abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2023 @ 10:54:56 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211356006
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Zolang je het als populistisch moeras blijft framen en niet als een wezenlijk belang voor een groot deel van Nederlandse burgers is een oplossing niet in zicht.
Alsof je tegen een muur praat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 november 2023 @ 10:58:29 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211356029
Blijf mensen xenofoob en racist noemen, mensen, en verwondert u daarna over de ineenstorting van links.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211356067
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:40 schreef Hexagon het volgende:
Maar ondanks dat bestaanszekerheid nu zeer aanwezig is
ongetwijfeld schop ik nu tegen een hoop linker- of rechterscheenbenen... maar 'bestaanszekerheid' staat in nederland allerminst op het spel.

De kwestie, en dat is vermoedelijk een goede reden waarom traditioneel ouderwetse linkse retoriek over 'armoede' en 'bestaanszekerheid' gewoon niet aanslaat is dat het helemaal niet daarom gaat, maar economische themas voor een individueel persoonlijk niveau vooral gaat over de angst van mensen dat ze het misschien 'minder goed' hebben dan hun buurman...

woonpolitiek gaat er nu om dat iedereen een koopwoning wil hebben (iets dat bv 40 jaar hooguit voor 10% vand e bevolking bereikbaar was)
pensioenpolitiek gaat erom dat mensen graag willen na hun (vroeg)-rente liefst 20 jaar nog lekker te kunnen reizen en vanalles te doen... 50 jaar terug lag de pensioensgerechtigde leeftijd netaan toen jaar boven de levensverwachting.

Mensen zijn vooral te motiveren op een partij te stemmen mits deze aangeeft heel specifiek belangenpolitiek te bedrijven voor die specifieke kiezer...
dat verklaart ook de sterke opkomst van doelgroep-partijen.

Politiek lijkt steeds meer de richting op te gaan van clientelisme.

Overigens profiteren hiervan vooral kiezersgroepen die vooral minder geneigd zijn te zweven en meestal relatief lang trouw aan een partij blijven... juist makkelijk wisselende kiezersgroepen zijn voor politieke partijen nauwelijks nog interssant, omdat ze sowieso snel verloren weer kunnen gaan als kiezer en snel weer een andere partij vinden om op te stemmen..

Slecht nieuws juist voor jonge kiezersgroepen die ook makkelijk partij-hoppen... de kans is laag dat partijen geneiegd zijn hun daadwerkelijk uit te voeren beleid aan de wnesen van zulke groepen aan te passen, omdat ze sowieso daarmee vermoedelijk niet te behouden zijn omdat deze kiezers groepen net zo makkelijk als windvaantjes op de politieke koers-van-de-dag-meewaaien als de politici zelf.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 20 november 2023 @ 11:05:44 #179
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211356090
Als Wilders zijn meer gematigde toon 10 jaar eerder had gevonden was hij al lang premier geweest met een conservatief linkse agenda. Nu is de vraag of hij nog geloofwaardig (genoeg) kan worden om alsnog aan een regering deel te nemen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_211356172
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijf mensen xenofoob en racist noemen, mensen, en verwondert u daarna over de ineenstorting van links.
Da's dan eerder jouw probleem als SP stemmer dan het mijne, lijkt mij.
pi_211356213
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als het gaat om hoe je mensen noemt had rechts ook al lang en breed ingestort moeten zijn natuurlijk.

Bv:
-Gutmensch
-Deuger
-Cultuur marxist
-Linksmensjes
-Wegkijker
-Policor
-Commie
-Progressieve woke brigade
-Slinksen
-Antisemiet
-Islamknuffelaar
-Soyboys

En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Dus nee, denk niet dat woordjes verzinnen voor mensen bijdraagt aan ineenstorting.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211356218
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:05 schreef AgLarrr het volgende:
Als Wilders zijn meer gematigde toon 10 jaar eerder had gevonden was hij al lang premier geweest met een conservatief linkse agenda. Nu is de vraag of hij nog geloofwaardig (genoeg) kan worden om alsnog aan een regering deel te nemen.
Dat denk ik niet. De PVV ontleent haar bestaansrecht voor een groot deel juist aan de radicale toon die Wilders aanslaat. Daarmee onderscheidt de partij zich. Als Wilders afscheid zou nemen van z'n felle anti-islamstandpunt en in plaats van 'grenzen dicht' zou verkondigen dat migratie slechts moet worden ingeperkt, dan is de PVV de zoveelste in een rij van rechtse partijen.

Verder wordt de zogenaamde opmars van de PVV iets teveel gehyped. In de meeste peilingen staat de PVV op zo'n 20 zetels, wat overeen komt met eerdere verkiezingsuitslagen. Vooralsnog peilt alleen De Hond de PVV op 26 zetels, en ook dat hebben we vaker gezien in de dagen voor de verkiezingen.

We zien het woensdag wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 november 2023 @ 11:27:05 #183
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211356268
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. De PVV ontleent haar bestaansrecht voor een groot deel juist aan de radicale toon die Wilders aanslaat. Daarmee onderscheidt de partij zich. Als Wilders afscheid zou nemen van z'n felle anti-islamstandpunt en in plaats van 'grenzen dicht' zou verkondigen dat migratie slechts moet worden ingeperkt, dan is de PVV de zoveelste in een rij van rechtse partijen.

Verder wordt de zogenaamde opmars van de PVV iets teveel gehyped. In de meeste peilingen staat de PVV op zo'n 20 zetels, wat overeen komt met eerdere verkiezingsuitslagen. Vooralsnog peilt alleen De Hond de PVV op 26 zetels, en ook dat hebben we vaker gezien in de dagen voor de verkiezingen.

We zien het woensdag wel.
Nou, LPF (Fortuyn specifiek) was lang zo extreem niet en haalde wel meer zetels. Wilders heeft die draad een soort van opgepakt maar er een one-man one-theme show van gemaakt. Maar in principe had hij het potentieel van Fortuyn in handen. Die had -ondanks zijn dood- toch nog 26 zetels. Dat hadden er best 30+ kunnen zijn.

Enfin, ik denk ook dat het wel mee gaat vallen woensdag. Too little, too late.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_211356297
Ik vind het wel een toppunt van ironie en stupiditeit, het geroep over migranten.

De demografische feiten zijn duidelijk, steeds minder werkende Nederlanders die vervangen moeten worden op de arbeidsmarkt vooral in sectoren waar nog veel mankracht nodig is.
2 jaar geleden staat het land in brand als er gesproken wordt over het gedwongen sluiten van boerenbedrijven maar men wil diezelfde boeren en tuinders met liefde hun arbiedskrachten ontzeggen wat gewoon gelijk staat met een gedwongen sluiting.

De andere insteek is "Oh, we kunnen we zonder logistiek", ook zo'n succesnummer want tenslotte levert dat niets op en is dat geen essentieel onderdeel van onze Nederland doorvoerland economie. Natuurlijk.

Kortom, wat zoals altijd ontbreekt bij het inhoudsloze rechtse gebral over migranten is wat de consequenties zijn en wie die consequenties gaat dragen. Want die consequenties zijn er.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2023 11:32:42 ]
  maandag 20 november 2023 @ 11:39:41 #185
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211356346
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als conservatisme het grote probleem is, lijkt het me logisch het daar over te hebben.

En laat links het daar nu juist stelselmatig afweten.

Tenzij een SGP of FvD aangepakt moet worden uiteraard
Geef het op: sommige mensen zijn ideologisch onvermurwbaar.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 20 november 2023 @ 11:40:49 #186
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211356352
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Mooi, ik heb je aandacht.

Waarom doe jij alsof mensen aan in dit topic en subforum racist worden genoemd?
Schering en inslag, of extreemrechts, fascistisch. Woorden van gelijke strekking.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 20 november 2023 @ 11:42:17 #187
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211356364
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:30 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het wel een toppunt van ironie en stupiditeit, het geroep over migranten.

De demografische feiten zijn duidelijk, steeds minder werkende Nederlanders die vervangen moeten worden op de arbeidsmarkt vooral in sectoren waar nog veel mankracht nodig is.
2 jaar geleden staat het land in brand als er gesproken wordt over het gedwongen sluiten van boerenbedrijven maar men wil diezelfde boeren en tuinders met liefde hun arbiedskrachten ontzeggen wat gewoon gelijk staat met een gedwongen sluiting.

De andere insteek is "Oh, we kunnen we zonder logistiek", ook zo'n succesnummer want tenslotte levert dat niets op en is dat geen essentieel onderdeel van onze Nederland doorvoerland economie. Natuurlijk.

Kortom, wat zoals altijd ontbreekt bij het inhoudsloze rechtse gebral over migranten is wat de consequenties zijn en wie die consequenties gaat dragen. Want die consequenties zijn er.
Niemand ontkent demografische factoren: arbeidsmigranten blijven wat mij betreft meer dan welkom. Maar geen asielmigratie die een laag arbeidsparticipatie percentage laten zien. Nog even los van de vele andere problemen die deze groep mensen geeft.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211356373
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 11:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Schering en inslag, of extreemrechts, fascistisch. Woorden van gelijke strekking.
De andere zijde van het spectrum krijgt nooit "leuke" benamingen toebedeeld wil je zeggen? Of is het dan geen probleem? Of is dat heel anders?
  maandag 20 november 2023 @ 11:48:18 #189
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211356406
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 11:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De andere zijde van het spectrum krijgt nooit "leuke" benamingen toebedeeld wil je zeggen? Of is het dan geen probleem? Of is dat heel anders?
Gebeurt sporadisch. Maar niet zo makkelijk als dat hier rechts getypeerd wordt als deplorables, racist, etc etc.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211356454
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 11:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gebeurt sporadisch. Maar niet zo makkelijk als dat hier rechts getypeerd wordt als deplorables, racist, etc etc.
Waar bedoel je met "hier"?
  maandag 20 november 2023 @ 11:52:39 #191
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211356457
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 11:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waar bedoel je met "hier"?
forum.fok.nl
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211356501
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 11:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
forum.fok.nl
Ik zie hier eigenlijk vooral dat de linkerkant nogal vaak allerlei leuke benamingen krijgt. Ik gaf hierboven al een leuk lijstje. :)
pi_211356517
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 11:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waar dan precies? En door wie? Toegegeven, ik post de laatste maanden heel weinig op FOK!, maar vind dat het over het algemeen wel meevalt met de 'racisme- en fascisme-roepers' op dit forum.

Verder zijn verwijten van racisme of fascisme niet per definitie verkeerd. Want zulke denkbeelden bestaan gewoon, en die worden ook op dit forum geuit. Als jij staat te juichen omdat een bootje vol 'dobbernegers' is omgeslagen op de Middellandse Zee met tientallen doden als gevolg, dan ben je vaak gewoon een fucking racist, Of op z'n minst een grote klootzak. Niets mis mee om dat te benoemen.
pi_211356562
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 11:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Voorbeelden?

Deplorables heb ik sowieso nog nooit voorbij zien komen, ook niet bepaald een woord dat gangbaar is. Wellicht dat de term zo nu en dan wordt gedropt binnen de context van een discussie over de Amerikaanse politiek, maar ook dat gebeurt volgens mij zelden.

Ik denk serieus dat het beeld dat jij blijkbaar hebt van wat hier wordt geroepen voor een groot deel voortkomt uit het gecultiveerde slachtofferschap uit jouw hoek van het politieke spectrum. Het is vergelijkbaar met dat eeuwige gejank over dat je niks meer zou mogen zeggen, om twee zinnen later te verkondigen dat asielzoekers moeten oprotten.

Je maakt jezelf wijs dat 'rechtsen' aan de lopende band 'racist' of 'fascist' worden genoemd. Sowieso maak ik mij daar nooit schuldig aan, zeker de laatste tien jaar niet op FOK!
  maandag 20 november 2023 @ 12:06:44 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211356582
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waar dan precies? En door wie? Toegegeven, ik post de laatste maanden heel weinig op FOK!, maar vind dat het over het algemeen wel meevalt met de 'racisme- en fascisme-roepers' op dit forum.

Verder zijn verwijten van racisme of fascisme niet per definitie verkeerd. Want zulke denkbeelden bestaan gewoon, en die worden ook op dit forum geuit. Als jij staat te juichen omdat een bootje vol 'dobbernegers' is omgeslagen op de Middellandse Zee met tientallen doden als gevolg, dan ben je vaak gewoon een fucking racist, Of op z'n minst een grote klootzak. Niets mis mee om dat te benoemen.
Nou, dat heb ik nog nooit zo gezegd (of andere bewoordingen). Zijn ook wel matige grappen, maakt niet iemand gelijk een "fucking racist".

ik ga niet alle posts nalopen van de afgelopen week als je het goed vindt. Maar hierbij eentje uit het oeuvre van vredelievende linkse praat:

quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 01:02 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
FvD en PVV zijn extreemrechts, de andere partijen vallen daar niet of net niet onder.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 20 november 2023 @ 12:09:24 #196
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211356625
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Voorbeelden?

Deplorables heb ik sowieso nog nooit voorbij zien komen, ook niet bepaald een woord dat gangbaar is. Wellicht dat de term zo nu en dan wordt gedropt binnen de context van een discussie over de Amerikaanse politiek, maar ook dat gebeurt volgens mij zelden.

Ik denk serieus dat het beeld dat jij blijkbaar hebt van wat hier wordt geroepen voor een groot deel voortkomt uit het gecultiveerde slachtofferschap uit jouw hoek van het politieke spectrum. Het is vergelijkbaar met dat eeuwige gejank over dat je niks meer zou mogen zeggen, om twee zinnen later te verkondigen dat asielzoekers moeten oprotten.

Je maakt jezelf wijs dat 'rechtsen' aan de lopende band 'racist' of 'fascist' worden genoemd. Sowieso maak ik mij daar nooit schuldig aan, zeker de laatste tien jaar niet op FOK!
Onzin.

quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 09:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daarna is de PvdA natuurlijk ook nog maar 2x de grootste geworden (Kok 1 en 2, en kon men destijds getalsmatig echt niet om ze heen). Rechts heeft er vooral alles aan gedaan om links buiten de macht te houden. Mocht Wilders nu datzelfde lot ten deel vallen dan hebben de deplorables er maar mee te dealen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211356682
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou, dat heb ik nog nooit zo gezegd (of andere bewoordingen). Zijn ook wel matige grappen, maakt niet iemand gelijk een "fucking racist".
Waarom voel je je aangesproken? Ik heb het toch niet over jou? Verder is de aanname van jouw kant dat het een grap betreft nogal vreemd. Zat mensen die bloedserieus zijn als ze zulke opmerkingen maken. Want ja, verdronken 'dobbernegers' komen in ieder geval niet naar Europa.

quote:
ik ga niet alle posts nalopen van de afgelopen week als je het goed vindt. Maar hierbij eentje uit het oeuvre van vredelievende linkse praat:
[..]

Wacht even, thats it? Dus de radicale complotdenkers van FvD 'extreemrechts' noemen vind jij een brug te ver. De PVV wil de islam verbannen uit Nederland, korans verbieden en moskeeën sluiten. Maar dat vind jij verder niet extreem?

Op zich kun je best een discussie voeren over in hoeverre je de genoemde partijen kunt categoriseren als 'extreemrechts', maar om hier nou meteen weer heel slachtofferig over te doen. Kom op man.

Verder ging het over users die om de haverklap zou worden weggezet als 'racist' en/of 'fascist'. Dat is toch iets anders.
  maandag 20 november 2023 @ 12:14:58 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211356688
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Onzin.
[..]

Hai schat, waar noem ik de PVV-stemmer een racist?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211356717
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Onzin.
[..]

Ook hier is de context weer van belang. De toon is gematigd en nergens worden termen als 'racist' en fascist' gebruikt.

Je hebt wel verdomd lange tenen. Alsof op dit forum zo vleiend wordt gesproken over 'linksen'.
pi_211356744
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Zolang je het als populistisch moeras blijft framen en niet als een wezenlijk belang voor een groot deel van Nederlandse burgers is een oplossing niet in zicht.
Tja, dan moet je eerst een duidelijk probleem vaststellen en spreken over wat daar een oplossing voor zou kunnen zijn. En zolang men met mogelijke “oplossingen” vooral steeds verder door de ondergrens wenst te zakken (dat bedoel ik met dat populistische moeras) schiet dat ook niet zo op helaas…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')