abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211412196
Ik kreeg ook een hagelbui op mijn hoofd in de laatste paar kilometer vandaag.. Morgen 20km fietsen om half 6 's ochtends, dan 25km hardlopen bij zonsopkomst, en weer 20 terug.. de meest heroïsche wedstrijd van het jaar! (het fietsen hoort niet bij de wedstrijd maar is om er te komen). Hopelijk dan wel iets beter weer..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_211412890
Ik mag ook nog zo. *O*

Langzame duurloop, helaas. Die vallen me steeds wat tegen met deze temperaturen. Moet nog even in de juiste mindset komen dus.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_211414792
Ik had vanmiddag twee uur training buiten bij mijn werk. Was best k-k-koud! Die kou was overigens wel lekkere motivatie om lekker te trainen, maar de momenten dat we even naar de docent luisterden, waren echt koud. Net warm gedoucht om de kou uit mijn lijf te krijgen.

Nu al zin in de douche morgen als ik in de ochtend een LDL van dik twee uur wil lopen. De voorspelling is 5 of 6 graden en miezerregen. nou...
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 24 november 2023 @ 22:07:16 #35
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211415508
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:59 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had vanmiddag twee uur training buiten bij mijn werk. Was best k-k-koud! Die kou was overigens wel lekkere motivatie om lekker te trainen, maar de momenten dat we even naar de docent luisterden, waren echt koud. Net warm gedoucht om de kou uit mijn lijf te krijgen.

Nu al zin in de douche morgen als ik in de ochtend een LDL van dik twee uur wil lopen. De voorspelling is 5 of 6 graden en miezerregen. nou...
In dat weer kun je maar beter lekker een beetje lopen te lopen ipv langs een voetbalveld staan :W
pi_211422931
Edit: Oh, shit, ben hier met m'n andere account ingelogd :')

Had besloten om lekker vroeg op pad te gaan. Nou ja, vroeg.. even uitslapen, kopje thee, simpele toast met wat boter en hup de trein in.

Te bedenken dat ik vroeger m'n hand niet omdraaide voor een 10km, maar het ging wel goed tot aan km 8 ofzo. Wat vervelend was, was dat ik de hele tijd een beetje uit m'n ritme gehaald werd omdat er op m'n route soms echt teveel zand op het pad lag om lekker door te kunnen blijven rennen. Dus dat was iets teveel stop start naar m'n zin voor waar ik me op had ingesteld. Maar, netjes gered met 1 seconde sneller dan m'n beoogde 6.15min/km ondanks dat het totaal leek alsof ik alle pace talent ergens in Engeland achter had gelaten.

Het was een heerlijke 17 graden, volle zon in de rug, vriendelijke mensen op pad, mooie uitzichten langs de kust. Kreeg zelfs nog een kleine prive vliegtuiggymnastiekshow, met kurkentrekkers en loops alles! Daar werd een mens wel blij van.

Ja doei.
pi_211428143
Ik wil ook in 17 graden hardlopen...
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 26 november 2023 @ 08:51:15 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211428288
Een beetje aan de zieke kant dit weekend (waarschijnlijk ergens opgepikt op het vliegveld of in het vliegtuig), ik merkte donderdag al dat mijn loopje om onbekende redenen niet helemaal lekker liep. Toch vandaag 6km hier in de buurt. Geen koorts, geen covid, dus het komt allemaal wel goed.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_211441129
Hier wel corona. Voel me niet heel ziek maar wel even goed rustig aan doen. M'n hardloop-najaar was al matig maar kan nu echt de prullenbak in ;(
Hopen dat het snel over is en ik nog een beetje kan trainen voor Egmond...
pi_211441509
Hier ook al een week flink verkouden, daarvoor een lang weekend weggeweest, dus het trainen staat even op een laag pitje.
  maandag 27 november 2023 @ 11:26:18 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211442517
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 09:28 schreef valleilijn het volgende:
Hier wel corona. Voel me niet heel ziek maar wel even goed rustig aan doen. M'n hardloop-najaar was al matig maar kan nu echt de prullenbak in ;(
Hopen dat het snel over is en ik nog een beetje kan trainen voor Egmond...
Blegh. Beterschap.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_211443022
Ik ben de afgelopen weken weer een wat gestructureerder begonnen met het opbouwen van volume. Voorheen bevield dit met het 321 schema, dus dat weer opgepakt. Voorgaande maanden ongeveer 20-35 km per week hardgelopen, gemiddeld bijna 30, dus begonnen met 25km/week. Het 321-schema is gericht op frequent lopen, en volume, dus verder wel rustig lopen.
3x per week kort
2x per week medium (2x zo lang als kort)
1x per week lang (3x zo lang als kort, vandaar dus 321).

6x per week lopen. Ik bouw het op met 5km per week, dat is onder de 50km iets meer dan 10% per week, erboven wat minder. Doel is opbouwen tot 50km per week, en dan de lange loop langer maken, en langzaam wat tempo-werk toevoegen.
Eerste week 25km: 3x 2,5k, 2x 5k, 1x 7,5k (laatste werd 8)
Tweede week 30km: 3x 3k, 2x 6k, 1x 9k (werd 9.5k)
Derder week 35km: 3x 3.5k, 2x 7k, 1x 10.5 (werd 12k, mooi rondje gelopen met een vriendin die op bezoek was)

Deze week herstel, maar 3x lopen, waarvan 1x met wat tempowerk.
Week erna door met 40k (4-8-12).

Bevalt totnutoe weer goed. Nog niet moe van het lopen (had ik ook nog niet verwacht), maar het lopen begint al wel makkelijker te worden.
  maandag 27 november 2023 @ 12:09:07 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211443053
Ik liep gisteren eigenlijk als een trein (het was ook 'maar' 6km) en dat op drassige ondergrond. Misschien was het wederom de paracetamol die ik genomen had.
pi_211444507
Ik ben inmiddels aan het trainen voor de 8 van Apeldoorn. Pas geleden nog 5k in een wedstrijd gelopen (net boven de 30 minuten - 30:46, dus dat was jammer ... maar wel heel lekker gelopen) en nu dus nog wat extra opbouwen.

Ik vraag me af: met dit weer loop ik echt niet graag buiten, ik haat lopen in de regen. Maakt het veel verschil als ik binnen in de sportschool op de loopband mijn trainingen doe (behalve dat het super saai is dus ik vooral wat kortere intensievere trainingen doe en mijn zone 2/lange afstand trainingen op de Tacx binnen dus wel een andere sport). Als het wat beter weer is, zoals hopelijk morgen, dan pak ik altijd een training buiten mee.

In maart ga ik ook 14 weken een loop clinic doen, dus daar zal ik ook wel het een en ander oppikken :)
pi_211444928
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:48 schreef MeisPluis het volgende:
Maakt het veel verschil als ik binnen in de sportschool op de loopband mijn trainingen doe (behalve dat het super saai is dus ik vooral wat kortere intensievere trainingen doe en mijn zone 2/lange afstand trainingen op de Tacx binnen dus wel een andere sport).
Dat stuk tussen haakjes maakt wel een groot verschil. :P
Langere afstand hardlopen heb je juist het meeste aan als je sneller wilt hardlopen.
pi_211446359
Volgens mij is het qua conditie prima om een aantal trainingen te vervangen door fietsen, je belastbaarheid wordt echter niet verbeterd.
Nu is 8 km ook weer niet zo ver dat je je helemaal kapot zult lopen, maar lijkt me wel iets om over na te denken als je verder wil lopen.

Wat mij altijd helpt met rennen in de regen is het te zien als mentale training. Daar heb je ook wat aan als het tijdens een wedstrijd wat tegen zit.
En daarnaast geeft het mij ma afloop altijd nog meer voldoening.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_211446667
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:26 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Dat stuk tussen haakjes maakt wel een groot verschil. :P
Langere afstand hardlopen heb je juist het meeste aan als je sneller wilt hardlopen.
Ik kan echt niet een uur op die loopband, ik vind 30 minuten al heeuuul lang :D Er is niks te kijken en daardoor lijkt het zo veel verder dan buiten. Maar dan zou ik dus de korte trainingen binnen moeten doen de langere buiten. Daar moet ik dan even naar kijken hoe dat gaat met dit weer, maar denk wel dat ik het er tussendoor kan persen.
pi_211446672
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 17:37 schreef BOKA het volgende:
Volgens mij is het qua conditie prima om een aantal trainingen te vervangen door fietsen, je belastbaarheid wordt echter niet verbeterd.
Nu is 8 km ook weer niet zo ver dat je je helemaal kapot zult lopen, maar lijkt me wel iets om over na te denken als je verder wil lopen.

Wat mij altijd helpt met rennen in de regen is het te zien als mentale training. Daar heb je ook wat aan als het tijdens een wedstrijd wat tegen zit.
En daarnaast geeft het mij ma afloop altijd nog meer voldoening.
Ja maar ... ik wil geen mentale training niet in de regen ;( *) doe mij maar 30 graden, dat heb ik veel liever.

Overigens denk ik dat 8k wel de max is, ik train om een sprint triatlon steeds sneller te doen, dus ik moet vooral sneller op de 5k ipv verder. Ik doe deze om een doel te blijven houden in de winter, normaal stop ik gewoon in de winter, dat probeer ik nu te voorkomen.
pi_211446770
Als je voor een sprinttriathlon traint dan fiets je dus ook. In de winter doe ik dat vrijwel alleen op de tacx omdat ik niet in het donker buiten wil fietsen hier in het VK, en ook een hekel heb aan fietsen in de regen (lopen lukt me nog wel).
Overigens, nu is het tijd voor de basis, maar meer richting wedstrijden is er best veel speedwerk in de trainingen voor een sprinttriathlon. Zeker op de tacx veel training under/over, 90-95% ftp, VO2Max etc.
Als je binnen loopt, zet de band dan op 1-2% helling, dan komt het beter overeen met de werkelijkheid buiten (wind enzo). Je kunt ook heel goed intervallen, tempolopen en heuvels lopen op een band. Wat ik nog wel eens deed was bijv 5 min vlak, 5 min op 5-6% maar met hetzelfde tempo, met als de doel de staplengte te vergroten.
pi_211446816
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:02 schreef MeisPluis het volgende:

[..]
Ja maar ... ik wil geen mentale training niet in de regen ;( *) doe mij maar 30 graden, dat heb ik veel liever.

Overigens denk ik dat 8k wel de max is, ik train om een sprint triatlon steeds sneller te doen, dus ik moet vooral sneller op de 5k ipv verder. Ik doe deze om een doel te blijven houden in de winter, normaal stop ik gewoon in de winter, dat probeer ik nu te voorkomen.
Ach, sowieso beter om te blijven bewegen ipv niets te doen. Dus die winst heb je al.
En anders maar goed op buienradar kijken voor je naar buiten gaat. ;)
Overigens is een voordeel van een loopband wel dat je heel constante tempo’s loopt. Dus voor een (intensieve) interval lijkt het mij best prima.
pi_211449480
Ik heb een infectie aan mijn knie en heb vorige week vier dagen op rij niet gelopen. Kon het niet langer laten dus zondag alsnog geprobeerd en meteen 14km gelopen in anderhalf uur. Merkte dat ik op een andere manier liep en last kreeg (en nog steeds heb) van mijn achilles. Zo meteen maar even met de roller aan de gang voor de doorbloeding.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nober op 27-11-2023 21:51:11 ]
pi_211449619
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Als je voor een sprinttriathlon traint dan fiets je dus ook. In de winter doe ik dat vrijwel alleen op de tacx omdat ik niet in het donker buiten wil fietsen hier in het VK, en ook een hekel heb aan fietsen in de regen (lopen lukt me nog wel).
Overigens, nu is het tijd voor de basis, maar meer richting wedstrijden is er best veel speedwerk in de trainingen voor een sprinttriathlon. Zeker op de tacx veel training under/over, 90-95% ftp, VO2Max etc.
Als je binnen loopt, zet de band dan op 1-2% helling, dan komt het beter overeen met de werkelijkheid buiten (wind enzo). Je kunt ook heel goed intervallen, tempolopen en heuvels lopen op een band. Wat ik nog wel eens deed was bijv 5 min vlak, 5 min op 5-6% maar met hetzelfde tempo, met als de doel de staplengte te vergroten.
Ik heb maar 1 fiets dus die staat de hele winter op de Tacx (dit is overigens mijn eerste jaar dat ik hem heb - vorig jaar kwam ik er idd achter dat ik na oktober niet meer buiten fietste ivm het weer en donker) - maar dat vind ik eigenlijk wel leuk, heb Rouvy erbij voor de routes. Ik moet nog even een goed trainingsschema maken (doe nu veel Z2/Z3 omdat ik buiten juist vooral interval en vooral snel fietsen deed) voor richting maart als ik weer naar buiten ga. Dus als je nog een goed schema hebt ;)

Ja die kortere hardlooptrainingen gaan wel oké binnen, idd op snelheid vooral gedaan nu en ga beginnen met de heuveltrainingen (werk met een Garmin schema - dat run walk run ding omdat die 3x per week is - met fietsen en kracht erbij is dat wel het maximale ). Vanaf februari/maart krijg ik via die hardloopclinic een schema.

Dank voor alle info!
pi_211449647
Dank sowieso allemaal voor de info! Dan ga ik als het zo’n *piep* weer is als de laatste weken een groter deel binnen doen, en tussen de buien door de langere afstanden.
pi_211449664
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 21:35 schreef Nober het volgende:
Ik heb een infectie aan mijn knie en heb vorige week vier dagen op rij niet gelopen. Kon het niet langer laten dus zondag alsnog geprobeerd en meteen 14km gelopen in anderhalf uur. Merkte dat ik op een andere manier liep en last kreeg (en nog steeds heb) van mijn kuit. Zo meteen maar even met de roller aan de gang voor de doorbloeding.
;(
pi_211449700
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 21:50 schreef Evangelion het volgende:

[..]
;(
[ afbeelding ]
De verslaving zes weken stoppen gaat niet.
pi_211450169
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 21:45 schreef MeisPluis het volgende:

[..]
Ik heb maar 1 fiets dus die staat de hele winter op de Tacx (dit is overigens mijn eerste jaar dat ik hem heb - vorig jaar kwam ik er idd achter dat ik na oktober niet meer buiten fietste ivm het weer en donker) - maar dat vind ik eigenlijk wel leuk, heb Rouvy erbij voor de routes. Ik moet nog even een goed trainingsschema maken (doe nu veel Z2/Z3 omdat ik buiten juist vooral interval en vooral snel fietsen deed) voor richting maart als ik weer naar buiten ga. Dus als je nog een goed schema hebt ;)

Ja die kortere hardlooptrainingen gaan wel oké binnen, idd op snelheid vooral gedaan nu en ga beginnen met de heuveltrainingen (werk met een Garmin schema - dat run walk run ding omdat die 3x per week is - met fietsen en kracht erbij is dat wel het maximale ). Vanaf februari/maart krijg ik via die hardloopclinic een schema.

Dank voor alle info!
Ik deed Trainerroad, maar die zijn enorm omhoog gegaan in prijs. Als je lid was gold dat niet voor jou, maar op een gegeven moment poos weinig gefietst en toen opgezegd. Er was altijd veel intervallen (VO2Max - 2-3-4-5 min op 140-120% ftp enzo), under-overs (90% ftp, 110% ftp afwisselend een paar min), en langere duur op 80-90% ftp (toen ik voor een ironman trainde volgens mij een keer 90 of 120 min, dat was afzien op de tacx). Je kunt mss een trial doen en dan printscreens van de schemas en trainingen nemen ofzo. Volgens mij is het nu iets van 20 euro per maand, en dat is het me niet waard. Overigens doen ze ook volledige triathlon schemas. Overigens had ik ook wel veel aan de Triathlon Training Bible van Joe Friel, daar kun je ook wel prima schemas mee maken.
pi_211451351
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 22:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik deed Trainerroad, maar die zijn enorm omhoog gegaan in prijs. Als je lid was gold dat niet voor jou, maar op een gegeven moment poos weinig gefietst en toen opgezegd. Er was altijd veel intervallen (VO2Max - 2-3-4-5 min op 140-120% ftp enzo), under-overs (90% ftp, 110% ftp afwisselend een paar min), en langere duur op 80-90% ftp (toen ik voor een ironman trainde volgens mij een keer 90 of 120 min, dat was afzien op de tacx). Je kunt mss een trial doen en dan printscreens van de schemas en trainingen nemen ofzo. Volgens mij is het nu iets van 20 euro per maand, en dat is het me niet waard. Overigens doen ze ook volledige triathlon schemas. Overigens had ik ook wel veel aan de Triathlon Training Bible van Joe Friel, daar kun je ook wel prima schemas mee maken.
Dank je! Het boek heb ik in de reservering bij de bieb gezet, dat programma ga ik even kijken! Ik zie dat Rouvy ook iets van een training heeft, eens kijken wat dat is …
pi_211452996
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:41 schreef MeisPluis het volgende:

[..]
Dank je! Het boek heb ik in de reservering bij de bieb gezet, dat programma ga ik even kijken! Ik zie dat Rouvy ook iets van een training heeft, eens kijken wat dat is …
Zwift is ook een populaire app. Kun je ook tegen elkaar racen, en er zit volgens mij ook een trainingsprogramma in.
pi_211453338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zwift is ook een populaire app. Kun je ook tegen elkaar racen, en er zit volgens mij ook een trainingsprogramma in.
Zwift heeft inderdaad ook traingsprogramma's.
pi_211454515
Zwift ken ik idd. Maar wat ik leuk vind aan Rouvy is dat het echte wegen zijn met een soort filmpjes waar je op fietst. Ik ben er achter dat ik toch vaak alleen fiets (hoewel je in Rouvy ook wel in races en events mee kan doen) dus dan liever een echte wereld ipv iets bedachts :)
En net ff gecheckt: er zitten ook heel veel workouts in, dus moet even kijken welke het beste lijkt om te trainen voor mij ...
pi_211469204
Ik ga zo door de sneeuw. Heus.

Als de kinderen ooit gaan slapen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_211470251
Hier helaas alleen maar regen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')