet, ontbeten en de vaatwasser aan het werk gezet, maar lig nu weer in bed.

Tis weer dramatisch weer.
Moet je werken vandaag?
Jup, maar vanmiddag pas. :Y
pi_211417766
Zo maar eens afspraak maken met de kapper en vanmiddag even bij mijn moeder langs.

Wasje draaien, stofzuigen da wast wel
pi_211417768
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2023 08:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Jup, maar vanmiddag pas. :Y
Beter, kan je even rustig opstarten
pi_211417769
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 08:10 schreef Karzai het volgende:

[..]
Beter, kan je even rustig opstarten
En koffie kopen.
pi_211417774
Mogge!

Wij hadden een slechte laatste nacht hier: hond ging in paniekstand. Dat is rillen en Heel Hard Hijgen. Uuuuuuurenlang.

Maar nu snurkt de hond, snort de kachel en lief & ik drinken koffie.
pi_211417788
@MadMaster: Dank voor de leuke tijdsbesteding hier, we hebben zeer aandachtig 6 whisky’s geproefd en besproken. Was erg leuk :Y
Er zat geen voor-ons-perfecte whisky bij, ik denk dat mijn omschrijving niet goed was. Ik zoek veel meer turf/houtmolm.

PS: wat doet men normaal met de lege kleine flesjes?
pi_211417848
Geen zin in de dikke zaterdagkrant dit weekend, ben wilders en hamas moe
pi_211417852
Tevens ziet de lucht er nu wel helder uit en spring ik maar onder de douche
  zaterdag 25 november 2023 @ 08:45:37 #99
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211417861
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 08:19 schreef sigme het volgende:
@:madmaster: Dank voor de leuke tijdsbesteding hier, we hebben zeer aandachtig 6 whisky’s geproefd en besproken. Was erg leuk :Y
Er zat geen voor-ons-perfecte whisky bij, ik denk dat mijn omschrijving niet goed was. Ik zoek veel meer turf/houtmolm.

PS: wat doet men normaal met de lege kleine flesjes?
OK, helaas, maar er is gelukkig nog veel meer beschikbaar.

Ik weet niet meer precies welke whisky's ik in de flesjes had gedaan, heb dat niet opgeschreven. Aan de lege flesjes zelf ben ik niet zo gehecht, maar als de labels er nog op zitten, dan mag je ze volgende week eventueel meenemen. Dan weet ik uit welke hoek ik je geen whisky's meer hoef voor te zetten.
Zal dan nog wel wat anders meenemen, met meer turf/hout…
  zaterdag 25 november 2023 @ 08:52:26 #100
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211417882
Goedemorgen overigens!

Mw. MM is nu de klos qua verkoudheid/griep, dus onze geplande weekend activiteiten komen grotendeels te vervallen. We moeten alleen vandaag wel naar een sanitair leverancier voor de laatste onderdelen van de nieuwe badkamer, die begin januari gedurende 2 à 3 weken in elkaar gezet gaat worden.
Op die aanstaande chaos-, troep-, stof-, herrie- en puin periode moet ik me mentaal nog voorbereiden, ik kan daar niet zo goed mee dealen… :X
pi_211417914
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 08:52 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen overigens!

Mw. MM is nu de klos qua verkoudheid/griep, dus onze geplande weekend activiteiten komen grotendeels te vervallen. We moeten alleen vandaag wel naar een sanitair leverancier voor de laatste onderdelen van de nieuwe badkamer, die begin januari gedurende 2 à 3 weken in elkaar gezet gaat worden.
Op die aanstaande chaos-, troep-, stof-, herrie- en puin periode moet ik me mentaal nog voorbereiden, ik kan daar niet zo goed mee dealen… :X
jeetje twee a drie weken niet douchen?
  zaterdag 25 november 2023 @ 09:04:27 #102
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211417917
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:03 schreef Karzai het volgende:

[..]
Ik heb gelukkig buren die hun douche beschikbaar stellen… :P
  zaterdag 25 november 2023 @ 09:08:25 #103
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211417931
@sigme Ik heb je Strathisla in de Whiskybase gevonden op basis van het plaatje dat je in 2005 gepost hebt:

Die wordt echter als volgt omschreven, niets over turf en hout:

Fruity and malty aroma, apples, pears, peaches, apricot, mint, cradamom, vanilla and peat. Vanilla sweet taste, banana, ginger, pepper, mint, banana, malt and walnuts. Medium long, fruity and malty end.

en

Nose - 86
Dried banana, nice waxiness, creamy vanilla, plumjelly in a pharmacy's back room. Maybe little orange peels in oak dust (not like it's too oaky). Ultra dry salty toffee. Sea air attitude is also playing in the band.

Taste - 83
Firm attack and nicely balanced. Salted peanuts, nutmeg, oak...not much going on on the palate but harmless and enjoyable.

Finish - 78
yes....it does finish. Little short and weakish.

https://www.whiskybase.co(...)rathisla-12-year-old

en

https://www.whiskybase.co(...)rathisla-12-year-old
pi_211417973
Hmpf. Ik voel me alsof ik een paar chaotische, drukke en onregelmatige dagen heb gehad.

Ik heb echt geen zin om niets te doen. Maar een rustig tempo is mogelijk. Eerst opruimen in auto, dan woonkamer, dan in tuin en als laatste in de schuur.

Vanavond gaan we eten bij vrienden. De Griekse cateraar maakt gyros, kippendij, calamares, iets vegetarisch en verder wordt het een verrassing :9

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucky_Strike op 25-11-2023 09:24:33 ]
Spoilers!
pi_211418039
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 06:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wordt je koffie zo vies van :Y Dan verbrandt ook het rubber weer. Irritant.
Geen last van *)
Ik had zelfs standaard reserverubbers in huis ja. Nu alweer een tijdje af aan het wisselen tussen filterkoffie en O+ aeropress O+ maar misschien zou een bialetti-espressootje op z’n tijd ook wel weer eens lekker zijn!

Jammer dat ik dit na Black Friday bedenk natuurlijk. Niets gekocht verder.

@sigme, was er een reden voor de paniek bij de krulhond?

@MadMaster jeetje, 3 weken bij de buren douchen is nog wel te doen, maar 3 weken werklui in huis… :X

@Yinny: ik hou ook zoveel van de Bamix!

Op naar een lange werkdag nu! Fijne dag allemaal!
pi_211418053
okay dat was iets te optimistisch, blokje om gedaan nat geregend, kapper was dicht, mijn bioscooppas maar even afgegeven bij moeders, ik heb geen zin om vandaag naar de bioscoop te gaan..nu weer veilig binnen :P
  zaterdag 25 november 2023 @ 09:31:26 #107
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211418084
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:28 schreef Karzai het volgende:
okay dat was iets te optimistisch, blokje om gedaan nat geregend, kapper was dicht, mijn bioscooppas maar even afgegeven bij moeders, ik heb geen zin om vandaag naar de bioscoop te gaan..nu weer veilig binnen :P
Volgens mij woon je niet ver bij mij vandaan…
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 november 2023 @ 09:31:50 #108
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211418087
In huize moeders. Die is nog even boodschappen doen. Koffie en dan ergens aan de wandel. Dichtbij en met het oog op het weer. :+

Sterkte MM met mevrouw MM en voor mevrouw MM natuurlijk ;).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_211418091
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:31 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Volgens mij woon je niet ver bij mij vandaan…
kinkerbuurt woon ik, jij in nieuw west toch?
pi_211418097
Mogge!

Balen van de slechte nacht van hond (en jullie dus ook) @sigme Veilige reis naar huis!

Oef, 3 weken geen badkamer , moet er niet (meer) aan denken, had dat ook in het voorjaar van 2014. 6,5 week verbouwing in huis en er ook blijven wonen pfffff

Werkze @yinu

Straks maar weer een deel huis opruimen en schoonmaken en eens zien of t vanmiddag lekker fietsweer is
  zaterdag 25 november 2023 @ 09:33:16 #111
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211418100
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:32 schreef Karzai het volgende:

[..]
kinkerbuurt woon ik, jij in nieuw west toch?
Zo ongeveer, ja.
Toch minder dichtbij dan ik dacht/heb onthouden dan…
pi_211418103
Was aangezet, gedoucht, ontbijt gemaakt. Wordt wel wat vandaag.
pi_211418109
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zo ongeveer, ja.
Toch minder dichtbij dan ik dacht/heb onthouden dan…
in ieder geval ook in west
pi_211418154
Ochtend!
Laatste volle vakantiedag ;(

Wordt, na uitgebreid ontbijt, veel sauna, rhassul afspraak en vanavond eten bij de Michelin ster in het pand. Vriendin wilde evt nog erop uit. Ik niet echt en ik denk inmiddels zij ook niet meer :+
Dagje in nabijgelegen stadje met therapeutische zout installaties en wat mooie huisjes, gevolgd door Duits winkelen was voor mij voldoende.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_211418283
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
Veel plezier @:Tele6 en vlindertje: dat klinkt relaxed.
Heb je het gevoel, dat de gesprekken met de praatmevrouw ruimte geven in hoofd en hart?
Het wisselt. Het geeft op sommige gebieden rust, het geeft inzichten (soms ook pijnlijke), erkenning, het confronteert, het zet me aan het denken. Maar overall denk ik wel echt dat waar ik nu doorheen ga, me wel gaat helpen. We zijn eigenlijk nog niet eens zo heel veel bezig met de angst, meer met verleden enz. Maar dat is dus denk ik wel heel goed dat dat een keer gebeurt.

@Yinny vanavond ga ik de daging smoor proberen. Heel benieuwd! Gister met mooie korting nog wat extra accessoires besteld (black friday korting plus nog kortingscode die in het kookboek zat en die waren te combineren). Komende tijd lekker uitproberen! Gister had ik nog ajam ketjap van donderdag, maar heb ik de rijst wel gewoon in de IP gemaakt en dat was top. Lekker snel en weinig gedoe. Behalve dat ik de eerste keer vergat het ventiel op sealing te zetten :') maar nouja.

Gister nog voor mn college alle schrijfopdrachten af, alleen ontdekte ik toen ik vlak na college even keek of ik niet wel heel hoge cijfers had gegeven aan paar, dat van één collega er dingen echt niet klopten in beoordeling. Zegmaar dat diens studenten bij één onderdeel 1-2-3 punten (op eindcijfer 0.3 tot 0.9) teveel hadden gekregen als je de beoordelingscriteria erbij pakt. Dat gemeld bij coördinator, 2 uur voor de deadline, en vervolgens allebei voor één van diens groepen dat onderdeel opnieuw nagekeken. Op terugweg naar huis was het DRUK man in de stad! Iedereen met tassen en alles, vast nog druk aan het black friday shoppen.

Veel plezier vanavond @Lucky_Strike!

En een goede terugreis @sigme en laatste vakantiedag @Cat-astrophe!
pi_211418407
In stapjes vlindertje… :* Tis niet niks zo’n reshuffle van mindsets.

Hier loopt ook iemand te sniffen en kuchen en snurken met verstopte neus.
Gaat wel schuiven in de studio en niet naar overleg.
Boodschappen zijn al wel in huis. Dat wordt kranten lezen en F1 kijken.

Vannacht bedacht of een overnachting in Arnhem een idee is. Eens kijken wat er op loopafstand mogelijk is. @Kaatje1 heb jij een idee? of tip?
Alhoewel het dichterbij is dan Enschede.
pi_211418418
Verder allemaal succes en plezier met de weekendplannen.

Be careful out there!
pi_211418461
Vannacht een paar uurtjes het plafond bestudeerd, maar gelukkig vervolgens wel doorgeslapen tot 9 uur. Ik weet waar het vandaan komt, dat scheelde gelukkig in de zorgen tijdens het wakker liggen. Vandaag weinig op de planning. Dadelijk een weekmenu verzinnen, tussen de buien door in de tuin rommelen en ik wil nog wat tijd maken voor yoga.
pi_211418484
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:03 schreef Karzai het volgende:

Toen onze badkamer werd verbouwd heb ik gewoon op mijn werk en in de sportschool gedoucht *O* En anders had dat bij ouders, andere familie of vriendin gekund. MadMaster heeft vast wel oplossingen :+

edit: jullie waren alweer een pagina verder :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:20:17 #120
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211418493
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 08:52 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen overigens!

Badkamer is ook wel de ergste qua rommel en overlast. Maar als het dan klaar is O+ O+

Ik heb echt al 3 badkamer verbouwingen meegemaakt in mijn volwassen leven. Dat is echt te vaak :')

Vanavond eten bij De Nieuwe Winkel *O* zo benieuwd hoe het nu is. Laatste keer was voor de sterren.
pi_211418503
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ochtend!
Laatste volle vakantiedag ;(

Wordt, na uitgebreid ontbijt, veel sauna, rhassul afspraak en vanavond eten bij de Michelin ster in het pand. Vriendin wilde evt nog erop uit. Ik niet echt en ik denk inmiddels zij ook niet meer :+
Dagje in nabijgelegen stadje met therapeutische zout installaties en wat mooie huisjes, gevolgd door Duits winkelen was voor mij voldoende.
Klinkt wel als een super leuke planning voor vandaag _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211418679
Bij de Lidl in Portugal

Ze ruiken volgens mijn vriendin er naar (ik heb geen reukvermogen)., maar de smaak komt niet in de buurt. Niet vies overigens, goed te eten.
pi_211418735
@Cat-astrophe en @gcjoel veel eetplezier vanavond!

@MadMaster beterschap voor mevr. Mm

Goed, we hebben EINDELIJK een nieuwe bank! Weliswaar een IKEA ipv Gelderlander, maar er zat een gat in en vulling kwam er uit. Het opnieuw laten stofferen kost veel meer geld dan nieuwe IKEA...zo zonde...Bovendien wilde vriend niet weken zonder bank zitten...
Nu nog een nieuwe vloerkleed en dan is de woonkamer weer redelijk :@
pi_211418743
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:46 schreef Managarm het volgende:
Bij de Lidl in Portugal

[ afbeelding ]

Ze ruiken volgens mijn vriendin er naar (ik heb geen reukvermogen)., maar de smaak komt niet in de buurt. Niet vies overigens, goed te eten.
Hé Managarm ook hier! Welkom.

Net even met Kaatje1 overlegd over een/twee overnachtingen in Arnhem. Wat is dat prijzig daar. Wij rijden wel naar huis…

Feli Yinny 🎉 (MnX past niet op een ikea bank. -O- )
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:59:26 #125
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211418762
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Badkamer is ook wel de ergste qua rommel en overlast. Maar als het dan klaar is O+ O+

Ik heb echt al 3 badkamer verbouwingen meegemaakt in mijn volwassen leven. Dat is echt te vaak :')

Vanavond eten bij De Nieuwe Winkel *O* zo benieuwd hoe het nu is. Laatste keer was voor de sterren.
Dank voor de opbeurende woorden… :X

De badkamerboer is wegens Black Friday morgen ook open, dus de afspraak maar verplaatst naar dan.
pi_211418763
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:59 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dank voor de opbeurende woorden… :X

De badkamerboer is wegens Black Friday morgen ook open, dus de afspraak maar verplaatst naar dan.
Morgen is het…zondag… Black zondag 😇
pi_211418820
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:54 schreef Yinny het volgende:
@:cat-astrophe en @:gcjoel veel eetplezier vanavond!

@:madmaster beterschap voor mevr. Mm

Goed, we hebben EINDELIJK een nieuwe bank! Weliswaar een IKEA ipv Gelderlander, maar er zat een gat in en vulling kwam er uit. Het opnieuw laten stofferen kost veel meer geld dan nieuwe IKEA...zo zonde...Bovendien wilde vriend niet weken zonder bank zitten...
Fijn, als zulke knopen doorgehakt worden.

Ik wil in onze 'tuinkamer' ook nog een kleed en een tafel. Het wordt een hobbykamer nu de kamer geen sport-functie meer heeft vanwege sportabbonement buiten de deur. Eerst maar eens kijken of de kringloop iets heeft.
pi_211419748
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:25 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik had zelfs standaard reserverubbers in huis ja. Nu alweer een tijdje af aan het wisselen tussen filterkoffie en O+ aeropress O+ maar misschien zou een bialetti-espressootje op z’n tijd ook wel weer eens lekker zijn!

Jammer dat ik dit na Black Friday bedenk natuurlijk. Niets gekocht verder.

Cloer is een tikje ouderwets. Ik denk niet dat ze aan Black Friday doen.
pi_211420142
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:54 schreef Yinny het volgende:
@:cat-astrophe en @:gcjoel veel eetplezier vanavond!

@:madmaster beterschap voor mevr. Mm

Hoera! Welke?
pi_211420269
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 13:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hoera! Welke?
https://www.ikea.com/nl/n(...)t-s99482839/#content
Met een voetenbank erbij! Qua kleur echt vreselijk saai, dus we gaan kussens kopen :P

@AnneX ook voor mijn vriend is de bank te laag (>2m), dus het plan is om er hogere poten er onder te doen
pi_211420307
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 13:43 schreef Yinny het volgende:

[..]
https://www.ikea.com/nl/n(...)t-s99482839/#content
Met een voetenbank erbij! Qua kleur echt vreselijk saai, dus we gaan kussens kopen :P

@:annex ook voor mijn vriend is de bank te laag (>2m), dus het plan is om er hogere poten er onder te doen
Ja, als je zo handig bent. 👍🏼
pi_211420318
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 12:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Cloer is een tikje ouderwets. Ik denk niet dat ze aan Black Friday doen.
Gelukkig. Ik koop ook liever iets bij een winkel die niet aan Black Friday doet.
  zaterdag 25 november 2023 @ 13:58:24 #133
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211420406
Je moet toch wel een enorme knurft zijn als je het als DHL bezorger voor elkaar krijgt om een pakketje van 2 centimeter dikte niet door de brievenbus geduwd te krijgen.
En dan maar besluit om de enveloppe open te snijden, om vervolgens de enveloppe en de inhoud van de enveloppe apart van elkaar door de brievenbus te proppen... |:(
pi_211420455
Test
pi_211420461
Joe!
pi_211420532
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 13:58 schreef MadMaster het volgende:
Je moet toch wel een enorme knurft zijn als je het als DHL bezorger voor elkaar krijgt om een pakketje van 2 centimeter dikte niet door de brievenbus geduwd te krijgen.
En dan maar besluit om de enveloppe open te snijden, om vervolgens de enveloppe en de inhoud van de enveloppe apart van elkaar door de brievenbus te proppen... |:(
Eh, rly? :{w

Wtf
pi_211420546
Geslapen van 22 tot 6 uur met één (!) onderbreking *O* dan kan je de wereld aan hè, met zo'n goede nacht O+ Van de weeromstuit ons dus maar op sinterklazen gestort, cadeautjes gekocht en een surpriseplan gemaakt ^O^
  zaterdag 25 november 2023 @ 14:15:13 #138
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211420632
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:06 schreef yinu het volgende:

[..]
Eh, rly? :{w

Wtf
Ja, de enveloppe lag opengesneden en verfrommeld op de mat.
De inhoud (een doosje met daarin een externe geluidskaart voor de laptop) lag er naast.

Ik mag nu beoordelen wat ik van hun diensten vind... -O-
pi_211420987
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Joe!
De IP?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 november 2023 @ 15:20:27 #140
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211421536
Ondanks het weer een flinke wandeling gemaakt :+. Trage Tocht Amsterdam Sloterdijk Heb naar je gezwaaid Madmaster :+. Sloterdijk. De Bretten, Via Erasmusgracht naar de andere kant en via Westerpark terug.

15km was voor vandaag wel genoeg :P. Bovenbenen waren behoorlijk aan het protesteren laatste stuk.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_211422316
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De IP?
Nee, het leek even niet te werken allemaal, na 5x refreshen weer wel :?
  zaterdag 25 november 2023 @ 17:19:34 #142
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211423090
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ja, de enveloppe lag opengesneden en verfrommeld op de mat.
De inhoud (een doosje met daarin een externe geluidskaart voor de laptop) lag er naast.

Ik mag nu beoordelen wat ik van hun diensten vind... -O-
Of hij vond de kwaliteit van de externe geluidskaart niet goed genoeg om zelf weer te verkopen en deed m daarom alsnog wel in je brievenbus..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 25 november 2023 @ 18:29:38 #143
63722 z80
I fink you freaky
pi_211423777
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik gebruik nog steeds de bk pannen die ik zo’n 35 jaar geleden heb gekocht 😳 en ze doen het perfect en zien er nog steeds mooi uit (af en toe kook ik ze uit met wat soda). Was een set van 4 waar ik nog een hapjes en een soeppan bijgekocht heb. De koekenpannen zijn een jaar of 10-15 uit een serie van creuset maar dan tilbaar. De gietijzeren pannen gebruik ik zelden meer, niet te tillen.
Hier een rvs set pannen van BK. Nog steeds glanzend en goed schoon te krijgen.
pi_211424488
Benieuwd hoe het er straks uit ziet met andere poten eronder @Yinny!

@MadMaster :o

Ik kookte weer *O* groente samen met rijst (beide pot in pot) tegelijk lukt nog niet helemaal lekker, denk volgende keer gewoon de groente in een pannetje apart. Daging smoor was lekker en rijst ook weer top, en er zit voor morgen na het hockeyen nog een bakje daging smoor in de koelkast.
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:33:55 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211425028
Druppellader en schuur-hoes voor de motor maar besteld. Duitse langetermijn weerbericht spreekt over inval van serieuze winter binnen een goede week.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:45:36 #146
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211425145
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:33 schreef fietsie het volgende:
Druppellader en schuur-hoes voor de motor maar besteld. Duitse langetermijn weerbericht spreekt over inval van serieuze winter binnen een goede week.
Met zo'n motor raak je je geld ook wel kwijt aan de randartikelen en accessoires.
Heb je eigenlijk ook winterbanden voor motoren?
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:48:41 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211425182
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Met zo'n motor raak je je geld ook wel kwijt aan de randartikelen en accessoires.
Heb je eigenlijk ook winterbanden voor motoren?
Ja hoor, die zijn er. Er bestaat geen verplichting tot gebruik, maar ze hebben dezelfde kenmerken als winterbanden voor auto's, dus met bergjesen sneeuwvlokken erop.

Het doorrijden in de winter is ook geen echt probleem, ware het niet dat Rijkswaterstaat een sterke voorkeur heeft voor het gebruik van uiterst corrosief zout, ipv fijn grit oid.
En dat komt de inruilwaarde van motorfietsen bepaald niet ten goede...

Anders dan bij auto's komt het corrosieve zoutwater/zoutsludge op allerlei functionele delen van de aandrijving terecht en het is daar lastig af te krijgen zonder echt na iedere rit een stevige schoonmaakbeurt te doen..

Die-hards hebben daarom een "pekelfiets" erbij. Eentje waar je op incalculeert dat het aluminium wegrot..
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:50:01 #148
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211425200
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ja hoor, die zijn er. Er bestaat geen verplichting tot gebruik, maar ze hebben dezelfde kenmerken als winterbanden voor auto's, dus met bergjesen sneeuwvlokken erop.

Het doorrijden in de winter is ook geen echt probleem, ware het niet dat Rijkswaterstaat een sterke voorkeur heeft voor het gebruik van uiterst corrosief zout, ipv fijn grit oid.

Anders dan bij auto's komt het corrosieve zoutwater/zoutsludge op allerlei functionele delen van de aandrijving terecht en het is daar lastig af te krijgen zonder echt na iedere rit een stevige schoonmaakbeurt te doen..

Die-hards hebben daarom een "pekelfiets" erbij. Eentje waar je op incalculeert dat het aluminium wegrot..
Ha, nog meer kosten dan… :D
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:51:02 #149
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211425207
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ha, nog meer kosten dan… :D
Mijn vader reed tot zn pensionering woon-werk op ex-marechausse motoren; die waren al pekelgrijs aan de hele onderkant. Dat is ook een keuze
Die reed ook echt tot meerdere cm sneeuw gewoon door; stalen strips onder zijn winterlaarzen :P
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:53:49 #150
63722 z80
I fink you freaky
pi_211425239
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:48 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hoe snel het aanvreet hangt heel erg van het merk fiets af.
De Honda bleek er verrassen goed tegen te kunnen. Alleen de velgen vonden het niet leuk.
De Yamaha begon bij het woord pekel al te verkleuren. En was na de winter nauwelijks nog in glimmende staat te krijgen.
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:54:50 #151
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211425250
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:53 schreef z80 het volgende:

[..]
Hoe snel het aanvreet hangt heel erg van het merk fiets af.
De Honda bleek er verrassen goed tegen te kunnen. Alleen de velgen vonden het niet leuk.
De Yamaha begon bij het woord pekel al te verkleuren. En was na de winter nauwelijks nog in glimmende staat te krijgen.
Aangezien ik komend jaar gebruik wil maken van de stabiele inruilwaarde van mijn machine houd ik m maar pekelvrij
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:54:59 #152
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211425252
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:51 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mijn vader reed tot zn pensionering woon-werk op ex-marechausse motoren; die waren al pekelgrijs aan de hele onderkant. Dat is ook een keuze
O ja, mijn zwager rijdt ook motor, het hele jaar door, om de files rond Amsterdam letterlijk te kunnen omzeilen. Heb het eigenlijk nog nooit met hem over de randzaken er van gehad, maar hij heeft wel een voormalige politie motor. Alleen de witte kuip en koffers zitten er nog op, de rest is er van af gestript…
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:56:58 #153
63722 z80
I fink you freaky
pi_211425271
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:51 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die reed ook echt tot meerdere cm sneeuw gewoon door; stalen strips onder zijn winterlaarzen :P

Sneeuw was nooit een probleem. De enige keer dat ik de motor in de winter op de kant heb gelegd was op een ijsplaat vlak voor een kruising. Stond zo goed als stil, plop fiets op de grond.
Schade, 1 kromme koppelingshendel en een los zittende spiegel. Fiets tegen een stoepband geschoven, rechtop gezet en weer door.
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:57:00 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211425272
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]
O ja, mijn zwager rijdt ook motor, het hele jaar door, om de files rond Amsterdam letterlijk te kunnen omzeilen. Heb het eigenlijk nog nooit met hem over de randzaken er van gehad, maar hij heeft wel een voormalige politie motor. Alleen de witte kuip en koffers zitten er nog op, de rest is er van af gestript…
Mijn pa zijn laatste was de motor van een 'stille'; daar zag je daardoor echt bijna niets van de dingen die eraf gehaald waren. Alleen een bevestiging voor de tekst-balk was met wat zoeken te vinden
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:58:08 #155
63722 z80
I fink you freaky
pi_211425285
Tijd om mijn nest op te zoeken.
pi_211428140
goedemorgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')