Precies waar ik woensdag ook mee aan de slag ga. Mijn coach is ervaringsdeskundige. Het hele bureau is opgericht door ervaringsdeskundige zelf. Ze weten alles over herstel ook. Zullen ook adviseren niet te snel te willen.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:11 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik hink op 2 gedachten, als dat je droom is, laat niemand anders je wijs maken (behalve professionals) dat je het niet kan doen.
Als ex-verslaafde kan ik eigenlijk maar 1 tip, of eigenlijk een vraag, bedenken.
Wat is beter voor jou als persoon?
Dat je over 2 jaar op t strand loopt (of koffie drinkt) met iemand die ervaringsdeskundige is en jou begeleid of andersom.
Die vraag kan alleen jij onderzoeken en/ of beantwoorden.
Want ik heb ook niet de waarheid in pacht of een glazen bol
Als mensen willen delen kan dat, en als mensen dat niet willen is dat ook primaquote:Op maandag 30 maart 2026 20:17 schreef kree het volgende:
wat het is, zeker in dit topic, dus laten we er niet lullig over doen enzo en eerlijk zijn.
voor hoever je wil openbaar....
maar het is niet alleen ik en droopie die hier wel verhaal vertellen denk.
zoek iets wat je leuk vindtquote:Op maandag 30 maart 2026 20:19 schreef Ole het volgende:
[..]
Precies waar ik woensdag ook mee aan de slag ga. Mijn coach is ervaringsdeskundige. Het hele bureau is opgericht door ervaringsdeskundige zelf. Ze weten alles over herstel ook. Zullen ook adviseren niet te snel te willen.
Maar er moet hoe dan ook wel brood op de plank..
oke op die manier, dus eigenlijk ben je teveel gaan drinken enzo en werd een gewoonte?quote:Op maandag 30 maart 2026 20:17 schreef Ole het volgende:
[..]
Covid. Ik werkte nog voor uitzendbureau. Het stopte toen.
En ja tijdens covid ook meer/ anders gaan drinken. Toen nog een maand of 10 in onderwijs gewerkt. Tijdelijk contract. Maar ging ook niet lekker meer.
Precies. Ik hoop daarin ook advies te krijgen. Het komt vast goed.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
zoek iets wat je leuk vindt
wat bij je past
en niet meteen heel veel druk op je legt
stop hiermeequote:Op maandag 30 maart 2026 20:22 schreef kree het volgende:
[..]
oke op die manier, dus eigenlijk ben je teveel gaan drinken enzo en werd een gewoonte?
dat is het kutte he en moet je vanaf. sowieso dat. maar niet drinken ff is makkelijk en lukt je zonder meer en zul je herkennen.
het probleem oplossen waardoor je zoveel ging drinken? dat is stukken lastiger zeg ik uit ervaring. ikben er nog niet uit eigenlijk.
euh jij gaat nu vertellen hoe ik over dingen denk ofzo? sorry hoor?quote:Op maandag 30 maart 2026 20:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
stop hiermee
je drinkt nog gewoon
en bent ook niet van plan hiermee te stoppen
ga niet dit soort dingen posten
vind het heel knapquote:Op maandag 30 maart 2026 20:28 schreef Ole het volgende:
Laat ik het er maar op houden dat ik nu voldoende professionele hulp heb op mentaal en praktisch gebied.
Heb ik nog nodig en ik maak daar dankbaar gebruik van.
En je beseft dat je een probleem met drank hebt en dat je een gezonde keuze hebt gemaakt om te stoppen met drank, de juiste hulp heb gezocht en het bloedserieus neemt.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:28 schreef Ole het volgende:
Laat ik het er maar op houden dat ik nu voldoende professionele hulp heb op mentaal en praktisch gebied.
😀quote:Op maandag 30 maart 2026 20:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
En je beseft dat je een probleem met drank hebt en dat je een gezonde keuze hebt gemaakt om te stoppen met drank, de juiste hulp heb gezocht en het bloedserieus neemt.
Of zoals iemand bij de AA zei, eigenlijk is alcoholisme de makkelijkste dodelijke ziekte. Het enige wat je hoeft te doen is stoppen met drinken, vergeleken met alle andere dodelijke ziektes is dit eentje waar jezelf gezond kan krijgen met niets doen.
Lachen is toegestaan, ik kan er namelijk geen speld tussen krijgen 🤣
En ja , je mag heel trots zijn op jezelf
neeeeeee echt ik probeerde eerlijk verhaal te vertellen enzo. maar als jullie het beter weten zo. dan doe je het maar. doeiiiiiquote:Op maandag 30 maart 2026 20:30 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk dat het niet handig is als iemand die regelmatig onder invloed is anderen gaat 'helpen' om van hun verslaving af te komen.
Je bent hier al meerdere keren op aangesproken, oa door een admin als ik het me goed kan herinneren. Doe jezelf een plezier en doe dat niet. Voor de rest kun je naar R&P FB gaan, maar daar zul je dezelfde reacties krijgen. In dít topic houden we daar over op nu, dus alles wat je hier op gaat reageren gaat gewoon weg.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:39 schreef kree het volgende:
[..]
neeeeeee echt ik probeerde eerlijk verhaal te vertellen enzo. maar als jullie het beter weten zo. dan doe je het maar. doeiiiii
Het topic heet Fokker stoppen met alcohol, en niet we gaan er nog even over nadenken hoe we dit gaan oplossen en of we er uberhaupt wel zin in hebben.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:42 schreef kree het volgende:
echt en dit is zo jammer? want ik hoor hier vooroordeel waarvoor ik jullie alle zou kunnen TR doen btw.
ik vertel uit mijn ervaring, en tja of dat nu goed of slecht is? jullie niet om er oordeel over te hebben he?
Ik zeg wat mij hielp.
dus Fock offfff. . echt je zou jezelf... naja bedenk maar ik maak geen oordeel hier.
Dit dan maar nog een keer.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:28 schreef Ole het volgende:
Ik heb eerder in dit topic al het één en ander gedeeld. Dat ga ik niet weer doen.
Ai, dat is lastig. Hoeveel ben je afgekeurd? Wat reserves om op in te teren of niet?quote:Op maandag 30 maart 2026 18:57 schreef Ole het volgende:
Lijkt erop dat ik nauwelijks WIA krijg en heb ook nog maar een maand WW. Wil wel weer werken maar meteen voluit aan de bak is ook weer zo wat. Eerst maar even bespreken met mijn jobcoach.
Even een tegenvallertje
Dan is het toch eigenlijk geen ziekte? Als je stopt is het over namelijk.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
En je beseft dat je een probleem met drank hebt en dat je een gezonde keuze hebt gemaakt om te stoppen met drank, de juiste hulp heb gezocht en het bloedserieus neemt.
Of zoals iemand bij de AA zei, eigenlijk is alcoholisme de makkelijkste dodelijke ziekte. Het enige wat je hoeft te doen is stoppen met drinken, vergeleken met alle andere dodelijke ziektes is dit eentje waar jezelf gezond kan krijgen met niets doen.
Lachen is toegestaan, ik kan er namelijk geen speld tussen krijgen 🤣
En ja , je mag heel trots zijn op jezelf
Je moet ook twee jaar nuchter zijn om het te mogen worden (of zelfs de opleiding te starten, weet het niet precies meer). Niet dat je dat niet kan faken, maar goed.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:59 schreef Droopie het volgende:
Maar als dat je droom en passie is, of je voelt diep van binnen dat je dat echt wilt, gewoon doen.
T zou mijn keus alleen niet zijn, het eerste jaar zou ik mij volledig focussen om zelf niet terug te vallen.
Ik ben een keer bij een symposium geweest of verslaving een hersenziekte is..quote:Op maandag 30 maart 2026 22:07 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dan is het toch eigenlijk geen ziekte? Als je stopt is het over namelijk.
Wat ik begrijp is dat ik alleen wia krijg voor inkomensverlies. Daar kan ik niet van leven.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Ai, dat is lastig. Hoeveel ben je afgekeurd? Wat reserves om op in te teren of niet?
Ja denk het ook. Even kijken of dat anders is als ik het zelf kan bekostigen. Waarschijnlijk niet..quote:Op maandag 30 maart 2026 22:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Je moet ook twee jaar nuchter zijn om het te mogen worden (of zelfs de opleiding te starten, weet het niet precies meer). Niet dat je dat niet kan faken, maar goed.
Ik ga niet zeggen dat de geldkraan opengaat als je wilt stoppen met drinken, maar ehh ik hoefde tijdelijk geen schulden meer af te betalen, kreeg mijn eigen risico terug en (toen) kon ik een heel pakket maatschappelijk werk en vergoed gebitsanering krijgen.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:13 schreef Ole het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is dat ik alleen wia krijg voor inkomensverlies. Daar kan ik niet van leven.
In het ergste geval kan ik wel aan geld komen. Niks illegaals hoor maar post liever geen details.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |