Waarvan akte.quote:
Wat staat hier?quote:Op maandag 30 maart 2026 22:30 schreef kree het volgende:
maar anyway na gedoe met mijn rijbewijs heb ik mezel wel beloofd. doe nooooooout neer drinken lokaal eentje en erna rijden.
Het is niet onmogelijk, maar de statistieken spreken voor zich.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dan wil je dus niet stoppen maar alleen maar wat minderen. Zeer waarschijnlijk kunnen de ervaringsdeskundigen hier wat slimmers over zeggen, maar dat lijkt mij voor een (ex-)verslaafde lastig tot niet te doen, maat houden zonder terug te vallen in de verslaving.
Dat laatste wil je dan juist horenquote:Op maandag 30 maart 2026 22:45 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het is niet onmogelijk, maar de statistieken spreken voor zich.
Ik weet nog goed (en draai er een beetje omheen) 9 van de 10 mensen zeiden Droopie je kan en mag nooit meer drinken, op 1 verpleger na.. die zei, er zijn mensen die het kunnen..
Had die man nooit horen zeggen haha
Ben het nooit vergeten
Maar dit is het ‘Stoppen met alcohol’ topic waar mensen willen stoppen. Prima dat jij wilt blijven drinken, overigens met alle gevolgen van dien, maar om in een topic waar mensen serieus bezig zijn met hun leven wel een positieve wending te geven te gaan zeggen dat je zelf graag drinkt wordt hier niet zo gewaardeerd. Zoek dan een ander topic waar je lekker je gang kan gaan alsjeblieft.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:30 schreef kree het volgende:
[..]
Euhm ok he en zal het ook gewoon eerlijk uitleggen... waarom...
niet omdat ik elke avond lam moet zijn enzo, goed dat is ook niet meer zo, dat is mijn winst uit hele therapie
wat wel dus met gezellige dingen en etc, ik vind er gewoon geen reet aan als ik niet drink? eerlijk waar?
maar anyway na gedoe met mijn rijbewijs heb ik mezel wel beloofd. doe nooooooout neer drinken lokaal eentje en erna rijden.
Het hele concept van verslaving is controleverlies en dus nee, normaliter kan je niet meer 'normaal' drinken. Daar zijn weer allerlei variaties in: ik kan bijvoorbeeld best een tijdlang normaal drinken, zonder kater, zonder zucht, maar op een gegeven moment ben ik de sjaak. Een ander is na 1 slok al verloren.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dan wil je dus niet stoppen maar alleen maar wat minderen. Zeer waarschijnlijk kunnen de ervaringsdeskundigen hier wat slimmers over zeggen, maar dat lijkt mij voor een (ex-)verslaafde lastig tot niet te doen, maat houden zonder terug te vallen in de verslaving.
Maar waarom zou je het willen? Die verpleger zegt, joh er zijn mensen die zich bijna dooddronken aan een vergif en nu toch af en toe van dat vergif nemen maar niet genoeg om er echt doodziek van te worden.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:45 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik weet nog goed (en draai er een beetje omheen) 9 van de 10 mensen zeiden Droopie je kan en mag nooit meer drinken, op 1 verpleger na.. die zei, er zijn mensen die het kunnen..
Ben het nooit vergeten
Maar dan de hamvraag, is dat vrije wil dat je daar aan vasthoudt, is dat de verslaving die een sneaky zaadje plant of zich nestelt, is het gewoon een mening die zich uit vergroot in je hoofd of werken meningen gewoon zo.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:47 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat laatste wil je dan juist horenDat er 100 anderen zijn die je het heel sterk afraden hoor je dan voor je gemak niet
T was in de detox. Daar zitten ehh, hele lieve bewakers die een weekje verslavingszorg hebben gehad en je medicatie uitdelenquote:Op maandag 30 maart 2026 22:50 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het willen? Die verpleger zegt, joh er zijn mensen die zich bijna dooddronken aan een vergif en nu toch af en toe van dat vergif nemen maar niet genoeg om er echt doodziek van te worden.
Klinkt mij als 'raar' advies.
Echter het dwangmatige van je mag nooit meer drinken anders dan.... en ...werkt ook niet motiverend natuurlijk.
Bij mij hadden dat soort uitspraken dan wel invloed. Toch (tegen beter weten) denken dat ik dan die uitzondering ben. Dat stemmetje is nu veel minder sterk gelukkig.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar dan de hamvraag, is dat vrije wil dat je daar aan vasthoudt, is dat de verslaving die een sneaky zaadje plant of zich nestelt, is het gewoon een mening die zich uit vergroot in je hoofd of werken meningen gewoon zo.
Ik kan daar geen uitsluitsel over geven.. Komt mede omdat het naar de achtergrond is verdwenen, maar verslaving is een hele sneaky en naar ding.
De Brijder vraagt het aan het begin van je nazorgtraject gewoon nog: wil je weer gematigd drinken of abstinent blijven? Nou, wat denk je dat een alcoholist zegt.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:45 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ben het nooit vergeten
niet zo fan van brijder moet ik eerlijk zeggen?quote:Op maandag 30 maart 2026 22:57 schreef nostra het volgende:
[..]
De Brijder vraagt het aan het begin van je nazorgtraject gewoon nog: wil je weer gematigd drinken of abstinent blijven? Nou, wat denk je dat een alcoholist zegt.En al helemaal als je nieuw bent in het 'verslavingswereldje' en een arts je die keuze voorlegt, implicerend dat dat daadwerkelijk een eigen keuze is.
Dat kan en mag?????quote:Op maandag 30 maart 2026 22:59 schreef kree het volgende:
[..]
niet zo fan van brijder moet ik eerlijk zeggen?
We denken allemaal dat we net die ene uitzondering zijn en dan horen dat er ook écht een paar van die uitzonderingen zijn, maakt al helemaal dat we zeker weten daartoe te behoren.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:56 schreef Ole het volgende:
[..]
Bij mij hadden dat soort uitspraken dan wel invloed. Toch (tegen beter weten) denken dat ik dan die uitzondering ben. Dat stemmetje is nu veel minder sterk gelukkig.
En nee, ben ook niet van plan om het zover te laten komen
daarom zal ook zeggen waarom he? het was elke week zelfde gezeik van je poolbox enzo. afgezien daarvan. moet door groep andere verslaafden heen die methadon op gingen halen enzo,.....quote:
Bij sommige behandelingen is dat inderdaad een 'optie'quote:Op maandag 30 maart 2026 22:57 schreef nostra het volgende:
[..]
De Brijder vraagt het aan het begin van je nazorgtraject gewoon nog: wil je weer gematigd drinken of abstinent blijven? Nou, wat denk je dat een alcoholist zegt.En al helemaal als je nieuw bent in het 'verslavingswereldje' en een arts je die keuze voorlegt, implicerend dat dat daadwerkelijk een eigen keuze is.
quote:Op maandag 30 maart 2026 23:03 schreef kree het volgende:
[..]
daarom zal ook zeggen waarom he? het was elke week zelfde gezeik van je poolbox enzo. afgezien daarvan. moet door groep andere verslaafden heen die methadon op gingen halen enzo,.....
al met al was het neit voor mij, het hangt onwijs af van wie je begeleider is ook wel kan ik zeggen. het moet gewoon iemand zijn die je aanspreekt en die je er doorheen sleurt. dat is goed.
eentje die zijn standaard verhaaltje verteld heb je niks aan.
quote:
Ja je brein is heel sneaky. Ik had dat laatst bij de geur van nat gras en dat deed me aan vroeger denken als kind. Er kwam ineens heel veel shit uit mijn jeugd naar boven. Dat maakte me somber met als gevolg een enorme craving uit het niks die zo heftig was dat ik alle zeilen bij moest zetten om niet naar de slijterij te rijden en een fles drank te halen.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar dan de hamvraag, is dat vrije wil dat je daar aan vasthoudt, is dat de verslaving die een sneaky zaadje plant of zich nestelt, is het gewoon een mening die zich uit vergroot in je hoofd of werken meningen gewoon zo.
Ik kan daar geen uitsluitsel over geven.. Komt mede omdat het naar de achtergrond is verdwenen, maar verslaving is een hele sneaky en naar ding.
Het was een verpleger, de verslavingsarts had een goed beeld van mij en die legde het anders..quote:Op maandag 30 maart 2026 22:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Yup. Daarom slik ik nog Antabus. Dat maakt mijn cravings toch minder heftig. En ik heb noodmedicatie op voorschrift van de dokter. En alleen al dat ik deze heb maakt de cravings en paniek veel beter te beheersen.quote:Op maandag 30 maart 2026 23:05 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ja je brein is heel sneaky. Ik had dat laatst bij de geur van nat gras en dat deed me aan vroeger denken als kind. Er kwam ineens heel veel shit uit mijn jeugd naar boven. Dat maakte me somber met als gevolg een enorme craving uit het niks die zo heftig was dat ik alle zeilen bij moest zetten om niet naar de slijterij te rijden en een fles drank te halen.
Iets wat ik vaak deed wanneer ik somber, verveeld, kwaad of euforisch was. Ofwel alle emoties zijn gekoppeld aan het gebruik.
"Dank je wel, ik zal ook vertellen waarom ik dat vind. Het was elke week hetzelfde gesprekje van een uur, waarin mijn begeleider me telkens maar weer wees op alle instrumenten in mijn gereedschapskist: AA, planningskaartjes voor crisissituaties, cognitieve gedragstherapie, meditatie. Nog afgezien daarvan, als je onder toezicht disulfiram moet innemen, dan sta je bij de afgiftepoli ook in de rij tussen de heroïneverslaafden die hun methadon komen ophalen. Zó'n junk ben ik niet!quote:
Ik bleek er allergisch voor te zijn, dat was echt 1 dag hel toen ik uit de kliniek kwam.quote:Op maandag 30 maart 2026 23:11 schreef Ole het volgende:
[..]
Yup. Daarom slik ik nog Antabus. Dat maakt mijn cravings toch minder heftig. En ik heb noodmedicatie op voorschrift van de dokter. En alleen al dat ik deze heb maakt de cravings en paniek veel beter te beheersen.
quote:Op maandag 30 maart 2026 23:14 schreef nostra het volgende:
[..]
"Dank je wel, ik zal ook vertellen waarom ik dat vind. Het was elke week hetzelfde gesprekje van een uur, waarin mijn begeleider me telkens maar weer wees op alle instrumenten in mijn gereedschapskist: AA, planningskaartjes voor crisissituaties, cognitieve gedragstherapie, meditatie. Nog afgezien daarvan, als je onder toezicht disulfiram moet innemen, dan sta je bij de afgiftepoli ook in de rij tussen de heroïneverslaafden die hun methadon komen ophalen. Zó'n junk ben ik niet!
Je moet een goede klik hebben met je begeleider, want anders werkt het niet. Iemand die alleen zijn checklist afvinkt, daar heb je uiteindelijk niets aan."
Haha, hij zegt niet dat ie een junk minder vindt haha..quote:Op maandag 30 maart 2026 23:14 schreef nostra het volgende:
[..]
"Dank je wel, ik zal ook vertellen waarom ik dat vind. Het was elke week hetzelfde gesprekje van een uur, waarin mijn begeleider me telkens maar weer wees op alle instrumenten in mijn gereedschapskist: AA, planningskaartjes voor crisissituaties, cognitieve gedragstherapie, meditatie. Nog afgezien daarvan, als je onder toezicht disulfiram moet innemen, dan sta je bij de afgiftepoli ook in de rij tussen de heroïneverslaafden die hun methadon komen ophalen. Zó'n junk ben ik niet!
Je moet een goede klik hebben met je begeleider, want anders werkt het niet. Iemand die alleen zijn checklist afvinkt, daar heb je uiteindelijk niets aan."
Als je ze niet minder vindt, hoef je het ook niet benoemen toch?quote:Op maandag 30 maart 2026 23:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Haha, hij zegt niet dat ie een junk minder vindt haha..
Zou ook geen enkele verslaafde ooit mogen zeggen.. we zitten of zaten allemaal in hetzelfde schuitje..
Alleen de ene krijgt een dikke kop en de andere ingevallen koppie
Mijn noodmedicatie is ook alprazolam.quote:Op maandag 30 maart 2026 23:15 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik bleek er allergisch voor te zijn, dat was echt 1 dag hel toen ik uit de kliniek kwam.
Maar gelukkig vond ik een andere stok achter de deur, afgesproken onverwacht bezoek van mijn vader..
Maar dat is ook niet iedereen gegeven.
Heb ik nu met alprozolam ook, gebruik het zelden tot nooit meer.
Maar de gedachte dat ik het bij me heb en dat nare gevoel kan stoppen zorgt dat ik er veel beter mee om kan gaan (de paniek dan, cravings heb ik niet meer).
Ow, maar wij zaten gewoon met zijn allen te eten, activiteiten en savonds gamen/ tv kijken.quote:Op maandag 30 maart 2026 23:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je ze niet minder vindt, hoef je het ook niet benoemen toch?Overigens zijn ze ook best irritant, omdat het voor hun echt hun shot is en ze dus staan te trappelen (voordringen), terwijl jij alleen maar als een kleuter Antabus moet opdrinken en nog een gezellig praatje maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |