Ik praat niemand na. Ik zit hier voor mezelf. En ik zie wat k zie.quote:Op zondag 19 november 2023 20:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook zo'n kulargument. je praat weer iemand na denk ik.
Het Sinterklaasfeest is altijd al voor iedereen geweest. Er is niemand uitgesloten geweest.
Ook dat argument over pesten gaat niet op. Je kunt met alles gepest worden. Dat los je niet op met andere dingen aanpassen dan het pesten zelf.
Hier schrik ik van.quote:Op zondag 19 november 2023 20:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En mensen die zich druk maken om waar anderen zich druk over maken noemen we wijven.
Ja inderdaad. "Deze racistische karikatuur is er ook voor jullie."quote:Op zondag 19 november 2023 20:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook zo'n kulargument. je praat weer iemand na denk ik.
Het Sinterklaasfeest is altijd al voor iedereen geweest. Er is niemand uitgesloten geweest.
Ook dat argument over pesten gaat niet op. Je kunt met alles gepest worden. Dat los je niet op met andere dingen aanpassen dan het pesten zelf.
Geeft niet meid, het is een mannenbolwerk hierquote:
Totaal uitgeholde, vrijwel alles omvattende term geworden idd.quote:Op zondag 19 november 2023 20:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is zuur voor mensen die daadwerkelijk worden uitgesloten vanwege hun naam of afkomst, dat er half November een idioot opstaat en roept dat Zwarte piet racisme is
Helemaal mee eens, geef de aandacht aan echte slachtoffers van discriminatie of racismequote:Op zondag 19 november 2023 20:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is zuur voor mensen die daadwerkelijk worden uitgesloten vanwege hun naam of afkomst, dat er half November een idioot opstaat en roept dat Zwarte piet racisme is
Omdat daar prima argumenten voor warenquote:Op zondag 19 november 2023 20:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja maar warom hebben ze dat aangepast dan.Had hem dan dom en stuntelig gelaten.
Kom je in NL sowieso nauwelijks tegen gelukkigquote:Op zondag 19 november 2023 20:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, geef de aandacht aan echte slachtoffers van discriminatie of racisme
Gelukkig niet neequote:Op zondag 19 november 2023 20:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kom je in NL sowieso nauwelijks tegen gelukkig
Omdat het een karikatuur op een negerslaaf is.quote:Op zondag 19 november 2023 20:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat daar prima argumenten voor waren
Waarom zwarte piet niet zwart mag zijn heeft nog niet iemand me uit kunnen leggen
Ach het is toch van god los. Anti pieten domonstratie, No more blackface. 2 totaal verschillende dingen. En ondertussen wel lekker black Friday. Leg het mij maar eens uit.quote:Op zondag 19 november 2023 20:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat daar prima argumenten voor waren
Waarom zwarte piet niet zwart mag zijn heeft nog niet iemand me uit kunnen leggen
Mja dat vind ik dus nietquote:Op zondag 19 november 2023 20:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Omdat het een karikatuur op een negerslaaf is.
Op black friday staan er geen racistische karikaturen dom te dansen om je een playstation 5 aan te smeren.quote:Op zondag 19 november 2023 20:45 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ach het is toch van god los. Anti pieten domonstratie, No more blackface. 2 totaal verschillende dingen. En ondertussen wel lekker black Friday. Leg het mij maar eens uit.
Nee die zijn er niet af, dat is nu juist nog het probleem.quote:Op zondag 19 november 2023 20:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mja dat vind ik dus niet
Er zijn wat elementen ingeslopen waardoor het wat van een negerkarikatuur weg begon te hebben maar die zijn er allang af en nu die eraf zijn lijkt het probleem voor zover dat bestond ook weg
Een slaaf is het nooit geweest volgens mij
Ok, dit is gewoon uitlokkenquote:Op zondag 19 november 2023 20:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op black friday staan er geen racistische karikaturen dom te dansen om je een playstation 5 aan te smeren.
Hoezo moet ik jou steeds alles uitleggen, ben ik je vader?quote:Op zondag 19 november 2023 20:45 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ach het is toch van god los. Anti pieten domonstratie, No more blackface. 2 totaal verschillende dingen. En ondertussen wel lekker black Friday. Leg het mij maar eens uit.
Jij hoeft mij niet alles mij uit te leggen en je bent mijn vader niet.quote:Op zondag 19 november 2023 20:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoezo moet ik jou steeds alles uitleggen, ben ik je vader?
Hou oud ben je en hoe heet je moeder?
Ik shop met black Friday omdat shit dan supergoedkoop is
Dat denken ze dat ze zijn maar het zijn een stel subsidie vretende racistische profiteursquote:Op zondag 19 november 2023 21:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dus bussen vol boze mensen gaan naar een Sinterklaasintocht omdat.... ze vinden dat mensen zich niet zwart mogen schminken, geen oorbellen en kroeshaar mogen dragen.
Ergens zouden die figuren eens een paar stappen achteruit moeten doen en kijken naar waar ze mee bezig zijn. Waar zijn ze mee bezig. Een soort Sinterklaaspolitie uithangen?
Wat een hoop onzin komt er uit die vingers zeg...quote:
quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:28 schreef quirina het volgende:
Zucht..
Gewoon stoppen met Piet.
Sinterklaas is ook een leuk kinderfeest zonder Piet.
Sinterklaas is een feest voor ieder kind en elk kind heeft recht op mooie herinneringen aan Sinterklaas
Het Sinterklaasfeest is verpest door pro zwarte piet bewegingen en KOZP.
Kinderen worden angstig van al dat geweld bij de intochten.
Kinderen beleven Sinterklaas al als een spannend feest.
Nog steeds worden kinderen bang gemaakt door zwarte piet die je in de zak stopt en plassen kleuters weer in hun broek, hebben nachtmerries terwijl Sinterklaas een leuk en fijn kinderfeest moet zijn.
Piet is iets negatiefs en dat moet weg. Ik ben dan ook blij dat veel instellingen en scholen het feest kleiner houden met alleen Sinterklaas zonder pieten.
Er zijn genoeg leukere alternatieven te vinden. Sinterklaas met de brandweer, Sinterklaas met het circus, Sinterklaas die geholpen wordt door de scouting of meesters en juffen van school.
Een Sint feest zonder racisme en angst is een feest zonder zwarte piet of een demoon zoals krampus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |