abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211393397
Ik (27) ben getrouwd met mijn man, wij zijn ongeveer dezelfde leeftijd. In het verleden ben ik slachtoffer geworden van huiselijk geweld; ik werd fysiek, mentaal en seksueel misbruikt door een oudere vriend van 17 tot 19 jaar oud.
Hij weet hier van.

Mijn man bekritiseert me vaak. Als ik vraag naar zijn mening over mij (soms heb ik geruststelling nodig), kleiner hij me af. Er is me al eens verteld dat ik 'niet zo slim' ben en 'ordinair', en dat 'ik hulp nodig heb bij de kleinste dingen'. Ik wil gewoon eens een compliment krijgen... De enige complimenten die ik krijg, gaan over mijn uiterlijk en ik weet dat ik meer te bieden heb dan dat.

Hij is niet controlerend, maar wordt soms wel nerveus als ik dingen bereik die me dichter bij een wat meer zelfstandige levensstijl kunnen brengen.

Hij gaat met me mee naar mijn familie, maar hij ziet niemand van zijn eigen familie en zegt dat hij liever nooit met mijn familie rondhangt. Hij heeft ook geen vrienden meer, omdat hij niet echt interactie onderhoudt. Alle contacten die hij ooit heeft opgebouwd, zijn allemaal weg. Hij is iemand die zichzelf trots een 'klootzak' noemt en zegt dat hij 'eerlijk' is, dus dat vind ik ook niet zo gek.

Hij rookt zoveel wiet dat je het een drugsprobleem kunt noemen. Hij geeft ongeveer 600 euro per maand! uit aan wiet, tot het punt waar we in financiële problemen komen. Als hij dit niet gebruikt kan hij gewelddadig worden (slaan tegen muren, schreeuwen, etc). We hebben nul spaargeld terwijl hij zichzelf als de 'broodwinner' en 'de man' ziet. Ik werk, maar soms kan ik niet zoveel werken omdat ik autistisch ben en mentaal in de knoop zit met mezelf. Hij is alleen naar een bruiloft gegaan aan de andere kant van de wereld, ik kon het niet betalen om mee te gaan. Hij heeft daarvoor een duur vliegticket gekocht en 500$ aan een pak en zei doodleuk dat hij 'niet om mijn mening gaf' toen ik zei dat ik dat wel een beetje gek vond. Recent heeft hij mijn toegang tot de gezamenlijke rekening ontzegd omdat ik dan ook zijn rekening kan zien. Jarenlang was dat geen probleem en ik heb nooit geld van hem ontvreemd of iets dergelijks.

Hij werkt fulltime, maar buiten dat doet hij niks behalve wiet roken en gamen. Ik doe alles in huis. Dat vind ik ook niet erg, maar hij weigert vaak ook te helpen als het nodig is. Ook als ik ziek ben. Dan kan ik een diepvriespizza krijgen of gewoon helemaal niks. Toen ik een flinke griep te pakken had van anderhalve week lag de vloer vol met stofvlokken en de wc onder zijn strontvlekken. Ik doe vrijwel alles, tot spijkers in de muur slaan omdat hij 'niet met zijn handen werkt'.

Ik vind het moeilijk om dit te herkennen (ik ben mogelijk autistisch), maar ik heb het gevoel dat hij spelletjes met mij speelt. Mentale spelletjes. Om mij op mijn hoede te houden. Hij beschrijft zichzelf als 'psychopaat' en 'niks waard' en hij heeft soms grootheidswaanzin, tot op het punt dat er nu een groot conflict met een zakelijke opdrachtgever gaat komen omdat hij niet vindt dat hij het aanzien krijgt wat hij verdient.

Dingen uitpraten is moeilijk. Wat ik zeg is niet gebeurd, ik bedoelde het niet zo, jij pakt het verkeerd op, maar jij doet x of y.

Ik vermijd uitpraten tegenwoordig. Hij wordt dan boos. Hij slaat tegen muren, schreeuwt, intimideert en rent schreeuwend op me af, terwijl hij weet wat mijn PTSS-triggers zijn. Op zo'n moment zegt hij dingen als dat het hem niet kan schelen of ik dood neerval.

Hij mishandelt mij niet maar is wel een paar keer fysiek geweest. De eerste keer pakte hij me bij de nek en sleepte me naar huis omdat ik buiten een paniekaanval had, en hij zei dat hij het gewoon deed om me 'snel thuis te krijgen' en 'te helpen'. De tweede keer was een paar maanden geleden. Hij denkt altijd dat ik op de een of andere manier zijn gedachten moet 'lezen', en toen ik hem de autosleutel niet gaf, gooide hij die naar mijn hoofd.

Seks hebben we niet. Zijn hygiene laat te wensen over en ik vind het niet fijn met hem in bed. Hij besteedt nagenoeg geen aandacht aan mij en is altijd erg ruw en hardhandig. Hij stopt ook niet of doet ook niet rustiger als ik daarom vraag.

Aan de ene kant snap ik het. Ik heb nogal wat issues. Ik heb erg veel last van paniekaanvallen en ben op dit moment aan huis gekluisterd. Hier probeer ik met therapie aan te werken, maar dit gaat moeizaam. Ik heb ook een eetstoornis en eet vaak te weinig, waardoor die aanvallen weer uitgelokt worden. Het duurt me lang die cirkel te doorbreken, heel lang, dus ik snap het wel. Ook dat hij me steeds 'bedreigt' met een scheiding aan te vragen. Ik snap dat hij dit ook niet meer lang kan doen. Maar kan ik wel echt herstellen als ik zo in mijn relatie sta? Hij heeft ook hele lieve en goede momenten, dat hij dingen buitenshuis voor me doet omdat het mij niet lukt bevoordeeld of me een beetje te eten geeft als ik bijna flauw ben gevallen.

Toch is hij nog steeds bij me. Ik weet niet of hij van me houdt omdat hij altijd zegt dat hij 'geen gevoelens heeft' en een 'psychopaat is' of omdat het wel lekker makkelijk is dat ik kook was en schoonmaak en de helft van de rekeningen betaal.

In de nachten droom ik van een leven alleen. Geemigreerd, in een ander land. Een lieve vriend, zoals andere dames uit mijn omgeving die hebben. Knuffelen samen, samen koken, dezelfde hobbies hebben, niet wanneer hij thuis komt gespannen worden omdat hij zijn baan zo erg haat, maar blij worden. Weer plezier krijgen in de klusjes in huis omdat ik weet dat ik op hulp kan rekenen en het doe om ons liefdesnestje mooi te maken <3. Iemand met wie ik me altijd veilig kan voelen, fijne seks kan hebben, avonturen kan beleven. Iemand die lieve dingen tegen me zegt.
  donderdag 23 november 2023 @ 04:58:13 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211393639
Jezus christus wat een verhaal. Wat een ellende om vast te zitten in zo'n leven. Wat zou je nog nodig hebben om weg te gaan?
pi_211393653
Je zegt dat je wel weet dat hij van je houdt maar uit zijn gedrag spreekt dat niet. Dat hij je niet slaat, wil niet zeggen dat je een goede partner hebt.

Dit is een ronduit slecht huwelijk. De lijst met rode vlaggen is eindeloos. Ga scheiden en begin opnieuw met jezelf.
Resistance is futile.
pi_211393656
Echt, je kan veeeel beter krijgen. Deze vent klinkt als een idioot die je zo snel mogelijk uit he leven moet wissen
  donderdag 23 november 2023 @ 06:10:12 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_211393716
Iemand die echt van je houdt gaat niet zo slecht met je om. Hij gebruikt je, meer is het niet.
Zorg dat je uit die situatie geraakt zodat je kunt beginnen aan een nieuw leven. Hoe sneller hoe beter.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 04:58 schreef herverwijderd het volgende:
Wat zou je nog nodig hebben om weg te gaan?
En dit.
  donderdag 23 november 2023 @ 06:19:36 #6
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_211393738
Normaal ben ik niet zo snel in een scheiding adviseren, maar in zo'n geval is het wel erg lastig daar niet naar te neigen..

Wat vragen:
- Was hij zo sinds dat jullie samen waren?
- Kende je hem ook voor zijn wietprobleem? Zo ja, hoe was toen?
- Denk je dat je gevaar loopt als je tegen hem zegt dat je wilt scheiden?
- Hebben jullie ook wel eens succesvol inhoudelijke gesprekken gehad over jullie problemen? Zo ja, wat kwam daar uit?
- Heb jij veel goede contacten?
- Als hij zijn kant van het verhaal zou vertellen, wat denk je dat hij zou zeggen?
En Allah weet het het beste
pi_211393756
Vlucht.
Wat een verhaal :N
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 23 november 2023 @ 06:33:55 #8
545 dop
:copyright: dop
pi_211393773
Stel jezelf 1 vraag.
Zijn we gelijkwaardig in deze relatie (die vraag moet iedereen zich stellen in een relatie, eigenlijk voor je een relatie begint al).
Als het antwoord duidelijk nee is dan kun je (samen )onderzoeken hoe het weer gelijkwaardig kan worden.
Of je trekt direct je conclusies.
Verder wat mishandeling betreft, ik zie in je verhaal wel duidelijke voorbeelden van geestelijke mishandeling.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 23 november 2023 @ 06:43:30 #9
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_211393786
Wat een ellende! Je kan niet anders dan eerlijk tegen jezelf te zijn, weg gaan is de enige optie. Ga die scheiding aan en stap er zo snel als mogelijk uit. Je mag niet meer op de rekening kijken, dat is een super rode vlag! Zo heb je geen inzicht en geen controle maar ga je wel de gevolgen dragen van wat hij doet financieel, daar ga je dan nog lang last van hebben ( ik ga er van uit dat jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd ). Pak je zelf op en geef jezelf een schop onder je kont! Wegwezen en heel snel! Ga naar een sociaal raadslid en zoek hulp..
pi_211393804
Heb je dit al aan je therapeut verteld?????
Zoniet dan zou ik dat meteen doen en hulp vragen om een plan te maken om veilig bij je man weg te komen. Kun je ergens naar toe als je het huis uit gaat? Bij ouders/ vrienden intrekken?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_211393859
Klinkt als geen respect.

Scheiden dus.
pi_211394072
Hij mishandelt mij niet maar is wel een paar keer fysiek geweest. De eerste keer pakte hij me bij de nek en sleepte me naar huis omdat ik buiten een paniekaanval had, en hij zei dat hij het gewoon deed om me 'snel thuis te krijgen' en 'te helpen'. De tweede keer was een paar maanden geleden. Hij denkt altijd dat ik op de een of andere manier zijn gedachten moet 'lezen', en toen ik hem de autosleutel niet gaf, gooide hij die naar mijn hoofd.

dat is mishandeling. maar dat zie jij anders. ik snap niet waarom jij bij hem blijft, zo te zien is er geen afhankelijkheidspositie maar brengt de relatie je totaal geen vreugde of geluk? wat maakt dat je blijft? t is aan jou wat je als acceptabel in een relatie bestempelt.

en wat hoop je hier te horen te krijgen?
  Spellchecker donderdag 23 november 2023 @ 08:22:59 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211394304
Kies voor jezelf.
Dat verdien je.

Succes. ^O^
  donderdag 23 november 2023 @ 08:43:15 #14
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_211394477
Mishandeling hoeft natuurlijk niet alleen maar lichamelijk te zijn. Net zoals de rest al zegt zou ik zsm uit de relatie stappen.
pi_211394526
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 04:58 schreef herverwijderd het volgende:
Jezus christus wat een verhaal. Wat een ellende om vast te zitten in zo'n leven. Wat zou je nog nodig hebben om weg te gaan?
Om te beginnen een ander huis en dat valt tegenwoordig vies tegen.
pi_211395007
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:49 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
gewoon naar der ouders he
pi_211395311
Klinkt niet erg aardig nee.
Als verschil, nou ben ik wel wat ouder ook als mijn vriendin (ik bijna 44 :'( en zij is 37) maar we hebben redelijk de taken verdeeld.

Dus ja ik game ook wel eens, maar doe wel de was/opruimen/koken etc en natuurlijk de zorg voor ons kind.

Ik werk tegenwoordig niet meer (lang verhaal, klein inkomen maar vermogen) en zij ook niet, maar helpt wel veel familie (die een winkel hebben) en doet vrijwilligerswerk.

Nou botert het ook wel eens niet, waardoor je lullig reageert op elkaar.
Maar wat jij vertelt, hoewel herkenbaar, zoals dat ik veel kleine dingen moet oplossen voor haar zoals e-mails of bepaalde telefoontjes waar ze dan niet uitkomt, ik ga dat niet hardop zeggen.

Ik vind dat niet kunnen, zo word je depressief en heb je geen gelukkige relatie.
Of hij veranderd / jullie pakken de problemen Samen aan, of je kapt er mee, ik zie je zo niet oud en gelukkig worden.

Als je gaat wachten tot op een goeie ouwe dag hij anders gaat doen, vanzelf.. ik hoef je niet te vertellen dat dit niet gaat gebeuren.

Dat van die gezamenlijke rekening trouwens, eruit stappen aub.
Die vent zit overduidelijk schulden te maken.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:20:03 #18
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211395588
Wat denk jij als je dit verhaal zo leest? Het grootste lichtpuntje in dit verhaal is voor mij dat jullie geen kinderen hebben en ook geen seks.
  Spellchecker donderdag 23 november 2023 @ 11:02:57 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211396065
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:20 schreef PiyeReloaded het volgende:
Wat denk jij als je dit verhaal zo leest? Het grootste lichtpuntje in dit verhaal is voor mij dat jullie geen kinderen hebben en ook geen seks.
Ja TS, wat zou je een vriendin adviseren die met zo'n verhaal komt?
  donderdag 23 november 2023 @ 11:15:48 #20
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211396305
Ga scheiden
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211396396
Praat met je therapeut en/of huisarts. Deze situatie is niet oke en het ligt niet aan jou!

Sterkte
  donderdag 23 november 2023 @ 11:53:45 #22
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_211396967
quote:

[..]
Of gelijk naar een blijf van mn lijf huis........
To BG or not to BG!
pi_211397026
Familie in the picture? Kan je uitwijken naar je ouders?
  donderdag 23 november 2023 @ 12:03:57 #24
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211397145
quote:

[..]
Om te beginnen een plaats om te slapen en ergens waar je je spullen kwijt kan, denk ik. Maar kijken of ts nog reageert.
pi_211397303
Ga weg en wel nu.
Hij is bezig om jou afhankelijk van hem te maken zodat hij je volledig in zijn macht heeft, en hij is al aardig op weg.
Hij is gevaarlijk en zeker niet goed voor jou.
Dus nogmaals, ga rennen en zo snel mogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')