In dat weer kun je maar beter lekker een beetje lopen te lopen ipv langs een voetbalveld staanquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:59 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had vanmiddag twee uur training buiten bij mijn werk. Was best k-k-koud! Die kou was overigens wel lekkere motivatie om lekker te trainen, maar de momenten dat we even naar de docent luisterden, waren echt koud. Net warm gedoucht om de kou uit mijn lijf te krijgen.
Nu al zin in de douche morgen als ik in de ochtend een LDL van dik twee uur wil lopen. De voorspelling is 5 of 6 graden en miezerregen. nou...
Blegh. Beterschap.quote:Op maandag 27 november 2023 09:28 schreef valleilijn het volgende:
Hier wel corona. Voel me niet heel ziek maar wel even goed rustig aan doen. M'n hardloop-najaar was al matig maar kan nu echt de prullenbak in![]()
Hopen dat het snel over is en ik nog een beetje kan trainen voor Egmond...
Dat stuk tussen haakjes maakt wel een groot verschil.quote:Op maandag 27 november 2023 14:48 schreef MeisPluis het volgende:
Maakt het veel verschil als ik binnen in de sportschool op de loopband mijn trainingen doe (behalve dat het super saai is dus ik vooral wat kortere intensievere trainingen doe en mijn zone 2/lange afstand trainingen op de Tacx binnen dus wel een andere sport).
Ik kan echt niet een uur op die loopband, ik vind 30 minuten al heeuuul langquote:Op maandag 27 november 2023 15:26 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dat stuk tussen haakjes maakt wel een groot verschil.![]()
Langere afstand hardlopen heb je juist het meeste aan als je sneller wilt hardlopen.
Ja maar ... ik wil geen mentale training niet in de regenquote:Op maandag 27 november 2023 17:37 schreef BOKA het volgende:
Volgens mij is het qua conditie prima om een aantal trainingen te vervangen door fietsen, je belastbaarheid wordt echter niet verbeterd.
Nu is 8 km ook weer niet zo ver dat je je helemaal kapot zult lopen, maar lijkt me wel iets om over na te denken als je verder wil lopen.
Wat mij altijd helpt met rennen in de regen is het te zien als mentale training. Daar heb je ook wat aan als het tijdens een wedstrijd wat tegen zit.
En daarnaast geeft het mij ma afloop altijd nog meer voldoening.
Ach, sowieso beter om te blijven bewegen ipv niets te doen. Dus die winst heb je al.quote:Op maandag 27 november 2023 18:02 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ja maar ... ik wil geen mentale training niet in de regen![]()
doe mij maar 30 graden, dat heb ik veel liever.
Overigens denk ik dat 8k wel de max is, ik train om een sprint triatlon steeds sneller te doen, dus ik moet vooral sneller op de 5k ipv verder. Ik doe deze om een doel te blijven houden in de winter, normaal stop ik gewoon in de winter, dat probeer ik nu te voorkomen.
Ik heb maar 1 fiets dus die staat de hele winter op de Tacx (dit is overigens mijn eerste jaar dat ik hem heb - vorig jaar kwam ik er idd achter dat ik na oktober niet meer buiten fietste ivm het weer en donker) - maar dat vind ik eigenlijk wel leuk, heb Rouvy erbij voor de routes. Ik moet nog even een goed trainingsschema maken (doe nu veel Z2/Z3 omdat ik buiten juist vooral interval en vooral snel fietsen deed) voor richting maart als ik weer naar buiten ga. Dus als je nog een goed schema hebtquote:Op maandag 27 november 2023 18:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Als je voor een sprinttriathlon traint dan fiets je dus ook. In de winter doe ik dat vrijwel alleen op de tacx omdat ik niet in het donker buiten wil fietsen hier in het VK, en ook een hekel heb aan fietsen in de regen (lopen lukt me nog wel).
Overigens, nu is het tijd voor de basis, maar meer richting wedstrijden is er best veel speedwerk in de trainingen voor een sprinttriathlon. Zeker op de tacx veel training under/over, 90-95% ftp, VO2Max etc.
Als je binnen loopt, zet de band dan op 1-2% helling, dan komt het beter overeen met de werkelijkheid buiten (wind enzo). Je kunt ook heel goed intervallen, tempolopen en heuvels lopen op een band. Wat ik nog wel eens deed was bijv 5 min vlak, 5 min op 5-6% maar met hetzelfde tempo, met als de doel de staplengte te vergroten.
quote:Op maandag 27 november 2023 21:35 schreef Nober het volgende:
Ik heb een infectie aan mijn knie en heb vorige week vier dagen op rij niet gelopen. Kon het niet langer laten dus zondag alsnog geprobeerd en meteen 14km gelopen in anderhalf uur. Merkte dat ik op een andere manier liep en last kreeg (en nog steeds heb) van mijn kuit. Zo meteen maar even met de roller aan de gang voor de doorbloeding.
Ik deed Trainerroad, maar die zijn enorm omhoog gegaan in prijs. Als je lid was gold dat niet voor jou, maar op een gegeven moment poos weinig gefietst en toen opgezegd. Er was altijd veel intervallen (VO2Max - 2-3-4-5 min op 140-120% ftp enzo), under-overs (90% ftp, 110% ftp afwisselend een paar min), en langere duur op 80-90% ftp (toen ik voor een ironman trainde volgens mij een keer 90 of 120 min, dat was afzien op de tacx). Je kunt mss een trial doen en dan printscreens van de schemas en trainingen nemen ofzo. Volgens mij is het nu iets van 20 euro per maand, en dat is het me niet waard. Overigens doen ze ook volledige triathlon schemas. Overigens had ik ook wel veel aan de Triathlon Training Bible van Joe Friel, daar kun je ook wel prima schemas mee maken.quote:Op maandag 27 november 2023 21:45 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 fiets dus die staat de hele winter op de Tacx (dit is overigens mijn eerste jaar dat ik hem heb - vorig jaar kwam ik er idd achter dat ik na oktober niet meer buiten fietste ivm het weer en donker) - maar dat vind ik eigenlijk wel leuk, heb Rouvy erbij voor de routes. Ik moet nog even een goed trainingsschema maken (doe nu veel Z2/Z3 omdat ik buiten juist vooral interval en vooral snel fietsen deed) voor richting maart als ik weer naar buiten ga. Dus als je nog een goed schema hebt
Ja die kortere hardlooptrainingen gaan wel oké binnen, idd op snelheid vooral gedaan nu en ga beginnen met de heuveltrainingen (werk met een Garmin schema - dat run walk run ding omdat die 3x per week is - met fietsen en kracht erbij is dat wel het maximale ). Vanaf februari/maart krijg ik via die hardloopclinic een schema.
Dank voor alle info!
Dank je! Het boek heb ik in de reservering bij de bieb gezet, dat programma ga ik even kijken! Ik zie dat Rouvy ook iets van een training heeft, eens kijken wat dat is …quote:Op maandag 27 november 2023 22:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik deed Trainerroad, maar die zijn enorm omhoog gegaan in prijs. Als je lid was gold dat niet voor jou, maar op een gegeven moment poos weinig gefietst en toen opgezegd. Er was altijd veel intervallen (VO2Max - 2-3-4-5 min op 140-120% ftp enzo), under-overs (90% ftp, 110% ftp afwisselend een paar min), en langere duur op 80-90% ftp (toen ik voor een ironman trainde volgens mij een keer 90 of 120 min, dat was afzien op de tacx). Je kunt mss een trial doen en dan printscreens van de schemas en trainingen nemen ofzo. Volgens mij is het nu iets van 20 euro per maand, en dat is het me niet waard. Overigens doen ze ook volledige triathlon schemas. Overigens had ik ook wel veel aan de Triathlon Training Bible van Joe Friel, daar kun je ook wel prima schemas mee maken.
Zwift is ook een populaire app. Kun je ook tegen elkaar racen, en er zit volgens mij ook een trainingsprogramma in.quote:Op dinsdag 28 november 2023 07:41 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Dank je! Het boek heb ik in de reservering bij de bieb gezet, dat programma ga ik even kijken! Ik zie dat Rouvy ook iets van een training heeft, eens kijken wat dat is …
Zwift heeft inderdaad ook traingsprogramma's.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zwift is ook een populaire app. Kun je ook tegen elkaar racen, en er zit volgens mij ook een trainingsprogramma in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |