abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 20 november 2023 @ 14:28:53 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_211357962
Eneco bouwt grote waterstoffabriek in Rotterdamse haven

Goedemiddag,

Wat zal ik zeggen? Het moge zo langzamerhand duidelijk zijn dat een bepaald deel van het publiek geruime tijd 'smacht' naar schonere lucht. :|W :o Het is dus niet nieuw dat al geruime tijd in de pijplijn ligt eindelijk tegemoet te gaan komen aan de strenge milieueisen van deze tijd. En dat geldt vooral voor hen die niet langer willen accepteren dat fossiele brandstoffen enzovoort om bepaalde redenen nog veel langer worden gebruikt. oO/
Bij sommigen speelt het ongeduld steeds weer op want het kan het allemaal niet snel genoeg gaan. Laten we wel wezen: vooral naar aanleiding van het sterk in opspraak geraakte Tata Steel, trekt men nu werkelijk alles uit de kast om sneller te verduurzamen al kan niemand ijzer met handen breken. :7~

Op een vrijwel dagelijks wervelende locatie Amsterdam Zuid (Zuid-as), waar de cappuccino dagelijks in de rondte gaat c_/, kent men als professionals de commotie maar al te goed. *)
Het eveneens aan ons gelieerde bedrijf timmert reeds aan de weg om energietransitie middels Groene methodes goed en wel mogelijk te maken na pak 'm beet 2029-2030 of later. :lijstje: En dat geldt min of meer ook voor andere grote en naar zeggen 'vervuilende bedrijven' die hierdoor de toekomst weer zonnig inzien. *) Op A'dam Zuid zijn vaker vergaderingen geweest waarbij het veelbesproken en omstreden onderwerp 'emissies en luchtvervuiling' centraal stond. *)

Dus zal hierover nog wel vaker worden gesproken op de zaak *), of tijdens een vrijdagmiddagborrel ergens in een horecagelegenheid te Haarlem. B:)B :Y) Het moge duidelijk zijn dat ons land menens is met de goede waterstofplannen, mij dunkt. *) Eneco 8-), dat in meerdere EU-landen actief is, zal geduldig afwachten of de aanvraag van een vergunning voor de bouw van zo'n mega-waterstoffabriek op deze locatie gehonoreerd wordt.
En wellicht hoeft zij daar niet zo heel erg lang op te wachten, waarna de spade al snel diep in de grond geslagen wordt om met de bouw te beginnen. :7~

Enfin, meerdere bedrijven, waaronder Pernis, profiteren uiteindelijk van de nieuwe voorziening die moet leiden tot algemene tevredenheid en rust. :z Binnen ca vijftien jaar zullen verreweg de meeste bedrijven die thans nog met kolencentrales werken omgebouwd zijn voor productie. Ook Chemelot, voor de chemische industrie (Geleen), vaart uiteindelijk bij verduurzaming. :s) :s) :s)
Let wel: er zouden obstakels op de weg kunnen komen zoals koerswijzigingen en marktomstandigheden (zie artikel) die de bouw kunnen vertragen. Overmacht blijft namelijk iets van alle tijden, en dat weten industriëlen en dito professionals op goede locatie als bijna geen ander. *)

Maar voor zover ik het gewend ben, komt in economische opzichten bijna alles weer op zijn pootjes terecht. Zeker niet dat wij op locatie tegen kolencentrales en huidige bedrijfsvoering zijn, maar dat neemt niet weg dat ook ik het best zonnig inzie met de aanvraag tot de bouw van de waterstofcentrale in Rotterdam. :s) :s) :s) ''Al met al zal deze nieuwe koers op groot industrieel gebied mettertijd 'n boel publieke kopzorgen van meest angstige en zich als fel anti-CO2 uitlatende burgers wegnemen. Daarbij spinnen ook vooral de milieubewegingen garen omdat zij zich maar blijven verzetten en van muggen olifanten maken'', aldus ingewijden achter de coulissen. :7~

Scjvb

====

quote:
Aangepast: 2 uur geleden Vandaag, 07:55 in FINANCIEEL

ROTTERDAM (ANP/DFT) - Eneco heeft de vergunningsaanvraag ingediend voor de bouw van een grote fabriek voor de productie van groene waterstof in de haven van Rotterdam. De waterstoffabriek krijgt uiteindelijk een vermogen van 800 megawatt. Daarmee wordt jaarlijks tot 80 kiloton waterstof voor de industrie geproduceerd.

© ANP/HH

De waterstoffabriek van zo’n twintig voetbalvelden omvang wordt ontwikkeld naast de Enecogen-elektriciteitscentrale in de Europoort. Met die centrale kan volgens het energiebedrijf allerlei infrastructuur gedeeld worden, wat tot voordelen leidt.

Door de vergunningsaanvraag nu te doen verwacht Eneco in de komende jaren toe te kunnen werken naar de bouw van de fabriek. Die moet vanaf 2026 kunnen plaatsvinden en zal naar verwachting in 2029 klaar zijn.

Shell bouwt op de Maasvlakte aan de grootste waterstoffabriek van Europa met 200 megawatt. Het levert die allereerst aan de eigen raffinanderij in Pernis. Eneco begint met de opbouw van 200 tot 250 megawatt om dat vervolgens uit te breiden naar 800 megawatt. Daarmee bespaart het 800 miljoen kilo CO2 per jaar.

Eneco, actief in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, zegt komende tijd wel de marktomstandigheden en de kostenwijzigingen scherp in de gaten te houden voor die bouw. Het kan zijn dat bij te hoge kosten de uitrol tijdelijk wordt gepauzeerd, aldus het concern. Energiebedrijven willen meer zekerheid en garanties van de overheid voordat ze investeren in waterstofproductie.

Splitsen

Met de nieuwe fabriek, waarvoor Eneco in de joint venture Eneco Diamond Hydrogen samenwerkt met het Japanse moederbedrijf Mitsubishi, zal groene waterstof worden geleverd aan industriële klanten.

De waterstoffabriek gebruikt elektriciteit om water te splitsen in waterstof en zuurstof. Eneco zal hiervoor groene stroom gebruiken uit zonne- en windparken.

Daarmee produceert de joint venture jaarlijks tot 80 kiloton waterstof. Die omvang is wel afhankelijk van de hoeveelheid groene stroom die beschikbaar is, aldus Eneco, en van de vraag naar groene waterstof uit de industrie.

’Goed alternatief’

Als de milieu- en omgevingsvergunning is verkregen, staat het bedrijf met momenteel 7,35 gigawatt aan opwekcapaciteit weinig meer in de weg om de bouw te starten, aldus Eneco. De Rotterdamse energieleverancier met 5,4 miljoen zakelijke en particuliere klanten maakte maandag geen bedrag voor het project bekend.

„De productie van groene waterstof is essentieel voor een succesvolle energietransitie”, aldus ceo As Tempelman van Eneco. „Als directe elektrificatie niet mogelijk blijkt, is groene waterstof als grondstof of brandstof een goed duurzaam alternatief.”

Eneco, dat vorig jaar ¤10,78 miljard omzet boekte bij ¤272 miljoen nettowinst, meldde zich eerder ook aan voor het groene waterstofconsortium NortH2. Dat moet het grootste groene waterstofproject van Nederland worden, met rond 2030 drie havens in Groningen die waterstof gaan verwerken.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_211357992
Heel fijn dat je zo veel moeite in je verder onleesbare OP steekt, dat zouden meer mensen moeten doen! 14.gif
-nee-
pi_211358058
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 14:31 schreef Marsenal het volgende:
Heel fijn dat je zo veel moeite in je verder onleesbare OP steekt, dat zouden meer mensen moeten doen! 14.gif
Ooh dat mag je niet zeggen, dan krijg je een note :')

Maar het is wel waar, ik lees deze shit ook niet
pi_211358098
Groene waterstof is een contradictie zolang we geen surplus aan duurzame energie opwekken en hiervan waterstof maken. :')
  maandag 20 november 2023 @ 14:46:43 #5
503314 Ikbenookeenklant
Stik maar in je kutkaas!
pi_211358140
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]

hier sluit ik mij bij aan, smileyaids :r
  maandag 20 november 2023 @ 14:54:09 #6
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211358187
Niet te lezen inderdaad, godtieves

en ik ben gek op nootjes O+
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  maandag 20 november 2023 @ 14:59:04 #7
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211358232
@Scjvb zo'n beetje elk topic doe je dit met die kutsmilies, en altijd is de eerste post al dat het onleesbaar is.
Dringt dat niet tot je door ofzo? of wil je graag lappen teskten schijven die vervolgens niemand leest? Vind je dat fijn?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 20 november 2023 @ 15:00:41 #8
503314 Ikbenookeenklant
Stik maar in je kutkaas!
pi_211358248
quote:
15s.gif Op maandag 20 november 2023 14:59 schreef junkiesietze het volgende:
@:Scjvb zo'n beetje elk topic doe je dit met die kutsmilies, en altijd is de eerste post al dat het onleesbaar is.
Dringt dat niet tot je door ofzo? of wil je graag lappen teskten schijven die vervolgens niemand leest? Vind je dat fijn?
nee, hij geniet van de (negatieve) aandacht
pi_211358275
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:43 schreef Basp1 het volgende:
Groene waterstof is een contradictie zolang we geen surplus aan duurzame energie opwekken en hiervan waterstof maken. :')
Er is 's zomers al regelmatig een overschot aan energie zodat dynamische verbruikers zelfs geld toekrijgen voor hun verbruik. Men betaald om van de 'Schrootstroom' af te komen. Die overtollige energie kan dan ook benut worden om er waterstof mee te gaan maken. Ik als dynamische verbruiker vind dat kut, maar het is voor het milieu wellicht beter.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die de vrijheid kunnen dragen
  maandag 20 november 2023 @ 15:06:05 #10
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_211358293
Eerstvolgende keer zal ik er eentje maken zonder smileys, dan niet meer zeuren hoor!

Telegraafbericht is er ook nog (scrollen) ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_211358303
Go green go broke
pi_211358330
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Go green go broke
Ah, dat verklaart de economische problemen van China.
pi_211358386
Mooi project en de nieuwste Siemens gasturbines kunnen op 100% waterstof, 100% aardgas en alles ertussenin werken voor maximale flexibiliteit.
pi_211358815
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er is 's zomers al regelmatig een overschot aan energie zodat dynamische verbruikers zelfs geld toekrijgen voor hun verbruik. Men betaald om van de 'Schrootstroom' af te komen. Die overtollige energie kan dan ook benut worden om er waterstof mee te gaan maken. Ik als dynamische verbruiker vind dat kut, maar het is voor het milieu wellicht beter.
Dus deze waterstofmaakmachine kan dan 120 uur op jaarbasis echt duurzame waterstof maken denk je echt dat deze machine zo inefficiënt gebruikt gaat worden. :')
pi_211358846
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus deze waterstofmaakmachine kan dan 120 uur op jaarbasis echt duurzame waterstof maken denk je echt dat deze machine zo inefficiënt gebruikt gaat worden. :')
Er zal een verdere toename zijn van renewables in Nederland en omringende landen waardoor er een toename plaatsvindt van 'schrootstroom' en perioden van lage stroomprijzen. Blijkbaar ziet Eneco er een kans in. Met name groen staal staat hoog op de agenda en daar is nogal wat waterstof voor nodig.
pi_211358870
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er zal een verdere toename zijn van renewables in Nederland en omringende landen waardoor er een toename plaatsvindt van 'schrootstroom' en perioden van lage stroomprijzen. Blijkbaar ziet Eneco er een kans in. Met name groen staal staat hoog op de agenda en daar is nogal wat waterstof voor nodig.
Is ook makkelijk per schip aan te voeren van grote afstanden.
pi_211358969
Hier past maar één antwoord op:

:) ;) :( :D :P :o :'( :{ ;( >:) O+ :* :9 :6 :7 8-) B-) (8> *) :+ :@ :s) :') |:( :9~ *; :? O-) :Y
pi_211359141
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Heb je voor de lezer hier daar wat meer informatie over hoe dat gaat en welk materiaal geen waterstofbrosheid kent.
pi_211359510
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Heb je voor de lezer hier daar wat meer informatie over hoe dat gaat en welk materiaal geen waterstofbrosheid kent.
Zwaargekoeld in vloeibare toestand op atmosferische druk met een coating aan de binnenzijde van de tanks. Die schepen lijken wat op LNG-carriers. Waterstof vervoeren heeft wel wat moeilijkheden.
  maandag 20 november 2023 @ 17:24:41 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211359539
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 14:31 schreef Marsenal het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:46 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
hier sluit ik mij bij aan, smileyaids :r
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 14:54 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Niet te lezen inderdaad, godtieves

en ik ben gek op nootjes O+
quote:
15s.gif Op maandag 20 november 2023 14:59 schreef junkiesietze het volgende:
@:Scjvb zo'n beetje elk topic doe je dit met die kutsmilies, en altijd is de eerste post al dat het onleesbaar is.
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:00 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
nee, hij geniet van de (negatieve) aandacht
En dan wel elke keer reageren :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 20 november 2023 @ 17:28:28 #21
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211359580
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
:( ga op een punaise staan
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211359860
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zwaargekoeld in vloeibare toestand op atmosferische druk met een coating aan de binnenzijde van de tanks. Die schepen lijken wat op LNG-carriers. Waterstof vervoeren heeft wel wat moeilijkheden.
Kun je ons een link naar de te gebruiken coating geven?
En wat gaat het energie verlies zijn om deze vloeistoffen van -253 graden Celsius te maken en op deze temperatuur te houden?

Kan de coating wel tegen zulke extreem lage temperaturen?
  maandag 20 november 2023 @ 18:04:18 #23
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211359876
Was de Vrijmibo vroeg op de zuidas deze week?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211360081
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:04 schreef inslagenreuring het volgende:
Was de Vrijmibo vroeg op de zuidas deze week?
De overheid zit in ieder geval flink met subsidies hiervoor te strooien, dus op de zuidas komen de aasgieren dan meteen in actie. :P

Subsidie SDE++ is een van de bouwblokken van ons groene-waterstofproject”

Waterstof zal wel weer een biomassa 2.0 verhaal gaan worden. :')
  maandag 20 november 2023 @ 20:09:59 #25
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211362157
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat is FOK, haten omdat het kan
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 20 november 2023 @ 20:55:10 #26
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211362871
quote:
Daarmee produceert de joint venture jaarlijks tot 80 kiloton waterstof. Die omvang is wel afhankelijk van de hoeveelheid groene stroom die beschikbaar is, aldus Eneco, en van de vraag naar groene waterstof uit de industrie.
Dat is de technische kern paragraaf.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211363054
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een paar uur per dag, een paar maanden per jaar. De rest van de tijd staat die fabriek op standby.
pi_211363068
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het enige schip dat dat kon heeft de eerste reis niet overleefd.
pi_211363138
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Een paar uur per dag, een paar maanden per jaar. De rest van de tijd staat die fabriek op standby.
Er is ook onderhoud nodig, dus daar hebben ze dan ruim de tijd voor c_/ Eneco gokt volgens mij op aankomend EU beleid dat met kolen geproduceerd staal zwaarder gaat belasten d.m.v. importheffingen. Mogelijk zijn ook consumenten bereid meer te betalen voor goederen die met groen staal gemaakt gaan worden.
pi_211363194
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er is ook onderhoud nodig, dus daar hebben ze dan ruim de tijd voor c_/ Eneco gokt volgens mij op aankomend EU beleid dat met kolen geproduceerd staal zwaarder gaat belasten d.m.v. importheffingen. Mogelijk zijn ook consumenten bereid meer te betalen voor goederen die met groen staal gemaakt gaan worden.
Hoe veel moeten we via de belasting betalen om zo'n fabriek te bouwen en de werknemers hun salaris te betalen? Want het geproduceerde waterstof is veel te duur om zonder een groot verliest te verkopen, zelfs als die fabriek 24/7 zou kunnen draaien. Grijze waterstof is veel goedkoper.
pi_211363278
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoe veel moeten we via de belasting betalen om zo'n fabriek te bouwen en de werknemers hun salaris te betalen? Want het geproduceerde waterstof is veel te duur om zonder een groot verliest te verkopen, zelfs als die fabriek 24/7 zou kunnen draaien. Grijze waterstof is veel goedkoper.
De exacte cijfers weet ik niet, maar een bedrijf als Eneco en Tata steel gaan geen miljarden investeren als ze er op termijn geen economisch profijt in zien. De nlse overheid zal wellicht subsidiëren in het begin, maar dat zal geen permanent karakter krijgen.
pi_211363351
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De exacte cijfers weet ik niet maar een bedrijf als Eneco en Tata steel gaan geen miljarden investeren als ze er op termijn geen economisch profijt in zien. De nlse overheid zal wellicht subsidiëren in het begin, maar dat zal geen permanent karakter krijgen.
Een bedrijf als Tata steel wordt volgens het Klimaatakkoord opgedoekt (zonder compensatie) als ze niet voor 2035 minstens de helft van hun fossiele brandstof verbruik hebben geëlimineerd. En dat is heel lastig. Want niet alleen zorgen de gebruikte kolen voor de hele hoge temperatuur die nodig is, maar ze absorberen ook de zuurstof en zorgen voor een hoeveelheid koolstof in het staal. Het is niet mogelijk om dat puur elektrisch te doen en heel moeilijk met waterstof.

En als die waterstof dan ook nog eens groen moet zijn (CO2 neutraal), hebben ze twee grote problemen: zoveel groene waterstof is er helemaal niet en het beetje dat er wel is, is vele malen duurder dan die kolen. RIP.

Dus, ja, dan mag het ineens wat kosten. Vooral als reclamecampagne, dat ze goed bezig zijn.
pi_211364968
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Kun je ons een link naar de te gebruiken coating geven?
En wat gaat het energie verlies zijn om deze vloeistoffen van -253 graden Celsius te maken en op deze temperatuur te houden?

Kan de coating wel tegen zulke extreem lage temperaturen?
Neuh en ik ga je er verder niets over vertellen grapjas. Het cargo containment system mag je zelf gaan uitvinden.
pi_211364987
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De exacte cijfers weet ik niet, maar een bedrijf als Eneco en Tata steel gaan geen miljarden investeren als ze er op termijn geen economisch profijt in zien. De nlse overheid zal wellicht subsidiëren in het begin, maar dat zal geen permanent karakter krijgen.
Je hebt niet op mijn subsidie link geklikt, 12 tot 15 jaar subsidie.

Dat is een bizar lange termijn.
pi_211364989
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 06:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Neuh en ik ga je er verder niets over vertellen grapjas. Het cargo containment system mag je zelf gaan uitvinden.
Dus je roept maar wat maar hebt geen onderbouwing en dan noem je mij een grapjas, is dat het discussie niveau? :')
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:30:25 #36
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211365132
Goede zaak, het is inmiddels wel duidelijk dat groene stroom door het gebrek aan capaciteit op het net niet dé oplossing gaat zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:33:44 #37
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211365146
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 06:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je hebt niet op mijn subsidie link geklikt, 12 tot 15 jaar subsidie.

Dat is een bizar lange termijn.
Hopen dat de waterstofprijs maar snel stijgt dan maar.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_211365152
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 06:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus je roept maar wat maar hebt geen onderbouwing en dan noem je mij een grapjas, is dat het discussie niveau? :')
Ja, klopt.

Je bent te nieuwsgierig en dat is verdacht.

Verder klopt je zin taalkundig voor geen meter. Werk daar eerst aan voordat je je met hoogtechnologische zaken gaat bezighouden. Fijne dag nog.

[ Bericht 14% gewijzigd door Niels0Kurovski op 21-11-2023 07:41:32 ]
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:38:03 #39
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211365157
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2023 07:30 schreef MichaelScott het volgende:
Goede zaak, het is inmiddels wel duidelijk dat groene stroom door het gebrek aan capaciteit op het net niet dé oplossing gaat zijn.
Maar waar haalt de electrolyser zijn groene stroom in de winter vandaan?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_211371449
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 07:38 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Maar waar haalt de electrolyser zijn groene stroom in de winter vandaan?
Het stopt toch niet ineens met waaien in de winter?
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:46:53 #41
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211371949
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het stopt toch niet ineens met waaien in de winter?
Duurt nog wel even voor we daar voldoende overcapaciteit hebben toch?
pi_211372155
quote:
6s.gif Op maandag 20 november 2023 15:06 schreef Scjvb het volgende:
Eerstvolgende keer zal ik er eentje maken zonder smileys, dan niet meer zeuren hoor!

Telegraafbericht is er ook nog (scrollen) ;)
Zonder smilies en in 3 regels.

Lukt je niet
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')