Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 13 januari 2024 00:33 schreef Gogo83 het volgende:
Hier juist enorm fan van Montessori (wat op een bepaalde manier overigens ook zeer gestructureerd is). Ik heb me vroeger nog net niet dood verveeld tijdens al die veel te lange klassikale instructies, ik ben daar op de middelbare school echt ziek en depressief van geworden. Nu was dat ook wel een andere tijd.
J. wil ook naar school. Precies drie jaar geleden werd ik wakker met weeën, 's ochtends om 6:15 is ze geboren. Dus ze moet nog een jaartje wachten.
Hier in de wijk hebben we meerdere scholen en 1 school die wat meer klassikaal onderwijs geeft. Jouw redenering hebben meer ouders en dus is het resultaat dat veel van die stuiterballen en/of kindjes die meer dan gemiddeld structuur nodig hebben op die klassikale school terechtkomen. Dan is er dus ook maar 1 kleuterjuf en niet meerdere juffen/meesters op het leerplein. Iets om rekening mee te houden. Maar goed, bij ons is het misschien wat extremer want we hebben nu 4 scholen waarvan er maar 1 geen leerplein/jenaplan/montessori etc heeft.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Onze F. is btw zo beweeglijk en snel afgeleid (in hoeverre kan een peuter van nog geen 2,5 jaar oud zich al wel goed focussen, maar toch, het is echt anders dan bij andere peutertjes), dat ik juist denk dat ze niet zo goed gaat op zelf haar dingetjes doen op zo’n leerplein. Ze gaat ook wel lekker op structuur. Maar misschien is dit een misvatting en floreert ze juist als ze zelf haar dingen mag prioriteren en plannen en uitvoeren. Ik ben over het algemeen wel een voorstander van klassikaal onderwijs en gezamenlijke instructie en pas uiteen bij de verwerking, maar hey, wellicht past het totaal niet voor mijn smurf.
Nou ja, ik zei natuurlijk al, wellicht is mijn redenering een misvatting en doet ze het wel goed op vrijere scholen. Ik weet ook niet of ze meer dan gemiddeld structuur nodig heeft. Wij vinden het zelf eigenlijk wel belangrijk dat een school een christelijke identiteit heeft, omdat we zelf ook deel zijn van een gemeente. Maar nogmaals, ik ben benieuwd naar beide scholen qua onderwijs en de invulling daarvan. Ik neem aan dat de psz ook wel mee kan denken in wat het beste zou passen? Is het raar om dat straks te vragen? Moet je daar een apart gesprekje voor aanvragen? Ik begreep dat ze pas ‘10-minutengesprekjes’ doen vanaf dat ze drie jaar zijn.quote:Op maandag 15 januari 2024 10:03 schreef June. het volgende:
[..]
Hier in de wijk hebben we meerdere scholen en 1 school die wat meer klassikaal onderwijs geeft. Jouw redenering hebben meer ouders en dus is het resultaat dat veel van die stuiterballen en/of kindjes die meer dan gemiddeld structuur nodig hebben op die klassikale school terechtkomen. Dan is er dus ook maar 1 kleuterjuf en niet meerdere juffen/meesters op het leerplein. Iets om rekening mee te houden. Maar goed, bij ons is het misschien wat extremer want we hebben nu 4 scholen waarvan er maar 1 geen leerplein/jenaplan/montessori etc heeft.
Gewoon idd bij beide een keer gaan kijken. En het is helemaal niet gek om een gesprek te vragen hoor, hebben wij ook gedaan. Zij kunnen best goed inschatten hoe je kind in vergelijking met andere kinderen het doet. Vond ik best waardevol.quote:Op maandag 15 januari 2024 19:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Nou ja, ik zei natuurlijk al, wellicht is mijn redenering een misvatting en doet ze het wel goed op vrijere scholen. Ik weet ook niet of ze meer dan gemiddeld structuur nodig heeft. Wij vinden het zelf eigenlijk wel belangrijk dat een school een christelijke identiteit heeft, omdat we zelf ook deel zijn van een gemeente. Maar nogmaals, ik ben benieuwd naar beide scholen qua onderwijs en de invulling daarvan. Ik neem aan dat de psz ook wel mee kan denken in wat het beste zou passen? Is het raar om dat straks te vragen? Moet je daar een apart gesprekje voor aanvragen? Ik begreep dat ze pas ‘10-minutengesprekjes’ doen vanaf dat ze drie jaar zijn.
Even benieuwd wat Agora is?quote:Op maandag 15 januari 2024 11:53 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou willen dat er hier montessori-onderwijs was. School van de oudste past haar best oke, maar volgens mij zouden mijn beide kinderen het beter doen in een wat vrijere setting. Ik heb zelfs naar Agora gekeken. Maar we wonen in een dorp, de school hier is prima en ik vind zelf kunnen lopen, met vriendjes en vriendinnetjes mee naar huis zonder gedoe en lekker met de buurtkinderen in de klas ook heel belangrijk. Dus we laten het zo, ook voor jongste...
Een experiment met kinderen als proefkonijn.quote:
Zou fijn zijn als dat het enige is dat ze nodig heeft. Mocht de vraag komen of er ook naar de algehele ontwikkeling gekeken mag worden, even doorvragen naar wat er dan getest wordtquote:Op maandag 15 januari 2024 19:46 schreef Takkie88 het volgende:
Hier in het dorp 2 scholen. Een openbare met 80 leerlingen een katholieke met 230 leerlingen. Voor de oudste bij beide scholen wezen kijken en uiteindelijk voor de katholieke gekozen. Soms bij mij wel twijfel of juist de andere school niet beter bij haar had gepast. Voor L hoeven we pas over een jaar te kiezen dus kijken we het nog aan.
Bij L zet de spraakontwikkeling niet echt door. Vorige week eerste logopedie afspraak gehad. En omdat ik twijfels had was L ook doorverwezen voor audiologisch onderzoek. Daar konden we vandaag terecht. Ze heeft op dit moment duidelijk voor zachte tonen gehoor verlies en de trommelvliezen bewegen onvoldoende. Dus nu eerst doorverwezen naar de KNO. En sowieso over 3 maanden herhaling van het audiologisch onderzoek.
Opgelucht dat we een mogelijke reden weten voor het niet verder ontwikkelen van de spraak. (En dat m’n twijfel dus ook terecht ergens vandaan kwam). Nu heel hard duimen dat het bij de KNO simpel vocht achter de trommelvliezen blijkt te zijn en buisjes het oplossen.
Beetje ingelezen. Erg interessant en lijkt erop dat er een hele duidelijke wetenschappelijke visie aan ten grondslag ligtquote:Op maandag 15 januari 2024 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een experiment met kinderen als proefkonijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |