quote:
Op donderdag 23 november 2023 14:19 schreef Elena111 het volgende:[..]
Daar ben ik dus bang voor. Ik durf hem niet alleen te laten want dat vind ik zielig. Ik ben een zeer emotioneel en gevoelig persoon . Hij weet dat en gebruikt dat vaker om te krijgen wat hij wilt.
Ik ben zo iemand die daaraan denkt. Ik doe ook nog steeds zijn was en sta te huilen als ik niet voor hem kan koken omdat ik me zelf niet goed voel. Niet omdat hij zegt dat ik het -moet- doen maar omdat ik dan voel dat ik geen goede vrouw ben.
We hebben wel een hondje. Ik ben bang dat hij haar afpakt. Maar mijn naam staat op haar chip, in de systemen van de dierenarts, het paspoort en zo'n beetje alle 'officiele' documentatie die een hond kan hebben. Ik wil haar niet kwijtraken zij is mijn alles, mijn onofficiële hulphondje ook. Hij is ook gek met de hond. Ik wil de hond ook niet van hem afnemen want dat vind ik zielig.
Ik denk soms dat ik misschien gewoon 100% egoïstisch moet worden. Die mensen zijn wel vaak gelukkiger.
Je komt niet over als een egoïst.
Zonder teveel oordeel te hebben over je relatie en je partner.
Is wel vrij eenvoudig een conclusie te trekken.
Er is bij jullie beide veel aan de hand, je hebt misschien het gevoel dat je als partner ook verantwoordelijk bent voor zijn welzijn maar dat ontslaat hem niet van zijn eigen verantwoordelijkheid.
Op de eerste plaats zul je verantwoordelijkheid moeten nemen voor je eigen welzijn.
Je kunt een ander niet redden als je jezelf niet red, dan verdink je samen.
Soms is er bij 2 mensen gewoon teveel aan de hand, jullie versterken eerder elkaars problemen dan dat jullie er toe komen om ze te kunnen oplossen.
Soms kun je daar toch samen uit komen, maar dan moet je ook samen de volle bereidheid hebben om daar aan te werken, en er uit te komen.
Hier is wel duidelijk dat die er niet van 2 kanten is.
Hij kan zichzelf niet eens onder ogen komen.
Hij zal zelf moeten zorgen dat hij zichzelf voldoende kan dragen.
Natuurlijk leun je soms even op een ander, om op adem te komen, maar als we allemaal onze voeten van de grond onder ons halen dan flikker je om.
Als je vervolgens op moet staan met iemand op je rug dan is dat bijna onmogelijk.
Je hebt het volste recht om voor jezelf te zorgen.
Om een goede partner te zijn heb je ook beide de plicht om voldoende voor jezelf te zorgen.
[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 24-11-2023 06:24:27 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter