Interessant dit! Dacht altijd dat het een hersenziekte is. Daardoor ook erfelijk en zoquote:Op maandag 30 maart 2026 22:11 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ben een keer bij een symposium geweest of verslaving een hersenziekte is..
De 2 geleerden waren het niet met elkaar eens, behalve dat de WHO niet eens een eenduidig antwoord heeft over wat de definitie van een ziekte is.
wacht ff laat ik even vragen dan. en moet je eigenlijk eerlijk over zijn. maar stel je stopt morgen met drinken? krijg je dan problemen?quote:Op maandag 30 maart 2026 22:15 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja denk het ook. Even kijken of dat anders is als ik het zelf kan bekostigen. Waarschijnlijk niet..
Daar zijn hele discussies over, uiteindelijk heeft de AMA (American Medical Association) het als ziekte bestempeld, arbeidsrechtelijk in Nederland is het ook een ziekte en de uiteindelijke discussie is wat semantisch (wat is het dan wel: een afwijking, een stoornis, gebrek een controle). En dan een discussie die gevoerd wordt door mensen die niets van verslaving afweten.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:07 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dan is het toch eigenlijk geen ziekte? Als je stopt is het over namelijk.
Ehm nee?quote:Op maandag 30 maart 2026 22:07 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dan is het toch eigenlijk geen ziekte? Als je stopt is het over namelijk.
Vind het jammer om je zo te zien Kree, nuchter zeg je hele verstandige dingen en in prima volzinnen.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:13 schreef kree het volgende:
ja zucht. geen stress he allemaal want die rel is uitgepraat wat mij betreft iig.
nooit meer drinken is een grote vraag he? ik wil hem niet. maar weet dit is ding
Ik ben allang gestopt met drinken hoorquote:Op maandag 30 maart 2026 22:17 schreef kree het volgende:
[..]
wacht ff laat ik even vragen dan. en moet je eigenlijk eerlijk over zijn. maar stel je stopt morgen met drinken? krijg je dan problemen?
Even samenvatting laten maken door AI, ivm lange lap tekst en weinig spaties 🤣quote:Op maandag 30 maart 2026 22:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Interessant dit! Dacht altijd dat het een hersenziekte is. Daardoor ook erfelijk en zo
Ik moet me dus beter verdiepen ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hell To The Liars
Wanneer je stopt gaat je lichaam zich herstellen. Omdat je jezelf niet meer vergiftigd. Ik kan het moeilijk als ziekte zien dan. Als ik elke dag mijzelf met mijn hoofd tegen de muur sla, 10 jaar lang dan duurt het herstel ook lang. Maar het begint op het moment dat ik daar mee stop.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:18 schreef Ole het volgende:
[..]
Ehm nee?
Het duurt echt een hele tijd soms voor je weer helemaal kunt functioneren.
Fysiek ben ik wel hersteld nu.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:23 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Wanneer je stopt gaat je lichaam zich herstellen. Omdat je jezelf niet meer vergiftigd. Ik kan het moeilijk als ziekte zien dan. Als ik elke dag mijzelf met mijn hoofd tegen de muur sla, 10 jaar lang dan duurt het herstel ook lang. Maar het begint op het moment dat ik daar mee stop.
mentaal is wel het lastige stuk? maar wil je nooit meer wat drinken? ik nl wel?quote:
Waarom zou je dat willen?quote:Op maandag 30 maart 2026 22:26 schreef kree het volgende:
[..]
mentaal is wel het lastige stuk? maar wil je nooit meer wat drinken? ik nl wel?
Euhm ok he en zal het ook gewoon eerlijk uitleggen... waarom...quote:
Ja, dan wil je dus niet stoppen maar alleen maar wat minderen. Zeer waarschijnlijk kunnen de ervaringsdeskundigen hier wat slimmers over zeggen, maar dat lijkt mij voor een (ex-)verslaafde lastig tot niet te doen, maat houden zonder terug te vallen in de verslaving.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:30 schreef kree het volgende:
[..]
wat wel dus met gezellige dingen en etc
Dan zit je nog midden in je verslaving. Ik heb geleerd dat minderen niet werkt. De zogenaamde controle en verzonnen excuses om te drinken kwamen altijd als een boomerang terug in mn gezicht.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:30 schreef kree het volgende:
[..]
Euhm ok he en zal het ook gewoon eerlijk uitleggen... waarom...
niet omdat ik elke avond lam moet zijn enzo, goed dat is ook niet meer zo, dat is mijn winst uit hele therapie
wat wel dus met gezellige dingen en etc, ik vind er gewoon geen reet aan als ik niet drink? eerlijk waar?
maar anyway na gedoe met mijn rijbewijs heb ik mezel wel beloofd. doe nooooooout neer drinken lokaal eentje en erna rijden.
Hier wil ik op dit moment niet op reageren.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:26 schreef kree het volgende:
[..]
mentaal is wel het lastige stuk? maar wil je nooit meer wat drinken? ik nl wel?
Stel jij er prijs op dat kree zich de hele tijd op jou focust?quote:Op maandag 30 maart 2026 22:34 schreef Ole het volgende:
[..]
Hier wil ik op dit moment niet op reageren.
Daarbij nogmaals ik eerder in dit topic al genoeg gedeeld
Nee ook dat niet.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Stel jij er prijs op dat kree zich de hele tijd op jou focust?
Waarvan akte.quote:
Wat staat hier?quote:Op maandag 30 maart 2026 22:30 schreef kree het volgende:
maar anyway na gedoe met mijn rijbewijs heb ik mezel wel beloofd. doe nooooooout neer drinken lokaal eentje en erna rijden.
Het is niet onmogelijk, maar de statistieken spreken voor zich.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dan wil je dus niet stoppen maar alleen maar wat minderen. Zeer waarschijnlijk kunnen de ervaringsdeskundigen hier wat slimmers over zeggen, maar dat lijkt mij voor een (ex-)verslaafde lastig tot niet te doen, maat houden zonder terug te vallen in de verslaving.
Dat laatste wil je dan juist horenquote:Op maandag 30 maart 2026 22:45 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het is niet onmogelijk, maar de statistieken spreken voor zich.
Ik weet nog goed (en draai er een beetje omheen) 9 van de 10 mensen zeiden Droopie je kan en mag nooit meer drinken, op 1 verpleger na.. die zei, er zijn mensen die het kunnen..
Had die man nooit horen zeggen haha
Ben het nooit vergeten
Maar dit is het ‘Stoppen met alcohol’ topic waar mensen willen stoppen. Prima dat jij wilt blijven drinken, overigens met alle gevolgen van dien, maar om in een topic waar mensen serieus bezig zijn met hun leven wel een positieve wending te geven te gaan zeggen dat je zelf graag drinkt wordt hier niet zo gewaardeerd. Zoek dan een ander topic waar je lekker je gang kan gaan alsjeblieft.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:30 schreef kree het volgende:
[..]
Euhm ok he en zal het ook gewoon eerlijk uitleggen... waarom...
niet omdat ik elke avond lam moet zijn enzo, goed dat is ook niet meer zo, dat is mijn winst uit hele therapie
wat wel dus met gezellige dingen en etc, ik vind er gewoon geen reet aan als ik niet drink? eerlijk waar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |