VVD zegt neequote:
vanmiddag op deDAM 17 uurquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:28 schreef schommelstoel het volgende:
Zijn er al mensen aan het demonstreren in Utrecht?
Wat een gedrochtquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:29 schreef heywoodu het volgende:
Dit is nog minder verrassend dan het feit dat D66 géén monsterzege boekte. Maar dat wordt wel leuk, dit is dus écht de enige optie voor een meerderheid waarbij je de winnaar (terecht) mee neemt, en of je CDA mee krijgt lijkt me tamelijk twijfelachtig (en of 7 partijen een goed idee is ook).
[ afbeelding ]
Dat is hun goedrecht.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:28 schreef Paul het volgende:
[..]
VVD zegt nee
PVV oh dan kunnen we niets
VVD dan beginnen wij wel een kabinet met groenlinks-pvda en OMtzigt enz
Dat gaat direct klappen op asiel- en klimaatbeleid. VVD is een slechte verliezer en zijn nu totaal ongeloofwaardig. Dit gaat hen veel meer zetels kosten de volgende verkiezingquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:28 schreef Paul het volgende:
[..]
VVD zegt nee
Nee want VVD wil sowieso niet in een kabinet en alleen gedogen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:28 schreef Paul het volgende:
[..]
VVD zegt nee
Dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:39 schreef KingRoland het volgende:
Lol VVD-achterban die ze nu hebben klapt dan helemaal uit elkaar
Op naar de 0 zetels (en nieuwe verkiezingen)
https://nl.wikipedia.org/(...)Nederlandse_politiekquote:Tijdens de formatie in 2002 gaf Gerrit Zalm aan dat de VVD een eventueel minderheidskabinet bestaande uit het CDA en de LPF gedoogsteun zou willen verlenen.[1] Uiteindelijk besloot de VVD toch mee te werken aan de vorming van een meerderheidskabinet bestaande uit deze drie partijen en werd het kabinet-Balkenende I gevormd.
Dat zou nog meer stemmen kosten denk ik voor VVDquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef asco het volgende:
Doe maar meteen nieuwe verkiezingen met dit gegeven want zo gaat men er nooit uitkomen.
Maar zou Geert er nu, als grootste partij, genoegen mee nemen om slechts gedoogsteun te leveren?quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:44 schreef Farenji het volgende:
Resultaten uit het verleden zijn natuurlijk geen garanties voor de toekomst, maar:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)Nederlandse_politiek
Had @LXIV dit niet voorzien? Of wacht, dat was een variant hiervan met gedoogsteun van de VVD?quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:29 schreef heywoodu het volgende:
Dit is nog minder verrassend dan het feit dat D66 géén monsterzege boekte. Maar dat wordt wel leuk, dit is dus écht de enige optie voor een meerderheid waarbij je de winnaar (terecht) mee neemt, en of je CDA mee krijgt lijkt me tamelijk twijfelachtig (en of 7 partijen een goed idee is ook).
[ afbeelding ]
Ik vraag me dan toch af met wie de VVD hoopte te gaan regeren om een ander asielbeleid te realiseren. BBB, NCS, CDA, VVD?quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:48 schreef TAmaru het volgende:
Ik lees hier dat de VVD dus niet met de PVV wil en dan straks wel met Timmermans aan tafel zal gaan zitten, maar op zich zeggen ze wel dat ze gewoon niet in een kabinet willen stappen. Heel vervelend, want ze weten ook dat een kabinet zonder de VVD gewoon vrijwel niet mogelijk is. M.a.w. de VVD heeft net besloten dat er geen meerderheidskabinet komt.
Alsjeblieft niet, binnen 3 maanden kan zo’n idioot al meer dan genoeg schade aanrichtenquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:51 schreef Breekfast het volgende:
Als VVD en NSC zijnde zou ik de PVV gewoon dwingen in zijn eentje in het kabinet te gaan zitten, met enkel gedoogsteun. Laat Wilders het maar bewijzen. Binnen 3 maanden zal duidelijk zijn uit welke kneuzenkermis de PVV bestaat.
Het land moet ook bestuurd worden. Als politici hier op zouden sturen zouden ze geen knip voor de neus waard zijn en is iedereen een verliezer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:51 schreef Breekfast het volgende:
Als VVD en NSC zijnde zou ik de PVV gewoon dwingen in zijn eentje in het kabinet te gaan zitten, met enkel gedoogsteun. Laat Wilders het maar bewijzen. Binnen 3 maanden zal duidelijk zijn uit welke kneuzenkermis de PVV bestaat.
Inderdaad een bizarre strategie van de VVD deze verkiezingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:50 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik vraag me dan toch af met wie de VVD hoopte te gaan regeren om een ander asielbeleid te realiseren. BBB, NCS, CDA, VVD?
Het probleem is ook dat de PVV aan de rechterkant van het spectrum maar moeilijk meerderheden zal kunnen vinden, als we uitgaan van mogelijk wisselende meerderheden. Kijk, als NSC nou 37 zetels had en een minderheidskabinet aanging met de VVD, dan konden die twee best met wisselende meerderheden veel gedaan krijgen. Voor de PVV wordt dat erg lastig. Misschien op bestaanszekerheid wat steun van links.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:51 schreef Breekfast het volgende:
Dat wordt een nationale ramp. NSC zal als rem moeten dienen op de andere rariteitpartijen. Gelukkig zit DENK niet in dit idee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:29 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
En als ze wel het kabinet in zouden stappen was het ook niet goed.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:48 schreef TAmaru het volgende:
De hopen m.a.w. bij de VVD dat na alle puinhopen die ze achterlaten de formatie nu heel erg lang gaat duren en dat het minderheidskabinet snel weer zal klappen, waarna we weer naar de stembus zullen kunnen. Wat een walgelijke partij is het toch ook.
Het lijkt wel politiek.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Allemaal voor de bühne joh.
Eerst de formatiepogingen laten aanrommelen en na een paar maanden “in het landsbelang” toch maar gaan aanschuiven, maar dan wel met een heel eisenpakket.
quote:Op woensdag 22 november 2023 23:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hebben ze veel te winnen onder leiding van de PVV? Ik denk het ook niet.
quote:Op donderdag 23 november 2023 11:15 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk ook dat de formatie heel lastig gaat worden, eigenlijk kan de PVV alleen met VVD en NSC een meerderheid vormen. En de VVD en NSC moeten het Wilders dus gunnen om premier te worden. Aangezien de VVD verloren heeft, NSC liever ook niet met de PVV wil vanwege de grondrechten en men internationaal Wilders als een rechts-extremist ziet, zie ik die gunfactor eigenlijk niet (sterker, ik zie het tegendeel).
Denkquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:57 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat wordt een nationale ramp. NSC zal als rem moeten dienen op de andere rariteitpartijen. Gelukkig zit DENK niet in dit idee.
precies dit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Eerst de formatiepogingen laten aanrommelen en na een paar maanden “in het landsbelang” toch maar gaan aanschuiven, maar dan wel met een heel eisenpakket.
Screen maar.
Is Zwitserland geen democratie? En hoe werkt het daar dan?quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:58 schreef asco het volgende:
Schaf onze democratie maar af en voer het Zwitsers model in. 👍
Dat is onmogelijk. De PVV beschikt eenvoudigweg niet over de mensen om alle ministers- en staatssecretarisposten te bezetten. Op de kandidatenlijst prijken slechts 45 namen, dus in het geval van een voltallig PVV-kabinet zal de partij ergens twintig mensen vandaan moeten halen. Maar die zijn natuurlijk niet verkozen, dus ik vraag mij of dat überhaupt mogelijk is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:51 schreef Breekfast het volgende:
Kuipers was ook niet verkozen, geen probleem dus.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. De PVV beschikt eenvoudigweg niet over de mensen om alle ministers- en staatssecretarisposten te bezetten. Op de kandidatenlijst prijken slechts 45 namen, dus in het geval van een voltallig PVV-kabinet zal de partij ergens twintig mensen vandaan zien te halen. Maar die zijn natuurlijk niet verkozen, dus ik vraag mij of dat überhaupt mogelijk is.
En dan is het nog de vraag of de PVV voldoende geschikte mensen in de gelederen heeft. Agema en Bosma zie ik nog wel een ministerie leiden, maar daar houdt het ook wel bij op.
Daarom is het problematisch dat de PVV al bijna 20 jaar een one man show is. Er is geen moeite gedaan om een partijkader op te bouwen zodat gekwalificeerde bestuurders gekweekt kunnen worden. Het wordt voor Wilders zelfs een uitdaging om een vervangende fractievoorzitter te vinden.
Een optie is natuurlijk om mensen van buiten de PVV te vinden die namens de partij zitting willen nemen in het kabinet. Maar de vraag is hoeveel bestuurders daarvoor zijn te porren.
Dit wordt een grote shit show de komende tijd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. De PVV beschikt eenvoudigweg niet over de mensen om alle ministers- en staatssecretarisposten te bezetten. Op de kandidatenlijst prijken slechts 45 namen, dus in het geval van een voltallig PVV-kabinet zal de partij ergens twintig mensen vandaan zien te halen. Maar die zijn natuurlijk niet verkozen, dus ik vraag mij of dat überhaupt mogelijk is.
En dan is het nog de vraag of de PVV voldoende geschikte mensen in de gelederen heeft. Agema en Bosma zie ik nog wel een ministerie leiden, maar daar houdt het ook wel bij op.
Daarom is het problematisch dat de PVV al bijna 20 jaar een one man show is. Er is geen moeite gedaan om een partijkader op te bouwen zodat gekwalificeerde bestuurders gekweekt kunnen worden. Het wordt voor Wilders zelfs een uitdaging om een vervangende fractievoorzitter te vinden.
Een optie is natuurlijk om mensen van buiten de PVV te vinden die namens de partij zitting willen nemen in het kabinet. Maar de vraag is hoeveel bestuurders daarvoor zijn te porren.
Ja? En? Zijn de VVD EN NSC nu ineens verantwoordelijk voor de PVV om te kunnen besturen? Niemand kon toch om ze heen? Gedogen en laat het maar zien.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad. VVD is het hardste nodig, niet alleen qua zetels maar ook qua bestuurservaring.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:58 schreef RM-rf het volgende:
onderhandelings-strategieen ....
De kans dat een coalitie zonder de VVD gemaakt kan worden is volgens mij absoluut nihil... (uit twee praktische gronden: zowel BBB als NSC zijn zeer nieuwe partijen die lang geen grote basis aan goede en ervaren bestuurders bevatten ... terwijl ook op dat punt de PVV allerminst de sterkste is daarin... een samenwerking van PVV+NSC+BBB heeft vermoedelijk een enorm tekort aan een stabiele bestuursbasis; Vervolgens is er de issue van het ontbreken van iedere steun in de eerste kamer voor eventuele wetgevingsvoorstellen).
VVD is daarom _de_ koningsmaker en kan hoge eisen stellen of zelfs bepalen op welke manier er geregeerd zal gaan worden. Anderszijds zal de VVD hierbij wel mogelijk zichtbaarheid verliezen en het risico lopen juist een overvol partij-scala op dentrum-rechts heel snel aan profiel te kunnen verliezen.
Voorlopig is de VVD nu hooguit bezig zich duur te verkopen.
Met verkozen doel ik op de fractie in de Tweede Kamer. Stel dat tien PVV'ers doorschuiven naar het kabinet, dan moet je tien vervangende Kamerleden aanwijzen. Maar de kandidatenlijst van de PVV telt slechts 45 namen. De partij zal dan extra mensen moeten vinden om Kamerlid te worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:06 schreef halfway het volgende:
[..]
Kuipers was ook niet verkozen, geen probleem dus.
Hoho, ik vel geen oordeel. Ik probeer slechts de situatie te duiden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja? En? Zijn de VVD EN NSC nu ineens verantwoordelijk voor de PVV om te kunnen besturen? Niemand kon toch om ze heen? Gedogen en laat het maar zien.
Tja, probleem van de PVV en de PVV-kiezer. Wilders heeft 38 zetels dus moet nu gewoon leveren. Kan hij dat niet dan is dat mooi duidelijk en kunnen we weer naar de stembus.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met nog meer zetels voor de PVV.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:26 schreef FordSierra het volgende:
Dat worden dus nieuwe verkiezingen na een jaar onderhandelen die op niets uitlopen.
En nog meer voor pvda. Krijg je dat heel links op hun gaat stemmen.quote:
Of het er nou 38, 52 of 71 zijn, als de democratische partijen hun poot stijf houden hebben ze nog niks.quote:
Qua wetgeving kan de PVV ook helemaal _niks_ bereiken ... ze hebben in de eerste kamer, die op 30 mei dit jaar verkozen is (en dus ook zeker bijna de gehele kabinetsperiode bepalend zal zijn) maar 4 zetels (BBB heeft daar 16 en NSC 0, VVD heeft er 10).quote:
Tijdens corona was het wel grappig om te zien dat Agema veel dingen die Van Dissel uitlegde niet snapte.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. De PVV beschikt eenvoudigweg niet over de mensen om alle ministers- en staatssecretarisposten te bezetten. Op de kandidatenlijst prijken slechts 45 namen, dus in het geval van een voltallig PVV-kabinet zal de partij ergens twintig mensen vandaan moeten halen. Maar die zijn natuurlijk niet verkozen, dus ik vraag mij of dat überhaupt mogelijk is.
Niet geassocieerd willen worden met extreem-rechts. Altijd verstandig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:16 schreef TornadoDK het volgende:
Kansloos van de vvd![]()
Kijk dat je niet mee wilt regeren uiteindelijk is prima maar niet eens kijken/aanhoren wat er mogelijk is slaat nergens op.
Dit speelt ook zeker mee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Qua wetgeving kan de PVV ook helemaal _niks_ bereiken ... ze hebben in de eerste kamer, die op 30 mei dit jaar verkozen is (en dus ook zeker bijna de gehele kabinetsperiode bepalend zal zijn) maar 4 zetels (BBB heeft daar 16 en NSC 0, VVD heeft er 10).
Ik vraag me zelfs al of niet eigenlijk de komende jaren de beleidsruimte voor de regering uiteindelijk meer door de eerste kamer dan de tweede bepaald zal worden.
Waarbij zeker op rechts daar ook de versnippering groot is, en juist bepaalde partijen die in de tweede kamer groot zijn, in de eerste kamer geheel of bijna non-existent
democratische partijen?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Of het er nou 38, 52 of 71 zijn, als de democratische partijen hun poot stijf houden hebben ze nog niks.
Ze zijn jarenlang uitgemaakt voor landverraders door de PVV en moeten nu ineens gehoorzaam met ze samenwerken?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:16 schreef TornadoDK het volgende:
Kansloos van de vvd![]()
Kijk dat je niet mee wilt regeren uiteindelijk is prima maar niet eens kijken/aanhoren wat er mogelijk is slaat nergens op.
Misschien verwar ik haar bevlogenheid met bekwaamheid.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tijdens corona was het wel grappig om te zien dat Agema veel dingen die Van Dissel uitlegde niet snapte.
Als zij het ministerie van Volksgezondheid gaat leiden, zal er nog flink gelachen worden om haar.
Inderdaad, vooral niet luisteren naar het signaal dat het volk nu heeft afgegeven. Erg verstandig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Of het er nou 38, 52 of 71 zijn, als de democratische partijen hun poot stijf houden hebben ze nog niks.
Bij de VVD is alles beeldvorming dus het zou me niet verbazen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Screen maar.
Ze willen iets anders dan de VVD toch? Nou dat krijgen ze danquote:Op vrijdag 24 november 2023 11:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Inderdaad, vooral niet luisteren naar het signaal dat het volk nu heeft afgegeven. Erg verstandig.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:29 schreef halfway het volgende:
Gom van Strien wordt de verkenner.
Omg paar jaar geleden
PVV-senator Gom van Strien heeft felle kabinetskritiek geuit vanwege de plannen voor een belastingverhoging. "Dit kabinet is de schaamte voorbij door dit uitkleedpakket voor te leggen aan het Parlement," zegt hij over de plannen. Hierin krijgt hij bijval van PVV-fractievoorzitter Marjolein Faber: 'De gelegaliseerde roversbende van Rutte schudt de huishoudportemonnee helemaal leeg.'
Dilan speelt hoog spel. Een kamikaze spel naar mijn mening. Wordt nog lachen de volgende verkiezing.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:26 schreef FordSierra het volgende:
Dat worden dus nieuwe verkiezingen na een jaar onderhandelen die op niets uitlopen.
Daar lijkt het nog het meest op. En straks toch mee doen 'in het landsbelang' en jezelf als partij uitroepen tot de morele winnaar omdat je toch maar mooi verantwoordelijkheid neemt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mogelijk een potje hard to get spelen? VVD pakt straks alle belangrijke ministeries?
Nou als dit alles is valt het wel mee toch? Jammer dat die vent van omakutje.nl niet meer bij de PVV zit, dan hadden ze die moeten sturen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:29 schreef halfway het volgende:
Gom van Strien wordt de verkenner.
Omg paar jaar geleden
PVV-senator Gom van Strien heeft felle kabinetskritiek geuit vanwege de plannen voor een belastingverhoging. "Dit kabinet is de schaamte voorbij door dit uitkleedpakket voor te leggen aan het Parlement," zegt hij over de plannen. Hierin krijgt hij bijval van PVV-fractievoorzitter Marjolein Faber: 'De gelegaliseerde roversbende van Rutte schudt de huishoudportemonnee helemaal leeg.'
Tsja je kan hem afkraken maar wel drs als titel. Kunnen de meeste hier niet zeggen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hij lijkt op de discount-versie van Willie uit ALF (ben bang dat alleen de 80s-kids deze verwijzing snappen).
Die zullen dan toch bij de VVD vandaan komen, dus dat maakt niet uit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:50 schreef Momo het volgende:
Als je zo aanstuurt op nieuwe verkiezingen krijgt de PVV alleen maar meer stemmen
Dat doet de VVD nu toch precies? Ze hebben fiks zetels verloren, dus het signaal van het volk is dat ze niet meer in het kabinet moeten plaatsnemen. Wat is het probleem?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Inderdaad, vooral niet luisteren naar het signaal dat het volk nu heeft afgegeven. Erg verstandig.
alle partijen hebben natuurlijk hooguit verantworodelijkheid aan hun eigen kiezers af te leggen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:24 schreef PzKpfw het volgende:
Ministers en staatssecretarissen hoeven niet uit de kandidatenlijst te komen en dat is ook zeer vaak het geval dat ze er niet op stonden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar die zijn natuurlijk niet verkozen, dus ik vraag mij of dat überhaupt mogelijk is.
Volgens mij zijn mensen juist moe van verstandkabinetten als GL/PvdA-NSC-VVD-D66.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:53 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n onzin, die "signalen" van het volk. Een kabinet met GL/PvdA-NSC-VVD-D66 heeft ook een meerderheid, dan kun je ook zeggen dat het volk dat wil. Het volk wil helemaal niets, die willen elk één partij en daar moet dan een compromis uitkomen. Nou dat moeten ze dan ook proberen te sluiten. Dit is dus het soort politiek waar mensen zo moe van worden.
verstands-kabinetten?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Volgens mij zijn mensen juist moe van verstandskabinetten als GL/PvdA-NSC-VVD-D66.
Totaal niet democratisch dan hebben we een soort Hitler Putin Pinochet etc toestanden. Het volk kiest partij Wilders en dan vervolgens zelf maar wat vormen zonder hem dat zou rip democratie in Nederland zijn dan hoop ik dat er rellen komen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:28 schreef Paul het volgende:
[..]
VVD zegt nee
Juist, dat is lekker democratisch!quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Totaal niet democratisch dan hebben we een soort Hitler Putin Pinochet etc toestanden. Het volk kiest partij Wilders en dan vervolgens zelf maar wat vormen zonder hem dat zou rip democratie in Nederland zijn dan hoop ik dat er rellen komen.
Er zou maar verstand bij bewindslieden zitten. Gelukkig hebben we nu Geert en co om dat tegen te gaanquote:
eigenlijk geen idee of het verstand of verstands zou moeten zijn. Het is verstandsrelatie en verstandverhouding.quote:
Zoals verstandshuwelijk.quote:
Misschien is dat nou net waarom ze niet een partij als de PVV in zee willen gaanquote:Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Totaal niet democratisch dan hebben we een soort Hitler Putin Pinochet etc toestanden. Het volk kiest partij Wilders en dan vervolgens zelf maar wat vormen zonder hem dat zou rip democratie in Nederland zijn dan hoop ik dat er rellen komen.
Nu een kabinet vormen zonder Wilders is een hele grote middelvinger van de elitaire linkse mannetjes in Den Haag, naar de burgers terwijl er democratisch is gekozen dan is het niet gek als vervolgens de pleuris uitbreekt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:00 schreef Buendia het volgende:
[..]
Juist, dat is lekker democratisch!
Nee, dat snap ik, maar:quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ministers en staatssecretarissen hoeven niet uit de kandidatenlijst te komen en dat is ook zeer vaak het geval dat ze er niet op stonden.
Ah, dus de VVD is nu ook al elitair links begrijp ik.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nu een kabinet vormen zonder Wilders is een hele grote middelvinger van de elitaire linkse mannetjes in Den Haag, naar de burgers terwijl er democratisch is gekozen dan is het niet gek als vervolgens de pleuris uitbreekt.
En dan doen ze weer alsof ze allemaal geheugenverlies hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef byah het volgende:
De enige optie die de VVD heeft, laten klappen en opnieuw proberen bij de verkiezingen.
Uiteindelijk heeft 75% van de kiezers NIET op de PVV gestemd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nu een kabinet vormen zonder Wilders is een hele grote middelvinger van de elitaire linkse mannetjes in Den Haag, naar de burgers terwijl er democratisch is gekozen dan is het niet gek als vervolgens de pleuris uitbreekt.
Er heeft zo'n 70% niet op Wilders gestemd, als die een meerderheidskabinet kunne vormen, is dat gewoon een democratisch gekozen regering. Dat is dan inderdaad een middelvinger naar die 30%, maar ja. Zo werkt democratiequote:Op vrijdag 24 november 2023 12:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Moet ze vooral doen met haar houding nu...quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef byah het volgende:
De enige optie die de VVD heeft, laten klappen en opnieuw proberen bij de verkiezingen.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:09 schreef TLC het volgende:
De verkiezingen zijn voorbij, dus logischerwijs staat Dilan niet meer aan onze kant
Dilan is gewoon Mark met een vrouwenpak aan. (The Masked Singer)quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:09 schreef TLC het volgende:
De verkiezingen zijn voorbij, dus logischerwijs staat Dilan niet meer aan onze kant
Die campagne gaat ze nog vaak terugzien. En dat zal ze dan niet leuk vinden. Ik ben oprecht benieuwd hoe die stemmers op de VVD zich nu voelen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:09 schreef TLC het volgende:
Dit is ook wel een raar beeld, PVV heeft 25% van de zetels, dus 75% heeft niet op ze gestemtquote:Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Van aan jouw kant naar aan de kant.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:09 schreef TLC het volgende:
“Het volk” heeft geen ene flikker afgegeven. Of Wilders moet nu ook verplicht worden het signaal van anderhalf miljoen kiezers PVDA-GL per se mee te nemen in een kabinet. Of werkt het dan voor “Het Volk” ineens anders?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal de bedoeling van de eerste kamer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Qua wetgeving kan de PVV ook helemaal _niks_ bereiken ... ze hebben in de eerste kamer, die op 30 mei dit jaar verkozen is (en dus ook zeker bijna de gehele kabinetsperiode bepalend zal zijn) maar 4 zetels (BBB heeft daar 16 en NSC 0, VVD heeft er 10).
Ik vraag me zelfs al of niet eigenlijk de komende jaren de beleidsruimte voor de regering uiteindelijk meer door de eerste kamer dan de tweede bepaald zal worden.
Waarbij zeker op rechts daar ook de versnippering groot is, en juist bepaalde partijen die in de tweede kamer groot zijn, in de eerste kamer geheel of bijna non-existent
Wat ben je toch ook een verschrikkelijk naïef mannetje.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
“Het volk” heeft geen ene flikker afgegeven. Of Wilders moet nu ook verplicht worden het signaal van anderhalf miljoen kiezers PVDA-GL per se mee te nemen in een kabinet. Of werkt het dan voor “Het Volk” ineens anders?
CDA, NSC en BBB lachen zich rot nu.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nouja dan maar zoiets ofzo?
BBB vervangen door Reset lijkt me logischer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Geef eens antwoord op de vraag. De nummer 1 mag niet worden genegeerd, maar de nummer 2 wel? Hoe werkt dat?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een verschrikkelijk naïef mannetje.
Je juicht daarbij, maar ziet totaal niet in dat dat een garantie is dat over max. 4 jaar de PVV 50+ zetels heeft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:28 schreef Paul het volgende:
[..]
VVD zegt nee
De formatie gaat heel lang duren en als het hier op uitdraait gaat er 4 jaar bar weinig gebeuren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Geert Wilders is gezien de samenstelling van de 1e kamer en de wil om met hem te regeren, de meest machteloze verkiezingswinnaar die ik heb meegemaakt.
BBB heeft het laatste woord in de 1e kamer en met een minderheidskabinet (waar het op uit kan draaien) zal het ook niet makkelijk zijn om verandering door te voeren.
Nee, de hoppende ontevreden rechtse stemmer die van LPF, naar PVV, FvD, BBB en nu 'strategisch' PVV/NSC heeft gestemd is wederom naïef.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een verschrikkelijk naïef mannetje.
Denk niet dat de BBB daar om staat te springen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
wat bedoel je met 'bedoeling' ?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal de bedoeling van de eerste kamer.
doe ff normaal.......wil je het land helemaal naar de klote hebben of wat ?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Het zal niet serieus bedoeld zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:39 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
doe ff normaal.......wil je het land helemaal naar de klote hebben of wat ?
Volgens mij reageerde ik niet op jou.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:35 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nee, de hoppende ontevreden rechtse stemmer die van LPF, naar PVV, FvD, BBB en nu 'strategisch' PVV/NSC heeft gestemd is wederom naïef.
Dachten jullie nu echt dat de VVD zomaar 'goede' bestuurders gaat aanleveren aan een kabinet omdat PVV en NSC daarover niet beschikken? Dat zij zomaar de redder in nood gaan spelen voor een partij die zegt het zelf allemaal beter te kunnen doen?
Hoe naïef is het van een kiezer om wederom te stemmen op een partij die geen financieel plaatje geeft voor de plannen en een kandidatenlijst aanlevert met te weinig mensen met ervaring.
Om dan vervolgens geschokt te zijn dat ze niet kunnen rekenen op de noodzakelijke expertise en ondersteuning van de ander.
Ik volgens mij wel op jouquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Volgens mij reageerde ik niet op jou.
De VVD heeft wel een probleem want uit peilingen in de eigen achterban bleek juist dat deze in grote getale voor samenwerking met de PVV was. Als er nieuwe verkiezingen komen kan de VVD zich maar beter schrap zetten door deze move.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:02 schreef pokkerdepok het volgende:
gadver, ik voel zowaar een beetje respect voor de VVD. doe effe normaal.
nee ga zo door, eigenlijk.
Ze staan hier niet alle 37, maar het is iig een voorproefje:quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
De PVV heeft dus ook helemaal niemand met bestuurlijke ervaring
quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:26 schreef Jemoederniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gezichten-van-de-pvv
De slaven van Wilders zijn ook een stelletje koekenbakkers.![]()
Gelukkig hoeven ze niets te kunnen behalve klakkeloos en zonder aarzelen de bevelen van de grote roerganger opvolgen. Letterlijk stemvee. Want binnen de partij heeft alleen Wilders het voor het zeggen, en ook in de fractie luistert hij naar niemand. Het gebrek aan interne partijdemocratie vind ik nog gevaarlijker dan zijn standpunten.
Een poffertjesbakker op de kermis, middelbare school niet afgemaakt, zegt te weten wat er speelt in het land.
Een oud-politieagent die bestraft is voor de mishandeling van een geboeide arrestant.
Een Bakker Bart franchisenemer / supermarktmanager, 'staat dagelijks tussen de mensen'.
Een zorgmedewerker.
Een gewichtsconsulent die in voedingssupplementen handelt en honden fokt.
Een metaalwerker die uit zijn werk weet dat een scheepsschroef niet met zonne-energie gemaakt kan worden.
Een beveiliger.
Een handelaar in tapijten.
ja snappen doe ik het ook niet. misschien is het een schijnbeweging, en laten ze zich straks overhalen om toch mee te doen. dat geeft ze wel een machtige positie dan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De VVD heeft wel een probleem want uit peilingen in de eigen achterban bleek juist dat deze in grote getale voor samenwerking met de PVV was. Als er nieuwe verkiezingen komen kan de VVD zich maar beter schrap zetten door deze move.
Ik vermoed zoiets. Bij nieuwe verkiezingen volgt een nog grotere afstraffing namelijk. Het zou een slimme move kunnen zijn, maar evengoed jezelf in een hoek schilderen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja snappen doe ik het ook niet. misschien is het een schijnbeweging, en laten ze zich straks overhalen om toch mee te doen. dat geeft ze wel een machtige positie dan.
ja dat lijkt me ook geen goed idee nu.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:14 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik vermoed zoiets. Bij nieuwe verkiezingen volgt een nog grotere afstraffing namelijk. Het zou een slimme move kunnen zijn, maar evengoed jezelf in een hoek schilderen.
Ik zie geen heel groot probleem voor de VVD.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De VVD heeft wel een probleem want uit peilingen in de eigen achterban bleek juist dat deze in grote getale voor samenwerking met de PVV was. Als er nieuwe verkiezingen komen kan de VVD zich maar beter schrap zetten door deze move.
ja dat zegt wat .........met ervaring kan je ook compleet incompetent zijnquote:Op vrijdag 24 november 2023 13:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
37 zetels, en 45 op de lijst. Wat afvallers en wat mensen die eventueel minister worden, en ze hebben sowieso al een probleem.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:18 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik zie geen heel groot probleem voor de VVD.
Als VVD uiteindelijk toch mee gaat regeren hebben ze bij de onderhandelingen goede punten en posten uitonderhandeld.
Als VVD niet gaat regeren en nieuwe verkiezingen vinden volgend jaar plaats dan heeft de kiezer inmiddels al gezien en gevoeld dat de PVV de concrete ervaring mist.
Ofwel het probleem van de PVV en gebrek aan geschikte mensen wordt
alleen maar groter als ze er nog 10 zetels bij krijgen.
Zeker.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:20 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
ja dat zegt wat .........met ervaring kan je ook compleet incompetent zijn
De VVD hoeft het kabinet maar te gedogen tot de eerste bezuinigingsronde van prinsjesdag 2024. Dan trekken ze de gedoogsteun is gevolgd door een motie van wantrouwen door PVDA-GL.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:16 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja dat lijkt me ook geen goed idee nu.
als ze dat flikken houd de VVD geen stem meer over......en gaat de PVV naar de 50 zetels of meer tevens gaat de PVDA-GL dan ook zetels verliezen aangezien het masker van timmermans is afgevallen nu.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De VVD hoeft het kabinet maar te gedogen tot de eerste bezuinigingsronde van prinsjesdag 2024. Dan trekken ze de gedoogsteun is gevolgd door een motie van wantrouwen door PVDA-GL.
En ik voel nu al aan mijn water dat bij de nieuwe verkiezingen in februari 2025 NSC en BBB ieder op 3 zetels uitkomen.
Dat zegt heel veel wat mij betreft. In een organisatie wil je ook dat het gros van je medewerkers ervaren is. Dat zij bevoegd en bekwaam zijn zodat ze het werk naar behoren kunnen uitvoeren alsook kunnen waarborgen dat anderen dit doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:20 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
ja dat zegt wat .........met ervaring kan je ook compleet incompetent zijn
had ook te maken dat PVV-er zijn ook niet goed was voor je CVquote:Op vrijdag 24 november 2023 13:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Erg laf ja.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Een bevestiging dat de oude VVD gekaapt is door links en gewoon voor een mild asielbeleid is. Nu is de kans om een rechts kabinet te krijgen dat streng is op asiel, en trek je je poot terug.
En kundige mensen hebben weinig zin om onderdeel te worden van een partij zonder enige structuur, waar alles van A tot Z wordt bepaald door het enige lid, te weten Geert Wilders.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:28 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
had ook te maken dat PVV-er zijn ook niet goed was voor je CV
Precies dit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Daarom is het één grote act. De VVD heeft de hele kabinetscrisis veroorzaakt om een campagne over migratie te voeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Een bevestiging dat de oude VVD gekaapt is door links en gewoon voor een mild asielbeleid is. Nu is de kans om een rechts kabinet te krijgen dat streng is op asiel, en trek je je poot terug.
Ik denk dat VVD juist op migratie thema's wel gaat gedogen. Bijvoorbeeld het afschaffen van de verplichting dat gemeenten voorrang moeten verlenen aan statushouders bij het huisvesten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
Ik word steeds enthousiaster van een PVV-kabinet. Ben zo enorm benieuwd wie Wilders naar voren schuift voor bestuursposten.
Dit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:38 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Mensen die gisteren de demonstraties voor solidariteit als ondemocratisch bestempelden, vinden vandaag dat de 75% niet-PVV stemmers moeten meewerken anders is het zo oneerlijk.
Oké.
Ik vind het wat ver gaan om PvdA-GL weg te zetten als een fascistische nazipartij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:50 schreef Aberkullie het volgende:
Met reden dat ze minder zetels hebben, niet omdat ze niet willen regeren met een fascistische nazipartij lol
Dat zou toch geweldig zijn. Misschien kan hij dan het Torentje of Treveszaal voor z'n gedwongen neukpartijtjes met z'n ex-vrouw.quote:
Bijna net zo'n grote onzin dat "de winnaar" recht heeft op regeren. Zeker als dat een partij is die toevallig wat extra zetels heeft gekregen, maar niet eens de grootste is geworden. Maar ook nu heeft de PVV geen recht op regeren, alleen is het gewoonte om de grootste partij als eerste te vragen om een coalitie te formeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:53 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n onzin, die "signalen" van het volk.
Op dat soort nuance zit Het Volk niet te wachten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bijna net zo'n grote onzin dat "de winnaar" recht heeft op regeren. Zeker als dat een partij is die toevallig wat extra zetels heeft gekregen, maar niet eens de grootste is geworden. Maar ook nu heeft de PVV geen recht op regeren, alleen is het gewoonte om de grootste partij als eerste te vragen om een coalitie te formeren.
Ik wacht nog tot ze stemmen op een partij die dergelijke nuance gaat verbieden. Voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:57 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Op dat soort nuance zit Het Volk niet te wachten.
Als DENK 37 zetels had gehaald, zou er dan ook zo vurig worden geroepen dat iedereen maar moet meeregeren?quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bijna net zo'n grote onzin dat "de winnaar" recht heeft op regeren. Zeker als dat een partij is die toevallig wat extra zetels heeft gekregen, maar niet eens de grootste is geworden. Maar ook nu heeft de PVV geen recht op regeren, alleen is het gewoonte om de grootste partij als eerste te vragen om een coalitie te formeren.
Precies. De maatschappij gewoon opdelen in winnaars en verliezers. En de verliezers doen 4 jaar (of misschien wat langer) gewoon wat de winnaars zeggen. Lekker overzichtelijk allemaal, minder discussies, en meer tijd over om naar verhelderend politiek commentaar van Gijp te luisteren. Zin an.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik wacht nog tot ze stemmen op een partij die dergelijke nuance gaat verbieden. Voor de zekerheid.
Voor of nadat ze Simons herverwelkomen als ervaren bestuurder?quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als DENK 37 zetels had gehaald, zou er dan ook zo vurig worden geroepen dat iedereen maar moet meeregeren?
Dat zal dan ook niet gebeuren als je de argumentatie van de vvd volgt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:28 schreef Paul het volgende:
[..]
VVD zegt nee
Hoezo, ze luisteren toch naar het signaal van hun kiezers? Er zijn er tussen de 0.5 - 1 miljoen bij de VVD wegggelopen. Als dat geen signaal is van een substantieel gebrek aan vertrouwen in succesvolle regeringsdeelname, wat dan wel?quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:09 schreef Seeburg54 het volgende:
Dit is gewoon ondermijnen. Onderling gekonkel, vuile spelletjes. Maar bovenal minachting voor de kiezers. Zei die VVD heks niet dat ze niet hebben geluisterd naar de mensen? Dat doen ze nu dus weer niet. Respectloos en laag bij de gronds.
Het is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:15 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Hoezo, ze luisteren toch naar het signaal van hun kiezers? Er zijn er tussen de 0.5 - 1 miljoen bij de VVD wegggelopen. Als dat geen signaal is van een substantieel gebrek aan vertrouwen in succesvolle regeringsdeelname, wat dan wel?
De VVD heeft simpelweg geen zin om in een coalitie te zitten met een partij die al vijftien jaar wordt gerund door één man (en daardoor inherent onstabiel is). En dan is ook nog afwachten wat voor figuren Wilders naar voren schuift als mogelijke bewindslieden.quote:
anderzijds is de PVV-kiezer het wel gewend om geminacht te wordenquote:Op vrijdag 24 november 2023 14:09 schreef Seeburg54 het volgende:
Dit is gewoon ondermijnen. Onderling gekonkel, vuile spelletjes. Maar bovenal minachting voor de kiezers. Zei die VVD heks niet dat ze niet hebben geluisterd naar de mensen? Dat doen ze nu dus weer niet. Respectloos en laag bij de gronds.
Tja, het is natuurlijk een beetje vreemd om er van uit te gaan dat de VVD zich meer zou moeten richten op PVV-stemmers dan op hun eigen achterban.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:16 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je het bekijkt.
Voor het gemak het verlies van 2006 en het daarop oppositie voeren er even tussenuit gelaten en er zijn vast nog meer voorbeelden.quote:
aldus het toonbeeld van respectquote:Op vrijdag 24 november 2023 14:09 schreef Seeburg54 het volgende:
Terughoudendheid? VVD? Nee hoor, dit is opnieuw arrogantie. Als ze niet aan het roer mogen staan, laten ze boel gewoon vastlopen. En opnieuw de boel zo manipuleren dat het opnieuw op verkiezingen uitdraait. Je neerleggen bij de uitkomst van de verkiezingen en dan met betrokkenheid op zoek gaan naar mogelijkheden/oplossingen? Dus niet!quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De VVD heeft simpelweg geen zin om in een coalitie te zitten met een partij die al vijftien jaar wordt gerund door één man (en daardoor inherent onstabiel is). En dan is ook nog afwachten wat voor figuren Wilders naar voren schuift als mogelijke bewindslieden.
Ik kan mij de terughoudendheid van de VVD heel goed voorstellen.
84% van hun overgebleven kiezers wil dat ze met pvv gaan regerenquote:Op vrijdag 24 november 2023 14:15 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Hoezo, ze luisteren toch naar het signaal van hun kiezers? Er zijn er tussen de 0.5 - 1 miljoen bij de VVD wegggelopen. Als dat geen signaal is van een substantieel gebrek aan vertrouwen in succesvolle regeringsdeelname, wat dan wel?
Of ze hadden gewoon wat meer moeten waarmaken van wat ze hebben beloofd? Dan hadden mensen niet hoeven uitwijken naar meer extreme partijen. Hier zou de VVD een les uit moeten trekken. Ik heb ergens gelezen dat ze zich nu toch meer gaan verdiepen in wat de kiezer wil. Ach, beetje laat? Hoe noemde Eucalypta dat? Luisteren?quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:19 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Tja, het is natuurlijk een beetje vreemd om er van uit te gaan dat de VVD zich meer zou moeten richten op PVV-stemmers dan op hun eigen achterban.
PVV heeft zich nog nooit constructief opgesteld.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:22 schreef h0pel00s het volgende:
[..]
Terughoudendheid? VVD? Nee hoor, dit is opnieuw arrogantie. Als ze niet aan het roer mogen staan, laten ze boel gewoon vastlopen. En opnieuw de boel zo manipuleren dat het opnieuw op verkiezingen uitdraait. Je neerleggen bij de uitkomst van de verkiezingen en dan met betrokkenheid op zoek gaan naar mogelijkheden/oplossingen? Dus niet!
Voor de goede orde: ik heb niet PVV gestemd, nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Maar ik blijf van mening dat de grootste partij door de rest gerespecteerd moet worden. Gewoon op basis van het aantal behaalde zetels. Niks meer, niks minder.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:25 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
PVV heeft zich nog nooit constructief opgesteld.
De overgrote meerderheid stemt niet op die partij.
Ze krijgen gewoon hun eigen niet constructieve houding als een boemerang terug, en als je je als kiezer van PVV geschoffeerd voelt, moet je eens goed in de spiegel kijken. De PVV doet namelijk al jaren niets anders.
Ja, maar die kun je toch ook niet helemaal serieus meer nemen als ze al 15 jaar op de VVD stemmen... (dat is dan mijn eigen mening, ik weet niet hoe de VVD-partijtop erover denkt. Vermoed wel hetzelfde, overigens)quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:22 schreef matthijst het volgende:
[..]
84% van hun overgebleven kiezers wil dat ze met pvv gaan regeren
Wanneer jij als partij geen vertrouwen hebt in een samenwerking met de PVV, dan ben je natuurlijk niet verplicht om deel te nemen aan een coalitie. Kut voor Wilders, dan had hij zich de afgelopen 15 jaar maar wat constructiever op moeten stellen in plaats van alleen de afgelopen 15 dagen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:22 schreef h0pel00s het volgende:
[..]
Terughoudendheid? VVD? Nee hoor, dit is opnieuw arrogantie. Als ze niet aan het roer mogen staan, laten ze boel gewoon vastlopen. En opnieuw de boel zo manipuleren dat het opnieuw op verkiezingen uitdraait. Je neerleggen bij de uitkomst van de verkiezingen en dan met betrokkenheid op zoek gaan naar mogelijkheden/oplossingen? Dus niet!
Kijk voor de gein eens op het officiële account van Wilders en tel daar even het aantal negatieve post die zijn geplaatst over de VVD in alleen de laatste week al, inclusief de reacties van de achterban.quote:
Helder verhaal, ik zie het anders.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:27 schreef h0pel00s het volgende:
[..]
Voor de goede orde: ik heb niet PVV gestemd, nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Maar ik blijf van mening dat de grootste partij door de rest gerespecteerd moet worden. Gewoon op basis van het aantal behaalde zetels. Niks meer, niks minder.
Ze moeten nu juist meedenken en het proces niet bemoeilijken. Juist voor de achterban, want straks is er geen achterban meer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:19 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Tja, het is natuurlijk een beetje vreemd om er van uit te gaan dat de VVD zich meer zou moeten richten op PVV-stemmers dan op hun eigen achterban.
De bevolking is geholpen met een stabiele regering met constructief beleid.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:34 schreef FL_Freak het volgende:
Liever de PVV dwarsbomen dan zsm een kabinet maken om de bevolking eindelijk eens te helpen.
Wat als, puur hypothetisch, de VVD niet van mening is dat zij een stabiele regering kunnen vormen met de PVV? Zou het ze dan niet sieren om met dat zelfinzicht een stap opzij te doen?quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:35 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De bevolking is geholpen met een stabiele regering met constructief beleid.
Wat maakt de VVD de uitverkoren partij om het partijprogramma van de PVV uit te voeren?quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:34 schreef FL_Freak het volgende:
Liever de PVV dwarsbomen dan zsm een kabinet maken om de bevolking eindelijk eens te helpen.
Ik had niet de indruk dat het vertrouwen in de VVD zo laag was voordat ze zelf de stekker uit het kabinet trokken. Dat uitwijken naar extreme partijen is een fenomeen van de laatste 2 weken, halverwege november stond de VVD nog op 29 zetels. Lijkt me niet echt een gevolg van geïnformeerde politieke keuzes van het electoraat. Meer een gecreëerd bandwagon effect waaraan de VVD zichzelf bewust onderworpen heeft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:24 schreef h0pel00s het volgende:
[..]
Of ze hadden gewoon wat meer moeten waarmaken van wat ze hebben beloofd? Dan hadden mensen niet hoeven uitwijken naar meer extreme partijen. Hier zou de VVD een les uit moeten trekken. Ik heb ergens gelezen dat ze zich nu toch meer gaan verdiepen in wat de kiezer wil. Ach, beetje laat? Hoe noemde Eucalypta dat? Luisteren?
Ik las de afgelopen jaren steeds vaker dat de VVD ons land naar de klote heeft geholpen, ook bij PVV-stemmers konden Rutte en co niets goed doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:34 schreef FL_Freak het volgende:
De kiezers zijn nu niet relevant meer, de leden van de VVD wel: die kunnen Yesilgoz wegstemmen als ze het er niet mee eens zijn en zo de koers van de partij corrigeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:22 schreef matthijst het volgende:
[..]
84% van hun overgebleven kiezers wil dat ze met pvv gaan regeren
Nee, want je laat de context weg.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:30 schreef halfway het volgende:
De vraag is niet of iemand een fascist of extreemrechts is. De vraag is hoe je zorgt dat hij of zij dat niet meer is.
quote:Natuurlijk moet Wilders politiek met alle mogelijke middelen bestreden worden. En natuurlijk hoop ik dat zijn partij implodeert, dat de VVD uiteenvalt als besloten wordt met hem in zee te gaan. Maar Wilders zelf is het probleem niet. Als hij morgen met pensioen zou gaan - wat ik hoop - dan staat er weer een ander op. Dit probleem is niet morgen voorbij en ook niet volgende week. Dit is niet eenvoudig op te lossen met een nieuw partijprogramma of een nieuwe lijsttrekker. Het is ook geen kwestie van louter horen en luisteren, de middelen die de afgelopen 20 jaar zijn geprobeerd. Dit is een proces van de lange adem, een verandering van mentaliteit. Dat doe je door praten, het voorbeeld geven, een alternatief presenteren. Door te overtuigen.
De vraag is niet of iemand een fascist of extreemrechts is. De vraag is hoe je zorgt dat hij of zij dat niet meer is.
Ja mensen moeten gewoon gaan beseffen dat hun mening fout is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, want je laat de context weg.
[..]
En daar ben ik dan wel helemaal eensquote:Op vrijdag 24 november 2023 14:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Helder verhaal, ik zie het anders.
Iedere partij met zetels in de kamer moet gerespecteerd worden, want iedere partij vertegenwoordigt kiezers, maar dat is iets anders dan constructief meewerken aan regeringsdeelname na jarenlang destabiliseren. Dat is volgens mij, echt terecht, nul basis of zelfs aanleiding voor constructieve samenwerking.
Partijen als ChristenUnie of SGP, die verdienen veel eerder een gesprek voor samenwerking, hoe ver hun ideeën ook van de mijne staan, die zijn in ieder geval redelijk consequent constructief in het parlement,en daarmee ook betrouwbaar als regeringspartner.
VVD is niet 75%quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:38 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Mensen die gisteren de demonstraties voor solidariteit als ondemocratisch bestempelden, vinden vandaag dat de 75% niet-PVV stemmers moeten meewerken anders is het zo oneerlijk.
Oké.
Ik denk dat de VVD gewoon zelf het grootste probleem is. Zaken (zeg maar schandalen) als Groningen, toeslagen, 'geen actieve herinnering', graaipotje van 4 tot 5 miljard voor 'fossiele bedrijven' wat dan 50 blijkt te zijn, de renteverhoging op studieschuld (van de toch al pechgeneratie), het graaipotje voor het klimaat. Over die graaipotjes hoeft niemand verantwoording af te leggen. En daarbij diverse subsidieregelingen die heel slecht doordacht zijn en nu zover doorslaan 'dat het niet meer te betalen is'. Het is wel óns geld dus de overheid is wel degelijk verantwoording verschuldigd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik las de afgelopen jaren steeds vaker dat de VVD ons land naar de klote heeft geholpen, ook bij PVV-stemmers konden Rutte en co niets goed doen.
Maar toch vertrouwt de PVV-aanhang op de VVD om het land vooruit te helpen. Ik vind dat ergens toch een bijzondere gedachtekronkel.
Daarom is het altijd volstrekte tijdsverspilling als journalisten hier al voor de verkiezingen om vragen. Je legt nooit al je kaarten op tafel.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daarom is het één grote act. De VVD heeft de hele kabinetscrisis veroorzaakt om een campagne over migratie te voeren.
De VVD wil gewoon hun huid zo duur mogelijk verkopen. Daarom is dit onderdeel van de onderhandelingstactiek.
Mark my words, over enkele maanden zijn PVV - VVD - NSC en BBB een kabinet aan het formeren.
Hier een langer verhaal.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:53 schreef matthijst het volgende:
Vaag interview:
"de winnaars zijn pvv en nsc, daar ligt de bal".
"Wij gaan niet in het kabinet deelnemen".
"We willen wel een kabinet van winnaars mogelijk maken".
Wtf![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mogelijk maken ís toch gewoon meedoen?
[ twitter ]
Extremistenclubje. Altijd oppassen met die lui.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:30 schreef halfway het volgende:
Stukje van Joop.nl
Verkapte Doodsbedreiging?
Wat een kut partij zeg. Kunnen niet tegen hun verlies.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:34 schreef FL_Freak het volgende:
Nee, ik ben er om te dienen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:24 schreef h0pel00s het volgende:
[..]
Of ze hadden gewoon wat meer moeten waarmaken van wat ze hebben beloofd? Dan hadden mensen niet hoeven uitwijken naar meer extreme partijen. Hier zou de VVD een les uit moeten trekken. Ik heb ergens gelezen dat ze zich nu toch meer gaan verdiepen in wat de kiezer wil. Ach, beetje laat? Hoe noemde Eucalypta dat? Luisteren?
Allemaal legitieme punten die je opnoemt, voldoende om al lang niet meer op deze partij te stemmen. Probleem is alleen dat al die zaken al gebleken waren vóór de verkiezing van 2021, waar de VVD nog 34 zetels behaalde... Dus onbetrouwbaarheid lijkt niet echt een belangrijke factor voor stemmend Nederland.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:10 schreef h0pel00s het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD gewoon zelf het grootste probleem is. Zaken (zeg maar schandalen) als Groningen, toeslagen, 'geen actieve herinnering', graaipotje van 4 tot 5 miljard voor 'fossiele bedrijven' wat dan 50 blijkt te zijn, de renteverhoging op studieschuld (van de toch al pechgeneratie), het graaipotje voor het klimaat. Over die graaipotjes hoeft niemand verantwoording af te leggen. En daarbij diverse subsidieregelingen die heel slecht doordacht zijn en nu zover doorslaan 'dat het niet meer te betalen is'. Het is wel óns geld dus de overheid is wel degelijk verantwoording verschuldigd.
Ze zijn ronduit onbetrouwbaar gebleken ... en dat hebben ze helemaal zelf gedaan. En daarnaast zijn ze niet echt strijdvaardig geweest met het terugdringen van de migratieaantallen, het uitbreiding van het aantal woningen, de energietransitie. Op die gebieden hebben ze echt geen enkel resultaat behaald. Er werden alleen maar gaten met gaten gedicht. De VVD en PVV hebben echt wel gezamenlijke doelen dus wat houdt ze tegen om het gesprek aan te gaan? Met een beetje geluk zitten er toch paar integere lui in de VVD.
De doet gewoon mee, levert alleen geen ministers (zijn er nu een stuk of 6-7 van de VVD).quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:25 schreef PzKpfw het volgende:
Net nog even dat fragment terug gekeken. Daarin zegt ze eigenlijk helemaal niet in het kabinet te gaan zitten (met of zonder PVV). Dan zouden ook andere coalities zeer moeilijk te vormen zijn want ze hebben toch nog een aanzienlijk aantal zetels.
Toch denk ik dat het zo is: mensen zijn uit wanhoop naar PVV en PvdA/GL gegaan: grote partijen die meer zetels kunnen halen dan de VVD, Dat NSC er intussen bij is gekomen en zoveel zetels heeft behaald is ook fantastisch (vind ik). Er is echt strategisch gestemd en daarom heeft PVV gewonnen (en zijn zoveel kleinere partijen de dupe).quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Allemaal legitieme punten die je opnoemt, voldoende om al lang niet meer op deze partij te stemmen. Probleem is alleen dat al die zaken al gebleken waren vóór de verkiezing van 2021, waar de VVD nog 34 zetels behaalde... Dus onbetrouwbaarheid lijkt niet echt een belangrijke factor voor stemmend Nederland.
Daarom ook wel hilarisch dat er, nu de PVV ook onderdeel is, opeens verontwaardigd gereageerd wordt op een VVD dat volop manipulerend en berekenend de coalitieonderhandelingen ingaat; ze hebben al die jaren niks anders gedaan. Pure machtspartij.
Ja want in de regering is de enige optie om er iets mee te doen?quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:37 schreef matthijst het volgende:
Toch ook wel een dikke fuck you naar de VVD stemmers die ze nog over hebben![]()
Bedankt voor uw vertrouwen, maar we gaan er even 4 jaar niks mee doen.
Levert de VVD sowieso winst op. Want op VVD stemmen vraagt een dikke portemonnee en als we zo waren doorgegaan was daarvan nog maar een heel klein handje vol van overgeblevenquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:37 schreef matthijst het volgende:
Toch ook wel een dikke fuck you naar de VVD stemmers die ze nog over hebben![]()
Naja, ik neem aan dat je stemt op een partij waarvan je wilt dat ze regeren?quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja want in de regering is de enige optie om er iets mee te doen?
Dat ligt er maar net aan. Met wie. En welke concessies daar voor gemaakt moeten worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:46 schreef matthijst het volgende:
Naja, ik neem aan dat je stemt op een partij waarvan je wilt dat ze regeren en in het kabinet stappen?
Voor de kiezers toch niet?quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:48 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan. Met wie. En welke concessies daar voor gemaakt moeten worden.
Waar haal je die 86% vandaan? Stukje terug had iemand het weer over andere %quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Voor de kiezers toch niet?
86% wil dat ze met pvv in zee gaan. Nu sluit ze dat regeren al bij voorbaat uit. Eigenlijk zegt ze nu tegen 86% van haar kiezers: mooi gestemd jongens, maar wij weten het beter, we gaan ff 4 jaar gedogen
Probleem was bij vorige kabinet dat er een ijzeren coalitiediscipline heerste. Hoe vaak werd er niet vanuit de oppositie een debat aangevraagd en alleen de coalitie dit niet wilde. Daar sta je dan als oppositie.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Daar stemt iedereen ook op. Niet om te gedogen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. En dan kijk je naar de uitslag wat mogelijk is hoe je het beste je stemmers kan helpen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:04 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Daar stemt iedereen ook op. Niet om te gedogen.
VVD kan het ook als een kans zien, om zich te bewijzen. Er zijn tenslotte best overeenkomsten in de programma's. Maar dat vergt wel dat ze dat vanuit landsbelang willen. En niet eigen belang.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. En dan kijk je naar de uitslag wat mogelijk is hoe je het beste je stemmers kan helpen.
Wat voor vvd blijkbaar nu niet in de regering is. En na 12 jaar lang moeten horen van geert dat je niet moet regeren etc snap ik het wel
Normaal gesproken regeert een verliezer sowieso niet. PvdA-GL is toch ook geen sprake van regeren? Die zijn nota bene nog groter dan de VVD.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:37 schreef matthijst het volgende:
Klopt, het is ook duidelijk dat we echt naïef zijn in stemmen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tja, probleem van de PVV en de PVV-kiezer. Wilders heeft 38 zetels dus moet nu gewoon leveren. Kan hij dat niet dan is dat mooi duidelijk en kunnen we weer naar de stembus.
Goede alternatief, best veel partijen in een coalitie. Dan wordt Timmermans toch premier.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, een lang leven zal het kabinet Timmermans I niet beschoren zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:07 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Goede alternatief, best veel partijen in een coalitie. Dan wordt Timmermans toch premier.
Dat ook ja, die zal ook snel geklapt zijn en komen er weer verkiezingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, een lang leven zal het kabinet Timmermans I niet beschoren zijn.
Ja, dat kabinet klapt sneller uit elkaar dan Timmermans zelf.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:21 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Dat ook ja, die zal ook snel geklapt zijn en komen er weer verkiezingen.
https://eenvandaag.avrotr(...)s-hij-premier-wordt/quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waar haal je die 86% vandaan? Stukje terug had iemand het weer over andere %
Je stemt op een partij voor de ideeën van die partij. Als die partij vind dat ze hun ideeën beter kunnen waarborgen in deze rol. Wat is het probleem dan? Ik zie dit niet als je kiezers in de steek laten
Wat probeer je nou precies te zeggenquote:Op vrijdag 24 november 2023 17:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)s-hij-premier-wordt/
Jajam dus als PvdA mee mocht doen zou het prima zijn als ze niet mee regeren
Dat je nogal creatief bent als het om de VVD gaat, maar ws minder meegaand zou zijn als het jouw partijtje was geweest dat niks met je stem zou doenquote:Op vrijdag 24 november 2023 17:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat probeer je nou precies te zeggen
Wie is mijn partij volgens jou?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat je nogal creatief bent als het om de VVD gaat, maar ws minder meegaand zou zijn als het jouw partijtje was geweest dat niks met je stem zou doen
Uhuh. Als PVV er niet uitkomt wordt die dikke gewoon premier hoor, en wat van z'n onderdanen in het kabinet .quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Normaal gesproken regeert een verliezer sowieso niet. PvdA-GL is toch ook geen sprake van regeren? Die zijn nota bene nog groter dan de VVD.
Ik heb geen idee. Niet de PVV of VVD gok ik zo. Want anders hou je er een rare mening op na.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wie is mijn partij volgens jou?
Oh ja ik denk niet het zelfde als jij. Dan moet het wel meteen een rare mening zijnquote:Op vrijdag 24 november 2023 17:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Niet de PVV of VVD gok ik zo. Want anders hou je er een rare mening op na.
Mwah, niet alleen als ik.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh ja ik denk niet het zelfde als jij. Dan moet het wel meteen een rare mening zijn
net was het nog 86. Ik zeg dat ik de keuze van de vvd wel snap. En ik op een partij stem omdat ik wil dat ze hun plannen zo goed mogelijk gaan uitvoeren. Als die partij dan vind dat ze dat beter in de oppositie kunnen dan in het kabinet vind ik dat goed. Nou wat een gekke mening die echt helemaal niemand anders heeft hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mwah, niet alleen als ik.
Denk dat 99% van de kiezers op een van de grote partijen verwacht dat ze wel gaan meeregeren indien van toepassing.
Maar goed als je jezelf speciaal wilt voelen. Prima. Je bent speciaal
Ja want de PVV was altijd zo constructief bezig in de politiek.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mwah, niet alleen als ik.
Denk dat 99% van de kiezers op een van de grote partijen verwacht dat ze wel gaan meeregeren indien van toepassing.
Maar goed als je jezelf speciaal wilt voelen. Prima. Je bent speciaal
En het is heel normaal om niet te willen regeren met 24 zetels, ik snap er niks van, ligt aan mij (en aan die geschokte verslaggevers die het ook niet snapten).
Ook echt gemeend van de VVD, is geen spelletje ofzo![]()
Rutte was er niet weg te slaan![]()
RIP nederland.....quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Uhuh. Als PVV er niet uitkomt wordt die dikke gewoon premier hoor, en wat van z'n onderdanen in het kabinet .
Als het allemaal zo normaal was dat een partij als de VVD niet wil regeren zou het ueberhaupt geen nieuws zijn lijkt me, maar goed, geef er een fijne draai aan
Omtzigt was teleurgesteld over de VVD vandaag dus dat lijkt mij niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:41 schreef Buitendam het volgende:
Je hebt zelf 85 moties van wantrouwen ingediend als oppositieleider, nu ben je boos dat de VVD z’n handen niet gaat branden aan je eerstvolgende club brievenbuspissers en omakutje.nl beheerders. Zoek het lekker uit met je extreemrechtse hoop stront. Kneus.
Had Dilan ook gewoon kunnen zeggen. Ik verwacht iets in deze trant van Omtzigt.
Dat snap ik.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Omtzigt was teleurgesteld over de VVD vandaag dus dat lijkt mij niet.
Nee, voor extreemrechtse partijen is de spoeling dun. Misschien dat ie de volgende keer niet meer moet spreken over een nepparlement, beplantingen en neprechtbank als ie wordt veroordeeld voor groepsbelediging.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:33 schreef Ponsai het volgende:
PVV NSC BBB ... kom je dan zoveel zetels tekort? Kan Geert niks meer bij elkaar krijgen?
Er zijn immers zoveel partijen
Zo hey. Goed antwoord. Erg relevant ook.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja want de PVV was altijd zo constructief bezig in de politiek.
Dat ging over het aantal vvders dat met de pvv wilde slimpie.quote:
Natuurlijk is dat relevant. Jezelf als een paria opstellen is prima in de oppositierol. Nu kom je erachter dat samenwerken de sleutel is. En als partijen dan bedanken is het huilie huilie. Hebben ze bij die club en stemmers zelf niet door hoe debiel het overkomt?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:54 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zo hey. Goed antwoord. Erg relevant ook.
Oh oke. Dan was dat mijn fout.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat ging over het aantal vvders dat met de pvv wilde slimpie.
Eerst roepen dat je op de PVV moet stemmen om dit zooitje weg te sturen en als ze dan weg zijn roepen dat ze moeten blijven. Logisch, toch?quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh oke. Dan was dat mijn fout.
Maar wat vind je hier dan van? Die eerste min hoef je alleen te luisteren. Daar is ze toch vrij duidelijk? Als je dan nog op haar gaat stemmen maar wilt dat ze wel de regering van geert in gaat. Dan gaat er toch al wat mis?
Voor linkse partijen is de spoeling nog dunner, blijkbaar willen mensen daar ook niet mee geassocieerd worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, voor extreemrechtse partijen is de spoeling dun. Misschien dat ie de volgende keer niet meer moet spreken over een nepparlement, beplantingen en neprechtbank als ie wordt veroordeeld voor groepsbelediging.
Dan vinden mensen je een mongool waarmee je niet geassocieerd moet worden.
Dat klopt. Dat maakt het allemaal des te lastiger.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Voor linkse partijen is de spoeling nog dunner, blijkbaar willen mensen daar ook niet mee geassocieerd worden.
Naja tot een week geleden vond de VVD het een prima plan heh.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat relevant. Jezelf als een paria opstellen is prima in de oppositierol. Nu kom je erachter dat samenwerken de sleutel is. En als partijen dan bedanken is het huilie huilie. Hebben ze bij die club en stemmers zelf niet door hoe debiel het overkomt?
Daarvoor had ze vast al wat anders gezegd want de dame zwalkte nogal in de laatste weken. Als ik me goed herinner dan was samenwerking met de PVV voor de VVD een optie. In de tijd dat ze nog dachten de verkiezingen te winnen en totaal niet in de gaten hebbend dat dat stemmen naar de PVV zou trekken. Dus eerst wilden ze wel, als de grootste partij, nu niet meer, als de kleinere partij. Maar goed dat hun ego nog op 100% staat.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:54 schreef over_hedge het volgende:
3 dagen geleden.
Eerste 30 sec zegt ze het al. En nu is iedereen opeens geschokt
Dus als je op vvd hebt gestemd en wilt dat ze het kabinet van wilders in gaat had wat beter moeten opletten.
Dus was heeft die 86% zitten doen dan
55k weergaven, 1,5 miljoen stemmenquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh oke. Dan was dat mijn fout.
Maar wat vind je hier dan van? Die eerste min hoef je alleen te luisteren. Daar is ze toch vrij duidelijk? Als je dan nog op haar gaat stemmen maar wilt dat ze wel de regering van geert in gaat. Dan gaat er toch al wat mis?
Wilders is nooit verder gekomen dan onderhandelingen over een gedoogconstructie sinds de oprichting van de PVV.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Voor linkse partijen is de spoeling nog dunner, blijkbaar willen mensen daar ook niet mee geassocieerd worden.
Een week geleden zeiden ze al: we gaan niet onder Wilders in een kabinet. Je hebt alleen niet geluisterd. Nu afwachten of ze hun poot stijf houden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Naja tot een week geleden vond de VVD het een prima plan heh.
Maar goed, volgende keer zullen ze jou misschien wel eerder bellen om te vragen wat ze moeten doen
GroenLinks-PvdA ook niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wilders is nooit verder gekomen dan onderhandelingen over een gedoogconstructie sinds de oprichting van de PVV.
Ja, ze dachten te profiteren met de uitspraak PVV niet uit te sluiten bij een kabinetsformatie. Daarmee hebben ze in hun eigen voet geschoten. Nu willen ze helemaal niks meer. Dus eerder leken de programma's wel samenwerking mogelijk te maken. Nu niet meer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een week geleden zeiden ze al: we gaan niet onder Wilders in een kabinet. Je hebt alleen niet geluisterd. Nu afwachten of ze hun poot stijf houden.
Of een gevalletje: wij hebben stevig verloren en zitten niet te wachten op een extreemrechts kabinet wat tot in de lengte der dagen aan je blijft kleven. Hopelijk hebben ze goed gekeken naar de PvdA na Rutte 2.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:35 schreef h0pel00s het volgende:
[..]
Ja, ze dachten te profiteren met de uitspraak PVV niet uit te sluiten bij een kabinetsformatie. Daarmee hebben ze in hun eigen voet geschoten. Nu willen ze helemaal niks meer. Dus eerder leken de programma's wel samenwerking mogelijk te maken. Nu niet meer.
Waarschijnlijk gevalletje niet actieve herinnering.
Dit is je antwoord ja? Oke nvm. Inhoudelijk gesprek heeft geen zin met jou. Ook helemaal prima dan laten we het hierbij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
55k weergaven, 1 miljoen stemmen
Volgens mij heeft ze gezegd samenwerken met pvv niet van te voren uit te sluiten. Maar eerst de verkiezingen afwacht. Samenwerken hoeft ook niet meteen te betekenen dat je in het kabinet gaat. Als je het nu als gedoogpartij doet. Werk je ook samen. En als ze helemaal niet willen samenwerken. Kan dat ook nog steeds. Niet van te voren uitsluiten kan de conclusie uiteindelijk nog steeds zijn dat je dat wel doet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:28 schreef h0pel00s het volgende:
[..]
Daarvoor had ze vast al wat anders gezegd want de dame zwalkte nogal in de laatste weken. Als ik me goed herinner dan was samenwerking met de PVV wat VVD een optie. In de tijd dat ze nog dachten de verkiezingen te winnen en totaal niet in de gaten hebbend dat dat stemmen naar de PVV zou trekken. Dus eerst wilden ze wel, als de grootste partij, nu niet meer, als de kleinere partij. Maar goed dat hun ego nog op 100% staat.
Ik zeg dan ook GroenLinks-PvdA.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, in Rutte 2 pompte de PvdA er in z´n eentje nog 38 zetels. Dat waren tijden.
Dan begrijp ik het niet. Ik dacht dat je partijen uitsluit op basis van onoverkomelijke verschillen. Die worden door programma's bepaald en niet door aantallen zetels. Ik kan me voorstellen dat PvdA/GL niet in aanmerking komt of wil komen want daar zijn inderdaad onoverkomelijke verschillen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:39 schreef over_hedge het volgende:
Volgens mij heeft ze gezegd samenwerken met pvv niet van te voren uit te sluiten. Maar eerst de verkiezingen afwacht. Samenwerken hoeft ook niet meteen te betekenen dat je in het kabinet gaat. Als je het nu als gedoogpartij doet. Werk je ook samen. En als ze helemaal niet willen samenwerken. Kan dat ook nog steeds. Niet van te voren uitsluiten kan de conclusie uiteindelijk nog steeds zijn dat je dat wel doet.
Dat filmpje ging ze er idd ook nog vanuit dat Geert niet de grootste zou worden. Maar als hij dat wel is. Dat ze dan niet het kabinet in gaat. Nou dat is nu gebeurt en ze doen precies dat.
Eens dat het allemaal wat duidelijker kon. Maar zo gek is het toch niet. Nu is het weer de schuld van de vvd. Maar de pvv wilt al 12 jaar dat de vvd niet regeert, en dat daarom mensen op de pvv moeten stemmen. Oke dan stemmen de mensen op de pvv. En dan vind de pvv opeens dat de vvd wel mee moet doen omdat het goed uitkomt.
Dat rijmt toch ook niet.
Gokje: Zonder Dion Grausquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd hoe PVV met BBB en NSC gaan
Ik heb geen vvd gestemd. En ik sta niet voor die 2 miljoen stemmers van de vvd. Maar goed, klaar met die pvdamennekes hier die alles recht praten, alsof het de normaalste zaak van de wereld is om als je 24 zetels krijgt te gaan chillenquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een week geleden zeiden ze al: we gaan niet onder Wilders in een kabinet. Je hebt alleen niet geluisterd. Nu afwachten of ze hun poot stijf houden.
quote:
Als je de programma's van pvv - vvd - Pvda naast elkaar legt. Zal je meer overeenskomsten vinden tussen pvv en pvda dan met de vvd.quote:Dan begrijp ik het niet. Ik dacht dat je partijen uitsluit op basis van onoverkomelijke verschillen. Die worden door programma's bepaald en niet door aantallen zetels. Ik kan me voorstellen dat PvdA/GL niet in aanmerking komt of wil komen want daar zijn inderdaad onoverkomelijke verschillen.
Oke prima. Je vind de vvd kut. Kan ik me best iets bij voorstellen. Maar dan zou het toch juist een goed ding zijn dat ze nu niet mee doen? (al doen ze dat dus misschien als nog via gedoogdbeleid maar dat is afwachten)quote:Ik ben niet voor de PVV laat dat duidelijk zijn. Ik ben wel totaal tegen de VVD: vooral omdat ze zich jarenlang als bestuurders hebben misdragen. Op heel veel vlakken, qua beleid, qua uitvoering maar ook persoonlijke acties. En ook nu nog willen stelen van de armen en geven aan de rijken. Daar gaan ze nu inderdaad niet meer mee wegkomen maar wellicht willen ze meedoen om hiervan te leren?
Ja dat hoopt iedereen natuurlijk. Over de invulling kunnen we het oneens zijn. Maar dat iedereen inclusief de vvd en pvv willen dat het beter gaat dan het nu gaat is iedereen het toch wel over eens lijkt mequote:Ik hoop dat PVV daadkracht gaat tonen zonder op het gebied van migratie schade aan te richten (discriminatie) want er zijn andere mogelijkheden: expats, studenten, arbeidsmigranten, vluchtelingen vanuit elders uit Europa (leve de EU want dan doen we er met z'n allen wat aan). Maar ik sta zeker achter hun standpunten voor wat betreft hun aandacht voor de zorg, woningen en dat soort dingen. En ik hoop dat er wat dat betreft medestanders komen die daarvoor willen gaan.
Ja dit vind ik natuurlijk ook.quote:Want we mogen dan een 'rijk Westers land zijn', jammer dat er zoveel gezinnen niet kunnen rondkomen en jammer dat we met z'n allen steeds asocialer worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |