abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212838401
Iemand die de magische truc weet om ze forever op deze leeftijd te houden? Please???
pi_212839033
Haha als ik ‘t wist zou ik het zeggen. De oudste is hier pas 3,5 dus ik kan weinig zeggen over andere leeftijden maar tot nu toe is 1-2 jaar mijn favoriete leeftijd O+.
pi_212841445
Meestal vind ik de mijne ook echt een droppie. O+
Ze poseert nu voor foto's als je 'cheese' zegt, grijns van oor tot oor.

Maar ik vind de driftbuien soms wel echt een ding hoor.
Op het kdv kan ze ook heel claimend en driftig zijn. Stelt me ergens wel weer gerust dat ze het niet alleen bij mij doet. :')
pi_212942021
We modderen maar door hier. Wat een vreselijke fase is dit. Schoppen, slaan, smijten met zijn speelgoed. Zet zich tegen ons af maar eenmaal buiten de deur steelt ie de harten van anderen. Heel frustrerend. Geen idee hoe hiermee om te gaan behalve hopen dat deze fase snel voorbij is. We herkennen hem totaal niet meer terug.
pi_212950151
Poeh klinkt pittig Alpeko!

Pukje kan echt wel heel boos zijn, maar is meestal goed te troosten en/of af te leiden gelukkig.
Ze is gewoon alweer anderhalf. :o Gaat zo hard! Nu hopen dat ze dan binnenkort ook wat beter door gaat slapen maar dat zal wel niet. :')
pi_212965415
R zit in een klimfase, het is net een aapje hoe ze de hele dag overal op klautert. :P
Ook een paar keer van de tripp trapp gevallen, zo zielig.

Vanmorgen moesten we weer naar het cb, alles prima, de verpleegkundige vond haar wel erg druk.

Hoe zorgen jullie dat de dreumesen hun energie kwijt kunnen? Ik vind het buiten laten rennen toch nog een beetje eng nu ze nog geen benul van gevaar heeft, ze loopt nog alle kanten op en kijkt niet uit voor andere kindjes enzo.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 13:59:12 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212965569
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 13:43 schreef Lokasenna het volgende:
R zit in een klimfase, het is net een aapje hoe ze de hele dag overal op klautert. :P
Ook een paar keer van de tripp trapp gevallen, zo zielig.

Vanmorgen moesten we weer naar het cb, alles prima, de verpleegkundige vond haar wel erg druk.

Hoe zorgen jullie dat de dreumesen hun energie kwijt kunnen? Ik vind het buiten laten rennen toch nog een beetje eng nu ze nog geen benul van gevaar heeft, ze loopt nog alle kanten op en kijkt niet uit voor andere kindjes enzo.
Spelen in de achtertuin, samen naar de speeltuin, kinderboerderij, binnen een parcourtje maken samen, op de loopfiets naar de winkel.

en één keer per week peutergym, daar mag je bij ons aan meedoen vanaf dat ze goed kunnen lopen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212975050
Mijn creativiteit en fantasie laten me in de steek. Dochter heeft inmiddels aardig wat knuffels in bed en soms maak ik daar een poppenkast van vlak voor het slapen. Beetje gekke stemmetjes opzetten enzo. Alleen, ik heb wat moeite om het gevarieerd te houden. Ik hoef uiteraard geen hele scripts om een speelfilm na te kunnen spelen, maar gewoon wat simpele oneliners, anders dan "hallo, ik ben Aapie, wie ben jij?" :')
pi_212984212
Misschien de knuffels gebruiken bij het voorlezen uit een boekje?
pi_212989581
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:20 schreef Lokasenna het volgende:
Misschien de knuffels gebruiken bij het voorlezen uit een boekje?
Verrek, wat een vernuftig idee! Lees alleen niet voor het slapengaan, maar op willekeurige momenten op de dag. Ze pakt nog te vaak het boekje af of wil middenin het boekje beginnen, of zo.
  donderdag 28 maart 2024 @ 21:16:33 #261
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212999074
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:11 schreef DjVero het volgende:
Mijn creativiteit en fantasie laten me in de steek. Dochter heeft inmiddels aardig wat knuffels in bed en soms maak ik daar een poppenkast van vlak voor het slapen. Beetje gekke stemmetjes opzetten enzo. Alleen, ik heb wat moeite om het gevarieerd te houden. Ik hoef uiteraard geen hele scripts om een speelfilm na te kunnen spelen, maar gewoon wat simpele oneliners, anders dan "hallo, ik ben Aapie, wie ben jij?" :')
Knuffel naar bed brengen. Opstaan. Schone luier. Eten. Naar de opvang. Stout laten doen, terecht wijzen. Kleren van kind aantrekken. Ingewikkelder dan dat komt niet eens over denk ik, gezien dreumes. Ik zou heel dicht bij de belevingswereld van het kind in kwestie blijven :) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_213155283
Hallo! :D

Mijn kleine T. is gister 1 jaar geworden, dus vanaf nu lees en schrijf ik hier ook af en toe mee!

Hier eerst een kleine intro/update over ons. ;)

Ben zelf eerder een onregelmatige poster; af en toe schrijf ik heel actief mee en dan gaat er opeens een maand voorbij zonder dat ik het zelf in de gaten heb gehad! Misschien dat het ooit weer regelmatiger wordt!

Met T. gaat het goed! Het is een groot meneertje van ongeveer 11kg en 80 cm lang (tenminste, hier in Oostenrijk vindt iedereen hem altijd super groot, maar volgens de Nederlandse groeicurve valt het wel mee, geloof ik) :p

Hij kan goed staan, maar durft nog geen stapjes te zetten, zelfs niet langs de bank. Hij leert nu wel langzaam zelf vanuit het staan weer naar beneden te komen. Hij heeft heel lang alleen maar getijgerd, maar nu hij ook af en toe in de tuin is geweest, heeft hij gemerkt dat hij zich buiten niet zo snel kan voortbewegen op zijn buik, omdat het er niet zo glad is. Dus nu sinds een week is hij ook begonnen met kruipen!

Zijn fijne motoriek heeft zich tot nu toe altijd een stuk sneller ontwikkeld! De pincetgreep en wijzen kon hij al relatief vroeg. Nu vindt ie het sinds twee weken leuk om schaaltjes op elkaar te plaatsen en sinds een week stapelt hij met gemak ringen op elkaar! Met de vormenstoof gaat vooral het ronde blokje heel goed, maar de andere vormpjes vindt hij nog moeilijk!

Hij heeft nog geen woordjes gezegd, maar ik verwacht dat dat nog wel even op zich laat wachten, omdat hij tweetalig wordt opgevoed.

Dat was het zo ongeveer! ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door margaretha_01 op 10-04-2024 11:57:56 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_213180667
@margaretha_01 Welkom hier! En heel herkenbaar wat je zegt. Hier blinkt de kleine van 14 maanden (volgende week) ook vooral uit in de fijne motoriek.

Weer een ervaring rijker deze week. Voor het eerst overgeven en echte diarree. Gister hield ie van alle kanten niks binnen. 7 pakjes aangehad, 3x bed verschoond. En hij was zo lief en dankbaar. Uiteindelijk wel een goede nacht gehad. Slechts 1 x verschoond hoeven worden. Gister dus nauwelijks iets gegeten en gedronken. Vandaag oogt ie al weer een stuk fitter en eet hij voorzichtig wat en drinkt ie als een malle. Best pittig.
  zondag 14 april 2024 @ 22:23:13 #264
40566 Ericr
Livewrong
pi_213212436
Daantje is net 13 maanden, geboren zonder hersenbalk maar eigenlijk merken we daar zo goed als niks van. Motorisch gaat het heel goed met staan bij de bank rond 9 maanden en vrij snel daarna ook lopen rond de tafel en bij de bank. Kruipen doet hij op zijn billen maar gaat inmiddels razendsnel.

Hij heeft ook nog een derde long ook al is dat weefsel gelukkig zonder functie.

We zouden zeker nog wel tegen uitdagingen aan kunnen lopen in de toekomst maar het is wonderbaarlijk hoe groot de verschillen kunnen bij kinderen met zijn aandoening. Een groot deel merkt er gelukkig weinig van of weet het zelfs niet maar een toch wel aanzienlijk deel heeft grote cognitieve beperkingen.

Eerste jaar was een soort loterij dus
Zijn blij dat hij daar goed doorheen is gekomen en genieten van de snelle ontwikkeling die hij doormaakt.
pi_213216402
Dankjewel, @alpeko ! :D Ik hoop dat jouw kleine inmiddels ook weer helemaal fit is!

En wat goed dat Daantje zich zo goed ontwikkelt, @Ericr ! Ik moest even googlen wat het precies inhoudt als een baby zonder hersenbalk geboren wordt. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan! :)

Wij hebben gister de eerste verjaardag van T. gevierd en wat ik grappig vond, is dat T. de grootste lol heeft gehad met een jongetje van zes jaar! En dat jongetje vond het gelukkig hartstikke leuk om met T. te spelen.

Er waren nog twee andere babies; een van 4 maanden en een van 8 maanden, maar die vond hij totaal niet interessant! Hij wilde alleen maar met het grote kindje spelen!

Als we in de speeltuin zijn is het altijd precies hetzelfde. Hij speelt misschien 10 minuutjes in de zandbak waar andere babies spelen en dan kruipt hij zelf de zandbak uit en gaat ergens heen waar hij naar oudere kinderen kan kijken, zoals bij de glijbaan of het klimrek!

Is dit bij jullie ook zo? :p

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 15-04-2024 13:17:24 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_213227003
R speelt ook niet echt met andere kleine kindjes. Maar ook niet met grote eigenlijk. :P
10 minuten in de zandbak is al veel te lang voor haar aandachtsboog. _O-
Ze is nu vooral aan het klimmen op alles.

Veel woordjes komen er nog niet uit maar sinds kort lijkt het wel alsof ze een stuk meer begrijpt, wel leuk om dat te merken. En de driftbuien zijn ook wat minder op het moment (even afkloppen).
pi_213227053
Is ook wel logisch toch? Zeker een baby van vier maanden interactieve nog nauwelijks op een manier die boeiend is voor een dreumes. Een kindje van 6 kan vaak al prima aansluiten, contact zoeken en gedrag uitlokken.

De mijne aanbidt zijn broer van 12 O+ Hoe hij is met leeftijdgenootjes weet ik eigenlijk niet, die hebben we niet zoveel :P

Verder hebben we waterpokken :6 geluk bij een ongeluk is dat ie net 1 is en het dus hopelijk hierbij blijft.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_213227087
Qua woordjes hebben we nu kijke/gucke (voor alles wat leuk en boeiend is en bekeken of aangeraakt moet worden), mama, hey (hoi, hallo), Baa (zijn broer, hoewel die ook vaak mama heet :') ) en kaa (klaar) zegt hij wel na maar nog niet zo vaak spontaan. En hij gebaart 'melk'.
pi_213247950
Pukje vindt het ook mega interessant om naar andere kindjes te kijken, ik heb ergens gelezen dat het een vorm van (leren) spelen is. Ze speelt soms een beetje samen met kindjes, met name kiekeboe of achter elkaar aanrennen. Vaak dan ook wel met oudere kindjes, ik denk omdat die het meer initiëren?

Hier zijn er sinds kort 2-woords zinnetjes, zo zoet. Ik heb 1x een zinnetje van 3 woorden opgevangen haha, maar wordt dus wel lekker gekletst hier. Wel nog een heel aantal 'eigen' woorden voor dingen waar op geen enkele wijze het echte word in te herkennen is (kwark is grei, speen is piesj, hond is iets onverstaanbaars), maar ook heel duidelijk aan het oefenen met woorden die wij zeggen nazeggen enzo. Zo'n leuke leeftijd vind ik dit. O+
pi_213247956
Wat balen van de waterpokken trouwens! Hopelijk nu meteen voor altijd klaar dan.
pi_213257517
Wat zoet, die zinnetjes @Bami O+ zo leuk als zich echt een beetje kunnen uitdrukken.

Het waterpokkendieptepunt is wel achter de rug gelukkig :%

[ Bericht 37% gewijzigd door Clubsoda op 19-04-2024 11:00:57 ]
pi_213259691
Ja het nadeel is wel dat met die ontwikkeling ook haar eigen mening steeds meer tot bloei komt. :+
Ze wordt dus consistent boos als we thuis komen vanaf waar dan ook, want ze wil buiten zijn en niet binnen. :') O+ Mupje.

Fijn! Ik kijk bepaald nog niet uit naar die besmetting hier haha.
pi_213259713
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 12:42 schreef margaretha_01 het volgende:
Dankjewel, @:alpeko ! :D Ik hoop dat jouw kleine inmiddels ook weer helemaal fit is!
Dat heeft even geduurd. Spugen vanwege de buikgriep stopte na donderdag wel al kreeg hij daarna er ook nog een luchtweginfectie bij waardoor hij za en zo ook nog heeft gespuugd omdat ie tijdens het eten zo'n hoestaanval kreeg dat zijn maag dat niet trok. Zo sneu. Luchtweginfectie is inmiddels ook weg maar al met al wel een weekje zoet.

CB stond voor woe gepland. Hij was afgevallen. Bijna halve kilo sinds vorige keer. Op zich niet vreemd gezien zijn ziek zijn. Hij eet pas normaal sinds woe eigenlijk. Bijna een week weinig op en heel weinig gedronken. We gaan zijn gewicht later nog wel laten checken. In aug toch weer naar het ziekenhuis. Dan wegen ze ook. Ook zijn BMR prik maar even uitgesteld. Hij was echt nog niet fit woe. Volgende week. En ook zijn 1e tandartsbezoek hebben we afgezegd.

Maar goed... hij is er weer. Vriendin is sinds vandaag pas weer hersteld. Die was 4 kg kwijt. Want hij had ons allemaal aangestoken. Zo erg als dit keer hadden we het nog niet gehad allemaal. Tijd voor voorjaar!
pi_213334334
Iemand hier ook met vreemde volgorde van tandjes?

Net voordat hij 1 werd kwamen alle 4 voor de voortanden tegelijk. Dan zou je de tanden daarnaast verwachten maar hij is nu 15 maanden en heeft die nog altijd niet. Wel breekt er nu een kies door.
pi_213334532
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 16:20 schreef alpeko het volgende:
Iemand hier ook met vreemde volgorde van tandjes?

Net voordat hij 1 werd kwamen alle 4 voor de voortanden tegelijk. Dan zou je de tanden daarnaast verwachten maar hij is nu 15 maanden en heeft die nog altijd niet. Wel breekt er nu een kies door.
Kiezen voor de hoektanden is wel normaal denk ik, dat heeft R ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')