recht wil maar 1 ding en dat is de rijken zo min mogelijk belasten.quote:Op maandag 20 november 2023 20:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Rechts wil echt vooral en alleen 1 ding en dat is zo min mogelijk migratie. Als je nou eindelijk een fatsoenlijke deal (zonder gezinshereniging en dat soort fratsen) eruit sleept dan zijn er genoeg rechtse kiezers die op de economie flinke concessies willen doen.
Het zou fijn zijn als PVDA n VVD met die beide zaken straks in het achterhoofd gaan onderhandelen in plaats van weer hysterisch principieel te gaan doen en de polarisatie te blijven voeden.
Op asielmigratie zitten we aan verdragen vast, dat heeft niks met de PvdA of welke linkse partij ook te maken.quote:Op maandag 20 november 2023 20:26 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Nee, dat wordt behoorlijk links denk ik. Dus weinig concrete actie op migratie (dat krijgt Timmermans er niet doorheen bij de achterban), op arbeidsmigratie na.
Er zijn voldoende zaken die niet onder verdragen vallen. Denk aan inwilligingspercentage, gezinshereniging, strafbaarstelling illegaliteit, etc.quote:Op maandag 20 november 2023 20:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op asielmigratie zitten we aan verdragen vast, dat heeft niks met de PvdA of welke linkse partij ook te maken.
Gezinshereniging valt gewoon onder het europese verdrag voor de rechten van de mens. Strafbaarstelling illegaliteit is ook tegen het EU recht. Dus precies wat ik zeg, het gaat om verdragen.quote:Op maandag 20 november 2023 20:40 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Er zijn voldoende zaken die niet onder verdragen vallen. Denk aan inwilligingspercentage, gezinshereniging, strafbaarstelling illegaliteit, etc.
Lol die twee voorbeelden zeggen toch niets over zijn plannen om dingen te veranderen. Gaat het wel met je?quote:Op maandag 20 november 2023 20:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
Omtzigt heeft de toeslagenaffaire zelf in de hand gewerkt. (hij ging vol op het orgel bij de "bulgarenfraude" zodat mensen strenger gecontroleerd gingen worden, waaruit de toeslagenaffaire kwam).
Daarnaast liet ie een nep getuigen uit de koker van Rusland opdraven bij een MH-17 proces met een compleet verzonnen verklaring over de ramp.
Daarnaast laat hij z'n programma niet doorrekenen dus is het mij een raadsel of het haalbaar is.
maar vertel me vooral meer hoe hij "alles gaat veranderen, en hij de enige is die dat wil"
Wat in Denemarken kan, kan hier ook.quote:Op maandag 20 november 2023 20:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op asielmigratie zitten we aan verdragen vast, dat heeft niks met de PvdA of welke linkse partij ook te maken.
Ik meende dat in Belgi illegaliteit wel strafbaar is, dus dan zou het wel kunnen?quote:Op maandag 20 november 2023 20:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gezinshereniging valt gewoon onder het europese verdrag voor de rechten van de mens. Strafbaarstelling illegaliteit is ook tegen het EU recht. Dus precies wat ik zeg, het gaat om verdragen.
Als je een opt out had, misschien. Maar die hebben we niet. En willen we nu een opt out, dan wil Itali dat ook wat betreft Dublin: dan willen ze gewoon de binnenkomende asielzoekers door kunnen laten lopen. Goed idee?quote:Op maandag 20 november 2023 20:50 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Wat in Denemarken kan, kan hier ook.
Gr, gr Eerdmans.
Gemist wat er eerder dit jaar op het Erasmus MC is gebeurd en dat iemand Tim Hofman wilde vermoorden omdat hij zo woke was?quote:Op maandag 20 november 2023 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hihi, ja al die rapporten over extreemrechts, radicaal rechts, wappies die de orde bedreigen. En uiteindelijk komt het geweld continu van links. Eigenlijk weet iedereen dat ook wel.
Nee, in Belgi is het niet strafbaar.quote:Op maandag 20 november 2023 20:52 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik meende dat in Belgi illegaliteit wel strafbaar is, dus dan zou het wel kunnen?
Het inwilligingspercentage kan in ieder geval een stuk lager.
Hoe dan ook: vroeg of laat gaat men die verdragen herzien. Wij zijn niet het enige West-Europese land waar de problemen steeds groter worden.
En dat horen we ook iedere keer terwijl rechts een grote meerderheid heeft.quote:Op maandag 20 november 2023 20:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Omdat links vertikt er serieus werk van te maken slimme.
En daar wordt een deel van het verhaal ook niet verteld. Als we arbeidsmigratie fors inperken moet je ook besluiten welke economische activiteiten je aan banden wilt leggen. Als je daar geen beleid op voert, dicteert de markt en krijg je extra tekorten op ongewenste plekken. Bv in de verzorgingsstaat.quote:Op maandag 20 november 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, in Belgi is het niet strafbaar.
En het inwilligingspercentage is hier alleen maar hoog omdat er alleen mensen uit echte oorlogsgebieden binnen komen. Er komen nauwelijks kanslozen binnen, dus hebben we een hoog percentage dat inderdaad asiel krijgt.
En de problemen zijn meer met arbeidsmigranten, dat weet jij ook wel.
Dat wordt best verteld:quote:Op maandag 20 november 2023 21:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En daar wordt een deel van het verhaal ook niet verteld. Als we arbeidsmigratie fors inperken moet je ook besluiten welke economische activiteiten je aan banden wilt leggen. Als je daar geen beleid op voert, dicteert de markt en krijg je extra tekorten op ongewenste plekken. Bv in de verzorgingsstaat.
https://www.volkskrant.nl(...)-te-zorgen~bb6bb7a3/quote:U wilt een arbeidsmigrantenquotum?
‘Daar kunnen we naar kijken, ja. We kunnen onderscheid maken tussen sectoren die iets toevoegen aan onze economie en welke niet. Voor een hightechbedrijf zoals ASML geldt dat zeker, maar wat voegen pakketbezorgbedrijven nou eigenlijk toe? Hoe hoog het quotum voor verschillende arbeidsmigranten moet worden, weet ik nog niet. Een staatscommissie buigt zich hier nog over.’
Wilt u ook een quotum voor buitenlandse studenten?
‘Ook daar moeten we naar kijken. We hebben nu opleidingen waar soms meer dan 50 procent buitenlandse studenten zitten. Zo zie ik de toekomst van ons onderwijsstelsel niet voor me.’
Ik had het dan ook over Schengenquote:Op maandag 20 november 2023 11:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederland gaat uiteraard nooit uit de EU, al haalt Wilders 50 zetels.
Nou wow, Behoorlijk representatief ook dat klapvee van al die studentjesquote:Op maandag 20 november 2023 20:29 schreef Perrin het volgende:
Zeg het ze, Rob! (die had de wind er lekker onder vanavond zeg)
[ twitter ]
Leuk bedacht alleen mist hier nog het vrij verkeer van personen binnen de EU bij wat sturing vrij lastig maakt. En de analyse dat een vergrijzende samenleving bijna per definitie een tekort aan arbeidskrachten heeft. Dus als je de influx beperkt, zul je ook een afslag moeten nemen op economische groei en mag je vertellen hoe je in Nederland de voorzieningen financieel en operationeel in stand houdt. De pakketbezorgers zijn een makkelijk doelwit maar als je de prognoses bekijkt gaat het de komende decennia om zo'n grote tekorten dat je wel iets verdergaande beleid moet voeren.quote:Op maandag 20 november 2023 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat wordt best verteld:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-te-zorgen~bb6bb7a3/
Heel Eritrea en heel Syri worden hier als oorlogsgebieden gezien. Ja, dan gaat het inderdaad snel.quote:Op maandag 20 november 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:
En het inwilligingspercentage is hier alleen maar hoog omdat er alleen mensen uit echte oorlogsgebieden binnen komen. Er komen nauwelijks kanslozen binnen, dus hebben we een hoog percentage dat inderdaad asiel krijgt.
Volgens deze bron is het wel strafbaar, maar wordt er in de praktijk niet op geacteerd:quote:Op maandag 20 november 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, in Belgi is het niet strafbaar.
En de problemen zijn meer met arbeidsmigranten, dat weet jij ook wel.
Dit is dan ook een kort antwoord in een interview, geen uren durende beschouwing. Maar voorbeelden als bollenpellen, aspergesteken e.d. worden ook genoemd.quote:Op maandag 20 november 2023 21:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Leuk bedacht alleen mist hier nog het vrij verkeer van personen binnen de EU bij wat sturing vrij lastig maakt. En de analyse dat een vergrijzende samenleving bijna per definitie een tekort aan arbeidskrachten heeft. Dus als je de influx beperkt, zul je ook een afslag moeten nemen op economische groei en mag je vertellen hoe je in Nederland de voorzieningen financieel en operationeel in stand houdt. De pakketbezorgers zijn een makkelijk doelwit maar als je de prognoses bekijkt gaat het de komende decennia om zo'n grote tekorten dat je wel iets verdergaande beleid moet voeren.
Een willekeurig voorbeeld:
https://www.rijksoverheid(...)aagt-blijvende-inzet
Mooi, dat gok je dan verkeerd.quote:Op maandag 20 november 2023 19:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik krijg toch het vervelende gevoel na het debat dat Frans weleens de grootste zou kunnen worden. Even puur zonder de inhoud was Yesilgoz matig, (vrijwel alleen in het defensief) en Omtzigt weer wat hakkelend terwijl ik Timmermans voor het eerst scherp en sterk vond.
De peiling zal vanavond PVDA op pole position zetten gok ik.
Daar heb ik bronnen voor: https://nos.nl/artikel/24(...)rs-zeggen-niet-allesquote:Op maandag 20 november 2023 21:19 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Dus in Nederland komen alleen mensen uit echte oorlogsgebieden binnen en in andere Europese landen niet, waardoor daar het inwilligingspercentage lager ligt. Dat had ik zo niet begrepen, maar jij zult het wel weten.
quote:Oorzaak 2: de vluchtelingenstroom per land verschilt enorm
Sommige asielzoekers hebben een sterke voorkeur voor een bepaald land in Europa. Soms omdat er al familie woont, soms vanwege positieve associaties zoals met de taal of de acceptatie van lhbti'ers.
Zo heeft het Verenigd Koninkrijk relatief veel Afghanen in de procedure, gaan Algerijnen naar Frankrijk en Burundezen naar Belgi. Nederland trekt relatief veel kansrijke asielzoekers: Syrirs, Afghanen en Turken.
In 2014 vroeg de Tweede Kamer zich ook af waarom het inwilligingspercentage in Nederland hoger is dan in de rest van Europa. Het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC), het kennisinstituut voor het ministerie van Justitie en Veiligheid, heeft toen gekeken hoe hoog het inwilligingspercentage in Nederland zou zijn als hier de gemiddelde Europese asielstroom asiel zou aanvragen. Conclusie: in dat geval zou het aantal goedgekeurde asielaanvragen hier veel lager liggen.
Niet, ze staan toch bovenaan nu?quote:Op maandag 20 november 2023 21:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mooi, dat gok je dan verkeerd.
Ik denk dat oorzaak 4 in je bron ook een rol speelt: we zijn naar bepaalde groepen asielzoekers blijkbaar veel soepeler gaan kijken en hanteren het ‘voordeel van de twijfel’ principe. Dat doen we toch echt zelf.quote:Op maandag 20 november 2023 21:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar heb ik bronnen voor: https://nos.nl/artikel/24(...)rs-zeggen-niet-alles
[..]
Op pole position staan betekent dat je op nummer n staat.quote:Op maandag 20 november 2023 21:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Niet, ze staan toch bovenaan nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |