Klopt. Alleen als PVV de grootste wordt zie ik Yeşilgöz nog wel premier worden, anders levert gewoon de grootste de premier.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan heb ik nieuws voor je: Dat gaat niet gebeuren.PVDA de grootste betekent Timmermans premier, noteer deze maar alvast.
Inderdaad, die prijs zal PvdA/GL niet gaan opgeven, NSC zou dat mischien wel doen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan heb ik nieuws voor je: Dat gaat niet gebeuren.PVDA de grootste betekent Timmermans premier, noteer deze maar alvast.
Dit denk ik ook, zeker omdat vvd, pvv, bbb en nsc een ruime meerderheid hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk dat ze dan alsnog niet gaan regeren eigenlijk.
NSC en VVD hebben echt geen voorkeur voor die coalitie.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit denk ik ook, zeker omdat vvd, pvv, bbb en nsc een ruime meerderheid hebben.
Zij gaan er ook gewoon op afgerekend worden aan beide kanten als ze mee gaan regeren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit denk ik ook, zeker omdat vvd, pvv, bbb en nsc een ruime meerderheid hebben.
Vooral de NSC nietquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
NSC en VVD hebben echt geen voorkeur voor die coalitie.
Of dan staat er een nieuwe rechtse messias en intussen is Nederland weer 2/3 jaar verder gesloopt. Als Timmermans zo weg loopt zou ik hem echt een hele slechte en gevaarlijke politicus vinden, die loopt te gokken ket de toekomst van het land.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Zij gaan er ook gewoon op afgerekend worden aan beide kanten als ze mee gaan regeren.
Ik zou zeggen laat het lekker aan rechts, de kans dat die elkaar uit de tent gaan vechten is ongeveer 100%, dan sta je een stuk sterker bij een volgende verkiezingsronde.
Jezelf steeds verder decimeren door steeds maar weer mee te willen doen heeft links ook niet echt verder geholpen de laatste 10-15 jaar.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of dan staat er een nieuwe rechtse messias en intussen is Nederland weer 2/3 jaar verder gesloopt. Als Timmermans zo weg loopt zou ik hem echt een hele slechte en gevaarlijke politicus vinden, die loopt te gokken ket de toekomst van het land.
Maar het gaat toch niet om links of om de partij? Dat is toch van zeer secundair belang? Het gaat om het land, niet om de partij. Als je anders denkt, ben je ongeschikt als politicus.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Jezelf steeds verder decimeren door steeds maar weer mee te willen doen heeft links ook niet echt verder geholpen de laatste 10-15 jaar.
Dan nog lijkt me de vermoedelijke uitslag van morgen (wie er de grootste wordt vind ik dan niet eens heel interessant) bij uitstek een verdeling waar je als PvdA/GL helemaal niks mee kan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar het gaat toch niet om links of om de partij? Dat is toch van zeer secundair belang? Het gaat om het land, niet om de partij. Als je anders denkt, ben je ongeschikt als politicus.
als je eerst bij de VVD zit en ontevreden bent over Rutte, wat heel goed mogelijk is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom niet? Als een newbie een beter verhaal heeft over bestaanszekerheid dan een partij die daar al vijftig jaar zijn best voor doet, dan ben ik van mening dat je daar wel degelijk wat aan kan doen.
Juist wel, met NSC kun je prima een sociaal verhaal schrijven. VVD zul je in NL helaas waarschijnlijk nooit omheen kunnen, dus PvdA/GL-VVD-NSC kunnen ze juist wel wat mee. Daarbij moet je niet alleen kijken wat je kunt bereiken, maar ook wat je kunt voorkomen: een extreemrechts kabinet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan nog lijkt me de vermoedelijke uitslag van morgen (wie er de grootste wordt vind ik dan niet eens heel interessant) bij uitstek een verdeling waar je als PvdA/GL helemaal niks mee kan.
Fair enough, met name over dat laatste punt heb je wel gelijk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist wel, met NSC kun je prima een sociaal verhaal schrijven. VVD zul je in NL helaas waarschijnlijk nooit omheen kunnen, dus PvdA/GL-VVD-NSC kunnen ze juist weo wat mee. Daarbij moet je niet alleen kijken wat je kunt bereiken, maar ook wat je kunt voorkomen: een extreemrechts kabinet.
Gaat vooral over of je medische gegevens direct beschikbaar is voor alle artsen. Dat is nu niet zo, nu is het een opt-in systeem en er gaan voorstellen rond om dat om te zetten naar opt-out (beetje net zoals donorregistratie). Want er zijn genoeg patienten die er vanuit gaan dat de arts in ziekenhuis alles kan zien.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:23 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje omtrent een specifiek onderwerp: uitwisseling van patiëntgegevens tussen zorgverleners. Sommige partijen zijn er tegen, de meesten zijn er zo te zien voor. Maar wat is precies het nadeel? Ik bedoel, elk onderwerp heeft wel voors en tegens, of het nou economie of immigratie of wat dan ook is, maar wat zijn de tegens van uitwisseling van patiëntgegevens. Vooral dingen als het niet vertrouwen in de veiligheid van IT of iets dergelijks? Ik heb in de praktijk immers al meerdere malen meegemaakt hoe ontzettend prettig het is dat die gegevens vrij makkelijk uitgewisseld kunnen worden tussen bijvoorbeeld twee of drie ziekenhuizen. Of gaat het hier vooral om het makkelijker maken daarvan, bijvoorbeeld zonder dat je zelf toestemming geeft? In dat geval snap ik wel waarom er ook partijen tegen zijn, maar ik weet niet of dat het geval is
Dat verheldert een en ander, dank u. Aangezien ik voorstander ben van het makkelijk uitwisselen van dergelijke gegevens mits de patiënt zelf toestemming geeft, zullen er wel weer een paar partijen afvallen. Het lijstje wordt kleiner, dat is alvast mooiquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gaat vooral over of je medische gegevens direct beschikbaar is voor alle artsen. Dat is nu niet zo, nu is het een opt-in systeem en er gaan voorstellen rond om dat om te zetten naar opt-out (beetje net zoals donorregistratie). Want er zijn genoeg patienten die er vanuit gaan dat de arts in ziekenhuis alles kan zien.
Maar uiteraard zijn er daar dan privacyoverwegingen aan verbonden. Wie mag wel wat zien en wanneer.
En vooral ook discussie over hoe beveiliging is ingesteld. En lang niet alle systemen zijn met elkaar verbonden al denken veel mensen van wel. ICT bij overheid en zorg is nog lang zo goed niet.
Was het geen linkje hier dat 80% een strenger asielbeleid wilt en 80% een strenger klimaatbeleid?quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:07 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens vind ik het succes van de linkse samenwerking ook maar tegenvallen. De winst is op zich vrij beperkt als je bedenkt hoe veel mensen er klaar waren met Rutte c.s., dus ze mogen bij roodgroen alsnog wel eens goed in de spiegel kijken wat ze gemist hebben.
Waar vind je die standpunten want ik zie het niet zo snel op bijv D66 site of GL/PvdAquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat verheldert een en ander, dank u. Aangezien ik voorstander ben van het makkelijk uitwisselen van dergelijke gegevens mits de patiënt zelf toestemming geeft, zullen er wel weer een paar partijen afvallen. Het lijstje wordt kleiner, dat is alvast mooi
Nee, de rechtse kiezer zal niet oversteken naar PvdA/GL. Maar wat je ziet is dat de afgelopen jaren het midden wat uit de verkiezingsuitslagen is verdwenen. Meer centrum-georiënteerde kiezers zijn bijvoorbeeld bij de VVD terecht gekomen, om wat voor reden dan ook. Die keken naar rechts. Voor die groep is een keer de andere kant op kijken weer minder raar, en daar is voor een grote centrumlinkse partij wel degelijk wat te winnen. En al helemaal bij de grote groep die bij de laatste verkiezingen op D66 gestemd hebben en (wederom) teleurgesteld zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
als je eerst bij de VVD zit en ontevreden bent over Rutte, wat heel goed mogelijk is.
Dan ga je toch niet naar PVDA/GL ??
dat is een hele andere ideologie?
alleen mensen die alleen maar kijken hoe leuk "het poppetje" is, zouden deze switch kunnen maken.
Mensen die iets op hebben met "bestaanszekerheid" zaten al nooit bij de VVD.
Ik kwam het hier net tegen:quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar vind je die standpunten want ik zie het niet zo snel op bijv D66 site of GL/PvdA
Ik betwijfel of Rutte nog een keer de grootste had kunnen worden in dit landschap.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Was het geen linkje hier dat 80% een strenger asielbeleid wilt en 80% een strenger klimaatbeleid?
Als de PvdA/Gl voor een strenger asielbeleid gingen haalden ze de 40+.
Verder is het ook wel wishful thinking van de media dat iedereen klaar is met Rutte?
Ja ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, misschien had ik het anders moeten formuleren. Ik denk dat een deel van de bevolking weliswaar klaar was met de persoon/politicus Rutte, maar niet met de VVD.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of Rutte nog een keer de grootste had kunnen worden in dit landschap.
De vorige keer bestond de campagne volledig uit het uitmelken van “staatsman Rutte”, ik vraag me af of dat nu voldoende was geweest.
De woorden van Rutte :quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, misschien had ik het anders moeten formuleren. Ik denk dat een deel van de bevolking weliswaar klaar was met de persoon/politicus Rutte, maar niet met de VVD.
Dilan heeft kabinet met Wilders als premier afgeschoten, die voelde de hete adem van Frans in haar nekquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD in zee met 3 zulke onervaren partijen zie ik ook niet gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |