Nu al 80% van zn kiezers over de rooiequote:Op woensdag 22 november 2023 22:31 schreef Vanyel het volgende: Wilders [..] Klinkt beter dan het kunnen klinken.
Iets van handmaid's tale of seyss-inquart was wel passend.quote:
Dit willen z’n kiezersquote:Op woensdag 22 november 2023 22:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nu al 80% van zn kiezers over de rooie
Nee hoor, heb genoeg gehoord dat men PVV heeft gestemd uit angst voor Timmerfrans.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nu al 80% van zn kiezers over de rooie
En dat terwijl de hele Ter Apel-situatie een rechte keuze is, en Frens Timmermens juist daar wat aan wil doen (meer en gespreide opvang). Je zou bijna denken dat de onderbuik niet nadenkt over hun keuzes.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee hoor, heb genoeg gehoord dat men PVV heeft gestemd uit angst voor Timmerfrans.
Heeft vandaag in Ter Apel ook wel weer het nodige plaatsgevonden die de laatste zwevende kiezers heeft overgehaald...
Nog meer toelaten, ja zeker dat is de oplossing...quote:Op woensdag 22 november 2023 23:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dat terwijl de hele Ter Apel-situatie een rechte keuze is, en Frens Timmermens juist daar wat aan wil doen (meer en gespreide opvang). Je zou bijna denken dat de onderbuik niet nadenkt over hun keuzes.
Bijna?quote:Op woensdag 22 november 2023 23:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dat terwijl de hele Ter Apel-situatie een rechte keuze is, en Frens Timmermens juist daar wat aan wil doen (meer en gespreide opvang). Je zou bijna denken dat de onderbuik niet nadenkt over hun keuzes.
We laten helemaal niet veel toe - Oekraïense vluchtelingen even buiten beschouwing gelaten. En die konden we ook prima huisvesten.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nog meer toelaten, ja zeker dat is de oplossing...
Alles is de schuld van links, ook al was er geen links. Insert meme van fietser met stok hier.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:20 schreef yinu het volgende:
Ik was wel bij om het goede nieuws van @:blues te lezen. Lichtpuntje op deze dag.
Verder begrijp ik niet waarom zoveel mensen denken dat de asielsituatie de 'schuld van links' is terwijl we sinds de jaren 80 op 2 kabinetten na (Lubbers 3 en Balkenende 4) altijd centrum-rechtse kabinetten hebben gehad waar de VVD in zat. Ik begrijp het echt niet.
ETA: zoek de linkse kabinetten.
Ok, misschien zeg ik het ook verkeerd en zijn de toegelaten mensen het probleem niet, vooral de mensen die niet toegelaten kunnen worden. De Marokkanen, de Algarijnen, lui die geen kans hebben op asiel. Dat zelf ook weten, niets te verkiezen hebben en die bijna dagelijks op roverspad zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We laten helemaal niet veel toe - Oekraïense vluchtelingen even buiten beschouwing gelaten. En die konden we ook prima huisvesten.
Ter Apel is een keuze, en geen Linkse keuze.
Wat een ellendequote:Op donderdag 23 november 2023 00:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff de hele avond mensen op dm, pm etc. Zwaar ongerust en heel bang
Inmiddels niet meer echt de meerderheid van de mensen maar dat klapt ook wel weer als rechts ook niks weet te bereiken. Dat moet wel een geruststelling zijn toch.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat een ellendeik hoop dat ze weten dat er ook zoveel mensen zijn die niet zo denken.
De vraag is wat er stuk is voor die tijd.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:27 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Inmiddels niet meer echt de meerderheid van de mensen maar dat klapt ook wel weer als rechts ook niks weet te bereiken. Dat moet wel een geruststelling zijn toch.
Dat weten ze wel, maar ze kennen ook de reacties indertijd toen vrouwen niet meer in een burka in overheidsgebouwen mochten komen dat ook de hijab dragende vrouwen werden (en worden) uitgescholden. Je kunt er gif op innemen dat dat nu ook weer gaat gebeuren.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat een ellendeik hoop dat ze weten dat er ook zoveel mensen zijn die niet zo denken.
Als je het goed hebt in Nederland dan hoef je je nu geen zorgen te maken, als er ook maar iets verkeerd gaat (baan, familie, gezondheid whatever). Je bent gewoon keihard de lul. Dat gaat Wilders niet repareren maar de ideologieën of partijen die jullie aanhangen ook niet (denk ik). We zijn al volledig verloren en het kan alleen maar een beetje minder erg worden in de maatschappij, dat gaat de politiek of de overheid echt niet significant verbeteren.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De vraag is wat er stuk is voor die tijd.
Ook zo'n beetje de enige.quote:Op donderdag 23 november 2023 02:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik heb wel de minst fascistische coalitiemogelijkheid opgezocht.
Ik ook niet. Ik lig op bed. Helemaal hyper over de topdag die ik had en het feit dat ik NU al in bed lig.quote:
Ik mentaal wel maar mijn lijf wil doorquote:Op donderdag 23 november 2023 02:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben ook eigenlijk niet echt...moe ofzo?
Ja, dat. En toen kreeg ik onrustige benen en honger en Huisgenoot is in slaap gevallen op de bank en daar wilde ik eigenlijk gaan zitten en nu weet ik het ook niet meer.quote:Op donderdag 23 november 2023 02:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik mentaal wel maar mijn lijf wil door
Nouja het had ook Fascisten voor Demagogie kunnen zijn natuurlijk. Qua lange arm van Putin iets meer in lijn met dat rijtje.quote:Op donderdag 23 november 2023 02:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik lig op bed. Helemaal hyper over de topdag die ik had en het feit dat ik NU al in bed lig.
En nu dringt pas een beetje tot me door dat ons land nu ook in hetzelfde rijtje als de VS, Brazilië, Hongarije en Polen hoort. Dat het dan toch eindelijk echt is gebeurd.
Ja.quote:Op donderdag 23 november 2023 02:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik lig op bed. Helemaal hyper over de topdag die ik had en het feit dat ik NU al in bed lig.
En nu dringt pas een beetje tot me door dat ons land nu ook in hetzelfde rijtje als de VS, Brazilië, Hongarije en Polen hoort. Dat het dan toch eindelijk echt is gebeurd.
Ik ben met mijn tenen aan het wiebelen tot ik in slaap val. Misschien gaat dat beter zonder telefoonquote:Op donderdag 23 november 2023 02:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat. En toen kreeg ik onrustige benen en honger en Huisgenoot is in slaap gevallen op de bank en daar wilde ik eigenlijk gaan zitten en nu weet ik het ook niet meer.
Ik zit op het randje van mn bed. Ga zo wel weer liggen en laptop weg en boekje. Wilde eigenlijk morgen om 9 uur trainen en daarna wat meuk en werken en dan heb ik 's avonds nog een ding en voorzie ik uiteindelijk weinig slaap. Dus een beetje slaap nu zou wel prettig zijn. Op zich.quote:Op donderdag 23 november 2023 02:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben met mijn tenen aan het wiebelen tot ik in slaap val. Misschien gaat dat beter zonder telefoon
Afwachten. Onze eigen menselijkheid niet verliezen. Lief blijven.quote:Op donderdag 23 november 2023 02:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat moeten we nou doen mensen?
Trusten alvastquote:Op donderdag 23 november 2023 02:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga het toch maar proberen met boek. Tot later. Hopelijk morgenochtend.
Trustenquote:Op donderdag 23 november 2023 02:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja. Slapen dan maar. Weltrusten.
Wat is er precies angstaanjagend aan Timmermans?quote:Op woensdag 22 november 2023 23:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee hoor, heb genoeg gehoord dat men PVV heeft gestemd uit angst voor Timmerfrans.
Heeft vandaag in Ter Apel ook wel weer het nodige plaatsgevonden die de laatste zwevende kiezers heeft overgehaald...
quote:Op woensdag 22 november 2023 23:32 schreef derLudolf het volgende:
Ok, misschien zeg ik het ook verkeerd en
Kijk, jij vindt dat alfabet gebeuren erg belangrijk. Dat die lui zich veilig voelen en daarop pas jij je stem aan. Mensen in Ter Apel willen hebben met incidenten zoals hierboven dagelijks te maken, willen zich ook veilig voelen. In de basis willen ze dus hetzelfde.
Het zal mijn versufte snothoofd zijn, maar ik heb me een uur lang af zitten vragen waar het hier over gaat. Muntje is eindelijk gevallen en nee, die beschrijving vind ik ook niet gepast…quote:
Must be nicequote:Op donderdag 23 november 2023 06:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het zal mijn versufte snothoofd zijn, maar ik heb me een uur lang af zitten vragen waar het hier over gaat. Muntje is eindelijk gevallen en nee, die beschrijving vind ik ook niet gepast…
Ik meen het meer dan oprecht.quote:
Fijn he, om die luxe te hebben? Ik zou het zo veel meerquote:Op donderdag 23 november 2023 06:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik meen het meer dan oprecht.
We hebben veel niet hetero vrienden/kennissen en seksuele geaardheid vind ik totaal geen politiek thema. Dat het dat soms wel is, is walgelijk…
quote:Op donderdag 23 november 2023 06:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
O V ook al wakker. Ook een kusje.
Is het een luxe?quote:Op donderdag 23 november 2023 06:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Fijn he, om die luxe te hebben? Ik zou het zo veel meermensen
gunnen
En nog heb je de luxe om je al 'een uur lang versuft af te gaan zitten vragen' wat een inmiddels gemeengoed belediging vol casual onmenselijking tegen al die mensen betekent. Is toch heerlijk wakker worden?quote:Op donderdag 23 november 2023 06:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is het een luxe?
Ik vind het 'gewoon' normaal en maak geen onderscheid.
Heb diverse mensen uit de kast zien komen na eerst een mannetje/vrouwtje relatie en ze zijn er allemaal 'beter' uitgekomen…
Dat is liefquote:Op donderdag 23 november 2023 06:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kusje voor club en alle lebanesen. De uitslag lijkt een excuus voor dom rechts om eindelijk weer eens "wat te mogen zeggen" en ik vind het kut dat je dat gelijk hier al weer moet treffen.
Dat is het dus niet. De luxe zit m in het gewoon kunnen vinden zonder dat jij persoonlijk er last van hebt dat anderen het niet gewoon vindenquote:Op donderdag 23 november 2023 06:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is het een luxe?
Ik vind het 'gewoon' normaal en maak geen onderscheid.
Heb diverse mensen uit de kast zien komen na eerst een mannetje/vrouwtje relatie en ze zijn er allemaal 'beter' uitgekomen…
quote:Op donderdag 23 november 2023 07:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En nog heb je de luxe om je al 'een uur lang versuft af te gaan zitten vragen' wat een inmiddels gemeengoed belediging vol casual onmenselijking tegen al die mensen betekent. Is toch heerlijk wakker worden?
Zou het zó veel meer mensen gunnen
Ik wil niemand vergeten. Weet ik veel hoeveel letters het tegenwoordig zijn. Lhbti is niet meer genoeg dacht ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:06 schreef Clubsoda het volgende:
Dat alfabetgebeuren? We zijn gewoon je medemens hè? Lulhannes
Ik snap hem.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En nog heb je de luxe om je al 'een uur lang versuft af te gaan zitten vragen' wat een inmiddels gemeengoed belediging vol casual onmenselijking tegen al die mensen betekent. Is toch heerlijk wakker worden?
Dat is een flauw smoesje.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wil niemand vergeten. Weet ik veel hoeveel letters het tegenwoordig zijn. Lhbti is niet meer genoeg dacht ik.
Als jullie samen zijn?quote:Op donderdag 23 november 2023 07:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is liefik zelf blijf nogal makkelijk onder de gaydar en twee vrouwen wordt over het algemeen nog wel als een soort van lollig gezien, behalve door de religekkies. Dus de echte pijn, angst en verdriet zit niet eens bij mij. En dan zijn we ook nog eens bijvangst want niet het primaire doel van Wilders' uitsluiten marginaliseren en dehumaniseren
![]()
Dan minder ja. Maar zelden openlijk negatief.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als jullie samen zijn?
Ik heb ook niet enorm persoonlijke pijn van een letter zijn in deze context, de pijn zit meer bij mijn intensievezorgkind. Daar maak ik me zorgen over. Met een beetje geluk hebben we ons volgend plan getekend voor de nieuwe coalitie daar iets van gaat vinden.
Ik moest toevallig al vrij vroeg in mijn dienst 2x assisteren bij mensen die zelf niet konden kleuren. Laten we het er op houden dat het universum me testte op dat momentquote:Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vraag me ook steeds af wie ik met een scheef oog aan moet kijken
Als je er dan een + achter zet, klinkt dat al prettiger dan de term die je gebruikte, denk ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wil niemand vergeten. Weet ik veel hoeveel letters het tegenwoordig zijn. Lhbti is niet meer genoeg dacht ik.
HEt slappe aftreksel heeft de deur open gezet voor het origineel en dan gaat men voor het origineel.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:03 schreef Myraela het volgende:
Geert heeft het gewoon slim gespeeld. Hij leek
Naast Thierry sowieso al bijna sympathiek en verstandig. Dan net iets milder de laatste tijd, waardoor hij puur de stem tegen de migratie geweest voor heel veel mensen. En dat zou dan weer de oorzaak zijn voor heel veel problemen. Ik denk niet dat ze ineens allemaal tot in de kern PVV’ers zijn.
Want de AfD is een feestjequote:Op donderdag 23 november 2023 08:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben blij dat ik weg ben uit Nederland eigenlijk. als 1 op 4 op Wilders stemt.
Dit. Ik heb ook echt geen idee wat hij allemaal liep te verkondigenquote:Op donderdag 23 november 2023 08:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet bekennen dat ik de standpunten van PVV niet eens allemaal ken, omdat ik al zeker wist daar niet op te stemmen.
Ik denk idd dat precies dit is gebeurd. Mensen die al jaren op wachtlijst sociale huur staan en dan worden er een bepaalde tijd alle vrijkomende plekken aan statushouders toegewezen, die horen dan hier en daar een uitspraak dat het land vol zit en we nu al niet genoeg huisvesting hebben, en die denken dan, ja, zie je wel, al die statushouders krijgen wel meteen een huis, als er nog meer komen dan kom ik al helemaal nooit meer aan de beurt. Et voila, er is een migratiestop nodig want anders krijg ik nooit meer een huis, en Wilders is dan toch wel degene die dit gevoel het sterkst benoemt. En inderdaad behalve het Vb van woningen nog allerlei andere problemen die door migratie zouden worden veroorzaakt.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:03 schreef Myraela het volgende:
Geert heeft het gewoon slim gespeeld. Hij leek
Naast Thierry sowieso al bijna sympathiek en verstandig. Dan net iets milder de laatste tijd, waardoor hij puur de stem tegen de migratie geweest voor heel veel mensen. En dat zou dan weer de oorzaak zijn voor heel veel problemen. Ik denk niet dat ze ineens allemaal tot in de kern PVV’ers zijn.
1 op de 3 waar ik woonquote:Op donderdag 23 november 2023 08:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben blij dat ik weg ben uit Nederland eigenlijk. als 1 op 4 op Wilders stemt.
Wat dhr Wilders verkondigt en roept is vaak heel anders dan wat hij in de 2e kamer stemt. Hij stemt vaak rechtser dan de VVDquote:Op donderdag 23 november 2023 08:24 schreef Troel het volgende:
Dit. Ik heb ook echt geen idee wat hij allemaal liep te verkondigen
Wat hij roept, ergens tussen SP en PvdA met een Antimigratie en Islam sausje eroverquote:Op donderdag 23 november 2023 08:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit heb ik gisteren vanaf bed via de TV ook gehoord…quote:Op donderdag 23 november 2023 08:07 schreef borisz het volgende:
[..]
HEt slappe aftreksel heeft de deur open gezet voor het origineel en dan gaat men voor het origineel.
Lees Dilan zette de deur open voor Greet, zag dat het te druk werd, deed de deur weer dicht waarna de toeloop nog groter werd.
Ik denk dat ik al aan 3, mogelijk 4 stemmen kom met (schoon)ouders.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Het zijn zelfs 37 zetels geworden. Hoe dan en wie dan? Vrienden? Familie?
Ik heb inmiddels zijn programma op hoofdlijnen gelezen. Dat wil zeggen, de puntgewijze plannen en niet de hele tekst.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb dat stukje interview ook vol verbazing en groeiende afschuw zitten kijken. De man kon er niet eens een coherent verhaal van maken wat hij nu precies verwacht en stamelde inderdaad iets over afschaffen van de (hypotheek)schulden. Ik heb inmiddels de punten van de PVV gelezen en hoewel het bol staat van onmogelijke zaken, wordt deze schier onmogelijke optie niet genoemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat weten ze wel, maar ze kennen ook de reacties indertijd toen vrouwen niet meer in een burka in overheidsgebouwen mochten komen dat ook de hijab dragende vrouwen werden (en worden) uitgescholden. Je kunt er gif op innemen dat dat nu ook weer gaat gebeuren.
En een wilders aan het roer die zo misselijk over de lhbtiq sprak, daar denken die mensen nu ook een vrijbrief te krijgen om zich walgelijk te gedragen.
Net werd een pvv stemmer geïnterviewd….pvv zou de schulden en de hypotheekschulden afschaffen….dat heeft dus ook gestemd
De grote schade zit ‘m mijns inziens niet in de (mogelijke) regering, maar op straat.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels zijn programma op hoofdlijnen gelezen. Dat wil zeggen, de puntgewijze plannen en niet de hele tekst.
Het staat bol van de populistische onuitvoerbare zaken die inderdaad veel mensen zullen aanspreken. Naar mijn mening kan hij alleen maar door het ijs zakken. Ik hoop dat dat eerder snel dan wat later gebeurt, want wat hij allemaal kan slopen in het proces is enorm.
Dat dus.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:57 schreef sigme het volgende:
[..]
De grote schade zit ‘m mijns inziens niet in de (mogelijke) regering, maar op straat.
Daar voelt nu een zekere groep mensen zich gelegitimeerd in uitspraken/gedrag/zienswijzen.
Dat ben ik met je eens. Ik houd mijn hart vast.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:57 schreef sigme het volgende:
[..]
De grote schade zit ‘m mijns inziens niet in de (mogelijke) regering, maar op straat.
Daar voelt nu een zekere groep mensen zich gelegitimeerd in uitspraken/gedrag/zienswijzen.
Dit.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen die op de PVV gestemd hebben dat deden omdat ze er genoeg van hebben hoe al decennia lang te weinig huizen gebouwd worden, dat ze niet weten hoe ze nog rond kunnen komen met de energielasten en de inflatie, en nog veel meer.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:11 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh.
Ik kan er werkelijk niet bij hoe zoveel mensen zo in-en in egoïstisch en haatdragend kunnen zijn. En op zo’n ondemocratisch gevormde partij willen stemmen, met één lid…
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
![]()
![]()
Verder was de avond bij de werkgroep in een café wel fijn, maar de uitslag dramatisch. Evenveel stemmen als Baudet. Ik wist dat we een klap zouden krijgen, (dankjewel voormalig bestuur, stelletje droeftoeters!) maar deze was wel heel fors. En dan bevestigd het voor mij maar weer dat de meerderheid van de bevolking echt geen zier geeft om de aarde, of de miljarden gevallen van dierenmishandeling per jaar. Gelukkig hebben we straks Graus, kan ie zich weer lekker druk maken over hondjes terwijl ie een plofkip achter z’n kiezen wegwerkt.
Ik probeer toch meestal wel de goede kanten van mensen te blijven zien. Maar bij wie ik vermoed dat ze op dergelijke partijen stemmen (en daarvan zijn er wat collega’s en ook familieleden) vind ik dat heel moeilijk.
Dit. En ik denk dat maar weinig mensen zich zo in de beste man of partij verdiept hebben dat ze daadwerkelijk weten waar ze voor stemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen die op de PVV gestemd hebben dat deden omdat ze er genoeg van hebben hoe al decennia lang te weinig huizen gebouwd worden, dat ze niet weten hoe ze nog rond kunnen komen met de energielasten en de inflatie, en nog veel meer.
Pieter trek je wel? Heel benieuwd hoe hij gaat acteren de komende tijd.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:55 schreef Troel het volgende:
En ik ben heel blij dat hier PVV niet de grootste was, voelt wel prettig.
Maar dan kun je toch prima op een andere partij stemmen die niet gebouwd is op haatdragerij?quote:Op donderdag 23 november 2023 09:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen die op de PVV gestemd hebben dat deden omdat ze er genoeg van hebben hoe al decennia lang te weinig huizen gebouwd worden, dat ze niet weten hoe ze nog rond kunnen komen met de energielasten en de inflatie, en nog veel meer.
Het gaat er bij mij niet in dat mensen met een complete (mogelijk zelfs uitgebreide) vocabulaire 5 letters niet kunnen onthouden als ze er ook maar enige behoefte toe zouden voelen dat wel te doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:01 schreef sigme het volgende:
Verder denk ik dat ook de alfabet+ mensen (net als Ludolf kan ik de benaming niet goed onthouden of spellen)
Boks ouwequote:Op donderdag 23 november 2023 05:41 schreef MadMaster het volgende:
Te vroeg naar bed wegens verkoudheid en dan weer te vroeg wakker met nog steeds verkoudheid.
En zelfs als je alle letters en de volgorde niet zou kunnen onthouden, kun je proberen je best te doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het gaat er bij mij niet in dat mensen met een complete (mogelijk zelfs uitgebreide) vocabulaire 5 letters niet kunnen onthouden als ze er ook maar enige behoefte toe zouden voelen dat wel te doen.
quote:Op donderdag 23 november 2023 07:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet die onverdraagzaamheid. Het is zelfs geen onverdraagzaamheid. Het komt zelfs niet in de buurt van onverdraagzaamheid.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En zelfs als je alle letters en de volgorde niet zou kunnen onthouden, kun je proberen je best te doen.
Dat niet doen is de algehele onverdraagzaamheid die ons gebracht heeft waar we nu zijn en nu alleen maar erger wordt.
1. Bullshitquote:Op donderdag 23 november 2023 07:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De mensen die zeggen te spreken voor " LHBTI+ gemeenschap " zijn vooral luidruchtig en tamelijk doorgedraaid. Ze hebben geen mandaat gekregen via een verkiezing ofzo, ze hebben zich vooral zelf op die positie gezet en claimen te spreken voor een gemeenschap, een groep, die daar hen geen mandaat voor gegeven heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
1. Bullshit
2. Zelfs binnen de LHBTI+ gemeenschap wordt een + gebruikt. En zelfs als je het in zo'n post op lhbt houdt, weet iedereen wat je bedoelt en dat je geen kwade opzet hebt. Nu weet ook iedereen die je raakt wat je bedoelt en wat je opzet is.
Wie zijn dat dan en wat zeggen ze?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De mensen die zeggen te spreken voor " LHBTI+ gemeenschap " zijn vooral luidruchtig en tamelijk doorgedraaid. Ze hebben geen mandaat gekregen via een verkiezing ofzo, ze hebben zich vooral zelf op die positie gezet en claimen te spreken voor een gemeenschap, een groep, die daar hen geen mandaat voor gegeven heeft.
Bullshit. Ik zeg het ook verkeerd maar heb daarmee geen kwade opzet.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
1. Bullshit
2. Zelfs binnen de LHBTI+ gemeenschap wordt een + gebruikt. En zelfs als je het in zo'n post op lhbt houdt, weet iedereen wat je bedoelt en dat je geen kwade opzet hebt. Nu weet ook iedereen die je raakt wat je bedoelt en wat je opzet is.
Zeg dat.quote:
Rustig tegen eigen moties stemmen, alles voor het persmomentje.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat hij roept, ergens tussen SP en PvdA met een Antimigratie en Islam sausje erover
Wat hij en zijn partij stemde, heel wat anders.
Ja, precies wat Ludolf ook doet: last hebben van jarenlang rechts beleid, links de schuld geven, nog rechtser stemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan moet je iets beter je best doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Bullshit. Ik zeg het ook verkeerd maar heb daarmee geen kwade opzet.
Mijn levensmotto is:quote:Op donderdag 23 november 2023 10:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan moet je iets beter je best doen.
Zo kan ik straks ook wel mijn werk binnenlopen en de DG een takkehoer noemen. Heus geen kwade bedoelingen mee, dus ligt het duidelijk aan haar en haar bullshit als ze er aanstoot aan neemtquote:Op donderdag 23 november 2023 10:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Bullshit. Ik zeg het ook verkeerd maar heb daarmee geen kwade opzet.
Maar waarom moet ik die moeite doen, je begrijpt zo toch ook wel wat ik bedoelquote:Op donderdag 23 november 2023 10:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan moet je iets beter je best doen.
Ik weet van een paar familieleden zeker, maar zullen er wel meer zijn....quote:Op donderdag 23 november 2023 07:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Het zijn zelfs 37 zetels geworden. Hoe dan en wie dan? Vrienden? Familie? Buren? Het enige dat ik me niet hoef af te vragen is collega’s?
Jeetje, dat is wel een stroman hoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo kan ik straks ook wel mijn werk binnenlopen en de DG een takkehoer noemen. Heus geen kwade bedoelingen mee, dus ligt het duidelijk aan haar en haar bullshit als ze er aanstoot aan neemt
Hij ondertekende in ieder geval het regenboogakkoord niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Overigens heb ik gemist wat voor walgelijks Wilders tegenwoordig vindt van de lhbti-gemeenschap. Iemand een linkje?
Maar het is toch helemaal niet belangrijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar als je het niet weet, wat is er dan mis met Google even aanslingeren, of iets zeggen als 'lhbti - sorry als ik letters vergeet' of zo?
Nee dat is het niet. Het is een vergelijking met een ander woord dat algemeen als aanstootgevend wordt gezien, om te duiden dat jouw onverschilligheid tov de door jou gebezigde term wellicht niet voor de goegemeente geldt.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Jeetje, dat is wel een stroman hoor.
Je vindt het niet onverdraagzaam dat iemand me 'een gebeuren' noemt? Geen mens, maar een gebeuren? Wat is dan wel onverdraagzaam, vraag ik me even heel zelfgenoegzaam (blijkbaar?) afquote:Op donderdag 23 november 2023 10:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet die onverdraagzaamheid. Het is zelfs geen onverdraagzaamheid. Het komt zelfs niet in de buurt van onverdraagzaamheid.
Maar zelfgenoegzaamheid zit wel in de buurt van onverdraagzaamheid.
Eigenlijk ben je dus geen haar beter dan al die ''domme" zielen die zo maar stemmen op de PVV.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Overigens heb ik gemist wat voor walgelijks Wilders tegenwoordig vindt van de lhbti-gemeenschap. Iemand een linkje?
Ik las een specifieke vraag over lhbti. Daar komt relatief weinig van voor in jouw antwoord.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je dus geen haar beter dan al die ''domme" zielen die zo maar stemmen op de PVV.
O.a. dit is wel stevig natuurlijk:
• Gemeenten werken niet mee aan gender-maatregelen, klimaatwaanzin
en diversiteitsgeneuzel
• De Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme moet weg
• Excuses voor het slavernijverleden en de politionele acties worden
ingetrokken
Over beide onderwerpen zegt het programma van de PVV niks, je schetst dus onnodig een zwart beeld.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
is er nu ook een bruinrechtse meerderheid groot genoeg om abortus wederom te beperken en aan euthanasie te rommelen.
quote:Op donderdag 23 november 2023 11:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je dus geen haar beter dan al die ''domme" zielen die zo maar stemmen op de PVV.
en diversiteitsgeneuzel
ingetrokken
Ik had het programma van Wilders ook niet gelezen, omdat voor mij meer dan duidelijk was dat ik niet op hem zou stemmen. Dat is echt volledig tegenovergesteld van ergens op stemmen zonder te weten welke punten deze partij voorstaat.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
en diversiteitsgeneuzel
ingetrokken
Hij gebruikt de LHBTI gemeenschap om z'n standpunt tegen islamitisch onderwijs kracht bij te zetten:quote:Op donderdag 23 november 2023 11:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik las een specifieke vraag over lhbti. Daar komt relatief weinig van voor in jouw antwoord.
De PVV stemt rustig tegen eigen moties, zijn partijprogramma (de PVV blijft een éénmansfeestje) zegt mij dus bijzonder weinig. Stemgedrag zegt wel een boel: de PVV stemde tégen het uit het Wetboek van strafrecht halen van abortus.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:16 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Over beide onderwerpen zegt het programma van de PVV niks, je schetst dus onnodig een zwart beeld.
Nee maar jullie zijn toch ook vooringenomen aan het roeptoeteren sinds gisteravond 9 uur. Je mag best balen van alles maar we blijven echt wel een fatsoenlijk land (daar geloof ik in) en Wilders heeft geen 76 zetels, slechts 37.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
In plaats van klakkeloos iets te stemmen en/of zaken zonder enig onderzoek aan te nemen, vraagt ze naar informatie. Dat kun je toch niet serieus met elkaar gelijkstellen?
Trol die je er bent.
Wat heeft dit met LS haar vraag te maken? Je beschuldigd haar van iets wat echt kant noch wal raakt.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:22 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Nee maar jullie zijn toch ook vooringenomen aan het roeptoeteren sinds gisteravond 9 uur. Je mag best balen van alles maar we blijven echt wel een fatsoenlijk land en Wilders heeft geen 76 zetels, slechts 37.
Niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat heeft dit met LS haar vraag te maken? Je beschuldigd haar van iets wat echt kant noch wal raakt.
Over de fatsoenlijkheid van het land kunnen we het ook nog wel hebben. Ik vind er echt heel weinig fatsoenlijks aan, voor velen. Voor mijzelf is dit land prima fatsoenlijk, maar ik ben dan ook het schoolvoorbeeld van gepriviligeerd.
Jouw partij heeft dan ook de eerste vrouw van kleur op plek 34(!) staanquote:Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
ik ben dan ook het schoolvoorbeeld van gepriviligeerd.
Kleine sample maar dat geldt ook voor linkse stemmers:quote:Op donderdag 23 november 2023 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had het programma van Wilders ook niet gelezen, omdat voor mij meer dan duidelijk was dat ik niet op hem zou stemmen. Dat is echt volledig tegenovergesteld van ergens op stemmen zonder te weten welke punten deze partij voorstaat.
Detailquote:
Ja dat is gewoon jammer. Dat is zeker een punt van aandacht. Lokaler is dat wat beter vertegenwoordigd, maar nog steeds matig. Ik weet niet zo goed waar dat aan ligt; of vrouwen van kleur dan toch eerder voor Bij1 kiezen als ze toch veel dezelfde idealen delen als de PvdD, en/of dat de PvdD helaas het imago heeft vooral voor de (witte) elite te zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jouw partij heeft dan ook de eerste vrouw van kleur op plek 34(!) staanDat is gewoon knap
Geloven dat we een fatsoenlijk land blijven is wel behoorlijk naief. Geloven is ook erg gemakkelijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:22 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Nee maar jullie zijn toch ook vooringenomen aan het roeptoeteren sinds gisteravond 9 uur. Je mag best balen van alles maar we blijven echt wel een fatsoenlijk land (daar geloof ik in) en Wilders heeft geen 76 zetels, slechts 37.
DAt kan, maar het heeft alsnog geen enkele relatie met de vraag die werd gesteld. Je zit er compleet naast.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:40 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Kleine sample maar dat geldt ook voor linkse stemmers:
https://www.dumpert.nl/item/100077459_9d50d09c
Ik geeft toe, ik moest lachen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:40 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Kleine sample maar dat geldt ook voor linkse stemmers:
https://www.dumpert.nl/item/100077459_9d50d09c
Lachen is gezondquote:Op donderdag 23 november 2023 11:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik geeft toe, ik moest lachen.
Of omdat de PvdD voor & door de witte Vegan is, en het liever niet over futiele mensendingen heeftquote:Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja dat is gewoon jammer. Dat is zeker een punt van aandacht. Lokaler is dat wat beter vertegenwoordigd, maar nog steeds matig. Ik weet niet zo goed waar dat aan ligt; of vrouwen van kleur dan toch eerder voor Bij1 kiezen als ze toch veel dezelfde idealen delen als de PvdD, en/of dat de PvdD helaas het imago heeft vooral voor de (witte) elite te zijn.
quote:Mensendingen waren voor mensenpartijen, zei ze.” Dat raakte Van Kooten, die in de Kamer het woord voerde over onder meer volksgezondheid, justitie en emancipatie.
[..]
De laatste tijd botste Van Kooten regelmatig met Thieme. Het werd haar niet in dank afgenomen dat ze aandacht gaf aan glucosemeters voor diabetespatiënten, rechten van asielkinderen, betogingen bij abortusklinieken en de emancipatie van lhbt-plussers en transgenders. “Mij werd letterlijk gevraagd waarom ik Kamervragen stelde over futiele mensendingen. Als ik me druk ging maken over diabetespatiënten, moesten we ons ook maar druk gaan maken om kankerpatiënten?”
Er knapt iets bij Van Kooten als het haar door Thieme wordt afgeraden om te debatteren over de rechten voor lhbt-plussers (mensen die lesbisch, homo- of biseksueel of transgender zijn, red.). “Daar begreep ik niets van. Wij zouden een partij moeten zijn die zich inzet voor achtergestelden in de samenleving, die problemen hebben. Thieme heeft ook altijd gezegd dat zij zich voor die mensen inzet.”
In een gesprek met Van Kooten zegt Thieme dat de partij ‘niets is verschuldigd aan de lhbt-gemeenschap’. “Volgens haar wilde de homogemeenschap na de oprichting van de PvdD niets van ons hebben, omdat wij soortverraad zouden hebben gepleegd door ons hard te maken voor dierenrechten. Ik viel echt van mijn stoel toen ze dat zei.”
Ja, dat was Thieme. Inmiddels is dat natuurlijk sterk veranderd, samen met het vertrek van Thieme, maar het imago loopt wat dat betreft helaas nog wel achter.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of omdat de PvdD voor & door de witte Vegan is, en het liever niet over futiele mensendingen heeft![]()
https://www.parool.nl/ned(...)ps://www.google.com/
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thieme haar vertrek uit de kamer, niet uit de partij. De fittie rond Ouwehand liet volgens mij prima zien dat Thieme nog een aardige vinger in de plant based pap heeftquote:Op donderdag 23 november 2023 12:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, dat was Thieme. Inmiddels is dat natuurlijk sterk veranderd, samen met het vertrek van Thieme, maar het imago loopt wat dat betreft helaas nog wel achter.
De nummer 2 (Ines) is overigens afkomstig uit Bosnië en non-binair. Dus je hoeft niet per se op een witte, cis-gender vrouw te stemmen.
Nou het oude bestuur heeft inderdaad veel invloed gehad op de huidige uitslag vrees ik ja. Maar dat is niet omdat haar denkbeelden door de partijleden nog zo veel gedeeld worden hoor. De uitslag van de moties op het congres waren daar heel helder in.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Thieme haar vertrek uit de kamer, niet uit de partij. De fittie rond Ouwehand liet volgens mij prima zien dat Thieme nog een aardige vinger in de plant based pap heeft
En ik had ines op twee gezien ja. Maar dat de eerste POC vrouw op 34 staat is gewoon een keuze. Zélfs de vvd lukt het al decennia lang.
Zó oud is dat artikel niet hè, en als dat partijbestuur probeert het progressieve kamerlid eruit te wippen...quote:Op donderdag 23 november 2023 12:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nou het oude bestuur heeft inderdaad veel invloed gehad op de huidige uitslag vrees ik ja. Maar dat is niet omdat haar denkbeelden door de partijleden nog zo veel gedeeld worden hoor. De uitslag van de moties op het congres waren daar heel helder in.
Ik zal nergens zeggen dat er geen verbetering nodig is binnen de PvdD. Zeker wat die kandidatenlijst betreft. We hebben natuurlijk wel veel vrouwen (en waren daar vooruitstrevend in) maar verder is dat een beetje blijven hanen in het oude.
Maar ik vind het wel een beetje flauw dat je nu een heel achterhaald artikel erbij haalt van Thieme, waaruit zou moeten blijken dat de PvdD zich nog steeds niet inzet voor mensen. Want dat is gewoon niet meer zoals het is.
Maar dat is ze dus niet gelukt omdat de huidige partij, met een overweldigende meerderheid tijdens het congres, gekozen heeft voor de huidige lijsttrekker en haar idealen. En Ouwehand is ondanks dierenrechtenactiviste/veganist, echt breder en ook op mensen georiënteerd dan Thieme ooit geweest is.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zó oud is dat artikel niet hè, en als dat partijbestuur probeert het progressieve kamerlid eruit te wippen...
(Verder is de PvdD imho best een leuke oppositiepartij die ook aardig wat uit de oppositie voor elkaar krijgen)
Mijne ookquote:Op donderdag 23 november 2023 11:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Detail![]()
Dat maakt die rijke witte vent van mij wel goed. Of onze ongescheiden ouders. De koophuizen. Zelfs het gegeven dat mijn kliko voor mijn eigen oprit wordt opgehaald om geleegd te worden (niks verzamelpunt!).
Wij zingen: “I’m not gonna not dance again”…🎶 en Just give me a reasonquote:Op donderdag 23 november 2023 12:30 schreef Troel het volgende:
Ik heb kaartjes voor P!NK
(Die staat al zo lang op mijn lijstje en het is zowaar gelukt!)
Ik wil dat ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:30 schreef Troel het volgende:
Ik heb kaartjes voor P!NK
(Die staat al zo lang op mijn lijstje en het is zowaar gelukt!)
Morgen begint de gewone sale, ik weet niet of je nu nog aan de presale link kunt komenquote:
Kijk z’n programmaquote:Op donderdag 23 november 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
nou zijn er op zich best punten waar je het mee eens kan zijn in dat programma..quote:Op donderdag 23 november 2023 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kijk z’n programma [ afbeelding ]
Het zou dus toch kunnen, met presale link. Maar nu heb ik een dilemma.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Morgen begint de gewone sale, ik weet niet of je nu nog aan de presale link kunt komen
quote:Op donderdag 23 november 2023 13:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het zou dus toch kunnen, met presale link. Maar nu heb ik een dilemma.
Ik heb haar al tig keer gezien en vond dat vanaf praktisch tegen het podium geplakt zoveel leuker dan achterin, is het dan 350 piek waard om ergens achteraan te zitten?
Oma * Vanyel mist de tijd dat vooraan staan een kwestie was van uren in de kou op de grond zitten ipv 500 piek dokken.
Zit je nou inhoudelijk te doen? Gekkie!!quote:Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Bindend referendum in Nederland? Waar de BBB vorig jaar "omdat van der plas zo leuk gewoon is" ieder voorstel had kunnen winnen? De Nederlander loopt vaak achter de waan van de dag aan.
Gekozen burgemeester? Dan krijg je op dat niveau allemaal mensen met beloftes die niet waargemaakt kunnen worden.
De term 'joods-christelijke beschaving' dateert van de tweede helft van de twintigste eeuw, maar wordt sinds kort steeds vaker gebruikt door politici en beleidsmakers. Het lijkt geen toeval te zijn dat dit direct samenhangt met de discussie over de positie van de islam in Europa.
Waar hij het ooit vandaan haalt dat Kerstmis en Pasen zouden verdwijnen is een raadsel
Afschaffing eerste kamer? Wie toetst de 2e kamer?
Volgens mij hebben andere partijen dit soort lijstjes niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:03 schreef Barreltje het volgende:
kunnen we ook ergens zo'n simpel lijstje vinden voor de "traditionele" partijen?
want het zo helder en kort door de bocht opschrijven is wel veel makkelijker te begrijpen dan de programmas van andere partijen..
en daar zit em denk ik ook een beetje de crux. 60 % ( oid) van de nederlanders heeft geen hoger opleidings nivo. die heeft de pu niet perse om al die programmas door te spitten en die vinden dan wel zo'n kort en bondig lijstje handig.. ik denk dat de manier waarop andere partijen hun programma presenteren nog steeds eliteir overkomt en het die 60% totaal niet bereikt..quote:Op donderdag 23 november 2023 14:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben andere partijen dit soort lijstjes niet.
Maar nog een lekkere om stemmen te krijgen:
140 km/h op snelweg en brandstofaccijns verlagen
Om de automobilist tegemoet te komen, wil de PVV-leider de maximumsnelheid op de snelweg verhogen tot 140 km/h. Tevens moeten de brandstofaccijnzen omlaag.
Als het goed is heeft Bij1 een programma in begrijpelijke taalquote:Op donderdag 23 november 2023 14:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en daar zit em denk ik ook een beetje de crux. 60 % ( oid) van de nederlanders heeft geen hoger opleidings nivo. die heeft de pu niet perse om al die programmas door te spitten en die vinden dan wel zo'n kort en bondig lijstje handig.. ik denk dat de manier waarop andere partijen hun programma presenteren nog steeds eliteir overkomt en het die 60% totaal niet bereikt..
18 punten met 4 sup punten.. die van de PVV is een stuk korterquote:Op donderdag 23 november 2023 14:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als het goed is heeft Bij1 een programma in begrijpelijke taal
Ja, wie niets inhoudelijks te melden heeft kan het een stuk beknopter houden. Ze hadden er ook op kunnen zetten "hullie motte weg", waren ze in drie woorden klaar geweest, en hadden ze ook 35 zetels gehaaldquote:Op donderdag 23 november 2023 14:18 schreef Barreltje het volgende:
[..]
18 punten met 4 sup punten.. die van de PVV is een stuk korter
ik denk dat de traditionele partijen eens wat simpeler moeten worden.. wilders heeft het gewoon beter begrepen hoe hij de mensen kan bereikenquote:Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, wie niets inhoudelijks te melden heeft kan het een stuk beknopter houden. Ze hadden er ook op kunnen zetten "hullie motte weg", waren ze in drie woorden klaar geweest, en hadden ze ook 35 zetels gehaald
GLPVDA hebben 5 stappen per tema.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:03 schreef Barreltje het volgende:
kunnen we ook ergens zo'n simpel lijstje vinden voor de "traditionele" partijen?
want het zo helder en kort door de bocht opschrijven is wel veel makkelijker te begrijpen dan de programmas van andere partijen..
Ik heb ook geen hoger opleidingsniveau maar wel gezond verstand. Wanneer je de samenvattingen van zijn programma maar een beetje doorleest is het eerste wat je denkt "hoe kan je dit betalen". Het is niet voor niets dat hij het niet laat doorrekenen. Dit jaar was er een econoom die de niet doorgerekende programma's doorliep. Van PVV (oa) lukte het 'm niet, zo nietszeggend was het.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en daar zit em denk ik ook een beetje de crux. 60 % ( oid) van de nederlanders heeft geen hoger opleidings nivo. die heeft de pu niet perse om al die programmas door te spitten en die vinden dan wel zo'n kort en bondig lijstje handig.. ik denk dat de manier waarop andere partijen hun programma presenteren nog steeds eliteir overkomt en het die 60% totaal niet bereikt..
en 12 thema's.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:27 schreef Bramito het volgende:
[..]
GLPVDA hebben 5 stappen per tema.
Neuh, die geven bij de verkiezingen over een half jaar gewoon LInKs weer de schuld, en stemmen weer extreemrechts.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Hij krijgt echt ook een enorm probleem met zijn stemmers
hoe dat betaald moet gaan worden is helemaal niet het probleem van de PVV stemmer. wellicht van de 20 % belasting op het koningshuis of de kamerleden die minder geld krijgen.. dat dat totaal niet in verhouding staat weet een heleboel mensen idd niet.. maar goed. DAT wordt ook niet goed gecommuniceerd door de andere politici..quote:Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen hoger opleidingsniveau maar wel gezond verstand. Wanneer je de samenvattingen van zijn programma maar een beetje doorleest is het eerste wat je denkt "hoe kan je dit betalen". Het is niet voor niets dat hij het niet laat doorrekenen. Dit jaar was er een econoom die de niet doorgerekende programma's doorliep. Van PVV (oa) lukte het 'm niet, zo nietszeggend was het.
Zorg:
De PVV wil onder meer het eigen risico afschaffen, schrappen in de marktwerking, de tandarts in het basispakket en de verzorgingshuizen terug. Aan gezondheidspreventie heeft de partij echter een broertje dood: 'De overheid kan voorlichten, maar bepaalt niet of je rookt, drinkt en wat je eet.
Leuk hoor, geen eigen risico (en als ik in mijn eigen portemonee kijk komt me dat goed uit) maar waarvan betaal je dat. Tandarts in het basispakket, idem, en er is nu al een enorm tekort aan tandartsen, hoe dan? Uit het buitenland halen mag niet meer. Waar haal je de mensen vandaan die in de verzorgingshuizen werken?
Hij krijgt echt ook een enorm probleem met zijn stemmers, want hij kan nauwelijks iets voor elkaar krijgen, want er zijn geen mensen, er is geen geld etc.
Maar omdat hij het niet kan betalen kan hij het niet uitvoeren. Ze hebben trouwens na ieder onderwerp ook een pagina met de samenvatting. Te idioot voor woorden wat ze allemaal willen. Meer huizen bouwen (door wie) meer wegen aanleggen (door wie) 10.000 extra politiemensen (waar haalt hij die vandaan?) meer leraren (waarvandaan?)quote:Op donderdag 23 november 2023 14:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hoe dat betaald moet gaan worden is helemaal niet het probleem van de PVV stemmer. wellicht van de 20 % belasting op het koningshuis of de kamerleden die minder geld krijgen.. dat dat totaal niet in verhouding staat weet een heleboel mensen idd niet.. maar goed. DAT wordt ook niet goed gecommuniceerd door de andere politici..
Snap ik hoor. Ik ben voor staanplaatsen gegaan a 112 euro (vind ik ook duur, maar heb een spaarpotje gelukkig voor dit soort dingen). Ik vond de prijzen van de zitplekken (met een beetje zicht) te ver gaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het zou dus toch kunnen, met presale link. Maar nu heb ik een dilemma.
Ik heb haar al tig keer gezien en vond dat vanaf praktisch tegen het podium geplakt zoveel leuker dan achterin, is het dan 350 piek waard om ergens achteraan te zitten?
Oma * Vanyel mist de tijd dat vooraan staan een kwestie was van uren in de kou op de grond zitten ipv 500 piek dokken.
alsof alle andere partijen alles uit kunnen voeren wat ze in hun programma beloven...quote:Op donderdag 23 november 2023 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar omdat hij het niet kan betalen kan hij het niet uitvoeren. Ze hebben trouwens na ieder onderwerp ook een pagina met de samenvatting. Te idioot voor woorden wat ze allemaal willen. Meer huizen bouwen (door wie) meer wegen aanleggen (door wie) 10.000 extra politiemensen (waar haalt hij die vandaan?) meer leraren (waarvandaan?)
wij gaan volgend jaar naar Judas priest.. vond ik het toch wel fijner om een zitplaats te hebben..quote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Snap ik hoor. Ik ben voor staanplaatsen gegaan a 112 euro (vind ik ook duur, maar heb een spaarpotje gelukkig voor dit soort dingen). Ik vond de prijzen van de zitplekken (met een beetje zicht) te ver gaan.
Ja ik ben 100, ik weet niet of ik dat nog een hele avond trek.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Snap ik hoor. Ik ben voor staanplaatsen gegaan a 112 euro (vind ik ook duur, maar heb een spaarpotje gelukkig voor dit soort dingen). Ik vond de prijzen van de zitplekken (met een beetje zicht) te ver gaan.
Ik zie steeds vaker lentefeest voorbij komen. Paaseitjes mogen geen paaseitjes meer heten enzo, maar heten chocoladeeitjes. Dus ja, die snap ik eigenlijk gewoon wel?quote:Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Waar hij het ooit vandaan haalt dat Kerstmis en Pasen zouden verdwijnen is een raadsel
Dat weet ik ook niet. Ik zie wel dat ook voor de tweede avond er eigenlijk alleen nog maar platinumshit is en dat de betaalbare tickets weg zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ik ben 100, ik weet niet of ik dat nog een hele avond trek.
Ik ben heel erg van de zitplaatsen wel hoor, maar bij Robbie Williams afgelopen januari heb ik ook gestaan en dat ging eigenlijk best prima. Maar ik sta dan wel relatief vrij, je zult mij niet vooraan zien staan. Maar juist bij staanplaatsen heb ik nog de kans om even afstand te nemen als het me allemaal te druk wordt. Daar verkeek ik me de eerste keer in de Ziggodome heel erg op. Ik was er heilig van overtuigd dat ik in een groot theater zou komen of iets dergelijks. Niet in iets waarbij de persoon op het stoeltje naast me een patat speciaal aan het eten was.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:48 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wij gaan volgend jaar naar Judas priest.. vond ik het toch wel fijner om een zitplaats te hebben..
als het even kan zorg ik er voor dat ik een plekje aan het gang pad heb. vind ik fijner dan ingeklemt te zitten.. in grote menigten voel ik me vaak onprettig, dus ik sta liever niet.. was van de zomer bij iron miaden ook nog een dingetje. vrienden wilden midden in staan, ik vond achteraf ook wel prima eigenlijk..quote:Op donderdag 23 november 2023 15:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben heel erg van de zitplaatsen wel hoor, maar bij Robbie Williams afgelopen januari heb ik ook gestaan en dat ging eigenlijk best prima. Maar ik sta dan wel relatief vrij, je zult mij niet vooraan zien staan. Maar juist bij staanplaatsen heb ik nog de kans om even afstand te nemen als het me allemaal te druk wordt. Daar verkeek ik me de eerste keer in de Ziggodome heel erg op. Ik was er heilig van overtuigd dat ik in een groot theater zou komen of iets dergelijks. Niet in iets waarbij de persoon op het stoeltje naast me een patat speciaal aan het eten was.
Ja, net als de kerststol, die kan je, als feeststol, ook met pasen verkopen (scheelt een andere doos laten maken), chocoladeeitjes zijn ook langer bruikbaar.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zie steeds vaker lentefeest voorbij komen. Paaseitjes mogen geen paaseitjes meer heten enzo, maar heten chocoladeeitjes. Dus ja, die snap ik eigenlijk gewoon wel?
Blanco stemmen gaan op de "ongeldig" hoop, niet naar een partij.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:06 schreef Barreltje het volgende:
overigens hebben dus 3 miljoen mensen op wilders gestemt ( blanko stemmen even daar gelaten) dus 15 % van de nederlandse bevolking denkt zo.. 25% van de stemgerechtigde bevolking denkt zo. van de 13.3 miljoen mensen die mogen stemmen is meer dan de helft 50+. Het zal nog wel intressant zijn of de PVV stemmers dan in de 50+ of de 50- groep zit
* Barreltje las ook nog iets over pensioen leeftijd naar 65 ...
Ik vond die van Aldi tot nu toe het lekkerst. De kruidnootjes dan. Pepernoten vind ik niet zo lekker.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:15 schreef Barreltje het volgende:
waar kan ik de beste pepernootjes en kruidnootjes vinden in NL ?
Van Delftquote:Op donderdag 23 november 2023 15:15 schreef Barreltje het volgende:
waar kan ik de beste pepernootjes en kruidnootjes vinden in NL ?
Linkje naar het verbod op paaseitjes?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zie steeds vaker lentefeest voorbij komen. Paaseitjes mogen geen paaseitjes meer heten enzo, maar heten chocoladeeitjes. Dus ja, die snap ik eigenlijk gewoon wel?
Ook bij Jumbo te koop zag ik laatst. Niet alle smaken natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Van Delft![]()
Er zat hier vlakbij een winkel van hen maar die is helaas weg. Wee mij.
ja die is ook niet meer in het haagse te vinden geloof ik.. ik ga eens op zoek!quote:Op donderdag 23 november 2023 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Van Delft![]()
Er zat hier vlakbij een winkel van hen maar die is helaas weg. Wee mij.
Volgens mij verkopen ze Van Delft in de winkels van AHquote:Op donderdag 23 november 2023 15:21 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ja die is ook niet meer in het haagse te vinden geloof ik.. ik ga eens op zoek!
Dat is het punt niet. Ik denk dat Troel wel gelijk heeft. En dit soort reacties helpen ook niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Linkje naar het verbod op paaseitjes?
Kapitalisme is lui en goedkoop. Één kaart met "fijne feestdagen" en een winterthema doet't goed in heel december. Er is geen enkele stroming voor het 'afschaffen van Pasen en kerst" (en volgens mij was Pasen binnen de samenleving al 'afgeschaft', op de eitjes na?)quote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Ik denk dat Troel wel gelijk heeft. En dit soort reacties helpen ook niet.
Maar het is zo'n nonsens. Feeststol hebben de producenten al jaren geleden uitgelegd, kostenbesparing. Haal het papiertje van een chocolade sinterklaas en een chocolade paashaas en je ziet geen verschil. De aanpassing van negerzoen naar zoen was ook puur commercieel (kerstzoen, oranjezoen, paaszoen etc).quote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Ik denk dat Troel wel gelijk heeft. En dit soort reacties helpen ook niet.
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar zo ervaren de mensen het niet. Mensen zien Anti Zwarte piet beweging, voorjaareitjes, en een populist die wat roept over Pasen en Kerstmis. 1+1=2quote:Op donderdag 23 november 2023 15:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kapitalisme is lui en goedkoop. Één kaart met "fijne feestdagen" en een winterthema doet't goed in heel december. Er is geen enkele stroming voor het 'afschaffen van Pasen en kerst" (en volgens mij was Pasen binnen de samenleving al 'afgeschaft', op de eitjes na?)
inclusieve feestdagenquote:Op donderdag 23 november 2023 14:49 schreef Troel het volgende:
[..]
https://www.geenstijl.nl/4810252/echt_halal/quote:Op donderdag 23 november 2023 15:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Linkje naar het verbod op paaseitjes?
Dan kan hij blijkbaar ook niet lezen. Uitleg van de Hema staat er gewoon onder.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Troel het volgende:
[..]
https://www.geenstijl.nl/4810252/echt_halal/
Dit soort dingen. Ik gok dat Wilders daar op doelt.
Heb je de docu van Robbie op Netflix al gezien?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben heel erg van de zitplaatsen wel hoor, maar bij Robbie Williams afgelopen januari heb ik ook gestaan en dat ging eigenlijk best prima. Maar ik sta dan wel relatief vrij, je zult mij niet vooraan zien staan. Maar juist bij staanplaatsen heb ik nog de kans om even afstand te nemen als het me allemaal te druk wordt. Daar verkeek ik me de eerste keer in de Ziggodome heel erg op. Ik was er heilig van overtuigd dat ik in een groot theater zou komen of iets dergelijks. Niet in iets waarbij de persoon op het stoeltje naast me een patat speciaal aan het eten was.
De crux zit ‘m in dat “mogen”.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Net besteld via hellofresh. Mét korting.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:21 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ja die is ook niet meer in het haagse te vinden geloof ik.. ik ga eens op zoek!
quote:Op donderdag 23 november 2023 16:19 schreef AnneX het volgende:
Omtzigt wordt toch geroemd om zijn rekenkunde? als econometrist.
Die slaat wilders toch om de oren met cijfers en getallen.😇
Ja, indrukwekkend. Ik vind het nu nog knapper wat ik hem heb zien doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:54 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Heb je de docu van Robbie op Netflix al gezien?
Het gaat wel om verkiezingstaal, dus dat moet je uitleggen zoals het het beste uitkomt voor jou. Dus in dat opzicht snap ik Wilders wel. Ik zeg natuurlijk nergens dat ik dit vind of dat ik het met hem eens ben hequote:
Ik ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:55 schreef Troel het volgende:
Ja, indrukwekkend. Ik vind het nu nog knapper wat ik hem heb zien doen.
Ik ga eens snuffelen!quote:Op donderdag 23 november 2023 17:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ook.
Luister je wel eens podcasts? Deze in een reeks van meerdere is ook de moeite waard. Gaat over George Michael.
:
Blues in LIT / Bespreking podcasts #4
De allerleukste foto’s zijn die waarop Krulhond figureert, in een hoekje of in de verte. Zoals nuquote:Op donderdag 23 november 2023 18:40 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Wandelfoto'tje van vanmiddag.
Daarna was het, uit de wind en in de zon, toch nog eventjes warm genoeg voor de blote niksie.
Paaseitjes heten gewoon paaseitjes hoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Kunstquote:Op donderdag 23 november 2023 18:48 schreef Blues het volgende:
@:sigme Krul loopt daar!
Wat zijn dat voor rots?blokken met gat daar links? Lijkt wel openbare kunst
SPOILER: Niet geschikt voor vegetariërsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Prachtigquote:Op donderdag 23 november 2023 19:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Kunst
Nee, hier is alles of natuur, of boomgaard. Die (vaak fabuleuze) rotsen in de meest bizarre vormen zijn allemaal natuur. Ik heb er wel eens een paar speciaal op de foto gezet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb daar ook wel eens een bedrijfsuitje gehad. Incluis escape room zonder kamerquote:Op donderdag 23 november 2023 20:43 schreef MadMaster het volgende:
Heb de teamdag overleefd.
Het programma was helaas ruk en slecht voorbereid.
Zit je op een mooie, natuurlijke lokatie aan de rand van Amsterdam, zit je de hele dag binnen in een hok met een strontvervelende opdracht, die na de 1e ronde nog eens over gedaan moest worden vanwege het vermeende leereffect daarvan. Blegh!
Het enige leuke was een puzzelspel met veel afgesloten kistjes, lappen tekst en foto's, waarbij diverse kleinere teams tegen elkaar streden. Een soort escape room, maar dan zonder room.
Ook de hele dag in een hok gezeten, terwijl je daar tig activiteiten kan doen?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:52 schreef borisz het volgende:
[..]
Daar heb daar ook wel eens een bedrijfsuitje gehad. Incluis escape room zonder kamer.
Wacht ff, jij en een buscollegamanquote:Op donderdag 23 november 2023 21:28 schreef Tele6 het volgende:
Wij hadden vanavond afdelingsuitje. Dat was ook een matig succes helaas. De bar waar we heen gingen was er niet op berekend om aan 30 man tegelijk drankjes en eten uit te serveren (ook al konden we alleen kiezen rund/kip/vis/vegaburger) en alles duurde daardoor veel langer dan bedoeld. We waren er om 17:00, om 18:00 hadden we onze drankjes en om 18:45 hadden we eten. Toen zouden we om 19:00 gaan jeu de boulen (het was een jeu de boules bar) maar dat moest dus wat later, waardoor we er minder tijd voor hadden. Twee korte potjes gespeeld, nagerecht gekregen en prijsuitreiking en toen ben ik ervandoor gegaan want m'n fiets vertrok tegelijk met de bus waarmee m'n collega ging
Halve dag. Was eerst een paar uur teambuilding met knippen en plakken weet echt niet meer wat de opdracht wasquote:Op donderdag 23 november 2023 21:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook de hele dag in een hok gezeten, terwijl je daar tig activiteiten kan doen?
Nee joh. Ik had gewoon een vage smoes nodig om ervandoor te gaan terwijl alle andere collega's nog gingen borrelen. Het was er veel te rumoerig en ik heb nog steeds last van corona/vermoeidheid.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Wacht ff, jij en een buscollegaman
Oh. A dirty mind hierquote:Op donderdag 23 november 2023 22:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee joh. Ik had gewoon een vage smoes nodig om ervandoor te gaan terwijl alle andere collega's nog gingen borrelen. Het was er veel te rumoerig en ik heb nog steeds last van corona/vermoeidheid.
Lijkt me ook goed nieuws ja.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kreeg trouwens vandaag ook nog goed bericht (denk ik). Het onderzoek gisteren heeft uitgewezen dat ik geen onderhuidse spataderen heb. Volgende onderzoek (waarschijnlijk) is een lymfevaten onderzoek en is dat ook ook, dan is het echt lipodeem. Dat denken ze sowieso wel omdat het ook in m’n armen zit, maar andere mogelijke oorzaken moeten uitgesloten worden
Enige echt effectieve behandeling is liposuctie. Maar dat is duur en wordt niet vergoed (vraag @Leandra maar).quote:Op donderdag 23 november 2023 22:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Lijkt me ook goed nieuws ja.
En dan.. hoe te behandelen?
Eindelijk begint duidelijkheid te komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kreeg trouwens vandaag ook nog goed bericht (denk ik). Het onderzoek gisteren heeft uitgewezen dat ik geen onderhuidse spataderen heb. Volgende onderzoek (waarschijnlijk) is een lymfevaten onderzoek en is dat ook ook, dan is het echt lipodeem. Dat denken ze sowieso wel omdat het ook in m’n armen zit, maar andere mogelijke oorzaken moeten uitgesloten worden
Da’s niet echt te behandelen, muv liposuctie. Zou me kunnen aansluiten bij patiënten vereniging maar daar voel ik (nog) niet veel voor.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Lijkt me ook goed nieuws ja.
En dan.. hoe te behandelen?
Ook al verboden door woke. Geerdt, doe er wat aan!quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
De grote vraag is wel of de Hema de chocoladeletters nog gaat restocken
Ja, harde deadline morgen en moet 13.30-15.30 onderwijs geven. Dus het moest echt, en dan werkt mn concentratie ineens welquote:
Ik zag dus vandaag paaseitjes bij de hemaquote:Op donderdag 23 november 2023 22:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ook al verboden door woke. Geerdt, doe er wat aan!
Ja dat is prima gegaan. Dit was het eerste afdelingsuitje in vijf jaar, en dus ook het eerste wat ik meegemaakt heb. Ongeacht welke functietitel ik heb ben ik wel duidelijk onderdeel van de afdeling, dus dat was prima.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, harde deadline morgen en moet 13.30-15.30 onderwijs geven. Dus het moest echt, en dan werkt mn concentratie ineens wel. Moet morgen nog 7 opdrachten, en waarschijnlijk lukt dat zelfs voor onderwijs al wel, dan kan ik om 15.30 lekker naar huis en vroeg weekend vieren
![]()
Was jouw uitje dit keer wel beetje normaal gegaan trouwens? Dat je gewoon was uitgenodigd ipv allemaal moeilijk moeilijk?
Goed gedaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja dat is prima gegaan. Dit was het eerste afdelingsuitje in vijf jaar, en dus ook het eerste wat ik meegemaakt heb. Ongeacht welke functietitel ik heb ben ik wel duidelijk onderdeel van de afdeling, dus dat was prima.
Binnenkort gaan we weer met het team uit eten en er was ook geen enkele twijfel dat ik daarheen mee zou gaan gelukkig. Wel was de teamleider "vergeten" om 1 collega die in de techniek/ondersteuning van ons team werkt ook uit te nodigen, terwijl die echt bij ons team hoort (en mij al vaak genoeg gered heeft als het té technisch voor me werd). Maar ja, haar werkplek is aan de overkant van de gang en ze spreekt nog geen vloeiend Nederlands dus de teamleider was haar "vergeten". Ik heb hem erop gewezen dat hij haar "vergeten" was en dat ik en de andere teamleden toch echt haar erbij wilden hebben en toen heeft hij haar ook uitgenodigd. Zucht.
Pffff wat een teamleiderquote:Op donderdag 23 november 2023 22:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja dat is prima gegaan. Dit was het eerste afdelingsuitje in vijf jaar, en dus ook het eerste wat ik meegemaakt heb. Ongeacht welke functietitel ik heb ben ik wel duidelijk onderdeel van de afdeling, dus dat was prima.
Binnenkort gaan we weer met het team uit eten en er was ook geen enkele twijfel dat ik daarheen mee zou gaan gelukkig. Wel was de teamleider "vergeten" om 1 collega die in de techniek/ondersteuning van ons team werkt ook uit te nodigen, terwijl die echt bij ons team hoort (en mij al vaak genoeg gered heeft als het té technisch voor me werd). Maar ja, haar werkplek is aan de overkant van de gang en ze spreekt nog geen vloeiend Nederlands dus de teamleider was haar "vergeten". Ik heb hem erop gewezen dat hij haar "vergeten" was en dat ik en de andere teamleden toch echt haar erbij wilden hebben en toen heeft hij haar ook uitgenodigd. Zucht.
Vijf jaar al weer!?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Die is van mijquote:
Leukkkquote:Op vrijdag 24 november 2023 00:11 schreef AnneX het volgende:
Die is van mij![]()
Rijdt fantastisch. Nieuwe knopjes. Veel te leren nog.![]()
En met jouw verkouden zijn?
Hoesten is vermoeiend ook. Beterschap 💐quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Leukkk![]()
Irritantig🤧 vooral die enOrme hoestbuien tot pukie aan toe.
Maar het lijkt op zijn retour te zijn🤞
In ieder geval veel plezier in Carré en mocht je vlakbij nog een hapje willen eten, dan is dit (mits nog te reserveren) een tip: Bistrot des Alpes.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:07 schreef fietsie het volgende:
Vanavond naar Carre; misschien er voor nog even de stad wat in maar die plaats trekt me toch niet echt...
Thnx, ziet er leuk uit; helaas al vol zo te zienquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In ieder geval veel plezier in Carré en mocht je vlakbij nog een hapje willen eten, dan is dit (mits nog te reserveren) een tip: Bistrot des Alpes.
Kan je de rest van Amsterdam skippen...
Jammer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Thnx, ziet er leuk uit; helaas al vol zo te zien![]()
Prima parkeerlocatie, staan wij meestal ook.quote:Ik heb een parkeerplek in Centrum Oost geboekt, dus we wandelen wel rustig die kant op. Hopelijk is de hagel en sneeuw dan wat minder.
Dat had ik hier vanmorgen al jaquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:19 schreef MadMaster het volgende:
Prima parkeerlocatie, staan wij meestal ook.
Maar krijgen we hagel en sneeuw hier?
Ik kreeg net op weg naar de bakker ook een bak hagel over me heen.quote:
Stralend glanzend witquote:Nieuwe auto @AnneX? Wat voor kleur (verder weet ik er toch niets van)
Moggel!quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Sterkte @:blues niet fijn zo’n gesnotter en gehoest. G is weer blij thuis te zijn?
Na Corona?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:27 schreef borisz het volgende:
Eerste keer gesport na corona. Dat stond duidelijk in het teken van opbouwen... Nog twee keer en ben dan wel weer opniveau. Maar dit ga ik voelen morgen
Wat fijn om te lezen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Moggel!
Middag!
Ja we zijn allebei erg blij dat ie weer thuis kan scharrelen.
En het gaat wel echt beter dan het weekend en het begin vd week zeg, pffff
Door extra vocht, de goede AB, nog een snelwerkende morfine naast de langwerkende, proteïnedrankjes en wat meer eetlust en veel liefde krijgt ie nu wel een boost merken we
quote:Op zondag 4 december 2016 11:45 schreef Sinnie_Klaas het volgende:
Hallo klagers, feestbeesten, feministen, vega's, ruimdenkenden en andere 'isten' van CUL SC,
Even een kort berichtje van de Sint, nu hij nog in Nederland is, nog een dagje of twee.
Sint heeft dit bonte gezelschap eens onder de loep genomen
en is zonder veel moeite tot zijn conclusie gekomen.
He, ho of bi, alleen, met z'n tweetjes of met z'n allen,
Happy together in de slow chat, waarbij het toch nog wel eens wil knallen.
Waar men soms toch moeilijk met of zonder elkaar kan,
We gaan de hoofdrolspelers eens langs, daar komt 'ie dan:
Zo is Minilot is de vrolijkheid zelve, is niet klein te krijgen,
Heeft de energie van Monsieur Cannibale, om over haar creativiteit nog maar te zwijgen.
Isegrim heeft over alles een mening en een oordeel, is van alle markten thuis,
Staat open voor alles en iedereen, is zeg maar de allrounder van dit virtuele huis.
Der Ludolf is gewoon een botte boer, is meer van een overall dan van een witte boord,
Kort door de bocht, recht door zee, verspild geen tijd aan een overbodig woord.
Dan is er Lonaa, eeuwige studente uit het Ooooooosten, met haar lieflijke lach,
Maar pas op voor haar low kick en ijzeren vuist, ze komt ijzersterk voor de dag.
PietVerdriet biedt iedereen culinaire raad en daad, op verzoek of ongevraagd,
Maar dan graag wel feitelijk onderbouwd, voordat er weer iemand over klaagt.
Nog een mod, Isabeau, om die reden alleen al het noemen waard,
Duikt af en toe eens op, nu al in kerststemming, is redelijk bedaard.
De grootste twijfelaar van de kudde is Myraela, zal ze dit of zal ze dat?
Luister meid, je scoort wel goede cijfers, dus wie doet je wat?
Verder met de restaurant recensenten van Noord Holland en omgeving, Golfer en Bluezz,
Ook buiten de SC samen, hij de harde cynicus van Caprera, zij de zachte verzorgende ziekenhuispoes?
Over Kaatje hebben we vernomen dat ze veel met kerels van heinde en verre kookt,
Syrië, Iran, voor velen enge Islamitische landen, waar de één door de ander wordt uitgerookt.
Tenslotte is er nog een opvallende, bloggende dame hier die Robinook heet,
Bijna altijd obstinaat, tegendraads, bot en lomp, stopt de door haar beschreven pepers ongetwijfeld in haar reet.
Hallo ook nog richting Vanyel, mjan, fietsie, LHO, vork, lot_1, kwakz0r en krakkemieke, Borisz, FutureFairytale, Lucky_Strike, gcjoel, MadMaster, Kreator, Mascara Klodder, zeefje, FranticDJ, computergirl, Uniekhoorn en Bramito of hoe jullie ook allemaal mogen heten,
En voor de mogelijk niet genoemden, bij voorbaat mijn excuus mocht ik je naam hier zijn vergeten.
Ieder heeft immers z'n eigen rol in deze culinaire SC,
Zoals hier vaak gepredikt wordt: Er zijn geen uitzonderingen, iedereen telt mee.
Namens mij alvast een fijne 5 december gewenst, al dan niet met surprises of cadeau's,
Hopelijk is er niemand door dit gedicht gekwetst, is er niemand boos.
En indien wel, dan zijn we blij dat we een bijdrage hebben kunnen leveren,
Aan deze altijd roerige SC, er valt dan gelukkig weer wat te zeveren.
Groeten van Sinterklaas
quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Moggel!
Middag!
Door extra vocht, de goede AB, nog een snelwerkende morfine naast de langwerkende, proteïnedrankjes en wat meer eetlust en veel liefde krijgt ie nu wel een boost merken we
Mot'ie wel dat heerlijke ziekenhuiseten missenquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Moggel!
Middag!
Maar 2016, damn. We zitten hier eigenlijk al gewoon veel te lang.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:14 schreef Blues het volgende:
Er is best wel wat veranderd sinds 2016 beste
Tot zoquote:Op vrijdag 24 november 2023 14:07 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.
Brak.
Zo weer naar de kroeg.
Wat 'n leven.
Aju.
Ja, we zijn nu in AVL voor de 3e longbestraling.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mot'ie wel dat heerlijke ziekenhuiseten missen
Mooi dat'ie opgeknapt is. Gaat de 'gewone' behandelplanning gewoon door zoals gepland?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fingers crossed voor een verder soepel verloopquote:Op vrijdag 24 november 2023 14:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja, we zijn nu in AVL voor de 3e longbestraling.
en dit laatste ook wel .. het is nu even ellendig en een hoop gedoe, maar g wordt wel lekker helemaal doorgelezen zo, even een enorm grote beurt en dan hopelijk er weer een paar jaar tegen aan!quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Fingers crossed voor een verder soepel verloop
Ergens 'mazzel' dat al die toevaltreffers nu meekomen. Hij zou er maar een paar jaar mee hebben rondgelopen
quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja, we zijn nu in AVL voor de 3e longbestraling.Jeetje, wat een drukke agenda! Natuurlijk is het allemaal waard, maar ik hoop dat jullie tussendoor ook kunnen bijladen...😘SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samen thuis is natuurlijk het allerbest!
@Tele6 Fijn weekend! (Balen van de sollicitaties, maar ik ben er zeker van dat je binnenkort een geweldige baan hebt!)
@LeeHarveyOswald hoeveel mensen eten er mee? Dat worden een hoop pizza's!
@vlindertje89 wat een hoop gedaan en ik ben benieuwd wat er nog meer op je kookprogramma staat
Nope. Tenminste mijn zakelijke rekening was niet zo duur. En is nu een stuk goedkoper omdat ik hem om heb kunnen zetten naar ZZPquote:Op vrijdag 24 november 2023 14:58 schreef Barreltje het volgende:
hier ook vollop hagel en natte sneeuw.. vermoed dat chef pas na het weekend thuis komt.. we gaan het zien..
verder lekker bezig met de bedrijfjes.. maar wat een kosten komen er bij kijken zegeven een zakelijke rekening openen : 750 Euro.. is dat in NL ook zo ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |