Nee, toen wij elkaar leerde kennen was hij erg sportief en extravert. Hij ging graag naar feestjes en had veel kennissen en vrienden. Dat vond ik ook aantrekkelijk aan hem, zijn discipline, sportiviteit en ambitie. Hij rookte wel af en toe een jointje maar ik ook. Toen we samen gingen wonen begon hij meer te roken.quote:Op donderdag 23 november 2023 06:19 schreef GewoonUitNL het volgende:
Normaal ben ik niet zo snel in een scheiding adviseren, maar in zo'n geval is het wel erg lastig daar niet naar te neigen..
Wat vragen:
- Was hij zo sinds dat jullie samen waren?
- Kende je hem ook voor zijn wietprobleem? Zo ja, hoe was toen?
- Denk je dat je gevaar loopt als je tegen hem zegt dat je wilt scheiden?
- Hebben jullie ook wel eens succesvol inhoudelijke gesprekken gehad over jullie problemen? Zo ja, wat kwam daar uit?
- Heb jij veel goede contacten?
- Als hij zijn kant van het verhaal zou vertellen, wat denk je dat hij zou zeggen?
Beperkte gemeenschap van goederen ja maar dat maakt hier niet uit omdat we allebei niets hadden toen we trouwden, we waren erg jong. Wat is een sociaal raadslid?quote:Op donderdag 23 november 2023 06:43 schreef romazoba het volgende:
Wat een ellende! Je kan niet anders dan eerlijk tegen jezelf te zijn, weg gaan is de enige optie. Ga die scheiding aan en stap er zo snel als mogelijk uit. Je mag niet meer op de rekening kijken, dat is een super rode vlag! Zo heb je geen inzicht en geen controle maar ga je wel de gevolgen dragen van wat hij doet financieel, daar ga je dan nog lang last van hebben ( ik ga er van uit dat jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd ). Pak je zelf op en geef jezelf een schop onder je kont! Wegwezen en heel snel! Ga naar een sociaal raadslid en zoek hulp..
Alsjeblieft niet hahaquote:
Dat klopt. Ik heb een hele kleine familie maar wel goed warm contact. Wel is het hierdoor dat ik niet echt bij hun terecht kan. Een woning zoeken is hier onmogelijk. Vrienden heb ik eigenlijk niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Twee kanttekeningen: TS haar vriend is degene die geen contact meer heeft met zijn familie en vrienden. TS heeft zelf nog wel contact met die van haar, dus in dat aspect wijkt dit verhaal af van wat je vaker ziet, n.l. dat zij haar contacten kwijt zou zijn en dus afhankelijker van hem is.
Tweede: zij heeft geen toegang meer tot de gezamenlijke rekening, dus ik neem aan dat ze nog steeds haar eigen heeft en dus ook zelf bepaalt hoeveel ze bijdraagt aan de gezamenlijke rekening. Ze is dus niet de controle kwijt over al haar geld.
Maar afgezien daarvan is dit geen fijne relatie en zou mijn advies ook zeker zijn om er een punt achter te zetten. Hopelijk kan TS terecht bij familie of vrienden.
Die paniekaanvallen komen door jullie huwelijk. Misbruikers houden er niet van om de gevolgen van hun eigen gedrag te zien.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:04 schreef Elena111 het volgende:
[..]
Nee, toen wij elkaar leerde kennen was hij erg sportief en extravert. Hij ging graag naar feestjes en had veel kennissen en vrienden. Dat vond ik ook aantrekkelijk aan hem, zijn discipline, sportiviteit en ambitie. Hij rookte wel af en toe een jointje maar ik ook. Toen we samen gingen wonen begon hij meer te roken.
Ik denk niet dat ik fysiek gevaar loop, wel legaal. Omdat hij precies 'de wet' kent en zichzelf een soort advocaat waant. Hij houdt ook van dreigen met advocaten inschakelen bij mensen/instanties (niet dat dat ooit gebeurd is)
We hebben wel eens deze gesprekken gehad en dan gaat het enkele weken goed en daarna niet meer
Ik heb niet veel contacten, een enkele vriendin en een hele kleine familie. Wel heb ik goed contact met mijn ouders.
Als dit zijn verhaal zou zijn zou hij zeggen dat het allemaal aan mij ligt , aan mijn paniekaanvallen en dat dat hem opvreet. En aan werkstress en dat soort dingen.
[..]
Beperkte gemeenschap van goederen ja maar dat maakt hier niet uit omdat we allebei niets hadden toen we trouwden, we waren erg jong. Wat is een sociaal raadslid?
[..]
Alsjeblieft niet haha
Die gedachte had ik ook dat dat wel eens zou kunnen. Wat bedoel je met de laatste zin?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:10 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Die paniekaanvallen komen door jullie huwelijk. Misbruikers houden er niet van om de gevolgen van hun eigen gedrag te zien.
Daar ben ik dus bang voor. Ik durf hem niet alleen te laten want dat vind ik zielig. Ik ben een zeer emotioneel en gevoelig persoon . Hij weet dat en gebruikt dat vaker om te krijgen wat hij wilt.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:31 schreef Azula2.0 het volgende:
Lieverd, ga alstjeblieft weg daar en zo snel mogelijk. Maak een exitplan maar zorg dat hij niets doorheeft.
Wat hij doet is wel mishandeling. Je kunt niet beter worden in deze situatie omdat hij degene is die jou ziek maakt. Praat met je huisarts en therapeut en laat niets merken thuis.
Zorg er daarna ook voor dat hij niet weet waar je bent. Jullie hebben geen kinderen, dat is perfect. Verdwijn. Gezien hij zichzelf heeft geïsoleerd zal het hem heel zwaar vallen als je vertrekt en dat zijn de engste momenten om doorheen te komen. Mogelijk gaat hij je heel veel lastig vallen en smeken om je terug te krijgen. Trap er niet in. Heel veel succes en sterkte.
Afgaande op je verhaal zal iedereen het er hier over eens zijn dat hij je manipuleert. Dat is natuurlijk sowieso al lastiger om te zien als je zelf middenin de situatie zit, laat staan dat er nog extra factoren als autisme meespelen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:19 schreef Elena111 het volgende:
[..]
Dat samen met het autisme (waar ik recent achter ben gekomen) maakt dat ik het enorm lastig vind om te 'detecteren' of iemand mij manipuleert, met mijn gevoelens speelt of oprecht is. Nagenoeg onmogelijk.
Je hoeft ook niet door te slaan naar het andere extremequote:Ik denk soms dat ik misschien gewoon 100% egoïstisch moet worden. Die mensen zijn wel vaak gelukkiger.
Dat deze types een bloeiend mens vinden en deze mensen kapot maken. Daarna haten ze de kapotte versie van de mens, terwijl het hun eigen schuld is.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:12 schreef Elena111 het volgende:
[..]
Die gedachte had ik ook dat dat wel eens zou kunnen. Wat bedoel je met de laatste zin?
Maar je weet ook dat je met deze figuur nooit een omgangsregeling zou kunnen afspreken zonder dat dat wordt misbruikt voor manipulatie of dat je moet vrezen dat hij je hondje ontvoert.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:19 schreef Elena111 het volgende:
[..]
We hebben wel een hondje. Ik ben bang dat hij haar afpakt. Maar mijn naam staat op haar chip, in de systemen van de dierenarts, het paspoort en zo'n beetje alle 'officiele' documentatie die een hond kan hebben. Ik wil haar niet kwijtraken zij is mijn alles, mijn onofficiële hulphondje ook. Hij is ook gek met de hond. Ik wil de hond ook niet van hem afnemen want dat vind ik zielig.
[...]
Je bent zijn vrouw, niet zijn bediende ....quote:Op donderdag 23 november 2023 14:19 schreef Elena111 het volgende:
[..]
Daar ben ik dus bang voor. Ik durf hem niet alleen te laten want dat vind ik zielig. Ik ben een zeer emotioneel en gevoelig persoon . Hij weet dat en gebruikt dat vaker om te krijgen wat hij wilt.
Ik ben zo iemand die daaraan denkt. Ik doe ook nog steeds zijn was en sta te huilen als ik niet voor hem kan koken omdat ik me zelf niet goed voel. Niet omdat hij zegt dat ik het -moet- doen maar omdat ik dan voel dat ik geen goede vrouw ben.
We hebben wel een hondje. Ik ben bang dat hij haar afpakt. Maar mijn naam staat op haar chip, in de systemen van de dierenarts, het paspoort en zo'n beetje alle 'officiele' documentatie die een hond kan hebben. Ik wil haar niet kwijtraken zij is mijn alles, mijn onofficiële hulphondje ook. Hij is ook gek met de hond. Ik wil de hond ook niet van hem afnemen want dat vind ik zielig.
Mijn familie is zeer laagopgeleid en een beetje raar, maar ze zijn wel lief. Daardoor heb ik vanuit huis nooit een goede communicatiestijl meegekregen. Dat samen met het autisme (waar ik recent achter ben gekomen) maakt dat ik het enorm lastig vind om te 'detecteren' of iemand mij manipuleert, met mijn gevoelens speelt of oprecht is. Nagenoeg onmogelijk.
Ik denk soms dat ik misschien gewoon 100% egoïstisch moet worden. Die mensen zijn wel vaak gelukkiger.
Exact dit wilde ik ook typen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:14 schreef maily het volgende:
[..]
Je bent zijn vrouw, niet zijn bediende ....
Enkel 'dromen' van een ander leven brengt je nergens.quote:Op donderdag 23 november 2023 02:05 schreef Elena111 het volgende:
In de nachten droom ik van een leven alleen. Geemigreerd, in een ander land. Een lieve vriend, zoals andere dames uit mijn omgeving die hebben. Knuffelen samen, samen koken, dezelfde hobbies hebben, niet wanneer hij thuis komt gespannen worden omdat hij zijn baan zo erg haat, maar blij worden. Weer plezier krijgen in de klusjes in huis omdat ik weet dat ik op hulp kan rekenen en het doe om ons liefdesnestje mooi te maken <3. Iemand met wie ik me altijd veilig kan voelen, fijne seks kan hebben, avonturen kan beleven. Iemand die lieve dingen tegen me zegt.
Daar lijkt het wel op... het begon ook erger te worden (de aanvallen) toen we een relatie kregen. Daarvoor had ik soms wel wat angsten (normaal bij vrouwen met autisme, hoort er bij helaas) maar geen agorafobie en dergelijke.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:44 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Dat deze types een bloeiend mens vinden en deze mensen kapot maken. Daarna haten ze de kapotte versie van de mens, terwijl het hun eigen schuld is.
Ze willen je dus slopen je mag je alleen niet gesloopt gedragen, zegmaar. Neem je hond gewoon mee en fuck hem. Verdwijn. Begin je leven opnieuw nu je nog jong bent. Hoe het met hem gaat, is niet belangrijk. Dat heeft hij aan zichzelf te danken. Het boeit hem ook niet hoe het met jou gaat. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn geluk en hoe hard je ook je best doet, het zal nooit genoeg zijn. Er is al weinig van je over, geef hem dat laatste stukje niet.
Daar heb je ook gelijk in. Dromen is soms gewoon fijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Enkel 'dromen' van een ander leven brengt je nergens.
welke (kleine) stappen kun je leven om naar een verbetering te komen?
heb je bepaalde mensen (vrienden, familie) die je daarbij kunnen steunen?
Ik zou het verder niet enkel concentreren op enkel je partner... als ik het verhaal goed lees is dat maar één van meerdere problemen die je in je leven hebt.
Ook je inkomensituatie, gelegenheid te werken en vermoedelijk en bepaalde vaste dagstructuur vanuit werkverplichting te kennen, je psychische gezondheid lijken problematisch te verlopen:
vaak hangen zulke problemen ook onderling samen, en kan het proberen aan te pakken van bepaalde issues, het scheppen van meer structuur in je leven en het leren zelfstandig te zijn en zelfvertrouwen te hebben, ook een aanzet tot het oplossen van andere problemen.
Maar je moet wel daarvoor zelf bepaalde stappen zetten (een eerste stap naar hulpverlening zetten of bepaalde mensen in je direkte omgeving in vertrouwen nemen over te nemen stappen en veranderingen)
Hij laat jou ook zo alleen als hij dat wilt.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:19 schreef Elena111 het volgende:
Daar ben ik dus bang voor. Ik durf hem niet alleen te laten want dat vind ik zielig. Ik ben een zeer emotioneel en gevoelig persoon . Hij weet dat en gebruikt dat vaker om te krijgen wat hij wilt.
Dit.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:02 schreef Cockwhale het volgende:
Het is jouw keuze en realiseer je dat je kunt kiezen. Hij is niet zielig, hij is destructief. Kies voor jezelf nu het nog kan.
Ik weet het, het is het enige type man dat ik ken (met uitzondering van mijn vader).....quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:01 schreef Pisces29 het volgende:
Blowen, tegen muren slaan, kleinerende opmerkingen.![]()
Dit soort mannen. En ja, die gooi ik even in een categorie.
Dat mag.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik heb wel zitten plussen her en der. Maar eigenlijk gellof ik niks van dit verhaal.
Begrijp me goed: niet omdat dit soort dingen niet voorkomen. Dat doen ze zeer zeker wél. Maar dit verhaal klopt m.i. niet, itchy feeling.
Ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat mijn paniekaanvallen en stress komen door deze situatie. Op dit moment gaat het goed maar dat kan steeds weer veranderen. Ik kan mijn gevoelens niet met hem delen omdat hij niets heeft met gevoelens en daarover praten.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:02 schreef Cockwhale het volgende:
Je krijgt paniekaanvallen omdat je geen plek hebt waar je je veilig voelt. Waarschijnlijk kun je je gevoelens en gedachten ook niet met hem delen. Je lichaam zit constant in stress modus en die druk resulteert in explosies van angst.
Als jij van je angsten af wil, een redelijk normaal, ontspannen en wellicht zelfs gelukkig leven wil leiden dan moet je per direct met je hond vertrekken. Vertrek wanneer hij werkt en kijk geen seconde om. Zoek een plek bij familie, vrienden of een instantie.
Het is jouw keuze en realiseer je dat je kunt kiezen. Hij is niet zielig, hij is destructief. Kies voor jezelf nu het nog kan.
Wat een topperquote:Hij heeft ook hele lieve en goede momenten, dat hij dingen buitenshuis voor me doet omdat het mij niet lukt bevoordeeld of me een beetje te eten geeft als ik bijna flauw ben gevallen.
Waarom een advocaat? Om nog meer kosten te maken?quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:33 schreef VEM2012 het volgende:
Ik zou een advocaat gaan zoeken. Niet alleen denk ik dat je bij deze eerste klas klootzak weg moet gaan, maar ik denk ook dat je daar een goed plan voor moet hebben om daar met zo min mogelijk gezeik doorheen te komen.
Overigens zou ik niet te bang zijn van mensen die helemaal geen jurist zijn en de wet denken te kennen. Heel vaak hebben ze zeer beperkte kennis en overschatten ze zichzelf, waardoor ze hele domme fouten maken. Ik heb dat erg vaak gezien.
Sterkte.
Je komt niet over als een egoïst.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:19 schreef Elena111 het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand die daaraan denkt. Ik doe ook nog steeds zijn was en sta te huilen als ik niet voor hem kan koken omdat ik me zelf niet goed voel. Niet omdat hij zegt dat ik het -moet- doen maar omdat ik dan voel dat ik geen goede vrouw ben.
Ik denk soms dat ik misschien gewoon 100% egoïstisch moet worden. Die mensen zijn wel vaak gelukkiger.
Nee, juist om met zo min mogelijk kleerscheuren te kunnen scheiden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom een advocaat? Om nog meer kosten te maken?
Omdat ze er zonder advocaat met hem waarschijnlijk niet uit gaat komen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom een advocaat? Om nog meer kosten te maken?
Sarcasme. Probeer het te herkennen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |