Ja, maar hij had op dat moment vooral oog voor Jasmijn.... dus hij wist wel hoe Ellen erin stond maar hij wilde liever de illusie dat Jasmijn hem en de boerderij en Denemarken ook echt net zo leuk vond als ze in haar brief had laten weten.quote:Op maandag 27 november 2023 12:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat klopt, al gaf Ellen wel aan dat ze ontzettend hitsig van hem werd. Dat heeft ze meermalen super duidelijk aangegeven aan hem en had hij echt wel door kunnen hebben. Als iemand zegt 'ik haal morgen de auto en ga nooit meer terug', hoeveel zekerheid wil je dan hebben?
SPOILER: Een raar metaforisch voorbeeld:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is niks kinderachtigs aan om Ellen een man te gunnen die net zo gek op haar is als zij op hem.quote:Op maandag 27 november 2023 11:46 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Blij dat jij tenminste nog positief kan denken over dit stel. Ik gun ze ook het beste maar het commentaar hier is gewoon erg kinderachtig. Ik vind het gewoon stoer van Ellen dat ze zich over de teleurstelling heeft heen gezet en verder gaat met Haico.
Feit is wel dat wanneer er geen camera’s meekijken (die je gedragingen beïnvloeden) elkaar dan pas echt leert kennen.quote:Op maandag 27 november 2023 12:07 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Echt een heel leuk stel en Ellen is tenminste niet zo gecompliceerd als die stille 1ste keus van hem. Die gaan het nog leuk hebben samen.
Het verbaasde mij overigens dat Jasmijn nog wel een week gebleven is na de citytrip, ik denk ook dat die week zonder camera, en zonder concurrentie, wel de doodsteek is geweest, nu was er niets meer om het gebrek aan gevoel aan te wijten.quote:Op maandag 27 november 2023 12:46 schreef spapaars het volgende:
[..]
Feit is wel dat wanneer er geen camera’s meekijken (die je gedragingen beïnvloeden) elkaar dan pas echt leert kennen.
Viel mij overigens op wat een klein manneke die Haico is.
bedoel je Ellen?quote:Op maandag 27 november 2023 11:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee. Want: "dat moet ik doen om te zien of ik iets voel". Aldus dominante Anke.![]()
Sommige mensen willen gewoon érg graag dat het werkt, ook al weten ze dat het niet gaat werken.
Zoals Jasmijn nu ook, denk ik. Voor nu is het leuk, dus ze houden het zo nog even.![]()
quote:Op maandag 27 november 2023 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar hij had op dat moment vooral oog voor Jasmijn.... dus hij wist wel hoe Ellen erin stond maar hij wilde liever de illusie dat Jasmijn hem en de boerderij en Denemarken ook echt net zo leuk vond als ze in haar brief had laten weten.
Hij zag het niet, hij was zo verrast dat de jonge Jasmijn tot de mogelijkheden behoorde dat hij niet meer zag dat het niet was wat hij zocht.Hahaha, je voorbeeld kan ik wel waarderen.SPOILER: Een raar metaforisch voorbeeld:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ik hoop in alle ernst dat Haico en Ellen een mooi setje gaan vormen.
Die meid zit gewoon totaal met zichzelf in de knoop, daar gaan psychologen nog een gigantische kluif aan hebben. Ook veel te rationeel denkend en zichzelf niet kunnen overgeven aan iemand anders.quote:Op maandag 27 november 2023 12:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verbaasde mij overigens dat Jasmijn nog wel een week gebleven is na de citytrip, ik denk ook dat die week zonder camera, en zonder concurrentie, wel de doodsteek is geweest, nu was er niets meer om het gebrek aan gevoel aan te wijten.
Niettemin wel heel goed dat ze dat gedaan heeft, dat had ik niet verwacht.
dat is rationeel allemaal wel zo, maar het feit dat er een soort van wedstrijd is tussen 3 mensen die om jou strijden, vertekent denk ik wel een beetje je waarneming. Die denkfout zien we toch heel vaak optreden in dit programma. Helemaal vergeten om vragen te stellen aan de ander, etc. Het proces van elkaar leren kennen wijkt flink af van hoe 't normaal tussen 2 mensen loopt. Ook vanuit de 'kandidaten' zelf gezien, je kunt je gevoelens niet zo goed de vrije loop laten, omdat die andere partij(en) er ook nog zijn/is. En het wedstrijd-element kan je eigen gevoel ook wel wat vertroebelen.quote:Op maandag 27 november 2023 11:08 schreef adder het volgende:
[..]
Er staat je natuurlijk niets in de weg om tijdens die week zo veel 1 op 1 tijd te besteden als je wil. Als je aan dat programma meedoet maak je gewoon tijd vrij om een toekomstige partner goed te leren kennen nietwaar? Maar nee, wat je ziet is dat ze gewoon doorwerken en vaak alleen maar met z'n drieën etend of werkend tijd doorbrengen.
Gewoon elke dag een paar uur per kandidaat meenemen zou ik zeggen.
inderdaad, en zelfs als het niet voor de lange termijn is, mooi dat ze nu samen alsnog een mooie tijd hebben, lijkt mij.quote:Op maandag 27 november 2023 13:49 schreef Lienekien het volgende:
Er is echt maar tot zeer beperkte hoogte iets van te zeggen…
…of Haico en Ellen iets voor de lange duur is.
…of Anke en Piet de draad weer oppakken als zij beter is geworden.
Hoe dan ook heeft Ellen opnieuw contact met Haico niet afgewezen uit gekrenktheid of een soort trots en daarmee heeft ze dan haar mogelijke kans op geluk met Haico niet in de weg gestaan.
Wat doet dat eigen huis er precies toe? Ook met een eigen huis kun je aardige vaste lasten hebben. Maar inderdaad, het is een heel gereis. (Misschien gaat ze wel met de trein). De boodschappen zijn daar vast nog wel wat goedkoper, dat scheelt weer.quote:Op maandag 27 november 2023 14:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Kost trouwens ook nog klauwen met geld lijkt me, al dat heen en weer gereis. Kan zo'n Robin als single (waarschijnlijk geen eigen huis) zomaar 40 keer heen en weer vliegen per jaar betalen? Zijn ook nog best ingewikkelde vragen.
Ik denk bij mezelf echt: wat doe je jezelf aan?
Trein is niet te doen. Eigen huis is inderdaad niet superrelevant maar in de fase waar Robin zit wordt het er allemaal niet bepaald makkelijker op.quote:Op maandag 27 november 2023 14:34 schreef trui het volgende:
[..]
Wat doet dat eigen huis er precies toe? Ook met een eigen huis kun je aardige vaste lasten hebben. Maar inderdaad, het is een heel gereis. (Misschien gaat ze wel met de trein). De boodschappen zijn daar vast nog wel wat goedkoper, dat scheelt weer.
Oei, ik bedoelde Robin.quote:
Ik interpreteerde dat als ophalen van het vliegveld.quote:Op maandag 27 november 2023 15:39 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
Richard zou Robin ophalen en weer terugbrengen,
Dat ja, zal nog wel een roteind zijn trouwens. Lekker hoor, elke 2 weken heen en weer vliegen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik interpreteerde dat als ophalen van het vliegveld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 november 2023 16:40 schreef EdVe het volgende:
Boer zoekt Vrouw-Haico geeft antwoord op dé vraag: Heeft hij verkering?
https://lovereality.nl/bo(...)heeft-hij-verkering/Eind goed, al goed. Met een beetje mazzel krijg je er zelfs nog een kind uitgeperst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mee eens. Maar in het echte leven gebeurt dit ook, dat er iets gebeurt waardoor je iemand met andere ogen gaat bekijken en er ineens gevoelens ontstaan. Het is niet zo dat gevoelens er nu eenmaal zijn of niet, aandacht en perceptie spelen een belangrijke rol. Dit nu bij Haico zien gebeuren, is alsof zich een script van een romantische film ontvouwt. Hoe kun je (in het algemeen, niet jij) daar nou cynisch over zijn? Dat zegt dan toch echt meer over jezelf dan overquote:Op maandag 27 november 2023 13:50 schreef trui het volgende:
[..]
dat is rationeel allemaal wel zo, maar het feit dat er een soort van wedstrijd is tussen 3 mensen die om jou strijden, vertekent denk ik wel een beetje je waarneming. Die denkfout zien we toch heel vaak optreden in dit programma. Helemaal vergeten om vragen te stellen aan de ander, etc. Het proces van elkaar leren kennen wijkt flink af van hoe 't normaal tussen 2 mensen loopt. Ook vanuit de 'kandidaten' zelf gezien, je kunt je gevoelens niet zo goed de vrije loop laten, omdat die andere partij(en) er ook nog zijn/is. En het wedstrijd-element kan je eigen gevoel ook wel wat vertroebelen.
quote:Op maandag 27 november 2023 16:40 schreef EdVe het volgende:
Boer zoekt Vrouw-Haico geeft antwoord op dé vraag: Heeft hij verkering?
https://lovereality.nl/bo(...)heeft-hij-verkering/Aww.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ja, na jouw post, ik ook.quote:Op maandag 27 november 2023 15:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik interpreteerde dat als ophalen van het vliegveld.
ah! dan ben ik 't wel met je eens, heb er ook niet zoveel vertrouwen in dat dat echt lang standhoudt. Ze wil 't inderdaad echt graag, maar ik vrees dat dat niet genoeg is.quote:
nou, dat is wel een vergaande uitspraakquote:Op maandag 27 november 2023 13:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die meid zit gewoon totaal met zichzelf in de knoop, daar gaan psychologen nog een gigantische kluif aan hebben. Ook veel te rationeel denkend en zichzelf niet kunnen overgeven aan iemand anders.
Richard heeft een eigen bedrijf en wil in Slowakije blijven en dat ze komt. Hij kan ook wel (mee)betalenquote:Op maandag 27 november 2023 14:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Kost trouwens ook nog klauwen met geld lijkt me, al dat heen en weer gereis. Kan zo'n Robin als single (waarschijnlijk geen eigen huis) zomaar 40 keer heen en weer vliegen per jaar betalen? Zijn ook nog best ingewikkelde vragen.
Ik denk bij mezelf echt: wat doe je jezelf aan?
Niet voor pietje puk..quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:24 schreef kikkerrrtje het volgende:
[..]
nou, dat is wel een vergaande uitspraak
Nou, ongehinderd door enige kennis van zaken zo'n diagnose neerplempen is wel redelijk vergaand.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zo vergaand is het toch ook helemaal niet? Wat zeg ik verkeerd?
Heel speculatief. Jasmijn viel niet (genoeg) op Haico. Dat maakt haar nog geen psychisch wrak.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zo vergaand is het toch ook helemaal niet? Wat zeg ik verkeerd?
Ik interpreteerde het wel als ophalen in NLquote:Op maandag 27 november 2023 19:15 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
Ja, na jouw post, ik ook.
Luchthaven naar Horne Oresany – Bratislava zo'n 63,4 km.
En die andere 925 kilometers per vliegtuig , trein etc Nederland- Horne Oresany – Bratislava.
Zo vatte ik het ook op.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik interpreteerde het wel als ophalen in NLEn ik zie hem er nog voor aan ook om dat een keer te doen. Al is het wel héél ver.
Ik zag meer een probleem dat ze niet zichzelf kon zijn, niet op haar gemak raakte. Dat ze langs elkaar heen praatten. Er bleef een spanning hangen van het verkeerde soort. Dat heb je met sommige mensen, jammer als het net je crush/soulmate/boer is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heel speculatief. Jasmijn viel niet (genoeg) op Haico. Dat maakt haar nog geen psychisch wrak.
quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik interpreteerde het wel als ophalen in NLEn ik zie hem er nog voor aan ook om dat een keer te doen. Al is het wel héél ver.
Daar heeft hij met zijn bedrijf toch helemaal geen tijd voor?quote:
Zeker was en bleef ze ongemakkelijk. Waarom, dat weten we niet.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zag meer een probleem dat ze niet zichzelf kon zijn, niet op haar gemak raakte. Dat ze langs elkaar heen praatten. Er bleef een spanning hangen van het verkeerde soort. Dat heb je met sommige mensen, jammer als het net je crush/soulmate/boer is.
Hij heeft toch personeel waardoor hij prima één of twee dagen gemist kan worden? Hij heeft het ook soms over weekendjes weg in de Karpaten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Daar heeft hij met zijn bedrijf toch helemaal geen tijd voor?
Je doet toch liever iets anders met de tijd die je samen hebt dan uren en uren en uren in de auto zitten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hij heeft toch personeel waardoor hij prima één of twee dagen gemist kan worden? Hij heeft het ook soms over weekendjes weg in de Karpaten.
En hij heeft geen veebedrijf waarbij hij iedere dag aanwezig moet zijn voor de koeien. Het gewas groeit ook wel als hij eventjes niet aanwezig is.
En je vergeet nog één belangrijke factor: een verliefde boer. Ik zie hem wel zo gek zijn hoor
Mwah, ik denk dat dat wel meevalt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Daar heeft hij met zijn bedrijf toch helemaal geen tijd voor?
Is geen straf toch? Met iemand die je heel leuk vindt 1.000 km in de auto zitten?quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je doet toch liever iets anders met de tijd die je samen hebt dan uren en uren en uren in de auto zitten.
Om je geliefde op te halenquote:Op dinsdag 28 november 2023 17:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je doet toch liever iets anders met de tijd die je samen hebt dan uren en uren en uren in de auto zitten.
Moet ik nou herhalen wat ik al zei? Dat ik me wel leukere dingen kan voorstellen?quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is geen straf toch? Met iemand die je heel leuk vindt 1.000 km in de auto zitten?
Alleen de heenweg alleen is misschien vervelender, maar ook dat zou ik geen straf vinden
En dan ook nog twee keer dat kuteind weer in je eentje.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:45 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Om je geliefde op te halenEn om op de terugweg dezelfde tijd sámen in de auto te zitten
Ik ook niet. Dus hoe dat een argument is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:47 schreef Leandra het volgende:
Half NL zit iedere zomer met het hele gezin in en sleurhut achter de auto (daaaaag snelheid) bijna de helft verder in de auto om in Zuid-Frankrijk te komen.
Daar moet ik dan weer niet aan denken
Misschien met de auto heen en met het vliegtuig terug? Dan hoeft hij maar één keer alleenquote:Op dinsdag 28 november 2023 17:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan ook nog twee keer dat kuteind weer in je eentje.
Nou. Geweldig.
Alleen naar Italië rijden zou ik dan weer geen punt vinden, pik ik man en kind wel op van een Italiaans vliegveldquote:Op dinsdag 28 november 2023 17:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ook niet. Dus hoe dat een argument is.
Hij zei niet dat hij haar ook weer thuisbrachtquote:Op dinsdag 28 november 2023 17:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan ook nog twee keer dat kuteind weer in je eentje.
Nou. Geweldig.
Hij is dan twee dagen kwijt om haar op te halen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien met de auto heen en met het vliegtuig terug? Dan hoeft hij maar één keer alleen
En tsja, sommige mensen zouden dat nou eenmaal niet zo'n punt vinden.
quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:52 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hij zei niet dat hij haar ook weer thuisbracht
#TeamLeandra
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |