abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211390793
Dit is geen moment voor plaatjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211390902
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 22:31 schreef Vanyel het volgende: Wilders [..] Klinkt beter dan het kunnen klinken.
Nu al 80% van zn kiezers over de rooie :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211391364
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 22:40 schreef sigme het volgende:
Dit is geen moment voor plaatjes.
Iets van handmaid's tale of seyss-inquart was wel passend.

Blessed be the fruit.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_211391391
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 22:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dit willen z’n kiezers

En dan hebben we het nog niet over Putin/Oekraïne en zijn mening over de lhbtiq gemeenschap
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 22 november 2023 @ 23:05:22 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211391470
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 22:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nee hoor, heb genoeg gehoord dat men PVV heeft gestemd uit angst voor Timmerfrans.

Heeft vandaag in Ter Apel ook wel weer het nodige plaatsgevonden die de laatste zwevende kiezers heeft overgehaald...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_211391506
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee hoor, heb genoeg gehoord dat men PVV heeft gestemd uit angst voor Timmerfrans.

Heeft vandaag in Ter Apel ook wel weer het nodige plaatsgevonden die de laatste zwevende kiezers heeft overgehaald...
En dat terwijl de hele Ter Apel-situatie een rechte keuze is, en Frens Timmermens juist daar wat aan wil doen (meer en gespreide opvang). Je zou bijna denken dat de onderbuik niet nadenkt over hun keuzes.
  Moderator woensdag 22 november 2023 @ 23:08:43 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211391531
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
En dat terwijl de hele Ter Apel-situatie een rechte keuze is, en Frens Timmermens juist daar wat aan wil doen (meer en gespreide opvang). Je zou bijna denken dat de onderbuik niet nadenkt over hun keuzes.
Nog meer toelaten, ja zeker dat is de oplossing...
pi_211391539
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Bijna?
pi_211391562
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nog meer toelaten, ja zeker dat is de oplossing...
We laten helemaal niet veel toe - Oekraïense vluchtelingen even buiten beschouwing gelaten. En die konden we ook prima huisvesten.

Ter Apel is een keuze, en geen Linkse keuze.
pi_211391782
Ik was wel bij om het goede nieuws van @Blues te lezen. Lichtpuntje op deze dag.

Verder begrijp ik niet waarom zoveel mensen denken dat de asielsituatie de 'schuld van links' is terwijl we sinds de jaren 80 op 2 kabinetten na (Lubbers 3 en Balkenende 4) altijd centrum-rechtse kabinetten hebben gehad waar de VVD in zat. Ik begrijp het echt niet.

ETA: zoek de linkse kabinetten.
pi_211391835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:20 schreef yinu het volgende:
Ik was wel bij om het goede nieuws van @:blues te lezen. Lichtpuntje op deze dag.

Verder begrijp ik niet waarom zoveel mensen denken dat de asielsituatie de 'schuld van links' is terwijl we sinds de jaren 80 op 2 kabinetten na (Lubbers 3 en Balkenende 4) altijd centrum-rechtse kabinetten hebben gehad waar de VVD in zat. Ik begrijp het echt niet.

ETA: zoek de linkse kabinetten.
Alles is de schuld van links, ook al was er geen links. Insert meme van fietser met stok hier.
pi_211391872
Sterkheidsbaas van alles.
pi_211391891
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:25 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Die ja :)
pi_211391923
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Die ja :)
Anytime
  Moderator woensdag 22 november 2023 @ 23:32:44 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211392020
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
We laten helemaal niet veel toe - Oekraïense vluchtelingen even buiten beschouwing gelaten. En die konden we ook prima huisvesten.

Ter Apel is een keuze, en geen Linkse keuze.
Ok, misschien zeg ik het ook verkeerd en zijn de toegelaten mensen het probleem niet, vooral de mensen die niet toegelaten kunnen worden. De Marokkanen, de Algarijnen, lui die geen kans hebben op asiel. Dat zelf ook weten, niets te verkiezen hebben en die bijna dagelijks op roverspad zijn.

Vanmiddag nog weer, een jonge meid, werkt als bezorgster bij de shoarmaboer. Ze werd gesommeerd haar portemonnee in te leveren na het afgeven van de bestelling bij de klant. Gelukkig kon je op tijd in de auto komen en de deur op slot doen, maar er werd flink op de ramen geslagen en ze wilden niet aan de kant. Toen is ze stapvoets gaan rijden en gingen ze uiteindelijk wel aan de kant.

Kijk, jij vind dat alfabet gebeuren erg belangrijk. Dat die lui zich veilig voelen en daarop pas jij je stem aan. Mensen in Ter Apel willen hebben met incidenten zoals hierboven dagelijks te maken, willen zich ook veilig voelen. In de basis willen ze dus hetzelfde.

Ook in deze SC heb ik wel eens indirect geleden dat het eigenlijk best wel meevalt met die overlast. Van D66, GL of PvdA is er volgens mij ook nog nooit iemand in TA geweest - tenminste, niet van de Tweede Kamer.

Disclaimer: Nee, ik heb omdat ik het voor ze opneemt niet op PVV gestemd, maar op VVD. Nog wel even getwijfeld omdat ik geen Timmermans wou die op dat moment iets groter leek. Dat is dus niet nodig geweest en derhalve blij dat ik het niet heb gedaan.
pi_211392557
Dat alfabetgebeuren? We zijn gewoon je medemens hè? Lulhannes :{w
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211392642
Maar goed, in 2017 vond je het ook al een prima idee om op een partij te stemmen die mijn rechten wilde afnemen zodat je lekker op je trekker kan blijven rijden dus dit soort kut-uitspraken zouden geen verrassing hoeven zijn.
pi_211392696
Pfff de hele avond mensen op dm, pm etc. Zwaar ongerust en heel bang
pi_211392736
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff de hele avond mensen op dm, pm etc. Zwaar ongerust en heel bang
Wat een ellende -O- ik hoop dat ze weten dat er ook zoveel mensen zijn die niet zo denken.
pi_211392803
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wat een ellende -O- ik hoop dat ze weten dat er ook zoveel mensen zijn die niet zo denken.
Inmiddels niet meer echt de meerderheid van de mensen maar dat klapt ook wel weer als rechts ook niks weet te bereiken. Dat moet wel een geruststelling zijn toch.
pi_211392851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:27 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Inmiddels niet meer echt de meerderheid van de mensen maar dat klapt ook wel weer als rechts ook niks weet te bereiken. Dat moet wel een geruststelling zijn toch.
De vraag is wat er stuk is voor die tijd.
pi_211392854
'Geruststelling' staat nog niet helemaal in de top 10 van dingen die door me heen gaan op dit moment.
pi_211392865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat weten ze wel, maar ze kennen ook de reacties indertijd toen vrouwen niet meer in een burka in overheidsgebouwen mochten komen dat ook de hijab dragende vrouwen werden (en worden) uitgescholden. Je kunt er gif op innemen dat dat nu ook weer gaat gebeuren.
En een wilders aan het roer die zo misselijk over de lhbtiq sprak, daar denken die mensen nu ook een vrijbrief te krijgen om zich walgelijk te gedragen.
Net werd een pvv stemmer geïnterviewd….pvv zou de schulden en de hypotheekschulden afschaffen….dat heeft dus ook gestemd
pi_211392879
Wat.een.nacht.merrie is domvolk. :@
pi_211392889
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De vraag is wat er stuk is voor die tijd.
Als je het goed hebt in Nederland dan hoef je je nu geen zorgen te maken, als er ook maar iets verkeerd gaat (baan, familie, gezondheid whatever). Je bent gewoon keihard de lul. Dat gaat Wilders niet repareren maar de ideologieën of partijen die jullie aanhangen ook niet (denk ik). We zijn al volledig verloren en het kan alleen maar een beetje minder erg worden in de maatschappij, dat gaat de politiek of de overheid echt niet significant verbeteren.
pi_211393365
Ik kan niet slapen
pi_211393389
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan niet slapen
Idem.
pi_211393391

Ik heb wel de minst fascistische coalitiemogelijkheid opgezocht.
pi_211393392
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Idem.
Ik ben ook eigenlijk niet echt...moe ofzo?
pi_211393400
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ik heb wel de minst fascistische coalitiemogelijkheid opgezocht.
Ook zo'n beetje de enige.
pi_211393402
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan niet slapen
Ik ook niet. Ik lig op bed. Helemaal hyper over de topdag die ik had en het feit dat ik NU al in bed lig.

En nu dringt pas een beetje tot me door dat ons land nu ook in hetzelfde rijtje als de VS, Brazilië, Hongarije en Polen hoort. Dat het dan toch eindelijk echt is gebeurd.
Spoilers!
pi_211393403
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik ben ook eigenlijk niet echt...moe ofzo?
Ik mentaal wel maar mijn lijf wil door :')
pi_211393407
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik mentaal wel maar mijn lijf wil door :')
Ja, dat. En toen kreeg ik onrustige benen en honger en Huisgenoot is in slaap gevallen op de bank en daar wilde ik eigenlijk gaan zitten en nu weet ik het ook niet meer.
pi_211393409

Could have been worse.
pi_211393410
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ook niet. Ik lig op bed. Helemaal hyper over de topdag die ik had en het feit dat ik NU al in bed lig.

En nu dringt pas een beetje tot me door dat ons land nu ook in hetzelfde rijtje als de VS, Brazilië, Hongarije en Polen hoort. Dat het dan toch eindelijk echt is gebeurd.
Nouja het had ook Fascisten voor Demagogie kunnen zijn natuurlijk. Qua lange arm van Putin iets meer in lijn met dat rijtje.
pi_211393411
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja. :{
pi_211393414
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, dat. En toen kreeg ik onrustige benen en honger en Huisgenoot is in slaap gevallen op de bank en daar wilde ik eigenlijk gaan zitten en nu weet ik het ook niet meer.
Ik ben met mijn tenen aan het wiebelen tot ik in slaap val. Misschien gaat dat beter zonder telefoon :')
pi_211393418
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik ben met mijn tenen aan het wiebelen tot ik in slaap val. Misschien gaat dat beter zonder telefoon :')
Ik zit op het randje van mn bed. Ga zo wel weer liggen en laptop weg en boekje. Wilde eigenlijk morgen om 9 uur trainen en daarna wat meuk en werken en dan heb ik 's avonds nog een ding en voorzie ik uiteindelijk weinig slaap. Dus een beetje slaap nu zou wel prettig zijn. Op zich.
pi_211393420
Tevens, "alfabetgebeuren". @derLudolf, ik heb je ondanks onze verschillen altijd graag gemogen. We delen tenslotte een belangrijke liefde, die voor Riens kroketten. Maar die krokettenliefde overleeft jouw "alfabetgebeuren" helaas niet.
Spoilers!
pi_211393436
Wat moeten we nou doen mensen?
Spoilers!
pi_211393439
quote:
9s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat moeten we nou doen mensen?
Afwachten. Onze eigen menselijkheid niet verliezen. Lief blijven.
pi_211393448
Ik ga het toch maar proberen met boek. Tot later. Hopelijk morgenochtend.
pi_211393451
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga het toch maar proberen met boek. Tot later. Hopelijk morgenochtend.
Trusten alvast
pi_211393453
Ik wou dat ik mijn eigen berg had.
Spoilers!
pi_211393455
Ja. Slapen dan maar. Weltrusten.
Spoilers!
pi_211393456
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja. Slapen dan maar. Weltrusten.
Trusten
pi_211393513
Djiesus. Wakker. Wat een nacht.merrie.
Als het Wilders wèl lukt …
En met welke partij dan en als het hem niet lukt : wat gebeurt er dan?
  donderdag 23 november 2023 @ 05:41:47 #48
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211393661
Te vroeg naar bed wegens verkoudheid en dan weer te vroeg wakker met nog steeds verkoudheid.

De verkiezingsuitslagen zijn behoorlijk verrassend en ik lees de teleurgestelde reacties hier, die ik vaak wel begrijp.
Zelf doet zo'n uitslag me niet zo veel, wat die ook is na een verkiezing. Het polderen gaat nu weer beginnen, de consessies komen uit de kast en de scherpe randjes moeten van elk partijprogramma afgehaald worden.
Minister President Wilders lijkt me geen reclame, maar hou in je achterhoofd dat er een coalitie geformeerd moet worden waarin niet alleen de PVV vertegenwoordigd is.

Verder had ik wel een beetje rekening gehouden met deze politieke verschuiving, waarbij ik de VVD (ik heb op Dilan Y. gestemd, die ik net overigens een zeer beroerd verliezers interview zie geven…) en PVV qua aantal zetels andersom in gedachten had, met een iets minder groot verschil.

Ben wel benieuwd waar de BBB haar de afgelopen maanden geprognotiseerde zetels aan kwijt is geraakt. NSC of PVV?

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 23-11-2023 05:53:37 ]
pi_211393753
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is er precies angstaanjagend aan Timmermans?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211393762
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:32 schreef derLudolf het volgende:
Ok, misschien zeg ik het ook verkeerd en

Kijk, jij vindt dat alfabet gebeuren erg belangrijk. Dat die lui zich veilig voelen en daarop pas jij je stem aan. Mensen in Ter Apel willen hebben met incidenten zoals hierboven dagelijks te maken, willen zich ook veilig voelen. In de basis willen ze dus hetzelfde.
;(
Rly?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211393775
Kusje voor club en alle lebanesen. De uitslag lijkt een excuus voor dom rechts om eindelijk weer eens "wat te mogen zeggen" en ik vind het kut dat je dat gelijk hier al weer moet treffen.

:*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211393776
O V ook al wakker. Ook een kusje.
  donderdag 23 november 2023 @ 06:40:09 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211393781
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
;(
Rly?
Het zal mijn versufte snothoofd zijn, maar ik heb me een uur lang af zitten vragen waar het hier over gaat. Muntje is eindelijk gevallen en nee, die beschrijving vind ik ook niet gepast… :{w
pi_211393783
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:40 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Het zal mijn versufte snothoofd zijn, maar ik heb me een uur lang af zitten vragen waar het hier over gaat. Muntje is eindelijk gevallen en nee, die beschrijving vind ik ook niet gepast…
Must be nice O+
  donderdag 23 november 2023 @ 06:45:59 #55
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211393791
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Must be nice O+
Ik meen het meer dan oprecht.
We hebben veel niet hetero vrienden/kennissen en seksuele geaardheid vind ik totaal geen politiek thema. Dat het dat soms wel is, is walgelijk…
pi_211393798
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik meen het meer dan oprecht.
We hebben veel niet hetero vrienden/kennissen en seksuele geaardheid vind ik totaal geen politiek thema. Dat het dat soms wel is, is walgelijk…
Fijn he, om die luxe te hebben? Ik zou het zo veel meer O+ mensen O+ gunnen
pi_211393808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
O V ook al wakker. Ook een kusje.
  donderdag 23 november 2023 @ 06:55:10 #58
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211393819
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Fijn he, om die luxe te hebben? Ik zou het zo veel meer O+ mensen O+ gunnen
Is het een luxe?
Ik vind het 'gewoon' normaal en maak geen onderscheid.
Heb diverse mensen uit de kast zien komen na eerst een mannetje/vrouwtje relatie en ze zijn er allemaal 'beter' uitgekomen…
pi_211393832
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:55 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Is het een luxe?
Heb diverse mensen uit de kast zien komen na eerst een mannetje/vrouwtje relatie en ze zijn er allemaal 'beter' uitgekomen…
En nog heb je de luxe om je al 'een uur lang versuft af te gaan zitten vragen' wat een inmiddels gemeengoed belediging vol casual onmenselijking tegen al die mensen betekent. Is toch heerlijk wakker worden?

Zou het zó veel meer mensen gunnen O+
pi_211393834
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kusje voor club en alle lebanesen. De uitslag lijkt een excuus voor dom rechts om eindelijk weer eens "wat te mogen zeggen" en ik vind het kut dat je dat gelijk hier al weer moet treffen.

Dat is lief :* ik zelf blijf nogal makkelijk onder de gaydar en twee vrouwen wordt over het algemeen nog wel als een soort van lollig gezien, behalve door de religekkies. Dus de echte pijn, angst en verdriet zit niet eens bij mij. En dan zijn we ook nog eens bijvangst want niet het primaire doel van Wilders' uitsluiten marginaliseren en dehumaniseren ;(

Maar precies om wat jij zegt is het kut. Het benadrukt wat Wilders al decennia doet; mensen tegen elkaar uitspelen. Ik kan er gewoon niet bij dat mensen denken dat dit de koers is die we moeten varen ;(
pi_211393849
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:55 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Is het een luxe?
Dat is het dus niet. De luxe zit m in het gewoon kunnen vinden zonder dat jij persoonlijk er last van hebt dat anderen het niet gewoon vinden
pi_211393860
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
En nog heb je de luxe om je al 'een uur lang versuft af te gaan zitten vragen' wat een inmiddels gemeengoed belediging vol casual onmenselijking tegen al die mensen betekent. Is toch heerlijk wakker worden?

O+
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 07:10:20 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211393868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:06 schreef Clubsoda het volgende:
Dat alfabetgebeuren? We zijn gewoon je medemens hè? Lulhannes :{w
Ik wil niemand vergeten. Weet ik veel hoeveel letters het tegenwoordig zijn. Lhbti is niet meer genoeg dacht ik.
pi_211393869
Verbijsterd, dit had ik niet verwacht
  donderdag 23 november 2023 @ 07:14:45 #65
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211393883
quote:

[..]

Ik snap hem.
Mijn fysieke gesteldheid én een nacht beroerd slapen werken momenteel ook niet echt mee als het om helder denken gaat… 8)7
pi_211393918
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik wil niemand vergeten. Weet ik veel hoeveel letters het tegenwoordig zijn. Lhbti is niet meer genoeg dacht ik.
Dat is een flauw smoesje.
pi_211393955
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat is lief :* ik zelf blijf nogal makkelijk onder de gaydar en twee vrouwen wordt over het algemeen nog wel als een soort van lollig gezien, behalve door de religekkies. Dus de echte pijn, angst en verdriet zit niet eens bij mij. En dan zijn we ook nog eens bijvangst want niet het primaire doel van Wilders' uitsluiten marginaliseren en dehumaniseren ;(
Als jullie samen zijn?

Ik heb ook niet enorm persoonlijke pijn van een letter zijn in deze context, de pijn zit meer bij mijn intensievezorgkind. Daar maak ik me zorgen over. Met een beetje geluk hebben we ons volgend plan getekend voor de nieuwe coalitie daar iets van gaat vinden.
pi_211393989
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als jullie samen zijn?

Ik heb ook niet enorm persoonlijke pijn van een letter zijn in deze context, de pijn zit meer bij mijn intensievezorgkind. Daar maak ik me zorgen over. Met een beetje geluk hebben we ons volgend plan getekend voor de nieuwe coalitie daar iets van gaat vinden.
Dan minder ja. Maar zelden openlijk negatief.

Anyways, dat herken ik wel, in de context van mijn werk. Hoe gaan we nog meer bezuinigen en uitkleden overleven. En dan heb ik het nog niet over het klimaat :X
pi_211393999
Het zijn zelfs 37 zetels geworden. Hoe dan en wie dan? Vrienden? Familie? Buren? Het enige dat ik me niet hoef af te vragen is collega’s?
Dat vind ik zo beangstigend en hoe gaat dat volk reageren ? Hoeveel vrijheden nemen ze “want nu mogen we tenminste alles zeggen” ipv we mogen niets meer zeggen” begint nu al met sint en piet
pi_211394020
Ik vraag me ook steeds af wie ik met een scheef oog aan moet kijken :')
pi_211394058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vraag me ook steeds af wie ik met een scheef oog aan moet kijken :')
Ik moest toevallig al vrij vroeg in mijn dienst 2x assisteren bij mensen die zelf niet konden kleuren. Laten we het er op houden dat het universum me testte op dat moment :') vanaf dat moment bekeek ik elke binnenkomer met argusogen...

Maar goed, divisie is ook weer wat "ze" willen, dus beetje catch 22 zo. Lief doen tegen haatspuiers, of meegaan in uitspelerij. Ik ben er nog niet uit :')
pi_211394120
quote:

[..]
Als je er dan een + achter zet, klinkt dat al prettiger dan de term die je gebruikte, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211394127
Ik moet bekennen dat ik de standpunten van PVV niet eens allemaal ken, omdat ik al zeker wist daar niet op te stemmen. Ik ben echt met een flink katergevoel wakker geworden.
pi_211394149
Geert heeft het gewoon slim gespeeld. Hij leek
Naast Thierry sowieso al bijna sympathiek en verstandig. Dan net iets milder de laatste tijd, waardoor hij puur de stem tegen de migratie geweest voor heel veel mensen. En dat zou dan weer de oorzaak zijn voor heel veel problemen. Ik denk niet dat ze ineens allemaal tot in de kern PVV’ers zijn.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 08:07:32 #75
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211394177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:03 schreef Myraela het volgende:
Naast Thierry sowieso al bijna sympathiek en verstandig. Dan net iets milder de laatste tijd, waardoor hij puur de stem tegen de migratie geweest voor heel veel mensen. En dat zou dan weer de oorzaak zijn voor heel veel problemen. Ik denk niet dat ze ineens allemaal tot in de kern PVV’ers zijn.
HEt slappe aftreksel heeft de deur open gezet voor het origineel en dan gaat men voor het origineel.
Lees Dilan zette de deur open voor Greet, zag dat het te druk werd, deed de deur weer dicht waarna de toeloop nog groter werd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 23 november 2023 @ 08:13:17 #76
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211394219
Ik ben blij dat ik weg ben uit Nederland eigenlijk. als 1 op 4 op Wilders stemt.
pi_211394230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben blij dat ik weg ben uit Nederland eigenlijk. als 1 op 4 op Wilders stemt.
Want de AfD is een feestje *O*
  donderdag 23 november 2023 @ 08:20:34 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211394286
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:14 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Want de AfD is een feestje *O*
Ik denk dat daar ook nog wat te wachten staat
  donderdag 23 november 2023 @ 08:24:54 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_211394326
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet bekennen dat ik de standpunten van PVV niet eens allemaal ken, omdat ik al zeker wist daar niet op te stemmen.
Dit. Ik heb ook echt geen idee wat hij allemaal liep te verkondigen :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211394455
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:03 schreef Myraela het volgende:
Ik denk idd dat precies dit is gebeurd. Mensen die al jaren op wachtlijst sociale huur staan en dan worden er een bepaalde tijd alle vrijkomende plekken aan statushouders toegewezen, die horen dan hier en daar een uitspraak dat het land vol zit en we nu al niet genoeg huisvesting hebben, en die denken dan, ja, zie je wel, al die statushouders krijgen wel meteen een huis, als er nog meer komen dan kom ik al helemaal nooit meer aan de beurt. Et voila, er is een migratiestop nodig want anders krijg ik nooit meer een huis, en Wilders is dan toch wel degene die dit gevoel het sterkst benoemt. En inderdaad behalve het Vb van woningen nog allerlei andere problemen die door migratie zouden worden veroorzaakt.

Niet mijn persoonlijke mening uiteraard.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ondanks dat waarschijnlijk niet alle PVV stemmers zich echt tot in de kern over alle standpunten PVVer voelen, het nog steeds voor een heleboel groepen mensen doodeng is dat Wilders, met de uitspraken die hij allemaal heeft gedaan, nu dus wel aan zet is. Want het heeft wel voor allerlei onderwerpen consequenties, óók als de stemmers voornamelijk vanwege standpunt migratie op deze partij hebben gestemd.

Ik hoop dat wat hij gisteren heeft gezegd over samenwerking en compromissen, wat best enigszins realistisch klonk, ook echt de lijn is waarin hij nu doorgaat. En dat het uiteindelijk een veel gematigder kabinet/beleid wordt dan waar we nu bang voor zijn. Maar spannend vind ik het wel. En ik besef me ook wel dat ik de luxe heb om tot geen van de groepen mensen te behoren waar Wilders bizarre uitspraken over heeft gedaan, waardoor ik me dan wel zorgen maak over onze maatschappij als geheel en voor andere mensen, maar niet over mijn eigen bestaansrecht.
pi_211394465
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
1 op de 3 waar ik woon *O* *O*

-O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211394470
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:24 schreef Troel het volgende:

Wat dhr Wilders verkondigt en roept is vaak heel anders dan wat hij in de 2e kamer stemt. Hij stemt vaak rechtser dan de VVD :+ Maar maak dat de stemmers maar eens wijs.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 23 november 2023 @ 08:43:01 #83
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211394476
Vandaag teamdag, hier letterlijk om de hoek vanaf thuis.
Voel me goed genoeg om te gaan, maar heb voor de zekerheid of ze me als potentiële besmettingshaard daar willen hebben.
Ik ben welkom! *O*
  donderdag 23 november 2023 @ 08:43:56 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211394481
quote:

[..]
Wat hij roept, ergens tussen SP en PvdA met een Antimigratie en Islam sausje erover
Wat hij en zijn partij stemde, heel wat anders.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:44:50 #85
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211394487
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:07 schreef borisz het volgende:

[..]
HEt slappe aftreksel heeft de deur open gezet voor het origineel en dan gaat men voor het origineel.
Lees Dilan zette de deur open voor Greet, zag dat het te druk werd, deed de deur weer dicht waarna de toeloop nog groter werd.
Dit heb ik gisteren vanaf bed via de TV ook gehoord…
pi_211394531
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Het zijn zelfs 37 zetels geworden. Hoe dan en wie dan? Vrienden? Familie?
Ik denk dat ik al aan 3, mogelijk 4 stemmen kom met (schoon)ouders.
pi_211394549
quote:

[..]
Ik heb inmiddels zijn programma op hoofdlijnen gelezen. Dat wil zeggen, de puntgewijze plannen en niet de hele tekst.

Het staat bol van de populistische onuitvoerbare zaken die inderdaad veel mensen zullen aanspreken. Naar mijn mening kan hij alleen maar door het ijs zakken. Ik hoop dat dat eerder snel dan wat later gebeurt, want wat hij allemaal kan slopen in het proces is enorm.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 08:53:25 #88
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211394561
Klein beetje politicologie (had ik achteraf niet een ander vak moeten kiezen? :+)
PVV is 'eigenaar' van Migratie. Bij migratie denken de meesten direct aan de PVV. Andere partijen kunnen dat proberen te kopieren/tegen aan te schurken, maar het duurt jaren voordat een onderwerp een andere eigenaar krijgt. En mensen gaan altijd voor het origineel ipv slappe aftreksels.

Er zijn migratieproblemen. Alleen dat gaat een komend kabinet met de PVV ook niet oplossen. En juist hun 'oplossingen' geeft wrs nog meer problemen.
pi_211394578
Mogge.

Het beste argument tegen democratie is een gesprekje van vijf minuten met een willekeurige kiezer.

Ik word er ook niet blij van. Niet van de gemiddelde medemens, niet van “de kiezer”, niet van de uitslag.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211394586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat weten ze wel, maar ze kennen ook de reacties indertijd toen vrouwen niet meer in een burka in overheidsgebouwen mochten komen dat ook de hijab dragende vrouwen werden (en worden) uitgescholden. Je kunt er gif op innemen dat dat nu ook weer gaat gebeuren.
En een wilders aan het roer die zo misselijk over de lhbtiq sprak, daar denken die mensen nu ook een vrijbrief te krijgen om zich walgelijk te gedragen.
Net werd een pvv stemmer geïnterviewd….pvv zou de schulden en de hypotheekschulden afschaffen….dat heeft dus ook gestemd
Ik heb dat stukje interview ook vol verbazing en groeiende afschuw zitten kijken. De man kon er niet eens een coherent verhaal van maken wat hij nu precies verwacht en stamelde inderdaad iets over afschaffen van de (hypotheek)schulden. Ik heb inmiddels de punten van de PVV gelezen en hoewel het bol staat van onmogelijke zaken, wordt deze schier onmogelijke optie niet genoemd.

Maar goed, net een student die als antwoord op wat hij nu verwachtte van PVV zei "dat Wilders doet wat hij zegt en echt de Nederlander op 1 zet".

OK...
pi_211394603
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb inmiddels zijn programma op hoofdlijnen gelezen. Dat wil zeggen, de puntgewijze plannen en niet de hele tekst.

Het staat bol van de populistische onuitvoerbare zaken die inderdaad veel mensen zullen aanspreken. Naar mijn mening kan hij alleen maar door het ijs zakken. Ik hoop dat dat eerder snel dan wat later gebeurt, want wat hij allemaal kan slopen in het proces is enorm.
De grote schade zit ‘m mijns inziens niet in de (mogelijke) regering, maar op straat.
Daar voelt nu een zekere groep mensen zich gelegitimeerd in uitspraken/gedrag/zienswijzen.
pi_211394646
Verder denk ik dat ook de alfabet+ mensen (net als Ludolf kan ik de benaming niet goed onthouden of spellen) meer te vrezen hebben van de straat dat van de staat. En dat is vreselijk.

Maar ik mag hopen dat er toch ook eens iets gedaan wordt aan het probleem van Ter Apel, want dat is een grof schandaal wat al jarenlang gezellig genegeerd wordt door heel nietterapels-Nederland. Lekker makkeljk.
pi_211394660
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:57 schreef sigme het volgende:

[..]
De grote schade zit ‘m mijns inziens niet in de (mogelijke) regering, maar op straat.
Daar voelt nu een zekere groep mensen zich gelegitimeerd in uitspraken/gedrag/zienswijzen.
Dat dus.
Zondag op het voetbalveld, apengeluiden, hijab aftrekken, mensen uitsluiten
pi_211394721
quote:

[..]
Dat ben ik met je eens. Ik houd mijn hart vast.
pi_211394728
https://wp.me/p2IC9N-Ve

Weet niet of dit te lezen is. Column van Sylvia Wiite
pi_211394783
Mogguh.

Ik kan er werkelijk niet bij hoe zoveel mensen zo in-en in egoïstisch en haatdragend kunnen zijn. En op zo’n ondemocratisch gevormde partij willen stemmen, met één lid…

Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.

:r ;(

Verder was de avond bij de werkgroep in een café wel fijn, maar de uitslag dramatisch. Evenveel stemmen als Baudet. Ik wist dat we een klap zouden krijgen, (dankjewel voormalig bestuur, stelletje droeftoeters!) maar deze was wel heel fors. En dan bevestigd het voor mij maar weer dat de meerderheid van de bevolking echt geen zier geeft om de aarde, of de miljarden gevallen van dierenmishandeling per jaar. Gelukkig hebben we straks Graus, kan ie zich weer lekker druk maken over hondjes terwijl ie een plofkip achter z’n kiezen wegwerkt.

Ik probeer toch meestal wel de goede kanten van mensen te blijven zien. Maar bij wie ik vermoed dat ze op dergelijke partijen stemmen (en daarvan zijn er wat collega’s en ook familieleden) vind ik dat heel moeilijk.
pi_211394939
Oh, als het er op aankomt zijn helden en lafaards niet verdeeld kangs politieke lijnen, en zelfs niet op basis van sympathiek gehalte.
pi_211394960
quote:

[..]
Dit.

Ik heb superkut geslapen. Ben wel even in slaap gevallen maar werd rond half5 weer wakker.
pi_211395151
Hmm ik hoorde tot de 0,7% van de stemmen in mijn gemeente, waar een 84,1% opkomst was. Waardoor je wel een redelijke "iedereen hier kiest dus voor..." redenering kunt volgen..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 23 november 2023 @ 09:52:41 #100
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211395241
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:11 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh.

Ik kan er werkelijk niet bij hoe zoveel mensen zo in-en in egoïstisch en haatdragend kunnen zijn. En op zo’n ondemocratisch gevormde partij willen stemmen, met één lid…

Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.

:r ;(

Verder was de avond bij de werkgroep in een café wel fijn, maar de uitslag dramatisch. Evenveel stemmen als Baudet. Ik wist dat we een klap zouden krijgen, (dankjewel voormalig bestuur, stelletje droeftoeters!) maar deze was wel heel fors. En dan bevestigd het voor mij maar weer dat de meerderheid van de bevolking echt geen zier geeft om de aarde, of de miljarden gevallen van dierenmishandeling per jaar. Gelukkig hebben we straks Graus, kan ie zich weer lekker druk maken over hondjes terwijl ie een plofkip achter z’n kiezen wegwerkt.

Ik probeer toch meestal wel de goede kanten van mensen te blijven zien. Maar bij wie ik vermoed dat ze op dergelijke partijen stemmen (en daarvan zijn er wat collega’s en ook familieleden) vind ik dat heel moeilijk.
Ik denk dat de meeste mensen die op de PVV gestemd hebben dat deden omdat ze er genoeg van hebben hoe al decennia lang te weinig huizen gebouwd worden, dat ze niet weten hoe ze nog rond kunnen komen met de energielasten en de inflatie, en nog veel meer.
  donderdag 23 november 2023 @ 09:55:01 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_211395275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste mensen die op de PVV gestemd hebben dat deden omdat ze er genoeg van hebben hoe al decennia lang te weinig huizen gebouwd worden, dat ze niet weten hoe ze nog rond kunnen komen met de energielasten en de inflatie, en nog veel meer.
Dit. En ik denk dat maar weinig mensen zich zo in de beste man of partij verdiept hebben dat ze daadwerkelijk weten waar ze voor stemmen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 november 2023 @ 09:55:43 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_211395285
En ik ben heel blij dat hier PVV niet de grootste was, voelt wel prettig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211395328
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:55 schreef Troel het volgende:
En ik ben heel blij dat hier PVV niet de grootste was, voelt wel prettig.
Pieter trek je wel? Heel benieuwd hoe hij gaat acteren de komende tijd.
pi_211395334
quote:

[..]
Maar dan kun je toch prima op een andere partij stemmen die niet gebouwd is op haatdragerij?
Ik maak me genoeg zorgen en vervloekt het afbraakbeleid van jarenlang VVD & Co met verve... toch durf ik daar echt niet die vluchtelingen op een bootje de schuld van te geven hoor.

Ik wil best geloven dat veel PVV-stemmers zich ernstige zorgen maken en dat het ook een soort paniekroep is, maar ik ken er helaas ook die gewoon een huis van 6 ton hebben gekocht en de verwarming niet lager zetten dan 22 graden. En dan wel lopen te klagen over de energierekening. EN DIE BUITENLANDERS.

Zonder zich verder even in te lezen. En zonder zich daadkwerlijk een heel klein beetje in te leven in die 'buitenlander'. De dingen die ik op mijn werk hoorde..... nou joh.... beschamend gewoon. De VOC-mentaliteit herleefde daar weer in de kantine.

Dat vind ik wel heel triets en zorgwekkend. ;(
pi_211395450
;(
Spoilers!
pi_211395457
quote:
Qft
pi_211395536
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:01 schreef sigme het volgende:
Verder denk ik dat ook de alfabet+ mensen (net als Ludolf kan ik de benaming niet goed onthouden of spellen)
Het gaat er bij mij niet in dat mensen met een complete (mogelijk zelfs uitgebreide) vocabulaire 5 letters niet kunnen onthouden als ze er ook maar enige behoefte toe zouden voelen dat wel te doen.

Edit: het maakt me ook eerlijk gezegd niet uit of iemand de behoefte voelt die letters al dan niet in de juiste volgorde te zetten. Dan nog zijn er binnen die vocabulaire vast een miljard fatsoenlijkere manieren te bedenken om die lui te duiden dan met alfabetmensen.
pi_211395555
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 05:41 schreef MadMaster het volgende:
Te vroeg naar bed wegens verkoudheid en dan weer te vroeg wakker met nog steeds verkoudheid.

Boks ouwe :M
pi_211395559
Nog niet bijgelezen, maar toen ik vanmorgen de voorlopige uitslag zag heb ik een potje zitten huilen. Wat een land leven we in.
pi_211395562
De gemeente waar ik woon...

pi_211395573
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het gaat er bij mij niet in dat mensen met een complete (mogelijk zelfs uitgebreide) vocabulaire 5 letters niet kunnen onthouden als ze er ook maar enige behoefte toe zouden voelen dat wel te doen.
En zelfs als je alle letters en de volgorde niet zou kunnen onthouden, kun je proberen je best te doen.

Dat niet doen is de algehele onverdraagzaamheid die ons gebracht heeft waar we nu zijn en nu alleen maar erger wordt.
pi_211395610
quote:

[..]

O+
pi_211395678
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]
En zelfs als je alle letters en de volgorde niet zou kunnen onthouden, kun je proberen je best te doen.

Dat niet doen is de algehele onverdraagzaamheid die ons gebracht heeft waar we nu zijn en nu alleen maar erger wordt.
Nee. Dat is niet die onverdraagzaamheid. Het is zelfs geen onverdraagzaamheid. Het komt zelfs niet in de buurt van onverdraagzaamheid.

Maar zelfgenoegzaamheid zit wel in de buurt van onverdraagzaamheid.
pi_211395738
Goeie sneer wel ^O^
pi_211395787
quote:

[..]
1. Bullshit
2. Zelfs binnen de LHBTI+ gemeenschap wordt een + gebruikt. En zelfs als je het in zo'n post op lhbt houdt, weet iedereen wat je bedoelt en dat je geen kwade opzet hebt. Nu weet ook iedereen die je raakt wat je bedoelt en wat je opzet is.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:45:12 #116
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211395832
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
1. Bullshit
2. Zelfs binnen de LHBTI+ gemeenschap wordt een + gebruikt. En zelfs als je het in zo'n post op lhbt houdt, weet iedereen wat je bedoelt en dat je geen kwade opzet hebt. Nu weet ook iedereen die je raakt wat je bedoelt en wat je opzet is.
De mensen die zeggen te spreken voor " LHBTI+ gemeenschap " zijn vooral luidruchtig en tamelijk doorgedraaid. Ze hebben geen mandaat gekregen via een verkiezing ofzo, ze hebben zich vooral zelf op die positie gezet en claimen te spreken voor een gemeenschap, een groep, die daar hen geen mandaat voor gegeven heeft.
pi_211395864
Hier een oud artikel zodat we niet vergeten welk vlees we in de kuip hebben. Ook al doet het vlees ineens net alsof het gematigd en redelijk is.

https://theintercept.com/(...)than-the-real-thing/
Spoilers!
pi_211395865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De mensen die zeggen te spreken voor " LHBTI+ gemeenschap " zijn vooral luidruchtig en tamelijk doorgedraaid. Ze hebben geen mandaat gekregen via een verkiezing ofzo, ze hebben zich vooral zelf op die positie gezet en claimen te spreken voor een gemeenschap, een groep, die daar hen geen mandaat voor gegeven heeft.
Wie zijn dat dan en wat zeggen ze?
Dit is wat aan de abstracte kant, zo is mij iig een raadsel over wie en welke inhoud je het hebt.
pi_211395921
Overigens heb ik gemist wat voor walgelijks Wilders tegenwoordig vindt van de lhbti-gemeenschap. Iemand een linkje?
Spoilers!
pi_211395959
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
1. Bullshit
Bullshit. Ik zeg het ook verkeerd maar heb daarmee geen kwade opzet.
pi_211395962
quote:
81s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:36 schreef Vanyel het volgende:
Goeie sneer wel ^O^
Zeg dat.
pi_211395970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat hij roept, ergens tussen SP en PvdA met een Antimigratie en Islam sausje erover
Wat hij en zijn partij stemde, heel wat anders.
Rustig tegen eigen moties stemmen, alles voor het persmomentje.
quote:

[..]
Ja, precies wat Ludolf ook doet: last hebben van jarenlang rechts beleid, links de schuld geven, nog rechtser stemmen.
pi_211395988
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Dan moet je iets beter je best doen.
pi_211396006
quote:
4s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Mijn levensmotto is:
Ik moet verrassend weinig

In mijn optiek heeft het nog nooit geholpen om uit te gaan van het kwaadwilligheid.
pi_211396051
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Zo kan ik straks ook wel mijn werk binnenlopen en de DG een takkehoer noemen. Heus geen kwade bedoelingen mee, dus ligt het duidelijk aan haar en haar bullshit als ze er aanstoot aan neemt
:+
pi_211396078
quote:
4s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Maar waarom moet ik die moeite doen, je begrijpt zo toch ook wel wat ik bedoel :?
pi_211396086
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Het zijn zelfs 37 zetels geworden. Hoe dan en wie dan? Vrienden? Familie? Buren? Het enige dat ik me niet hoef af te vragen is collega’s?
Ik weet van een paar familieleden zeker, maar zullen er wel meer zijn....
Schoonfamilie is meestal meer van Baudet, geen idee wat ze gisteren gedaan hebben.
pi_211396089
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zo kan ik straks ook wel mijn werk binnenlopen en de DG een takkehoer noemen. Heus geen kwade bedoelingen mee, dus ligt het duidelijk aan haar en haar bullshit als ze er aanstoot aan neemt
:+
Jeetje, dat is wel een stroman hoor.
pi_211396098
Ik vind het wel van grote desinteresse/luiheid en een vorm van privilige getuigen wanneer je dit soort termen eruit gooit (en dan helemaal als je het neerschrijft als 'dat alfabet gebeuren....') en niet even Google kunt aanslingeren om de juiste benaming op te zoeken.Kost je nog geen 10 seconden. Je zat immers toch al op je browser om hier te kunnen posten.

Ik vind hetzelfde wanneer iemand me 'dinges' noemt, in plaats van nogmaals even mijn naam te vragen. De wereld vergaat niet ter plekke, maar zoveel desinteresse trek ik slecht.

Een andere optie: benoem het dan gewoon niet, als je er niet zeker over bent en geen tijd in wil steken. Zoek een ander voorbeeld.
pi_211396146
Maar als je het niet weet, wat is er dan mis met Google even aanslingeren, of iets zeggen als 'lhbti - sorry als ik letters vergeet' of zo?

Dat is toch een extreem kleine moeite die wel laat zien dat je je best doet. Ik kan me wel voorstellen dat als zelfs dat al teveel moeite is, daar ook een bepaalde indruk vanuit gaat.

Zeker als de situatie niet is dat iedereen het goed bedoelt en je als gelijkwaardig mens ziet en overal begrip voor is maar alleen de letters zodanig snel wisselen dat je dat niet helemaal bij gehouden hebt, maar dat er verdomd veel mensen wel degelijk kwade bedoelingen hebben, je als minderwaardig mens (of niet menswaardig) beschouwen en nul begrip getoond wordt. Als het eerste de standaard zou zijn, ligt het ook al anders.
pi_211396160
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Overigens heb ik gemist wat voor walgelijks Wilders tegenwoordig vindt van de lhbti-gemeenschap. Iemand een linkje?
Hij ondertekende in ieder geval het regenboogakkoord niet.
pi_211396186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar als je het niet weet, wat is er dan mis met Google even aanslingeren, of iets zeggen als 'lhbti - sorry als ik letters vergeet' of zo?
Maar het is toch helemaal niet belangrijk.
pi_211396203
En naast dat de transgenderwet er niet door is, sekswerkers via het 'zweedsmodel' het leven zuur gemaakt wordt, is er nu ook een bruinrechtse meerderheid groot genoeg om abortus wederom te beperken en aan euthanasie te rommelen.
pi_211396238
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef sigme het volgende:

[..]
Jeetje, dat is wel een stroman hoor.
Nee dat is het niet. Het is een vergelijking met een ander woord dat algemeen als aanstootgevend wordt gezien, om te duiden dat jouw onverschilligheid tov de door jou gebezigde term wellicht niet voor de goegemeente geldt.

Het was wel een vrij zinloze opmerking blijkt, agz die boodschap niet per se leek over te komen.
pi_211396240
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:29 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee. Dat is niet die onverdraagzaamheid. Het is zelfs geen onverdraagzaamheid. Het komt zelfs niet in de buurt van onverdraagzaamheid.

Maar zelfgenoegzaamheid zit wel in de buurt van onverdraagzaamheid.
Je vindt het niet onverdraagzaam dat iemand me 'een gebeuren' noemt? Geen mens, maar een gebeuren? Wat is dan wel onverdraagzaam, vraag ik me even heel zelfgenoegzaam (blijkbaar?) af :')
pi_211396269
quote:
Eigenlijk ben je dus geen haar beter dan al die ''domme" zielen die zo maar stemmen op de PVV.

O.a. dit is wel stevig natuurlijk:

• Gemeenten werken niet mee aan gender-maatregelen, klimaatwaanzin
en diversiteitsgeneuzel
• De Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme moet weg
• Excuses voor het slavernijverleden en de politionele acties worden
ingetrokken
pi_211396310
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:13 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Eigenlijk ben je dus geen haar beter dan al die ''domme" zielen die zo maar stemmen op de PVV.

en diversiteitsgeneuzel
ingetrokken
Ik las een specifieke vraag over lhbti. Daar komt relatief weinig van voor in jouw antwoord.
pi_211396318
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
is er nu ook een bruinrechtse meerderheid groot genoeg om abortus wederom te beperken en aan euthanasie te rommelen.
Over beide onderwerpen zegt het programma van de PVV niks, je schetst dus onnodig een zwart beeld.
pi_211396352
quote:

[..]

en diversiteitsgeneuzel
ingetrokken
:')

In plaats van klakkeloos iets te stemmen en/of zaken zonder enig onderzoek aan te nemen, vraagt ze naar informatie. Dat kun je toch niet serieus met elkaar gelijkstellen?

Trol die je er bent.
pi_211396353
quote:

[..]

en diversiteitsgeneuzel
ingetrokken
Ik had het programma van Wilders ook niet gelezen, omdat voor mij meer dan duidelijk was dat ik niet op hem zou stemmen. Dat is echt volledig tegenovergesteld van ergens op stemmen zonder te weten welke punten deze partij voorstaat.
pi_211396355
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik las een specifieke vraag over lhbti. Daar komt relatief weinig van voor in jouw antwoord.
Hij gebruikt de LHBTI gemeenschap om z'n standpunt tegen islamitisch onderwijs kracht bij te zetten:

Wij willen het bijzonder onderwijs en artikel 23 van de Grondwet behouden. De
vrijheid van onderwijs is een groot goed. Er is echter geen plaats voor onderwijs
dat haaks staat op de belangrijkste uitgangspunten waarop onze samenleving
is gebaseerd: vrijheid, gelijkwaardigheid van man en vrouw, heteroseksueel of
LHBTI, gelovig of geloofsverlater. Dat betekent dat wij islamitisch onderwijs geen
plek in ons bestel geven en daarom verbieden.
pi_211396384
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:16 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Over beide onderwerpen zegt het programma van de PVV niks, je schetst dus onnodig een zwart beeld.
De PVV stemt rustig tegen eigen moties, zijn partijprogramma (de PVV blijft een éénmansfeestje) zegt mij dus bijzonder weinig. Stemgedrag zegt wel een boel: de PVV stemde tégen het uit het Wetboek van strafrecht halen van abortus.
pi_211396412
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:')

In plaats van klakkeloos iets te stemmen en/of zaken zonder enig onderzoek aan te nemen, vraagt ze naar informatie. Dat kun je toch niet serieus met elkaar gelijkstellen?

Trol die je er bent.
Nee maar jullie zijn toch ook vooringenomen aan het roeptoeteren sinds gisteravond 9 uur. Je mag best balen van alles maar we blijven echt wel een fatsoenlijk land (daar geloof ik in) en Wilders heeft geen 76 zetels, slechts 37.
pi_211396453
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:22 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
(daar geloof ik in)
Ik niet
pi_211396544
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik niet
Dat lijkt me lastig.
pi_211396570
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:29 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat lijkt me lastig.
Het lijkt me vooral reëel.
pi_211396608
quote:

[..]
Nee maar jullie zijn toch ook vooringenomen aan het roeptoeteren sinds gisteravond 9 uur. Je mag best balen van alles maar we blijven echt wel een fatsoenlijk land en Wilders heeft geen 76 zetels, slechts 37.
Wat heeft dit met LS haar vraag te maken? Je beschuldigd haar van iets wat echt kant noch wal raakt.

Over de fatsoenlijkheid van het land kunnen we het ook nog wel hebben. Ik vind er echt heel weinig fatsoenlijks aan, voor velen. Voor mijzelf is dit land prima fatsoenlijk, maar ik ben dan ook het schoolvoorbeeld van gepriviligeerd.
pi_211396620
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wat heeft dit met LS haar vraag te maken? Je beschuldigd haar van iets wat echt kant noch wal raakt.

Over de fatsoenlijkheid van het land kunnen we het ook nog wel hebben. Ik vind er echt heel weinig fatsoenlijks aan, voor velen. Voor mijzelf is dit land prima fatsoenlijk, maar ik ben dan ook het schoolvoorbeeld van gepriviligeerd.
Niet.
Je bent een weeeif.
pi_211396686
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]
ik ben dan ook het schoolvoorbeeld van gepriviligeerd.
Jouw partij heeft dan ook de eerste vrouw van kleur op plek 34(!) staan :+ Dat is gewoon knap :P
pi_211396743
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik had het programma van Wilders ook niet gelezen, omdat voor mij meer dan duidelijk was dat ik niet op hem zou stemmen. Dat is echt volledig tegenovergesteld van ergens op stemmen zonder te weten welke punten deze partij voorstaat.
Kleine sample maar dat geldt ook voor linkse stemmers:

https://www.dumpert.nl/item/100077459_9d50d09c
pi_211396759
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet.
Je bent een weeeif.
Detail :{w

Dat maakt die rijke witte vent van mij wel goed. Of onze ongescheiden ouders. De koophuizen. Zelfs het gegeven dat mijn kliko voor mijn eigen oprit wordt opgehaald om geleegd te worden (niks verzamelpunt!).
pi_211396818
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Jouw partij heeft dan ook de eerste vrouw van kleur op plek 34(!) staan :+ Dat is gewoon knap :P
Ja dat is gewoon jammer. Dat is zeker een punt van aandacht. Lokaler is dat wat beter vertegenwoordigd, maar nog steeds matig. Ik weet niet zo goed waar dat aan ligt; of vrouwen van kleur dan toch eerder voor Bij1 kiezen als ze toch veel dezelfde idealen delen als de PvdD, en/of dat de PvdD helaas het imago heeft vooral voor de (witte) elite te zijn.
pi_211396825
quote:

[..]
Nee maar jullie zijn toch ook vooringenomen aan het roeptoeteren sinds gisteravond 9 uur. Je mag best balen van alles maar we blijven echt wel een fatsoenlijk land (daar geloof ik in) en Wilders heeft geen 76 zetels, slechts 37.
Geloven dat we een fatsoenlijk land blijven is wel behoorlijk naief. Geloven is ook erg gemakkelijk.

Ik ben bang dat het behoorlijk tegen gaat vallen.

Overigens roeptoetert er niemand, maar met laat de mening horen.
pi_211396864
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]

DAt kan, maar het heeft alsnog geen enkele relatie met de vraag die werd gesteld. Je zit er compleet naast.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:53:41 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211396965
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]

Ik geeft toe, ik moest lachen.
pi_211396973
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik geeft toe, ik moest lachen.
Lachen is gezond ;)
  donderdag 23 november 2023 @ 11:56:39 #157
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211397020
Laten we eerlijk zijn, een groot deel van de stemmen krijgen partijen vanwege de lijsttrekker en het idee wat mensen bij die partij hebben. Slechts een klein deel leest verkiezingsprogramma's en een nog kleiner deel verdiept zich erin wat "hun" partij in het parlement gestemd heeft
pi_211397064
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja dat is gewoon jammer. Dat is zeker een punt van aandacht. Lokaler is dat wat beter vertegenwoordigd, maar nog steeds matig. Ik weet niet zo goed waar dat aan ligt; of vrouwen van kleur dan toch eerder voor Bij1 kiezen als ze toch veel dezelfde idealen delen als de PvdD, en/of dat de PvdD helaas het imago heeft vooral voor de (witte) elite te zijn.
Of omdat de PvdD voor & door de witte Vegan is, en het liever niet over futiele mensendingen heeft :+

https://www.parool.nl/ned(...)ps://www.google.com/

quote:
Mensendingen waren voor mensenpartijen, zei ze.” Dat raakte Van Kooten, die in de Kamer het woord voerde over onder meer volksgezondheid, justitie en emancipatie.

[..]
De laatste tijd botste Van Kooten regelmatig met Thieme. Het werd haar niet in dank afgenomen dat ze aandacht gaf aan glucosemeters voor diabetespatiënten, rechten van asielkinderen, betogingen bij abortusklinieken en de emancipatie van lhbt-plussers en transgenders. “Mij werd letterlijk gevraagd waarom ik Kamervragen stelde over futiele mensendingen. Als ik me druk ging maken over diabetespatiënten, moesten we ons ook maar druk gaan maken om kankerpatiënten?”

Er knapt iets bij Van Kooten als het haar door Thieme wordt afgeraden om te debatteren over de rechten voor lhbt-plussers (mensen die lesbisch, homo- of biseksueel of transgender zijn, red.). “Daar begreep ik niets van. Wij zouden een partij moeten zijn die zich inzet voor achtergestelden in de samenleving, die problemen hebben. Thieme heeft ook altijd gezegd dat zij zich voor die mensen inzet.”

In een gesprek met Van Kooten zegt Thieme dat de partij ‘niets is verschuldigd aan de lhbt-gemeenschap’. “Volgens haar wilde de homogemeenschap na de oprichting van de PvdD niets van ons hebben, omdat wij soortverraad zouden hebben gepleegd door ons hard te maken voor dierenrechten. Ik viel echt van mijn stoel toen ze dat zei.”
pi_211397134

(Mochten er onder jullie nog mensen zitten die naar bluesky willen, ik heb invite codes)
pi_211397142
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Of omdat de PvdD voor & door de witte Vegan is, en het liever niet over futiele mensendingen heeft :+

https://www.parool.nl/ned(...)ps://www.google.com/
[..]

Ja, dat was Thieme. Inmiddels is dat natuurlijk sterk veranderd, samen met het vertrek van Thieme, maar het imago loopt wat dat betreft helaas nog wel achter.

De nummer 2 (Ines) is overigens afkomstig uit Bosnië en non-binair. Dus je hoeft niet per se op een witte, cis-gender vrouw te stemmen.
pi_211397218
Lees dit net in de VK.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211397243
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, dat was Thieme. Inmiddels is dat natuurlijk sterk veranderd, samen met het vertrek van Thieme, maar het imago loopt wat dat betreft helaas nog wel achter.

De nummer 2 (Ines) is overigens afkomstig uit Bosnië en non-binair. Dus je hoeft niet per se op een witte, cis-gender vrouw te stemmen.
Thieme haar vertrek uit de kamer, niet uit de partij. De fittie rond Ouwehand liet volgens mij prima zien dat Thieme nog een aardige vinger in de plant based pap heeft :+

En ik had ines op twee gezien ja. Maar dat de eerste POC vrouw op 34 staat is gewoon een keuze. Zélfs de vvd lukt het al decennia lang.
pi_211397302
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Thieme haar vertrek uit de kamer, niet uit de partij. De fittie rond Ouwehand liet volgens mij prima zien dat Thieme nog een aardige vinger in de plant based pap heeft :+

En ik had ines op twee gezien ja. Maar dat de eerste POC vrouw op 34 staat is gewoon een keuze. Zélfs de vvd lukt het al decennia lang.
Nou het oude bestuur heeft inderdaad veel invloed gehad op de huidige uitslag vrees ik ja. Maar dat is niet omdat haar denkbeelden door de partijleden nog zo veel gedeeld worden hoor. De uitslag van de moties op het congres waren daar heel helder in.

Ik zal nergens zeggen dat er geen verbetering nodig is binnen de PvdD. Zeker wat die kandidatenlijst betreft. We hebben natuurlijk wel veel vrouwen (en waren daar vooruitstrevend in) maar verder is dat een beetje blijven hangen in het oude. Tenminste, als je Ines dus gewoon niet meetelt. Want een non-nibaire, voormalig vluchtelinge is natuurlijk niet hetzelfde als een witte gepriviligeerde vrouw.

Maar ik vind het wel een beetje flauw dat je nu een heel achterhaald artikel erbij haalt van Thieme, waaruit zou moeten blijken dat de PvdD zich nog steeds niet inzet voor mensen. Want dat is gewoon niet meer zoals het is.
pi_211397375
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nou het oude bestuur heeft inderdaad veel invloed gehad op de huidige uitslag vrees ik ja. Maar dat is niet omdat haar denkbeelden door de partijleden nog zo veel gedeeld worden hoor. De uitslag van de moties op het congres waren daar heel helder in.

Ik zal nergens zeggen dat er geen verbetering nodig is binnen de PvdD. Zeker wat die kandidatenlijst betreft. We hebben natuurlijk wel veel vrouwen (en waren daar vooruitstrevend in) maar verder is dat een beetje blijven hanen in het oude.
Maar ik vind het wel een beetje flauw dat je nu een heel achterhaald artikel erbij haalt van Thieme, waaruit zou moeten blijken dat de PvdD zich nog steeds niet inzet voor mensen. Want dat is gewoon niet meer zoals het is.
Zó oud is dat artikel niet hè, en als dat partijbestuur probeert het progressieve kamerlid eruit te wippen...

(Verder is de PvdD imho best een leuke oppositiepartij die ook aardig wat uit de oppositie voor elkaar krijgen)
pi_211397424
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Zó oud is dat artikel niet hè, en als dat partijbestuur probeert het progressieve kamerlid eruit te wippen...

(Verder is de PvdD imho best een leuke oppositiepartij die ook aardig wat uit de oppositie voor elkaar krijgen)
Maar dat is ze dus niet gelukt omdat de huidige partij, met een overweldigende meerderheid tijdens het congres, gekozen heeft voor de huidige lijsttrekker en haar idealen. En Ouwehand is ondanks dierenrechtenactiviste/veganist, echt breder en ook op mensen georiënteerd dan Thieme ooit geweest is.

(Ik heb het nooit zo op Thieme gehad, valt dat op :D )

Oh en ja, er lukt best wat. Maar het is wel jammer van het verlies van zoveel zetels. Op winst had ik al niet gerekend, maar dit.... pfoe....
pi_211397490
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Detail :{w

Dat maakt die rijke witte vent van mij wel goed. Of onze ongescheiden ouders. De koophuizen. Zelfs het gegeven dat mijn kliko voor mijn eigen oprit wordt opgehaald om geleegd te worden (niks verzamelpunt!).
Mijne ook O+

En eigenlijk alles behalve het geslacht van je rijke
  donderdag 23 november 2023 @ 12:30:15 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_211397492
Ik heb kaartjes voor P!NK *O*

(Die staat al zo lang op mijn lijstje en het is zowaar gelukt!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211397611
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:30 schreef Troel het volgende:

Wij zingen: “I’m not gonna not dance again”…🎶 en Just give me a reason O+

Frustratie niet verholpen met 100 meter heggen snoeien met buurman en harken.
Het was eindelijk droog.

Verder de gemeenteambtenaar, afdeling Straatmeubilair, gesproken, die een plan heeft om de 7 verwaarloosde bankjes her en der te vervangen w/ klinkt goed.
Een collega gaat over de Straatverlichting. B-) die al maanden stuk is. Daar is een speciale tang voor nodig. Voorlopig struikelen we int donker naar de weg met de kliko’s.
#dorpsleed
  donderdag 23 november 2023 @ 13:14:26 #169
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211398006
En wij zumba'en vaak op Just Like Fire *O*
Ik heb wel overwogen om te gaan, maar ik vind concerten zo achterlijk duur tegenwoordig...
En een retourtje kost me ook nog een paar tientjes trein of ruim 200 km benzine.
pi_211398033
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:30 schreef Troel het volgende:

Ik wil dat ook.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:32:21 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_211398191
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik wil dat ook.
Morgen begint de gewone sale, ik weet niet of je nu nog aan de presale link kunt komen :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211398215
quote:
Kijk z’n programma
  donderdag 23 november 2023 @ 13:44:45 #173
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211398363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kijk z’n programma [ afbeelding ]
nou zijn er op zich best punten waar je het mee eens kan zijn in dat programma..
de laatste drie lijken me een goed plan wel ..

overigens is dat dus wel precies wat jeroboam eerder postte toch ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_211398512
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Troel het volgende:

[..]
Morgen begint de gewone sale, ik weet niet of je nu nog aan de presale link kunt komen :{
Het zou dus toch kunnen, met presale link. Maar nu heb ik een dilemma.
Ik heb haar al tig keer gezien en vond dat vanaf praktisch tegen het podium geplakt zoveel leuker dan achterin, is het dan 350 piek waard om ergens achteraan te zitten?

Oma * Vanyel mist de tijd dat vooraan staan een kwestie was van uren in de kou op de grond zitten ipv 500 piek dokken.
pi_211398532
Bindend referendum in Nederland? Waar de BBB vorig jaar "omdat van der plas zo leuk gewoon is" ieder voorstel had kunnen winnen? De Nederlander loopt vaak achter de waan van de dag aan.
Gekozen burgemeester? Dan krijg je op dat niveau allemaal mensen met beloftes die niet waargemaakt kunnen worden.
De term 'joods-christelijke beschaving' dateert van de tweede helft van de twintigste eeuw, maar wordt sinds kort steeds vaker gebruikt door politici en beleidsmakers. Het lijkt geen toeval te zijn dat dit direct samenhangt met de discussie over de positie van de islam in Europa.
Waar hij het ooit vandaan haalt dat Kerstmis en Pasen zouden verdwijnen is een raadsel
Afschaffing eerste kamer? Wie toetst de 2e kamer?
pi_211398533
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb haar al tig keer gezien en vond dat vanaf praktisch tegen het podium geplakt zoveel leuker dan achterin, is het dan 350 piek waard om ergens achteraan te zitten?

Oma * Vanyel mist de tijd dat vooraan staan een kwestie was van uren in de kou op de grond zitten ipv 500 piek dokken.
O+ midden in de nacht bij de VVV voor een kaartje O+
pi_211398542
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Bindend referendum in Nederland? Waar de BBB vorig jaar "omdat van der plas zo leuk gewoon is" ieder voorstel had kunnen winnen? De Nederlander loopt vaak achter de waan van de dag aan.
Gekozen burgemeester? Dan krijg je op dat niveau allemaal mensen met beloftes die niet waargemaakt kunnen worden.
De term 'joods-christelijke beschaving' dateert van de tweede helft van de twintigste eeuw, maar wordt sinds kort steeds vaker gebruikt door politici en beleidsmakers. Het lijkt geen toeval te zijn dat dit direct samenhangt met de discussie over de positie van de islam in Europa.
Waar hij het ooit vandaan haalt dat Kerstmis en Pasen zouden verdwijnen is een raadsel
Afschaffing eerste kamer? Wie toetst de 2e kamer?
Zit je nou inhoudelijk te doen? Gekkie!!
  donderdag 23 november 2023 @ 14:03:19 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211398607
kunnen we ook ergens zo'n simpel lijstje vinden voor de "traditionele" partijen?
want het zo helder en kort door de bocht opschrijven is wel veel makkelijker te begrijpen dan de programmas van andere partijen..
pi_211398611
Op de boot was het giga druk, maar deze mensen hebben (nu nog) andere zorgen dan onze verkiezingen. Ik heb niet veel mensen kunnen helpen want volgens mij had ik alle complexe gevallen.
2 mensen die nog maar 1,5 week in Nederland waren zelfs.
De collega's hadden net als ik een enorme kater na gisteren, wel fijn om met gelijkgestemden te zijn.
pi_211398715
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:03 schreef Barreltje het volgende:
kunnen we ook ergens zo'n simpel lijstje vinden voor de "traditionele" partijen?
want het zo helder en kort door de bocht opschrijven is wel veel makkelijker te begrijpen dan de programmas van andere partijen..
Volgens mij hebben andere partijen dit soort lijstjes niet.

Maar nog een lekkere om stemmen te krijgen:
140 km/h op snelweg en brandstofaccijns verlagen
Om de automobilist tegemoet te komen, wil de PVV-leider de maximumsnelheid op de snelweg verhogen tot 140 km/h. Tevens moeten de brandstofaccijnzen omlaag.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:15:05 #181
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211398795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgens mij hebben andere partijen dit soort lijstjes niet.

Maar nog een lekkere om stemmen te krijgen:
140 km/h op snelweg en brandstofaccijns verlagen
Om de automobilist tegemoet te komen, wil de PVV-leider de maximumsnelheid op de snelweg verhogen tot 140 km/h. Tevens moeten de brandstofaccijnzen omlaag.
en daar zit em denk ik ook een beetje de crux. 60 % ( oid) van de nederlanders heeft geen hoger opleidings nivo. die heeft de pu niet perse om al die programmas door te spitten en die vinden dan wel zo'n kort en bondig lijstje handig.. ik denk dat de manier waarop andere partijen hun programma presenteren nog steeds eliteir overkomt en het die 60% totaal niet bereikt..
pi_211398818
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:15 schreef Barreltje het volgende:

[..]
en daar zit em denk ik ook een beetje de crux. 60 % ( oid) van de nederlanders heeft geen hoger opleidings nivo. die heeft de pu niet perse om al die programmas door te spitten en die vinden dan wel zo'n kort en bondig lijstje handig.. ik denk dat de manier waarop andere partijen hun programma presenteren nog steeds eliteir overkomt en het die 60% totaal niet bereikt..
Als het goed is heeft Bij1 een programma in begrijpelijke taal :)
  donderdag 23 november 2023 @ 14:18:43 #183
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211398853
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Als het goed is heeft Bij1 een programma in begrijpelijke taal :)
18 punten met 4 sup punten.. die van de PVV is een stuk korter :+
pi_211398897
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]
18 punten met 4 sup punten.. die van de PVV is een stuk korter :+
Ja, wie niets inhoudelijks te melden heeft kan het een stuk beknopter houden. Ze hadden er ook op kunnen zetten "hullie motte weg", waren ze in drie woorden klaar geweest, en hadden ze ook 35 zetels gehaald :)
  donderdag 23 november 2023 @ 14:24:31 #185
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211398964
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja, wie niets inhoudelijks te melden heeft kan het een stuk beknopter houden. Ze hadden er ook op kunnen zetten "hullie motte weg", waren ze in drie woorden klaar geweest, en hadden ze ook 35 zetels gehaald :)
ik denk dat de traditionele partijen eens wat simpeler moeten worden.. wilders heeft het gewoon beter begrepen hoe hij de mensen kan bereiken
  donderdag 23 november 2023 @ 14:27:22 #186
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_211399005
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:03 schreef Barreltje het volgende:
GLPVDA hebben 5 stappen per tema.
Siesta & Fiesta!
pi_211399046
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:15 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik heb ook geen hoger opleidingsniveau maar wel gezond verstand. Wanneer je de samenvattingen van zijn programma maar een beetje doorleest is het eerste wat je denkt "hoe kan je dit betalen". Het is niet voor niets dat hij het niet laat doorrekenen. Dit jaar was er een econoom die de niet doorgerekende programma's doorliep. Van PVV (oa) lukte het 'm niet, zo nietszeggend was het.

Zorg:
De PVV wil onder meer het eigen risico afschaffen, schrappen in de marktwerking, de tandarts in het basispakket en de verzorgingshuizen terug. Aan gezondheidspreventie heeft de partij echter een broertje dood: 'De overheid kan voorlichten, maar bepaalt niet of je rookt, drinkt en wat je eet.

Leuk hoor, geen eigen risico (en als ik in mijn eigen portemonee kijk komt me dat goed uit) maar waarvan betaal je dat. Tandarts in het basispakket, idem, en er is nu al een enorm tekort aan tandartsen, hoe dan? Uit het buitenland halen mag niet meer. Waar haal je de mensen vandaan die in de verzorgingshuizen werken?

Hij krijgt echt ook een enorm probleem met zijn stemmers, want hij kan nauwelijks iets voor elkaar krijgen, want er zijn geen mensen, er is geen geld etc.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:30:18 #188
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211399067
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:27 schreef Bramito het volgende:

[..]
GLPVDA hebben 5 stappen per tema.
en 12 thema's.
niet een fijn kort lijstje zoals wilders..
overigens heeft wilders OOK een 50 paginas-tellend document.. kan je alles doorlezen, doet niemand.
pi_211399091
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Kaatje1 het volgende:

Hij krijgt echt ook een enorm probleem met zijn stemmers
Neuh, die geven bij de verkiezingen over een half jaar gewoon LInKs weer de schuld, en stemmen weer extreemrechts.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:32:18 #190
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211399094
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb ook geen hoger opleidingsniveau maar wel gezond verstand. Wanneer je de samenvattingen van zijn programma maar een beetje doorleest is het eerste wat je denkt "hoe kan je dit betalen". Het is niet voor niets dat hij het niet laat doorrekenen. Dit jaar was er een econoom die de niet doorgerekende programma's doorliep. Van PVV (oa) lukte het 'm niet, zo nietszeggend was het.

Zorg:
De PVV wil onder meer het eigen risico afschaffen, schrappen in de marktwerking, de tandarts in het basispakket en de verzorgingshuizen terug. Aan gezondheidspreventie heeft de partij echter een broertje dood: 'De overheid kan voorlichten, maar bepaalt niet of je rookt, drinkt en wat je eet.

Leuk hoor, geen eigen risico (en als ik in mijn eigen portemonee kijk komt me dat goed uit) maar waarvan betaal je dat. Tandarts in het basispakket, idem, en er is nu al een enorm tekort aan tandartsen, hoe dan? Uit het buitenland halen mag niet meer. Waar haal je de mensen vandaan die in de verzorgingshuizen werken?

Hij krijgt echt ook een enorm probleem met zijn stemmers, want hij kan nauwelijks iets voor elkaar krijgen, want er zijn geen mensen, er is geen geld etc.
hoe dat betaald moet gaan worden is helemaal niet het probleem van de PVV stemmer. wellicht van de 20 % belasting op het koningshuis of de kamerleden die minder geld krijgen.. dat dat totaal niet in verhouding staat weet een heleboel mensen idd niet.. maar goed. DAT wordt ook niet goed gecommuniceerd door de andere politici..
  donderdag 23 november 2023 @ 14:33:25 #191
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_211399116
nada
Siesta & Fiesta!
pi_211399237
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:32 schreef Barreltje het volgende:

[..]
hoe dat betaald moet gaan worden is helemaal niet het probleem van de PVV stemmer. wellicht van de 20 % belasting op het koningshuis of de kamerleden die minder geld krijgen.. dat dat totaal niet in verhouding staat weet een heleboel mensen idd niet.. maar goed. DAT wordt ook niet goed gecommuniceerd door de andere politici..
Maar omdat hij het niet kan betalen kan hij het niet uitvoeren. Ze hebben trouwens na ieder onderwerp ook een pagina met de samenvatting. Te idioot voor woorden wat ze allemaal willen. Meer huizen bouwen (door wie) meer wegen aanleggen (door wie) 10.000 extra politiemensen (waar haalt hij die vandaan?) meer leraren (waarvandaan?)
  donderdag 23 november 2023 @ 14:45:58 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_211399283
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Snap ik hoor. Ik ben voor staanplaatsen gegaan a 112 euro (vind ik ook duur, maar heb een spaarpotje gelukkig voor dit soort dingen). Ik vond de prijzen van de zitplekken (met een beetje zicht) te ver gaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 november 2023 @ 14:47:22 #194
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211399303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar omdat hij het niet kan betalen kan hij het niet uitvoeren. Ze hebben trouwens na ieder onderwerp ook een pagina met de samenvatting. Te idioot voor woorden wat ze allemaal willen. Meer huizen bouwen (door wie) meer wegen aanleggen (door wie) 10.000 extra politiemensen (waar haalt hij die vandaan?) meer leraren (waarvandaan?)
alsof alle andere partijen alles uit kunnen voeren wat ze in hun programma beloven...

begrijp me niet verkeerd, ik zou nooit op de PVV stemmen.. maar ik snap wel waarom anderen dat wel zouden doen..
  donderdag 23 november 2023 @ 14:48:14 #195
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211399314
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef Troel het volgende:

[..]
Snap ik hoor. Ik ben voor staanplaatsen gegaan a 112 euro (vind ik ook duur, maar heb een spaarpotje gelukkig voor dit soort dingen). Ik vond de prijzen van de zitplekken (met een beetje zicht) te ver gaan.
wij gaan volgend jaar naar Judas priest.. vond ik het toch wel fijner om een zitplaats te hebben..
  donderdag 23 november 2023 @ 14:49:15 #196
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211399327
Tevens komt chef hopelijk morgen thuis ( iets met een storm) dus moet ik eigenlijk het huis opruimen, maar de bank zit zooooo lekker :o
pi_211399333
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja ik ben 100, ik weet niet of ik dat nog een hele avond trek.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:49:43 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_211399335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik zie steeds vaker lentefeest voorbij komen. Paaseitjes mogen geen paaseitjes meer heten enzo, maar heten chocoladeeitjes. Dus ja, die snap ik eigenlijk gewoon wel?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 november 2023 @ 14:50:04 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_211399338
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja ik ben 100, ik weet niet of ik dat nog een hele avond trek.
Dat weet ik ook niet. Ik zie wel dat ook voor de tweede avond er eigenlijk alleen nog maar platinumshit is en dat de betaalbare tickets weg zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 november 2023 @ 15:04:15 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_211399508
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:48 schreef Barreltje het volgende:

[..]
wij gaan volgend jaar naar Judas priest.. vond ik het toch wel fijner om een zitplaats te hebben..
Ik ben heel erg van de zitplaatsen wel hoor, maar bij Robbie Williams afgelopen januari heb ik ook gestaan en dat ging eigenlijk best prima. Maar ik sta dan wel relatief vrij, je zult mij niet vooraan zien staan. Maar juist bij staanplaatsen heb ik nog de kans om even afstand te nemen als het me allemaal te druk wordt. Daar verkeek ik me de eerste keer in de Ziggodome heel erg op. Ik was er heilig van overtuigd dat ik in een groot theater zou komen of iets dergelijks. Niet in iets waarbij de persoon op het stoeltje naast me een patat speciaal aan het eten was.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 november 2023 @ 15:06:49 #201
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211399542
overigens hebben dus 3 miljoen mensen op wilders gestemt ( blanko stemmen even daar gelaten) dus 15 % van de nederlandse bevolking denkt zo.. 25% van de stemgerechtigde bevolking denkt zo. van de 13.3 miljoen mensen die mogen stemmen is meer dan de helft 50+. Het zal nog wel intressant zijn of de PVV stemmers dan in de 50+ of de 50- groep zit
* Barreltje las ook nog iets over pensioen leeftijd naar 65 ...
  donderdag 23 november 2023 @ 15:09:05 #202
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211399572
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:04 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ben heel erg van de zitplaatsen wel hoor, maar bij Robbie Williams afgelopen januari heb ik ook gestaan en dat ging eigenlijk best prima. Maar ik sta dan wel relatief vrij, je zult mij niet vooraan zien staan. Maar juist bij staanplaatsen heb ik nog de kans om even afstand te nemen als het me allemaal te druk wordt. Daar verkeek ik me de eerste keer in de Ziggodome heel erg op. Ik was er heilig van overtuigd dat ik in een groot theater zou komen of iets dergelijks. Niet in iets waarbij de persoon op het stoeltje naast me een patat speciaal aan het eten was.
als het even kan zorg ik er voor dat ik een plekje aan het gang pad heb. vind ik fijner dan ingeklemt te zitten.. in grote menigten voel ik me vaak onprettig, dus ik sta liever niet.. was van de zomer bij iron miaden ook nog een dingetje. vrienden wilden midden in staan, ik vond achteraf ook wel prima eigenlijk..
pi_211399631
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:49 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik zie steeds vaker lentefeest voorbij komen. Paaseitjes mogen geen paaseitjes meer heten enzo, maar heten chocoladeeitjes. Dus ja, die snap ik eigenlijk gewoon wel?
Ja, net als de kerststol, die kan je, als feeststol, ook met pasen verkopen (scheelt een andere doos laten maken), chocoladeeitjes zijn ook langer bruikbaar.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:15:45 #204
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211399650
Ik ga eigenlijk ook altijd naar Pink, maar ik heb onlangs besloten voortaan alleen nog de Golden circle te boeken want dan heb je tenminste goed zicht.
Maar die prijs 170 euro voor een kaartje, no thanks. En heb deze show dit jaar al gezien dus maar wijs besloten even over te slaan.
Als ze met een nieuwe show komt betaal ik die 200 euro dan wel. ;(
  donderdag 23 november 2023 @ 15:15:58 #205
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211399654
waar kan ik de beste pepernootjes en kruidnootjes vinden in NL ? :)
pi_211399677
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:06 schreef Barreltje het volgende:
overigens hebben dus 3 miljoen mensen op wilders gestemt ( blanko stemmen even daar gelaten) dus 15 % van de nederlandse bevolking denkt zo.. 25% van de stemgerechtigde bevolking denkt zo. van de 13.3 miljoen mensen die mogen stemmen is meer dan de helft 50+. Het zal nog wel intressant zijn of de PVV stemmers dan in de 50+ of de 50- groep zit
* Barreltje las ook nog iets over pensioen leeftijd naar 65 ...
Blanco stemmen gaan op de "ongeldig" hoop, niet naar een partij.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_211399689
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:15 schreef Barreltje het volgende:
Ik vond die van Aldi tot nu toe het lekkerst. De kruidnootjes dan. Pepernoten vind ik niet zo lekker.
pi_211399700
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:15 schreef Barreltje het volgende:
Van Delft O+

Er zat hier vlakbij een winkel van hen maar die is helaas weg. Wee mij.
Spoilers!
pi_211399705
quote:

[..]
Linkje naar het verbod op paaseitjes?
  donderdag 23 november 2023 @ 15:21:44 #210
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211399710
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Van Delft O+

Ook bij Jumbo te koop zag ik laatst. Niet alle smaken natuurlijk.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:21:49 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211399711
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Van Delft O+

ja die is ook niet meer in het haagse te vinden geloof ik.. ik ga eens op zoek!
pi_211399726
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:21 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Volgens mij verkopen ze Van Delft in de winkels van AH
  donderdag 23 november 2023 @ 15:25:26 #213
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211399755
Veel beloven, wenig geven, doen de gek in vreugde leven.
Wachten jullie ook nog steeds op die 1000 euro van Rutte, of op de afschaffing van dat tijdelijke kwartje van Kok?
  donderdag 23 november 2023 @ 15:29:50 #214
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_211399808
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat is het punt niet. Ik denk dat Troel wel gelijk heeft. En dit soort reacties helpen ook niet.
Siesta & Fiesta!
pi_211399836
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef Bramito het volgende:

[..]
Dat is het punt niet. Ik denk dat Troel wel gelijk heeft. En dit soort reacties helpen ook niet.
Kapitalisme is lui en goedkoop. Één kaart met "fijne feestdagen" en een winterthema doet't goed in heel december. Er is geen enkele stroming voor het 'afschaffen van Pasen en kerst" (en volgens mij was Pasen binnen de samenleving al 'afgeschaft', op de eitjes na?)
pi_211399862
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef Bramito het volgende:

[..]
Maar het is zo'n nonsens. Feeststol hebben de producenten al jaren geleden uitgelegd, kostenbesparing. Haal het papiertje van een chocolade sinterklaas en een chocolade paashaas en je ziet geen verschil. De aanpassing van negerzoen naar zoen was ook puur commercieel (kerstzoen, oranjezoen, paaszoen etc).
  donderdag 23 november 2023 @ 15:38:42 #217
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_211399912
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Kapitalisme is lui en goedkoop. Één kaart met "fijne feestdagen" en een winterthema doet't goed in heel december. Er is geen enkele stroming voor het 'afschaffen van Pasen en kerst" (en volgens mij was Pasen binnen de samenleving al 'afgeschaft', op de eitjes na?)
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar zo ervaren de mensen het niet. Mensen zien Anti Zwarte piet beweging, voorjaareitjes, en een populist die wat roept over Pasen en Kerstmis. 1+1=2
Siesta & Fiesta!
pi_211399913
quote:

[..]
inclusieve feestdagen ;(
  donderdag 23 november 2023 @ 15:39:03 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_211399918
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
https://www.geenstijl.nl/4810252/echt_halal/

Dit soort dingen. Ik gok dat Wilders daar op doelt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211399940
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Troel het volgende:

[..]
https://www.geenstijl.nl/4810252/echt_halal/

Dit soort dingen. Ik gok dat Wilders daar op doelt.
Dan kan hij blijkbaar ook niet lezen. Uitleg van de Hema staat er gewoon onder.
pi_211400077
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:04 schreef Troel het volgende:

[..]
Heb je de docu van Robbie op Netflix al gezien?
pi_211400211
quote:

[..]
De crux zit ‘m in dat “mogen”.
pi_211400323
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:21 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Net besteld via hellofresh. Mét korting. B-)
pi_211400375
Net weer een flinke portie (dus meer porties) caponata gemaakt. Straks met gnocchi en parmezaan uit de AF.
pi_211400387
Omtzigt wordt toch geroemd om zijn rekenkunde? als econometrist.
Die slaat wilders toch om de oren met cijfers en getallen.😇
  donderdag 23 november 2023 @ 16:23:41 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211400434
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:19 schreef AnneX het volgende:
Omtzigt wordt toch geroemd om zijn rekenkunde? als econometrist.
Die slaat wilders toch om de oren met cijfers en getallen.😇

donderdag 23 november 2023 @ 16:55:00 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_211400792
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:54 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Heb je de docu van Robbie op Netflix al gezien?
Ja, indrukwekkend. Ik vind het nu nog knapper wat ik hem heb zien doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 november 2023 @ 16:56:09 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_211400805
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:04 schreef sigme het volgende:

[..]
De crux zit ‘m in dat “mogen”.
Het gaat wel om verkiezingstaal, dus dat moet je uitleggen zoals het het beste uitkomt voor jou. Dus in dat opzicht snap ik Wilders wel. Ik zeg natuurlijk nergens dat ik dit vind of dat ik het met hem eens ben he ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211401004
Even mee- en teruglezend:

Splinter praat ook in begrijpelijke concrete taal. Over de zorg zelfs. Ze zijn helaas nog mini.
pi_211401141
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:55 schreef Troel het volgende:

Ja, indrukwekkend. Ik vind het nu nog knapper wat ik hem heb zien doen.
Ik ook.

Luister je wel eens podcasts? Deze in een reeks van meerdere is ook de moeite waard. Gaat over George Michael.

:
Blues in LIT / Bespreking podcasts #4
pi_211401770

Wandelfoto'tje van vanmiddag.

Daarna was het, uit de wind en in de zon, toch nog eventjes warm genoeg voor de blote niksie.
pi_211401801
Even klagen over m'n luxeprobleem: Ik ben te breed geworden in m'n armen en schouders voor al m'n blousen ;(
pi_211401836
@sigme Krul loopt daar!
Wat zijn dat voor rots?blokken met gat daar links? Lijkt wel openbare kunst :D
  donderdag 23 november 2023 @ 18:48:37 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_211401843
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:36 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ook.

Luister je wel eens podcasts? Deze in een reeks van meerdere is ook de moeite waard. Gaat over George Michael.

:
Blues in LIT / Bespreking podcasts #4
Ik ga eens snuffelen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211402146
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:40 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Wandelfoto'tje van vanmiddag.

Daarna was het, uit de wind en in de zon, toch nog eventjes warm genoeg voor de blote niksie.
De allerleukste foto’s zijn die waarop Krulhond figureert, in een hoekje of in de verte. Zoals nu O+
  donderdag 23 november 2023 @ 19:16:44 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211402167
quote:

[..]
Paaseitjes heten gewoon paaseitjes hoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211402250
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:48 schreef Blues het volgende:
@:sigme Krul loopt daar!
Wat zijn dat voor rots?blokken met gat daar links? Lijkt wel openbare kunst :D
Kunst :D

Nee, hier is alles of natuur, of boomgaard. Die (vaak fabuleuze) rotsen in de meest bizarre vormen zijn allemaal natuur. Ik heb er wel eens een paar speciaal op de foto gezet.

donderdag 23 november 2023 @ 19:34:50 #238
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211402436
Ohhh... Wat mooi... Jaloers :@
pi_211403083
Ik heb ook nog twee CUL-foto's.

Vlees bij de supermarkt hier vind ik heel matig, maar de worst van de echte slager koop ik wel graag. Meestal een verse chorizo-worst en twee droge. Van de droge laat ik er dan eentje hier achter, binnen. Een (ruim) half jaar later is die dan nog veel droger en harder en vind ik 'm nog lekkerder.
Ik kreeg ook een bot voor de hond. Eigenlijk kreeg ik niet het bot dat ik aanwees, dat was ongeschikt (ik denk dat ze bedoelde dat dat een bot voor soep was dat geld kostte, niet een hondebot wat ik tot mijn verrassing gratis kreeg). Het was een ENORM bot dat ik kreeg :D

En dit hebben ze hier in de supermarkt:

Als je er dan wat van vraagt dan maakt de dame van de vis 'm voor je schoon en dan mag je de vis mee O+

SPOILER: Niet geschikt voor vegetariërs
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211403299
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:22 schreef sigme het volgende:

[..]
Kunst :D

Nee, hier is alles of natuur, of boomgaard. Die (vaak fabuleuze) rotsen in de meest bizarre vormen zijn allemaal natuur. Ik heb er wel eens een paar speciaal op de foto gezet.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig O+
  donderdag 23 november 2023 @ 20:35:51 #241
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211403365
Vanwege bovenstaande foto:
Weet er hier iemand of er nog geep gevangen/verkocht wordt in Nederland?
Heb het eeuwen geleden voor het laatst gegeten en heb het volgens mij al jaren niet meer gezien op de markt of bij de visboer.
  donderdag 23 november 2023 @ 20:43:11 #242
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211403455
Heb de teamdag overleefd.
Het programma was helaas ruk en slecht voorbereid.
Zit je op een mooie, natuurlijke lokatie aan de rand van Amsterdam, zit je de hele dag binnen in een hok met een strontvervelende opdracht, die na de 1e ronde nog eens over gedaan moest worden vanwege het vermeende leereffect daarvan. Blegh!

Het enige leuke was een puzzelspel met veel afgesloten kistjes, lappen tekst en foto's, waarbij diverse kleinere teams tegen elkaar streden. Een soort escape room, maar dan zonder room.

Het eten was een BBQ buffet, maar dat was kwalitatief niet zoals we dat gegeten hebben bij @Lucky_Strike of Black Smoke…
pi_211404006
Wij hadden vanavond afdelingsuitje. Dat was ook een matig succes helaas. De bar waar we heen gingen was er niet op berekend om aan 30 man tegelijk drankjes en eten uit te serveren (ook al konden we alleen kiezen rund/kip/vis/vegaburger) en alles duurde daardoor veel langer dan bedoeld. We waren er om 17:00, om 18:00 hadden we onze drankjes en om 18:45 hadden we eten. Toen zouden we om 19:00 gaan jeu de boulen (het was een jeu de boules bar _O- ) maar dat moest dus wat later, waardoor we er minder tijd voor hadden. Twee korte potjes gespeeld, nagerecht gekregen en prijsuitreiking en toen ben ik ervandoor gegaan want m'n fiets vertrok tegelijk met de bus waarmee m'n collega ging O-)
pi_211404202
De grote vraag is wel of de Hema de chocoladeletters nog gaat restocken :'(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 21:52:02 #245
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211404267
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:43 schreef MadMaster het volgende:
Heb de teamdag overleefd.
Het programma was helaas ruk en slecht voorbereid.
Zit je op een mooie, natuurlijke lokatie aan de rand van Amsterdam, zit je de hele dag binnen in een hok met een strontvervelende opdracht, die na de 1e ronde nog eens over gedaan moest worden vanwege het vermeende leereffect daarvan. Blegh!

Het enige leuke was een puzzelspel met veel afgesloten kistjes, lappen tekst en foto's, waarbij diverse kleinere teams tegen elkaar streden. Een soort escape room, maar dan zonder room.
Daar heb daar ook wel eens een bedrijfsuitje gehad. Incluis escape room zonder kamer :+.
  donderdag 23 november 2023 @ 21:57:35 #246
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211404326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:52 schreef borisz het volgende:

[..]
Daar heb daar ook wel eens een bedrijfsuitje gehad. Incluis escape room zonder kamer :+.
Ook de hele dag in een hok gezeten, terwijl je daar tig activiteiten kan doen?
pi_211404450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:28 schreef Tele6 het volgende:
Wij hadden vanavond afdelingsuitje. Dat was ook een matig succes helaas. De bar waar we heen gingen was er niet op berekend om aan 30 man tegelijk drankjes en eten uit te serveren (ook al konden we alleen kiezen rund/kip/vis/vegaburger) en alles duurde daardoor veel langer dan bedoeld. We waren er om 17:00, om 18:00 hadden we onze drankjes en om 18:45 hadden we eten. Toen zouden we om 19:00 gaan jeu de boulen (het was een jeu de boules bar _O- ) maar dat moest dus wat later, waardoor we er minder tijd voor hadden. Twee korte potjes gespeeld, nagerecht gekregen en prijsuitreiking en toen ben ik ervandoor gegaan want m'n fiets vertrok tegelijk met de bus waarmee m'n collega ging O-)
Wacht ff, jij en een buscollegaman :9
pi_211404480
Ik kreeg trouwens vandaag ook nog goed bericht (denk ik). Het onderzoek gisteren heeft uitgewezen dat ik geen onderhuidse spataderen heb. Volgende onderzoek (waarschijnlijk) is een lymfevaten onderzoek en is dat ook ook, dan is het echt lipodeem. Dat denken ze sowieso wel omdat het ook in m’n armen zit, maar andere mogelijke oorzaken moeten uitgesloten worden
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 22:15:54 #249
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211404502
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ook de hele dag in een hok gezeten, terwijl je daar tig activiteiten kan doen?
Halve dag. Was eerst een paar uur teambuilding met knippen en plakken weet echt niet meer wat de opdracht was :'). Wat willen we als bedrijf zijn of uitdragen oid. Toen die escaperoomkisten en daarna een simpele borrel (en achteraf met een groepje bij Hermes gegeten)
pi_211404575
quote:
5s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:12 schreef Blues het volgende:

[..]
Wacht ff, jij en een buscollegaman :9
Nee joh. Ik had gewoon een vage smoes nodig om ervandoor te gaan terwijl alle andere collega's nog gingen borrelen. Het was er veel te rumoerig en ik heb nog steeds last van corona/vermoeidheid.
pi_211404687
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nee joh. Ik had gewoon een vage smoes nodig om ervandoor te gaan terwijl alle andere collega's nog gingen borrelen. Het was er veel te rumoerig en ik heb nog steeds last van corona/vermoeidheid.
Oh. A dirty mind hier :D
pi_211404709
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kreeg trouwens vandaag ook nog goed bericht (denk ik). Het onderzoek gisteren heeft uitgewezen dat ik geen onderhuidse spataderen heb. Volgende onderzoek (waarschijnlijk) is een lymfevaten onderzoek en is dat ook ook, dan is het echt lipodeem. Dat denken ze sowieso wel omdat het ook in m’n armen zit, maar andere mogelijke oorzaken moeten uitgesloten worden
Lijkt me ook goed nieuws ja.
En dan.. hoe te behandelen?
pi_211404719
Ik had een kennismakingsgesprek met student, keek 17 schrijfopdrachten a 20-30min per stuk na en ging heen en weer naar Leiden voor een uur afspraak bij mn psycholoog. Ondertussen kookte ik (/de instant pot) ook nog ajam ketjap met rijst en broccoli. Inclusief portie ajam ketjap voor morgen. Productieve dag.

En ik sloot net af met mijn fantastische buren die appten of ik toevallig zin had in een stukje abrikozenvlaai. Natuurlijk heb ik daar zin in :7 dus die is inmiddels ook achter de kiezen. En net mn winter dekbed op bed gelegd dus ik lig nu in een heerlijk warm bed. Truste allemaal!
pi_211404729
Zo heee @vlindertje89 _O_ _O_
  donderdag 23 november 2023 @ 22:33:21 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211404739
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Enige echt effectieve behandeling is liposuctie. Maar dat is duur en wordt niet vergoed (vraag @Leandra maar).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211404741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Eindelijk begint duidelijkheid te komen.
Wat een vervelende diagnose ook.
pi_211404743
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Da’s niet echt te behandelen, muv liposuctie. Zou me kunnen aansluiten bij patiënten vereniging maar daar voel ik (nog) niet veel voor.
pi_211404746
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
De grote vraag is wel of de Hema de chocoladeletters nog gaat restocken :'(
Ook al verboden door woke. Geerdt, doe er wat aan!
pi_211404773
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:32 schreef Tele6 het volgende:
Zo heee @:vlindertje89 _O_ _O_
Ja, harde deadline morgen en moet 13.30-15.30 onderwijs geven. Dus het moest echt, en dan werkt mn concentratie ineens wel :+ . Moet morgen nog 7 opdrachten, en waarschijnlijk lukt dat zelfs voor onderwijs al wel, dan kan ik om 15.30 lekker naar huis en vroeg weekend vieren :Y

Was jouw uitje dit keer wel beetje normaal gegaan trouwens? Dat je gewoon was uitgenodigd ipv allemaal moeilijk moeilijk?
pi_211404839
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ook al verboden door woke. Geerdt, doe er wat aan!
Ik zag dus vandaag paaseitjes bij de hema :D ik zocht naar hoe ze werden genoemd en er stond niks bij :D voelde wel een beetje twilight zoney.

Ook de winkel had de letters die ik nog moet niet :'(
pi_211404860
Druk dagje @vlindertje89 Hoe bevalt de IP? Ik heb net caponata erin gemaakt. Het snijden van de groenten duurt langer dan het koken. Maar ook voor van de week nog een portie en 2 in de vriezer.

Nav de opmerking van @LeeHarveyOswald, onze teamleider gaf vandaag aan dat alles wat verkeerd gaat de schuld van geert is _O-

En natuurlijk, dat het niet te behandelen is is natuurlijk klote, maar ik ben al lang “ blij” dat ik me niet aanstel wanneer ik er lang over doe om m’n dekbed te verschonen omdat mijn armen zo’n pijn doen en ik steeds even met “wapperen” en meer van dat soort dingen.
pi_211404895
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, harde deadline morgen en moet 13.30-15.30 onderwijs geven. Dus het moest echt, en dan werkt mn concentratie ineens wel :+ . Moet morgen nog 7 opdrachten, en waarschijnlijk lukt dat zelfs voor onderwijs al wel, dan kan ik om 15.30 lekker naar huis en vroeg weekend vieren :Y

Was jouw uitje dit keer wel beetje normaal gegaan trouwens? Dat je gewoon was uitgenodigd ipv allemaal moeilijk moeilijk?
Ja dat is prima gegaan. Dit was het eerste afdelingsuitje in vijf jaar, en dus ook het eerste wat ik meegemaakt heb. Ongeacht welke functietitel ik heb ben ik wel duidelijk onderdeel van de afdeling, dus dat was prima.

Binnenkort gaan we weer met het team uit eten en er was ook geen enkele twijfel dat ik daarheen mee zou gaan gelukkig. Wel was de teamleider "vergeten" om 1 collega die in de techniek/ondersteuning van ons team werkt ook uit te nodigen, terwijl die echt bij ons team hoort (en mij al vaak genoeg gered heeft als het té technisch voor me werd). Maar ja, haar werkplek is aan de overkant van de gang en ze spreekt nog geen vloeiend Nederlands dus de teamleider was haar "vergeten". Ik heb hem erop gewezen dat hij haar "vergeten" was en dat ik en de andere teamleden toch echt haar erbij wilden hebben en toen heeft hij haar ook uitgenodigd. Zucht.
pi_211404983
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja dat is prima gegaan. Dit was het eerste afdelingsuitje in vijf jaar, en dus ook het eerste wat ik meegemaakt heb. Ongeacht welke functietitel ik heb ben ik wel duidelijk onderdeel van de afdeling, dus dat was prima.

Binnenkort gaan we weer met het team uit eten en er was ook geen enkele twijfel dat ik daarheen mee zou gaan gelukkig. Wel was de teamleider "vergeten" om 1 collega die in de techniek/ondersteuning van ons team werkt ook uit te nodigen, terwijl die echt bij ons team hoort (en mij al vaak genoeg gered heeft als het té technisch voor me werd). Maar ja, haar werkplek is aan de overkant van de gang en ze spreekt nog geen vloeiend Nederlands dus de teamleider was haar "vergeten". Ik heb hem erop gewezen dat hij haar "vergeten" was en dat ik en de andere teamleden toch echt haar erbij wilden hebben en toen heeft hij haar ook uitgenodigd. Zucht.
Goed gedaan.
'Vergeten' }:|
pi_211405070
quote:

[..]

Pffff wat een teamleider -O-
pi_211405100
quote:

[..]

Vijf jaar al weer!?
Oh Edit…met het team.

Bijdehandje is de teamleider.
pi_211405482
Hoest met de up AX *O*
pi_211405544
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 23:58 schreef Blues het volgende:
Hoest met de up AX *O*
Die is van mij *O*
Rijdt fantastisch. Nieuwe knopjes. Veel te leren nog. :@

En met jouw verkouden zijn?
pi_211405606
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 00:11 schreef AnneX het volgende:

Die is van mij *O*
Rijdt fantastisch. Nieuwe knopjes. Veel te leren nog. :@

En met jouw verkouden zijn?
Leukkk *O*

Irritantig🤧 vooral die enOrme hoestbuien tot pukie aan toe.
Maar het lijkt op zijn retour te zijn🤞
pi_211405683
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 00:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Leukkk *O*

Irritantig🤧 vooral die enOrme hoestbuien tot pukie aan toe.
Maar het lijkt op zijn retour te zijn🤞
Hoesten is vermoeiend ook. Beterschap 💐
pi_211406529
Goedemorgen!
Laatste volledige dag hier op onze eenzame berg…
pi_211406667
Goedemorgen :W

Half dagje werken en dan met B, zijn ouders en zijn broer+vriendin een weekendje weg *G*
Wel spannend want ik heb zijn familie nog niet zo vaak gezien en nu gaan we meteen een lang weekend met z'n zessen in een appartement. Maar het zijn superlieve mensen dus het komt vast goed.
pi_211406753
@Kaatje1 gister was eerste keer ermee koken, dus moet nog beetje wennen. Had ajam ketjap onderin en dan in pot erboven rijst en in pot zonder deksel daarboven diepvries broccoli. Broccoli had alleen langer nodig, dus uiteindelijk heb ik die nog even in magnetron gegooid. Maar de kip was heerlijk mals en de rijst was perfect!

Na een rondje vaatwasmachine is de bodem van mn binnenpot wel behoorlijk wittig uitgeslagen, heb jij dat ook?

@Tele6 jeetje wat een sukkelteamleider, 'vergeten'. Goed dat jullie hebben ingegrepen! En heel veel plezier op je weekendje weg! Leuk!

@sigme geniet van de laatste dag daar!

@Blues beterschap!

En @AnneX up-boks. Of nou ja, ik heb de Skoda versie (citigo). Fijne auto!

Goeedemorgen! Ik werd zomaar een half uur voor mijn wekker al wakker en kon uitgebreid douchen voor ik de deur uit moest. Dat gebeurt me zo goed als nooit :+ maar was wel een heel fijne start van de dag.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:07:03 #273
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211406840
Vanavond naar Carre; misschien er voor nog even de stad wat in maar die plaats trekt me toch niet echt...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_211406942
Mogge!

@vlindertje89 nee de pot is niet wit, maar ik was m meestal meteen even met de hand af, nadat er een burn was het ik m met soda uitgekookt en toen wel in de vaatwasser en volgens mij niet wit.

Sterkte @Blues niet fijn zo’n gesnotter en gehoest. G is weer blij thuis te zijn?

Veel plezier @Tele6

Nieuwe auto @AnneX? Wat voor kleur (verder weet ik er toch niets van :D )

Hoop dat jullie op de laatste dag heerlijk weer hebben @sigme
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:09:21 #275
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211407368
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:07 schreef fietsie het volgende:
Vanavond naar Carre; misschien er voor nog even de stad wat in maar die plaats trekt me toch niet echt...
In ieder geval veel plezier in Carré en mocht je vlakbij nog een hapje willen eten, dan is dit (mits nog te reserveren) een tip: Bistrot des Alpes.
Kan je de rest van Amsterdam skippen...
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:11:17 #276
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211407393
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:09 schreef MadMaster het volgende:

[..]
In ieder geval veel plezier in Carré en mocht je vlakbij nog een hapje willen eten, dan is dit (mits nog te reserveren) een tip: Bistrot des Alpes.
Kan je de rest van Amsterdam skippen...
Thnx, ziet er leuk uit; helaas al vol zo te zien :)

Ik heb een parkeerplek in Centrum Oost geboekt, dus we wandelen wel rustig die kant op. Hopelijk is de hagel en sneeuw dan wat minder.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:16:15 #277
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211407452
Naast de al eerder aangeschafte DJ controller heb ik net mijn 2e Black Friday deal gedaan, zijnde ongeveer 50% korting op een website waar allerlei grafisch ontwerp gerelateerde zaken (lettertypes, illustraties, tools e.d.) beschikbaar worden gesteld.
Had er al een abo, en dit scheelt op jaarbasis toch bijna 80 euro.

Daarnaast besloten om maar eens stofkam te halen door allerlei online abo's die ik niet of nauwelijks gebruik.
Met die automatische verlengingen daarvan ben je zo een aardig bedrag voor Piet Snot kwijt.

Over snot gesproken, ik ben weer bijna klachtenvrij.
Diverse collega's zijn sinds gisteren juist wel aan de beurt nu en mw. MM ook...
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:19:50 #278
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211407504
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:11 schreef fietsie het volgende:

[..]
Thnx, ziet er leuk uit; helaas al vol zo te zien :)
Jammer.
Hun duurdere zusje Mont Blanc, dat een paar jaar geleden geopend is, is ook aan te raden, mocht je wat meer tijd hebben en toch een reden moeten hebben om naar Amsterdam te gaan. ;)

quote:
Ik heb een parkeerplek in Centrum Oost geboekt, dus we wandelen wel rustig die kant op. Hopelijk is de hagel en sneeuw dan wat minder.
Prima parkeerlocatie, staan wij meestal ook.
Maar krijgen we hagel en sneeuw hier? :X
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:03:36 #279
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211408246
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:19 schreef MadMaster het volgende:

Prima parkeerlocatie, staan wij meestal ook.
Maar krijgen we hagel en sneeuw hier? :X
Dat had ik hier vanmorgen al ja
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:05:09 #280
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211408267
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:03 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat had ik hier vanmorgen al ja
Ik kreeg net op weg naar de bakker ook een bak hagel over me heen.
Verder is het hier overwegend een blauwe lucht, dus ik zag het letterlijk en figuurlijk niet aankomen...
pi_211408503
quote:
Nieuwe auto @AnneX? Wat voor kleur (verder weet ik er toch niets van :D )
Stralend glanzend wit B-)

Straks een broodje halen en in de grote Bieb met de studente aan het werk.
Zij wilde een schrijfopdracht. Ben benieuwd.
Er is zó veel gebeurd deze week, dat ik het onderwerp ben vergeten. O-)

Veel plezier @Tele6 en vlindertje: dat klinkt relaxed.
Heb je het gevoel, dat de gesprekken met de praatmevrouw ruimte geven in hoofd en hart?
Ook fietsie op stap in de Grote Stad! Hopelijk blijft het droog.
pi_211408539
Black Friday: de aanbiedingen en vooral van kleding stromen de mailbox in.
Neen! Eerst de huidige klerezooi opruimen.
Er gingen al 2 zakken met sweet memories kleding, die ik nooit meer zal passen, mee met de hulp.
Binnenkort op Vinted. _O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 november 2023 @ 11:27:43 #283
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211408614
Eerste keer gesport na corona. Dat stond duidelijk in het teken van opbouwen... Nog twee keer en ben dan wel weer opniveau. Maar dit ga ik voelen morgen :P
pi_211409043
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Sterkte @:blues niet fijn zo’n gesnotter en gehoest. G is weer blij thuis te zijn?

Moggel!
Middag!

Ja we zijn allebei erg blij dat ie weer thuis kan scharrelen.
En het gaat wel echt beter dan het weekend en het begin vd week zeg, pffff ;(
Door extra vocht, de goede AB, nog een snelwerkende morfine naast de langwerkende, proteïnedrankjes en wat meer eetlust en veel liefde krijgt ie nu wel een boost merken we ^O^
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:15:37 #285
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211409181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:27 schreef borisz het volgende:
Eerste keer gesport na corona. Dat stond duidelijk in het teken van opbouwen... Nog twee keer en ben dan wel weer opniveau. Maar dit ga ik voelen morgen :P
Na Corona?
Ik krijg momenteel de ene na de andere foto van positieve tests toegestuurd... :P
pi_211409224
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:03 schreef Blues het volgende:

[..]
Moggel!
Middag!

Door extra vocht, de goede AB, nog een snelwerkende morfine naast de langwerkende, proteïnedrankjes en wat meer eetlust en veel liefde krijgt ie nu wel een boost merken we ^O^
Wat fijn om te lezen.
pi_211409655
Nu ik weer in het land aanwezig ben, laat ik eens even kijken of er hier iets veranderd is:

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:45 schreef Sinnie_Klaas het volgende:
Hallo klagers, feestbeesten, feministen, vega's, ruimdenkenden en andere 'isten' van CUL SC,
Even een kort berichtje van de Sint, nu hij nog in Nederland is, nog een dagje of twee.
Sint heeft dit bonte gezelschap eens onder de loep genomen
en is zonder veel moeite tot zijn conclusie gekomen.

He, ho of bi, alleen, met z'n tweetjes of met z'n allen,
Happy together in de slow chat, waarbij het toch nog wel eens wil knallen.
Waar men soms toch moeilijk met of zonder elkaar kan,
We gaan de hoofdrolspelers eens langs, daar komt 'ie dan:

Zo is Minilot is de vrolijkheid zelve, is niet klein te krijgen,
Heeft de energie van Monsieur Cannibale, om over haar creativiteit nog maar te zwijgen.
Isegrim heeft over alles een mening en een oordeel, is van alle markten thuis,
Staat open voor alles en iedereen, is zeg maar de allrounder van dit virtuele huis.

Der Ludolf is gewoon een botte boer, is meer van een overall dan van een witte boord,
Kort door de bocht, recht door zee, verspild geen tijd aan een overbodig woord.
Dan is er Lonaa, eeuwige studente uit het Ooooooosten, met haar lieflijke lach,
Maar pas op voor haar low kick en ijzeren vuist, ze komt ijzersterk voor de dag.

PietVerdriet biedt iedereen culinaire raad en daad, op verzoek of ongevraagd,
Maar dan graag wel feitelijk onderbouwd, voordat er weer iemand over klaagt.
Nog een mod, Isabeau, om die reden alleen al het noemen waard,
Duikt af en toe eens op, nu al in kerststemming, is redelijk bedaard.

De grootste twijfelaar van de kudde is Myraela, zal ze dit of zal ze dat?
Luister meid, je scoort wel goede cijfers, dus wie doet je wat?
Verder met de restaurant recensenten van Noord Holland en omgeving, Golfer en Bluezz,
Ook buiten de SC samen, hij de harde cynicus van Caprera, zij de zachte verzorgende ziekenhuispoes?

Over Kaatje hebben we vernomen dat ze veel met kerels van heinde en verre kookt,
Syrië, Iran, voor velen enge Islamitische landen, waar de één door de ander wordt uitgerookt.
Tenslotte is er nog een opvallende, bloggende dame hier die Robinook heet,
Bijna altijd obstinaat, tegendraads, bot en lomp, stopt de door haar beschreven pepers ongetwijfeld in haar reet.

Hallo ook nog richting Vanyel, mjan, fietsie, LHO, vork, lot_1, kwakz0r en krakkemieke, Borisz, FutureFairytale, Lucky_Strike, gcjoel, MadMaster, Kreator, Mascara Klodder, zeefje, FranticDJ, computergirl, Uniekhoorn en Bramito of hoe jullie ook allemaal mogen heten,
En voor de mogelijk niet genoemden, bij voorbaat mijn excuus mocht ik je naam hier zijn vergeten.
Ieder heeft immers z'n eigen rol in deze culinaire SC,
Zoals hier vaak gepredikt wordt: Er zijn geen uitzonderingen, iedereen telt mee.

Namens mij alvast een fijne 5 december gewenst, al dan niet met surprises of cadeau's,
Hopelijk is er niemand door dit gedicht gekwetst, is er niemand boos.
En indien wel, dan zijn we blij dat we een bijdrage hebben kunnen leveren,
Aan deze altijd roerige SC, er valt dan gelukkig weer wat te zeveren.

Groeten van Sinterklaas
pi_211409849
Er is best wel wat veranderd sinds 2016 beste <O)
pi_211410119
quote:

[..]
Moggel!
Middag!

O+
pi_211410120

3.8 kilo pizzadeeg *)
pi_211410144
quote:

[..]
Moggel!
Middag!

Mot'ie wel dat heerlijke ziekenhuiseten missen ;(

Mooi dat'ie opgeknapt is. Gaat de 'gewone' behandelplanning gewoon door zoals gepland?
pi_211410188
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:14 schreef Blues het volgende:
Er is best wel wat veranderd sinds 2016 beste <O)
Maar 2016, damn. We zitten hier eigenlijk al gewoon veel te lang.
pi_211410410
Hallo.
Brak.
Zo weer naar de kroeg.
Wat 'n leven.

Aju.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:18:12 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_211410558
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:07 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.
Brak.
Zo weer naar de kroeg.
Wat 'n leven.

Aju.
Tot zo :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211410711
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Mot'ie wel dat heerlijke ziekenhuiseten missen ;(

Mooi dat'ie opgeknapt is. Gaat de 'gewone' behandelplanning gewoon door zoals gepland?
Ja, we zijn nu in AVL voor de 3e longbestraling.
SPOILER
pi_211410755
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:31 schreef Blues het volgende:

[..]

Fingers crossed voor een verder soepel verloop :)

Ergens 'mazzel' dat al die toevaltreffers nu meekomen. Hij zou er maar een paar jaar mee hebben rondgelopen :{
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:58:00 #297
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211411085
hier ook vollop hagel en natte sneeuw.. vermoed dat chef pas na het weekend thuis komt.. we gaan het zien..

verder lekker bezig met de bedrijfjes.. maar wat een kosten komen er bij kijken zeg :P even een zakelijke rekening openen : 750 Euro.. is dat in NL ook zo ?
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:58:51 #298
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211411096
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Fingers crossed voor een verder soepel verloop :)

Ergens 'mazzel' dat al die toevaltreffers nu meekomen. Hij zou er maar een paar jaar mee hebben rondgelopen :{
en dit laatste ook wel .. het is nu even ellendig en een hoop gedoe, maar g wordt wel lekker helemaal doorgelezen zo, even een enorm grote beurt en dan hopelijk er weer een paar jaar tegen aan! ^O^
pi_211411175
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:31 schreef Blues het volgende:

[..]
SPOILER
Jeetje, wat een drukke agenda! Natuurlijk is het allemaal waard, maar ik hoop dat jullie tussendoor ook kunnen bijladen...😘
Samen thuis is natuurlijk het allerbest!

@Tele6 Fijn weekend! (Balen van de sollicitaties, maar ik ben er zeker van dat je binnenkort een geweldige baan hebt!)

@LeeHarveyOswald hoeveel mensen eten er mee? Dat worden een hoop pizza's!

@vlindertje89 wat een hoop gedaan en ik ben benieuwd wat er nog meer op je kookprogramma staat
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:06:23 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_211411181
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:58 schreef Barreltje het volgende:
hier ook vollop hagel en natte sneeuw.. vermoed dat chef pas na het weekend thuis komt.. we gaan het zien..

verder lekker bezig met de bedrijfjes.. maar wat een kosten komen er bij kijken zeg :P even een zakelijke rekening openen : 750 Euro.. is dat in NL ook zo ?
Nope. Tenminste mijn zakelijke rekening was niet zo duur. En is nu een stuk goedkoper omdat ik hem om heb kunnen zetten naar ZZP
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:06:28 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_211411184
En vol
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo