Ja doei, ik geef jouw voorbeelden.quote:Op maandag 20 november 2023 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom voel je je aangesproken? Ik heb het toch niet over jou? Verder is de aanname van jouw kant dat het een grap betreft nogal vreemd. Zat mensen die bloedserieus zijn als ze zulke opmerkingen maken. Want ja, verdronken 'dobbernegers' komen in ieder geval niet naar Europa.
[..]
Wacht even, thats it? Dus de radicale complotdenkers van FvD 'extreemrechts' noemen vind jij een brug te ver. De PVV wil de islam verbannen uit Nederland, korans verbieden en moskeeën sluiten. Maar dat vind jij verder niet extreem?
Op zich kun je best een discussie voeren over in hoeverre je de genoemde partijen kunt categoriseren als 'extreemrechts', maar om hier nou meteen weer heel slachtofferig over te doen. Kom op man.
Verder ging het over users die om de haverklap zou worden weggezet als 'racist' en/of 'fascist'. Dat is toch iets anders.
Klopt, het is geen platte doodsbedreiging. Maar ook hier is de ondertoon wel duidelijk.quote:Op maandag 20 november 2023 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook hier is de context weer van belang. De toon is gematigd en nergens worden termen als 'racist' en fascist' gebruikt.
Je hebt wel verdomd lange tenen. Alsof op dit forum zo vleiend wordt gesproken over 'linksen'.
Ga nou niet doen alsof dit andersom niet gebeurt.quote:Op maandag 20 november 2023 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, het is geen platte doodsbedreiging. Maar ook hier is de ondertoon wel duidelijk.
Ik vroeg naar voorbeelden van users die worden uitgemaakt voor 'racist' en/of 'fascist', waarna jij aan komt schijten met iemand die PVV en FvD extreemrechts noemt.quote:Op maandag 20 november 2023 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja doei, ik geef jouw voorbeelden.
Anyway, nu wel je een semantische discussie voeren over wat vaak is en niet. Ga ik niet in mee. Het gebeurt hier dagelijks, en vaak daarnaast ook op een wat meer omfloerste methode.
Ik doe niet niet slachtofferig, maar ik wijs gewoon op de hypocrisie hier van sommige linksen.
Het is niet vleiend bedoeld, dat klopt. Maar ik vind het geen voorbeeld van het gedrag dat hier eerder werd aangekaart, namelijk dat users om de haverklap 'racist' of 'fascist' genoemd zouden worden.quote:Op maandag 20 november 2023 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, het is geen platte doodsbedreiging. Maar ook hier is de ondertoon wel duidelijk.
Als je het goed vindt ga ik niet ellelang grasduinen naar posts om mijn punt te ondersteunen. Het gebeurt, wekelijks. De partijen die jij noemt zijn flankpartijen (over PVV kunnen we hhelemaal discussiëren aan welke flank die behoort). Zo bezien kun je partijen als PVDD, denk, BIJ1, en ook de linkerflank van GL ook niet typeren als "gezellig links". Demonstreren al weken in optochten waar niet zelden -omsluierd- antisemitische leuzen en ergers..quote:Op maandag 20 november 2023 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vroeg naar voorbeelden van users die worden uitgemaakt voor 'racist' en/of 'fascist', waarna jij aan komt schijten met iemand die PVV en FvD extreemrechts noemt.
Nog even los van het simpele feit dat deze partijen niet bepaald voorbeelden zijn van 'gematigd, gezellig rechts' en er dus best wat valt te zeggen voor de kwalificatie 'extreem', is dat van een compleet andere orde dan de voorbeelden waar ik naar vroeg.
quote:Op maandag 20 november 2023 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet vleiend bedoeld, dat klopt. Maar ik vind het geen voorbeeld van het gedrag dat hier eerder werd aangekaart, namelijk dat users om de haverklap 'racist' of 'fascist' genoemd zouden worden.
En als je al valt over die post van XOR dan kun je maar beter meteen je laptop dichtklappen, want dan is je tere zieltje niet geschikt voor online discussies.
Ik heb het engelenvolk beledigd? Kweek ballen.quote:
Persoonlijk vind ik labeltjes hangen nooit zo interessant, het vervuilt de discussie met als gevolg dat die vastloopt. Daarom zou ik de PVV en FvD niet snel kwalificeren als extreemrechts.quote:Op maandag 20 november 2023 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je het goed vindt ga ik niet ellelang grasduinen naar posts om mijn punt te ondersteunen. Het gebeurt, wekelijks. De partijen die jij noemt zijn flankpartijen (over PVV kunnen we hhelemaal discussiëren aan welke flank die behoort). Zo bezien kun je partijen als PVDD, denk, BIJ1, en ook de linkerflank van GL ook niet typeren als "gezellig links". Demonstreren al weken in optochten waar niet zelden -omsluierd- antisemitische leuzen en ergers..
Altijd nog zaken die voor een groot deel leuker staan op je CV dan RACIST.quote:Op maandag 20 november 2023 11:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als het gaat om hoe je mensen noemt had rechts ook al lang en breed ingestort moeten zijn natuurlijk.
Bv:
-Gutmensch
-Deuger
-Cultuur marxist
-Linksmensjes
-Wegkijker
-Policor
-Commie
-Progressieve woke brigade
-Slinksen
-Antisemiet
-Islamknuffelaar
-Soyboys
En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Dus nee, denk niet dat woordjes verzinnen voor mensen bijdraagt aan ineenstorting.
Klopt. Alleen wil links nogal eens een oogje dichtdoen wanneer het over het extremisme gaat dat heerst binnen conservatief islamitische hoek.quote:Op maandag 20 november 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik labeltjes hangen nooit zo interessant, het vervuilt de discussie met als gevolg dat die vastloopt. Daarom zou ik de PVV en FvD niet snel kwalificeren als extreemrechts.
Maar om daar nou van in een kramp te schieten. Het willen verbieden van korans en moskeeën is op geen enkele manier een gematigd standpunt. Dat is extremisme, waarmee de PVV zich positioneert aan de uiterste flanken. Daar verandert een handjevol vrolijke sociaal-economische standpunten die armlastigen vooruit moeten helpen niets aan.
Om over FvD maar te zwijgen. Van het verafgoden van Poetin tot het antisemitisme dat welig tiert in appgroepen van de partij. En van het doorgeslagen complotdenken tot aan de felle anti-lhbti houding. FvD is geen doorsnee partij en verre van gematigd.
En als jij BIJ1 extreemlinks wil noemen, dan have at it. Daar valt ook best iets voor te zeggen.
Moet je eens tegen een Ayfriyie zeggen...quote:Op maandag 20 november 2023 12:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb het engelenvolk beledigd? Kweek ballen.
Vooral van alles beneden modaal.quote:Op maandag 20 november 2023 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's dan eerder jouw probleem als SP stemmer dan het mijne, lijkt mij.
Ik weet het goed gemaakt, wat wij extra overhouden onder een rechtse regering zal ik aan de Voedselbank geven.quote:Op maandag 20 november 2023 18:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral van alles beneden modaal.
Hoe nobel.quote:Op maandag 20 november 2023 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet het goed gemaakt, wat wij extra overhouden onder een rechtse regering zal ik aan de Voedselbank geven.
Die moeten inderdaad ook niet altijd zo jammeren, maar ik ben wel een beetje klaar met het anti-allochtonenklimaat dat geschapen wordt door de PVV en hun zwakzinnige achterban. Ze roepen maar raak, ik ben een vrijheid van meningsuitingsfundamentalist, maar dan laat ze dan ook maar incasseren.quote:Op maandag 20 november 2023 17:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moet je eens tegen een Ayfriyie zeggen...
Of tegen zo'n 13-in-1-dozijn 'linkse' demonstratiestudent. Met hun 'safe spaces' en 'jazz hands'.
Ja, alleen krijgen die wel een podium.quote:Op maandag 20 november 2023 18:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die moeten inderdaad ook niet altijd zo jammeren, maar ik ben wel een beetje klaar met het anti-allochtonenklimaat dat geschapen wordt door de PVV en hun zwakzinnige achterban. Ze roepen maar raak, ik ben een vrijheid van meningsuitingsfundamentalist, maar dan laat ze dan ook maar incasseren.
Ik heb het nergens over ras, etniciteit of religie gehad maar er heerst momenteel een bijzonder onaangenaam anti-migrantensentiment (en migrant is hier een totem pro parte voor niet-blanke allochtoon) dat niet heel ver verwijderd meer is van het racistische klimaat van 2001-2005.quote:Op maandag 20 november 2023 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, alleen krijgen die wel een podium.
Verder: religie is geen ras noch etniciteit
Racistisch zelfs...quote:Op maandag 20 november 2023 18:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over ras, etniciteit of religie gehad maar er heerst momenteel een bijzonder onaangenaam anti-migrantensentiment (en migrant is hier een totem pro parte voor niet-blanke allochtoon) dat niet heel ver verwijderd meer is van het racistische klimaat van 2001-2005.
Begin jaren 2000 was het bij de beesten af.quote:
Zeg maar Selma, Alabama aan de polderquote:Op maandag 20 november 2023 18:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Begin jaren 2000 was het bij de beesten af.
Geen idee hoe het dagelijks leven daar is, maar het verschil met de tijd ervoor (en daarna) was duidelijk te merken. Indertijd heerste er echt een naargeestig sfeertje.quote:Op maandag 20 november 2023 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg maar Selma, Alabama aan de polder
Is zelfs een juiste analyse.quote:Op maandag 20 november 2023 10:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat komt al iets meer in de richting van de realiteit.
Ga er anders gewoon lekker op stemmen Etto.quote:Op maandag 20 november 2023 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, alleen krijgen die wel een podium.
Verder: religie is geen ras noch etniciteit
Waarom?quote:Op maandag 20 november 2023 18:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Begin jaren 2000 was het bij de beesten af.
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze het allemaal zo leuk bedoelen.quote:Op maandag 20 november 2023 17:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Altijd nog zaken die voor een groot deel leuker staan op je CV dan RACIST.
En dat weet je donders goed.
Ach, zo werd laatst ik ook nog uitgemaakt voor het equivalent van een moffenhoer die moest worden kaalgeschoren en in een sloot geknikkerd moet worden. Ze doen allemaal maar, fraai is het niet, maar zegt veelal meer over deze mensen zelf. Moet er altijd wel een beetje van grinniken als mensen zo emotioneel gaan doen.quote:Antisemiet is een leuke, trouwens, want naast dat ik 'buitenlanderhater' ben genoemd, ben ik eveneens weggezet als 'antisemiet'. Let wel: niet op basis van epistels over het belang van de zuiverheid van het ras, schedelmeterij of complottheorieën, nee, enkel omdat er gewaagd werd tegen het woke narratief in te gaan.
Na de Fortuijn-revolutie leek het wel alsof heel veel mensen dachten dat het wel okay was om zich onbeschaamd te uiten, van oerwoudgeluiden tot 'jullie denken hier het land over te kunnen nemen', gewoon vanuit het niets. Dat was in de jaren 90 niet zo en in de loop van de jaren ook weer verdwenen. Nu zie ik vooral online datzelfde sentiment weer (in de echte wereld valt het wel mee denk ik) .quote:
Nee, natuurlijk niet. Zolang Wilders niet radicaal afstand neemt van dat Mocro-gebazel is het geen serieuze optie; eticiteit is niet het probleem, en is dat eigenlijk nooit. Religie hoeft dat niet te zijn, tenzij het aartsconservatief is en de rechten van anderen wil beperken.quote:Op maandag 20 november 2023 20:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ga er anders gewoon lekker op stemmen Etto.
Het is toch maar een onschuldige partij vol religiecritici toch? En verder niets. Dream on.
Zou kunnen. Die tijd heb ik niet zo bewust meegemaakt op dat vlak.quote:Op maandag 20 november 2023 20:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Na de Fortuijn-revolutie leek het wel alsof heel veel mensen dachten dat het wel okay was om zich onbeschaamd te uiten, van oerwoudgeluiden tot 'jullie denken hier het land over te kunnen nemen', gewoon vanuit het niets. Dat was in de jaren 90 niet zo en in de loop van de jaren ook weer verdwenen. Nu zie ik vooral online datzelfde sentiment weer (in de echte wereld valt het wel mee denk ik) .
Ik bespeur vooral een enorm anti-Westers sentiment.quote:Op maandag 20 november 2023 20:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Na de Fortuijn-revolutie leek het wel alsof heel veel mensen dachten dat het wel okay was om zich onbeschaamd te uiten, van oerwoudgeluiden tot 'jullie denken hier het land over te kunnen nemen', gewoon vanuit het niets. Dat was in de jaren 90 niet zo en in de loop van de jaren ook weer verdwenen. Nu zie ik vooral online datzelfde sentiment weer (in de echte wereld valt het wel mee denk ik) .
Hij kan zijn anti-islam standpunt laten vallen, nog steeds de grenzen dicht willen houden en zich focussen op zijn rechts sociale plan. De haalbaarheid van grenzen dicht, of het koopkrachtplan laat ik buiten beschouwing maar als je klaar bent met de instroom van mensen en ook graag weer een opbouw ziet aan de sociale zekerheid dan kom je volgens mij uit op PVV.quote:Op maandag 20 november 2023 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. De PVV ontleent haar bestaansrecht voor een groot deel juist aan de radicale toon die Wilders aanslaat. Daarmee onderscheidt de partij zich. Als Wilders afscheid zou nemen van z'n felle anti-islamstandpunt en in plaats van 'grenzen dicht' zou verkondigen dat migratie slechts moet worden ingeperkt, dan is de PVV de zoveelste in een rij van rechtse partijen.
Je bedoelt: waarom veroordelen ze oorlogsmisdaden van beide kanten?quote:Op maandag 20 november 2023 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom is WHO en VN zo Hamas-minded?
Ze volgen ook gewoon het sentiment hé? Die tendeert nu wat meer richting pro Palestine.quote:Op maandag 20 november 2023 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom is WHO en VN zo Hamas-minded?
Nee waarom zit bv de WHO samen met Hamas in zo’n ziekenhuis en melden dat niet?quote:Op maandag 20 november 2023 21:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt: waarom veroordelen ze oorlogsmisdaden van beide kanten?
De W staat voor World.quote:Op maandag 20 november 2023 22:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze volgen ook gewoon het sentiment hé? Die tendeert nu wat meer richting pro Palestine.
Het zijn ook niet perse Westerse organisaties.
DDR betekende Deutsche Demokratische Repulbiek. Toch was dat in de praktijk wat weerbarstiger.quote:
De logica hier is nogal wazig.Denk er nog even over na.quote:Op maandag 20 november 2023 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
DDR betekende Deutsche Demokratische Repulbiek. Toch was dat in de praktijk wat weerbarstiger.
Ik zal het voor je verduidelijken.quote:Op maandag 20 november 2023 22:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De logica hier is nogal wazig.Denk er nog even over na.
World Health Organisation die zijn best doet om mensen die ziek of gewond zijn te helpen is een probleem? En de W staat dan ineens niet voor World? Dat rijmt voor mij totaal niet, nee.quote:Op maandag 20 november 2023 22:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zal het voor je verduidelijken.
Als een betekenis in de naam staat, betekent dat niet dat de organisatie zich ook daar naar gedraagt.
In de decennia na de oorlog werd dat sentiment maatschappelijk sterk onderdrukt, zeker door mensen met herinneringen aan de oorlog. Tot 11 september 2001, dat gaf Fortuijn een uitweg om via religie migratieproblematiek te polariseren, zonder direct als een Janmaat in extreemrechts hokje geplaatst te worden. Online dat in dezelfde periode opkwam heeft dat verder gefaciliteerd. Ik denk niet dat het verdwenen is, alleen meer uit het zicht en afhankelijk van de actualiteiten. Het zal denk ik zo blijven totdat er een nieuwe maatschappelijke consensus ontstaat over migratie.quote:Op maandag 20 november 2023 20:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De vraag is of de PVV wel echt de sociale zekerheid gaat behartigen. Hun stemgedrag op dat gebied is altijd wisselend geweest. Gezien ze over rechts willen regeren met de VVD lijkt het me twijfelachtig of dat onderwerp veel aandacht gaat krijgen.quote:Op maandag 20 november 2023 21:01 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Hij kan zijn anti-islam standpunt laten vallen, nog steeds de grenzen dicht willen houden en zich focussen op zijn rechts sociale plan. De haalbaarheid van grenzen dicht, of het koopkrachtplan laat ik buiten beschouwing maar als je klaar bent met de instroom van mensen en ook graag weer een opbouw ziet aan de sociale zekerheid dan kom je volgens mij uit op PVV.
Dat felle standpunt is voor mij altijd reden geweest om in ieder geval geen PVV te stemmen want het is niet serieus te nemen.
Leuk frame. Links belast rijken niet om succes af te straffen maar om collectieve zaken mee te financieren die de minderbedeelden en de samenleving als geheel ten bate komen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:34 schreef quo_ het volgende:
Zeer treffend verwoord doorTelegraaf columnist Bina Ayar: "Rijkdom zit links meer dwars dan armoede"
Artikel achter de betaalmuur maar de titel zegt volgens mij vrijwel alles al.
https://www.telegraaf.nl/(...)er-dwars-dan-armoede
Of alles gratis en anderen laten werken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:41 schreef sturmpie het volgende:
selling point en links klinkt niet echt als 1+1=2
bij links denk je eerder aan communisme, alles gratis en hard werken
Rechts is geld krijgen en anderen ervoor laten werken. Kun je dus toch nog beter links stemmen, kost minder.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of alles gratis en anderen laten werken.
Nee, links heeft het wat meer op m'n centen voorzien.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rechts is geld krijgen en anderen ervoor laten werken. Kun je dus toch nog beter links stemmen, kost minder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |