abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211407517
quote:
Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA

Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Ik wens ons allemaal veel wijsheid de komende weken.

quote:
PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
pi_211407523
Nieuwe verkiezingen dus maar. Met een hogere kiesdrempel graag.
pi_211407577
De vvd is alweer begonnen om de boel te saboteren. Wat een kutpartij.
pi_211407595
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef Xylos het volgende:
Maar even eerlijk, VVD past toch qua partij ook totaal niet bij de PVV. Op economisch vlak totaal verschillende partijen.
pi_211407619
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Maar even eerlijk, VVD past toch qua partij ook totaal niet bij de PVV. Op economisch vlak totaal verschillende partijen.
Dacht dat de PVV steevast meestemde met de VVD, argument wat hier al jaren gekrijst wordt. :+
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 10:27:36 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_211407625
quote:
Die willen zich weer gaan profileren vanuit de oppositie. Of ze hopen dat de PVV alsnog bij hun komt vragen om mee te doen in een nieuw kabinet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_211407656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:21 schreef Simmertje het volgende:
Eerst nog een verbod op de VVD voor anti-democratisch en vijandig handelen.
pi_211407665
Ach gut, Jetten en de D66 gaan onder geen enkel beding regeren met de PVV, wat jammer nu.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211407688
Wel grappig. Gister mocht links niet zaniken omdat de democratie gewerkt heeft.

Doet de vvd wat Wilders al jaren schreeuwde na verkiezingen, niet regeren omdat ze zijn afgestraft, is er weer gejank.

Wel het slimste voor de VVD denk ik. Als het kabinet slaagt gaan de kredits naar Wilders, slaagt het niet dan zql de VVD er ook de gevolgen van ondervinden. Nu kunnen ze eigen koers blijven varen.
pi_211407690
Valt me echt tegen dat de VVD niet in een kabinet wil zitten.
Het land moet toch bestuurd worden.
Wat willen ze hier nou mee bereiken?
Ben helemaal klaar met het grote uitsluiten.
pi_211407711
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:21 schreef Simmertje het volgende:
En dan? Komt PVV weer als grootste uit de bus. Wil je elke week stemmen ?
pi_211407717
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:30 schreef Jemoederniet het volgende:
Valt me echt tegen dat de VVD niet in een kabinet wil zitten.
Het land moet toch bestuurd worden.
Wat willen ze hier nou mee bereiken?
Ben helemaal klaar met het grote uitsluiten.
Zieltjes winnen op links.
Beetje laat natuurlijk, maar toch.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211407738
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:29 schreef Confetti het volgende:

[..]
Eerst nog een verbod op de VVD voor anti-democratisch en vijandig handelen.
_O- _O- _O- _O- _O-

Als er overigens een partij anti-democratisch is dan is het wel de BBB, FvD, PVV of een NSC.
pi_211407739
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wel grappig. Gister mocht links niet zaniken omdat de democratie gewerkt heeft.

Doet de vvd wat Wilders al jaren schreeuwde na verkiezingen, niet regeren omdat ze zijn afgestraft, is er weer gejank.

Wel het slimste voor de VVD denk ik. Als het kabinet slaagt gaan de kredits naar Wilders, slaagt het niet dan zql de VVD er ook de gevolgen van ondervinden. Nu kunnen ze eigen koers blijven varen.
Na de zetelcorrectie is de VVD gewoon de 2e partij samen met GL/PVDA, beiden 24 zetels. Ze zouden gewoon hun verantwoordelijkheid kunnen nemen, hun achterban is pro PVV, wil een kabinet met PVV en NSC en dan gaan ze oppositie voeren. Het is hun keus, maar denk dat ze nog wel eens harder afgestraft kunnen worden. De VVD is de meest ervaren partij, maar ja kan ook de tactiek zijn om de onervaren partijen te laten sukkelen en zich dan weer als redder van NL op te werpen met een wat strikter immigratie beleid maar wel weer hetzelfde afbraak beleid.

Ach ze doen maar, het kwartje in Den Haag wil nog niet vallen dat een groot deel het zat is en die geest gaat niet meer in de fles, ze blijven onbewust campagne voeren voor de PVV.
pi_211407754
Het demoniseren vanuit de linkse media. Bijna wereldwijd wat dit betreft koppen als “extreem rechts wint in Nederland”, maar dan in het Engels uiteraard.

En “anti islam” en dat soort dingen, met als narratief dat ook zo’n sentiment extreem rechts zou zijn.

Hopelijk flikkert hij alle criminelen allochtonen er nou eens uit.
Al 20 jaar niks aan gedaan.
pi_211407758
quote:

[..]
Zou de PVV echt zoveel wisselgeld opeisen op economisch vlak?

Eigen risico naar 0, dat zijn de kosten niet echt, maar haal je al wel een hoop binnen.

Verder, snoeien op publieke omroep doet het goed bij achterban, en VVD kan daar wel echt mee leven. En wat klimaatmaatregelen (warmtepomp) naar achter schuiven, lijkt me ook niet heel moeilijk.
pi_211407767
quote:
,,We voelen echter de verantwoordelijkheid om een kabinet van winnaars mogelijk te maken. We zullen dat steunen. Dat kan zijn in de vorm van gedogen."
Geen paniek. :)
pi_211407778
Wie worden in hemelsnaam ministers de komende tijd op deze manier?
pi_211407790
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:35 schreef skrn het volgende:
Wie worden in hemelsnaam ministers de komende tijd op deze manier?
Als Omtzigt meedoet, en dat hoop ik, dan hoop ik op een zakenkabinet, van mijn part van buiten de partij, echte experts, echte deskundigen. Niet die types zoals bij D66 die gewoon uit de juiste kut gekropen zijn en geboren zijn in een elitair gezin.
pi_211407792
Nederland gaat echt de afgrond in....
Echt je moet er toch niet aan denken dat dit land straks een regering heeft met de PVV, NSC en een BBB.
Over een jaar zitten we allemaal werkloos thuis in een economie die compleet kapot gegaan is.
pi_211407800
2 nieuwe partijen zonder ervaring en een populistische schreeuwpartij. Zou als VVD nog wel even nadenken of je dit wilt gaan gedogen.

Hoe dan ook kunnen we snel weer naar de stembus gok ik.
pi_211407802
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:36 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Als Omtzigt meedoet, en dat hoop ik, dan hoop ik op een zakenkabinet, van mijn part van buiten de partij
Omtzigt? Wil je Nederland kapot hebben? _O- _O-
Die man heeft over een week een burnout vanwege alle overleggen die ze moeten voeren.
pi_211407803
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:37 schreef Simmertje het volgende:
2 nieuwe partijen zonder ervaring en een populistische schreeuwpartij. Zou als VVD nog wel even nadenken of je dit wilt gaan gedogen.

PVV nog groter *O*
pi_211407809
quote:

Nederland is over een jaar kapot. Dat krijg je als je hersenloze mensen een stem geeft.

Over een jaar kan iedereen weer stemmen, als er dan nog iets over is van Nederland.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:38:18 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211407811
Slecht nieuws voor de PVV. Zelfs een coalitie met PVV, NSC en BBB komt op 64 zetels. Behoorlijk weinig om echt iets te kunnen. Misschien nog CDA erbij, SGP en JA21, maar ook dat is geen meerderheid toch?
pi_211407830
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Omtzigt? Wil je Nederland kapot hebben? _O- _O-
Die man heeft over een week een burnout vanwege alle overleggen die ze moeten voeren.
Omtzigt zelf moet je natuurlijk ontlasten, ik hoop gewoon dat ze experts aantrekken voor een zakenkabinet, dat mensen die verstand hebben van de ministeries ook de ministeries gaan besturen. Dat is het beste voor Nederland, even al het gezeur, geklaag en gehuil op een zijspoor zetten en samen het land leefbaar maken. Want we blijven maar vergeten dat het niet goed gaat in Nederland en een hoop mensen het water aan de lippen staat, daar moet de prio op liggen, en niet op het gekrijs van de zwaar verwende elite die de PVV maar wil buitensluiten en hun eigen agenda wil doorvoeren.
pi_211407834
Doemdenkers gespot hoor :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 10:40:08 #28
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211407841
quote:

In de PVV heeft Wilders als fractieleider een kadaverdiscipline weten te implementeren. Maar als hij PM is, moet iemand anders de fractie runnen. En dan zie ik wel "interne discussies" ontstaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211407845
Het overgrote merendeel van de VVD-stemmers wil dus wél met de PVV regeren, maar de politici besluiten anders. En als je dan ook nog ziet dat bijna een kwart van de VVD-stemmers uit 2021, nu naar andere rechtse partijen zijn gegaan, valt het te verwachten dat de VVD bij volgende verkiezingen nog meer gaat verliezen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211407847
VVD is wel behoorlijk hypocriet. Jarenlang met links samenwerken en nu de boel gaan lopen saboteren als het volk een rechts kabinet wil.
[i]"The wolves will come again," said Jojen solemnly.[/i] - George R.R. Martin
pi_211407881
Ik denk dat NSC dan ook niet in een kabinet met Wilders gaat zitten.
Straks hebben we een kabinet met alleen PVV en een paar BBB'ers dat met een gare gedoogconstructie overeind moet blijven.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 10:42:35 #32
3928 Ulx
pi_211407886
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef franske19 het volgende:
VVD is wel behoorlijk hypocriet. Jarenlang met links samenwerken en nu de boel gaan lopen saboteren als het volk een rechts kabinet wil.
Als Wilders premier wil worden zal hij maar wat water bij de wijn moeten doen. Wat dingen aanbieden aan de VVD. Komt er misschien toch geen kopvoddentaks.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211407889
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nederland is over een jaar kapot. Dat krijg je als je hersenloze mensen een stem geeft.

Over een jaar kan iedereen weer stemmen, als er dan nog iets over is van Nederland.
Na 1 jaar is er waarschijnlijk 0,0 besloten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 10:42:56 #34
3928 Ulx
pi_211407895
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:42 schreef Jemoederniet het volgende:
Ik denk dat NSC dan ook niet in een kabinet met Wilders gaat zitten.
Straks hebben we een kabinet met alleen PVV en een paar BBB'ers dat met een gare gedoogconstructie overeind moet blijven.
Graag!
pi_211407898
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef HowardRoark het volgende:
Het overgrote merendeel van de VVD-stemmers wil dus wél met de PVV regeren, maar de politici besluiten anders. En als je dan ook nog ziet dat bijna een kwart van de VVD-stemmers uit 2021, nu naar andere rechtse partijen zijn gegaan, valt het te verwachten dat de VVD bij volgende verkiezingen nog meer gaat verliezen.
Wat denk je wat er gebeurd als de PVV inzage krijgt in alle dossiers, of dat hele baantjescarrousel traject, de tijd van ongewenste zaken onder de pet houden is voorbij, dat moeten ze natuurlijk ten alle tijden voorkomen.
pi_211407899
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:42 schreef Ulx het volgende:
Komt er misschien toch geen kopvoddentaks.
Komt er sowieso niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211407908
Wel mooi, jarenlang heb ik alle rechtspopulisten horen schreeuwen dat VVD kut is en weg moet, HET PARTIJKARTEL MOET WEG. Om vervolgens nu te janken wanneer VVD even niet in de regering wil. :')
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:44:04 #38
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211407916
quote:
Dat vind ik ook. Laat Wilders alsjeblieft regeren , anders krijg je weer het gezeur wat hem gaat helpen om iedereen weg te zetten als dwarsligger . :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211407929
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is toch allemaal spel joh, puur om Wilders onder druk te zetten. De formatie is gewoon al begonnen. Over een paar weken draaien ze weer en willen ze voor het landsbelang toch wel in het kabinet met Geert.
PWBF
pi_211407944
quote:
Je kunt ook gerust stellen dat de VVD binnen de partij zelf cultureel gezien eerder links is dan rechts. Een soort 'D66 light' dus eigenlijk. Dat kan natuurlijk, maar dit strookt totaal niet met hoe hun kiezers het zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211407959
Kan lijkt mij 50/50 dat er er geen kabinet PVV-VVD-NSC gaat komen omdat laatst genoemde partijen of een ervan teveel bezwaren heeft om met Geert te gaan regeren. NSC zal daarin wat principiëler zijn dan de VVD, maar ook de VVD acht ik op 50% kans dat ze het vanwege pragmatische redenen liever niet prefereren. Anderzijds, bij onverhoopte nieuwe verkiezingen gaat de VVD het echt niet minder slecht doen. Geert heeft met name de VVD aan de rechterkant leeg gevreten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 10:46:10 #42
3928 Ulx
pi_211407960
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Komt er sowieso niet.
KiEzERsBEdROg!!!!11!!
pi_211407965
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:43 schreef Simmertje het volgende:
Wel mooi, jarenlang heb ik alle rechtspopulisten horen schreeuwen dat VVD kut is en weg moet, HET PARTIJKARTEL MOET WEG. Om vervolgens nu te janken wanneer VVD even niet in de regering wil. :')
VVD mag er wel in zo lang ze maar slaafs uitvoeren wat PVV wil. Dat gaat hem natuurlijk niet worden.
pi_211407969
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dit is toch allemaal spel, puur om Wilders onder druk te zetten. De formatie is gewoon al begonnen. Over een paar weken draaien ze weer en willen ze voor het landsbelang toch wel in het kabinet.
Is wel een bekende tactiek ja, horen we elke verkiezingen wel en elke verkiezingen wordt er water bij de wijn gedaan en staan ze samen op het bordes. De VVD is benodigd, dat weten ze bij de VVD ook wel, dus laat maar eens zien waar Wilders mee komt.

Wordt tijd dat we gewoon de regels gaan aanpassen, de grootste partijen regeren samen, dus ja in dit geval de PVV, GL/PVDA en VVD. En dan zoeken ze over alle punten maar een middenweg, al staan ze ver van elkaar af. Dat doet recht aan de uitslag, net zo goed recht voor de GL/PVDA kiezers. Heb mij jaren gestoord aan het uitsluiten van de PVV en de PVV kiezers, zelf wil ik mij niet verlagen tot zo'n gedrag, ook de stem van de GL/PVDA kiezer mag gehoord worden al ben ik het niet (volledig) eens met hun punten en aanpak.
pi_211407976
Dilan heeft schijt aan haar kiezers.

Gewoon regeren met Geert, Pietertje en Caroline.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211407977
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:36 schreef bianconeri het volgende:
Nederland gaat echt de afgrond in....
Echt je moet er toch niet aan denken dat dit land straks een regering heeft met de PVV, NSC en een BBB.
Over een jaar zitten we allemaal werkloos thuis in een economie die compleet kapot gegaan is.
:') :')
pi_211407985
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Is wel een bekende tactiek ja, horen we elke verkiezingen wel en elke verkiezingen wordt er water bij de wijn gedaan en staan ze samen op het bordes. De VVD is benodigd, dat weten ze bij de VVD ook wel, dus laat maar eens zien waar Wilders mee komt.

Wordt tijd dat we gewoon de regels gaan aanpassen, de grootste partijen regeren samen, dus ja in dit geval de PVV, GL/PVDA en VVD. En dan zoeken ze over alle punten maar een middenweg, al staan ze ver van elkaar af. Dat doet recht aan de uitslag, net zo goed recht voor de GL/PVDA kiezers. Heb mij jaren gestoord aan het uitsluiten van de PVV en de PVV kiezers, zelf wil ik mij niet verlagen tot zo'n gedrag, ook de stem van de GL/PVDA kiezer mag gehoord worden al ben ik het niet (volledig) eens met hun punten en aanpak.
Klinkt leuk op papier, maar leidt in de praktijk tot een zeer instabiele coalitie en een regeerakkoord met zoveel compromissen dat niemand er blij mee is.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 10:49:37 #48
3928 Ulx
pi_211408013
Het is wel vroeg voor popcorn.
pi_211408015
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:47 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Klinkt leuk op papier, maar leidt in de praktijk tot een zeer instabiele coalitie en een regeerakkoord met zoveel compromissen dat niemand er blij mee is.
Klopt wat je zegt, maar toch zou dit de mooiste vorm van democratie zijn. Wilders wil 0 asielzoekers, GL/PVDA wil ze allemaal, dan zoeken ze maar een middenweg. Een middenweg niet gebaseerd op emoties of schuldgevoel, maar een middenweg gebaseerd op feiten en statistieken. Kunnen wij het aan, hebben wij de woningen, hebben wij de infrastructuur en zo ja een berekening van wat NL aan kan en daar stellen we dan de grens op, of er dat nu 5k of 25k per jaar zijn, maar de manier waarop wij nu bezig zijn is gewoon ook een extreem.
pi_211408017
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:47 schreef superniger het volgende:

Als de VVD al meteen gaat afhaken, zou ik niet veel hoop hebben op NSC. Die spelen het ook veel liever over Links.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 10:50:12 #51
3928 Ulx
pi_211408023
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:49 schreef Tekaschi het volgende:
GL/PVDA wil ze allemaa
Niet gelezen in hun programma.
pi_211408035
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:49 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Klopt wat je zegt, maar toch zou dit de mooiste vorm van democratie zijn. Wilders wil 0 asielzoekers, GL/PVDA wil ze allemaal, dan zoeken ze maar een middenweg. Een middenweg niet gebaseerd op emoties of schuldgevoel, maar een middenweg gebaseerd op feiten en statistieken. Kunnen wij het aan, hebben wij de woningen, hebben wij de infrastructuur en zo ja een berekening van wat NL aan kan en daar stellen we daar de grens op, of er dat nu 5k of 25k per jaar zijn, maar de manier waarop wij nu bezig zijn is gewoon ook een extreem.
Ik weet niet of het mogelijk is om politiek wel zo rationeel te benaderen. Er komen vaak veel emoties bij kijken. Zie de demonstraties tegen de winst van de PVV.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 24 november 2023 @ 10:50:55 #53
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211408039
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Timmermans zei het tijdens zijn speech.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211408043
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je moet langs de eufemismen kijken.
pi_211408062
quote:

[..]
Ik denk dat je hier de PVV teveel credit geeft. Die hebben geen echte visie op economisch beleid. Die hebben alleen bullet points die het goed doen bij de kiezer. (Afschaffen van eigen risico, belastingverlaging)

Voor zover ik het kan beoordelen vanaf de zijlijn is Wilders gewoon bereid om dat net als zijn anti-islam standpunten tijdelijk overboord te gooien.

Ik denk dat de VVD en PVV er echt wel uit gaan komen als ze het willen.

Interresanter is wat NSC gaat doen. Pieter Omzigt heeft "Integriteit" en de het belang van de grondwet tot zijn merk gemaakt. Ben je als politicus nog integer als je in zee gaat met een partij die verschillende artikelen van de grondwet wilt schrappen danwel aanpassen zodat ze bepaalde groepen mensen hun rechten op vrijheid van godsdienst en bescherming tegen discriminatie te ontnemen. Ook al belooft je coalitie partner het in de ijskast te zetten voor de komende regerings periode. De strijd voor de de-islisering is toch wel het fundament voor de politieke identiteit van Wilders en de PVV.
pi_211408071
https://www.telegraaf.nl/(...)inet-wil-wel-gedogen

VVD wil niet in het kabinet maar wel een gedoogpartner zijn. Lol.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_211408093
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik weet niet of het mogelijk is om politiek wel zo rationeel te benaderen. Er komen vaak veel emoties bij kijken. Zie de demonstraties tegen de winst van de PVV.
En die emoties ontstaan omdat ze haaks tegenover elkaar worden gezet, door de media, door hun politieke leiders, gaan naar huis of naar het werk, praten leuk met die leuke collega's niet snappende dat die collega PVV of GL/PVDA stemt. We laten ons ook teveel verdelen, dat is de tactiek van de huidige politiek. Samenwerken brengt ons als kiezers en Nederlanders ook samen, begrip voor de emoties en problemen bij de PVV stemmers en begrip voor de emoties en problemen van de GL/PVDA stemmers, en dan die middenweg. We moeten het anders gaan doen, hoe moeilijk het ook is, maar dat uitsluiten, die achterkamertjes afspraken of het negeren van problemen omdat ze niet bij je mening aansluiten dat moet afgelopen zijn, want dat is de reden waarom een PVV zo groot kan worden, en die mensen denken morgen echt niet anders als ze de PVV weer uitsluiten. De trend is in de gehele westerse wereld zichtbaar, neem de verantwoordelijkheid en doe er wat aan ipv. op dezelfde voet verder gaan wachtende dat er een groter "monster" opstaat als de PVV, want dat gaat 100% zeker weten gebeuren, de mensen zijn er echt helemaal klaar mee.
pi_211408110
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:52 schreef HSG het volgende:

VVD wil niet in het kabinet. Succes met een kabinet formen zonder de PVV.
Ik zie de VVD nog wel terugkrabbelen als de PVV eenmaal buitenspel staat.
pi_211408118
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:51 schreef Hugo862 het volgende:
Interresanter is wat NSC gaat doen. Pieter Omzigt heeft "Integriteit" en de het belang van de grondwet tot zijn merk gemaakt. Ben je als politicus nog integer als je in zee gaat met een partij die verschillende artikelen van de grondwet wilt schrappen danwel aanpassen zodat ze bepaalde groepen mensen hun rechten op vrijheid van godsdienst en bescherming tegen discriminatie te ontnemen. Ook al belooft je coalitie partner het in de ijskast te zetten voor de komende regerings periode. De strijd voor de de-islisering is toch wel het fundament voor de politieke identiteit van Wilders en de PVV.
Precies dit mbt NSC. En belangrijker; wat gaat het met zijn partij doen, de discussie die hierover zal ontstaan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_211408129
Als we groot Amsterdam en Utrecht nou gewoon autonoom verklaren dan zijn we allemaal blij. Ik hoef eigenlijk geen Limburger als premier namelijk.
pi_211408141
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zie de VVD nog wel terugkrabbelen als de PVV eenmaal buitenspel staat.
Win/Win voor de PVV, want dan blijft er niks over van de VVD, de kiezers hebben de VVD al afgestraft, en het overgrote deel van de huidige VVD kiezers is klaar met GL/PVDA of D66 beleid, die willen met de PVV en NSC.

Van mijn part gaan ze alle 4 samen regeren, ga maar bij elkaar zitten en streep de punten maar af, middenweg graag.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:57:27 #62
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211408155
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:43 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wat denk je wat er gebeurd als de PVV inzage krijgt in alle dossiers, of dat hele baantjescarrousel traject, de tijd van ongewenste zaken onder de pet houden is voorbij, dat moeten ze natuurlijk ten alle tijden voorkomen.
Baantjescarrousel-traject? _O-
pi_211408257
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:52 schreef HSG het volgende:

VVD wil niet in het kabinet maar wel een gedoogpartner zijn. Lol.
Ja, net als Wilders destijds.

Maar goed, nogmaals, dit is puur spel om Wilders onder druk te zetten. VVD gaat bij genoeg beloftes van Geert echt nog wel bijdraaien.
PWBF
pi_211408290
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:33 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Na de zetelcorrectie is de VVD gewoon de 2e partij samen met GL/PVDA, beiden 24 zetels. Ze zouden gewoon hun verantwoordelijkheid kunnen nemen, hun achterban is pro PVV, wil een kabinet met PVV en NSC en dan gaan ze oppositie voeren. Het is hun keus, maar denk dat ze nog wel eens harder afgestraft kunnen worden. De VVD is de meest ervaren partij, maar ja kan ook de tactiek zijn om de onervaren partijen te laten sukkelen en zich dan weer als redder van NL op te werpen met een wat strikter immigratie beleid maar wel weer hetzelfde afbraak beleid.

Ach ze doen maar, het kwartje in Den Haag wil nog niet vallen dat een groot deel het zat is en die geest gaat niet meer in de fles, ze blijven onbewust campagne voeren voor de PVV.
Natuurlijk is het ook tactiek.

Maar je moet ook niet vergeten dat de PVV ook bij heel veel mensen grondige afkeer opwekt.
Al die jaren dat Wilders gewoon ronduit onbeschoft uit de hoek kwam en een partijprogramma die vooral alleen op eigen kiezers is gericht heeft nu eenmaal gevolgen.
pi_211408291
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja, net als Wilders destijds.

Maar goed, nogmaals, dit is puur spel om Wilders onder druk te zetten. VVD gaat bij genoeg beloftes van Geert echt nog wel bijdraaien.
Gewoon Dilan MP maken, eerste vrouw en ook nog buitenlandse roots als MP dankzij Wilders. _O_
pi_211408335
Ik vind het wat overdreven, Yesilgöz zegt toch duidelijk dat gedoogsteun op tafel ligt?
Incelfrikandel
pi_211408338
De enige juiste vraag die je nu aan Yesilgoz moet stellen:

Stel dat de verhoudingen tijdens de uitslag min of meer gelijk waren, maar wel in het voordeel van uw partij (VVD 26, PvdA 25, PVV, 25, NSC 25). Zou u dan wel in een kabinet gaan zitten? Ja of nee?
De enige echte.
pi_211408350
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:06 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Gewoon Dilan MP maken, eerste vrouw en ook nog buitenlandse roots als MP dankzij Wilders. _O_
Denk niet dat dat gaat gebeuren. Al zou het voor NL zelf wel beter zijn.
PWBF
pi_211408403
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:06 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Natuurlijk is het ook tactiek.

Maar je moet ook niet vergeten dat de PVV ook bij heel veel mensen grondige afkeer opwekt.
Al die jaren dat Wilders gewoon ronduit onbeschoft uit de hoek kwam en een partijprogramma die vooral alleen op eigen kiezers is gericht heeft nu eenmaal gevolgen.
En ik begrijp die afkeer helemaal. Het moment dat ik zag dat de PVV gewonnen had was ik blij, maar binnen enkele minuten kwam ook het besef dat een groot deel van NL hier niet op zit te wachten. Ondanks dat ik PVV stem en of mensen het nu wel of niet geloven echt wel merk dat er steeds grotere problemen komen in de samenleving heb ik ook oog voor het andere kamp. Het is te begrijpen dat ze zich zo verzetten tegen de PVV, maar het gaat niet alleen om de PVV of Wilders, het gaat ook om de miljoenen Nederlanders, inclusief heel wat Moslims, Marokkanen, Turken, Surinamers of Molukkers die PVV hebben gestemd die het gewoon zwaar hebben in de samenleving. Die mensen mogen niet vergeten of genegeerd worden omdat ze "gedwongen" worden om op de PVV te stemmen.

We hebben gelukkig regels en wetten in dit land waar de PVV zich aan dient te houden, en hebben het zo ingeregeld dat een partij nooit alleen kan en zal regeren, dus er zal een middenweg gezocht moeten worden. De mensen willen vooral een wat rechtser migratie beleid en weer wat geld overhouden aan het einde van de maand, daar moet de focus op liggen, niet op wat de PVV ooit geroepen heeft. De PVV verdiend een kans, verdiend een kans om te zien dat ze er voor alle 18 miljoen Nederlanders zullen zijn, en dan komen er genoeg momenten om of de PVV af te straffen of kan de VVD, NSC en van mijn part GL/PVDA als ze over hun schaduw heen kunnen stappen de stekker eruit trekken. Laat die partijen gewoon ook rechtstaat en de democratie bewaken, zorgen dat de PVV binnen de lijntjes blijft kleuren. Want dit gaat gewoon niet meer weg, sluit de PVV uit en je lost niets op, ja 2.5 miljoen boze mensen, als het er niet meer zijn, miljoenen mensen die genegeerd worden die toch weer opgezadeld worden met de problemen waar ze al jaren tegenstemmen.

Dat ze maar eens beginnen met de overeenkomsten te zoeken, want alle partrijen hebben genoeg overeenkomsten, de tegenstrijdigheden daar zoeken ze maar de middenweg in. Deze PVV"er wil ook niet dat GL/PVDA stemmers worden buitengesloten of dat er geen aandacht meer is voor het klimaat, en ook moslims zijn gewoon welkom in dit land en horen bij Nederland. Maar dat wij het als land beter moeten gaan doen voor iedereen dat is gewoon een feit, want zoveel mensen kunnen we niet blijven negeren.
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:13:25 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211408407
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:56 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Win/Win voor de PVV, want dan blijft er niks over van de VVD, de kiezers hebben de VVD al afgestraft, en het overgrote deel van de huidige VVD kiezers is klaar met GL/PVDA of D66 beleid, die willen met de PVV en NSC.

Van mijn part gaan ze alle 4 samen regeren, ga maar bij elkaar zitten en streep de punten maar af, middenweg graag.
Ja en Omtzigt heeft de mond vol over deugdelijk bestuur, begrotingsdiscipline, weloverwogen besluiten nemen, uitvoerbare wetten, etc. Nu mag jij gaan uitleggen hoe dat allemaal te verenigen is met de plannen van Wilders.
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 11:15:30 #71
3928 Ulx
pi_211408450
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:08 schreef Rnie het volgende:

Stel dat de verhoudingen tijdens de uitslag min of meer gelijk waren, maar wel in het voordeel van uw partij (VVD 26, PvdA 25, PVV, 25, NSC 25). Zou u dan wel in een kabinet gaan zitten? Ja of nee?
Hoezo? Maar wees gerust, ze draait wel bij. Wilders moet gewoon een zooi verkiezingsbeloftes intrekken en dan gaat de VVD wel meedoen.
pi_211408475
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja en Omtzigt heeft de mond vol over deugdelijk bestuur, begrotingsdiscipline, weloverwogen besluiten nemen, uitvoerbare wetten, etc. Nu mag jij gaan uitleggen hoe dat allemaal te verenigen is met de plannen van Wilders.
Daarvoor zijn de coalitie onderhandelingen, als daar onoverbrugbare verschillen blijven bestaan, of laten we voor de vorm maar eens roepen dat de PVV tegen de grondwet in wil gaan dan trekken ze toch gewoon de stekker eruit? Focus gewoon op de punten waarover ook jij en ik het samen eens mee kunnen zijn, ja meer aandacht voor alle 18 miljoen Nederlanders, en vooral de Nederlanders die het zwaar hebben en daar zitten ook heel wat moslims bij die moeite hebben met rondkomen. Maar praat eerst eens met elkaar, en ja ook GL/PVDA, ze vertegenwoordigen met de 4 grootste partijen het grootste deel van het land, probeer nu eens te verbinden waar ze allemaal zo de mond van vol hebben. Die PVV"ers hoeven niet buitengesloten te worden, en Wilders hoeft geen moslims te deporteren, er is zoveel speelruimte voor wel een fatsoenlijk beleid wat iedereen in dit land ten goede zal komen. Op sociaal gebied vind ik zelfs de VVD vooral de vreemde eend in de bijt, PVV, NSC en GL/PVDA passen op dat gebied beter blij elkaar naar mijn mening, al zijn de opvattingen niet helemaal gelijk het doel is wel hetzelfde.
pi_211408480
Alle huiles hier hebben zo'n enorme plaat voor de kop. De PVV is een kleine minderheid in een kamer nog kleinere minderheden. Er is echt geen enkele reden waarom ze zouden mogen regeren als een meerderheidspartij.
pi_211408510
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Alle huiles hier hebben zo'n enorme plaat voor de kop. De PVV is een kleine minderheid in een kamer nog kleinere minderheden. Er is echt geen enkele reden waarom ze zouden mogen regeren als een meerderheidspartij.
ja en ze zijn controlled opposition volgens Thierry dus dan kun je sowieso niet regeren.
PWBF
pi_211408538
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Absoluut geen fan van de PVV, maar als grootste partij mogen ze van mij een serieuze poging doen tot een formatie. Als ze het zichzelf weer onmogelijk maken is dat ook prima. De grootste partij heeft vaker niet geregeerd.
Incelfrikandel
pi_211408544
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:13 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
En ik begrijp die afkeer helemaal. Het moment dat ik zag dat de PVV gewonnen had was ik blij, maar binnen enkele minuten kwam ook het besef dat een groot deel van NL hier niet op zit te wachten. Ondanks dat ik PVV stem en of mensen het nu wel of niet geloven echt wel merk dat er steeds grotere problemen komen in de samenleving heb ik ook oog voor het andere kamp. Het is te begrijpen dat ze zich zo verzetten tegen de PVV, maar het gaat niet alleen om de PVV of Wilders, het gaat ook om de miljoenen Nederlanders, inclusief heel wat Moslims, Marokkanen, Turken, Surinamers of Molukkers die PVV hebben gestemd die het gewoon zwaar hebben in de samenleving. Die mensen mogen niet vergeten of genegeerd worden omdat ze "gedwongen" worden om op de PVV te stemmen.

We hebben gelukkig regels en wetten in dit land waar de PVV zich aan dient te houden, en hebben het zo ingeregeld dat een partij nooit alleen kan en zal regeren, dus er zal een middenweg gezocht moeten worden. De mensen willen vooral een wat rechtser migratie beleid en weer wat geld overhouden aan het einde van de maand, daar moet de focus op liggen, niet op wat de PVV ooit geroepen heeft. De PVV verdiend een kans, verdiend een kans om te zien dat ze er voor alle 18 miljoen Nederlanders zullen zijn, en dan komen er genoeg momenten om of de PVV af te straffen of kan de VVD, NSC en van mijn part GL/PVDA als ze over hun schaduw heen kunnen stappen de stekker eruit trekken. Laat die partijen gewoon ook rechtstaat en de democratie bewaken, zorgen dat de PVV binnen de lijntjes blijft kleuren. Want dit gaat gewoon niet meer weg, sluit de PVV uit en je lost niets op, ja 2.5 miljoen boze mensen, als het er niet meer zijn, miljoenen mensen die genegeerd worden die toch weer opgezadeld worden met de problemen waar ze al jaren tegenstemmen.

Dat ze maar eens beginnen met de overeenkomsten te zoeken, want alle partrijen hebben genoeg overeenkomsten, de tegenstrijdigheden daar zoeken ze maar de middenweg in. Deze PVV"er wil ook niet dat GL/PVDA stemmers worden buitengesloten of dat er geen aandacht meer is voor het klimaat, en ook moslims zijn gewoon welkom in dit land en horen bij Nederland. Maar dat wij het als land beter moeten gaan doen voor iedereen dat is gewoon een feit, want zoveel mensen kunnen we niet blijven negeren.
Goed antwoord van een PVV stemmer !

Ik denk dat het probleem wat de PVV neerlegt nu eindelijk wel goed wordt opgepikt.

Nu denk ik wel dat dat de PVV daar wel goed voor was, maar de oplossing echt meer in het midden moet worden gevonden.

Het zelfde probleem ligt bij links. Er zijn goeie punten, maar men moet rekening houden met de andere kant.

Ikzelf denk dat Nederland het beste af is met een middenkabinet waarbij de mensen gewoon eens nemen dat er nu eenmaal water bij de wijn moet. Dat afstraffen omdat partijen toe geven op bepaalde gebieden werkt alleen maar verlammend.

Neemt niet weg dat de PVV al jaren roept dat de VVD moet doen wat ze nu zeggen te gaan doen.
pi_211408552
Het is wel duidelijk dat de VVD hier meeleest

quote:
99s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:29 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
De VVD moet het zo spelen dat ze niet in het kabinet stappen maar het gedogen vanuit de oppositie.
Ten eerste is Wilders dan zeer afhankelijk van hun stem om zijn immigratie-agenda uit te voeren en zodra de eerste impopulaire bezuinigingen moeten worden uitgevoerd trekken ze hun steun in en zal een bijna kamerbrede motie van wantrouwen een einde maken aan PVV, NSC en BBB
Wie dit leest is gek
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 11:25:14 #78
3928 Ulx
pi_211408589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:17 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Daarvoor zijn de coalitie onderhandelingen, als daar onoverbrugbare verschillen blijven bestaan, of laten we voor de vorm maar eens roepen dat de PVV tegen de grondwet in wil gaan dan trekken ze toch gewoon de stekker eruit? Focus gewoon op de punten waarover ook jij en ik het samen eens mee kunnen zijn, ja meer aandacht voor alle 18 miljoen Nederlanders, en vooral de Nederlanders die het zwaar hebben en daar zitten ook heel wat moslims bij die moeite hebben met rondkomen. Maar praat eerst eens met elkaar, en ja ook GL/PVDA, ze vertegenwoordigen met de 4 grootste partijen het grootste deel van het land, probeer nu eens te verbinden waar ze allemaal zo de mond van vol hebben. Die PVV"ers hoeven niet buitengesloten te worden, en Wilders hoeft geen moslims te deporteren, er is zoveel speelruimte voor wel een fatsoenlijk beleid wat iedereen in dit land ten goede zal komen. Op sociaal gebied vind ik zelfs de VVD vooral de vreemde eend in de bijt, PVV, NSC en GL/PVDA passen op dat gebied beter blij elkaar naar mijn mening, al zijn de opvattingen niet helemaal gelijk het doel is wel hetzelfde.
Het issue is natuurlijk dat de kroonjuwelen van de PVV nou net showstoppers zijn voor de andere partijen. Maar de AOW leeftijd was tien jaar geleden ook een van de onbespreekbare punten van Wilders, en de andere partijen weten ook nog wel hoe snel hij die overboord gooide toen hij een kansje op meedoen had. Die ruiken wel bloed. Wilders is de grootste, dus die zal compromissen moeten sluiten.
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:25:15 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211408590
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:17 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
En wie gaat dat fatsoenlijk beleid vormgeven en uitvoeren? Ik bedoel... kijk eens naar de eerste 37 poppetjes op de lijst van Wilders, naar de ideeën van Wilders over grondrechten, en vertel mij vervolgens hoe dat te rijmen is met het kernpunt van het partijprogramma van Omtzigt (namelijk: goed bestuur).
Huilen dan.
pi_211408599
De VVD en Rutte zijn jarenlang beschimpscheut door de oppositie, pers/talkshows en alle andere stuurlui aan de wal.
Ze moeten dit nu keihard uitspelen.
En zo te zien zijn ze zelf ook tot die conclusie gekomen.
Wie dit leest is gek
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 11:29:56 #81
3928 Ulx
pi_211408643
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:47 schreef superniger het volgende:

Hoezo? De kiezer heeft toch juist duidelijk gemaakt dat ze de VVD niet meer zien zitten? Dat die maar beter de oppositie in kan gaan? Anders waren ze niet 30% van hun zetels kwijtgeraakt. Nee, de kiezer heeft gezegd dat de VVD beter niet kan gaan regeren.
pi_211408667
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het issue is natuurlijk dat de kroonjuwelen van de PVV nou net showstoppers zijn voor de andere partijen. Maar de AOW leeftijd was tien jaar geleden ook een van de onbespreekbare punten van Wilders, en de andere partijen weten ook nog wel hoe snel hij die overboord gooide toen hij een kansje op meedoen had. Die ruiken wel bloed. Wilders is de grootste, dus die zal compromissen moeten sluiten.
Iedereen zal compromissen moeten sluiten, dat is nu die middenweg zoeken. En het is duidelijk dat de PVV nooit al hun punten kan en zal mogen doorvoeren, onmogelijk. Maar het is wel een signaal dat zaken anders moeten, of op een andere manier aangepakt moeten gaan worden, dat is vooral een stem op de PVV voor mij. Ik ben niet tegen de EU, ik ben wel tegen het massale gegraai en het onoverzichtelijke van de EU, persoonlijk denk ik dat de samenwerking anders ingeregeld moet gaan worden. Ook heb ik niets tegen de moslim als persoon, ik ben en blijf zeer kritisch op de islam, maar ik heb 0 problemen met een jongedame die een hoofdoekje wil dragen, of een moslim die 5x per dag wil bidden, lekker halal wil eten of trots is op zijn geloof, ga je gang en welkom in Nederland, maar laten we met elkaar leven en niet langs elkaar wat nu met vele moslims gebeurd helaas. En zo denken heel veel PVV stemmers, met uitzondering van dat kleine groepje echte racisten want geloof mij die erkennen wij ook en ook wij walgen van dat volk wat wel overal een gevaar ziet in een kleurtje.

Er is een signaal afgegeven, en eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of de PVV het gaat oplossen of Gl/PVDA samen met D66, maar we moeten stoppen met het negeren van miljoenen mensen die het moeilijk hebben in deze samenleving, en ja daar zitten ook heel wat andere kleurtjes en moslims bij die het ook moeilijk hebben en gewoon mee willen doen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 11:35:28 #83
3928 Ulx
pi_211408711
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:32 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Iedereen zal compromissen moeten sluiten, dat is nu die middenweg zoeken. En het is duidelijk dat de PVV nooit al hun punten kan en zal mogen doorvoeren, onmogelijk. Maar het is wel een signaal dat zaken anders moeten, of op een andere manier aangepakt moeten gaan worden, dat is vooral een stem op de PVV voor mij. Ik ben niet tegen de EU, ik ben wel tegen het massale gegraai en het onoverzichtelijke van de EU, persoonlijk denk ik dat de samenwerking anders ingeregeld moet gaan worden. Ook heb ik niets tegen de moslim als persoon, ik ben en blijf zeer kritisch op de islam, maar ik heb 0 problemen met een jongedame die een hoofdoekje wil dragen, of een moslim die 5x per dag wil bidden, lekker halal wil eten of trots is op zijn geloof, ga je gang en welkom in Nederland, maar laten we met elkaar leven en niet langs elkaar wat nu met vele moslims gebeurd helaas. En zo denken heel veel PVV stemmers, met uitzondering van dat kleine groepje echte racisten want geloof mij die erkennen wij ook en ook wij walgen van dat volk wat wel overal een gevaar ziet in een kleurtje.

Er is een signaal afgegeven, en eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of de PVV het gaat oplossen of Gl/PVDA samen met D66, maar we moeten stoppen met het negeren van miljoenen mensen die het moeilijk hebben in deze samenleving, en ja daar zitten ook heel wat andere kleurtjes en moslims bij die het ook moeilijk hebben en gewoon mee willen doen.
En wil je meer of minder compromissen?
pi_211408726
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:32 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Waarom stemde je niet op NSC als ik vragen mag?
pi_211408731
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wie gaat dat fatsoenlijk beleid vormgeven en uitvoeren? Ik bedoel... kijk eens naar de eerste 37 poppetjes op de lijst van Wilders, naar de ideeën van Wilders over grondrechten, en vertel mij vervolgens hoe dat te rijmen is met het kernpunt van het partijprogramma van Omtzigt (namelijk: goed bestuur).
Zelf hierboven al aangegeven dat ik voor een zakenkabinet ben, dus als de poppetjes in de eigen partijen niet aanwezig zijn dan worden ze maar aangetrokken. Ik wil experts op de ministeries, en niet iemand (met alle respect) die de juiste afkomst heeft en door die afkomst een zwaar geprivilegieerd leven heeft gehad en van mening is dat zo'n persoon dan een ministerie kan besturen. Op economie zet je een econoom, op defensie een oud militair, op financiën iemand die verstand heeft van financiën en niet iemand die toevallig een elitaire achtergrond heeft etc. mensen die verstand hebben van zaken en die weten wat voor een ministerie ze vertegenwoordigen.

Voor mijn gevoel is de politiek een beetje verworden tot een elitair clubje die elkaar de hand boven het hoofd houden en elkaar baantjes toeschuiven terwijl de essentie totaal vergeten wordt, en dat is idd zoals Omtzigt zegt "goed bestuur".

Moest wel nog aan jou denken woensdag, en niet negatief, iets in mij leefde met je mee omdat ik weet dat jij niet zo blij bent met de PVV, en dat nadat we elkaar al jaren hier de huid vol schelden. ;)
pi_211408740
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
En wil je meer of minder compromissen?
_O-

Meer meer meer.

Ik wil zelfs de GL/PVDA niet uitsluiten he, ook die mensen hebben recht op hun stem en mening en ook die mensen mogen niet vergeten worden. Dus compromis.
pi_211408747
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Waarom stemde je niet op NSC als ik vragen mag?
Heb getwijfeld, maar het was een te nieuwe partij, geen duidelijkheid, Omtzigt draait er teveel omheen. Ergens bang dat ze zouden imploderen, maar wie weet bij de volgende verkiezingen. :)
pi_211408756
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:08 schreef Rnie het volgende:

Je wilt een vraag stellen aan een politicus (en met name een vvd'er) en je verwacht dan een eerlijk antwoord?! :D
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211408791
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:37 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
_O-

Meer meer meer.

Ik wil zelfs de GL/PVDA niet uitsluiten he, ook die mensen hebben recht op hun stem en mening en ook die mensen mogen niet vergeten worden. Dus compromis.
Ik wilde je bericht bijna liken tot je hier over begon...
Facts don't care about your feelings
pi_211408805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ik wilde je bericht bijna liken tot je hier over begon...
Dat mag, ik houd er gewoon niet van als de PVV wordt uitgesloten en daarmee miljoenen kiezers en omdat ik geen hypocriet wil zijn denk ik hetzelfde over de GL/PVDA, hoewel ik nooit op die combo (in deze tijd) kan stemmen. Ook daar stemmen miljoenen mensen op wiens stem ook gehoord mag (moet) worden.
pi_211408814
Wat een kutpartij is die VVD toch ook he. Klopt, ze hebben verloren, maar 24 zetels is alsnog geen kattenpis en die kiezers negeer je nu volkomen.
pi_211408829
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:38 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Heb getwijfeld, maar het was een te nieuwe partij, geen duidelijkheid, Omtzigt draait er teveel omheen. Ergens bang dat ze zouden imploderen, maar wie weet bij de volgende verkiezingen. :)
Tja, hij klinkt wel meer als hoe jij je standpunten hebt.

Ik zal je niet vermoeien met mijn mening over protest stemmen op een extreme partij.

Laten we hopen op oplossingen waar iedereen mee leven kan en niet maar 1 kant van het land.
pi_211408839
Als NSC hetzelfde besluit staat de PVV buitenspel en komt GL/pvda in het kabinet of hoe werkt dat?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 11:46:07 #94
3928 Ulx
pi_211408840
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:42 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dat mag, ik houd er gewoon niet van als de PVV wordt uitgesloten en daarmee miljoenen kiezers en omdat ik geen hypocriet wil zijn denk ik hetzelfde over de GL/PVDA, hoewel ik nooit op die combo (in deze tijd) kan stemmen. Ook daar stemmen miljoenen mensen op wiens stem ook gehoord mag (moet) worden.
Men gaat toch met hem praten? Zijn de verschillen te groot is het gewoon jammer voor hem. Maar buitengesloten wordt de PVV dan niet. Het is geen cordon sanitaire als er geen akkoord komt.
pi_211408846
Kaag noemt de winst van Wilders 'een klap in het gezicht van de democratie'

_O- _O- _O-
pi_211408856
Maar stel nu dat de VVD echt uit het partijkartel stapt, dan is dat toch juist wat heel veel kiezers jarenlang hebben gewild? Luisteren ze eindelijk eens, is het weer niet goed.
PWBF
pi_211408857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tja, hij klinkt wel meer als hoe jij je standpunten hebt.

Ik zal je niet vermoeien met mijn mening over protest stemmen op een extreme partij.

Laten we hopen op oplossingen waar iedereen mee leven kan en niet maar 1 kant van het land.
Ow ik denk dat mijn mening ook goed zal aansluiten bij die partij, en als de NSC deze periode overleeft dan zijn ze een zeer grote kanshebber voor mijn stem.

Laatste mee eens, 18 miljoen mensen verdienen een oplossing, we hebben in dit land wel heel wat aandacht voor non binaire personen, waarvan er nooit duizenden kunnen rondlopen, tijd dat de miljoenen mensen die het zwaar hebben ook de aandacht krijgen wat ze verdienen, en ik ga het voor de statistieken benadrukken ook de moslims, ook zij verdienen een goed leven in hun Nederland en ook zij verdienen het om geld over te houden voor leuke dingen aan het einde van de maand en verdienen het om in buurten te wonen waar het fijn wonen is zonder criminaliteit.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 11:47:33 #98
3928 Ulx
pi_211408859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat een kutpartij is die VVD toch ook he. Klopt, ze hebben verloren, maar 24 zetels is alsnog geen kattenpis en die kiezers negeer je nu volkomen.
Maar de GL/PvdA is toch nog groter? En die hebben zetelwinst. Dus de kiezer wil die dan toch in het kabinet?
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 11:49:02 #99
3928 Ulx
pi_211408877
Ik wil de PVV bijna mijn medeleven aanbieden voor hun overwinning.
pi_211408892
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar de GL/PvdA is toch nog groter? En die hebben zetelwinst. Dus de kiezer wil die dan toch in het kabinet?
Dat valt te betwijfelen, want veel mensen hebben op het allerlaatste moment voor GL/PvdA gekozen, nadat duidelijk werd dat de PVV maar bleef stijgen. Dus in plaats van bij je eigen idealen te blijven werden mensen ineens paniekerig en besloten toen dus strategisch te gaan stemmen. Laf gedoe.
pi_211408899
quote:
VVD stemmer?
pi_211408911
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik vind het wat overdreven, Yesilgöz zegt toch duidelijk dat gedoogsteun op tafel ligt?
Maar die kan je ook intrekken zonder dat je eigen partij schade oploopt en zonder dat je eigen ministers slachtoffert.
pi_211408928
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat slaat als een lul op een drumstel. Wanneer vrij duidelijk is dat je als partij, waar flink wat kiezers op hebben gestemd, nodig bent voor een meerderheid in een rechtse coalitie.. en dan verzaakt.. dan ben je gewoon een kutpartij. PvdA /GL zal ook wel graag willen regeren, maar een coalitie over links is helemaal niet realistisch.
pi_211408929
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat valt te betwijfelen, want veel mensen hebben op het allerlaatste moment voor GL/PvdA gekozen, nadat duidelijk werd dat de PVV maar bleef stijgen. Dus in plaats van bij je eigen idealen te blijven werden mensen ineens paniekerig en besloten toen dus strategisch te gaan stemmen. Laf gedoe.
Er is ook veel strategisch gestemd op de PVV. Laf gedoe.
pi_211408944
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:50 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
VVD stemmer?
Nee, heb Omtzigt gestemd. Die vertrouw ik overigens ook niet.. als hij PVV gaat uitsluiten dan is hij voor mij af.. met zijn 'nieuwe politiek'
pi_211408962
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar die kan je ook intrekken zonder dat je eigen partij schade oploopt en zonder dat je eigen ministers slachtoffert.
Het klappen van Rutte I werd juist de gedoger vooral kwalijk genomen.
Incelfrikandel
pi_211408979
quote:

[..]
En de stem op Wilders is geen strategische stem? BBB, FvD, Ja21 en bvnl zijn allemaal een hoop (virtuele) zetels kwijtgeraakt.
pi_211408985
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Er is ook veel strategisch gestemd op de PVV. Laf gedoe.
Strategisch stemmen doe je om een opkomende partij een blok te zetten. De PVV was die opkomende partij.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 11:59:15 #109
3928 Ulx
pi_211408997
quote:

[..]
De winst van GL/PvdA komt bij rechts vandaan?
pi_211409019
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Strategisch stemmen doe je om een opkomende partij een blok te zetten. De PVV was die opkomende partij.
Haha.

Er is strategisch gestemd op PvdA/GL om te proberen Timmersmans de premier te maken, te voorkomen dat Wilders de grootste wordt en PvdA/GL zo groot te maken dat andere partijen er niet makkelijk heen kunnen.

Er is strategisch PVV gestemd om te voorkomen dat Timmermans de grootste werd en om te voorkomen dat VVD en NSC makkelijk om PVV heen kunnen.

De achterliggende gedachte is precies hetzelfde geweest. Dus het is of beide laf of niet.
pi_211409045
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Nee, heb Omtzigt gestemd. Die vertrouw ik overigens ook niet.. als hij PVV gaat uitsluiten dan is hij voor mij af.. met zijn 'nieuwe politiek'
Wat wil je nu werkelijk?
Waar ben je nu boos om?
Ik snap het oprecht niet.

VVD is traditionele politiek.
Jij wilt politieke verandering en nieuwe politiek.
Traditionele VVD stapt niet in een kabinet.
En jij bent vervolgens boos omdat je toch had gehoopt dat de traditionele politieke partij het voortouw zou nemen en zowel PVV als nieuwe partij NSC aan het handje zou meenemen? :?
pi_211409047
quote:

[..]
_O-
pi_211409063
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Tja de VVD stemmers zullen wel laten weten of ze instemmen met deze keuze. De afgelopen jaren heeft de VVD natuurlijk wel meer met partijen geregeerd waar ze ver van afstonden. Je kan niet zeggen dat ze hier goed uit zijn gekomen. Kiezen om nu niet met een extreme partij te gaan regeren is dan misschien wel logisch. Tactisch, maar ook wel logisch.

En gedoogsteun is niet van tafel.
pi_211409069
Zo dus de VVD wilt niet meeregeren. Nou ik weet wel een truukje om ze binnenboord te krijgen. Dreigen de HRA af te schaffen. Reken er maar op dat ze er als de kippen bij zijn om mee te doen.
pi_211409070
Er wordt ongetwijfeld druk gelobbyd bij de makkelijkst manipuleerbare partij van nederland: de vvd, om de toekomstige regering naar de hand van bedrijven en organisaties in te richten
pi_211409077
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:04 schreef FYazz het volgende:

[..]
Wat wil je nu werkelijk?
Waar ben je nu boos om?
Ik snap het oprecht niet.

VVD is traditionele politiek.
Jij wilt politieke verandering en nieuwe politiek.
Traditionele VVD stapt niet in een kabinet.
En jij bent vervolgens boos omdat je toch had gehoopt dat de traditionele politieke partij het voortouw zou nemen en zowel PVV als nieuwe partij NSC aan het handje zou meenemen? :?
Donder op met je gebrabbel joh.
pi_211409079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:52 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat slaat als een lul op een drumstel. Wanneer vrij duidelijk is dat je als partij, waar flink wat kiezers op hebben gestemd, nodig bent voor een meerderheid in een rechtse coalitie.. en dan verzaakt.. dan ben je gewoon een kutpartij. PvdA /GL zal ook wel graag willen regeren, maar een coalitie over links is helemaal niet realistisch.
Niemand wil meeregeren puur omdat dat voor de andere partij nodig is
Het is geen hulphond.
pi_211409092
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef Alpha0 het volgende:
Zo dus de VVD wilt niet meeregeren. Nou ik weet wel een truukje om ze binnenboord te krijgen. Dreigen de HRA af te schaffen. Reken er maar op dat ze er als de kippen bij zijn om mee te doen.
Met welke meerderheid krijgen ze dat dan voor elkaar?
pi_211409099
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tja de VVD stemmers zullen wel laten weten of ze instemmen met deze keuze. De afgelopen jaren heeft de VVD natuurlijk wel meer met partijen geregeerd waar ze ver van afstonden. Je kan niet zeggen dat ze hier goed uit zijn gekomen. Kiezen om nu niet met een extreme partij te gaan regeren is dan misschien wel logisch. Tactisch, maar ook wel logisch.

En gedoogsteun is niet van tafel.
Het is puur tactisch omdat ze bang zijn om bij deelname aan een regering weer te verliezen bij de volgende verkiezingen. Met verantwoordelijkheid voor het land heeft het niets te maken.
pi_211409105
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt ook gerust stellen dat de VVD binnen de partij zelf cultureel gezien eerder links is dan rechts. Een soort 'D66 light' dus eigenlijk. Dat kan natuurlijk, maar dit strookt totaal niet met hoe hun kiezers het zien.
VVD is een liberale partij. dat zijn ze altijd geweest. Dat er daardoor aantal maatregelen soms conservatief nationalistisch uit zien, doet niks af van dat zij die dingen doen op basis van een liberale ideologie.

Plus zou het strategisch erg dom zijn als VVVD een rechtse partij, zomaar in het midden te gaan zitten met de PVV om PVV zijn zin te geven. Want als al die VVD-ers allemaal eigenlijk wilders willen stemden ze wel op wilders.

Geen timmermans =/= PVV partij programma uitvoeren. Denk dat voorkeur van de VVD ligt bij CHristenpartij en een ander liberale partij.
pi_211409108
quote:
PVV is ook tegen de afschaffing van de HRA, dus dat voorstel komt vast niet op tafel.
pi_211409109
quote:
Daar is helemaal geen kamermeerderheid voor. Zie de verkiezingsprogrammas. Als je wil bluffen moet je het wel goed doen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 12:10:19 #123
3928 Ulx
pi_211409119
quote:
Ja, daar zullen de PVV stemmers echt achter staan.
pi_211409121
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niemand wil meeregeren puur omdat dat voor de andere partij nodig is
Het is geen hulphond.
Dat zeg ik toch ook niet? De vorige keren was de CU nodig voor een meerderheid. Die hebben als kleine partij zo behoorlijk wat invloed kunnen uitoefenen.
pi_211409126
Op de socials (met nadruk op "socials") toch veel signalen van VVD stemmers die het niet eens zijn met Dilan en vinden dat de VVD hun verantwoordelijkheid moet nemen. Benadrukken ook dat meer dan 80% van de VVD kiezers met de PVV wil regeren.
pi_211409144
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Donder op met je gebrabbel joh.
Euh, oké.
Ik plaats volgens mij een hele normale post hoor.

Leg het dan uit.
Je doet boos, maar wilt niet uitleggen waarom en dan ben je straks nog bozer omdat je niet wordt begrepen.
pi_211409146
Haha kijk al die PVV'ers opgefokt zijn door een onderhandelingsstrategie van de VVD.
PWBF
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 12:12:24 #128
3928 Ulx
pi_211409147
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:10 schreef Tekaschi het volgende:
Op de socials (met nadruk op "socials") toch veel signalen van VVD stemmers die het niet eens zijn met Dilan en vinden dat de VVD hun verantwoordelijkheid moet nemen. Benadrukken ook dat meer dan 80% van de VVD kiezers met de PVV wil regeren.
En hebben ze nog eisen gesteld? Of moet de VVD gewoon braaf doen wat Wilders zegt?
pi_211409149
twitter

Vooral voor het plaatje, dat Navo verhaaltje roep ik niks over.
pi_211409161
Een gedoogkabinet met PVV en NSC zie ik ook niet gebeuren eerlijk gezegd, al krijgt Omtzigt dan wel de kans om 'vakministers' aan te stellen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat hij het een fijne constructie vindt.. een nieuwe partij en een partij zonder bestuurservaring die samen een coalitie vormen.
pi_211409163
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
En hebben ze nog eisen gesteld? Of moet de VVD gewoon braaf doen wat Wilders zegt?
Niemand stelt eisen, ze stellen wel dat er gepraat moet worden en waar hun voorkeuren liggen. Het is toch hun eigen achterban die het stelt. VVD hoeft niet te luisteren naar de PVV maar naar hun eigen achterban, en laten we eerlijk zijn, hadden ze de laatste jaren geluisterd hadden we nu niet met de PVV als grootste gezeten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 12:14:41 #132
3928 Ulx
pi_211409170
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:12 schreef Nielsch het volgende:
Haha kijk al die PVV'ers opgefokt zijn door een onderhandelingsstrategie van de VVD.
Prachtig is het hè? :D _O-
pi_211409171
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
VVD is een liberale partij. dat zijn ze altijd geweest. Dat er daardoor aantal maatregelen soms conservatief nationalistisch uit zien, doet niks af van dat zij die dingen doen op basis van een liberale ideologie.

Plus zou het strategisch erg dom zijn als VVVD een rechtse partij, zomaar in het midden te gaan zitten met de PVV om PVV zijn zin te geven. Want als al die VVD-ers allemaal eigenlijk wilders willen stemden ze wel op wilders.

Geen timmermans =/= PVV partij programma uitvoeren. Denk dat voorkeur van de VVD ligt bij CHristenpartij en een ander liberale partij.
Dat zal de volgende keer dan ook zeker gebeuren als er nieuwe verkiezingen komen. Het is belachelijk dat we in Nederland alleen een links, centrumlinks, centrum of centrumrechts kabinet kunnen hebben.
pi_211409176
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch ook niet? De vorige keren was de CU nodig voor een meerderheid. Die hebben als kleine partij zo behoorlijk wat invloed kunnen uitoefenen.
Dat kan de VVD ook, en die speelt natuurlijk 'hard to get '.

CU was bovendien in een andere positie, die zijn in de meeste gevallen te klein voor regeringsdeelname.
VVD is dat niet, die kan eventueel in een coalitie buiten pvv om prima regeren, en 1 termijn in de oppositie kan ook geen kwaad.
pi_211409177
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:13 schreef Pleun2011 het volgende:
Een gedoogkabinet met PVV en NSC zie ik ook niet gebeuren eerlijk gezegd, al krijgt Omtzigt dan wel de kans om 'vakministers' aan te stellen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat hij het een fijne constructie vindt.. een nieuwe partij en een partij zonder bestuurservaring die samen een coalitie vormen.
Dit heeft dan wel weer de voorkeur van Omtzigt, een minderheidskabinet met vakmensen en per punt steun zoeken in de kamer. Ach we gaan het zien, ik durf er niets over te zeggen voor mij ligt alles nog open, een kabinet met PVV, NSC en de VVD tot nieuwe verkiezingen.
pi_211409180
Ik ben bang dat het zoals alles steeds meer een wedstrijd wordt tussen partijen ipv samen een land gaan regeren.
En zo 2,5 miljoen stemmers de mond snoeren in een democratie mag best wel over gepraat worden.
Maar NOS gastjes waren aardig aan het glimlachen weer door dit nieuws.
pi_211409183
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zal de volgende keer dan ook zeker gebeuren als er nieuwe verkiezingen komen. Het is belachelijk dat we in Nederland alleen een links, centrumlinks, centrum of centrumrechts kabinet kunnen hebben.
Wanneer hebben we een links kabinet gehad dan?
pi_211409189
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef Zoddie het volgende:
Ik ben bang dat het zoals alles steeds meer een wedstrijd wordt tussen partijen ipv samen een land gaan regeren.
En zo 2,5 miljoen stemmers de mond snoeren in een democratie mag best wel over gepraat worden.
Laat ze lekker lachen, het is dit arrogante elitaire gedrag en het uitsluiten wat mensen boos maakt en de PVV zo groot, ze hebben het na Trump niet geleerd en zullen het nu ook niet leren, die club is gewoon de weg kwijt.
pi_211409191
quote:
Als er door dit gekloot uiteindelijk nieuwe verkiezingen komen, dan wordt de PVV nog groter denk ik.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 12:17:02 #140
3928 Ulx
pi_211409194
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:14 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Niemand stelt eisen, ze stellen wel dat er gepraat moet worden en waar hun voorkeuren liggen. Het is toch hun eigen achterban die het stelt. VVD hoeft niet te luisteren naar de PVV maar naar hun eigen achterban, en laten we eerlijk zijn, hadden ze de laatste jaren geluisterd hadden we nu niet met de PVV als grootste gezeten.
De onderhandelingen zijn nog niet begonnen. Wat ze nu doen is een beetje als een stare-down.
pi_211409196
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Het is puur tactisch omdat ze bang zijn om bij deelname aan een regering weer te verliezen bij de volgende verkiezingen. Met verantwoordelijkheid voor het land heeft het niets te maken.
Het heeft meer lagen dan dat. De aard van de PVV is daar 1 van.

Ik heb dit keer geen VVD gestemd, maar als ik het wel had gedaan had ik absoluut niet gewild dat ze met Wilders in zee zouden gaan.
pi_211409201
quote:
Er is nog nooit een kabinet geweest met 100% van alle stemmers achter zich, dus vanuit jouw redenering zijn er altijd miljoenen waarvan de mond wordt gesnoerd.
pi_211409203
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als er door dit gekloot uiteindelijk nieuwe verkiezingen komen, dan wordt de PVV nog groter denk ik.
Of niet, ook kiezers die dan thuisblijven he, PVV had ook 12% kiezers aangetrokken die vorige keer niet gestemd hebben. Ken er een aantal die niet gestemd hadden omdat ze 0 vertrouwen hadden en "ze doen toch wat ze willen", maar waren wel pro PVV en blij dat de PVV had gewonnen. Sluiten ze de PVV weer uit, komen er nieuwe verkiezingen heb je ook mensen die de hoop hebben opgegeven, het zijn befaamde tactieken.
pi_211409215
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
De onderhandelingen zijn nog niet begonnen. Wat ze nu doen is een beetje als een stare-down.
Het spel spelen idd, we gaan het zien de komende weken/maanden wat er gaat gebeuren. Als alle 18 miljoen Nederlanders maar op één staan, daar moet het om gaan nu.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 12:18:59 #145
3928 Ulx
pi_211409222
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Den Uyl is van alle ellende de oorzaak. Je weet toch?
pi_211409238
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dit heeft dan wel weer de voorkeur van Omtzigt, een minderheidskabinet met vakmensen en per punt steun zoeken in de kamer. Ach we gaan het zien, ik durf er niets over te zeggen voor mij ligt alles nog open, een kabinet met PVV, NSC en de VVD tot nieuwe verkiezingen.
Ja maar dat gaat toch niet werken. Bijvoorbeeld: PVV wil graag het eigen risico afschaffen. De VVD en het NSC willen daar niet aan dus zullen ze steun moeten zoeken bij BBB en links (GLPvdA, SP). Met name links zal wel iets terug willen voor die steun dus krijg je toch weer een soort mini-onderhandeling. En dan valt het hele idee van vakministers en per punt steun zoeken alweer in duigen.
PWBF
pi_211409241
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Den Uyl is van alle ellende de oorzaak. Je weet toch?
Ja, daarmee is het begonnen.
Maar dat was toch centrumlinks?
pi_211409265
quote:

[..]
Nieuwe verkiezingen gaat niet gebeuren.
Dat is bovendien een belediging van de kiezers.
pi_211409272
quote:

[..]
Ik heb de geschiedenis van de Nederlandse politiek niet voor mij nu. Maar ik acht een Links kabinet meer haalbaar dan een rechts kabinet. De reden is dat de in naam centrumrechtse partijen eerder bereid zijn om hun ziel te verkopen aan Links dan andersom. GL/PvdA zouden niet met VVD willen samenwerken, maar de VVD wel met GL/PvdA. Eenzelfde scenario acht ik voor NSC, hoewel NSC natuurlijk sowieso een stuk gematigder is dan de VVD.

De hoop voor alles wat rechts is in Nederland is dan ook dat de PVV groot zal blijven en BBB veel kiezers van VVD en andere rechtse partijen kan overnemen. Hopelijk wordt dat FvD dan ook eens leeggetrokken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 12:23:10 #150
3928 Ulx
pi_211409276
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, daarmee is het begonnen.
Maar dat was toch centrumlinks?
Dan denk ik dat je terug zal moeten naar Rutger-Jan Schimmelpeninck.
pi_211409299
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb de geschiedenis van de Nederlandse politiek niet voor mij nu. Maar ik acht een Links kabinet meer haalbaar dan een rechts kabinet. De reden is dat de in naam centrumrechtse partijen eerder bereid zijn om hun ziel te verkopen aan Links dan andersom. GL/PvdA zouden niet met VVD willen samenwerken, maar de VVD wel met GL/PvdA. Eenzelfde scenario acht ik voor NSC, hoewel NSC natuurlijk sowieso een stuk gematigder is dan de VVD.

De hoop voor alles wat rechts is in Nederland is dan ook dat de PVV groot zal blijven en BBB veel kiezers van VVD en andere rechtse partijen kan overnemen. Hopelijk wordt dat FvD dan ook eens leeggetrokken.
Maar dan is het nog steeds een centrumlinks kabinet.
Een links kabinet is niet haalbaar.
Rechts qua zetels volgens mij wel.
pi_211409305
quote:
De VVD is al aan het voorsorteren voor de volgende verkiezingen en Timmermans is gisteren begonnen met campagnevoeren.

Landsbelang _O-
pi_211409308
VVDGOD _O_
Groot fan van User Wotte
pi_211409322
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:42 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wanneer jou ideeen of wensen voor Nederland zo dwars staan op wat andere ideeen en wensen, dan wordt jij niet als persoon uitgesloten maar is men het gewoon niet met jou eens. En kun je anderen gelukkig niet dwingen het wel met je eens te zijn.

Stel Wilders had zijn partij programma geschreven met zijn zinnen net na de verkiezingsuitslag: Wij gaan echt niet koran verbieden, moskeeen sluiten, wij willen een partij zijn voor alle Nederlanders,voor iedereen.

Dan was er nu helemaal geen probleem geweest dan kon hij zelfs met D66 Afspraken maken over een strenger asielbeleid en ook PvDA kan hier in meegaan.

Wilders heeft nog steeds zijn ideologie opgeschreven: uit eu, uit de euro, rusland volgen, moskeeen dicht, geen plaats voor de islam. Dat hij op TV, de laatste maanden dit stil hield, heeft er zelfs voorgezorgd dat hij steun kreeg onder Turkse en Marokaanse stemmers.

Maar Wilders moet nu laten zien wat hij echt wil; nationaal (uit de eu, grenzen dicht, geen islam) socialistisch (verhoog minimum loon, 65 plus gratis OV etc) of wordt hij een verlengde arm van de VVD

met een meer nationalistische koers (dus asiel moeilijker maken, meer geld naar eu buiten gebieden om grenzen dicht te houden, quota op internationale studenten etc).

Want de eerste is geen draagvlak voor in Nederland, niet onder de VVD en niet onder NSC en dat andere misschien wel, maar dan gooit Wilders letterlijk zijn eigen ideologie en partij programma bij het grofvuil.
pi_211409325
https://www.telegraaf.nl/(...)gezichten-van-de-pvv

De slaven van Wilders zijn ook een stelletje koekenbakkers. _O-
Gelukkig hoeven ze niets te kunnen behalve klakkeloos en zonder aarzelen de bevelen van de grote roerganger opvolgen. Letterlijk stemvee. Want binnen de partij heeft alleen Wilders het voor het zeggen, en ook in de fractie luistert hij naar niemand. Het gebrek aan interne partijdemocratie vind ik nog gevaarlijker dan zijn standpunten.

Een poffertjesbakker op de kermis, middelbare school niet afgemaakt, zegt te weten wat er speelt in het land.
Een oud-politieagent die bestraft is voor de mishandeling van een geboeide arrestant.
Een Bakker Bart franchisenemer / supermarktmanager, 'staat dagelijks tussen de mensen'.
Een zorgmedewerker.
Een gewichtsconsulent die in voedingssupplementen handelt en honden fokt.
Een metaalwerker die uit zijn werk weet dat een scheepsschroef niet met zonne-energie gemaakt kan worden.
Een beveiliger.
Een handelaar in tapijten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 12:27:35 #156
3928 Ulx
pi_211409334
https://www.nu.nl/formati(...)l-gedoogpartner.html

quote:
De VVD gaat niet meeregeren in een kabinet, laat VVD-leider Dilan Yesilgöz vrijdag weten. Als reden noemt ze het zetelverlies van de partij. De VVD zou wel eventueel een centrumrechts minderheidskabinet willen gedogen.
"De grote winnaars van de verkiezingen zijn PVV en NSC, daar ligt het initiatief", zei Yesilgöz. "Voor de VVD, als je kijkt naar de afgelopen dertien jaar en deze uitslag, betekent het dat we een andere rol gaan pakken. We gaan niet in een kabinet zitten."

Volgens de VVD-leider voelt haar partij een verantwoordelijkheid om "een kabinet van winnaars" mogelijk te maken. "Dat zal zijn in een vorm van gedogen. Constructief beleid dat gericht is op het beter maken van dit land gaan wij steunen."

Yesilgöz deed de mededeling vlak voor aanvang van de bijeenkomst met Kamervoorzitter Vera Bergkamp. Op de bijeenkomst kwamen alle lijsttrekkers samen en werd een verkenner aangewezen. Dat is PVV-senator Gom van Strien geworden.
Daar is weinig op af te dwingen. De kiezer heeft de VVD gestraft, en zij accepteren de consequentie.
pi_211409338
quote:

[..]
Geen puur links kabinet nee, maar een 100% rechts kabinet hebben we ook niet gehad.

Dus krijg je een coalitie waar altijd wel een links of linksige partij in zit, dus ook linkse invloed. Dat is net zoiets als een lekker pilsje waar je in pist.. het resultaat is smerig. -O-
pi_211409357
quote:

[..]
Denk dat dat de campagnes vol staan met teksten als “Wilders is ons veel te extreem, maar we moeten niet doof zijn voor de geluiden uit die hoek”. waarschijnlijk gaat veel links hier wel verzaken natuurlijk.
pi_211409390
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:27 schreef Ulx het volgende:
https://www.nu.nl/formati(...)l-gedoogpartner.html
[..]
Daar is weinig op af te dwingen. De kiezer heeft de VVD gestraft, en zij trekken de consequenties.
Hehe, al die prietpraat. Van de zijlijn meekijken en dan proberen op het juiste moment de boel op te blazen. "Nee, wij waren geen onderdeel, stem op ons VVD, verkiezingen 2024" :')
pi_211409395
quote:

[..]
Want VVD, CDA met gedoogsteun van PVV was niet rechts?
PWBF
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:32:57 #161
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211409399
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Hehe, al die prietpraat. Van de zijlijn meekijken en dan proberen op het juiste moment de boel op te blazen. "Nee, wij waren geen onderdeel, stem op ons VVD, verkiezingen 2024" :')
Het is wel slim vanuit VVD oogpunt. Sneaky, maar slim.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211409410
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het is wel slim vanuit VVD oogpunt. Sneaky, maar slim.
Ik ben benieuwd of het deze keer gaat werken.

Ze hadden het slimmer kunnen spelen door eerst in onderhandelingen te gaan en dan op het laatste moment afhaken, en als gedoogd partner doorgaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jed1Gam op 24-11-2023 12:45:30 ]
pi_211409413
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Geen puur links kabinet nee, maar een 100% rechts kabinet hebben we ook niet gehad.

Dus krijg je een coalitie waar altijd wel een links of linksige partij in zit, dus ook linkse invloed. Dat is net zoiets als een lekker pilsje waar je in pist.. het resultaat is smerig. -O-
Balkenende 1, Balkenende 3, Rutte 1, Lubbers 2, Van Agt 1. Ik tel er genoeg de laatste 50 jaar.
pi_211409424
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja maar dat gaat toch niet werken. Bijvoorbeeld: PVV wil graag het eigen risico afschaffen. De VVD en het NSC willen daar niet aan dus zullen ze steun moeten zoeken bij BBB en links (GLPvdA, SP). Met name links zal wel iets terug willen voor die steun dus krijg je toch weer een soort mini-onderhandeling. En dan valt het hele idee van vakministers en per punt steun zoeken alweer in duigen.
Behalve migratie zijn er maar weinig punten waar PVV de VVD in mee zou kunnen krijgen. Verhoging van AOW en pensioenleeftijd terug naar 65 kan alleen als je de staatschuld fors laat oplopen, de belastingen voor het bedrijfsleven flink verhoogt en de belasting voor burgers opschroeft. Die eerste 2 zullen NSC en VVD niet willen, de laatste zal PVV niet willen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211409434
quote:

[..]

Het ligt in dit geval toch echt bij centrumrechts, niet bij Links. Dat Links niet met de PVV wil samenwerken valt heel goed te begrijpen. Maar het blijkt dus dat centrumrechtse partijen (want van NSC moet ik het ook nog maar zien) in principe meer hebben met Links dan met rechts. Dat is een probleem. VVD heeft meer raakvlakken met de PVV dan met PvdA/GL en toch wil men liever samenwerken met PvdA/GL dan met de PVV.
pi_211409452
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het ligt in dit geval toch echt bij centrumrechts, niet bij Links. Dat Links niet met de PVV wil samenwerken valt heel goed te begrijpen. Maar het blijkt dus dat centrumrechtse partijen (want van NSC moet ik het ook nog maar zien) in principe meer hebben met Links dan met rechts. Dat is een probleem. VVD heeft meer raakvlakken met de PVV dan met PvdA/GL en toch wil men liever samenwerken met PvdA/GL dan met de PVV.
Waar dan nog meer behalve op het gebied van migratie?
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 12:39:48 #167
3928 Ulx
pi_211409472
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat het niet alleen gaat om het aantal raakvlakken/verschillen maar ook om hoe groot die zijn en hoe belangrijk ze gevonden worden.

Maar het hoeft geen probleem te zijn als Wilders gewoon concessies doet. Wel vervelend voor zijn stemmers, maar die accepteren dat vast wel omdat ze weten dat de man een machtsgeile draaikont is.
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:40:28 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211409480
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:37 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Op het gebied vam.migratie zijn er ook weinig raakvlakken hoor, getuige de afgelopen 13 jaar :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211409515
quote:

[..]

Ik denk dat dit onderdeel is van het probleem binnen de politiek. Vooral wijzen en bang zijn voor de verschillen.
pi_211409531
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Op het gebied vam.migratie zijn er ook weinig raakvlakken hoor, getuige de afgelopen 13 jaar :P
Je had voor Wilders natuurlijk een groep, wie onder de VVD schaarde, maar niet achter de liberale ideeen stonden, maar wel vonden dat uitkeringen gestopt moesten worden, niet omdat de uitkeringen mensen tegen houden het maximale uit hun zelf te houden, maar omdat geen uitkeringen ervoor zorgt dat mensen hier niet naar toekomen of weg gaan naar een ander land.

Zelfde zag je natuurlijk bij de republikeinse partij, een Reagan, Bush etc (veel meer een klassieke liberalisten ), ipv Trump-groep wie echt anti globalisten zijn. ze roepen dus aantal zelfde maatregelen, maar hun visie erachter is heel erg veranderd. neigen ook veel meer richting plan economieeen ala communisme, maar zijn wel anti-communist.
pi_211409536
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:37 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Cultuur en recreatie, onderwijs, natuur en milieu, verkeer en infrastructuur en openbare orde en veiligheid. Om maar een paar voorbeelden te geven. Op bijna alle onderwerpen stemmen de partijen minstens 50% van de keren hetzelfde.
pi_211409549
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:26 schreef Jemoederniet het volgende:

Gelukkig hoeven ze niets te kunnen behalve klakkeloos en zonder aarzelen de bevelen van de grote roerganger opvolgen. Letterlijk stemvee. Want binnen de partij heeft alleen Wilders het voor het zeggen, en ook in de fractie luistert hij naar niemand. Het gebrek aan interne partijdemocratie vind ik nog gevaarlijker dan zijn standpunten.

Een poffertjesbakker op de kermis, middelbare school niet afgemaakt, zegt te weten wat er speelt in het land.
Een oud-politieagent die bestraft is voor de mishandeling van een geboeide arrestant.
Een Bakker Bart franchisenemer / supermarktmanager, 'staat dagelijks tussen de mensen'.
Een zorgmedewerker.
Een metaalwerker die uit zijn werk weet dat een scheepsschroef niet met zonne-energie gemaakt kan worden.
Een beveiliger.
Oei, toch geen Perzische tapijten?
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:49:08 #173
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211409567
quote:

Een zorgmedewerker.
Een beveiliger.
Dit oogt niet als een club waar veel potentiële ministers uit te plukken zijn, tenzij er tussen de niet-genoemde namen wat mensen zitten met meer 'gewicht'.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 12:49:09 #174
3928 Ulx
pi_211409568
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nee, maar hij heeft wel een matje.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 12:49:39 #175
3928 Ulx
pi_211409574
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:49 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dit oogt niet als een club waar veel potentiële ministers uit te plukken zijn, tenzij er tussen de niet-genoemde namen wat mensen zitten met meer 'gewicht'.
Ministers hoeven niet uit de fractie te komen.
pi_211409580
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Cultuur en recreatie, onderwijs, natuur en milieu, verkeer en infrastructuur en openbare orde en veiligheid. Om maar een paar voorbeelden te geven. Op bijna alle onderwerpen stemmen de partijen minstens 50% van de keren hetzelfde.
Maar daar stemt VVD ook mee met D66.

Maar essentiele dingen: EU, Euro etc. wat wil Wilders, gaat hij voor een stabiele toekomst en dus kiezersbedrog?

Deze vraag zou ik echt stellen als achterban.
pi_211409629
quote:

[..]
Ik vraag me dit heel erg af. en heb heel veel VVD-ers om mij heen. Maar niemand wil uit de EU, niemand wil uit de euro, niemand vind dat klimaatproblemen verzonnen zijn (tempo mag wel wat langzamer en realistischer en meer europees gedaan worden bijv.), maar van de (nieuwe) PVV stemmers die dit nu gedaan hebben, zijn er dus weinig die echt ideologisch wilders steunen (was altijd veel te extreem).

en ik vraag me af hoe de trouwe PVV stemmer hier overdenkt.
pi_211409633
quote:

[..]

Als het merendeel volgzame backbanchers is, is het ook wel prima voor Wilders.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 12:56:47 #179
3928 Ulx
pi_211409656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als het merendeel volgzame backbanchers is, is het ook wel prima voor Wilders.
Maar Wilders kan als premier toch niet de controlerende macht controleren? Ik zie meteen ruzie ontstaan.
pi_211409672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hij heeft zich bekeerd :D

quote:
[...] van authentiek Marokkaanse tapijten had dat bedrijf de grootste collectie. Inmiddels heeft [hij] zich toegelegd op laminaat.
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:58:33 #181
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211409681
quote:

Een zorgmedewerker.
Een beveiliger.
U wilde toch inclusiviteit? U krijgt inclusiviteit: praktisch opgeleiden in de kamer. U weet wel, arbeiders, die mytische figuren waar o.a. dit land en de PvdA op gebouwd zijn maar die al een tijdje worden uitgekotst door progressief NL omdat ze allemaal 'racisten' zijn.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_211409714
quote:

[..]

Die zijn niet alleen ongeschikt als minister, ook als kamerlid moet je over gedegen kennis beschikken. De Kamer is wetgever, dat is een vak waarvoor je goed moet snappen hoe het recht werkt. Een afgeronde opleiding in de rechten, economie, bestuurskunde of geschiedenis valt wel aan te bevelen.
pi_211409724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar Wilders kan als premier toch niet de controlerende macht controleren? Ik zie meteen ruzie ontstaan.
Als kamerlid van de PVV moet je gewoon stemmen en doen wat Wilders wil. Als je een interview wil geven moet je bijvoorbeeld toestemming vragen, en dan kan zo'n interview zonder opgaaf van reden geweigerd worden.

Met zoveel (nieuwe) kamerleden, is het risico op muiterij bij de PVV wederom weer flink aanwezig.
pi_211409734
quote:

[..]
Minstens 50% vind ik nou niet bepaald veel bij stemmingen waar je uit 2 opties kunt kiezen: 'voor' en 'tegen' . Als je een aap random iets laat kiezen, zit je al aan 50%.
pi_211409761
quote:

[..]
Overigens heeft de VVD in het partijprogramma staan:

quote:
We willen de huidige wettelijke doelen van 55% CO2-reductie in 2030 en 100% in 2050 behouden. Ook voegen we een tussendoel toe, van 85% CO2-reductie in 2040. Zo zorgen we dat blijven verduurzamen.

Volgens experts is het belangrijk dat we in 2035 al geen CO2 meer uitstoten in onze elektriciteitsvoorziening. Om dat te halen, is het belangrijk dat we meer kerncentrales gaan bouwen dan we nu al doen.
quote:
We voorkomen dat schadelijke stoffen ons water vervuilen. Ook willen we Europese regels voor de kwaliteit van bodem en lucht. De lucht stopt immers niet bij onze landsgrenzen.

We moeten spullen meer gaan hergebruiken. Dan hebben we ook minder afval. Daarom zetten we in op 50% circulariteit in 2030 en een 100% circulaire economie in 2050.
quote:
Natuur is belangrijk voor iedereen in Nederland. Daarom maken we serieus werk van natuurherstel en zorgen we voor effectief en actief natuurbeheer. Wij zien kansen voor natuur en economie om elkaar te versterken. We willen dus niet een hek om natuurgebieden zetten, maar juist ruimte geven aan bedrijven, overheden en ondernemers om goede en innovatieve ideeën voor vergroening uit te werken. Daarmee dragen ze bij aan een gezonde leefomgeving, nieuwe verdienmodellen, hittebestendigheid van onze steden en klimaatadaptatie.

We gaan de gebieden in en kijken naar de daadwerkelijke staat van de natuur. Op basis van onafhankelijke analyses gaan we aan de slag met effectief natuurherstel en actief natuurbeheer. Het klimaat verandert en de natuur verandert mee. We maken het in Brussel bespreekbaar om op termijn de verplichtingen rondom Natura2000-gebieden aan te passen. Ook onderzoeken we een alternatief voor de kritische depositiewaarde in de stikstofwetgeving, waarbij de staat van de natuur centraal staat.
Tenzij ik iets in het PVV-partijprogramma gemist heb, zal het met de overeenkomsten bij milieubeleid ook wel meevallen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:09:30 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211409772
quote:

Een zorgmedewerker.
Een beveiliger.
Ik vind dit niet persé negatief. Ik vraag me wel af of de mensen het abstractieniveau hebben wat je van een minister mag verwachten, maar het zegt niet alles.

Ik denk wel dat een relatief hoog aantal kandidaten ver boven hun kunnen zullen moeten presteren als ze aangesteld worden. En dat gaat wel leiden tot grote problemen. Als minister moet je de impact van je beleid op lange termijn kunnen overzien en je moet in staat zijn om een ministerie te leiden met honderden medewerkers.
Resistance is futile.
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:13:05 #187
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211409828
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:09 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik vind dit niet persé negatief. Ik vraag me wel af of de mensen het abstractieniveau hebben wat je van een minister mag verwachten, maar het zegt niet alles.

Ik denk wel dat een relatief hoog aantal kandidaten ver boven hun kunnen zullen moeten presteren als ze aangesteld worden. En dat gaat wel leiden tot grote problemen. Als minister moet je de impact van je beleid op lange termijn kunnen overzien en je moet in staat zijn om een ministerie te leiden met honderden medewerkers.
Dat is niet helemaal waar. Een ministerie heeft ook gewoon een ambtelijk bestuur, die gaan over de personele leiding.

Een minister draagt de politieke verantwoordelijkheid en hakt politieke knopen door. Beleid langdurig overzien, dat hebben we gezien de afgelopen jaren.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:14:00 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211409839
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als kamerlid van de PVV moet je gewoon stemmen en doen wat Wilders wil. Als je een interview wil geven moet je bijvoorbeeld toestemming vragen, en dan kan zo'n interview zonder opgaaf van reden geweigerd worden.

Met zoveel (nieuwe) kamerleden, is het risico op muiterij bij de PVV wederom weer flink aanwezig.
Ik denk dat je de taken van een kamerlid nogal onderschat.. Ze moeten zich allereerst specialiseren in 1 of 2 portefeuilles. Ze beoordelen de voorstellen van ministers en staatssecretarissen in kamercommissies.

https://www.rijksoverheid(...)eeft-de-tweede-kamer
Resistance is futile.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 13:14:45 #189
3928 Ulx
pi_211409852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Een ministerie heeft ook gewoon een ambtelijk bestuur, die gaan over de personele leiding.

Een minister draagt de politieke verantwoordelijkheid en hakt politieke knopen door. Beleid langdurig overzien, dat hebben we gezien de afgelopen jaren.
Sure, maarre, ging de PVV nou niet wat doen aan die ongecontroleerde ambtenarij?
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:15:16 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211409856
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ook de minister geeft nog altijd leiding aan diegenen die leiding geven.
Resistance is futile.
pi_211409887
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:53 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik vraag me dit heel erg af. en heb heel veel VVD-ers om mij heen. Maar niemand wil uit de EU, niemand wil uit de euro, niemand vind dat klimaatproblemen verzonnen zijn (tempo mag wel wat langzamer en realistischer en meer europees gedaan worden bijv.), maar van de (nieuwe) PVV stemmers die dit nu gedaan hebben, zijn er dus weinig die echt ideologisch wilders steunen (was altijd veel te extreem).

en ik vraag me af hoe de trouwe PVV stemmer hier overdenkt.
Een ondernemerspartij gaat de ondernemers ook niet vertellen dat er geen arbeidsmigranten het land meer inkomen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:20:35 #192
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211409928
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ook de minister geeft nog altijd leiding aan diegenen die leiding geven.
Politieke leiding, ja. Samen met de eventuele staatssecretarissen. Hierbij wordt een politieke visie over de uitvoering gerold.

Maar HRM, uitwerking van visies en doorvertaling naar organisatie en werkwijze komt van ambtenaren uit het departement zelf. En maar goed ook, die hebben kennis van zaken.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211409943
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:14 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik denk dat je de taken van een kamerlid nogal onderschat.. Ze moeten zich allereerst specialiseren in 1 of 2 portefeuilles. Ze beoordelen de voorstellen van ministers en staatssecretarissen in kamercommissies.

Natuurlijk wordt er serieus aan zaken gewerkt. Een gemiddeld kamerlid is heus wel meer dan fulltime bezig.

Maar ik denk dat dit voor Geert allemaal niet zo belangrijk is, hij wil gewoon mensen waar hij invloed op heeft, en die stemmen en doen zoals hen opgedragen wordt.
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:22:20 #194
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211409954
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Sure, maarre, ging de PVV nou niet wat doen aan die ongecontroleerde ambtenarij?
Nouja je kunt beleid verzinnen maar je hebt ook mensen nodig die het uitvoeren :P
pi_211409974
quote:

Een zorgmedewerker.
Een beveiliger.
wat is hier mis mee ?
ik zie mensen die uit de samenleving komen en ervaring hebben in het leven, en niet in hun eigen bubbel leven en alsnog zeer incompetent zijn.
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:25:11 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211409982
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:23 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
wat is hier mis mee ?
ik zie mensen die uit de samenleving komen en ervaring hebben in het leven, en niet in hun eigen bubbel leven en alsnog zeer incompetent zijn.
Dit is ook een opvallende conclusie, dat deze mensen niet in een bubbel leven.

En we komen allemaal uit de samenleving, ook diegenen met een theoretische opleiding.
Resistance is futile.
pi_211409986
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:23 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
wat is hier mis mee ?
In de politiek gaat het vaak over ingewikkelde zaken waar een abstracte manier van denken voor nodig is. Dan is het leuk dat je poffertjes kan bakken, maar moet je ook je draai kunnen vinden als het over dossiers en aanverwante zaken gaat.
pi_211410212
quote:
Wedden dat ze opeens wel willen als Timmermans het vraagt? Ze willen gewoon niets met de PvV doen zonder het daadwerkelijk zo te zeggen
pi_211410216
VVD niet in kabinet - dwingt Omtzigt definitieve keuze te maken - ik denk dat Omtzigt dan toch niet samen met de PVV wil - kortom: we krijgen gewoon Timmermans.
pi_211410242
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja in theorie wel ja. Maar zoals de onthullingen van die ex VVD backbencher duidelijk hebben gemaakt zit je heel de dag te netflixen op de fractiekamer en kom je daar alleen uit om te stemmen volgens de lijn van de fractie.

Je hebt een aantal specialisten en high profile kamerleden maar de meesten hoor of zie je nooit en hebben gewoon een luizenbaantje
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211410258
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In de politiek gaat het vaak over ingewikkelde zaken waar een abstracte manier van denken voor nodig is. Dan is het leuk dat je poffertjes kan bakken, maar moet je ook je draai kunnen vinden als het over dossiers en aanverwante zaken gaat.
Onzin. Een goede politicus moet juist kunnen stampen. Het gaat niet om technische wiskunde ofzo.

Ik vergeet nooit meer toen ik hoorde dat Pechtold 10 jaar over zijn kunstgeschiedenis had gedaan. Toen dacht ik: oohja. Intellectueel hoef je niet te zijn voor de politiek.
pi_211410269
quote:

[..]

Tja, je woont in een land waar niet iedereen dezelfde politieke voorkeur heeft als jou.
Dat heeft zijn nadelen.

Overigens is het CDA geen linkse partij.
pi_211410286
Let wel de partijen zijn er voor ons, niet voor zichzelf, dus de grootste partijen zouden hun best moeten doen om toch een verbinding te kunnen vinden, INCLUSIEF GL/PVDA en PVV.
Maar dat lijkt wel aardig iets van vroeger te zijn, nu lijkt het meer een kleuterklas en ikke ikke ikke.
pi_211410301
Ziekenhuis te Amsterdam

pi_211410326
Nederlanders: Politiek staat veels te ver van de samenleving, ze weten niet wat er onder de mensen leeft
Nederlanders: _O- _O- LOLOL!!! KIJK HOE EEN POFFERTJESBAKKER MEE WIL DOEN!! LOLOLOL _O- _O-
pi_211410329
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:57 schreef Nober het volgende:
Ziekenhuis te Amsterdam

[ afbeelding ]
Dit is toch nep mag ik hopen?
pi_211410332
nu heb ik zin in poffertjes
PWBF
pi_211410334
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Onzin. Een goede politicus moet juist kunnen stampen. Het gaat niet om technische wiskunde ofzo.

Ik vergeet nooit meer toen ik hoorde dat Pechtold 10 jaar over zijn kunstgeschiedenis had gedaan. Toen dacht ik: oohja. Intellectueel hoef je niet te zijn voor de politiek.
Pechtold is juist een voorbeeld van iemand die abstract kan denken.
quote:
Pechtold woonde van zijn derde tot zijn achttiende in Rhoon. Hij volgde het gymnasium alfa aan het Rotterdamsch Lyceum. Daarna studeerde hij kunstgeschiedenis en archeologie aan de Universiteit Leiden. Tijdens zijn studie werkte hij als veilingmeester bij Van Stockum's Veilingen te Den Haag. Pechtold haalde in 1995 zijn diploma Veilinghouder. In 1996 behaalde hij zijn doctoraalexamen kunstgeschiedenis en archeologie aan de Universiteit van Leiden.
Bron: wikipedia
pi_211410337
quote:
Ziekenhuis te Amsterdam

[ afbeelding ]
Who asked?
Waarom geeft een ziekenhuis een politieke mening?
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:01:49 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211410342
Ik vind het juist positief dat VVD niet wil mee regeren. En slim want nu wel mee regeren gaat ze over 4 jaar veel meer kosten dan 10 zetels.
Resistance is futile.
pi_211410343
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Pechtold is juist een voorbeeld van iemand die abstract kan denken.
[..]
Bron: wikipedia
Uh? want?

Archeologie en kunstgeschiedenis zijn geen studies waarbij je abstract hoeft te denken, hoor.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 14:02:18 #212
3928 Ulx
pi_211410347
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:01 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Who asked?
Waarom geeft een ziekenhuis een politieke mening?
Waarom niet? VrIjHeId vAn MeNinGsUItiNg!!!11!
pi_211410352
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:01 schreef Seven. het volgende:
Ik vind het juist positief dat VVD niet wil mee regeren. En slim want nu wel mee regeren gaat ze over 4 jaar veel meer kosten dan 10 zetels.
Hahahahaha...
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:02:41 #214
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211410354
quote:
Ziekenhuis te Amsterdam

[ afbeelding ]
Achterlijke stemmingmakerij van een bedroevend niveau.

NEXT!
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 14:02:50 #215
3928 Ulx
pi_211410356
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uh? want?

Archeologie en kunstgeschiedenis zijn geen studies waarbij je abstract hoeft te denken, hoor.
Ligt eraan of het abstracte kunst is.
pi_211410368
Pfff ik vind Wilders een racistische teringmongool maar sommige mensen doen echt alsof de treinen naar de kampen weer gaan rijden...
PWBF
pi_211410374
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom niet? VrIjHeId vAn MeNinGsUItiNg!!!11!
Natuurlijk mag het. Alleen je moet niet denken dat dit statement is gevormd nadat men is geen praten over de verkiezingsuitslag met het personeel.

Ook die oproep over diversiteit heeft een groot 'discriminatie van de lage verwachtingen' gehalte. Alsof al die mensen van verschillende nationaliteiten niet op de PVV kunnen stemmen.
pi_211410382
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ligt eraan of het abstracte kunst is.
Hoef je nog niet abstract te denken.
pi_211410389
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uh? want?

Dit wordt een semantische discussie zo. Wat ik bedoel is dat je verschillende manieren van denken hebt, concreet, het bakken van poffertjes en het tellen van je omzet. En abstract waarbij je analyseert, boven de materie staat en nadenkt over oplossingen, waar het wat mij betreft in de politiek over gaat.
pi_211410398
twitter
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:06:53 #221
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_211410402
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:03 schreef Nielsch het volgende:
Pfff ik vind Wilders een racistische teringmongool maar sommige mensen doen echt alsof de treinen naar de kampen weer gaan rijden...
Die overdreven commotie wordt gemaakt om partijen af te schrikken met Wilders in zee te gaan. Dat is nu de enige strategie om de invloed van de PVV te beteugelen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 14:07:48 #222
3928 Ulx
pi_211410411
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Natuurlijk mag het.
Nou dan.
pi_211410415
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit wordt een semantische discussie zo. Wat ik bedoel is dat je verschillende manieren van denken hebt, concreet, het bakken van poffertjes en het tellen van je omzet. En abstract waarbij je analyseert, boven de materie staat en nadenkt over oplossingen, waar het wat mij betreft in de politiek over gaat.
Ja vast. Maar ik zou niet weten waarom iemand met kunstgeschiedenis dat per definitie beter zou kunnen dan iemand die poffertjes heeft gebakken. In beide situaties heb je vooralsnog niet bewezen over een groot denk capaciteit te beschikken.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:08:12 #224
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211410416
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:06 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Neem je Palestina en Taliban-vlaggen weer mee! *O*

From the river to the sea, bruinlinks schreeuwt mimimimimi!
pi_211410423
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:02 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Achterlijke stemmingmakerij van een bedroevend niveau.

NEXT!
God, wat leggen jullie het probleem mooi bloot !

Hoop bla dat we moeten luisteren omdat ze de meeste stemmen hebben, maar de enorme groep die bang is voor de gevolgen van de PVV, die moeten we maar beter negeren.

Geeft mooi weer waarom de PVV niet de oplossing is voor de problemen.
pi_211410425
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:06 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Die overdreven commotie wordt gemaakt om partijen af te schrikken met Wilders in zee te gaan. Dat is nu de enige strategie om de invloed van de PVV te beteugelen.
Dat herken ik van vroeger met Pim Fortuyn, toen kwam links ook met allemaal doemscenarios en paniek.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 14:09:55 #227
3928 Ulx
pi_211410443
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:06 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Van mij mag Wilders het laten zien. Maar hij zal eventuele coalitiepartners over de streep moeten trekken.

Gejank dat men hem maar moet helpen is onzin.
pi_211410452
Ik zou willen pleiten voor meer poffertjesbakkers in de politiek. Het parlement hoort een afspiegeling van het volk te zijn. Daar zitten ook poffertjesbakkers tussen. De oververtegenwoordiging van hoogopgeleide alfa's in de kamer is problematischer dan een poffertjesbakker.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211410464
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:03 schreef Nielsch het volgende:
wilders is zelf gewoon schuldig aan dit probleem. je kunt niet verwachten dat je ineens alle seinen op groen gaan, wanneer je zulke extreme punten en opmerkingen doet. Neem zijn minder, minder, minder actie. Geen partij staat daar achter, maar er zijn zeker Nederlanders die dit steunen maar ook heel veel die dit niet steunen en zeker verafschuwen.

enz. wilder moet zijn partij programma invoeren en daarstaat veel meer in behalve migratie. En migratie is een hot item, maar voor VVD, NSC etc geen nummer 1 prioriteit.

Wat wil wilders doen met de EU, wie wil er van NSC, VVD bij een nieuwe Orban aansluiten?
pi_211410465
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:08 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dat herken ik van vroeger met Pim Fortuyn, toen kwam links ook met allemaal doemscenarios en paniek.
Dat herken ik van vroeger met Pim Fortuyn, Geert Wilders, Jan Peter Balkenende, Rita Verdonk, Thierry Baudet toen kwam rechts ook met allemaal doemscenarios en paniek.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:11:01 #231
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211410466
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:08 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Hoop bla dat we moeten luisteren omdat ze de meeste stemmen hebben, maar de enorme groep die bang is voor de gevolgen van de PVV, die moeten we maar beter negeren.

De zorgen van die zogenaamde enorme groep zijn natuurlijk niet per definitie gegrond.

Dat is nog buiten het feit dat het is gewoon achterlijk is om te doen alsof we nu opeens volledig over zijn geleverd aan de grillen van Wilders.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 14:11:10 #232
3928 Ulx
pi_211410469
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik zou willen pleiten voor meer poffertjesbakkers in de politiek. Het parlement hoort een afspiegeling van het volk te zijn. Daar zitten ook poffertjesbakkers tussen. De oververtegenwoordiging van hoogopgeleide alfa's in de kamer is problematischer dan een poffertjesbakker.
Maar hoeveel hoogopgeleiden zijn er, en hoeveel poffertjesbakkers?
pi_211410478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:08 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Dat is omdat het nergens op slaat.
Niemand zegt dat straks moslims niet meer naar een ziekenhuis mogen.

Dat is hetzelfde als Links de grootste partij zou zijn en een Ziekenhuis zou berichten:
"Ondanks de Massa instroom van gelukszoekers, zijn Nederlands ook nog welkom in ons ziekenhuis hoor, wees gerust"
pi_211410499
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:11 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
De zorgen van die zogenaamde enorme groep zijn natuurlijk niet per definitie gegrond.

Dat is nog buiten het feit dat het is gewoon achterlijk is om te doen alsof we nu opeens volledig over zijn geleverd aan de grillen van Wilders.
Als je naar het partijprogramma kijkt van de PVV en dat zijn punten waar Wilders achter staat, dan zijn die zorgen gewoon terecht.

En afzwakken omdat hij ze er toch niet doorkrijgt dat is, in mijn optiek, een achterlijke manier van goedlullen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 14:13:37 #235
3928 Ulx
pi_211410503
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:11 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dat is omdat het nergens op slaat.
Niemand zegt dat straks moslims niet meer naar een ziekenhuis mogen.

Maar mogen ze er nog wel werken met een hoofddoek om? Ik kom twee keer per week in het OLVG en hoofddoekjes op de werkvloer verbieden zou een flinke aderlating in het personeelsbestand kunnen betekenen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:15:30 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211410520
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
35,5% van de Nederlanders was in 2021 hoger opgeleid:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)Djarigen%20in%202021.

Op de vraag hoeveel poffertjesbakkers er zijn, kon ik helaas geen gedegen onderzoek vinden.
Resistance is futile.
pi_211410526
Ik voorzie een aanslag op Wilders binnen afzienbare tijd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:17:38 #238
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211410552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Als je naar het partijprogramma kijkt van de PVV en dat zijn punten waar Wilders achter staat, dan zijn die zorgen gewoon terecht.

En afzwakken omdat hij ze er toch niet doorkrijgt dat is, in mijn optiek, een achterlijke manier van goedlullen.
De grondwet is achterlijk, bedoel je? Die beschermt ons van de grillen van wie dan ook, links of rechts.

Doen alsof we zojuist een staatsgreep hebben ondergaan en de nieuwe Hitler is opegestaan is echt van een bedroevend niveau.
pi_211410584
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:11 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar lees zijn partijprogramma eens goed door. Dan is het goed te begrijpen dat veel mensen er bang van worden dat er zoveel mensen gestemd hebben op een partij met zulke extremen.

Als hij zou zijn verkiezingsprogramma voor de verkiezingen had aangepast was het nog wat anders, maar dat is gewoon niet het geval.

En met zulken moet je gewoon altijd oppassen, denken dat het meevalt is gevaarlijk.

En dan weet ik zaken nog wel te relativeren. Maar dat zal voor sommige mensen moeilijker zijn en dat snap ik heel goed.
pi_211410586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Meeste die jij verafschuwt zijn beta's maar dat ter zijde.

WiLders, heel FvD zijn allemaal rechtenstudenten dus zijn allemaal alfas

Kaag dubbel (politicologie en Economie)
Jetten bestuurskunde
dijkgraaf; Natuurkunde.
De Jong (Pabo)
Schouten: Bedrijfskunde
Blok: Bedrijfskunde
Grappenhaus advocatuur doctor (was partner bij een bedrijf)
Ollegren geschiedenis en een MBA

etc.

Veel van het vorige kabinet warden dus dus gewoon economen, bestuurders, etc.
pi_211410598
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:17 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
De grondwet is achterlijk, bedoel je? Die beschermt ons van de grillen van wie dan ook, links of rechts.

Doen alsof we zojuist een staatsgreep hebben ondergaan en de nieuwe Hitler is opegestaan is echt van een bedroevend niveau.
We hebben natuurlijk wel gezien aan landen zoals Hongarije of Venezuela dat je ook om een grondwet heen kan werken en zo alsnog allerlei autoritaire of antidemocratische drek in kan voeren.

Wilders moet met een goed verhaal komen om te garanderen dat hij niet dat soort truukjes uit gaat halen.
Incelfrikandel
pi_211410607
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:15 schreef Hathor het volgende:
Bierflesje op zijn hoofd? Hij kan maar beter een helm op doen.
Plaats hier uw advertentie
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:22:31 #243
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211410609
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
We hebben natuurlijk wel gezien aan landen zoals Hongarije of Venezuela dat je ook om een grondwet heen kan werken en zo alsnog allerlei autoritaire of antidemocratische drek in kan voeren.
Ja hoor, nu zijn we opeens vergelijkbaar met een Hongarije of een Venezuela. :')
pi_211410620
quote:

[..]

Wilders moet met een goed verhaal komen om te garanderen dat hij niet dat soort truukjes uit gaat halen.
Dit is nogal een denkfout. Het is niet omdat het in Hongarije kon gebeuren, dat dat ook zo gemakkelijk in Nederland kan.

Heb jij enig idee wat er voor nodig is in Nederland om wetten te veranderen, of er ondemocratische zaken doorheen te krijgen? vertel mij hoe Wilders dat voor elkaar moet krijgen.
pi_211410633
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:17 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]

Nee, maar niet perfect. Je moet altijd waken voor extremisme van welke kant dan ook.

Het feit dat we mensen die bang worden van de extreme punten maar moeten negeren zegt mij genoeg.
pi_211410644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:22 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Ja hoor, nu zijn we opeens vergelijkbaar met een Hongarije of een Venezuela. :')
Dat staat er niet.
Incelfrikandel
pi_211410652
quote:

[..]
En dat hebben we niet gezien aan Nederland?

quote:
Dat mogen alleen VVD en D66? Ik ben niet voor hoor, en Omtzigt doet alleen mee als de democratische rechtsstaat hersteld gaat worden, maar dit is wel hypocriet geneuzel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211410655
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:22 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Bierflesje op zijn hoofd? Hij kan maar beter een helm op doen.
Eerder een Volkert van der G'tje
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 14:26:57 #249
3928 Ulx
pi_211410658
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:22 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Hij kan maar beter een helm op doen.
Die draagt hij toch elke dag? Of is dat echt zijn kapsel?
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 14:28:46 #250
3928 Ulx
pi_211410682
quote:
Volgens mij heeft de VVD net een paar uur geleden de trekker overgehaald.
pi_211410723
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En dat hebben we niet gezien aan Nederland?
[..]
Dat mogen alleen VVD en D66? Ik ben niet voor hoor, en Omtzigt doet alleen mee als de democratische rechtsstaat hersteld gaat worden, maar dit is wel hypocriet geneuzel.
Maar wilders is gewoon de gene die water bij de wijn moet doen. hij heeft een eigen ideologie en nu moet laten zien wat hij wil.

VVD, NSC etc zijn allemaal pro europa pro Euro, pro Steun Oekraine. Wilddrs is tegen deze dingen. Wat gaat wilders nu verkopen aan zijn in deze zaken achterban? Of wat gaat VVD, NSC verkopen aan hun achtyerban als ze in regering stappen wie een Orban-achtige koers willen varen?

Als je oplossing hebt, ga naar Den haag, vraag 10k per uur, want zelfs met dat uurloon zul je spotgoedkoop en je geld meer dan waard zijn.
pi_211410754
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:32 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar wilders is gewoon de gene die water bij de wijn moet doen. hij heeft een eigen ideologie en nu moet laten zien wat hij wil.

VVD, NSC etc zijn allemaal pro europa pro Euro, pro Steun Oekraine. Wilddrs is tegen deze dingen. Wat gaat wilders nu verkopen aan zijn in deze zaken achterban? Of wat gaat VVD, NSC verkopen aan hun achtyerban als ze in regering stappen wie een Orban-achtige koers willen varen?

Als je oplossing hebt, ga naar Den haag, vraag 10k per uur, want zelfs met dat uurloon zul je spotgoedkoop en je geld meer dan waard zijn.
Wilders heeft toch al gezegd water bij de wijn te willen doen. Waarom dan het doemdenken. Wacht het gewoon even af.
pi_211410770
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:35 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Wilders heeft toch al gezegd water bij de wijn te willen doen. Waarom dan het doemdenken. Wacht het gewoon even af.
Heeft ie nu al de AOW leeftijd met nog twee jaar verhoogd?

🙃
pi_211410790
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit is nogal een denkfout. Het is niet omdat het in Hongarije kon gebeuren, dat dat ook zo gemakkelijk in Nederland kan.

Heb jij enig idee wat er voor nodig is in Nederland om wetten te veranderen, of er ondemocratische zaken doorheen te krijgen? vertel mij hoe Wilders dat voor elkaar moet krijgen.
Het ging in de genoemde landen ook niet makkelijk. Daar begon het met het saboteren van de ambtenarij en de persvrijheid.
Incelfrikandel
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:40:17 #255
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211410826
quote:
Dit is iets dat inderdaad ook in mijn lijn van verwachting ligt helaas.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:40:31 #256
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211410831
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:25 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nee, maar niet perfect. Je moet altijd waken voor extremisme van welke kant dan ook.

Het feit dat we mensen die bang worden van de extreme punten maar moeten negeren zegt mij genoeg.
Negeren? Nee hoor. Maar het tegenovergestelde, doen alsof alle zorgen gegrond zijn en we volledig over zijn geleverd aan de grillen van dictator Wilders, is net zo goed niet de bedoeling.
pi_211410833
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het ging in de genoemde landen ook niet makkelijk. Daar begon het met het saboteren van de ambtenarij en de persvrijheid.
En hoe zou Wilders dat moeten doen, terwijl hij in een coalitie zit?

Je vergelijkt totaal andere systemen met elkaar. De reden dat een bepaalde democratie werkt, en de andere niet zit hem juist in de basis.
pi_211410848
Vergeet niet schouder aan schouder te gaan staan met Asha mensen!

twitter
  Moderator / Redactie FP vrijdag 24 november 2023 @ 14:42:04 #259
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211410858
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:41 schreef Tekaschi het volgende:

[ twitter ]
Sjezus wat een domme trut. En dat van een partij die voor 'verbinding' staat.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211410892
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Sjezus wat een domme trut. En dat van een partij die voor 'verbinding' staat.
Bij1 en Denk, twee partijen die de laatste jaren op veel meer radicale uitspraken en racisme zijn betrapt dan de PVV in hun gehele bestaan, maar totaal geen probleem voor lokale partijen vanuit de PVDA/GL/D66 hoek om samen met ze te regeren. Het gaat er immers al jaren om uit welke hoek het racisme en haat afkomstig is en niet al het racisme en haat bestrijden.
pi_211410900
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En hoe zou Wilders dat moeten doen, terwijl hij in een coalitie zit?
Als op een bepaald departement jouw minister zit kan hij ook buiten de coalitie om afbraak uitvoeren. Zo deed de PiS dat bijvoorbeeld. Of denk aan de toeslagenaffaire.

quote:
Je vergelijkt totaal andere systemen met elkaar. De reden dat een bepaalde democratie werkt, en de andere niet zit hem juist in de basis.
Nederland is goed weerbaar, maar als coalitiegenoten niet opletten valt ook daar genoeg aan te slopen.
Incelfrikandel
pi_211410913
quote:

[ twitter ]
Mooi dat deze kutpartij zijn zetel kwijt is.
Incelfrikandel
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:46:00 #263
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211410917
quote:

[ twitter ]
Vanmorgen was haar account nog openbaar, maar inmiddels is er niets meer te zien. Stiekem stuk uitschot wel :D sta dan voor je oproep tot geweld in plaats van dat slangachtige gekronkel telkens
pi_211410921
twitter

Het 8 uur journaal zal hier vanavond mee openen, gewoon zaken in de fik willen steken, en het komt (zoals meestal) niet uit de rechterhoek.
pi_211410942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:35 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Hij zal van standpunten moeten veranderen om tot een coalitie te komen.

En dan doel ik niet op immigratie, maar wel over de EU, euro Rusland etc.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 14:51:14 #266
3928 Ulx
pi_211410993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]

DaT iS KiEzErSbEdRoG!!1111!1
pi_211411033
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:40 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Negeren? Nee hoor. Maar het tegenovergestelde, doen alsof alle zorgen gegrond zijn en we volledig over zijn geleverd aan de grillen van dictator Wilders, is net zo goed niet de bedoeling.
Men mag gewoon zorgen uiten. Terecht of onterecht. En gezien zijn standpunten en kamerverleden is er gewoon veel voor te zeggen.

Dat zijn de gevolgen van extreem zijn. Volgens het gerecht zelfs racistisch, het recht wat hij vervolgens als failliet heeft bestempeld.
pi_211411039
quote:

[..]

Ja en?

Werkelijk niemand weet hoe het volgende kabinet eruit ziet of welke standpunten dat kabinet vertegenwoordigd. Er is net een verkenner aangewezen en die is nog niet eens begonnen. Ondertussen gedragen de linkse partijen en hun aanhang zich als of morgen de eerste deportaties beginnen.

Het voordeel en nadeel van een coalitieland is dan standpunten altijd worden verwatert.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:56:39 #269
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211411065
quote:

[..]

Ja, zoals iedere coalitie zal bestaan uit compromissen om samenwerking mogelijk te maken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 14:57:22 #270
3928 Ulx
pi_211411073
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:54 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ja en?

Werkelijk niemand weet hoe het volgende kabinet eruit ziet of welke standpunten dat kabinet vertegenwoordigd. Er is net een verkenner aangewezen en die is nog niet eens begonnen. Ondertussen gedragen de linkse partijen en hun aanhang zich als of morgen de eerste deportaties beginnen.

Het voordeel en nadeel van een coalitieland is dan standpunten altijd worden verwatert.
Ik heb nog weinig van linkse partijen gehoord. Behalve dat ze zijn gedweep met fascisten niet zien zitten. Maar dat is niet bepaald nieuw van ze.

Bovendien ligt de bal bij de PVV. Die zijn de grootste partij geworden.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:58:00 #271
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211411084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:54 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Men mag gewoon zorgen uiten. Terecht of onterecht. En gezien zijn standpunten en kamerverleden is er gewoon veel voor te zeggen.

Dat zijn de gevolgen van extreem zijn. Volgens het gerecht zelfs racistisch, het recht wat hij vervolgens als failliet heeft bestempeld.
Je doelt op het politieke(!) proces rondom 'Minder, minder, minder'?
pi_211411103
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:58 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Nee, vriend, zo werkt het in Nederland niet. Het niet vervolgen was de politieke beslissing, niet het wel vervolgen wat gewoon via de rechter is afgedwongen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 14:59:51 #273
3928 Ulx
pi_211411114
Ik zou het trouwens wel hilarisch vinden als de VVD in een eventueel kabinet met GL/PvdA (en NSC) stapt met als argument dat er zo ontzettend veel druk was om ondanks de nederlaag toch maar in de regering te gaan zitten.

Dan kun je me echt wegdragen denk ik.
pi_211411155
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik heb nog weinig van linkse partijen gehoord. Behalve dat ze zijn gedweep met fascisten niet zien zitten. Maar dat is niet bepaald nieuw van ze.

Bovendien ligt de bal bij de PVV. Die zijn de grootste partij geworden.
Dan had je gisteren iets beter het nieuws moeten lezen. Volgens Jetten bij de fractievergadering gingen er op scholen al appjes rond van bezorgde kinderen die er nu niet meer bij zouden horen. Volgens Timmermans idem een hoop burgers die nu bang wakker werden bij het nieuws en die we echt niet meer moeten laten vallen. De demonstratie/manifestatie in Utrecht van gisteren werd door de PVDA/GL afdeling daar georganiseerd met dezelfde boodschap, totdat het overging naar van de rivier tot zee.

Dan hebben we nog een aantal politici van D66/PVDA/GL die de overwinning een klap in het gezicht van democratie vinden of democratie onwaardig of wat dan ook. Immers is democratie alleen functionerend als de partij wint.

Nee, zijn niet bepaald stil gebleven.
pi_211411177
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:58 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Yeah, zet het maar zo weg, dat is ook geen onderdeel van het probleem.
pi_211411192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:03 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dan had je gisteren iets beter het nieuws moeten lezen. Volgens Jetten bij de fractievergadering gingen er op scholen al appjes rond van bezorgde kinderen die er nu niet meer bij zouden horen. Volgens Timmermans idem een hoop burgers die nu bang wakker werden bij het nieuws en die we echt niet meer moeten laten vallen. De demonstratie/manifestatie in Utrecht van gisteren werd door de PVDA/GL afdeling daar georganiseerd met dezelfde boodschap, totdat het overging naar van de rivier tot zee.

Dan hebben we nog een aantal politici van D66/PVDA/GL die de overwinning een klap in het gezicht van democratie vinden of democratie onwaardig of wat dan ook. Immers is democratie alleen functionerend als de partij wint.

Nee, zijn niet bepaald stil gebleven.
Dit is sowieso belachelijk, want over welke jongeren hebben we het hier precies over? Ik neem aan uit de Islamtische hoek? Zij zijn samen met Links de reden dat de Joodse gemeenschappen in Nederland al weken in angst leven, dan heb je wel lef als je het slachtoffer durft te gaan spelen terwijl je een onveilig leefklimaat voor een andere minderheid creëert.
pi_211411199
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Als op een bepaald departement jouw minister zit kan hij ook buiten de coalitie om afbraak uitvoeren. Zo deed de PiS dat bijvoorbeeld. Of denk aan de toeslagenaffaire.
[..]
Nederland is goed weerbaar, maar als coalitiegenoten niet opletten valt ook daar genoeg aan te slopen.
Ja, dat kan. Iedereen kan ook ineens liggend gaan poepen. Kan.
pi_211411226
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is sowieso belachelijk, want over welke jongeren hebben we het hier precies over? Ik neem aan uit de Islamtische hoek? Zij zijn samen met Links de reden dat de Joodse gemeenschappen in Nederland al weken in angst leven, dan heb je wel lef als je het slachtoffer durft te gaan spelen terwijl je een onveilig leefklimaat voor een andere minderheid creëert.
Vraag het niet aan mij. Het is niet alsof die politici er ook een bronvermelding bij doen. Daarbij gezegd dat de fractievergaderingen rond een uur of 9 begonnen en desbetreffende politici toen dus schijnbaar al een boel bezorgde burgers/kinderen hadden gesproken. Lijkt mij niet erg realistisch dus dat die uitspraken zeer aangedikt zijn/dan wel fictief lijkt me duidelijk.

Zorgen zullen er ongetwijfeld zijn, maar de manier waarop sommige groepen nu tekeer gaan slaat nergens op.
pi_211411236
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:56 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Ja, zoals iedere coalitie zal bestaan uit compromissen om samenwerking mogelijk te maken.
Omdat die partijen het over fundamentelen dingen met elkaar eens zijn.

Zoals wij horen in de eU, wij veroordelen rusland, wij steunen Oekraine. Wij willen dat iedereen wie kan werken werkt en anders op andere manier zijn steenje bijdraagt etc. alleen de weg ernaar toe verschillen (uitkeringen verlagen of betaalde stage plekken subsideren om afstand van de arbeidsmarkt te verkleinen etc).

wilders is op veel punten en vooral buitenland beleid lijnrecht ten opzichte van de 2 potentiele coalitie partijen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:38:28 #280
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211411524
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:40 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dit is iets dat inderdaad ook in mijn lijn van verwachting ligt helaas.
Verwachten doe ik het niet, maar het risico van een islamitische aanslag is er nog steeds en daar komt nu nog het extra risico van een doorgeslagen extreem linkse aanslag bij. Ik weet daadwerkelijk niet of zijn leven nou makkelijker of moeilijker zou worden als premier.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211411530
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:07 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is sowieso belachelijk, want over welke jongeren hebben we het hier precies over? Ik neem aan uit de Islamtische hoek?
Juist niet... het is vooral de Wildersjeugd die nu met verhoogd enthousiasme berichten rondstuurt naar klasgenoten-van-kleur a la "Wilders de nieuwe perisdent!!1! Binnen kort allemala verplicht teurg naar jullie zanbdak whahahahahahahahahahaha #wilderSS4life". Dat gebeurde weliswaar al langere tijd, maar nu lijkt het wel of ze "allemala" gratis speed hebben gekregen.

Maar goed, die lol zal er bij de eerstvolgende nota wel af zijn denk ik. :P
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:43:22 #282
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211411561
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:38 schreef nixxx het volgende:

[..]
Verwachten doe ik het niet, maar het risico van een islamitische aanslag is er nog steeds en daar komt nu nog het extra risico van een doorgeslagen extreem linkse aanslag bij. Ik weet daadwerkelijk niet of zijn leven nou makkelijker of moeilijker zou worden als premier.
Dat deze niet op de fiets naar zijn werk kan is nu eenmaal een verworvenheid van progressief Nederland moeten we dan maar weer denken
pi_211411564
quote:

[ twitter ]
Zieke doodsbedreigingen.

Hoezo wordt er serieus naar die zuil geluisterd in hilversum en in policor den haag? Hoezo mag dat vrij uit hun bagger blaten?

Dit horen paria's van de maatschappij te zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211411566
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:20 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Meeste die jij verafschuwt zijn beta's maar dat ter zijde.

WiLders, heel FvD zijn allemaal rechtenstudenten dus zijn allemaal alfas

Kaag dubbel (politicologie en Economie)
Jetten bestuurskunde
dijkgraaf; Natuurkunde.
De Jong (Pabo)
Schouten: Bedrijfskunde
Blok: Bedrijfskunde
Grappenhaus advocatuur doctor (was partner bij een bedrijf)
Ollegren geschiedenis en een MBA

etc.

Veel van het vorige kabinet warden dus dus gewoon economen, bestuurders, etc.
In dat hele lijstje staat welgeteld 1 beta vak: natuurkunde.
pi_211411574
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Beta's zijn wat minder goed in politiek bedrijven, misschien
pi_211411584
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zolang er maar 1 poffertjesbakker in de kamer zit lijkt me dat geen relevante vraag. De kans dat poffertjesbakkers oververtegenwoordigd zijn als er maar 1 zit lijkt me uitgesloten.
pi_211411592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zolang er maar 1 poffertjesbakker in de kamer zit lijkt me dat geen relevante vraag. De kans dat poffertjesbakkers oververtegenwoordigd zijn als er maar 1 zit lijkt me uitgesloten.
Lach er maar mee, door die poffertjesbakker staat Fransje wel open voor een coalitie met de PVV.
pi_211411618
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
de economische vakken, zijn ook niet puur alfa zoals rechten.
pi_211411620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:46 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

Het 8 uur journaal zal hier vanavond mee openen, gewoon zaken in de fik willen steken, en het komt (zoals meestal) niet uit de rechterhoek.
Democratie niet accepteren. Sterker nog, tegenstanders willen vd graven en zaken in de hens steken om disruptie en angst te veroorzaken.

Riiiiight. Zuivere definitie weer van terrorisme. Omdat de uitkomst van het democratische proces je niet aanstaat.

Laat even 1 ding duidelijk zijn: de democratie is niet in gevaar. Dan pas kan je acties ondernemen, maar deze partijen zijn democratisch gekozen, volgen het democratische proces en respecteren dat. Ze hebben voor daarna zuivere democratische doelstellingen.

De enige die weer niet kunnen verkroppen dat ze buitenspel staan, zijn de radicaal linkse galbakken, het langharige tuig. De krakers, de niet douchers, de uitvreters.
Vervolgens bedreigen bedreigen en bedreigen. Kutvolk.
1947-2016
pi_211411624
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:39 schreef brokjespoes het volgende:

[..]
Juist niet... het is vooral de Wildersjeugd die nu met verhoogd enthousiasme berichten rondstuurt naar klasgenoten-van-kleur a la "Wilders de nieuwe perisdent!!1! Binnen kort allemala verplicht teurg naar jullie zanbdak whahahahahahahahahahaha #wilderSS4life". Dat gebeurde weliswaar al langere tijd, maar nu lijkt het wel of ze "allemala" gratis speed hebben gekregen.

Maar goed, die lol zal er bij de eerstvolgende nota wel af zijn denk ik. :P
Er werd schijnbaar gezegd dat er appjes rond zouden gaan van jongeren het gevoel hebben er nu niet meer bij te horen (door de verkiezingsuitslag). Wat jij daar vervolgens van maakt is iets totaal anders.

Ik begrijp ook niet wat huiskleur hier überhaupt mee te maken zou hebben. Genoeg mensen van kleur stemmen op Wilders.
pi_211411627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:50 schreef Korenfok het volgende:

[..]
de economische vakken, zijn ook niet puur alfa zoals rechten.
Nee dat klopt. Dat zijn gamma vakken.
pi_211411630
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:59 schreef Ulx het volgende:
Ik zou het trouwens wel hilarisch vinden als de VVD in een eventueel kabinet met GL/PvdA (en NSC) stapt met als argument dat er zo ontzettend veel druk was om ondanks de nederlaag toch maar in de regering te gaan zitten.

Dan kun je me echt wegdragen denk ik.
Volgende verkiezingen vvd-15, pvv + 15
1947-2016
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 15:53:31 #293
3928 Ulx
pi_211411639
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Volgende verkiezingen vvd-15, pvv + 15
Zien we dan wel weer
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 15:53:52 #294
3928 Ulx
pi_211411642
d
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')